Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 12 August 2011 - 08:52
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Bara jag som tycker det är extremt dåligt det nya för att kompenseingen av undertexter?
Dvs att istället för att flytta en markör på en axel måste man nu först klicka på en pil (upp/ner), så ökas det ett steg.
Antagligen är det för att de har ökat hur max/min man kan förskjuta("Increase subtitle sync limit from 50 to 200") men seriöst, är väl ingen som har problem med det. Då ska man ha sjukt fel synkade undertexter.
Postad 12 August 2011 - 09:05
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Ghostlink och Kanelbulle,
Hos mig fungerar Overplay fortfarande, trots nya FW (i alla fall igår kväll). Jag använder dock inte dom servrarna dom listar på sin sajt:
- vpn-us-west.overplay.co
- vpn-us-central.overplay.co
- vpn-us-east.overplay.co
Dessa har aldrig fungerat bra för mig. Svåra att logga in, långsamma samt hoppar ur ibland.
Jag hittade en forumpost i ett annat forum. Där föreslog dom att man skulle använda:
- vpn1-us-boxee.overplay.net
Denna har fungerat klockrent för mig. Kör Netflix och får HD utan nån som helst buffring förutom innan filmen startar.
Annars så har jag också läst att StongVPN egentligen ska vara snabbare, har dock inte testat dom. Dom verkar också ha lite kassa regler och begränsningar.
/MrStarhouse
Postad 12 August 2011 - 09:11
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ja du har rätt. Lite groggy efter morgonkaffet. Det är Playon som inte fungerar och inte Overplay. Sorry lätt att blanda ihop dem =) http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-10945
Postad 12 August 2011 - 09:32
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Nån som vet vilken färgrymd man skall använda till en panasonic vt20 ? YUV 444 eller YUV442 ?
Postad 12 August 2011 - 10:27
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Nån som vet vilken färgrymd man skall använda till en panasonic vt20 ? YUV 444 eller YUV442 ?
JA hur vet man det? Jag har en Samsung plasma PS63C7705 eller vad den heter.
Redigerat av Mickys, 12 August 2011 - 10:28.
Postad 12 August 2011 - 11:02
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Enda sättet att är att kalibrera om man vill vara 100% säker beroende på att utrustningen hanterar signalerna olika. Här finns det gratis testmaterial om man inte vill köpa testdisk. http://www.avsforum....ad.php?t=948496
Postad 12 August 2011 - 13:22
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
MrStarhouse:Min Overlink funkar alldeles utmärkt, det är Appen som inte vill funka! Har ni andra mycket stopp för buffring??
Postad 12 August 2011 - 14:25
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Du kommer inte se någon skillnad, såvida inte det ena eller andra inte fungerar Materialet är helt enkelt för dåligt Däremot ser du skillnad mellan RGB "låg och hög" då skillnaden däremellan är något helt annat
Postad 12 August 2011 - 14:55
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Du kommer inte se någon skillnad, såvida inte det ena eller andra inte fungerar
Materialet är helt enkelt för dåligt
Däremot ser du skillnad mellan RGB "låg och hög" då skillnaden däremellan är något helt annat
Min stod på RGB låg så jag satte den på RBG hög. Är det bra? Kan inte säga att jag märkte nån skillnad...
Postad 12 August 2011 - 15:36
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
VPN Hastigheter, Såg just att bredbandskollen.se faktiskt fungerar i browsern i boxee. Gjorde då lite test på olika servrar hos Overplay. Alla värden gäller inkommande data, då det är viktigast. Spannet på värdena beror på att jag körde ett antal mätningar på varje server, och det varierade en hel del från mätning till mätning i vissa fall. Först utan VPN aktiverat, då fick jag 30Mbit/s, vilket stämmer med att jag faktiskt har ett 30/30 abonnemang. Server: vpn-us-west.overplay.co (USA) gav mellan 2 och 3 MBit/sServer: vpn-uk.overplay.co (United Kingdom) gav mellan 6 och 7 MBit/sServer: vpn1-us-boxee.overplay.net (USA) gav mellan 4.5 till 9 MBit/sJag misstänkte detta då jag fick mycket buffring på den ena US servern, men när jag böt till boxee special servern så gick det mycket bättre. Skulle nån som använder StrongVPN kunna göra samma test och se vad man får för värden där. /MrStarhouse
Postad 12 August 2011 - 15:42
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Det borde du se, menyn skall vara "grå" och inte svart när du pillar på färgrymden. Jag kör på YUV 444 då efter vad jag läst mig till skall vara det bättre... Min stod på RGB låg så jag satte den på RBG hög. Är det bra? Kan inte säga att jag märkte nån skillnad...
Postad 12 August 2011 - 16:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Om bildvisaren inte sköter uppskalningen korrekt från 4:2:2 så är det signalhanteringen och inte grundmaterialets fel. 4:2:0 på BD är inte dåligt. Då hade man inte valt att använda subsampling på så många format.
Förutsatt att både boxee och bildvisaren sköter färghanteringen korrekt blir det ingen skillnad oavsett YUV-val.
Åter igen inget att göra med materialets "dålighet" och det går inte att anta att alla bildvisare har samma nivåer för 4:2:2 och 4:4:4 utan kalibrering. Jämför testbilder mellan båda valen för att vara på den säkra sidan.
Har man en monitor eller DVI-ingång brukar den ofta kräva RGB-nivåer. High betyder egentligen enhanced eller pc-nivåer och lämpar sig inte för videonivåer i de flesta fall.
Postad 12 August 2011 - 16:32
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Här kan ni ladda upp loggarna för SMB-problemen http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-11038
Postad 12 August 2011 - 18:59
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Min stod på RGB låg så jag satte den på RBG hög. Är det bra? Kan inte säga att jag märkte nån skillnad...
Om du inte ser någon skillnad mellan RGB 16-235 och RGB 16-255 som det skall heta är antingen din tv helt felinställd eller kan den inte visa RGB som det är tänkt
Postad 12 August 2011 - 19:01
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Mailade Overplay, de hävdade att Boxee appen inte funkar till Boxee Boxen, utan endast de andra...
Postad 12 August 2011 - 20:59
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Jag testade 444 på min VT20 men jag lyckades bara få ut 720p, skall testa igen senare och se vad som är bäst, just nu kör jag RGB high, kan du köra 1080p med 444 ?
Postad 12 August 2011 - 21:28
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Om du inte ser någon skillnad mellan RGB 16-235 och RGB 16-255 som det skall heta är antingen din tv helt felinställd eller kan den inte visa RGB som det är tänkt
Vad ska jag se för skillnad då?
Postad 12 August 2011 - 21:48
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Netflix refreshrate,
Med anledning av att Boxen min inte byter refreshrate mellan 50Hz, 60Hz och 24Hz när man tittar på filmer och TV via Netflix (Den gör det för lokala filer, och även andra streamade media, tex Apple trailers i 720p), så har jag surfat runt lite på nätet för att söka info om vad Netflix egentligen skickar ut för refreshrate.
Jag hittade en artikel på Netflix tech blog som tog upp detta. Där går dom igenom och förkalrar komression och dylikt.
Där nämner dom då också att Filmmaterial streamas i 24Hz, och TV material i 30Hz (60Hz/2), förutom PAL TV material som streamas i 25Hz (50Hz/2).
Jag har nu även testat detta på boxen. Och man ser det tydligt. Ställer man boxen manuellt i 1080p 24 så blir film material riktigt mjuk, samtidigt som TV material, tex nån dokumentär blir riktigt mjuk om man väljer det läge som bara heter 1080p, vilket är 60Hz.
Frågan är bara då varför boxen inte själv switchar detta just när det gäller Netflix material, när den gör det för allt annat material.
Ideér mottages gärna
/MrStarhouse
Postad 12 August 2011 - 22:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
0-255. Vore lite ologiskt att klippa 16 heltalsnivåer på full range va? I och med att inget konsument-videomaterial (än xvYCC) är lagrat i annat än YCbCr 16-235 vore det ologiskt att ha en tv som förväntar sig video i full range med klippta nivåer som följd (ingen BTB/WTW). Finns dessutom en rad förstärkare som filtrerar full range ändå. Innan v1.2 klippte dessutom boxee allt utanför 17-234 pga gammavärdet, därav de nya inställningar. Har ni Coreavc kan ni göra ett snabbt test på valfritt HD-material för att se hur det fungerar i praktiken om ni ställer input levels på PC (0-255) och output TV (16-235) så ser ni hur det blir gråblaskigt. Ställ output på PC och input på TV och den ger black/white crush istället.
Postad 12 August 2011 - 22:20
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag testade 444 på min VT20 men jag lyckades bara få ut 720p, skall testa igen senare och se vad som är bäst, just nu kör jag RGB high, kan du köra 1080p med 444 ?
Har du EDID aktiverat när du testar?
Postad 12 August 2011 - 22:45
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ideér mottages gärna 
Bästa är nog att släng upp problemet på jira för att höra vad de har att säga. http://jira.boxee.tv.../Dashboard.jspa
Postad 12 August 2011 - 22:55
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
0-255. Vore lite ologiskt att klippa 16 heltalsnivåer på full range va?
Du förstod säkert att det var ett skrivfel  För er som inte är så bevandrade i tekniken, så är här en ganska bra förklaring http://www.audioholi...evels-xvycc-rgbDet är inte så lätt och framför allt inte nu, när det finns så sanslöst många ting att välja på Annat var det när jag började intressera mig för bild och det enda man hade var en VHS spelare och Tjock Tv. Då fanns det inte ens ett internet att söka på och hembio var SF
Redigerat av Unregistered2000, 12 August 2011 - 22:55.
Postad 12 August 2011 - 23:21
mukitelan
-
mukitelan
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej,
Två saker:
1.
Nyligen uppdaterat allt och har problem att connecta min Time Capsule till Boxee Media Manager.
Ikonen bara laddar och får inte tag i Time Capsulen. Någon som har någon ide eller kommentar?
TIlläggas bör att jag inte har några problem alls att dela ut Time Capsulen i Air Video Server precis samtidigt, eller för den delen spela upp filer som ligger på TCn lokalt på datorn.
2.
När jag kör SVTPlay via AirPlay så rycker det i ljudet. Det blir små stegringar av ljudvolymen typ. Är det någon som upplever samma sak, och hur kan man lösa problemet?
Tack på förhand!
Redigerat av mukitelan, 12 August 2011 - 23:47.
Postad 12 August 2011 - 23:47
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Hej!
Jag köpte en Boxee Box idag och är nära att slå sönder den snart.
Jag har i flera timmar försökt att få den att hitta filer på datorn. Jag kör Windows Vista och har valt att dela ett antal mappar. Jag har kryssat i så mycket rutor som jag har lyckats hitta angående delning och behörigheter till alla användare.
Jag har även skappat en användare som heter Boxee på datorn eftersom Boxeen hela tiden frågade efter username och password när jag klickade på en mapp för att lägga till i Boxee Boxen under alternativet Windows Network (SMB). Nu kommer jag förbi den rutan genom att skriva in det användarnamnet och lösenordet som jag skapade på datorn, men det står då "Error, no files at source" när jag går in i mappen.
Inga filer hittar den när jag skannar heller.
Under inställningar har jag provat att aktivera SMB och att avaktivera. Ingen skillnad har detta gjort.
Jag läste tidigare i tråden att folk hade liknande problem men att de sedan löst det. Tyvärr kunde jag inte hitta någon förklaring på hur detta löstes.
Postad 13 August 2011 - 00:21
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
länge sedan jag körde vista och har nu dessutom helt lämnat windows 7 och microsoft bakom mig till förmån för Apple och Mac. Men jag vill minnas att vista var lite knepigt med delning. Hade inga större problem med W7 Det skall finnas val även för mediafiler om jag inte minns fel. Kolla det ! Sedan skall du prova att lägga en fil i public (delat mappen all user) I annat fall kan jag bara råda dig att söka på nätet, där alla svar finns och kommer snabbare än på minhembio ett sök som kanske kan vara något http://www.builderau...htm?p=339270746
Redigerat av Unregistered2000, 13 August 2011 - 00:36.
Postad 13 August 2011 - 08:22
Unregistereddbe56a93
-
Unregistereddbe56a93
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hej damer och herrar. Jag har länge varit sugen på en boxee och precis när jag trodde att jag bestämmt mig så hittade jag apple tv. Så nu är det svårt o bestämma sig. De viktigaste sakerna för mig är
Airplay
Kunne läsa rar
Sub
Kunna styra boxee/apple från ipad
Ska funka utan att krångla
Vad säger ni? Vilken är bästa köpet? Jag har blivit mer o mer förtjust i apple produkter men apple tv har jag inte provat.b
Postad 13 August 2011 - 12:07
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
GodochGlad! Tack för hjälpen!
Slutligen har jag lyckats få filer på datorn att hittas genom att lägga dem enbart i public mappen! Då funkar det.
Märkligt att det inte finns någon typ av instruktionsbok avseende sånna saker. Och inte heller angående alla inställningar som finns i Boxen.
Postad 13 August 2011 - 12:12
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hur snabbt går det att föra över filer till en HDD kopplad till Boxeen? Om man har trådat kontra inte trådat... vad tar en 8gb fil på ett ungefär då? Och är det krångligt..?
Edit: Vad läste jag här ovanför..? måste man ha mappar man delar ut i enbart Publicmapen? Så det är krångligt att hitta en extern HDD på en annan dator då eller?
Redigerat av Garrett, 13 August 2011 - 12:16.
Postad 13 August 2011 - 13:28
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Garett... Jag håller på för tillfället att försöka flytta över filer till en disk som är kopplad till BOXEEn, men jag har inte fått det att fungera ännu tyvärr. Jag kan däremot radera filer och ändra namn på filer på hårddisken. Jag vet inte riktigt varför jag inte kan flytta över nått. Här är en tråd som pratar om långsam överföring, tyvärr är min överföring inte långsam utan jag får det inte att funka alls. http://www.sweboxee....topic.php?id=33
Redigerat av Sunbringer, 13 August 2011 - 13:28.
Postad 13 August 2011 - 14:09
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
GodochGlad! Tack för hjälpen!
Slutligen har jag lyckats få filer på datorn att hittas genom att lägga dem enbart i public mappen! Då funkar det.
Härligt ! Då är det bara att lägga allt i den mappen Men för skojs skull, kan du kolla egenskaperna på den mappen och överföra dessa på en annan mapp, bara för att se om det funkar.
Postad 13 August 2011 - 14:23
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Hur snabbt går det att föra över filer till en HDD kopplad till Boxeen? Om man har trådat kontra inte trådat... vad tar en 8gb fil på ett ungefär då? Och är det krångligt..? Edit: Vad läste jag här ovanför..? måste man ha mappar man delar ut i enbart Publicmapen? Så det är krångligt att hitta en extern HDD på en annan dator då eller?
hastigheten beror först och främst på din hastighet i det trådade eller otrådade nätverket Men sedan är USB2 en flaskhals. Synd att det inte finns en esata utgång på boxee .. Jag har fullt ös på mitt nätverk och det tog 20 min för 4 gig och det är ganska dåligt Smartast är att överföra direkt från dator till disk om det är mycket man skall överföra men är det bara en film som man skall se senare, så kan man ju starta överföringen medan man poppar popcorn och slår upp sin whiskey  Själv kör jag allt från en NAS och det tar max 5 min att slänga upp dina 8 gig på den (över nätverket) Jag har köpt på mig lite sådana här adaptrar, http://www.webhallen...sata-harddiskardå jag har många lösa HDD liggande De finns med olika utgångar och så även USB3 om ni letar på nätet Har en sådan vid min Nas och en vid boxee så att jag lätt kan skifta disk
Redigerat av Unregistered2000, 13 August 2011 - 14:25.
Postad 13 August 2011 - 15:05
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Men det är inte struligt att hitta typ Disk F, som är en extern HDD på min stationära dator..?
Kan man spara genväg på nåt sätt med eller?
Postad 13 August 2011 - 15:56
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Och anledningen till varför du bara kommer åt publicmappen är pga du inte satt upp rättighterna korrekt. Du måste skapa en användare med lösenord. Allt detta har redan tagits upp många gånger i denna tråd redan.
RealTek-kretsen är 100mbit och Broadcom pci-e stödjer inte N-standard så det hade inte spelat någon roll om de satt ditt en ESATA-kontakt. Inga extenders klarar inte av att skyffla data i några större hastigheter ens om man sätter in gigabitkrets. Då kanske man kan räkna med dubbla skrivprestandan av vad den är nu. Ingen av dem kommer maxa ut USB2 på 7200rpm iaf.
Postad 13 August 2011 - 16:33
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Allt detta har redan tagits upp många gånger i denna tråd redan.
Det hindrar inte att man hjälper den som kört fast Ibland kan det vara ett **** att hitta något i trådarna, då sökfunktionen inte är den bästa Det är tom bättre att gå genom google när man söker på MHB Synd att man inte satsat så esata och bättre nätverksgenomgång i Boxxe Hade gärna betalat de 100 lapparna extra som det hade kostat.
Postad 13 August 2011 - 17:00
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jo, jag skapade som sagt en användare som hette Boxee på datorn med ett eget lösenord efter att ha läst lite men jag fick trots det inte till rätt inställningar verkar det som. Jag försöker jämföra mappen som heter Public med de andra som jag delar och den enda skillnaden är under fliken Säkerhet. Där finns fler användare att välja på i Public-mappen och i den andra som heter Downloads kan jag inte lägga till något grupp- eller användarnamn. Felmeddelandet som kommer upp när jag försöker redigera är: "Fel när säkerhet tillämpades. Åtkomst nekad. Det går inte att spara behörighetsändringarna på Downloads."Jag kan ju säga att jag inte hade väntat mig att jag skulle behöva doktorera i nätverksteknik för att koppla upp den där kuben. Att jag inte kan föra över filer till disken som står inkopplad vid Boxeen via nätverket, eller att det i bästa fall går väldigt långsamt gör att jag överväger att antingen springa fram och tillbaka med en disk till datorn, eller att försöka mig på att fixa en NAS som du snackade om GodochGlad. Tycker du att jag ens försöka mig på att koppla upp nån NAS när det har tagit snart ett dygn att få halvordning på kuben?  Eller är det simpelt gjort?
Redigerat av Sunbringer, 13 August 2011 - 17:01.
Postad 13 August 2011 - 19:36
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Tycker du att jag ens försöka mig på att koppla upp nån NAS när det har tagit snart ett dygn att få halvordning på kuben?  Eller är det simpelt gjort?
Helt ärligt, så är det lättare med en Nas än vad det är med Windows Trots alla mina år med windows, har jag aldrig fått det att fungera som det skall Men det tog 5minuter att sätta config i en Qnap Nas för delning NFS,SMB och allt annat som det går att göra med en NAS Man använder NFS när det finns Det enda man skall göra, är att sätta rättigheterna för de mappar man delar och det är en barnlek på en NAS. Allt ger liksom sig själv och det gör det inte med Windows. Min Boxee hittar knappt mina Windows datorer men min Mac hittade den OMG Däremot hittar den alla mina Dreambox och alla möjliga delningsmöjligheter på min NAS Windows suger duktigt
Postad 13 August 2011 - 23:23
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ang ReadyNAS. http://forums.boxee....ead.php?t=41028Med andra ord, felkonfigurerad setup i Netgear. Share mode supportas inte av nyare OS.
Postad 13 August 2011 - 23:30
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Helt ärligt, så är det lättare med en Nas än vad det är med Windows
Trots alla mina år med windows, har jag aldrig fått det att fungera som det skall Men det tog 5minuter att sätta config i en Qnap Nas för delning NFS,SMB och allt annat som det går att göra med en NAS
Man använder NFS när det finns
Det enda man skall göra, är att sätta rättigheterna för de mappar man delar och det är en barnlek på en NAS. Allt ger liksom sig själv och det gör det inte med Windows.
Min Boxee hittar knappt mina Windows datorer men min Mac hittade den OMG Däremot hittar den alla mina Dreambox och alla möjliga delningsmöjligheter på min NAS
Windows suger duktigt 
Jag vill inte verka som en översittare eller stöddig expert. För det är jag inte. Men jag köpte min boxee i november tror jag att det var eller till och med kanske oktober 2010. Jag kopplade ihop allting och skapade ett gästkonto. Delade ut dom mappar jag ville dela ut klickade i vilka rättigheter som skulle gälla och sen fungerade det. I och med att jag inte kan låta bli och experimentera med allting så får jag ofta formatera datorn när jag experimenterat lite för tokigt. Jag gör likadant och allting fungerar. Skitsmidigt.
Postad 14 August 2011 - 10:55
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jag vill inte verka som en översittare eller stöddig expert. För det är jag inte. Men jag köpte min boxee i november tror jag att det var eller till och med kanske oktober 2010. Jag kopplade ihop allting och skapade ett gästkonto. Delade ut dom mappar jag ville dela ut klickade i vilka rättigheter som skulle gälla och sen fungerade det. I och med att jag inte kan låta bli och experimentera med allting så får jag ofta formatera datorn när jag experimenterat lite för tokigt. Jag gör likadant och allting fungerar. Skitsmidigt.
Men det är ju jättebra, att du offrar din dator för vetenskapen Då är du ju väl hemma hur man skapar gästkonton och delar i vista och kanske även W7 Skriv ett par rader om hur du gjort, så att alla med problem får till det lika bra
Postad 14 August 2011 - 15:50
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej ! Om ni/vi som har problem med nätverket, dela mappar, visa film etc skriver t.ex så här (se nedan, fyll gärna i om ni saknar ngt) så kanske vi kan hjälpas åt att lösa det.
1, Mitt problem är eller jag vill kunna göra detta
2. Jag har Vista
3. Min Router är D-Link 655
Bara ett förslag som kanske underlättar och man slipper en massa följdfrågor etc.
//Bengt
Postad 14 August 2011 - 21:11
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Bör NAS:en ha stöd för NFS för bästa kompabilitet med Boxen? Eller finns det nått annat man bör tänka på vid val av NAS tillsammans med Boxee?
Postad 14 August 2011 - 23:53
Unregistered9c2c5781
-
Unregistered9c2c5781
-
Amatör
-
-
76 inlägg
OK, jag vet att jag tidigare i tråden sagt att jag inte hade problem med MKVs i 23,976 fps och det stämmer fortfarande. Dock har jag problem med att MKVs i 24,000 fps hackar cirka var 40 sekund. Har någon kommit till rätta med dessa problem och i så fall hur?
Jag tycker att navigeringen har blivit lite "slöare". när man trycker för att komma tillbaka till menyn tar det ett antal sekunder innan Boxxe Boxen reagerar nu jämför med tidigare FWs, har jag rätt eller är det inbillning?
Jag kör senaste FW versionen.
Postad 15 August 2011 - 09:34
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Menyerna blir mer svarta än gråa med RGB high men tycker texten i menyer mm ser bättre ut med high.
En sak jag upptäckt när jag kollar senaste säsongen av V. Efter varje reklamavbrott (som är borttaget så klart) så hamnar texten längre o längre före filmen så jag måste in o kompensera för detta.
Tror iof det bara är V än så länge så borde vara fel på text-filmsynkning. Hoppas inte det är ytterligare något fel på senaste releasen.
Postad 15 August 2011 - 11:21
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Men det är ju jättebra, att du offrar din dator för vetenskapen
Då är du ju väl hemma hur man skapar gästkonton och delar i vista och kanske även W7
Skriv ett par rader om hur du gjort, så att alla med problem får till det lika bra 
Jo det skulle jag ju kunna göra. Men jag kommer inte ihåg hur jag gör utan att formatera. Jag gör ju liksom sakerna efter att jag formaterat och då brukar minnet komma ihåg hur jag gör. Jag vet i alla fall att jag skapar ett gästkonto klickar i rättigheter äehhh... sen kommer resten av sig självt. Tråkigt att jag inte kan förklara. Sen har jag i alla fall automatinloggning på så jag slipper välja konto när jag startar datorn. Jag får väl försöka hitta på något intressant att experimentera med så att allt blir knas så kan jag skriva hur jag gjorde. Tråkigt att formatera bara. Jag har gjort tre olika Acronis image speglar med olika konfigurationer så att jag ska slippa formateringen. Men vi får se. Knasar det så gör jag en formatering och skriver ner hur jag gör.
Postad 15 August 2011 - 12:40
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Idag hängde sig min box
Den stannade vid inloggning och stod bara och blinkade
Många omstarter, men inget hjälpte
Gjorde en fabriksåterställning
Skall detta behövas ?
Någon som råkat ut för samma sak som löst det på annat sätt ?
Postad 15 August 2011 - 18:45
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Konstigt idag frös min Boxee mitt i ett videoklipp som strömmades från datorn. Det gick inte att trycka sig ut från videoklippet eller göra nånting. Fick stänga av med avstängningsknappen. Vad beror sånt på?
Postad 15 August 2011 - 19:09
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
någon som vet om det funkar med USB hubb och en 5-6 usb Hdd kopplade till Boxee ? Hittade svaret själv
Fanns dessutom mer information som var intressanthttp://support.boxee...ernal-usb-drive
Redigerat av Unregistered2000, 15 August 2011 - 20:31.
Postad 15 August 2011 - 19:20
Unregistered2a850725
-
Unregistered2a850725
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Tänkte köpa en Box imorgon men jag tänkte börja förbereda lite redan idag, jag har nu alla mina filmer och serier på en NAS, allt ligger i samma mapp. Måste jag lägga alla filmer och alla serieavsnitt i varsin mapp med .nfo fil i för att Boxen skall kunna hämta all info? Eller hur skall jag organisera det för att det skall funka optimalt med Boxen?
Postad 15 August 2011 - 19:22
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Konstigt idag frös min Boxee mitt i ett videoklipp som strömmades från datorn. Det gick inte att trycka sig ut från videoklippet eller göra nånting. Fick stänga av med avstängningsknappen. Vad beror sånt på?
Bara o inse att den är buggig o ostabil,den har mycket potential o roligast o "leka" med men vill man ha stabil media spelare får man noog söka sig till dune eller kanske också popcorn c-200 dom har kommit mycket längre i utvecklingen av buggar o dylikt.Bara det att man inte kan lyssna på hd ljud utan ett otal antal dropouts per film efter sådan lång tid säger att dom har lååång väg o vandra.
Postad 16 August 2011 - 00:31
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Två problem som jag inte egentligen kommer överens med.
1.
I mina settings så har jag valt att undertexter ska aktiveras samt svenska som default språk.
Det fungerar bra med mkv, men mina DVD-image startar alltid utan text och sedan krävs inte mindre än 12 knapptryckningar att öppna upp sub-options i filmen. Det här har alla mina DVD-spelare klarat. besviken. Går det att lösa?
2
Kanal5play fungerar inte alls?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|