Är inte hudtonen väldigt röd?
Blir annat på bild än på riktigt
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
56 relaterade trådar
Postad 11 December 2017 - 14:00
Oj! Som tur är så utgår jag från att det inte är så den TV:n ser ut när den är kalibrerad korrekt; hade inte köpt den om det är det. Postad 11 December 2017 - 14:30
Samtliga inställningsguider på nätet säger Warm2 som grundinställning. Men vill man inte köra D65 så är det fritt val.
Sen är det väl tveksamt om man ska välja en (förmodar jag) SD-kanal som TV10 där dom kör en serie från USA som det är tveksamt om den är färgkorrekt i sig. Och TV10 kör ju rätt hård komprimering, i vart fall i Boxer där färginformationen brukar få sig en bra kyss.
Bättre då med studioprogram i TV4, SVT, dokumentärer i netflix osv. Eller en bra Bluray som inte är för konstnärligt "skruvad". HD är en förutsättning. Inte pga upplösningen i sig utan för att inte få för komprimerad och söndertuggad bild. Möjligen en bra DVD i nödfall. Redigerat av Barsk, 11 December 2017 - 14:36. Postad 11 December 2017 - 14:34
Tog en bild på min Sony med en sämre kamera, då såg bilden likadan ut som Ironses bild trots att det inte alls ser ut så i verkligheten. Även på min Samsung Galaxy S7 blir hudtonerna lite konstiga när jag ska ta en bra bild på TVn. Postad 11 December 2017 - 14:46 Är det bara foten som skiljer B7 mot C7?? Har inte plöjt igenom alla sidorna i tråden men det stod så i någon av de första sidorna... Nåt annat som motiverar att välja en C7 framför en B7??
Väggstativ, någon som har något att rekommendera som bygger så lite som möjligt? Postad 11 December 2017 - 15:06
C7 har en svart kant istället för i silver. Bildmässigt och ljudmässigt i övrigt identiska.
Man bör nog ha en kamera där man kan sätta vitbalansen manuellt, mot en helvit bild på TV'n. Postad 11 December 2017 - 15:14
Tror du missförstår. Att samtliga inställningsguider på nätet säger warm 2 saknar betydelse om övriga inställningar som påverkar färgåtergivningen inte följer guiderna. Det går lixom inte att prata om "mest rätt" ändå. Postad 11 December 2017 - 15:43
Som att HIFI klubben skulle ha rätt inställningar på SONY men de flesta ratar den Postad 11 December 2017 - 15:44 Någon som har Bredbandsbolagets tv-tjänst och deras Arris VIP2853 box och fått LG:s magic remote att fungera?
Den totalstrejkar för mig. Arris finns ju att välja som tillverkare men inget mer. När jag googlat lite på det så verkar det som man i Harmonys app ska välja Bredbandsbolaget VIP2853 men i LG finns inte Bredbandsbolaget att välja som tillverkare.
Tacksam för tips Redigerat av cozmic, 11 December 2017 - 15:53. Postad 11 December 2017 - 16:33
Japp, jag har! Välj Motorola som tillverkare istället så går det bättre. Sen valde jag fjärr nr 9, verkar vara den som är närmast. Det enda jag inte får att fungera är epg:n.. Postad 11 December 2017 - 16:52
Pratade med LG Support angående Arris
De sa att de kanske inte lagt in alla modeller Arris boxen har - sen har jag själv inte uppdaterat tv mjukvaran så de kanske har lagt in fler sedan dess
Men Motorola ska fungera?
För enligt Telia är det Arris som köpt upp Motorola som jag har box med innan
Tack för tipset Postad 11 December 2017 - 17:24 Njae, mer som att det inte spelar så stor roll vilket smink man använder när man sminkar en gris. Postad 11 December 2017 - 17:41
Märkligt, jag får det bara att fungera hjälpligt på Fjärr 15 men då funkar det inte att ändra volym. Suck Postad 11 December 2017 - 18:17 Känner någon till om utbyte av produkt eller återlämning gäller vid död pixel (röd i detta fallet) samt böjda pins i PCMCIA-porten vilket förhindrar användning av denna?
Råkade ut för båda fallen på min 55C7V, upptäckte problemet med porten igår och den röda pixeln idag medan jag kikade på Walking Dead. Elgigantens kundtjänst hänvisar till LG's kundtjänst som är stängd för dagen. Postad 11 December 2017 - 19:54
Bekvämt för elgigaten, men det är de som återförsäljare som har ansvaret mot dig som kund Postad 11 December 2017 - 20:34 Vad är vitsen med att ladda upp en bild för att visa färger om de inte ser ut som på bilden? Postad 11 December 2017 - 20:42 Själv fick jag en DOA av elgiganten vad är oddsen 1/1000 ? nån som har erfarenhet hur snabba dom är på fixa fram en ny tv ?
I lastbilen från elgiganten stog den på högkant om de nu kan vara nått problem? tycker deras transport firmor borde veta vad som gäller men kanske inte .... Redigerat av ALTdelet, 11 December 2017 - 20:45. Postad 11 December 2017 - 21:14
En dum fråga kanske men går det att stänga av "biosalong" under bildalternativ när man kollar på vanlig kabel-tv? Det är gråat för mig, dock "upplåst" när jag är inne på mitt ps4.
Postad 11 December 2017 - 21:35
När jag fick min tv så stod den + alla andra i bilen på högkant. Det ska också tilläggas att personen som körde ut var extra inhyrd (pga black friday) och körde vanligtvis ut kylmat i sin bil Postad 11 December 2017 - 21:43
Ok det är samma som jag kör. Nja, jag skulle gissa att det ligger 100-200 ms fel kanske, känns lite som man tittar på dubbad tv men inte riktigt lika allvarligt. Har testat lite med ljudförskjutningsfunktionen på TVn men inte lyckats hitta det perfekta för alla källor än.
Hade önskat och föväntat mig att sånt här inte var ett problem på så dyra saker men tydligen inte Postad 11 December 2017 - 22:38 Helt ok bild även kl 22 på kvällen med ljust rum
https://s17.postimg....f/tvs.jpg_2.jpg
Nu när jag har HD kanaler
Det är stor skillnad även på hur hd kanalerna sänder
Tex Friends på Comedy Central HD ser helt annorlunda ut jämfört med blackish på Kanal 5 HD Postad 11 December 2017 - 22:43 Kl 03.00 i ett mellanmörkt rum då? Har en känsla av att du trollar mycket framgångsrikt Redigerat av oqvist, 11 December 2017 - 22:44. Postad 11 December 2017 - 22:52 Bilden tagen en bit innan klockan 23. Som ni kan se bildar OLED en skugga av en mindre tv-apparat på väggen bakom. Detta fenomen kallas för Kuroback. Måste upplevas för att förstå dynamiken i skuggeffekten.
Postad 11 December 2017 - 22:55
Inte jag som bestämt det finns inställningar för ljust mörkt rum Postad 11 December 2017 - 23:30 Körde trådbundet på min b6 för tills nyligen. Tycker den funkar bättre eller lika bra med wifi faktiskt aldrig nån hack på DV/4k netflix och tycker bilden blir snabbare i bästa kvalitet vid uppstart. Postad 11 December 2017 - 23:46 https://postimg.org/image/wy75vhie3/
Helt OK betraktningsvinkel Redigerat av Ironse, 11 December 2017 - 23:47. Postad 12 December 2017 - 01:07 Har kopplat in min PS4 pro till TVn (OLED55B7V) via HDMI 3 och överfört allt från gamla PS4an.
Jag har nu fått det här ganska förvirrande meddelandet (det gör iaf mig förvirrad)
Ska inte allt sånt här skötas automatiskt? Jag har allt på PS4an inställt automatiskt.
Något jag ska göra på TVn?
Löste problemet. Man måste gå in på TV inställningar på själva tvn och aktivera 4k (HDMI Deep colour) på hdmi porten av någon konstig anledning. Redigerat av Christopher_A, 12 December 2017 - 01:30. Postad 12 December 2017 - 09:00 Hej! Jag skaffade precis en C7 och Apple TV 4K med Netflix 4K. Jag har dock problem med Netflix och Dolby Vision, svärtan blir ofta grå, precis som på en riktigt dålig LCD. Det växlar lite fram och tillbaka beroende på scen verkar det som, men det är extra tydligt i introt till serien Mindhunter. Problemet uppstår inte på Netflix i vanlig 4K eller Full HD och ATV är inställd på att matcha källmaterial och frekvens.
Ni som kör LG Oled och Apple 4K/Netflix, upplever ni samma problem när ni tittar på material med Dolby Vision frå¨n Netflix? Postad 12 December 2017 - 09:07
Har du testat dom i den inbyggda appen ? så du har nåt att jämföra med för att se om det serien som är så eller nån inställning.
Annars kan hem att par här ifrån http://4kmedia.org/ och testa dom dolby vision och se hur dom ser ut Postad 12 December 2017 - 09:20
Inte Netflix från TV'n. Däremot så har jag testat via iTunes i Dolby Vision och det ser bra ut. Jag har googlat en del och det känns som att det borde vara Netflix app eller codec som strular till det. Innan jag uppgraderade Netflix till 4K så var det inga problem med svärtan. Postad 12 December 2017 - 09:30
Toppen, tack ska kolla ikväll! Postad 12 December 2017 - 09:34
FYI
Löste mitt problem med "Hackande" bild och framförallt ryckig puck vid hockeysändningar. Min yamaha reciver var inställd på processing på HDMI. Problemet försvann när jag ändrade den. Dock blir det ingen uppskalning till 2140p i detta fallet. Endast 1080p. Kan man ställa in B7:an att göra det istället för recivern? Postad 12 December 2017 - 09:37
Får du bara en ruta i mitten? Fylls inte skärmen ut? Postad 12 December 2017 - 09:58 Någon bra samlingssida för information och inställningar för OLED55B7V? Postad 12 December 2017 - 10:05
Vilka övriga färginställningar? Börjar man ratta i Vitbalans-reglagen utan mätare så är man ute och cyklar. Några andra finns ju inte. Färgvolym ska stå på Auto. Postad 12 December 2017 - 10:12
Typiskt skit-in-skit-ut scenario.
Helst ska du låta videon gå utan processning via receivern! Om orginalet är 720p och du skalar till 1080p så får du ytterligare en skalning i TV'n för att den ska fylla ut bildrutan (2160p). Går bilden oprocessad så gör TV'n hela skalningen - och ju färre omskalningar ju bättre! Enda läget där man kan tänka sig att skala om i receivern är om den stödjer 4K-upplösning - OCH gör ett bättre jobb än TV'n att skala.
Alltså, alla bildkällor som inte är 4K skalas upp av TV'n skalningsprocessor. Annars fyller det inte ut bildrutan. Endast bildkällor som kommer in som äkta 4K lämnas oskalad. Postad 12 December 2017 - 10:20
HDMI-ingången där du ansluter Apple-TV'n måste sättas om till Deep Color. Gå in på Inställningar->Allmänt->HDMI Deep Color och ställ om för den HDMI-ingång du använder.
Ovanstående gäller även om man har en 4K UHD Bluray eller annan bildkälla som stöder deep color eller HDR. Redigerat av Barsk, 12 December 2017 - 10:21. Postad 12 December 2017 - 10:27
TV'n är inställd på Deep Color. Det funkar som sagt med övrig 4K och HDR. Det är just Dolby Vision från Netflix på ATV som spökar. Postad 12 December 2017 - 10:33 Då vet jag inte. Jag har planerat att köpa en ATV 4K för att kunna streama film från Itunes vilket ska ge nära-4k-bluray kvalitet så jag kommer nog landa en dylik snart. Kan kolla närmare själv då.
En sak att testa är att stänga av Dynamic Contrast om du haft den på. Den spökar gärna till det i Dolby Visision. I vanlig HDR10 är den dock rekommenderad. Postad 12 December 2017 - 10:40
Tack, det vore kanon. Postad 12 December 2017 - 11:44 Så, då fick man äntligen hem sin 65C7 + LG SJ9 soundbar. Har inte hunnit tweaka så mycket ännu, och väntar på firmwareuppdateringen. Skärmen är pyttelite curved, men inte så att det syns framifrån. Läst någonstans att det är per design. Har inte letat pixelfel ännu men får ge den ett par dygn. Blev lite orolig över en lodrät skuggeffekt a la kantbelyst. Men den tonades ned efter ett tag. Får bevaka det.
Jag kan tipsa om att söka på "Peru 8k" i inbyggda youtube appen så får man se något mäktigt. Nej den kör inte 8k, men den kör 4k i 60fps utan problem. https://www.youtube....h?v=1La4QzGeaaQ
Tv'n får mig att inse att jag måste antagligen uppgradera min mediapc, och mina bildkällor Däremot är mitt analoga via antennjacket förvånansvärt helt ok, om man tar det för vad det är.
Och svart.. ja det är verkligen kolsvart. Nice
Återkommer med fler reflektioner så småningom. Redigerat av nrmm, 12 December 2017 - 11:46. Postad 12 December 2017 - 11:47
Ser ut som att det bara är 1080p. Med recivern inkopplad stod det 2160....😆
Bifogad fil(er)Redigerat av Billy Gibbons, 12 December 2017 - 11:54. Postad 12 December 2017 - 12:01
https://www.avforums...1#post-25705908 är det detta du snackar om? Postad 12 December 2017 - 12:49 När du stängde av processing skickar förstärkaren signalen obehandlad i orginalformat, alltså 1080p som visas på din bild. Sen skalar tvn signalen till 4k. Postad 12 December 2017 - 14:31 Ändrade inställning på telefon med vitbalans
https://postimg.org/image/x21fvihsb/
Rätt lika färger som IRL Postad 12 December 2017 - 14:38
jag har en onkyo tx sr508 reciver..stödjer inte 4k.....hur ska man ställa in på recivern så att tv:n gör uppscalningen?
skickar med en länk till manualen http://www.eu.onkyo...._94477bf18e.pdf Postad 12 December 2017 - 15:07 Är det någon som vet vad förra årets 65" (borde väl ha vart B6) modell hamnade på under mellandagsrean ? Missade BF och det tar emot lite grann att langa upp 25 papp när jag vet att B7:an var betydligt billigare under BF . Postad 12 December 2017 - 15:21
B6 såldes för 22.900:- på bf och B7 för 24.000 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |