Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2012 - 09:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
http://en.wikipedia....#Imperial_stout

Postad 04 February 2012 - 09:17

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ja så kan det ju vara, ska testa yetin istället och hoppas den är bättre. Vad innebär imperial?

Myten säger väl att Kejsarinnan av ryssland ville ha starkare stout från england (varför kommer jag inte ihåg) för längesen alltså.

I dagens läge kan man väl hur som helst säga att det innebär en starkare stout. Vart gränsen går vet jag inte men jag skulle tänka mig runt 7%. Jag personligen bryr mig inte så mkt om termer på det sättet. För mig är en stout på 7,5 % är Imperial oavsett om det inte står på flaskan eller inte.

Haha 2a på bollen.

Redigerat av Sgart, 04 February 2012 - 09:18.

Postad 04 February 2012 - 11:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

@BrittBastard, Great Divide, vet hur (om) mycket som Systembolaget är tilldelat?

EK

Nope, vet inte hur många som släpps då.

Trevligt med foton by the way!

Postad 04 February 2012 - 11:42

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Angående SM i hembryggd öl så kan jag lägga till lite info. SM avgörs i ett antal olika tävlingar. Framförallt är det uppdelat i domartävling och folkets val. Man behöver inte ställa upp i båda tävlingarna och de flesta väljer enbart att ställa upp i domartävlingen. Men runt 100 öl brukar oftast ställa upp i Folkets Val.

I Folkets val är det besökarna på SM som bestämmer vinnaren. Alla besökare får en röstsedel och ölen delas upp i 3 olika klasser: Underjäst, Överjäst och Specialöl. Vinnarna får saker som malt, jäst, utrustning och presentkort.

I domartävlingen är det utbildade öldomare som bedömmer ölen och de tävlar i 8-9 olika klasser. Vinnarna i dessa klasser gör sedan upp om att vinna hela SM. Det är den vinnaren som får som pris att brygga sin öl kommersiellt. Detta är dock inte helt garanterat då det gäller att hitta ett bryggeri som kan ställa upp och brygga. Vad jag vet har detta varit priset sedan 2006 då en belgisk dubbel vann. I början var det svårt att få tag på dessa öl men med åren har det blivit mer uppmärksammat. Ni kanske minns att det släpptes en öl som hette Inwit i 2010 och var bryggd av Oppigårds? Den ölen vann SM 2009. Drakens vann SM 2010 i Göteborg och SM 2011 i Stockholm vanns av en barley wine. Vad jag vet är det inte spikat vilket bryggeri som ska brygga den. Den ölen var förresten lagrad i 6 år så räkna med att den kan behöva stå till sig för att nå sin topp.

Ni kan hitta hela listan av SM vinnare här: http://sv.wikipedia....mbryggd_%C3%B6l

För er som tycekr att det vore kul att besöka SM så kan jag berätta att vartannat år är det organiserat ute i landet och vartannat år i Stockholm. Notera dock att detta är en hembryggarfestival och inte en kommersiell festival. Den hålls således i gympahaller, ishallar o.s.v. och ni betalar bara inträde (ca 150-250 kr) och sen blir ni bjudna på öl av bryggarna. Nästa SM är i Uppsala i Granby ishall lördagen den 26:e maj. Det brukar börja runt 12:00-13:00 och pågår till 17:00-18:00. Det är viktigt att inte komma sent då tiden går extremt fort på ett SM och vill ni prova några av de bästa ölen så gäller det att vara ute i god tid.

Jag har ställt upp i SM två gånger och det har gått rätt så bra. I år satsar vi på att ställa upp i alla tre folkets val tävlingar. Kom gärna förbi och prova vår öl, jag kommer ha en grå-grön piké på mig och ser ut som killen i mitten på det här fotot: http://www.beerdrive.../SM-2011-14.jpg

Edit: Här har ni en bättre förklaring: http://shbf.se/index...mbryggdoel.html

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 04 February 2012 - 11:58.

Postad 04 February 2012 - 13:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Hade jag inte bott så långt ifrån Uppsala hade jag absolut kommit. Hade varit väldigt roligt.

Postad 04 February 2012 - 16:21

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Vad vore livet utan öl?

Har ett par absoluta favoriter:

Punk Ipa, Sierra Nevada, 1698, Old Speckled Hen,(måste vara kall)

Ibland kan det vara riktigt gott med en Chimay också(den blå).

Postad 04 February 2012 - 17:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

För er som tycekr att det vore kul att besöka SM så kan jag berätta att vartannat år är det organiserat ute i landet och vartannat år i Stockholm. Notera dock att detta är en hembryggarfestival och inte en kommersiell festival. Den hålls således i gympahaller, ishallar o.s.v. och ni betalar bara inträde (ca 150-250 kr) och sen blir ni bjudna på öl av bryggarna. Nästa SM är i Uppsala i Granby ishall lördagen den 26:e maj. Det brukar börja runt 12:00-13:00 och pågår till 17:00-18:00. Det är viktigt att inte komma sent då tiden går extremt fort på ett SM och vill ni prova några av de bästa ölen så gäller det att vara ute i god tid.

Jag har ställt upp i SM två gånger och det har gått rätt så bra. I år satsar vi på att ställa upp i alla tre folkets val tävlingar. Kom gärna förbi och prova vår öl, jag kommer ha en grå-grön piké på mig och ser ut som killen i mitten på det här fotot: http://www.beerdrive.../SM-2011-14.jpg

Edit: Här har ni en bättre förklaring: http://shbf.se/index...mbryggdoel.html

Bra info Frövi! Har en f d jobbarpolare som är riktigt vass på att brygga hemma men han har aldrig "ställt ut" sin öl trots påtryckningar från kompisar och hembryggareföreningen.

Perfekt, hade missat helt att det är i Uppsala i år!
Har en annan grej bokad 26/5 men det är i o f s inte förrän senare på kvällen. Squeeze; kommer du till Uppsala först kanske? ;)

Postad 04 February 2012 - 18:42

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Bra info Frövi! Har en f d jobbarpolare som är riktigt vass på att brygga hemma men han har aldrig "ställt ut" sin öl trots påtryckningar från kompisar och hembryggareföreningen.

Perfekt, hade missat helt att det är i Uppsala i år!
Har en annan grej bokad 26/5 men det är i o f s inte förrän senare på kvällen. Squeeze; kommer du till Uppsala först kanske? ;)

Det känns ju faktiskt som det är viktigare med öl.
Vi får tjöta pm det lite sen :)

Postad 05 February 2012 - 12:01

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

denna blev det ikväll. tyckte den var riktigt god med en härlig beska.
blev godare när den hade stått framme en stund.
fanns också en behaglig citrussmak, dock inte den fruktigaste jag druckit.

klart godkänt betyg, kommer köpa den igen :)

Är du ute efter fruktiga ipas så kan jag rekommendera dessa två, men då får du åka till Köpenhamn och handla:

Lagunitas Maximus: http://www.ratebeer....s-maximus/7859/

Sly Fox 113 Ipa: http://www.ratebeer....-pale-ale/7815/

Riktigt fruktiga, lite mer åt godishållet (iaf Maximus) och extremt lättdruckna.

Lägg dessa på minnet. ;)

Postad 05 February 2012 - 14:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Är du ute efter fruktiga ipas så kan jag rekommendera dessa två, men då får du åka till Köpenhamn och handla:

Lagunitas Maximus: http://www.ratebeer....s-maximus/7859/

Sly Fox 113 Ipa: http://www.ratebeer....-pale-ale/7815/

Riktigt fruktiga, lite mer åt godishållet (iaf Maximus) och extremt lättdruckna.

Lägg dessa på minnet. ;)

tack, ska försöka komma ihåg det nästa gång jag är i danmark.
du har inga närmare tips också? :)

Postad 05 February 2012 - 14:47

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Fortfarande, Hardcore IPA, kan du få till alla systembolag. Något fetare hittar du inte om du inte privatimporterar.

Postad 05 February 2012 - 14:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Fortfarande, Hardcore IPA, kan du få till alla systembolag. Något fetare hittar du inte om du inte privatimporterar.

japp den är redan noterad. men jag vill ha fler tips innan jag gör en beställning :)

Postad 05 February 2012 - 14:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Du kan ju beställa en flaska i taget, kostar ju inget :)

Anders Dubbel IPA då såklart.... ta 10 såna och 10 Hardcore. Så har du öl för ett par dagar :)

Postad 05 February 2012 - 15:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du kan ju beställa en flaska i taget, kostar ju inget :)

Anders Dubbel IPA då såklart.... ta 10 såna och 10 Hardcore. Så har du öl för ett par dagar :)

tackar :) är den i samma stil som hardcoren?

Postad 05 February 2012 - 15:21

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Köpte två st Hardcore IPA igår, skall åtminstone dricka en imorgon kväll till Spurs matchen.

Ikväll/natt blir det som sagt Coors Light och MGD i mängder, behöver nog inte skriva en smakrapport... dock rätt öl till rätt tillfälle.

Fru och barnen är utkörda och sover hos mina föräldrar i natt, kompisarna kommer kl.17 då vi värmer upp med Chelsea - Man Utd (här här jag en överradkning till dem, några flaskor London Pride)...

EK

Postad 05 February 2012 - 15:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jo ett par öl till chelseamatchen får det allt bli. kanske en sierra nevada torpedo och en punk ipa :)

Postad 05 February 2012 - 15:41

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Torpedon är ett bra komplement till Punk.

EK

Postad 05 February 2012 - 18:01

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Igår blev det en Gudelos från Djaevlebryg, den var jäkligt god! Fyllig och söt.

Postad 05 February 2012 - 18:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Blev lite gott igår, först 2 st Punk IPA och en Stone Ruination, sen det på bilden.

Bifogad fil  414511_10150523733491566_669541565_9083273_1989939707_o.jpg   134.28K   0 Antal nerladdningar

Sen blev det en North Coast Old Rasputin, och efter det blev det lights out :D

Postad 05 February 2012 - 18:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Igår blev det en Gudelos från Djaevlebryg, den var jäkligt god! Fyllig och söt.

Gudelös är grymt bra!

Postad 05 February 2012 - 20:07

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Intressant att MGD faktiskt känns kraftfull i smaken efter att jag druckit en Coors Light.

EK

Postad 05 February 2012 - 22:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
smakade en torpedo ikväll. den var god, eftersmaken var riktigt god, nån sötaktig frukt kände jag som jag inte kommer på vad det är.
dock så tror jag det räcker med en sån här i taget, tycker att man känner spritsmaken lite lite grann som kan bli ganska mäktig om man dricker för mycket.

jag tycker fortfarande att punk ipan är bättre på flera vis, både fruktigare och mer lättdrucken.
men missförstå mig inte, den är fortfarande riktigt god :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.JPG   44.48K   1 Antal nerladdningar

Postad 06 February 2012 - 09:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

jag tycker fortfarande att punk ipan är bättre på flera vis, både fruktigare och mer lättdrucken.
men missförstå mig inte, den är fortfarande riktigt god :)

Punk IPAn är mer lättdrucken, det har du alldeles rätt i. Men det behöver nödvändigtvis inte betyda att den är godare. ;)
Du kommer snart tycka att Torpedon är godare än Punk IPAn. ;)

Postad 06 February 2012 - 10:06

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Punk IPAn är mer lättdrucken, det har du alldeles rätt i. Men det behöver nödvändigtvis inte betyda att den är godare. ;)
Du kommer snart tycka att Torpedon är godare än Punk IPAn. ;)

Det finns dock ett problem med att jämföra dessa två. Torpedon är numera lite svår att få tag på färsk. Precis när den kom var det större åtgång och då fick vi den färskare på hyllorna. Det går förstås fortfarande att få tag på bra flaskor. Men de senaste 3-4 jag druckit har varit rätt så trötta.

Postad 06 February 2012 - 10:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det finns dock ett problem med att jämföra dessa två. Torpedon är numera lite svår att få tag på färsk. Precis när den kom var det större åtgång och då fick vi den färskare på hyllorna. Det går förstås fortfarande att få tag på bra flaskor. Men de senaste 3-4 jag druckit har varit rätt så trötta.

Sant, men jag tycker oavsett att Torpedon är bättre än "Punken".

Postad 06 February 2012 - 10:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Nej inte nödvändigtvis bättre men nu var det så :)
Vad är det i torpedon som gör att den är bättre tycker ni? Det måste va nåt annat än bara alkoholen väl?

Postad 06 February 2012 - 10:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Vad är det i torpedon som gör att den är bättre tycker ni? Det måste va nåt annat än bara alkoholen väl?

Mer smak rent generellt, främst beska. Tycker jag. Nu var det faktiskt i ärlighetens namn väldigt länge sen jag drack en Punk IPA så jag är kanske fel person att uttala mig.

Frövi?

Redigerat av BrittBastard, 06 February 2012 - 10:23.

Postad 06 February 2012 - 10:23

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

japp den är redan noterad. men jag vill ha fler tips innan jag gör en beställning :)

Hercules är lite fruktig i smaken.
http://www.ipareview...e-ipa/hercules/

Postad 06 February 2012 - 10:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag tycker iofs att de är rätt så jämbördiga. Dock så är Torpedon en Extra IPA och Punken en IPA. Så Torpedon har en kraftigare beska och högre alkoholhalt, samt en kraftigare smak. Torpedon har en annorlunda humleprofil jämfört med Punk IPAn. Nu går jag rätt mycket på minnet, men om jag inte minns helt fel så har Torpedon en humleprofil som drar mer åt grapefruit, gräs, tallbar-hållet medans Punk IPAn är mer fruktig. Det kan vara en smaksak vad man föredrar dock. Håller helt med om att Punk IPAn är mer lättdrucken.

Men ska jag köpa en Extra IPA så brukar jag numera faktiskt köpa Mohawk Extra IPA. Den brukar vara betydligt färskare och dessutom tycker jag den är bättre nu än då den kom.

Postad 06 February 2012 - 10:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Men ska jag köpa en Extra IPA så brukar jag numera faktiskt köpa Mohawk Extra IPA. Den brukar vara betydligt färskare och dessutom tycker jag den är bättre nu än då den kom.

Håller med, den är riktigt god! Och hyfsat färsk precis som du skriver.

Postad 06 February 2012 - 10:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
nån som tidigare hållt i en provning som vet ung. hur mkt öl som är lämpligt per person? försöker räkna ut hur mkt som skall beställas till 4 pers.

Per ölsort alltså. Typ om det räcker med en 33cl eller om man behöver 2 st.

Redigerat av Sgart, 06 February 2012 - 10:40.

Postad 06 February 2012 - 12:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
1 Räcker ju, om ni inte vill bli skitfulla samtidigt :)

Postad 06 February 2012 - 12:41

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

1 Räcker ju, om ni inte vill bli skitfulla samtidigt :)

Spontant känner jag också att 33 cl bör räcka på 4 pers för de flesta öl. Det beror ju lite på vart man vill komma med provningen. Om man vill pröva så många som möjligt eller om man vill kunna njuta lite extra av de man provar (jag vet ju själv från diverse festivaler osv att när man hittar en öl man tycker är grymt god är det inte så jäkla kul att ha endast 5cl i glaset, eller mindre :P)

Postad 06 February 2012 - 14:24

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Tycker själv att Punk är riktigt bra (speciellt om man får en riktigt färsk), men jag gillar också verkligen citrus/fruktighet i min IPA. Till exempel tyckte jag inte varken Dogfish 90 eller 120 minuter var SÅ fantastisk som många anser.

Brewdogs Hardcore IPA är på inget sätt dålig, men man får ju vara medveten om att det är en öl som ändå är ganska annorlunda jämfört med Punk, men självklart skall du prova!

Postad 06 February 2012 - 14:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ska jag vara ärlig tyckte jag inte torpedon var beskare än punken, tycker även att punken är fruktigare, kanske jag fick en dålig torpedo?

harcdoren ska jag testa, även oppigårds amarillo (gillar single hop ale väldigt mycket) men jag ska vänta med min beställning.
känns som jag vill dricka och provsmaka öl hela tiden :)

hur ofta och mycket dricker ni andra? hur ofta kan man dricka utan att det gör så mycket?

Postad 06 February 2012 - 14:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

ska jag vara ärlig tyckte jag inte torpedon var beskare än punken, tycker även att punken är fruktigare, kanske jag fick en dålig torpedo?

harcdoren ska jag testa, även oppigårds amarillo (gillar single hop ale väldigt mycket) men jag ska vänta med min beställning.
känns som jag vill dricka och provsmaka öl hela tiden :)

hur ofta och mycket dricker ni andra? hur ofta kan man dricka utan att det gör så mycket?

Ibland tar jag en öl om dagen. Jag tror att kulturen håller på att ändras här i Sverige. Iallafall bland oss findrickare.
Tidigare var det ju konstigt att man drack en öl en måndag, men det är mer konstigt och definitivt mer farligt att bli dyngrak en fredag eller lördag. Enligt mig.

Redigerat av BrittBastard, 06 February 2012 - 14:50.

Postad 06 February 2012 - 14:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag tror också det är "nyttigare" att dela upp det istället för att dricka allt på en gång.

hittade nyss detta testet man kan göra.
ska göra det om en stund :)
http://www.alkoholprofilen.se/#0

Redigerat av andreassofus, 06 February 2012 - 15:42.

Postad 06 February 2012 - 15:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Hur mkt jag dricker beror på hur mkt jag har hemma och lite annat. Vissa perioder dricker jag nästan en om dagen varje dag. Dock dricker jag sällan flera öl på samma dag. Oftast är det 1-2 under en kväll. Ofta dricker jag ju dessutom öl som har en lite längre intagstid eller hur man ska beskriva det. Alltså öl man sitter med lite lägre. Typ barley wine och imperial stout. Inget man hinkar.

Postad 06 February 2012 - 16:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
enligt testet så ligger jag inte i farozoonen så det får nog bli en öl ikväll också :P

ni som vet, hur är fuller´s london porter jämfört med en guinness? mer smak? mer kolsyra?

Postad 06 February 2012 - 17:41

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Fullers är mycket bättre. Det smakar riktig porter medans Guiness smakar blask.

Dock är det gott med en iskall Guiness ibland också :)

Postad 06 February 2012 - 17:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Får testa en fullers sen då till fotbollen :)

Iskall guinness? Är det bättre än lite varmare? Min va nästan rumstempererad, kanske va därför jag inte gilla den så mycket

Postad 06 February 2012 - 18:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Detta beställde jag till Ölprovningen med mina arbetskamrater som vi ska ha på lördag.

Unser Aventinus (nr 1631) Öl, Veteöl
Flaska (500 ml)
Mohawk Extra IPA (nr 1419) Öl, Ale
Flaska (500 ml)
Brewdog Punk IPA (nr 1515) Öl, Ale
Flaska (330 ml)
Timmermans Kriek (nr 1666) Öl, Spontanjäst öl
Flaska (250 ml)
Primátor Premium Dark (nr 1615)
Flaska (330 ml)
Zeitgeist Black Lager (nr 1578) Öl, Mörk lager
Flaska (330 ml)
Fuller's ESB (nr 11405) Öl, Ale
Flaska (500 ml)
Bedarö Bitter (nr 1410) Öl, Ale
Flaska (500 ml)
Fuller's London Porter (nr 1634) Öl, Porter och Stout
Burk (500 ml)
Flying Dog Gonzo Imperial Porter (nr 1683) Öl, Porter och Stout
Flaska (355 ml)
Carlsberg Export (nr 1435) Öl, Ljus lager
Flaska (330 ml)

Ska bli kul att se hur de reagerar.

Postad 06 February 2012 - 18:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Detta beställde jag till Ölprovningen med mina arbetskamrater som vi ska ha på lÖrdag.

Unser Aventinus (nr 1631) Öl, VeteÖl
Flaska (500 ml)
Mohawk Extra IPA (nr 1419) Öl, Ale
Flaska (500 ml)
Brewdog Punk IPA (nr 1515) Öl, Ale
Flaska (330 ml)
Timmermans Kriek (nr 1666) Öl, Spontanjäst Öl
Flaska (250 ml)
Primátor Premium Dark (nr 1615)
Flaska (330 ml)
Zeitgeist Black Lager (nr 1578) Öl, MÖrk lager
Flaska (330 ml)
Fuller's ESB (nr 11405) Öl, Ale
Flaska (500 ml)
BedarÖ Bitter (nr 1410) Öl, Ale
Flaska (500 ml)
Fuller's London Porter (nr 1634) Öl, Porter och Stout
Burk (500 ml)
Flying Dog Gonzo Imperial Porter (nr 1683) Öl, Porter och Stout
Flaska (355 ml)
Carlsberg Export (nr 1435) Öl, Ljus lager
Flaska (330 ml)

Ska bli kul att se hur de reagerar.

Tror jag hade gillat Carlsberg mest av dessa. ;)

Postad 06 February 2012 - 18:50

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

enligt testet så ligger jag inte i farozoonen så det får nog bli en öl ikväll också :P

ni som vet, hur är fuller´s london porter jämfört med en guinness? mer smak? mer kolsyra?

Fullers london porter är en av mina favorti öl, underbar.
Drack en Brewdog Rip tide igår, nästan så att jag funderade på att slaska den. Det var inte gott.

Postad 06 February 2012 - 19:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Fullers london porter är en av mina favorti öl, underbar.
Drack en Brewdog Rip tide igår, nästan så att jag funderade på att slaska den. Det var inte gott.

härligt. hur varm/kall dricker du den?

smakade en sån här nyss och den funderar jag på att hälla ut. inte god på något sätt

Bifogad fil(er)

Postad 07 February 2012 - 08:44

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Fick min Flying Dog Alpha-box igår, och Imperial IPA'n var fin, helt i min smak.

Postad 07 February 2012 - 12:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Mumma!!!!

Bifogad fil  IMAG0685.jpg   38.34K   7 Antal nerladdningar

Postad 07 February 2012 - 12:54

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
På fredag ska jag ha en mindre fest med några från skolan. Tänkte göra en liten ölprovning, på skoj. Typ 4-5 olika sorters öl. Skulle vilja ha tips på icke-mörk öl man kan köpa till detta. Gärna något som man kan anta finns i en större butiks sortiment och inte kostar en arm att köpa.

Postad 07 February 2012 - 12:58

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Bara några sidor bakåt i tråden har du massa tips för en "nybörjarprovning"

Postad 07 February 2012 - 13:18

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

Mumma!!!!

Bifogad fil  IMAG0685.jpg   38.34K   7 Antal nerladdningar

Det där såg inte dumt ut minsann! Får du i dig en hel flaska av Hoppin'-stouten? :wacko: Tyckte det var lite väl med den storleken när det var IPA...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.