Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 13 June 2013 - 21:52
Jag tycker att just den här saken är bara fånig. Inte f-n är det så konstigt att den inte släpps på samma dag till alla marknader, det har väl snarare varit kutym i den här världen.
Finns några negativa saker med One, helt klart. Men ALLT tolkas så negativt det någons går och det blir enbart fånigt till slut (som att någon här inne påstår att den skickar inspelad data en gång om dygnet, jisses).
Postad 13 June 2013 - 21:53
det här måste väl också innebära att olika länders servrar inte kommer att kunna samarbeta om en av servrarna faktiskt är nere. eller?
sc:
ps3 kunde fortfarande importeras och spelas i vilket land som helst (eller på månen, eller någon annan planet). xbones problem är att det INTE GÅR att spela alls. oavsett vad du gör.
man ser ex att xbone inte kan spelas på kontinenten afrika. det går heller inte att spela den i stora delar av asien, ex kina och indien.
men du kanske vill försvara detta? det verkar som att du gör det nämligen.
Redigerat av Zartok, 13 June 2013 - 21:55.
Postad 13 June 2013 - 22:01
Att det inte går att spela är ju en följd av det där always online (men nog borde det gå att komma runt genom något dns-program?).
Postad 13 June 2013 - 22:05
I din spelsamling på xboxen kan du bocka för om ett spel ska fungera som delat till familj, för spel hos vänner med din gamertag samt spel utan skiva i din egen xbox eller om du inte vill ha det så är du tvungen att ha skivan i och kan således bara spela när skivan faktiskt sitter i men du klarar dig utan att behöva verifiera då det inte finns en kopia som någon annan kan använda.
För att kunna aktivera och avaktivera digital kopia måste man ju givetvis vara ansluten till live för stunden.
Eller borde inte det vara en enkel lösning som går att implementera innan launch?
Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 13 June 2013 - 22:07.
Postad 13 June 2013 - 22:05
Nej, men de kan ju inte importera, det är det de är sura för. Som någon sa, det går att göra spel i Polen (Witcher 3), men det går inte att spela Witcher 3 i Polen på lanseringsdagen. Löjligt. Utvecklarna visste inte om det ens, blev rätt besvikna.Många verkar tro att andra länder aldrig kommer att få One, så lär ju inte vara fallet.
Men om nu Xbox One, som det ryktas om, har problem med att tillverka nog med enheter så är det kanske inte det största problemet i verkligheten.
Postad 13 June 2013 - 22:06
Jag kan förstå prioriteringen om det är komplicerat att dra upp servrar eller låta xboxen söka sig till andra länders servrar, men man behandlar väl inte betalande lojala kunder hur som helst?
Postad 13 June 2013 - 22:09
Tycker dock inte att man ska behöva trixa med sånt men är man inte i ett launch land får man väl vänta helt enkelt.
Hell du kan tom tunnla med en telefon och internetdelning :-)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 June 2013 - 22:10.
Postad 13 June 2013 - 22:09
Postad 13 June 2013 - 22:38
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 June 2013 - 22:38.
Postad 13 June 2013 - 22:47
Måste kännas bra att vara "journalist" på AB när det enda man behöver göra är att citera folk på facebook.
Brasilien fick ju Playstation 2 först 2009 så det kommer nog dröja ett par år till.Större delen av sydamerika blev väl också utan och ms har inte lagt till att något land där kommer få servrar.
PlayStation 2 finally launches in Brazil
Postad 13 June 2013 - 23:17
om man skulle, istället för en timme av tv och sport, istället presentera hur man kan, tillsammans med 9 olika personer dela med sig av sitt bibliotek av spel så tror jag att folk kunnat se det hela annorlunda. det man borde ha gjort var att säga att istället för att vi har lösa spel så har vi satt DRM på spelen och erbjuder istället den här, superbra lösningen för er som vill dela med er av era spel. ja, eller något sånt.
man kan ju lägga upp saker hur som helst. ms har ju lagt upp att vem som helst som är hemma hos dig kan spela dina spel. det har dom presenterat som ett erbjudande istället för en självklarhet, så jag fattar inte hur man inte dribblade drm'en till något positivt, ty som man ser i stycken ovan så går det att forma det på det sättet utan mycket tankegång. då tror jag att fokuset skulle ha legat på argumentet för drm istället för att det ligger på att drm och ms är ondskans axelmakter.
Postad 14 June 2013 - 07:31
+1 det är märkligt att man inte visar upp en sån funktion om den nu är så fantastisk som den verkar.om man skulle, istället för en timme av tv och sport, istället presentera hur man kan, tillsammans med 9 olika personer dela med sig av sitt bibliotek av spel så tror jag att folk kunnat se det hela annorlunda. det man borde ha gjort var att säga att istället för att vi har lösa spel så har vi satt DRM på spelen och erbjuder istället den här, superbra lösningen för er som vill dela med er av era spel. ja, eller något sånt.
Det är ju verkligen en funktion kidsen och föräldrar skulle gilla kan jag tro.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 07:32.
Postad 14 June 2013 - 07:40
Outgrundliga äro MS vägar..+1 det är märkligt att man inte visar upp en sån funktion om den nu är så fantastisk som den verkar.
Postad 14 June 2013 - 07:48
2009!!? :-) nu blir det att försöka skeppa över min gamla ps3 till nån rik unge i Brasilien när det är dax för mig att uppgradera,borde ju få igen va man lagt på konsolen när den va ny + lite tillMåste kännas bra att vara "journalist" på AB när det enda man behöver göra är att citera folk på facebook.
Brasilien fick ju Playstation 2 först 2009 så det kommer nog dröja ett par år till.
PlayStation 2 finally launches in Brazil
Postad 14 June 2013 - 07:56
Det är som att gå och raljera på något bilforum om hur besviken man är att Porsche och Lamborghini tillverkar bilar med fyra dörrar. 'Riktiga' sportbilar ska ha två dörrar och det som tillverkarna har gjort är att spottat alla bilälskare i ansiktet...
Någon gång får man kanske inse att just de modellerna är inte för dig.
Jag tror många här hade varit lyckligare om de insett att Microsoft skiter fullständigt i om de säljer en låda till just dig. Bara de kan sälja den till någon annan. Om du inte är intresserad av att konsumera digitalt media (antingen som spel / filmer / tjänster) eller TV så får du väl titta dig runt omkring och se om det finns något annat som uppfyller ditt behov?
Microsoft satsar på de kommer att tjäna tillräckligt på sin affärsmodell. Kommer den att passa alla? Absolut inte. Kan du inte bara acceptera det?
Vi är på sida 56 nu i den här tråden och det är alltid samma gnäll om och om igen om scenarion där just Xbox One inte passar i ens liv ("när jag gör lumpen i en ubåt har vi bara internet var 48:e timme, så FAIL.").
Jag vet att ni har rätt att göra er hörda över er besvikelse, men ibland får man ta ett djupt andetag och suck it up.
Och köp en PS4, ffs.
Postad 14 June 2013 - 08:19
http://pastebin.com/uCmdh9jB
"The thing is, the DRM is really really similar to steam... You can login anywhere and play your games, anyone in your house can play with the family xbox. The only diff is steam you have to sign in before playing, and Xbox does it automatically at night for you (once per 24 hours)"
låter mycket bra tycker jag !
Redigerat av Viz, 14 June 2013 - 08:20.
Postad 14 June 2013 - 08:26
Tror ni att spelen blir billigare nu när Microsoft försöker döda andrahandsmarknaden? Vad tror ni nyreleaser på marketplace kan kosta, mer än 599kr?
Tror det är för tidigt att få fram.
Men jag har liksom fortfarande svårt att se Microsofts tanke bakom det hela, vad får de ut av allt det krångliga?
De har själva sagt att de ej tar ut avgift, de har inte stöd från partners, de har inte samsyn från Sony.
Så vad är deras vinning? Har de fått ett ok till lägre priser mot att de har ett såhär hårt system?
Postad 14 June 2013 - 08:30
“When I thought about who’s really the most impacted, there was a person that said he [serves] on a nuclear sub — I don’t even know what it means to be on a nuclear sub,” said Mattrick. “I’ve got to imagine it’s not easy to get an Internet connection.”
Now, I don’t have the resources of Microsoft, but I was able to contact a U.S. Navy sailor to actually find out what it’s like to live at sea for months at a time and what the Xbox One’s daily online check-in requirement will mean for his downtime. The serviceman asked to remain anonymous.
“Nothing should only be playable over the Internet,” the submariner told me. “We work all the time. Now, I work harder than most, but I check e-mail once a week and play games every few days. Mostly it’s Call of Duty or other shooters — which is hilarious to me — or sport games so that four people can play at once. But if you get lucky, you can play a campaign-based game. I like long open-world games that you can just do what you want. It’s relaxing, so if games require online, I would hate it.”
I told him about Mattrick’s comment and asked him if the consoles can connect to the Internet.
“Hell, no! Come on, man,” he told me. “We’re not on a cruise ship.”
http://www.neogaf.co...ad.php?t=588491
Som tur är kan han köpa en 360.
Postad 14 June 2013 - 09:02
Postad 14 June 2013 - 09:24
This is one of the biggest things people have been complaining about. Microsoft has already addressed the issue, but of course it fell on deaf ears. People already had their pitch forks out and had Sony on a pedestal by this point.
As I've stated before, you will have the control to everything that the Kinect has to offer. If you don't want it to hear you? You can do that. If you don't want it to see you, you can do that. Don't want it to listen for the "Xbox On" while it's off, you can also do that.
Detta kan inte tydliggöras nog då många inte verkar läsa eller förstå det.
Om detta stämmer (dvs som jag tidigare sagt) så är det ju kanon.Important Update: New information has risen relating to this feature. You +1 friend from your circle can play the same game at the same time. Others can still play from your other library selection.
Postad 14 June 2013 - 09:29
Inte mycket mer kött på benen tyvärr.
Det enda jag läser är att det är 10 personer som gäller och vem dessa 10 personer är och vart de är spelar ingen roll - Great!
Men hittar ingen konkret info om 2 eller fler kan spela exakt samma spel samtidigt.
Om detta stämmer (dvs som jag tidigare sagt) så är det ju kanon.
Hittar ingen källa på det men kan läsa följande:
@XboxSupport Is access to the "shared library" concurrent? Can multiple accounts play different shared games simultaneously?
Xbox Support 2 @XboxSupport2 10t
@nowak911 The only limitation to the number of players that can access a game at the same time is how the game is designed. ^KN
Postad 14 June 2013 - 09:29
Nej man kan ju undra vad hans källa på "important update" är.Inte mycket mer kött på benen tyvärr.
Det enda jag läser är att det är 10 personer som gäller och vem dessa 10 personer är och vart de är spelar ingen roll - Great!
Men hittar ingen konkret info om 2 eller fler kan spela exakt samma spel samtidigt.
Postad 14 June 2013 - 09:32
"Om du köper det spelet så köper jag det här och Kalle köper det, sen jobbat jag natt så de kan du spela närsomhelst på kvällen. Men på måndagkväll paxar jag X för då vill jag spela coop med grannen."
Postad 14 June 2013 - 09:32
Inte mycket mer kött på benen tyvärr.
Syftade mer på 24 timmars kollen och kinecten som folk verkar tolka fritt hur det funkar.
Det där med att dela sitt spelbibliotek antar jag inte är helt klart än hur det kommer funka?
Postad 14 June 2013 - 09:47
Postad 14 June 2013 - 10:03
Det kommer säkert förekomma. Personligen vill jag äga mina spel till 100% och spela när jag själv känner för så jag kommer antagligen bara använda detta för just utlåning till vänner. Sen kanske man lånar nåt spel själv, när det är nåt spel som man inte är jättesugen på att köpa som en polare råkar ha. Alltså exakt precis som man redan gör med dagens generation, fast smidigare (man behöver inte bära med sig skivan runt bland polarna).Snart kommer folk starta små familjer här på forat.
"Om du köper det spelet så köper jag det här och Kalle köper det, sen jobbat jag natt så de kan du spela närsomhelst på kvällen. Men på måndagkväll paxar jag X för då vill jag spela coop med grannen."
Tycker det här systemet verkar grymt bra, om det som vi nu fått veta stämmer. Speciellt (!) om man kan spela upp till 2 pers på samma spel. Då är det ju tom bättre än hur det är idag med fysiska skivor.
Online check kanske inte enbart är till för att ta makten över oss, trots allt.
Redigerat av SejLax, 14 June 2013 - 10:08.
Postad 14 June 2013 - 10:08
För varje spel som delas så kommer utgivaren förlora 9 potentiella försäljningar och förlora jättemycket pengar. Det kommer bli värre än begagnade spel och alla utvecklare kommer att svälta ihjäl på gatorna i San Fransisco. Barnhem kommer bli fyllda med undernärda spelutvecklarbarn och det kommer bildas gäng med spelutvecklarbarn som bor på gatorna och stjäl frukt från handlare.
Lite kul hur folk som tycker det är bra att begagnathandeln hindras iom Xbox One plötsligt är jätteglada över att de kan dela spel med varandra....
Postad 14 June 2013 - 10:10
Postad 14 June 2013 - 10:13
Lite kul hur folk som tycker det är bra att begagnathandeln hindras iom Xbox One plötsligt är jätteglada över att de kan dela spel med varandra....
Begagnat = Tredjeparts företag som lockar dig att köpa tillbaka för att sen sälja om det på samma hylla som samma spel står nytt = inga pengar till utvecklaren/utgivaren
Dela spel inom familj = samma sak som att du lånar ut spel till vänner.
Så detta har INGET med begagnat att göra. Jag ser det som en digital version av att låna ut spel till vänner och jag tar för givet att likt när du lånar ut spel så kommer 2 inta kunna spela exakt samma spel samtidigt.
Så låt Päron vara Päron och Äpple vara Äpple
Postad 14 June 2013 - 10:17
Dela spel inom "familj" = 10 personer delar på ett spel. 9 personer kommer inte köpa det spelet om det är singleplayer. = inga pengar till utvecklaren/utgivaren
Postad 14 June 2013 - 10:21
Tror du verkligen det kommer bli så? Det finns säkert folk som står ut med den lösningen men om det släpps ett nytt spel och ni ska vara 10 pers som delar på det spelet så kommer det garanterat bli lite slitningar i gruppen, eller så har ni lagt upp grymt bra spelscheman som passar alla så att ni kan turas om.Dela spel inom "familj" = 10 personer delar på ett spel. 9 personer kommer inte köpa det spelet om det är singleplayer. = inga pengar till utvecklaren/utgivaren
Det är helt enkelt bara en tjänst för att smidigt låna ut spel till varandra. Inte för att "dela" på kostnaden. Dina 9 polare kan prova ditt nya spel, tycker dom om det så vill dom antagligen köpa det själva så att dom kan spela fritt när dom vill.
Postad 14 June 2013 - 10:23
Jo du kan sälja skivorna privat, det är lite krångligare än idag bara.Begagnat = jag säljer mina spel till vem som helst. Inget tredjeparts företag får pengarna. Går inte på Xbox One, utan man MÅSTE sälja till tredjeparts företag som lockar dig att köpa tillbaka för att sen sälja om det på samma hylla som samma spel står nytt
Dela spel inom "familj" = 10 personer delar på ett spel. 9 personer kommer inte köpa det spelet om det är singleplayer. = inga pengar till utvecklaren/utgivaren
Ev pengar utgivarna tappar på att folk bildar xbl-familjer kan dom få in på beggat genom game, gamestop och dyl.
Och skulle dom tex blocka achievments på spel du spelar från någon annans bibliotek så kommer många att köpa spelen bara för att få dom.
Redigerat av Topper Harley 77, 14 June 2013 - 10:23.
Postad 14 June 2013 - 10:27
spelindustrin kommer gå under på grund av det här med dela på 10 personer.
För varje spel som delas så kommer utgivaren förlora 9 potentiella försäljningar och förlora jättemycket pengar. Det kommer bli värre än begagnade spel och alla utvecklare kommer att svälta ihjäl på gatorna i San Fransisco. Barnhem kommer bli fyllda med undernärda spelutvecklarbarn och det kommer bildas gäng med spelutvecklarbarn som bor på gatorna och stjäl frukt från handlare.
Vad tramsar du om, är du på riktigt?
Postad 14 June 2013 - 10:27
Begagnat = jag säljer mina spel till vem som helst. Inget tredjeparts företag får pengarna. Går inte på Xbox One, utan man MÅSTE sälja till tredjeparts företag som lockar dig att köpa tillbaka för att sen sälja om det på samma hylla som samma spel står nytt
Jo men nu missar du poängen - Begagnat = Kan om utvecklaren vill beläggas med avgift = då kan man helt plötsligt få ut en del av den vinst som game med mera gör
Dela spel inom "familjen" = Samma sak som du kan göra idag fysiskt = inga förändringar = vad är problemet?
Det är begagnat marknad man tar ett grepp om, inte utlåningen till vänner och familjer.
Det är inte heller utlåningen till vänner och familjer som har varit problemet utan att där finns stora kedjor som köper tillbaka spel billigt och sen säljer dem med vinst där vinsten bara går till dem.
Redigerat av PalmiNio, 14 June 2013 - 10:28.
Postad 14 June 2013 - 10:31
GameStop's revenue on used games is estimated to reach $2 billion this fiscal year, ending January 31. The figure represents almost 23% of the unstoppable corporation's revenue, and is $400 million more than the prior year. The Wall Street Journal notes that about 42% of the company's profits come from used game sales.
Alltså en av världens största dedikerade spelåterförsäljare tar in halva sin vinst genom att sälja samma produkt flera gånger om, en vinst som sen bara tillfaller dem och inte de som gjort produkten möjlig.
Postad 14 June 2013 - 10:49
Nu är du ju bara fånig. Visa på ett enda inlägg där någon skriver att det är bra att begagnathandeln försvinner (eller ännu fånigare, "är jätteglada").spelindustrin kommer gå under på grund av det här med dela på 10 personer.
Om du skulle försöka hålla dig till fakta för en gångs skull, kanske?
Postad 14 June 2013 - 10:52
Lär ju bli så ja.Snart kommer folk starta små familjer här på forat.
De senaste uppgifterna för ju t.om. gällande att två personer kan spela spelet samtidigt. Låter ju enormt bra.
Postad 14 June 2013 - 11:08
Hej. Jag vill byta in det här spelet.
Sure. 100 kr.
Men jag köpte det förra veckan för 549.
Du får 100 kr för det.
Jag vill ha mer.
Då blir det inget. Lycka till att sälja det på tradera. Muahahaha!
Byt 100 kr mot 50 kr om spelet köptes förra månaden.
Postad 14 June 2013 - 11:09
Lär ju bli så ja.
De senaste uppgifterna för ju t.om. gällande att två personer kan spela spelet samtidigt. Låter ju enormt bra.
Det är ju så man alltid velat att det ska fungera, en polare köper FIfa och jag Battlefield 4 tex.
Postad 14 June 2013 - 11:31
Postad 14 June 2013 - 11:36
Det är ju så man alltid velat att det ska fungera, en polare köper FIfa och jag Battlefield 4 tex.
Tror nog inte det kommer funka så, har svårt och tro spelföretagen skulle tillåta det.
Att t.ex din bror 100 mil bort kan komma åt dina köpta spel och spela tycker jag är en jävligt awesome feature iaf. Bra mycket mer än jag trodde skulle vara möjligt.
Singelplayerspel kommer ju vara riktigt schysst att kunna dela. Gissar på att du inte kommer kunna tjäna achievements på ett lånat spel, för dom som tycker det är kul.
Postad 14 June 2013 - 11:39
Postad 14 June 2013 - 11:45
Gissar på att du inte kommer kunna tjäna achievements på ett lånat spel, för dom som tycker det är kul.
Det är ju tänkt att kunna användas av familjmedlemmar med egna konton så jag tror nog achievements kommer funka.
Skulle gärna vilja se källa på att MS gått ut och sagt något om att man kan spela samma delade spel på flera personer.
Stod på news.xbox.com men det var lite vagt uttryckt som lämnade lite utrymme för tolkning om vi säger så men det var ett iaf ett officiellt statement.
Men det troligaste är ju max 1 åt gången och att du som ägare alltid kan spela spelen (vilket isf betyder att du kan kasta ut den som spelar ett spel som du vill komma åt närsomhelst, ngt som iofs också skulle vara lite märkligt)
Fortfarande en kanonfeature med tanke på hur fort man betar av dagens singleplayer kampanjer, varar dom 15 timmar så är det ett långt spel.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 11:52.
Postad 14 June 2013 - 12:30
Kommer dock inte ifrån att det är onödig hårdvara för många, som dels förmodligen påverkat priset och dels är det en komponent till som kan gå sönder och med det göra konsolen obrukbar.Detta kan inte tydliggöras nog då många inte verkar läsa eller förstå det.
Postad 14 June 2013 - 12:32
Postad 14 June 2013 - 12:36
Absolut jag menade bara ang övervakningshysterin, och nedan ...Kommer dock inte ifrån att det är onödig hårdvara för många, som dels förmodligen påverkat priset och dels är det en komponent till som kan gå sönder och med det göra konsolen obrukbar.
-Måste jag vifta på armarna buhu*snyft*, måste jag prata med boxen buhu*snyft* osv
-NEJ det behöver du inte.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 12:37.
Postad 14 June 2013 - 12:44
Absolut jag menade bara ang övervakningshysterin, och nedan ...
-Måste jag vifta på armarna buhu*snyft*, måste jag prata med boxen buhu*snyft* osv
-NEJ det behöver du inte.
Aha du tänkte så, check.
Postad 14 June 2013 - 13:08
Det är ju tänkt att kunna användas av familjmedlemmar med egna konton så jag tror nog achievements kommer funka.
Stod på news.xbox.com men det var lite vagt uttryckt som lämnade lite utrymme för tolkning om vi säger så men det var ett iaf ett officiellt statement.
Men det troligaste är ju max 1 åt gången och att du som ägare alltid kan spela spelen (vilket isf betyder att du kan kasta ut den som spelar ett spel som du vill komma åt närsomhelst, ngt som iofs också skulle vara lite märkligt)
Fortfarande en kanonfeature med tanke på hur fort man betar av dagens singleplayer kampanjer, varar dom 15 timmar så är det ett långt spel.
Läste lite här http://news.xbox.com/2013/06/license och det står inget om att man kan spela samma spel samtidigt iaf men en del annan nyttig info.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
235 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?