Det saknas nog nått i din post, en bild eller en länk
För jag vet inte vad det är du ska slå till på.
en iphone 3gs kanske?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 19 October 2009 - 19:11
en iphone 3gs kanske? Postad 19 October 2009 - 19:15
Det kan vara så enkelt, haha. Sonyman, jag hoppas du får allt fixat. Tala om hur det går sen. Postad 19 October 2009 - 20:34
har en liten fråga angående iphone 3gs, då man lyssnar på musik och sen ringer det ett vanligt telesamtal, vad händer då ? kan man ställa in den så att det är på ljudlös och vibrerar tex eller ringer den som vanligt ex då man sitter på tåget och lyssnar på musik och så börjar det ringa så kanske man inte hör, eller hur funkar det ?
tacksam för svar Postad 19 October 2009 - 22:16
Lyssnar du på musik och det ringer så avbryts musiken och ersätts med ringsignalen. Du kan använda flygplansläge om du inte vill bli störd.
Utbyte mot industrirekonditionerad enhet. Postad 19 October 2009 - 22:46
Gör verkligen Anovo så med nya 3GS:en? Jag vill ju inte ha en refurbished telefon utan en ny då min är ny. Hmm... avaktar med viss oro Postad 20 October 2009 - 10:34
Det tog endast tre-fyra dagar för mig, från det att koden köptes i butik tills jag gjorde en restore i iTunes och telefonen var upplåst.
All service Anovo utför på iPhone handlar om att ersätta med refurb-enhet. Postad 20 October 2009 - 11:33
Kan man på något sätt kolla i iPhonen vad den har för IME nummer eller någon annan seier no som man kan jämföra med tex asken?
Mvh Postad 20 October 2009 - 11:37
All den informationen hittar du under Inställningar -> Allmänt -> Om. Postad 20 October 2009 - 11:55
Tack! Då kan man alltså se om man får tillbaka samma iPhone. Mvh Postad 20 October 2009 - 17:49
Jag har problem med min nya Iphone 3gs. Jag använder en SonyEricsson bluetooth handsfree(hbh-gv435) och när jag pratar i min handsfree så hoppar ljudet över till telefonen. Om jag då trycker på svarsknappen på handsfreen så får jag tillbaks samtalet i det. Men efter en liten stund så hoppar det över till telefonen igen. Detta händer flera gånger per samtal och jag börjar bli riktigt less på det. Är det någon som vet varför?
Postad 20 October 2009 - 19:08
Hello!
Har tidigare sett en länk till en sida där man kan se vilken operatör samt abonemang som passar en bäst, man får fylla i hur mycket man ringer, messar surfar osv, sen räknar den ut vad totalkostnaden blir. Har letat med ljus och lykta efter denna men hittar ej, finns det någon som vet vilken jag menar? Postad 20 October 2009 - 19:17
http://www.iphonepriser.com Postad 20 October 2009 - 19:21 tack för tipset, inte sett denna tidigare precis denna jag menade, tackar! Postad 20 October 2009 - 19:45
Hej iPhone ägare
Har länge levt med en gammal SE mobil, och nu är det dax att byta upp mig. Är i valet och kvalet mellan iPhone och Hero....men ska inte fråga om råd i den här tråden *s* Undrar istället över en annan sak. Det blir ju så j#vla dyrt med alla "surf abonnemang". Har nu en fast lina hemma, och mobilt bredband till laptopen (för sommarstuga och semester), och nu behöver jag dessutom en tilläggstjänst för surf i mobilen. Shit...vart går smärtgränsen att lägga på internetuppkoppling? :S Det jag undrar över är om man kan använda sin iPhone (eller möjligen Hero) som modem för laptopen....med samma 3G Turbo hastighet? Och därmed kunna fimpa ett abonnemang..... Tacksam för kloka svar Postad 20 October 2009 - 22:14
Jag ska byta dator imorgon, från en PC till en MAC och funderar då på hur man smidigt ska kunna lösa synkroniseringen så att man inte blir av med allt på telen. Någon som gjort samma sak förut?
Jag vill alltså kunna synca med nya datorn utan att bli av med kontakter, inställningar osv. Program osv följer ju med itunes-kontot så det är inget problem. Postad 21 October 2009 - 07:11 Ingen 3Gs-ägare själv ännu men ja, det ska funka. Kallas "tethering" om du vill googla och kika lite på egen hand också. Postad 21 October 2009 - 07:47
Liten varning dock för att en del svenska användare rapporterat att tethering slutat fungera med senaste uppdateringen av iPhonens mjukvara (3.1.x). Så om det är en viktig funktion kan det vara bra att skapa sig en bild över problemet.... Postad 21 October 2009 - 07:56
vad är det för fel på /inställningar/allmänt/nätverk/internetdelning ? Postad 21 October 2009 - 09:11
Hade någonting att göra med officiell operatör eller något liknande tror jag att jag läste? Hur som helst funkar det i alla fall kanon med Tre. Frugan satt och surfade på E4:an upp mot Jönköping från Malmö utan större problem Postad 21 October 2009 - 09:17
Kör man via USB går det tydligen fortare än via Bluetooth, då överföringen är långsammare via Bluetooth. Kan vara bra att tänka på. Postad 21 October 2009 - 13:09
Tack för alla svar!! Om jag förstår rätt så går det utmärkt att ersätta det mobila USB-modemet och använda telefonen till sin laptop med samma resultat....och därmed säga upp abonnemanget på mobilt internet. Är det rätt uppfattat? Postad 21 October 2009 - 13:22
Beställde precis en Iphone 3Gs från telenor, leveranstiden är 2-3 veckor! Man hoppar som ett litet barn nu redan!!
Någon som kan tipsa om ett bra fodral, applikationer man "bara måste ha" och något härligt skydd? Vet någon ett bra program där man kan göra sin egen ringsignal? (tänker inte betala varje gång jag bytar signal) /Jesper Postad 21 October 2009 - 13:28
iRinger gratis och bra program. Mitt tips är att du läser genom tråden, du kommer att hitta en del tips på bra apps, trix och fodral. Du har du gott om innan Telenor skickar din iPhone Postad 21 October 2009 - 13:59
korrekt Postad 21 October 2009 - 14:55
Rekommenderar att du kollar i den här tråden. Det skrivs det om en massa olika program och spel. Jag har själv dessutom gjort en liten lista i den tråden på spel som jag rekommenderar starkt Postad 21 October 2009 - 18:50
Hej! I lördags fick jag äntligen tag på en ny iPhone, sumpade min 3G i somras.
En sak som jag hade problem med var att jag kunde ha alla staplar mottagning på 3g, helt plötsligt tappar den all mottagning på 3g och går över till Edge, kunde till och med tappa Edge och gå till "vanlig mottagning" (vet ej namnet) För att sen gå tillbaka till 3g, allt händer fast jag står på en och samma plats. När jag fick min 3GS tog jag backupen från min 3G och nu har jag upptäckt tendenser till samma problem. Fråga 1: Har någon vart med om samma problem, eller hört någon annan som haft det? Fråga 2: Kan jag på något sätt ta backup på bara mina kontakter och inställningar UTAN att jag gör en återställningsfil, så jag kan restorea min telefon och sen hälla in åtminstone alla kontakter, inställningarna kan jag väl klara mig utan. Kan tillägga att båda telefonerna är/var JB men tycker inte det ska ha någon betydelse då jag inte har tagit bort opperatörslåset och använt annat sim-kort än Telias. Tacksam för all hjälp jag kan få! Postad 21 October 2009 - 18:54 SGP pouch är ett utmärkt läderfodral... Har haft det i ett par veckor nu och kan fortfarande inte sluta tafsa på det, haha. Ser härligt elegant ut. Angående ringsignal, så behöver man inte betala nånting. Det tar typ 1 minut att göra sin egen och slänga in i iTunes. In princip så snackar vi att lägga in en låt, dra ner den till 40 sek (går att göra i iTunes), konvertera till m4 format sen byta namn till m4r tror jag det är och importera i iTunes igen. Bara att söka på google för hela proceduren. Postad 21 October 2009 - 22:23 Tja! Jäkligt snyggt. Varifrån köpte du SGP pouch ? Postad 22 October 2009 - 05:22
Ebay pga paypal möjlighet. Hittade aldrig nån svensk sida. Kostade $41 inkl frakt (Legend), men det var värt det... Den har löjligt mycket bättre kvalite än det feta - men billiga - fusk läder case jag skaffade till min Diamond. Kanske inte lika skydd, men mycket smidigare.
Redigerat av murklor, 22 October 2009 - 05:23. Postad 22 October 2009 - 11:58
Är det någon som vet hur man gör för att få Tethering att fungera igen med version 3.1.2 med Tele2 som operatör?
Jag blir tooookig! Postad 22 October 2009 - 12:08
Kan inte se att det skulle vara något fel på det... fungerar för mig iaf. Vilket problem får du? Postad 22 October 2009 - 12:13
Jag har tidigare i tråden skrivit om precis samma problem med min 3GS med Telia. Har inte JB. Nu ska man inte dra några slutsatser på endast två fall, men efter att internetuppkopplingen dör när man skickar/tar emot MMS med just Telia skulle det inte förvåna mig om de även har med detta att göra. Telias representant på forumet får gärna uttala sig om MMS/internet-problematiken samt att mobilen inte stannar på 3G trots att det är full mottagning. Postad 22 October 2009 - 13:24 Det var ingen fråga för min del utan mera ett svar med en fråga om det inte funkade på det sättet för honom. Det funkar alldeles utmärkt att använda iPhonen som mobiltbredband genom denna enkla metod, Vilket jag också skrev lite längre ner Postad 22 October 2009 - 14:45
Iphonen iväg skickad för att det kommit dammkorn under skärmen har haft den i typ 3 veckor
Postad 22 October 2009 - 22:34
Tele2 är väl ingen "officiell" operatör, så det är väl jailbreak då? Om det ens går att lösa med jailbreak. Postad 23 October 2009 - 10:45 Det går att lösa med jailbreak. Finns program som gör mobilen till en AP så flera datorer kan ansluta trådlöst. Dock ej testat själv bara läst om det på Rock/Cydia. Postad 23 October 2009 - 11:12
Hmm. Har ett litet problem. Jag har två anpassade ringtoner och båda visas under "Ringsignaler" i iTunes när jag har iPhonen ikopplad. Däremot kan jag bara välja en av dem på iPhonen, och tidigare har jag använt den andra, så jag vet att den funkar. Måste man göra något särskilt för att kunna ha mer än en anpassad ringsignal eller går det inte?
Postad 23 October 2009 - 12:34
Hejsan. Har köp en Iphon 3Gs och allt funkade jättebra tills idag då nästan alla program (apps) som jag försöker starta bara stänger ner direkt av sig själv?? Ex spotify facebook mm. har startat om telefonen och har den senaste mjukvaran men inget hjälper... Så HJÄLP..
Postad 23 October 2009 - 13:41
Gör en återställning. 1) Anslut telefonen via USB 2) Starta iTunes 3) Klicka på din telefon 4) Klicka på "Återställning" 5) Låt den köra på 6) Synca in dina appar, musik etc igen 7) Klart! Nu bör det fungera. Postad 23 October 2009 - 14:38
Detta har hänt sporadiskt på min 3GS också men då hittade jag några tips på nätet där man föreslog att bara avinstallera en app (t.ex. FB) och sen installera på den igen från appstore. Sen dess har det funkat men hänt ett par ggr. Nu vet jag iaf hur jag ska hantera det. Postad 23 October 2009 - 16:55
Hej, har en 3 veckor gammal 32g 3gs som trilskas med mig. Allt fungerar super utom en sak, en ganska väsentlig sådan. Den stänger av sig själv ca en gång var varannan dag utan anledning. När jag sen startar den igen så måsta jag ställa in tid o datum igen, jävligt drygt. Tänkte bara kolla om det är något som fler lider av eller om någon kanske har en lösning... vill helst ha så lite som möjligt med telenor att göra.
tacksam för hjälp Redigerat av smellymarq, 24 October 2009 - 00:02. Postad 23 October 2009 - 23:04 Testa göra en återställning, funkar inte det får du mot din vilja kontakta de brunögda och svarthåriga som reser runt mycket. Redigerat av smellymarq, 24 October 2009 - 22:33. Postad 24 October 2009 - 20:39
Hejsan
Har funderat på att byta min Nokia N97 till en Iphone 3GS, men vad jag undrar är? Någon som har ett tips var jag kan köpa den olåst till bästa pris? kollade såklart på prisjakten här men dom "billiga" företagen överst känner jag inte alls igen och blir lite osäker... Funderar på att avsluta min fasta telia telefon abb, portera mitt nuvarande teliamobill abb och avsluta mitt nuvarande Tre mobiltbredband, och gå över till Telenor Total Abb för 799:- /mån då har man obegränsad samtal, sms,mms och mobilsurf + mobilt bredband obegränsat (tar detta utan bindning) Någon som testat telenor och/eller detta abb? jag är ganska nöjd med min Nokia men tror jag gjorde en miss då Iphone känns mer som en lur som passar mig (har en Ipod touch 32 som jag älskar men vill ha förre prylar som jag bär på) Det jag är mest orolig för är batteritiden om jag har en iphone som enda telefon. Någon som har lite goda råd? Postad 24 October 2009 - 22:28 oavsett vilken smartphone du väljer kommer batteritiden vara rätt kass... Personligen så är jag dock rätt imponerad över min 3gs. Relativt sett, lol. Typ 2 dagar vid intensiv användning (20 samtal om Dan plus pillande och surf). Postad 25 October 2009 - 00:05
Oj, vad har du fått för batteri i ditt exemplar? // aspire Postad 25 October 2009 - 08:09
Den funktion som drar mest verkar vara push. Måste tänka på att när man slänger på ett nytt konto är det ON som default för kontot, även om det är OFF för "alla" konton (dvs man måste stänga av det på två ställen). Jag har inte riktigt förstått logiken i detta.
Men jag tycker faktiskt batteritiden är rätt bra. Låter jag den bara ligga så drar den nog typ 10% batteri/24h, så använder man den bara til ett par samtal/sms om dan så kan man nog nästan dra tiden tilll en 4-5 dagar innan laddning. Sen skulle jag tro att tiden beror mycket på vilka applikationer man använder. Kanske bör notera att telefonen var 3.1 vid leverans. Redigerat av murklor, 25 October 2009 - 08:10. Postad 25 October 2009 - 10:29
Hejsan!
Jag funderar på att skaffa ZAGG's invisibleSHIELD™, skydd till min Iphone 3GS. Och jag undrar om någon har erfarenhet om detta, kanske kan dela med sig om information osv. 1. Blir det en försämrad touch "känsla" ? Märker man någon skillnad ? 2. Blir det verkligen inga märken efter man har tagit bort skyddet? 3. Sitter skyddet bra? Blir det inga bubblor osv, eller är det lätt att ta bort bubblorna? 4. Syns det att det sitter ett skydd på? Eller är det helt osynligt? Vore väldigt tacksam för svar. Ha en bra dag! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |