Postad 31 March 2017 - 22:12
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Klart det finns mer utr än den du länka, den e bara standardutr.
Sen om du hittar en nära dig för 130-140 låter jag vara osagt.
Hur som helst, lycka till!
har typ aldrig sett någon, men det låter ju rimligt att det finns dom med mer utrustning kanske. Men har kollat på många och alla är såhär typ.
Tack 
Postad 01 April 2017 - 02:05
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
https://www.blocket....9.htm?ca=13&w=1
Kikade på denna idag den var riktigt trevlig och otroligt fin.
Postad 01 April 2017 - 06:01
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
https://www.blocket....33.htm?ca=7&w=2
denna såg fin ut. gamla modellen dock av ford focus (2014)
men tycker den är fin , lite sportigare front än den nya som är mer elegant. mycket utrustning.
men motorn alltså. det är 1.0l 100hk på dessa. 0-100 på 12.7sek
frågan är om inte det blir FÖR slött. Min golf är ingen raket, rätt slö den också men inte så här slö.
Någon som kört denna motor och vill ge ett uttalande?
Att det är en bra motor det vet jag, vill mer veta om prestandan och hur den upplevs 
Postad 01 April 2017 - 06:34
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
har typ aldrig sett någon, men det låter ju rimligt att det finns dom med mer utrustning kanske. Men har kollat på många och alla är såhär typ.
Tack 
Om du går in och kikar på VW's hemsida och provar att bygga en golf där kommer du upptäcka att det finns massa utrustning: https://www.volkswag...in-bil/vw-se/sv
Det är nog bara så att dom du kikat på inte är utrustade på det viset.
Postad 01 April 2017 - 06:46
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
https://www.blocket....9.htm?ca=13&w=1
Kikade på denna idag den var riktigt trevlig och otroligt fin.
Första 3,5 åren rullade den 1620 mil och sista två åren endast 45 mil?
Postad 01 April 2017 - 07:56
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ska lämna in vår Kia Sportage för tredje rostlagningen på mindre än 2 år.
Nä, jag köper förmodligen ingen mer Kia.
Rosten i fråga är på insida bakdörrar.
Postad 01 April 2017 - 09:21
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Är det på två år från ny då, eller en bil du köpt begagnad och haft i två år?
Postad 01 April 2017 - 09:22
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
och där fick jag sålt bilen.
dom var hur nöjda som helst och dom tyckte bilen var i nyskick.
fick det jag ville ha för den också.
för mig har det inte varit några som helst problem med att sälja bil på blocket. har ringt några st bara, någon bjöd lite mindre än vad jag ville släppa den för. sen hörde denna av sig och bjöd 70000kr (la ut den för 79000kr)
har 70000kr kvar på lånet så nu kan jag kvitta det.
lite vemodigt dock att lämna ifrån sig bilen. Har varit extremt nöjd med den. aldrig krånglat eller något. Har aldrig bytt något. Bara servat den .
Postad 01 April 2017 - 09:28
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag tänker att om jag hårdbevakar Blocket och anmäler varje gång jag ser min före detta bil komma ut, så får de lite svårare att luras. Polisanmälan har jag redan gjort en. Vad mer kan jag göra för att försvåra för dessa skojare?
Inte så mycket mer att göra, bra jobbat! Har själv köpt en som var skruvad ordentligt, polis anmälde men det las ner vilket inte är så konstigt idag..
Nä, jag köper förmodligen ingen mer Kia.
Trist! Förmodligen kommer inte jag det heller 
Saab bygger bil igen 
http://www.bytbil.co...r-superbil-5973
Redigerat av mcmike, 01 April 2017 - 09:29.
Postad 01 April 2017 - 09:34
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
och där fick jag sålt bilen.
dom var hur nöjda som helst och dom tyckte bilen var i nyskick.
fick det jag ville ha för den också.
för mig har det inte varit några som helst problem med att sälja bil på blocket. har ringt några st bara, någon bjöd lite mindre än vad jag ville släppa den för. sen hörde denna av sig och bjöd 70000kr (la ut den för 79000kr)
har 70000kr kvar på lånet så nu kan jag kvitta det.
lite vemodigt dock att lämna ifrån sig bilen. Har varit extremt nöjd med den. aldrig krånglat eller något. Har aldrig bytt något. Bara servat den .
Grattis!
Undrar om det var för att min bil såldes till ett lågt pris men med massor av mil på mätaren, som en massa agressiva skumma människor hörde av sig. Kanske var måga som såg samma ondsekufulla möjlighet, att skruva mätare och luras.
Jag fick ju väldigt mycket skäll, av dem som jag avvisade och de som ringt för sent och "missat" affären.
Det var ju inga vanliga snälla människor över huvud taget som ringde. Alla var oförskämda.
Postad 01 April 2017 - 09:39
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Tricket med blocket är att man aldrig lägger ut sitt nummer utan endast mailen! Funkar bra!!
Postad 01 April 2017 - 09:41
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Tricket med blocket är att man aldrig lägger ut sitt nummer utan endast mailen! Funkar bra!!
jag la ut telefonnummer. dock ett sånt där fejkat som kostar 10kr extra. men ringa och sms:a kan dom ju göra ändå med det. men dom vet inte mitt riktiga nummer.
Postad 01 April 2017 - 09:53
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Saab bygger bil igen 
http://www.bytbil.co...r-superbil-5973
Hör säkert inte ihop med dagens datum
Postad 01 April 2017 - 10:02
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Grattis!
Undrar om det var för att min bil såldes till ett lågt pris men med massor av mil på mätaren, som en massa agressiva skumma människor hörde av sig. Kanske var måga som såg samma ondsekufulla möjlighet, att skruva mätare och luras.
Jag fick ju väldigt mycket skäll, av dem som jag avvisade och de som ringt för sent och "missat" affären.
Det var ju inga vanliga snälla människor över huvud taget som ringde. Alla var oförskämda.
Ja, den bil du sålde passar nog bra in för de som tänker sig att "fixa till" och sälja vidare med förtjänst. Bra jobbat att orka kämpa vidare med detta! Med tanke på deras beteende samt att de "vet var din brevlåda bor" så känns det inte helt riskfritt... 
Jag annonserar inte så ofta på Blocket, men jag sålde en båt 2005 och sen bilar 2007, 2009 och 2015 som jag annonserat där. I samtliga fall så var det bara ett fåtal personer som ringde (på mitt eget nummer). Visst ringde det någon fåntratt som frågade om massa saker som stod i annonsen och talade om att min bil var alldeles för dyr, men de flesta var seriösa. De två senaste bilarna såldes för 105 resp. 150 kkr, det kanske blir bättre när man kommer upp i den prisklassen.
Det två förra bilarna köpte jag hos handlare i Tyskland och de två senaste hos handlare i Sverige, så jag har inte så mycket erfarenhet av att vara köpare på Blocket. Den bil jag har nu hittade jag på Blocket, men den var hos en märkeshandlare och det var inga problem med dem.
En kompis brukar köpa och sälja lite billigare bilar ibland och han brukar få lite mer tråkiga samtal. Vet att han någon gång skrev i annonsen att de inte behövde ringa om de inte kunde första versen i "Du gamla, du fria". 
Postad 01 April 2017 - 10:16
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hör säkert inte ihop med dagens datum 
Absolut! Men det tog 25minuter innan någon reagerade vilket i sig är rätt imponerande Säljer och köper ALLT i motorväg genom blocket, haft problem en gång. Personligen tycker jag att de största "skojarna" finns anställda på bilfirmorna 
Redigerat av mcmike, 01 April 2017 - 10:20.
Postad 01 April 2017 - 10:31
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Personligen tycker jag att de största "skojarna" finns anställda på bilfirmorna 
stämmer det verkligen nu för tiden? för mig känns det som att bilhandlare brukar vara väldigt korrekta och ärliga. tror inte dom har råd att fuska och bluffa. det var nog värre förr.
Sen beror det nog på vart man köper också. tex brandt eller leka eller nån av dom andra stora så kan man nog vara ganska lugn.
men köper man bil hos "ärliga Harrys bilar och mattor" så får man skylla sig själv 
Postad 01 April 2017 - 10:45
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
stämmer det verkligen nu för tiden? för mig känns det som att bilhandlare brukar vara väldigt korrekta och ärliga.
Beror ju på vilken du frågar och på/var man vill "slänga"bort sina pengar Ett exempel ganska nyligen! Fick en inbytesbil som jag för skojs skull låtsades vilja byta in. På en firma skulle jag få 35" och på den andra 59". Till saken hör att det är inom samma företag, dock inte staden Sålde den veckan efter för 70" genom blocket 
Postad 01 April 2017 - 11:08
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
jag blev erbjuden 65000kr på bilfirma för min och sålde den på blocket för 70. inte så stor skillnad.
beror nog på vem som kommer in med bilen också. Du kanske själv ser ut som en bilskojare? 
verkar man seriös och kunnig och ser ordentlig ut så får man ett bättre bemötande. Första intrycket betyder allting här i världen.
Kommer man däremot in med keps, luvtröja och en stor snus under läppen så får man nog sämre erbjudanden skulle jag tro 
Postad 01 April 2017 - 11:12
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
beror nog på vem som kommer in med bilen också. Du kanske själv ser ut som en bilskojare? 
verkar man seriös och kunnig och ser ordentlig ut så får man ett bättre bemötande. Första intrycket betyder allting här i världen.
Tack du gjorde min dag 
Redigerat av mcmike, 01 April 2017 - 11:12.
Postad 01 April 2017 - 16:55
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Är det på två år från ny då, eller en bil du köpt begagnad och haft i två år?
Ny.
Gått 4400 mil och är pedantskött av mig (vår första helt nya bil.
Minst sagt besviken. Googla "Sportage door rust"... http://www.kia-forum...658-medium-.jpg
Postad 01 April 2017 - 17:16
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Påminner om Ford Focus rostproblem med dörrarna.
Postad 01 April 2017 - 18:42
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Ny.
Gått 4400 mil och är pedantskött av mig (vår första helt nya bil.
Minst sagt besviken. Googla "Sportage door rust"... http://www.kia-forum...658-medium-.jpg
Tror Ceed hade problem med rost på bakdörrarna också, men sedan sattes det dit "stenskottskydd" från fabrik...
Postad 01 April 2017 - 21:18
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
självklart hade det varit roligt med all den utrustningen som ford focus har. men nu fanns inte den varianten som jag ville ha.
alltså max 5000 mil , 125hk motorn, 8" skärmen, kombi, nära hemma och för ca 130000kr
hade jag hittat en sådan hade jag tagit den istället för golf alla dagar i veckan.
Tror dessutom inte golfarna gör modeller med massa mer utrustning än det som är i denna. Dom är helt enkelt så tråkiga 
Ska i alla fall åka och kolla på den nästa vecka och se hur dom ser ut 
Vet inte hur seriös du är fastän du gör en smiley men en golf kan har hur mycket utrustning som helst vill mest poängtera det. Att det vanligaste är att folk snålar och köper snikmodeller är en annan sak.
Postad 01 April 2017 - 21:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Vet inte hur seriös du är fastän du gör en smiley men en golf kan har hur mycket utrustning som helst vill mest poängtera det. Att det vanligaste är att folk snålar och köper snikmodeller är en annan sak.
Kan du inte leta upp en begagnad golf åt mig med gps, automatisk avbländare , rattvärme, autostop, lane assist, vägskyltigenkänning , eluppvärmd framruta , usb , ecc , röststyrning , regnsensor,driver alert och lite annat smått och gott som fordarna har?
Har själv inte lyckats.
Postad 01 April 2017 - 22:43
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Ha ha en sån Golf kostar 450000:- dvs mer ån en V90 med allt det där.
Redigerat av junkan, 01 April 2017 - 22:44.
Postad 02 April 2017 - 02:50
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Första 3,5 åren rullade den 1620 mil och sista två åren endast 45 mil?
Jupp det stämmer!
Dom som ägde bilen var inte pur färska om man säger så.
Det var därför dom sålde bilen då den bara står och inte används.
Redigerat av Turtle, 02 April 2017 - 02:50.
Postad 02 April 2017 - 05:56
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
hur ställer ni er till att köpa en bil som varit en hyrbil?
en 2015 års modell som gått 3100mil
Servad enligt plan, och inga bucklor eller trasiga grejer. Det borde inte vara någon direkt fara väl?
Postad 02 April 2017 - 06:12
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Har gjort så med mina senaste köp. Brukar oftast vara förlängd garanti på dessa. Tycker det är bra genom att man för en bil som tappat den största värdeminskningen, blivit servad och tvättad kontinuerligt. Nackdelen är kanske att den just blivit tvättad kontinuerligt och att folk som hyrt den kanske har plågat motorn för att se vad den går för.
Postad 02 April 2017 - 06:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Har gjort så med mina senaste köp. Brukar oftast vara förlängd garanti på dessa. Tycker det är bra genom att man för en bil som tappat den största värdeminskningen, blivit servad och tvättad kontinuerligt. Nackdelen är kanske att den just blivit tvättad kontinuerligt och att folk som hyrt den kanske har plågat motorn för att se vad den går för.
ja det är lite det jag är rädd för. Jag vet inte riktigt hur folk brukar bete sig när det gäller hyrbilar. Jag vet själv när jag hyr bil så är jag extra försiktig med bilen, för händer det något så brukar det vara sjukt höga självrisker. Skulle aldrig våga ligga och rusa motorn på 8000 varv och sladda omkring 
men folk kanske gör så?
Postad 02 April 2017 - 07:00
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
hur ställer ni er till att köpa en bil som varit en hyrbil?
en 2015 års modell som gått 3100mil
Servad enligt plan, och inga bucklor eller trasiga grejer. Det borde inte vara någon direkt fara väl?
Näe. Inte farligare än att köpa en privatkörd bil.
Postad 02 April 2017 - 07:06
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Jupp det stämmer!
Dom som ägde bilen var inte pur färska om man säger så.
Det var därför dom sålde bilen då den bara står och inte används.
Ahh. Lite som min mormors Volvo 240 från -88 som rullat under 7000 mil. Inte använd sista tre-fyra åren (hon är 95)men tyvärr har rosten tagit den
Postad 02 April 2017 - 08:45
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Någon som kan tipsa om körskola i Göteborg?
Jag känner att sambon kan hantera bil och växling tillräckligt bra nu för att börja ta lektioner...
Postad 02 April 2017 - 10:00
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Kollar man på blocket så finns det helt nya focus titanium för ca 150000kr och uppåt. Jäkligt mycket bil för pengarna.
Är väl 5 års garanti m.m
Redigerat av mikkiz, 02 April 2017 - 10:03.
Postad 02 April 2017 - 10:11
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Kan du inte leta upp en begagnad golf åt mig med gps, automatisk avbländare , rattvärme, autostop, lane assist, vägskyltigenkänning , eluppvärmd framruta , usb , ecc , röststyrning , regnsensor,driver alert och lite annat smått och gott som fordarna har?
Har själv inte lyckats.
Nej jag vill inte leta begagnad bil till dig, men eftersom jag själv ägt en mycket utrustad golf så vet jag ju med säkerhet att det finns. Du kan ju även surfa in på VWs hemsida och bygga en bil så ser du vad det finns för utrustning att välja. Allt beror på hur mycket man är villig att betala.
Jag ville bara informera dig om att det faktiskt finns eftersom du verkade tro att VW inte säljer golfar med mer utrustning än ratt och fyra hjul.
Postad 02 April 2017 - 13:09
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nej jag vill inte leta begagnad bil till dig, men eftersom jag själv ägt en mycket utrustad golf så vet jag ju med säkerhet att det finns. Du kan ju även surfa in på VWs hemsida och bygga en bil så ser du vad det finns för utrustning att välja. Allt beror på hur mycket man är villig att betala.
Jag ville bara informera dig om att det faktiskt finns eftersom du verkade tro att VW inte säljer golfar med mer utrustning än ratt och fyra hjul.
jodå jag tror det finns utrustning till dom, men inte lika mycket som standard som fordarna. Det var det som var poängen. Eftersom jag är på jakt efter en bil för ca 130000kr så får man ju jämföra bilarna i den prisklassen. Det blir ju inte riktigt jämförbart om man ska gå in och bygga sig en helt ny golf 
Redigerat av andreassofus, 02 April 2017 - 13:16.
Postad 02 April 2017 - 13:11
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
jodå jag tror det finns utrustning till dom, men inte lika mycket som standard som forsarna. Det var det som var poängen. Eftersom jag är på jakt efter en bil för ca 130000kr så får man ju jämföra bilarna i den prisklassen. Det blir ju inte riktigt jämförbart om man ska gå in och bygga sig en helt ny golf 
Det är just därför du ser så många Kior med mycket utristning, det är standard...
Postad 02 April 2017 - 13:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det är just därför du ser så många Kior med mycket utristning, det är standard...
ja kia och ford. Undrar om det finns någon annan bil som har mer utrustning som standard?
Men oavsett så gillar jag golf, bra bilar, och det är inte omöjligt att jag köper en ändå trots avsaknad av massa utrustning.
Postad 02 April 2017 - 13:28
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
ja kia och ford. Undrar om det finns någon annan bil som har mer utrustning som standard?
Men oavsett så gillar jag golf, bra bilar, och det är inte omöjligt att jag köper en ändå trots avsaknad av massa utrustning.
Jag har inte kollat något på Hyundai (stavning?) men jag skulle gissa på att de har en del utrustning som standard då de delar mycket komponenter med Kia.
Postad 02 April 2017 - 15:08
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
En liten jämförelse.
Nu står nog inte allt uppskrivet som finns på samtliga bilar, tex antisladd och elhissar och liknande saker. Skrev bara vad som stod i annonsen.
För mig finns det för och nackdelar med alla tre.
Fördelen med golfen är att den är nyare, den har gått minst,, det är nästan två år kvar till nästa besiktning, det följer med vinterhjul. Det är dock inte så mycket utrustning.
fördel är också att den är 6-växlad.
fördelen med den röda forden är att den har massor utrustning
fördelen med den silvriga forden är att den är billig och har nästan lika mycket utrustning som den röda forden, men den ska besiktas redan i år, samt att den har gått längst av dessa tre.
Nackdelen med fordarna är att det inte står något om vinterhjul.
Nackdel är också att fordarna är 5-växlade
Vilken hade ni valt? 
OBS: vet inte vad som hände med färgen på den röda forden. Den är inte som bilden visar
https://www.blocket....33.htm?ca=7&w=2
Redigerat av andreassofus, 02 April 2017 - 15:47.
Postad 02 April 2017 - 15:36
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Ett trist svar, jag vet, men det är ju bara du som kan avgöra vilken utrustning som är viktig för dig. Vad du kan och inte kan leva utan. Är det dock endast manuell AC i golfen, som det verkar i annonsen, hade den gått bort direkt för mig. Dels för att en bra klimatanläggning är ett måste för mig och dels för att det kan göra bilen svårsåld den dagen du ska sälja den
Postad 02 April 2017 - 15:40
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ett trist svar, jag vet, men det är ju bara du som kan avgöra vilken utrustning som är viktig för dig. Vad du kan och inte kan leva utan. Är det dock endast manuell AC i golfen, som det verkar i annonsen, hade den gått bort direkt för mig. Dels för att en bra klimatanläggning är ett måste för mig och dels för att det kan göra bilen svårsåld den dagen du ska sälja den
ja du ställer inte graderna digitalt, utan du får vrida på ett reglage istället för att trycka.
min golf jag sålde nu var också så. alla golfar ser ut så invändigt 
Redigerat av andreassofus, 02 April 2017 - 15:41.
Postad 02 April 2017 - 15:44
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
ja du ställer inte graderna digitalt, utan du får vrida på ett reglage istället för att trycka.
Isf är det ju en "riktig" klimatanläggning o då är det ju ok Lite klumpigt formulerat i annonsen bara
Postad 02 April 2017 - 15:46
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Isf är det ju en "riktig" klimatanläggning o då är det ju ok Lite klumpigt formulerat i annonsen bara
ja AC var väl dom där gamla när man inte kunde välja grader eller någonting. Bara dra reglaget mot det blåa typ .
Postad 02 April 2017 - 16:28
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Nyare golf (7/8) har inte ECC som standard utan en manuell AC, flykthastighet och temp sätts manuellt.
Detta är vanligt förekommande med AC speciellt med anledning av flertalet privatleasing bilar som rullar, dessa kommer antagligen säljes via KVD eller hos bilhandlaren när leasingperioden är över.
Redigerat av lobo, 02 April 2017 - 16:30.
Postad 02 April 2017 - 21:35
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Korrekt. Min golf som inhandlades i höstas har budget AC. Inget gradtal utan bara kallt/varmt. Känns lite tråkigt och det märks att den inte är lika enkel att få upp ngn värme i men å andra sidan så är det tänkt som en andrabil som ska ta en från A-B i ca två mil enkel väg så då får man offra lite på standarden.
Postad 03 April 2017 - 09:06
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Bilen på bilen har som sagt manuell ac.
Riktig 2zons klima har digitala siffror du ställer in gradantal och fläkten sköts automatiskt. Det är extra utr.
Postad 03 April 2017 - 09:45
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Jag hade nog köpt den billiga focusen!  Pruta ner den till 110! 👍
Postad 03 April 2017 - 10:29
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Golfen har TSi motorn.
Finns en hel del som fått problem med att kamkedjan hoppar på den.
Om kedjan hoppar är det motorrenovering som gäller.
Något som VW inte varit jättevilliga på att stå för.
Googla gärna mer om det.
EDIT: Såg nu att de byggt om TSi motorerna lite och problemen skall vara åtgärdade.
Men kan vara värt att kolla upp ändå.
Redigerat av bahama, 03 April 2017 - 10:35.
Postad 03 April 2017 - 11:52
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Har själv inte lyckats.
http://www.bytbil.co...l-8387-10610979
Postad 03 April 2017 - 12:02
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Bilen på bilen har som sagt manuell ac.
Riktig 2zons klima har digitala siffror du ställer in gradantal och fläkten sköts automatiskt. Det är extra utr.
jag förstår. jo jag hade ju inga grader i min bil heller. Det hade ju varit roligare att ha faktiskt 
Jag hade nog köpt den billiga focusen! Pruta ner den till 110!
ska åka och provköra den idag så får vi se 
Golfen har TSi motorn.
Finns en hel del som fått problem med att kamkedjan hoppar på den.
Om kedjan hoppar är det motorrenovering som gäller.
Något som VW inte varit jättevilliga på att stå för.
Googla gärna mer om det.
EDIT: Såg nu att de byggt om TSi motorerna lite och problemen skall vara åtgärdade.
Men kan vara värt att kolla upp ändå.
ja som sagt så gällde det fram till 2014. så det är inte mycket att kolla upp nu. Dessa problem finns inte på dessa med kamrem. det var kamkedjorna som krånglade som du säger.
Redigerat av andreassofus, 03 April 2017 - 12:05.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|