Gran Turismo 5
4030 svar till detta ämne
Postad 05 december 2010 - 16:20
Yttrasil
-
Yttrasil
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Okej. Jag har väldiga problem med just detta race. Fått guld på typ en, men dom andra kommer jag inte ens topp 3 på Tack för svaret.
Måste säga att Ferrari Italia 458 eller vad den heter är min stora favorit att köra, när man uppgraderat allt på den är den gudomlig. Bugattin är kul och diverse Japanska bilar också men den fullkomligt slaktar dessa vad jag märkt. Online verkar det också som att det är en stor favorit. Körde GT på lvl 14 med den maxad och det var rent ut sagt en barnlek, i genomsnitt drog jag ifrån 10 sekunder/varv om jag körde bra med den. En annan bil jag fatta tycke för va Toyota 86 conceptbilen i rally när man måste ha under 255 hästar. Helt gudomligt kul att köra när den har fått sina viktminskningar. Greppet känns sjukare än elisen som jag körde i Prologue för de som vet.
Postad 05 december 2010 - 17:17
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Prova att justera bromsbalansen, testa tex. med 6 bak och 4 eller 5 fram. Så att inte bromsarna tar för hårt fram och bakhjulen lyfts upp i luften några mm och bilen tappar balans och sladdar.
Ett annat tips är att sätta dit en bakvinge som gör att bilen blir lite mer understyrd, dvs. är stabilare i kurvorna.
Ett sista tips som man kan göra ibland är att justera växellådan så att inte bilen varvar för mycket innan varje uppväxling, för trycker man full gas när varvmätaren är på max (precis innan uppväxling) så snurrar bilen runt. Detta är som sagt bara ibland man behöver göra beroende på vilken bil.
Okej, det hade jag ingen aning att man kunde justera dom sakerna, får kika lite på det senare. Bakvinge har jag köpt. Tack för tipset. Jag vill rekommendera det troligtvis mest prisvärda alternativet: ZZII '00 av Tommy Kaira. Hittade den begagnad för 59.000 cr! Helt sjukt! 570hk, 1000kg och 4WD. Det bästa av allt: Den är i princip redan färdig trimmad. Första loppet i Gran Turismo World Championship vann jag ganska komfortabelt.
EDIT: Den är väldigt lättkörd med en vinge och några smärre justeringar.
EDIT 2: Satte just personbästa runt ringen i andra deltävlingen i GTWC i ovan nämnda bil; 7.13.
Måste säga att Ferrari Italia 458 eller vad den heter är min stora favorit att köra, när man uppgraderat allt på den är den gudomlig. Bugattin är kul och diverse Japanska bilar också men den fullkomligt slaktar dessa vad jag märkt. Online verkar det också som att det är en stor favorit. Körde GT på lvl 14 med den maxad och det var rent ut sagt en barnlek, i genomsnitt drog jag ifrån 10 sekunder/varv om jag körde bra med den.
En annan bil jag fatta tycke för va Toyota 86 conceptbilen i rally när man måste ha under 255 hästar. Helt gudomligt kul att köra när den har fått sina viktminskningar. Greppet känns sjukare än elisen som jag körde i Prologue för de som vet.
Tack för tipsen, till slut så valde jag en Nissan GT-R '07, fullt trimmad.
Postad 05 december 2010 - 17:29
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Okej, det hade jag ingen aning att man kunde justera dom sakerna, får kika lite på det senare.
Du måste köpa den växellådan som heter "Fully customizabe" eller nåt sånt, det är den dyraste av alla växellådor, men du får nytta av den. Dels detta med när du varvar motorn före uppväxlingen och dels med att höja toppfarten. Som jag skrev innan så höjde jag topphastigheten på min SLS AMG Stealth med 15 km/h (från 345km/h till 360km/h). Så satsa på en sån växellåda, trots att den kostar en del, den är värd det.
Postad 05 december 2010 - 17:38
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Någon av er här på forumet som fått till AMG SLS'en som man får av webhallen att bete sig ordentligt på ringen? Jag får konstant släpp i bakvagnen med både den och min M3 CLS som jag har. Prövat att ändra de flesta inställningarna vilket resulterade i ännu mer svordommar o annat trevligt igårkväll. De kan nog både Kerren o Härjan hålla med om.
Så har någon några fina inställningar att dela med sej av så posta här eller skicka i ett PM.
Samma för mig, kör man den i höga farter så släpper den lite i bakre, vettefan om man kan fixa det. den är topptrimmad och kör med mjuka däck.
Postad 05 december 2010 - 17:42
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Jag vill rekommendera det troligtvis mest prisvärda alternativet: ZZII '00 av Tommy Kaira. Hittade den begagnad för 59.000 cr! Helt sjukt! 570hk, 1000kg och 4WD. Det bästa av allt: Den är i princip redan färdig trimmad. Första loppet i Gran Turismo World Championship vann jag ganska komfortabelt.
EDIT: Den är väldigt lättkörd med en vinge och några smärre justeringar.
EDIT 2: Satte just personbästa runt ringen i andra deltävlingen i GTWC i ovan nämnda bil; 7.13.
Körde den just runt Suzuka i standardutförande, fullständigt okörbar. Får fixa till väghållningen innan jag använder den igen.
Postad 05 december 2010 - 17:50
Unregisteredbf2da8d7
-
Unregisteredbf2da8d7
-
Användare
-
-
100 inlägg
Körde den just runt Suzuka i standardutförande, fullständigt okörbar. Får fixa till väghållningen innan jag använder den igen.
Tommy Kaira är väl en välkänd driftare därav den dåliga väghållningen? Har inte kört bilen själv men med lite vinge och inställningar borde man ju kunna köra fort även rakt fram. Själv håller jag på att spara ihop lite pengar... Känns som man gjort något onödigt impulsköp och slösat bort lite pengar men det är ju så kul med nya bilar
Postad 05 december 2010 - 18:00
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Håller på med Allstars... Topptrimmad ZR1a så kom igenom guld i alla utom sista Tokyo racet. Där är det en bil som man antingen måste blocka hela racet eller så är man körd. Hade tur första racet och kom först in genom T1. Ledde i fyra varv gjorde en miss och sedan var man tokkörd.
Så behöver en bättre bil för Tokyobanan då Corvetten är bra bökig på mindre banor. Vet inte om jag orkar levla B-spec Furai ska va liten, lätt och smidig vad jag läst. Testat med mer eller mindre downforce men jag hänger precis med på rakorna och tappar i kurvorna i alla fall.
Postad 05 december 2010 - 18:03
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Tommy Kaira är väl en välkänd driftare därav den dåliga väghållningen? Har inte kört bilen själv men med lite vinge och inställningar borde man ju kunna köra fort även rakt fram.
Själv håller jag på att spara ihop lite pengar... Känns som man gjort något onödigt impulsköp och slösat bort lite pengar men det är ju så kul med nya bilar 
Slicks och vinge + största turbokitet sänkte varvtiderna med 14s och väghållningen blev grym.  Hade 1 miljon innan jag shoppade den här bilen så jag har pengar så det räcker. Det är bara tredje bilen jag köpt, efter Type-R i början (som jag aldrig kört) och en Subaru-kombi som jag kört ett race med eller nåt.
Postad 05 december 2010 - 18:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ingen som har en kommentar om hur pass simulatoraktigt GT5 är jämfört med andra bilspel ?
Postad 05 december 2010 - 18:34
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Håller på med Allstars... Topptrimmad ZR1a så kom igenom guld i alla utom sista Tokyo racet. Där är det en bil som man antingen måste blocka hela racet eller så är man körd. Hade tur första racet och kom först in genom T1. Ledde i fyra varv gjorde en miss och sedan var man tokkörd.
Så behöver en bättre bil för Tokyobanan då Corvetten är bra bökig på mindre banor. Vet inte om jag orkar levla B-spec Furai ska va liten, lätt och smidig vad jag läst. Testat med mer eller mindre downforce men jag hänger precis med på rakorna och tappar i kurvorna i alla fall.
Jag lyckades få guld på alla banor i all stars med Veyron men det var riktigt tight och inte så stora utrymmen för misstag. Här står det lite fler bilar som folk har lyckats klara all stars med: http://www.gtplanet....ad.php?t=137292
Redigerat av Unregistered69f7f285, 05 december 2010 - 18:38.
Postad 05 december 2010 - 18:48
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Någon av er här på forumet som fått till AMG SLS'en som man får av webhallen att bete sig ordentligt på ringen? Jag får konstant släpp i bakvagnen med både den och min M3 CLS som jag har. Prövat att ändra de flesta inställningarna vilket resulterade i ännu mer svordommar o annat trevligt igårkväll. De kan nog både Kerren o Härjan hålla med om.
Så har någon några fina inställningar att dela med sej av så posta här eller skicka i ett PM.
Det var roligt.  Pilla mer med bromsbalansen och diffen. Ska du spela idag eller? Har väntat på dig hela dagen.
Postad 05 december 2010 - 18:56
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Det var roligt. 
Pilla mer med bromsbalansen och diffen.
Ska du spela idag eller? Har väntat på dig hela dagen. 
Jo de e tanken, har 1,5timma kvar på jobbet sen ska man bara ta sej hem med i snön. Men någon timma eller 2 blir de ikväll iallfall
Postad 05 december 2010 - 19:39
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
Du får inte glömma att racemodda ZR1an den blir gudomlig då  detta görs till den billiga penningen 350000 cr
Postad 05 december 2010 - 20:37
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Vad gör racemodden? Den verkar ju inte finnas tillgänglig till de flesta bilar..
Postad 05 december 2010 - 21:22
Unregisteredd8832fe9
-
Unregisteredd8832fe9
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Nu ska jag både berömma detta spelet och samtidigt såga på en stor detalj!
Spelet är jätteroligt, underhållande och snyggt. Spelar många timmar per vecka och tänker fortsätta med detta.
Tävlingen däremot som jag har en kod till, som jag inte kommer att kunna delta i på grund av att jag aldrig kan connecta via Playstation Network. Provar dagligen sedan jag fick spelet hemlevererat, och Playstation Network fungerar felfritt, men spelet däremot går inte att gå in i. Sånt här gör mig mer än förbannad. Jag har ingen chans att vinna Mercedesen och detta grämer mig mer än fan han själv. Skulle köpt 349 kronors utgåvan istället och sparat 1700 kronor.
Postad 05 december 2010 - 22:19
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Du får inte glömma att racemodda ZR1an den blir gudomlig då  detta görs till den billiga penningen 350000 cr
Långt ifrån gudomlig. Men vilket antiklimax. Kämpade till mig guld på sista banan. Enda chansen är att böka sig fram till P1 i T1 och sedan köra utan större missar då jag trots mina 905 hästar inte hänger med på rakorna. Inte så konstigt när man kör 35/45 i vinge måhända men de andra bilarna går fortare både i kurvorna och rakt fram vad det verkar  . Fixade guld i alla element men inte fan fick man pokal för det. Man måste fixa dem i ett svep. Frågan är räcker det att vinna totalen eller måste man vinna varje jäkla race där med? Fet chans med denna herre bakom ratten med en chans per lopp! Måste spara ihop till någon super sportbil om det här ska fungera. Men problemet är att pga allt bökande så blev man totalt ruinerad då man tvingades reparera skador och byta motor för att bli konkurrenskraftig. så 600000 credits i sjön förutom att man modda en bil som blir tråkigare att köra race moddad  ...
Postad 05 december 2010 - 22:26
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Måste spara ihop till någon super sportbil om det här ska fungera. Men problemet är att pga allt bökande så blev man totalt ruinerad då man tvingades reparera skador och byta motor för att bli konkurrenskraftig. så 600000 credits i sjön förutom att man modda en bil som blir tråkigare att köra race moddad ...
Det är just detta som gör att spelet blir ännu mer belönande, spännande och ffa realistiskt. Förlorar du lite så blir vinsterna ännu roligare och tillfredsställande.
Postad 05 december 2010 - 22:54
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
Långt ifrån gudomlig. Men vilket antiklimax. Kämpade till mig guld på sista banan. Enda chansen är att böka sig fram till P1 i T1 och sedan köra utan större missar då jag trots mina 905 hästar inte hänger med på rakorna. Inte så konstigt när man kör 35/45 i vinge måhända men de andra bilarna går fortare både i kurvorna och rakt fram vad det verkar 
vad kör du för däck egentligen? jag vann alla racen med 5-6 sec nurburgring med 16sec till och med
Postad 05 december 2010 - 22:57
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Det är just detta som gör att spelet blir ännu mer belönande, spännande och ffa realistiskt. Förlorar du lite så blir vinsterna ännu roligare och tillfredsställande.
Håller med dock är det i minst lika hög grad frustrerande emellanåt. Då jag är lite irriterad så måste jag ändå ranta av mig lite. Realistiskt blir det inte då AIn går på snöre. Det blir pinsamt uppenbart när du kör om samma lopp flera gånger. Men helt klart det är absolut inte fel med utmaningar. Men det hade vart trevligt med mer dynamik så man åtminstone kan hoppas att någon där framme kanske missar i en kurva eller något men det händer aldrig någonsin. Hade vart vettigare att man raceade mot gamla legender i ghost cars som man kan köra igenom såsom AIn fungerar nu. Nu är just allstars racet ganska så välbalanserat gällande svårighetsgrad mellan de olika loppen. I regel så förstår jag inte balansen dock. Om vi tar rally intermediate ex. Där kan du i en deltävling vinna med 2 minuter efter diverse krockar och 360s och bestraffningar. I nästa är du totalt chanslöst med samma 340 hästars max tunade bil. Medan i den tredje tar du guld med 1 sekund efter 5 lopp Men nu sägs rallyfysiken va optimerad 100 % för gamepad. Inte testat detta ännu så kanske man suger mer på snö med gamepad än asfalt?
Postad 05 december 2010 - 23:53
Unregisteredbf2da8d7
-
Unregisteredbf2da8d7
-
Användare
-
-
100 inlägg
Håller med dock är det i minst lika hög grad frustrerande emellanåt.
Då jag är lite irriterad så måste jag ändå ranta av mig lite. Realistiskt blir det inte då AIn går på snöre. Det blir pinsamt uppenbart när du kör om samma lopp flera gånger. Men helt klart det är absolut inte fel med utmaningar. Men det hade vart trevligt med mer dynamik så man åtminstone kan hoppas att någon där framme kanske missar i en kurva eller något men det händer aldrig någonsin. Hade vart vettigare att man raceade mot gamla legender i ghost cars som man kan köra igenom såsom AIn fungerar nu. Nu är just allstars racet ganska så välbalanserat gällande svårighetsgrad mellan de olika loppen. I regel så förstår jag inte balansen dock.
Om vi tar rally intermediate ex. Där kan du i en deltävling vinna med 2 minuter efter diverse krockar och 360s och bestraffningar. I nästa är du totalt chanslöst med samma 340 hästars max tunade bil. Medan i den tredje tar du guld med 1 sekund efter 5 lopp Men nu sägs rallyfysiken va optimerad 100 % för gamepad. Inte testat detta ännu så kanske man suger mer på snö med gamepad än asfalt?
Det här med att motståndarbilarna går som på ett snöre tycker jag är extremt tråkigt och verkligen inte realistiskt. Hade som sagt inte vart helt fel om någon missade en kurva ibland... Rally delen tycker jag är hopplöst svårkontrollerad ibland. Vissa kurvor har man hur fint flyt som helst och i andra har man inget grepp alls. Lite för ojämnt tycker jag, känns inte som man kan lita på bilen eller hur man nu ska förklara. Är på level 20 nu och det börjar gå segt att levla upp nu alltså... Har inte gett mig på Allstars än och jag funderar på om det är värt att spara ihop pengar till en riktig racebil...
Postad 06 december 2010 - 02:35
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 301 inlägg
Special events var där det gick fortast att få exp poäng. Driver license gav i stort sett ingenting trots att de går fort att utföra. Tror jag var nivå 16 eller något när jag startade och jag gick inte upp en nivå ens när jag körde alla tester vill jag minnas. Tog rätt bra med tid med tanke på alla laddningstider och allt så inte effektivt för fem öre.
Professional och därutöver då får man hyfsat met exp poäng för varje race dock Nu är det ju längre race så har inte räknat ut ration här jämfört med beginner serien.
Gällande bättre bil du har inte kört shoot the track så du får XJ13... Detta är ju lite fusk visserligen. Eller skaffat make IV bilen? Duger inte för all stars men de flesta tidigare race där du slipper 800 hästars bilar.
Gällande AIn jag har sett dem göra misstag men de är förprogrammerade. Antar det är fler än jag som noterat en gul porsche tror jag det var som kör brett i T1 på Sahrtre.. Då tänkte man det kanske inte är 100 % järnväg ändå men så såg man samma ###### bil köra brett på samma sätt 2-3-4-5-6 gånger.
Postad 06 december 2010 - 05:21
Maria83
-
Maria83
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Är det bara jag som irriterar mig på att spelet inte sparar bästa tiden på en bana? Det skulle förlänga spelglädjen om man hade en tid att jaga åtminstone. Annars kan man mest sitta och nöta banor bara för pengarna. Vore kul att utmana sig själv och jämföra tiderna på olika bilar.
Jag vet att funktionen finns på träningsbanorna, men det hade väl varit lätt gjort att spara varvtiderna under tävling också.
Postad 06 december 2010 - 07:46
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Nån som har nåt tips på hur man skal klara Rally challengen i Event ???? ...
"Den nya" Eigar banan är ju hopplös att ta tycker jag ... Jag har testat med
Olika anti spinn grader och även helt utan . . . De andra två klippte jag på
en gång och klarade . . . . . .
( LVL 19 snart 20 )
Postad 06 december 2010 - 07:56
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Fixade guld i alla element men inte fan fick man pokal för det. Man måste fixa dem i ett svep. Frågan är räcker det att vinna totalen eller måste man vinna varje jäkla race där med? Fet chans med denna herre bakom ratten med en chans per lopp! Måste spara ihop till någon super sportbil om det här ska fungera. Men problemet är att pga allt bökande så blev man totalt ruinerad då man tvingades reparera skador och byta motor för att bli konkurrenskraftig. så 600000 credits i sjön förutom att man modda en bil som blir tråkigare att köra race moddad ...
Det ska räcka om du får guld totalt sett i championshipet. Någon som har problem med att cockpit view skakar i vissa bilar?
Har precis köpt Nissan GT-R SpecV '09 och den går inte att köra i cockpit view pga att det skakar alldeles för mycket. Måste köra med hood view istället vilket jag tycker är lite synd :/
Verkar vara fler än jag som tycker det här är irriterande... http://www.gtplanet....ad.php?t=138487
Postad 06 december 2010 - 08:29
Unregistered8947db47
-
Unregistered8947db47
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Nån som har nåt tips på hur man skal klara Rally challengen i Event ???? ...
"Den nya" Eigar banan är ju hopplös att ta tycker jag ... Jag har testat med Olika anti spinn grader och även helt utan . . . De andra två klippte jag på en gång och klarade . . . . . .
( LVL 19 snart 20 ) 
stäng av all hjälpmedel förut "skid recovery force". o sen kan du ju ha ABS på oxå. den får du avgöra hur mkt. det funkade fint för mig iaf, annars är det bara o nöta banorna så att man lär sig ta kurvorna så snabbt som möjligt
Postad 06 december 2010 - 08:34
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Det ska räcka om du får guld totalt sett i championshipet.
Verkar vara fler än jag som tycker det här är irriterande...
http://www.gtplanet....ad.php?t=138487
Verkar ju finnas ganska många som tycker att det är helt okej också... Dom siktar ju på att få spelet så realistiskt som möjligt, då är ju skakningarna en självklarhet. När du kör bil själv har du ju knappast möjligheten att kliva ut på motorhuven för att det skakar inne i bilen
Postad 06 december 2010 - 11:13
Unregisteredbf2da8d7
-
Unregisteredbf2da8d7
-
Användare
-
-
100 inlägg
Special events var där det gick fortast att få exp poäng. Driver license gav i stort sett ingenting trots att de går fort att utföra. Tror jag var nivå 16 eller något när jag startade och jag gick inte upp en nivå ens när jag körde alla tester vill jag minnas. Tog rätt bra med tid med tanke på alla laddningstider och allt så inte effektivt för fem öre.
Professional och därutöver då får man hyfsat met exp poäng för varje race dock Nu är det ju längre race så har inte räknat ut ration här jämfört med beginner serien.
Gällande bättre bil du har inte kört shoot the track så du får XJ13... Detta är ju lite fusk visserligen. Eller skaffat make IV bilen? Duger inte för all stars men de flesta tidigare race där du slipper 800 hästars bilar.
Gällande AIn jag har sett dem göra misstag men de är förprogrammerade. Antar det är fler än jag som noterat en gul porsche tror jag det var som kör brett i T1 på Sahrtre.. Då tänkte man det kanske inte är 100 % järnväg ändå men så såg man samma ###### bil köra brett på samma sätt 2-3-4-5-6 gånger.
Jag gjorde några försök med shot in the dark på facebook men fick det inte att fungera, får nog göra något mer försök i eftermiddag. Den där gula porschen har man sett ja... Synd att det är så men man får väl börja testa lite online sen också, då får man nog se lite mer avåkningar
Postad 06 december 2010 - 11:24
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
den gula porschen har ett rykte att leva upp till http://www.youtube.c...h?v=bAnMFhFMWAY
Postad 06 december 2010 - 11:40
Laka76
-
Laka76
-
Användare
-
-
156 inlägg
En fråga till alla som spelat mycket...
Vad händer när man fixat alla Special Events och Extreme racen? Tar spelet slut då? Dyker det upp nya race?
Vad är B-Spec för nåt? Är det fler race man kan köra?
Postad 06 december 2010 - 12:02
Unregistered8947db47
-
Unregistered8947db47
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
En fråga till alla som spelat mycket...
Vad händer när man fixat alla Special Events och Extreme racen? Tar spelet slut då? Dyker det upp nya race?
Vad är B-Spec för nåt? Är det fler race man kan köra?
B spec är samma race men att du är stallchef och styr över en datorspelare som kör istället.
Postad 06 december 2010 - 12:32
Laka76
-
Laka76
-
Användare
-
-
156 inlägg
B spec är samma race men att du är stallchef och styr över en datorspelare som kör istället.
OK, så då kan man säga att spelet är "slut" när man grejat hela vägen upp till Extreme samt alla Special Events?! Känns inte speciellt upphetsande att coacha en datorgubbe...
Postad 06 december 2010 - 12:40
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Jag har noterat att det kan skilja ganska mycket på motståndarna på ett race om man går ut helt, för att sen ladda in tävlingen igen, då är det inte alltid samma motståndare, och de presterar olika. Har varit med om att jag inte haft en chans att vinna då bilen varit för långsam, prövat igen och då vunnet enkelt med samma bil...
Måste också gnälla lite på alla repkostnader, när man bara haft småtouchar med andra bilar i samband med omkörning (typ sådana som är ok på licenserna utan att bli diskad), och det kostar flera 100 tusen att repa, då är det rätt surt.
Har även varit med om att sprillans nya bilar som jag inte ens har kört måste repas, har man ingen ###### garanti?
Men i stort sett är jag helnöjd!
Postad 06 december 2010 - 12:44
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Min går hur fint som helst, har inte ändrat nått. Körde ett varv senast igår på 7:11 (fast det är inte så snabbt tror jag) utan att ha nött banan nånting, tycker nästan att de blir lite tråkigt då den är extremt lättkörd, har försökt att provocera fram släpp i kurvorna, men det går knappt ju
Postad 06 december 2010 - 14:39
Kripe261
-
Kripe261
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har frågat förut och frågar igen. Finns det någonstans man kan se hur bra sina tider placerar sig mot andra som spelar. Typ en online top lista med bästa varvtiderna för varje bana? Borde ju finnas i alla moderna bilspel kan jag tyckas. Och visst är det så att de tider jag sätter under lopp inte syns på min egna toplista under practice? Är inte vitsen med bilspel just att man vill putsa sina egna tider?
Postad 06 december 2010 - 14:48
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag har noterat att det kan skilja ganska mycket på motståndarna på ett race om man går ut helt, för att sen ladda in tävlingen igen, då är det inte alltid samma motståndare, och de presterar olika. Har varit med om att jag inte haft en chans att vinna då bilen varit för långsam, prövat igen och då vunnet enkelt med samma bil...
Det beror ganska mycket vilka bilar motståndarna har. Körde ett race med Italienska bilar igår och då dök det upp en Lancia Stratos som det var svårt att slå. Nästa försök var inte Stratosen med och då blev det en promenadseger.
Postad 06 december 2010 - 16:16
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
En del lustiga namn har ju motståndarna ibland. Körde en tävling och den som kom tvåa hette B.Gay
Postad 06 december 2010 - 21:05
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
När jag kom till Lv20 idag så fick man nån "gift car 1000" eller nått sånt, vad är det? Vågar inte använda den förren jag vet vad det är
Postad 06 december 2010 - 21:17
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
När jag kom till Lv20 idag så fick man nån "gift car 1000" eller nått sånt, vad är det? Vågar inte använda den förren jag vet vad det är http://www.gtplanet....268#post4256080Kan det vara det där? Man har deltagit i 100 tävlingar eller kört 2000km. Snubben i inlägget fick en "Castrol Mugen NSX '00" som var en standardbil. Berätta gärna vad du fick så man vet om man får samma.
Postad 06 december 2010 - 21:35
Unregisteredbf2da8d7
-
Unregisteredbf2da8d7
-
Användare
-
-
100 inlägg
Äntligen klarade jag av Eiger-banan på Loeb Rally Challenge! Fy fan va gött!
Det som hjälpte mig var att stänga av traction control helt, fick ett helt annat flyt i körningen då. Lyckades ta guld faktiskt efter många hårda försök! Så nu är det bara att ge sig på isbanan också!
Postad 06 december 2010 - 22:10
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Det går ju inte alls att klara sig undan skador på bilarna genom att först välja restart och sen exit, har nu 2 bilar med 500 000 cr-skador för att man bumpat i andra bilar vid omkörningar, det är ju helt bizarrt ju. Då måste man ju köra perfekt hela tiden för att det ska gå runt, lägger snart ner spelet, tappade helt sugen nu...
Postad 06 december 2010 - 22:27
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
http://www.gtplanet....268#post4256080 Kan det vara det där? Man har deltagit i 100 tävlingar eller kört 2000km. Snubben i inlägget fick en "Castrol Mugen NSX '00" som var en standardbil. Berätta gärna vad du fick så man vet om man får samma.
Jag fick en citroen räserbil Premiumbil som iof var rätt kul att köra, men jag vågar knappt köra med dom dyra bilarna då repkostnader på varje lopp är typ 20ggr dyrare än prispengarna. Finna tydligen bara en nivå på skadan, oavsett om man kör 300 knyck rätt in i en vägg eller lite lätt touchar i en annan bil, så är det alltid samma repkostnad. Är bara min SLS som bara kostar 500 att repa som jag har råd att köra, men den räcker liksom inte till nu på lv20, och är inte så många lopp den får vara med i heller.
Postad 06 december 2010 - 23:16
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Jag gjorde en test angående rep på bilar. Tog min Ferrari California, gick in och kollade att den var hel, jajamen, behövde inte repareras. Gick in på ett race, väntade tills de andra kört iväg och finkörde sen lite typ 500m. Var absolut inte emot nånstans. Gick ur racet och in på verkstan. 118 tusen i repkostnad!!!!
Ska det vara så, alltså bilarna har en ram av hönsnät och tidningspapper som inte tål att bilen används överhuvudtaget? Eller är det nått fel på mitt spel (mindre troligt)
edit
Läste på lite, och ja, spelet är tydligen gjort så, har man använt bilen så dyker det upp en reperationskostnad på chassiet, oavsett om man krockat eller ej. Tydligen är det dock bara att tuta och köra. Surt att jag inte visste det innan jag la 500 000 på min bugatti helt i onödan, som tog mig en bra stund att köra ihop med andra bilar.
Redigerat av Pajje, 06 december 2010 - 23:31.
Postad 07 december 2010 - 00:06
stefanlil
-
stefanlil
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
S8-licensen (Suzuka) var ju lagom irriterande. Tog nästan hela kvällen att fixa guld på den, dom andra S-racen var enkla i jämförelse.
Postad 07 december 2010 - 00:08
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
S8-licensen (Suzuka) var ju lagom irriterande. Tog nästan hela kvällen att fixa guld på den, dom andra S-racen var enkla i jämförelse.
Men vad vinner man på licenserna? Inte är det pengar, och vad gäller exp points så är det ju väldigt lite.
Postad 07 december 2010 - 00:18
stefanlil
-
stefanlil
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Bilar, tveksamt om det är värt det men vissa race är rätt kul.
Postad 07 december 2010 - 04:41
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Det går ju inte alls att klara sig undan skador på bilarna genom att först välja restart och sen exit, har nu 2 bilar med 500 000 cr-skador för att man bumpat i andra bilar vid omkörningar, det är ju helt bizarrt ju. Då måste man ju köra perfekt hela tiden för att det ska gå runt, lägger snart ner spelet, tappade helt sugen nu...
Reparera inte innan bilen "ger upp" vilket visar sig tydligt, hanteringen pajjar helt... Det tar sin tid dock, men kostnaden finns omedelbart, vilket e konstigt. Spelet startar vid level 25. Jag lovar! Grabben min restartade efter 58 varv av 60 av misstag. Man blir bra efter ett tag och kommer in I ett sjukt flyt. Riktigt kul att pressa en bana. Inte mycket pengar, men sjukt med xp. Jag har dubletter av Jay Leno Tank Car, motorvolym 30 liter och 200 I vrid, bytes mot valfri premiumbil, dock inte de allra billigaste, minimum 70k.
Redigerat av Fredag, 07 december 2010 - 05:05.
Postad 07 december 2010 - 07:27
spinout
-
spinout
-
Användare
-
-
221 inlägg
jag körde hårt med 6 pack cudan igår - på den där egg-ovalen man gjort en innerslinga på - vid en vänsterböj är det en betongmur... Den dammade jag in i flera gånger i så bilen var flera meter upp i luften... Inte märker jag nån skillnad??? Kan den gå sönder alls???? Verkar helt arcade....
Och inte är det svårt att vinna ett lopp efter en frontalkrock i 300 med muren... Bara gasa på och flyga om de andra... Är det inte lite konstigt???
Postad 07 december 2010 - 08:03
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
stäng av all hjälpmedel förut "skid recovery force". o sen kan du ju ha ABS på oxå. den får du avgöra hur mkt. det funkade fint för mig iaf, annars är det bara o nöta banorna så att man lär sig ta kurvorna så snabbt som möjligt
ok tack Äntligen klarade jag av Eiger-banan på Loeb Rally Challenge! Fy fan va gött! Det som hjälpte mig var att stänga av traction control helt, fick ett helt annat flyt i körningen då. Lyckades ta guld faktiskt efter många hårda försök! Så nu är det bara att ge sig på isbanan också! 
Skall försöka mer ikväll .... Måste gå
Redigerat av SunfireTHX, 07 december 2010 - 08:13.
Postad 07 december 2010 - 09:49
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
har kommit ut en uppdatering på 149mb nu
undrar vad den innehåller för spännande saker
Postad 07 december 2010 - 10:08
Fireant
-
Fireant
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ny uppdatering har släppts som lägger till mekanisk skada när man kör online. Det finns tre inställningar via "My Lounge". Uppdateringen förbättrar också skuggorna i spelet. Hur det ser ut ser ni här.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|