OM det är 100% IPA så bör det funka. Kjell's är 99.5%.
Hittade det inte på OK, kör på kjell's :-) 129 för 1 liter var ju inte så dåligt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 26 November 2012 - 20:10
Hittade det inte på OK, kör på kjell's :-) 129 för 1 liter var ju inte så dåligt. Postad 26 November 2012 - 20:41
Fick precis hem min nålvåg från DealExtreme men fick inte med någon kalibreringsvikt. Vet inte om jag vågar lite på vågen då den flippar lite fram och tillbaka och stabiliserar sig inte riktigt. Någon som vet var man kan köpa en bra och gärna billig 5g kalibreringsvikt? Hittade en sida på nätet som tog en hundring men med moms och frakt gick de loss på 250kr, känns onödigt dyrt.
Postad 26 November 2012 - 20:53 Ta hem den också från DX, tar tid men kostar nästan inget alls. Postad 26 November 2012 - 21:56
Tokigt: 13kr från DealExtreme inkl. frakt. 245kr i svensk webshop inkl. frakt. Tråkigt att vänta 5 veckor på frakten från Kina Redigerat av Draj, 26 November 2012 - 22:08. Postad 26 November 2012 - 23:06 245:- för en 5g kalibreringsvikt är ju sjukt dyrt. Men dom säljer väl normalt bara till företag och myndigheter... Postad 27 November 2012 - 07:16
Om du vill kontrollera om vågen mäter rätt kan de testa med mynt. Mytens vikt hittar du på Wikipedia.
Postad 27 November 2012 - 08:54
Jag hade samma idé men för att kalibrera vågen så används en 5g vikt, går inte kalibrera med något annan vikt om jag förstått det hela rätt. Försökte väga en gammal 50öring igår men max vikt är 5g och då sa vågen att den va överbelastad. Får väl se om det dyker upp en vikt runt jul/nyår hursomhelst
Det stämmer nog att det är så. Postad 06 December 2012 - 23:48
Ingen som har någon input här ? :/ Postad 07 December 2012 - 10:34
Har en 440 på min 1200mkll, den är bra den! lite åt det mer neutrala hållet i ljud signatur, har haft en Goldring 2500 hemma på inspelning
inte så jäkla stor skillnad, men lite fylligare/tyngre i ljudet mer kropp. Många som är nöjda med Ortofon 2m Blue på sina Technics spelare, value for money verkar det som Postad 07 December 2012 - 11:15
Tackar så mycket för svar Postad 07 December 2012 - 13:32 Då är inte 2m blue valet för mej! Den Goldringen jag testar är inte nått dumt alternativ. http://www.whathifi..../Goldring-2500/ Kan man hitta den för det £ priset så Postad 07 December 2012 - 15:35 Tyvärr finns det ju inget datum när testen är gjord. Troligen innan prishöjningen på 2X00-serien. Analogue Seduction har bra pris, £305 idag. Tror inte den går att hitta billigare idag. Postad 07 December 2012 - 16:11
Någon som vet hur det ser ut om man beställer får needledoctor, blir det otroligt mycket som läggs på i tull/moms, för det har ju ändå väldigt bra priser om dollarn är någorlunda låg Postad 07 December 2012 - 17:04 Frakt plus allt från 0 till en hel del. Beror lite på värdet samt om det fastnar i tullen eller ej. Vet inte vad du är ute efter men Goldring 2500 är betydligt billigare hos Analogue Seduction, ca $490 mot $650 hos Needledoctor. AS ligger i UK och endast frakten tillkommer. Postad 07 December 2012 - 22:09
Men en AT-440 för denna prisen är då inget att fundera på!!! http://www.lpgear.co...duct/ATC05.html
Postad 08 December 2012 - 14:25
Nej det där va riktigt fint pris också uk sida ? Edit: USA hmm ja men man får ju som ändå räkna med tull och moms då Edit2: eller vafan räknar man med tullverkets guide så blir det typ 1500 totalt med moms, de blir ju oavsett billigt. ska nog skicka efter en direkt. Redigerat av bonis, 08 December 2012 - 14:42. Postad 09 December 2012 - 15:35
Å sen så är det långt ifrån säkert att ett så litet paket hittar till tullen. Jag har också en AT ML440a, som suttit på en SL1200, och den är rejält bra, men kinkig på inställningarna m h t slipningen Fine Line. Men det är väl inget problem då du har en arm som är enkel att ställa in.
Postad 10 December 2012 - 07:08
AT-440 för ca 1400kr, inten tull: http://www.zum-shop....39_p4927_x2.htm
Tror flera i tråden handlat där, bland annat jag, inga problem alls. Postad 10 December 2012 - 09:33 William Thakker är att rekommendera. EU, så inga tillägg annat än frakt. Tänkte aldrig på att kolla där... Redigerat av tomano58, 10 December 2012 - 09:33. Postad 17 December 2012 - 07:58
Ah där hade vi ett annat alternativ ja:) hann dock beställa från LP Gear och den har precis gåt igenom tullen här i Sverige, så snart vet jag om jag får pröjsa väldigt mycket mer Blir oavsett en trevlig julklapp tackar även för tipsen Edit: Den har tillochmed kommit fram till mitt utlämmningsställe idag 5 dagar tog det från Las Vegas och då det inte är de stället saker jag behöver tulla för brukar hamna tror jag tullen bjudit mig på en liten julklapp Redigerat av bonis, 17 December 2012 - 10:41. Postad 20 December 2012 - 20:02
Någon som har koll på denna pickup, hittar väldigt skralt med information på nätet, går det att göra något med den, byta nål etc. När gjordes den, etc.
ht
Postad 20 December 2012 - 20:53
Verkar vara en modell som inte sålts utanför Japan. Hittar den bara på diverse japanska sidor. Dock så är det ju en mc-pu och dessa går det normalt inte att byta nål på (själv) och ett byte kan bli dyrt.
Googleöversatt: Manufacturer: AUDIOTECHNICA AT-F3MC: Part No. 0.35mV: Output Voltage MC: power generation method Stylus pressure: 1.25-1.75g (1.5g optimal) 15 ~ 50,000 Hz: Play frequency band 5g: prudence 12Ω: internal impedance Ellipse 0.2x0.7mil: needlepoint Release year: 1985 $ 100 List Price: Note: original box, manual, cover with needle : Used condition 60 Size: Shipping Type Sales Price: 5,000 yen (tax included) Fler bilder: http://www.soundheights.com/at-f3.html Edit: Söker man på "at-f3" istf "at-f3mc" får man betydligt fler träffar och även på engelska. Redigerat av tomano58, 20 December 2012 - 20:55. Postad 20 December 2012 - 21:17
alla de träffarna rör Mk3 detta är mk1 därav min post. Tomano tack har sökt men inte hittat något om 1an men det där verkar ju stämma överens med den. Kanske har varit en sådan pickup som följt med Technics spelare en gång i tiden. Postad 30 December 2012 - 19:42
Jag satte dämpkuddar under mina rörslutsteg och ALLT brus vid vinylspelande försvann. Njuter nu av en nyinköpt Nick Lowe "The rose of England" som jag inte lyckades hitta på cd, fick bli beställning från, ja just det, England.
Rekommenderar varmt begagnatköp från www.amazon.co.uk! USA är riskabelt att köpa vinyler från tycker jag, det är för långt och kan hända för mycket på vägen. Postad 02 January 2013 - 15:10
Fick min våg från DX idag och nu skickar de med en 5gr kalibreringsvikt. Verkar helt ok!
Postad 05 January 2013 - 18:40
Jag har skaffat en dual 510. Det sitter en Goldring 1020 på den. Efter lite googlande kanske det är värt att bara byta nål och inte hela pickupen? Verkar ju som en ganska dyr modell. Förstår inte exakt vilka som passar dock? Någon som kan hjälpa mig?
http://www.vinylengi...co/g-1020.shtml edit: Okej, verkar inte få så många svar här, och det är säkert ingen vanlig kombination. Någon som vet vilken affär man ska vända sig till åtminstone? Redigerat av Alarma, 06 January 2013 - 15:18. Postad 06 January 2013 - 19:24
Tack för ditt svar! Verkar som att Goldring D22gx är den som gäller. Betydligt över min tänkta budget... Frågan är vad man nu gör när spelaren tydligen var utrustad med en så pass bra pickup? Låter den vara (hör inget fel på den) eller köper en ny billigare pickup? Vill bara vara säker på att den inte förstör skivorna. Köpa en spelare för 200kr och sedan kostar en ny nål närmare 2000kr till pickupen som satt på... Redigerat av Alarma, 06 January 2013 - 19:24. Postad 06 January 2013 - 20:11
Bra priser på nålar: http://www.zum-shop.de
Billig och klassisk pickup som man kan testköra med: http://www.zum-shop....39_p7361_x2.htm Postad 06 January 2013 - 20:34
Tack! Tror jag ska testa med en sån (har redan kikat lite på den tidigare), så får vi se om jag hör någon skillnad. Har ändå ingen vidare förstärkare eller högtalare till den (än i alla fall). Hur vet man om den passar? Har alla tonarmar samma fästen eller finns det olika? Har också läst att det har att göra med armens vikt. Någon som kan förklara? Redigerat av Alarma, 06 January 2013 - 20:49. Postad 06 January 2013 - 21:36
Det blir distat ljud i slutet på skivorna (säg sista minuten eller så), dessutom är den förmodligen 20 år gammal och jag vet inte hur den använts av den tidigare ägaren. Postad 06 January 2013 - 22:21
Disten i slutet på skivorna kan ha att göra med nåltryck och inställningen av antiskating. Vill du byta pickup kan du läsa om olika pikupfästen på Svalanders hemsida. Antiskating-vikten måste vara tillräckligt tung för att väga upp pickupens vikt. Kolla hur mycket pickupen väger, om du bestämmer dig för att köpa en ny.
Redigerat av Mange36, 06 January 2013 - 22:26. Postad 07 January 2013 - 00:24
Disten kan ha att göra med inriktningen av pu ("cartridge alignment").
Postad 07 January 2013 - 00:45
Jo, har läst runt och förstått det nu. Har försökt fixa till den men inte fått till det riktigt bra. Ska beställa en "mätbricka" för det imorgon tillsammans med en at95e. Den är så pass billig från Tyskland så jag kan beställa den och testa / jämföra med pickupen som sitter på. Såg även några inlägg tidigare tipset om nålvåg så en sådan är beställd från Dealextreme! Tack för hjälpen! Redigerat av Alarma, 07 January 2013 - 00:45. Postad 07 January 2013 - 14:20 Kul, berätta hur det gick sen. Beställde du även kalibreringsvikten till vågen? Om inte så gör det, kan vara bra att ha. Postad 07 January 2013 - 14:41 Verkar som att man får med en kaliberingsvikt nu:
Postad 07 January 2013 - 15:47 Där ser man. Sajten säger inget om det men det lär ju visa sig. Hoppas du har tur där. Postad 07 January 2013 - 18:46
Hej alla kära inbitna vinylälskare:) Vill höra med er om det finns någon skiva där ute som går att köpa idag där kvalitén på det inspelade materialet liksom ger en ett haksläpp. Har själv några plattor med Pink Floyd där allt känns rätt. Men jag vill inte missa någon skiva där "Allt liksom stämmer". Missförstå mig inte jag har skivor jag älskar som jag kommer att lyssna vidare på, Men i detta läget är kanske mer ute efter någon platta, Som jag skulle kunna ha idag och även i fortsättningen för referenslyssning och jämföra med. Tack !
Postad 07 January 2013 - 19:05
Kate Bush Redigerat av Unregistered1573, 07 January 2013 - 19:06. Postad 07 January 2013 - 20:59
Tack för infon, men jag var vaken nog att beställa en från början! Återkommer om någon vecka när allt är på plats! Blev förresten en ny förstärkare också... Blir dyrt det här, även om det bara är andarhandsgrejer. Knappt haft råd att köpa någon skiva än... Får bli efter 25:e! Postad 08 January 2013 - 19:12
Äh, in på närmsta Myrorna eller annan second hand. Brukar oftast finnas några backar att rota bland, med priser på 10-20 spänn per skiva. Postad 08 January 2013 - 23:21 Beror på var. "Min" Myrornabutik har börjat ta 30-40:- för skivorna... Fyndade mig en reservspelare idag, en 1.5 år gammal, vit, Pro-Ject Essential som aldrig använts (ett halvårs garanti kvar) för 400:- (!). Skall få igång den och sen får den vikariera för min Thorens som jag har en del att göra på. Har dragit mig för att sätta igång då jag inte gärna vill vara utan möjligheten att spela vinyl. Men nu så... Postad 09 January 2013 - 22:06 Ja, vara utan vinylrigg kan vara påfrestande för oss entusiaster. Hade ett tufft slut på förra året och har en likaledes tuff start på det nya utan möjlighet att lyssna svart. Min gamla trotjänare thorens 318 började plötslgt strula med för låg hastighet. Ser tyvärr ut som det skulle kunna vara lagret som uppvisar en del slitageskador. Misstänker att det är mitt allt för frejdiga experimenterande med bitumendämpning av tallriken, blev kanske för mycket för lagert i längden. Inte ens Thorens tål tydligen vad som helst Jag hade ju redan innan haveriet planer på "uppgradering" men hade fasligt svårt för att bestämma mig för märke/modell. Nu när kniven hamnade på strupen och abstinensen satte in så fick man till slut tummarna ur och en ny svarv är på väg från Tyskland (Dr Feikert Woodp.). Undrar ändå om det går att komma över nya lager till thorens, efter lite surfande så ser det kärvt ut. Postad 20 January 2013 - 16:53
En ny lägenhet, nya förutsättningar
Mitt intresse för vinylmediet tar många vändor hela tiden. Jag dras med den ständiga ambivalensen inför varför jag hela tiden återkommer till detta medium? Jag skulle gissa att det handlar om avvikelser i ljudbilden: brusgolvet, statiska, knäpp samt den rituella vurm som hela tiden förknippas med mediet. Min fascination stärks också av att iaktta en mekanisk rörelse, detta tillsammans det konstnärliga konvolutet. Jag har haft min MacBook pro hemma och spelat FLAC genom min Musical Fidelity M1:a, men det är inte detsamma som genom min Rega P3-24, någonting saknas. Återigen har jag uppdaterat mitt album eftersom jag har flyttat. Vad som saknas är en del korrigeringar för akustiken, vilket jag snart kommer att se över. I dagarna har jag följt en tråd angående bottenplattans betydelse för Regas spelare. Läsningen gör mig som vanligt kluven, men eftersom jag är lika såld på design som funktionalitet så ger jag detta en chans. Tråden jag följde finns nedan: Subplatter Det finns alltså både från Groovetracer och ISOKENETIK. I teorin skall dessa utgöra en bättre bas för skivtallriken än den medföljande plattan gjord i plast. Nu följer redan liknande varianter av dessa med Regas dyrare spelare, men för oss som dras med instegsmodellerna och P3-24 så det bli intressant. Jag valde att handla min från ISOKENETIK även om priset var ungefär detsamma som från Groovetracer. Jag beställde även den vita remmen för Regas spelare från Analouge Seduction. Jag är skeptisk till huruvida det kommer bidra till stora förbättringar, men det är alltid roligt att pimpa sin spelare och göra den snyggare från originalutförandet. Groovetracer Review Bifogad fil(er)Redigerat av Glidtassen, 20 January 2013 - 17:11. Postad 20 January 2013 - 17:12
Glidtassen: Du er ju interessert och høra om dom som testat lite olika Rega mod upp mot varandra, Här kan du läsa om en på mitt Norska forum som prøvat en hel del Rega och mye av pimp tilbehør, han är jordnär och har bena på jorden, skrev lite før Fidelity tidl.
http://www.hifisentr...d-mkii-115.html Om du läser lenger tilbaka så har han en P5 som blir blod moddad Postad 20 January 2013 - 17:16
Japp, jag har läst hans inlägg tidigare och han skriver bra.
Beställde den vita remmen eftersom min Rega knarrar varje gång som jag sätter igång den. Den låter som en gammal gubbe som kliver upp ur sängen varje gång tallriken börjar snurra. Den vita remmen var mycket billigare från Analouge Seduction än från Svalanders. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |