Postad 08 October 2011 - 07:59
Melvin Guillard vs. Joe Lauzon
Leonard Garcia vs. Nam Phan
Chael Sonnen vs. Brian Stann
José Aldo vs. Kenny Florian
Frankie Edgar vs. Gray Maynard
Jag hoppas jag har fel i Edgar-fighten, jag velar lite fram och tillbaka efter att ha sett förra igen igår. Hade man dömt den fighten som helhet så hade ju Maynard vunnit, men via nuvarande regelsystem så är det inte helt otroligt att Edgar fick oavgjort. Efter att ha sett countdownen med Edgars Jersey trash (detta säger jag trots att min morsa är italiensk-amerikansk) som sällskap när han såg om fighten håller jag ännu mer på Maynard.
Stann har jag stört mig lite på innan, men nu börjar jag nästan tycka han är lite småtuff trots att han inte kan sluta tjata om armén. Stann via triangel hade jag ju skrattat åt (
Kenny får däng.
hassesolo: Du laddar ner det! Då får du det i HD dessutom. Om man nu vill se "Akira" i HD vill säga...
Postad 08 October 2011 - 10:58
Moståndaren har mountat killen som ligger på magen sen börjar han slå det ena slaget efter det andra i bakhuvudet.
Tänkte nu så får han snart en tillsägelse men icke han bara matar på och vinner matchen.
Postad 08 October 2011 - 12:42
Vad tror vi om nattens gala?
Melvin Guillard vs. Joe Lauzon
Leonard Garcia vs. Nam Phan
Chael Sonnen vs. Brian Stann
José Aldo vs. Kenny Florian
Frankie Edgar vs. Gray Maynard
Jag hoppas jag har fel i Edgar-fighten, jag velar lite fram och tillbaka efter att ha sett förra igen igår. Hade man dömt den fighten som helhet så hade ju Maynard vunnit, men via nuvarande regelsystem så är det inte helt otroligt att Edgar fick oavgjort. Efter att ha sett countdownen med Edgars Jersey trash (detta säger jag trots att min morsa är italiensk-amerikansk) som sällskap när han såg om fighten håller jag ännu mer på Maynard.
Stann har jag stört mig lite på innan, men nu börjar jag nästan tycka han är lite småtuff trots att han inte kan sluta tjata om armén. Stann via triangel hade jag ju skrattat åt (), men det blir ju till 99% 30-27 Sonnen.
Kenny får däng.
hassesolo: Du laddar ner det! Då får du det i HD dessutom. Om man nu vill se "Akira" i HD vill säga...
Melvin Guillard vs. Joe Lauzon - TKO i första.
Leonard Garcia vs. Nam Phan - Tycker båda 2 är sjukt störiga individer men tror att Nam tar det med mer disciplinerad boxning.
Chael Sonnen vs. Brian Stann - Chael tar denna via decision efter 3 ronders GnP.
José Aldo vs. Kenny Florian - Aldo är för snabb för Florian. Tror på ett 5 ronders krig.
Frankie Edgar vs. Gray Maynard - Tror på Maynard i denna. Edgar kommer få en snabb högerkrok och börja kycklingdansen och denna gången så missar inte Maynard den chansen och avslutar honom i andra ronden.
Postad 08 October 2011 - 12:56
Melvin Guillard vs. Joe Lauzon - TKO i första.
Leonard Garcia vs. Nam Phan - Tycker båda 2 är sjukt störiga individer men tror att Nam tar det med mer disciplinerad boxning.
Chael Sonnen vs. Brian Stann - Chael tar denna via decision efter 3 ronders GnP.
José Aldo vs. Kenny Florian - Aldo är för snabb för Florian. Tror på ett 5 ronders krig.
Frankie Edgar vs. Gray Maynard - Tror på Maynard i denna. Edgar kommer få en snabb högerkrok och börja kycklingdansen och denna gången så missar inte Maynard den chansen och avslutar honom i andra ronden.
GnP=Ground and pillow hands? Ground and pitter patter? Ground and pat? (Var är du Fred2?
Postad 09 October 2011 - 06:43
Jag tycker det är fel av Frankie att säga att han inte kommer möta Maynard igen, det står ju faktiskt 1-1-1. Vinner Maynard 3-4 fighter till så tycker jag han ska få en chans till. Annat hade det varit om det hade varit 2-0 Edgar.
Sonnen får i mina ögon vinna mot två vassa motståndare innan han får sin chans. Rematch mot Maia och en contender-fight mot Jacare (när han skriver på) hade varit kanon.
Melvin... Inte kul för honom, det är bara att börja om. Kul för Lauzon däremot!
Kenny får ge sig nu, han kommer aldrig få ett bälte. Han kan lika gärna gå upp i 155 igen så han slipper klippa lika mycket vikt.
Skönt att Garcia förlorade...
Edit: Förresten, hoppas Pettis (eller vem det nu blir) spöar Frankie! Det räcker nu!
Redigerat av Kamui, 09 October 2011 - 06:44.
Postad 09 October 2011 - 16:53
Haha, Sonnen är bäst. Härligt att han ska pensionera Anderson från 185 nu. Sonnen är fruktansvärt dominant, snygg avslutning.Det var då själva fan vad svår Frankie Edgar ska vara att bli av med...
Killen har nio liv! Imponerande. Dessutom avslutar ju både han och Sonnen sina motståndare - hade man satt 1 kr på det hade jag inte behövt jobba en dag till i livet. Nu är väl inte Stann någon AAA-motståndare, men ändå. Bra jobbat av Sonnen! Nu väntar vi bara på dopningtestet (om det var något sånt).
Jag tycker det är fel av Frankie att säga att han inte kommer möta Maynard igen, det står ju faktiskt 1-1-1. Vinner Maynard 3-4 fighter till så tycker jag han ska få en chans till. Annat hade det varit om det hade varit 2-0 Edgar.
Sonnen får i mina ögon vinna mot två vassa motståndare innan han får sin chans. Rematch mot Maia och en contender-fight mot Jacare (när han skriver på) hade varit kanon.
Melvin... Inte kul för honom, det är bara att börja om. Kul för Lauzon däremot!
Kenny får ge sig nu, han kommer aldrig få ett bälte. Han kan lika gärna gå upp i 155 igen så han slipper klippa lika mycket vikt.
Skönt att Garcia förlorade...
Edit: Förresten, hoppas Pettis (eller vem det nu blir) spöar Frankie! Det räcker nu!
Skönt att Edgar vann, härligt hjärta. Tycker han vann alla ronder efter första som Maynard vann med 10-8. Förstår inte vad du har emot Edgar, en riktig krigare.
En svag Ken-Flo blev mer eller mindre utklassad av Aldo. Förstår inte vad kommentatorerna pratar om när dom säger att det var så jämnt. Kenny vann första, efter det såg man stora skillnader i skill-level.
Bra att Melvin åkte på stryk, han behövde det.
Nam Phan vann denna matchen lika klart som första, skönt att domarna fick det rätt nu.
Pettis såg riktigt vass ut, även om Stephens försökte köra en Guida och ta ner och hålla fast. Blir arg när jag tänker på Guida-Pettis, det mörkaste kapitlet i UFC's historia.
Maia vann, men gjorde det på säkerhet och nedtagningar. Trist.
Postad 09 October 2011 - 18:39
Sonnen är skön, men han är absolut inte bäst. Inte ens i närheten. 26-11-1 trots fusk? Nja. I WWE tror jag han hade kunnat vara riktigt grym, Lesnar var ju lite för torr för det.
Postad 09 October 2011 - 20:56
Efter att ha sett countdownen med Edgars Jersey trash (detta säger jag trots att min morsa är italiensk-amerikansk) som sällskap när han såg om fighten håller jag ännu mer på Maynard.
Kamui, då är det väl läge att byta profilbild?

Postad 09 October 2011 - 23:56
Edgar har tamefan fler liv än en katt..
Inget kort som går till historien om de inte vore för Sonnen..
Sonnen for president ..
Hur kan man inte annat än älska honom ?
Gör en grymt bra fight och ropar sen ut störd Silva
Ni såg väl Silvas minspel ?
Tror han blev toanödig
Postad 10 October 2011 - 07:34
Kamui, då är det väl läge att byta profilbild?
Hahaha, ja jävlar du! Vilken bild
Håhå....
Edgar har tamefan fler liv än en katt..
Inget kort som går till historien om de inte vore för Sonnen..
Sonnen for president ..
Hur kan man inte annat än älska honom ?
Gör en grymt bra fight och ropar sen ut störd Silva
Ni såg väl Silvas minspel ?
Tror han blev toanödig
moparman griper efter halmstrån i vanlig ordning
Postad 10 October 2011 - 18:41
Frankie Edgar alltså... Han överlever fan ta mig allt. Fast det är helt och hållet Maynards fel då han skulle varit mer aggressiv direkt från starten i andra ronden.
Lauzon kan ha det aggressivaste groundgamet i hela UFC, sjukt effektivt.
Tycker bara synd om Ken-Flo. Close yet far 3 gånger om.
Postad 10 October 2011 - 19:33
Ja det är trist för Kenny, han är ju jäkligt bra men saknar det där lilla extra som krävs. Nu lär det krävas mycket för att han ska få en chans till på någon titel. Blir det 135 nästa?
Postad 10 October 2011 - 19:54
Dock är det bara buga för Sonnen, han är den största "playern" inom MMA som snackar skit hit och dit men sen är han Randy Coutoure på speed inne i oktagonen och dominerar, måste vara extremt jobbig att möta.
Redigerat av Kniff, 10 October 2011 - 19:57.
Postad 10 October 2011 - 20:48
Tror Kenny går i pension, han skickade ut ett twitter som antydde det.Men Maynard slog ju sig fullständigt slut senast, den här gången tog han det lugnare och då gick det ju ännu sämre... Otroligt, Frankie är som en kackerlacka - det finns fan inget som biter på karln
Fjärde fighten i rad jag sitter och hoppas på att han ska förlora, det är lika bra att släppa den tanken.
Ja det är trist för Kenny, han är ju jäkligt bra men saknar det där lilla extra som krävs. Nu lär det krävas mycket för att han ska få en chans till på någon titel. Blir det 135 nästa?
Skulle vara intressant att se Edgar mot Bendo, 2 killar som är i princip omöjliga att avsluta och håller högsta tempo genom 5 ronder. Tror Bendo tar det.
Postad 11 October 2011 - 07:17
Han är ju ändå med och slåss bland de bästa.
Men han kanske inte tycker de är nån ide om han inte kan ta bältet ?
Postad 11 October 2011 - 10:39
Fan att Stann förlorade! Men av det jag sett av honom i WeC var jag extremt imponerad av hans utvecklade groundgame även fast han förlorade. Det är liksom rätt få individer som kan ta sig ur Sonnens full-mount t ex och Chael nämnde själv i post-fight att han själv var imponerad över Stann, det lät nästan som att dom skulle börja träna tillsammans eller åtminstonde utbyta lite erfarenheter sinsemellan.
Dock är det bara buga för Sonnen, han är den största "playern" inom MMA som snackar skit hit och dit men sen är han Randy Coutoure på speed inne i oktagonen och dominerar, måste vara extremt jobbig att möta.
Heh? Är det STANNS groundgame du är imponerad av? Stann är väl inte direkt lysande? Inte Kimbo/Houston Alexander-dålig, men bland de sämre i 185. Dom tränar väl redan ihop sedan innan? Har för mig att Stann nämnde det på inför-programmet...
Tror Kenny går i pension, han skickade ut ett twitter som antydde det.
Skulle vara intressant att se Edgar mot Bendo, 2 killar som är i princip omöjliga att avsluta och håller högsta tempo genom 5 ronder. Tror Bendo tar det.
Ja Bendo vore kul. Hoppas han sänker Guida totalt så att en titelfight är självskriven.
Lite trist om Kenny går i pension.
Han är ju ändå med och slåss bland de bästa.
Men han kanske inte tycker de är nån ide om han inte kan ta bältet ?
Lider lite med Kenny, men som sagt - han har ju faktiskt fått många chanser nu och inte kunnat knyta ihop säcken. Tre bommade chanser, då får du väl vara en ruggig PPV-seller för att få en chans till.
Postad 12 October 2011 - 08:48
Fan att Stann förlorade! Men av det jag sett av honom i WeC var jag extremt imponerad av hans utvecklade groundgame även fast han förlorade. Det är liksom rätt få individer som kan ta sig ur Sonnens full-mount t ex och Chael nämnde själv i post-fight att han själv var imponerad över Stann, det lät nästan som att dom skulle börja träna tillsammans eller åtminstonde utbyta lite erfarenheter sinsemellan.
dem tränar ju ihop sedan innan så dem kommer väl fortsätta göra det? Stanns groundgame är väl inte obefintligt men han har MYCKET att jobba på
Postad 13 October 2011 - 13:41
Är det den här minen på Miller:

Och den här på Bisping?
Redigerat av Kamui, 13 October 2011 - 13:41.
Postad 14 October 2011 - 03:50
Om ni läser om mitt inlägg så var min åsikt baserad på hans insats i WEC där han var genomkass på marken, han har gjort stora framsteg sedan dess helt enkelt.
Postad 14 October 2011 - 06:47
David Haye flyr från boxningen, han vågar väl inte möta Vitali. Good riddance!
Postad 14 October 2011 - 06:55
Stann tränade med Sonnen och Lindland för ett par år sedan i cirka en vecka, så dom är inte direkt träningskamrater. Jag har inte hört något annat i alla fall.
Stanns groundgame är ju klart bättre än Kimbo Slice och Toney, men i jämförelse med dagens allround-fighters så är han riktigt dålig.
Bisping är en extremt dålig coach, han bara skäller på sitt lag. Han som förlorade första matchen i veckans avsnitt var knäckt när han gick in i buren. Härligt att Bispings lag åker på stryk och skönt att svensken inte syns så mycket.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 14 October 2011 - 06:58.
Postad 14 October 2011 - 06:59
Glöm inte B-Hop-Dawson i helgen, det blir så jäkla kul att se Hopkins igen!
Redigerat av Kamui, 14 October 2011 - 07:03.
Postad 17 October 2011 - 08:43
Det såg verkligen inte så farligt ut, det såg ut som om B-Hop överdrev skadan. Men om nu läkarrapporten visar att skadan var så illa, så är det ju inte bra. Det var ju en extremt tydlig foul, så det borde varit en no contest.Någon mer som såg Hopkins-Dawson?
Spoiler
Postad 17 October 2011 - 09:09
Får väl se om det blir någon rematch eller om Hopkins lägger av nu.
Postad 17 October 2011 - 10:07
Vem har sagt att hans groundgame är kasst? Jag sa att det är ett av dom svagare i divisionen, hans försvar mot armtriangeln var i nivå med James Toneys (det är inte en komplimang)... MEN, det finns sämre killar och han kommer givetvis bli bättre.
David Haye flyr från boxningen, han vågar väl inte möta Vitali. Good riddance!
dock ska ju stann ha cred för han försvarade rätt då han insåg vad som var på G (:
Postad 19 October 2011 - 07:16
Postad 20 October 2011 - 07:09
Tycker faktiskt inte att han är såååå dålig som coach... Visst, helt perfekt är han ju inte... Och vem skulle inte bli rasande om någon, inte ens för en sekund lyssnar eller totalt bortser från den gameplan man lagt upp?Bisping är en extremt dålig coach, han bara skäller på sitt lag. Han som förlorade första matchen i veckans avsnitt var knäckt när han gick in i buren. Härligt att Bispings lag åker på stryk och skönt att svensken inte syns så mycket.
Gällande Akira, så lär du bli besviken, han tar MYCKET plats under morgonens avsnitt, inte på gott är det heller...
Postad 20 October 2011 - 07:43
Gällande Akira, så lär du bli besviken, han tar MYCKET plats under morgonens avsnitt, inte på gott är det heller...
Hur vet du det redan? *nyfiken*
Edit: Never mind, är jag som är dagvild
Redigerat av clubt, 20 October 2011 - 07:47.
Postad 20 October 2011 - 08:03
Synd med GSP, men den fighten är ju stensäker St Pierre-seger även om han skulle fightas skadad. Lär väl se ut som Hardy-fighten antar jag.
Postad 20 October 2011 - 08:24
Absolut synd det där med GSP, men som ovan nämnda talare säger, en stensäker vinst för GSP. Usch, gillade inte Hardy fighten...
Postad 20 October 2011 - 09:49

Tyvärr blir han ju inte knockad eftersom han aldrig riskerar att hamna i slagväxlingar.
Postad 20 October 2011 - 10:10
Kanske han kommer att bli ihågkommen som en av de främsta inom mma på 2000 talet men också som en av de abslout tråkigaste..
Postad 20 October 2011 - 10:49
Men han är ju en idrottsman inte en fighter (var det Penn som sa detta om honom?), han har inget fighterhjärta så för min del blir han aldrig lika "stor" som Fedor eller andra fighters. Tyvärr är han ju så jäkla bra att hjärtat aldrig blir avgörande. Det behövs en mini-Chuck som kan stoppa nedtagningarna och banka skiten ur honom så vi får se vad han går för på riktigt!
Postad 20 October 2011 - 11:22
Samtidigt så gillar jag när det blir lite mera känslor. Kanske inte så det blir destruktivt men visst blir det lite mer intressant följa när man kan förnimma ett visst hat mellan vissa killar...
Postad 20 October 2011 - 12:22
Världelöst vet jag inte om jag vill hålla med om. Vi fick se vad ett praktexemplar och ambasadör för svensk mma går för, både i och utanför octagonen
Samtidigt så gillar jag när det blir lite mera känslor. Kanske inte så det blir destruktivt men visst blir det lite mer intressant följa när man kan förnimma ett visst hat mellan vissa killar...
tycker det är jättekul med en från sverige som är med, men det han gör skämmer inte bara ut honom /:
tar ju inte heller bort stämpeln att fighters är som dem är utanför matcherna
Postad 20 October 2011 - 13:38
Postad 21 October 2011 - 07:02
Postad 21 October 2011 - 08:03
Postad 21 October 2011 - 08:17
jag tycker också att han klappade tydligt, men om domaren inte ser det så ska man fortsätta matchen. Domaren borde brutit matchen, men svenskens motståndare borde även fortsatt att fightas eftersom han inte bröt matchen nu såg det ut som att han la av. Han var inget vidare, mycket snack på den killen.tycker det var solklart, han skrek o klappade samtidigt och då släppte neace som man ska göra
Har ni sett ADCC 2011 finalerna. Många bra matcher, den underligaste är nog Werdum mot Magalhaes i finalen i tungvikt
http://www.youtube.com/watch?v=lk0G3NV9xaA
Werdum förstod inte hur det var möjligt i intervjuer efteråt.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 October 2011 - 08:18.
Postad 21 October 2011 - 08:53
Såg du hans M-1-fight? Han striking är faktiskt inte helt usel längre, hoppas han får komma tillbaka till UFC.
Palhares gjorde ju några ruskiga insatser också, den killen är också underbar.
Postad 21 October 2011 - 09:09
Vet inte om jag tycker Vinnys BJJ var så imponerande i den matchen. Han vann på att han har något fel med armen, jag har aldrig sett någon arm hyperextendas så långt tidigare. Vinny vann på att låta Werdum trötta ut sig genom att ge honom sin gummiarm, sedan vann han på ett poäng genom ett svep.Hehe, Vinny är ju för jäkla grym alltså. Så jäkla snygg BJJ att man nästan tappar hakan! Han har ruskiga fysiska förutsättningar också...
Såg du hans M-1-fight? Han striking är faktiskt inte helt usel längre, hoppas han får komma tillbaka till UFC.
Palhares gjorde ju några ruskiga insatser också, den killen är också underbar.
Tycker Galvao var turneringens höjdpunkt mot Popovich.
Palhares gillade jag inte. Tycker han fuskade mot Avellan. Han forsatte sin heelhook efter att domaren bröt matchen och Avellan hade lagt av. Tydligen var knäet redan förstört där. Han verkar vara lite långsam i tanken. Sedan var ju domarens avbrott helt vansinnigt, man kan inte bryta i sådant läge där Avellan försöker ta sig ur. Om man startar från stillastående i en sådan position så är det ju nästan garanti att knäet går sönder.
http://www.youtube.com/watch?v=x5-HiB7L2DU
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 October 2011 - 09:16.
Postad 21 October 2011 - 09:15
Vet inte om jag tycker Vinnys BJJ var så imponerande i den matchen. Han vann på att han har något fel med armen, jag har aldrig sett någon arm hyperextendas så långt tidigare. Vinny vann på att låta Werdum trötta ut sig genom att ge honom sin gummiarm, sedan vann han på ett poäng genom ett svep.
Tycker Galvao var turneringens höjdpunkt mot Popovich.
Palhares gillade jag inte. Tycker han fuskade mot Avellan. Han forsatte sin heelhook efter att domaren bröt matchen och Avellan hade lagt av. Han verkar vara lite långsam i tanken. Sedan var ju domarens avbrott helt vansinnigt, man kan inte bryta i sådant läge där Avellan försöker ta sig ur. Om man startar från stillastående i en sådan position så är det ju nästan garanti att knäet går sönder.
Lite långsam i tanken är ingen överdrift, killen verkar ju snudd på förståndshandikappad ibland - men han har en spektakulär stil som jag gillar jäkligt mycket. Hade dock inte velat möta honom...
Vinny hade bättre stunder i turneringen än mot Werdum av det jag sett, men ändå är det grymt gjort att slå Werdum som ju är fantastisk han också. Men Roger var inte med pga skada antar jag? Hade gärna sett Vinny mot honom snart...
Edit: B-Hop får tillbaka titeln. Rättvisa är skipad!
Redigerat av Kamui, 21 October 2011 - 09:26.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder

124 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?