Kollade upp vad Persona 4 Arena Ultimax var också och det såg ju riktigt bra ut.
PSN+ (Playstation Plus)
Postad 28 January 2016 - 18:08
Jo men de menar rena PS4-spel. Sen om det är såna som är crossplattform så kan det bli mer än två. Det är väl tre nu t.ex. med Nova 111.
Jaha jag trodde dom hade slutat med det ![]()
Postad 31 January 2016 - 10:41
någon som spelat "This war of mine: The little ones" ?
tycker det ser intressant ut
https://www.youtube.com/watch?v=BALBUyoTxQM
https://www.youtube.com/watch?v=gotK5DLdVvI
Postad 01 February 2016 - 01:18
Finns det till någon annan platform än PC?
Ja det finns till ps4 i alla fall
Postad 01 February 2016 - 09:00
Finns det till någon annan platform än PC
Släpps idag till PS4 och Xbox One
Postad 01 February 2016 - 18:12
Action Henk! verkar vara ett spel i min smak, det ska få min röst iaf!!
Postad 01 February 2016 - 18:55
Bookmark this post
Postad 02 February 2016 - 12:25
För min del kan dom strunta i vote to play om det ska hålla den där kvalitén.
Postad 02 February 2016 - 13:42
Ja de spelen såg inget vidare ut. Som att välja mellan pest, kolera eller malaria
Postad 02 February 2016 - 15:12
Ja de spelen såg inget vidare ut. Som att välja mellan pest, kolera eller malaria
Nästan som om man tror att det är ett skämt när man ser vilka spel dom vill att man skall rösta på.
Postad 02 February 2016 - 19:26
Jag riktigt känner optimismens ljuvliga doft i luften. Skönt med tre vettiga spel att välja på den här gången, synd bara att de inte gav oss alla tre istället för att vi ska välja.
Henk verkar vara något liknande Trials, Cactus är en coop twinshooter vilket alla som prövat Helldivers vet kan vara grymt och Broforce såg väl minst intressant ut om jag bara utgår efter stilen, men det har coop och bäst betyg av alla så det är säkert ok. Alla har hyfsat bra recensioner iaf.
Cactus fick 11/10 här
Blir säkert Broforce om man ska gå efter försäljningen dock.
Postad 03 February 2016 - 09:35
Cactus såg härligt kaotiskt ut, Henk såg smått roande ut, Broforce retrostuk tilltalar mig inte, tror det blir en röst på Cactus (kan man se aktuell ställning när man röstar?)
Postad 03 February 2016 - 10:46
Jag tycker vi borde få ett till val av prenumeration där vi betalar mindre och inte får några spel.
Redigerat av Unregistered1384, 03 February 2016 - 10:49.
Postad 03 February 2016 - 11:06
Jag tycker vi borde få ett till val av prenumeration där vi betalar mindre och inte får några spel.
Så funkar det inte riktigt, de hade tagit samma pris även om de inte hade gett oss spel, för det kan de göra utan problem då de är helt dominanta på marknaden. Spelen bör snarare ses som en bonus eller så kan man bortse från dem helt och hållet om man nu inte gillar indiespel.
Postad 03 February 2016 - 11:16
Börjar tröttna på de här indiespelen nu som smutsar ner spelmarknaden på samma sätt som det finns för mycket skräpmusik :-) Tror jag ska börja måla tavlor eftersom allt skräp säljer idag.
Välkommen till när ett företag dominerar racet och inte behöver tänka lika mycket på spelarna längre. Hade det varit mer jämt skägg mellan Sony och MS hade det sett annorlunda ut.
Samtidigt, indie var vääääääldigt viktigt för många när Xbox One skulle ha sin launch parity som gjorde utvecklarna så sura. Nu gnäller alla över att det är för mycket indie.
Postad 03 February 2016 - 11:48
Välkommen till när ett företag dominerar racet och inte behöver tänka lika mycket på spelarna längre. Hade det varit mer jämt skägg mellan Sony och MS hade det sett annorlunda ut.
Om du tittar tillbaka på listan över PS3-spel på PS+ så tog det ganska exakt två år innan det kom massiv overload av kostnadsfria PS3-spel. Innan dess var det 95 % indie.
Det var ju i samband med E3 i juni, så kanske planerar de något liknande nu på E3 2,5 år efter PS4-lanseringen? Anledningen till att man inte ger bort "AAA"-spel medan de säljer är för att det vore ekonomiskt självmord, men det är ju en nedåtgående kurva. Till slut säljer spelen inte längre och då kanske det snarare lönar sig att ge bort dem så att de får gratis marknadsföring inför eventuella uppföljare. 2,5 år känns som en tillräcklig period för att det ska vara lämpligt.
För Xbox One är det ju ganska perfekt för övrigt att de har bakåtkompatibilitet så att de guldspel de ger bort på Xbox 360 även fungerar på Xbox One, vilket höjer värdet. Hade varit klart bättre om PS3-spelen även hade funkat på PS4, även fast jag redan spelat de flesta själv.
Redigerat av Zoiler, 03 February 2016 - 11:50.
Postad 03 February 2016 - 16:05
Så såg det ut en gång i tiden men folk förväntar sig andra saker nu av Sony än man gjorde 2010. Nu har man vant sig vid en viss nivå och känner sig besvikna på att man inte längre får det gottaste godis (hur vida man fått det eller inte är en helt annan diskussion och egentligen egalt).
Jag betvivlar att ett spel säljer några större siffror efter 6 månader ute till konsol. Efter ett år måste den totala försäljningsmängden vara typ 1-2 %.
Noterar ett par saker på listan
Shift 2 release 31/3 2011 PSN+ 8/2 2012
Space marine release 9/9 2011 PSN+ 6/6 2012
Deus ex release 23/8 2011 PSN+ 4/7 2012
Visserligen senare i livscykeln för maskinen.
Postad 03 February 2016 - 16:31
Jag betvivlar att ett spel säljer några större siffror efter 6 månader ute till konsol. Efter ett år måste den totala försäljningsmängden vara typ 1-2 %.
Var det inte vi som hade den här diskussionen för flera år sedan? Där du hävdade att de sålde nästan allt vid launch och sedan i slutändan höll med mig efter att jag lämnat siffror? Jag tog bland annat Sleeping Dogs som exempel eftersom jag hade läst en artikel där de sa att spelet sålde bra långt efter release. Eller var det någon annan? Pretty sure att det var du. Synd att det nog är omöjligt att leta upp.
I alla fall så behöver man ju bara kolla på Nintendos finansrapport rörande Splatoon/Mario Kart eller på alla spel som fortsätter vara med på NPD:s topplista månad efter månad för att se att spel säljer långt efter lansering. De kan dessutom sänka priset för att öka försäljningen.
Edit: Egentligen behöver man ju bara använda logik dock. Om det nu vore så att spelen inte sålde nämnvärt redan efter sex månader, varför skulle Sony inte ge oss massa spel gratis som de ändå knappt hade tjänat något på? De skulle i så fall få in mer pengar på DLC och tjäna goodwill. Finns ingen rimlig anledning att hålla tillbaka spel som bara säljer 1 %, låt säga 0,1 % då efter två år som vi har passerat redan. Illvilja? Hade dessutom gett dem fler prenumerationer på PS+ = ökade intäkter.
Den logiska förklaringen är att spelen fortfarande drar in pengar.
Redigerat av Zoiler, 03 February 2016 - 16:52.
Postad 03 February 2016 - 16:55
Ja det var jag. Och även om jag håller med dig om att ett spel inte säljer allt vid launch så måste alla spel ha en sjunkande mängd försäljning över tiden. Du menar alltså att ett spel fortfarande har en så pass hög försäljningsandel efter ett år att det inte motiverar att släppa spelet på PSN+?
Det intressanta i detta fall är självklart inte att plocka ut undantagen åt en eller andra hållet utan att se på hela populationen och göra statistik på det. Precis som all media konsumeras merparten när det är nytt.
Postad 03 February 2016 - 17:11
Du menar alltså att ett spel fortfarande har en så pass hög försäljningsandel efter ett år att det inte motiverar att släppa spelet på PSN+?
Tydligen, hur förklarar du det annars?
Precis som all media konsumeras merparten när det är nytt.
Det vi kom fram till var snarare att mer såldes efter den första månaden för många spel om jag inte minns fel.
Redigerat av Zoiler, 03 February 2016 - 17:18.
Postad 03 February 2016 - 17:51
Att Sony säljer tillräcklig med konsoler för att inte behöva lägga på ett extra incitament genom att ha AAA-titlar "gratis". Som sagt var, visserligen senare i cykeln men förra generation kom spel ut på ett år.
Edit: Egentligen behöver man ju bara använda logik dock. Om det nu vore så att spelen inte sålde nämnvärt redan efter sex månader, varför skulle Sony inte ge oss massa spel gratis som de ändå knappt hade tjänat något på? De skulle i så fall få in mer pengar på DLC och tjäna goodwill. Finns ingen rimlig anledning att hålla tillbaka spel som bara säljer 1 %, låt säga 0,1 % då efter två år som vi har passerat redan. Illvilja? Hade dessutom gett dem fler prenumerationer på PS+ = ökade intäkter.
Den logiska förklaringen är att spelen fortfarande drar in pengar.
Logiken haltar. Bara för saker inte säljer betyder inte det att ger bort dem gratis, fungerar inte marknadsekonomi. Men utan statistik blir diskussionen ganska meningslös. 1 % var att ta i men säg 10 %. Jag tror inte att det är mer. I varje fall inte för merparten av spelen.
Far Cry släpptes 18/11 2014. 31/12 hade man sålt 7 miljoner exemplar enligt Ubisoft, Hur många exemplar sålde man efter det? Det hade varit kul att veta.
Postad 03 February 2016 - 18:36
Men utan statistik blir diskussionen ganska meningslös.
Jag kollade upp några spel för skojs skull under tiden som du svarade och alla har sålt mer efter första veckan/månaden. Det är ganska lätt att hitta en del statistik på nätet.
Kollade Halo 3, Halo 4, Diablo 3, GTA V, GTA 4, Skyrim... svårare att hitta statistik på mindre spel eftersom deras totala försäljning inte är särskilt omtalad.
Men det är bara att kolla här och sedan pröva googla first month sales eller nåt. Diablo 3 är worst offender, hade väl sålt runt 6 miljoner efter första veckan och nu 30.
Logiken haltar. Bara för saker inte säljer betyder inte det att ger bort dem gratis, fungerar inte marknadsekonomi.
Nej precis, det är ju det jag säger. Nu är siffran helt tagen ur luften men om ett spel säljer 10 % så vore det en förlustaffär att få noll % för det. Men 10 % är inte samma sak som att spelet inte säljer något, då säljer det ju fortfarande bra. Det är för att spelen fortfarande säljer på en sån nivå som de inte ger bort dem. Det är förvånande att du hittade några spel från PS3 som de gav bort efter bara ett år även om det var senare under generationen, undrar om de fick någonting för det av Sony eller om deras försäljningskurva sjönk som en sten.
Däremot om ett spel säljer 1 % som du sa förut så vore det smart att lägga ut det på PS+ som incitament. De ger inte bort spelet egentligen, de gör ju det för att skapa incitament för befintliga kunder att förlänga och nya kunder att haka på.
Att Sony säljer tillräcklig med konsoler för att inte behöva lägga på ett extra incitament genom att ha AAA-titlar "gratis"
Det är väl inte främst fler konsoler, utan fler PS+ i så fall som är tanken.
Men men, vi får hur som helst se vem som har rätt med tiden. Om det är som du säger och de säljer tillräckligt med konsoler så kommer vi ju aldrig att se några AAA-spel och om det är som jag säger att det bara behöver gå lite mer tid så kommer vi få AAA-spel ![]()
Postad 04 February 2016 - 07:48
Yo! Finns en annan tråd som behandlar det här ämnet
Vi diskuterar varför vi fortsätter få indiespel och inte så kallade AAA-spel från Sony. Det hör till ämnet även om det är en djupare diskussion än de vanliga klagoinläggen. Det konstiga är väl snarare att ingen annan har någon åsikt om det, folk klagar men är inte intresserade av varför det är som det är.
Postad 04 February 2016 - 10:44
Vi diskuterar varför vi fortsätter få indiespel och inte så kallade AAA-spel från Sony. Det hör till ämnet även om det är en djupare diskussion än de vanliga klagoinläggen. Det konstiga är väl snarare att ingen annan har någon åsikt om det, folk klagar men är inte intresserade av varför det är som det är.
Sony rear nog heller ut The Order 1886 än att ge ut det gratis. Assassins creed black flag var ju gratis för Xbox men inte för Playstation. Sony valde nog helt enkelt att inte betala pengarna och gick säkert en billigare väg. Allt handlar om pengar. Vill Sony betala så skulle vi få AAA spel. Sony väljer nog helt enkelt billigare väg just nu.
Redigerat av crowbar82, 04 February 2016 - 10:50.
Postad 04 February 2016 - 11:28
får vi bara ett spel denna månad? nova -111 som förövrigt ser ut som världens tråkigaste spel.
Postad 04 February 2016 - 11:53
Är det bara jag som föredrar nuvarande upplägg med flera mindre titlar hellre än ett äldre AAA?
Jag skulle nog bli besviken om vi i huvudsak fick två år gamla AAA-spel för är jag intresserad av dem så har jag sannolikt redan köpt och spelat det.
Postad 04 February 2016 - 12:04
Sony rear nog heller ut The Order 1886 än att ge ut det gratis. Assassins creed black flag var ju gratis för Xbox men inte för Playstation. Sony valde nog helt enkelt att inte betala pengarna och gick säkert en billigare väg. Allt handlar om pengar. Vill Sony betala så skulle vi få AAA spel. Sony väljer nog helt enkelt billigare väg just nu.
Ja precis, The Order är för nytt, det säljer säkerligen fortfarande för bra. Infamous är ju två år i mars så det borde snart komma tycker jag. Om de följer deras linje på PS3 blir det till E3 som de börjar med såna spel, som en "överraskning". Det var så det var då iaf.
Black Flag känns gammalt nog. Men jag tror också det har att göra med att spelen säljer bättre på PS4, så MS har råd att ge bort lite fler AAA-spel eftersom försäljningen på Xbox One inte är lika bra = de tappar inte lika mycket. Men Black Flag är undantaget iofs, de har inte gett bort något annat sånt så jag tycker båda följer samma modell, bara det att MS ger bort fler högprofilsspel till 360.
Är det bara jag som föredrar nuvarande upplägg med flera mindre titlar hellre än ett äldre AAA?
Jag trodde det bara var jag ![]()
får vi bara ett spel denna månad? nova -111 som förövrigt ser ut som världens tråkigaste spel.
Tre
Redigerat av Zoiler, 04 February 2016 - 12:04.
Postad 04 February 2016 - 12:20
Ja precis, The Order är för nytt, det säljer säkerligen fortfarande för bra. Infamous är ju två år i mars så det borde snart komma tycker jag. Om de följer deras linje på PS3 blir det till E3 som de börjar med såna spel, som en "överraskning". Det var så det var då iaf.
Black Flag känns gammalt nog. Men jag tror också det har att göra med att spelen säljer bättre på PS4, så MS har råd att ge bort lite fler AAA-spel eftersom försäljningen på Xbox One inte är lika bra = de tappar inte lika mycket. Men Black Flag är undantaget iofs, de har inte gett bort något annat sånt så jag tycker båda följer samma modell, bara det att MS ger bort fler högprofilsspel till 360.
Jag trodde det bara var jag
Tre
men dom kommer på olika tidpunkter då eller för det enda nya idag var nova - 111 + dom två som varit i en månad nu
Postad 04 February 2016 - 12:22
Det vet jag inte, dessa är spelen:
Alla spel (fet = PS4)
Helldivers (PS4/PS3/PS Vita)
Nom Nom Galaxy (PS4)
Persona 4 Arena Ultimax (PS3)
Grid Autosport (PS3)
Lemmings Touch (PS Vita)
Nova 111 (PS4/PS3/PS Vita)
Postad 04 February 2016 - 12:26
fast helldrivers och nom nom är ju spelen vi har haft i en månad. Byter dom inte varje månad då?
Postad 04 February 2016 - 12:34
De är nya. Grim Fandango var förra månaden.
Redigerat av Zoiler, 04 February 2016 - 12:34.
Postad 04 February 2016 - 13:01
åfan. tycker dom har varit där hur länge som helst:P är dom bra då eller är det skit?
Postad 04 February 2016 - 13:28
Helldivers är grymt om man spelar flera, men lite väl enformigt för att man ska lira längre tid (tycker jag iaf). Har inte spelat på ett tag så det kan ju ha blivit ändrat/tillagt något också
Blev tvärsugen att starta upp det igen
Postad 04 February 2016 - 14:20
åfan. tycker dom har varit där hur länge som helst:P är dom bra då eller är det skit?
Haha, vi pratade ju om det på förra sidan för en vecka sedan ![]()
Samla ihop Zartok och några till som inte spelat och sprid demokratin.
Redigerat av Zoiler, 04 February 2016 - 14:22.
Postad 04 February 2016 - 15:38
Haha, vi pratade ju om det på förra sidan för en vecka sedan
Samla ihop Zartok och några till som inte spelat och sprid demokratin.
Det är det där med minnet vettu 😉
Får ladda ner och testa i alla fall kanske ☺
Postad 04 February 2016 - 16:16
Mmm, men spela inte själv för det är inte så roligt. Fast du kan ju hitta folk att spela med online också, det gjorde jag.
Postad 04 February 2016 - 16:43
Postad 07 February 2016 - 22:26
Jag har spelat lite helldivers nu och det är riktigt kul, men det kanske inte kommer hålla hur länge som helst, precis som andra påpekat. Men jag har problem med mina anslutningar. Det är typ bara en av tio försök till att gå med i andras spel som lyckas. Jag tror inte det är mitt internet för då hade det varit problem med andra spel också. Har ni som testat också upplevt det?
Och så undrar jag om det inte ändå är så att ps+ versionen är den med allt innehåll? Det är inte riktigt tydligt tycker jag och när jag kollar på ultimate versionen i store så går den inte köpa för att man redan har Helldivers, så då antar jag att det är så? Vilket är jättbra såklart, men hur ligger det till?
Det är nog roligast att spela utmanande banor med kompisar men faktiskt roligare att spela ensam på easy, som blir utmanande ensam tycker jag, än att spela med andra på banor som inte blir så svåra när man är många.
När man kör själv så händer det att man ligger och kryper för att inte upptäckas men när man är många bara plöjer man rätt fram.
Letade efter Persona 4 Arena Ultimax också men det fanns inte...?
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 February 2016 - 22:27.
Postad 08 February 2016 - 12:12
Dom har haft strul med connection, speciellt till friends, ändå sen release
Konstigt att dom inte löst den biten
Postad 08 February 2016 - 13:23
Katastrof!
Jag menar att jag hade lagt til Grim Fandango i min lista, men det hade jag inte!
När jag nu går inn på spelet så står det "gratis för ps+ användare" men att lägga til går inte "det har uppstårr ett fel" och om jag ska ladda ner så måste jag betala.......er det så att jag missat min chans och att det er en bugg att det står "gratis för ps+" och att dette bara hänger igjen från då det var ett månads-spel?
Isåfall enligt lagen om att ge en vara til den pris som anges så borde jag väl kunna få spelet til priset gratis då det är vad som står ända tils jag ska ladda det ner och först då blir jag automatiskt hänvisad til ett betalningsalternativ....
Postad 08 February 2016 - 19:01
Ring till Nordisk Film. De löser allt på stubinen.
haha men vaf......*placerar försiktigt en bajskorv på ditt huvud*
Postad 08 February 2016 - 22:20
Har försökt rösta varje gång jag slår på PS4an men inte fan kan jag rösta. Går ju inte att välja nåt spel så vote knappen blir klickbar så att säga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer

3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?