Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 14 november 2009 - 20:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Hallå.

Jag tänkte bara skriva en kort presentation, jag arbetar med Harmony support sedan en månad tillbaks.
Är det någon som har problem, frågor eller andra synpunkter på Harmony, besvarar jag gärna dessa.
Storleken på problemen spelar ingen roll, jag blir bara glad om jag lyckas hjälpan någon, och göra er harmony-upplevelse lite bättre.

MVH

Harmonysupport team / Belfast

Trevligt, sånt uppskattas verkligen ;)

Jag äger själv en "Harmony One" och är väldigt nöjd med den fjärren, hade en del strul med den i början och det handlade mest då om olika inställningar för fördröjningar på några av mina enheter. Var då i kontakt med eran support ett flertal gånger och måste därför passa på att berömma eran telefonsupport, väldigt trevliga & hjälpsamma. Har nu fått ordning på allting och fjärren funkar kanonbra ;)

Har några frågor också,
1. Stämmer det att det kommer en erättare till harmony one snart och isåfall, vet du nåt om hur denna kommer skilja sig från One?
2. Är det nåt annat än RF funktionen som skiljer 900:an mot One?

Redigerat av Mentos, 14 november 2009 - 20:27.

Postad 15 november 2009 - 00:15

alle3000
  • alle3000
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag undrar om det går att ändra ordningen på enheternas startande och avstängande, min tv reagerar nämligen på förstärkarens signaler. Har en Harmony One.
Mvh!

Postad 15 november 2009 - 01:17

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Tjena!
Jag undrar om det går att ändra ordningen på enheternas startande och avstängande, min tv reagerar nämligen på förstärkarens signaler. Har en Harmony One.
Mvh!

Även möjligheten att lägga in delays under startup-sekvensen hade uppskattats, så att t.ex. Popcorn Hourn har startat helt innan TVn drar igång, så att man slipper den blåa skärmen under tiden man väntar på att alla enheter ska starta.

En inställning för att se till så att vissa enheter är avslagna hade också varit trevligt. T.ex. lampor och digitala fotoramar, som inte ingår i aktiviteten, men som aktivt ska slås av när aktiviteten startar och sen slås på när den avslutas.

Det går visserligen att krångla sig fram till funktionerna ovan genom diverse trix, men det hade varit smidigare om det gick att konfigurera det så direkt.

Postad 16 november 2009 - 11:37

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hallå.

Svarar efter bästa förmåga.

När det gäller nya produkter får jag tyvärr icke uttala mig. Det stämmer att Harmony 900 är en uppgradering av Harmony One, och att den största skillnaden är RF förmågan.
Tyvärr luras många kunder av begreppet RF, detta innebär inte att din Harmony kommer styra RF devices, utan endast att den kan omvandla IR till RF. Jag hoppas att potentiella kunder därute förstår skillnaden.

Jag vill även passa på att belysa att Logitech har mycket i görningen, håll utkik är allt jag kan säga.

Gällande ändrad ordnad, går detta att göra i aktivtiten, följ dessa steg;;

1. Klicka på Aktivitetsfliken i ditt mjukvara.
2. Klicka på "Inställningar" bredvid den aktivitet du vill ändra.
3. Välj "Review the order in which devices are powered on" (arbetar med mjukvaran på engelska, och tänker inte översätta, då det kan bli fel, och någon missförstår)
4. Flytta pilar upp och ner för att välja den ordning på de apparater som slås på.
5. Tryck på Done, och spara dina inställningar

Postad 16 november 2009 - 12:48

Unregistered44830d9d
  • Unregistered44830d9d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har en One och försöker få till röda, gröna, gula och blå knapparna för min BD-spelare och det verkar av någon konstig anledning inte gå. Funkar hur bra som helst på TVn men Logitech måste ha glömt en kodrad någonstans så man kan lägga till dem på alla aktiviteter/devices, eller är det jag som inte lyckats göra på rätt sätt? Jag är alltså ute efter att röd ska vara röd, en knapp som det står röd på går givetvis att få dit.

Ännu trevligare vore det förstås om man fick göra egan ikoner till touchknapparna, men när man inte ens verkar kunna välja färg på dem så är det kanske inte realistiskt...

Postad 16 november 2009 - 15:32

SEALen
  • SEALen
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har en 895. Har precis köpt tag på lite Z-wave kontakter men inte haft tid att configurera in dem i fjärren. Sist jag kollade på detta fanns det inte möjlighet till timers på z-wave grejorna. Har mjukvaran uppdaterats till att innehålla timers för z-wave? Jag menar fjärren har en klocka så det kan inte vara svårt att få till en timer som slår av och på enheter en viss tid.

Postad 16 november 2009 - 21:32

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hallå.

Jag vill även passa på att belysa att Logitech har mycket i görningen, håll utkik är allt jag kan säga.

Rackarns då.....

Jag som idag köpte mig en H900, som verkar mycket trevlig efter den första lilla test-set up:en. Ska pilla vidare i morgon med lite ändrinagr och fler aktiviteter.

Men, man kanske skulle ha tuggat på trasmattan en tid istället och väntat med att köpa, om det nu är nåt annat smaskigt i faggorna.....?

Dr Tinnitus

Postad 16 november 2009 - 21:39

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Bäst är alltid att vänta, enda risken är att det inte blir någon förrän du sitter på hemmet Svalan

Postad 16 november 2009 - 22:04

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Haha, jag kanske aldrig skulle yttrat mig :)
Jag väntar fortfarande på att någon behöver hjälp med sin setup, ingen som har problem med sin harmony?

Postad 16 november 2009 - 22:18

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Fundering rörande Harmony 1000.

En snabb fråga är det någon som har koll på,Om det finns usb mottagare till mitt ps3. Gärna med on/off funktion.
Har kikat på denna
http://www.speed-lin...1...7303&paus=1

Verkar ju vara ir på denna, Någon dom har testat speedlinken ?

Tacksam för svar.

Redigerat av Gubbas83, 16 november 2009 - 22:22.

Postad 16 november 2009 - 22:39

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag väntar fortfarande på att någon behöver hjälp med sin setup, ingen som har problem med sin harmony?

Hej!
Du får gärna hjälpa mig. Har nyligen köpt en sån här:

och har en:

men har problem med att den gärna hoppar 2 steg i menyerna på en knapptryckning. Startat felsökningsguiden på enheten och valt "WD TV svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland" och där ställt ned den redan låga grundinställningen från 2 till 0 men det blir inte bättre. Har jag skruvat på rätt tid?

Postad 17 november 2009 - 00:16

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag kanske återkommer med ett par saker jag klurar på ang. set up på min H900 för att få till det som jag önskar. Måste bara sova lite på saken och se om jag kommer på nån lösning själv.

Dr Tinnitus

Postad 17 november 2009 - 09:42

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Haha, jag kanske aldrig skulle yttrat mig :P

Du får nog bita i det sura äpplet och inse att ni gör förbaskat bra produkter :-P

Skämt åsido, visst finns det säkerligen de som har bekymmer och frågor, och det brukar dyka upp här med jämna mellanrum. För min del är min One ett av de bästa köp jag har gjort på sistone. Allt jag har på min önskelista är mer funktioner och att lite av de begränsningar som finns i mjukvaran tas bort, eller går att gå runt genom något "expert-läge", där man tillåts pilla mer i detalj.

Postad 17 november 2009 - 13:02

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej!
Du får gärna hjälpa mig. Har nyligen köpt en sån här:

och har en:

men har problem med att den gärna hoppar 2 steg i menyerna på en knapptryckning. Startat felsökningsguiden på enheten och valt "WD TV svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland" och där ställt ned den redan låga grundinställningen från 2 till 0 men det blir inte bättre. Har jag skruvat på rätt tid?

Gæller detta alla val du gør i menyerna? Eller ær det bara speciella knappar/commands, vilka isåfall?
Hænder problemet alltid? Problemet ær att kommandon i databasen inte alltid ær klockrena.
Jag vill att du går in i device mode på din fjærrkontroll, letar upp commandsen som gør att du hoppar två steg, och tittar om de beter sig lika underligt dær.

Hvis de gør det, ær det inte ett repeat fel utan snarare att databasen tolkar det fel. Det jag skulle gøra då ær att læra mig commandet raw från din orignal remote, eller se hur andra anvændare har satt upp sina, och prova commands dærifrån.

Postad 17 november 2009 - 13:04

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
@ harmonylogi:

Kalasbra att vi får hjälp av en från supporten, stort tack! :P

Postad 17 november 2009 - 13:37

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack Palle!

Det ær bara kul att hjælpa till. Det finns sækerligen folk hær som haft sin kontroll i flera år, och pillat och donat och med sækerhet kan hjælpa bættre æn jag just nu.
Jag ær hyfsat ny inom harmony, men det jag inte kan ordna kan jag med lætthet kolla upp.

Om det ær fler som behøver hjælp, sæg bara till. Vid svårare fall, får folk gærna pma mig, beskriva problemet och ge mig login id så kan jag ta mig en titt på det. Dock så krævs det ett samtal før att jag har befogenhet att ændra något.

Postad 17 november 2009 - 16:45

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Harmonylogi, här får du nåt att bita i.... :P

Själv är jag grönare än grön då jag köpte min H900 i förrgår...

Jag har en Samsung PS50B550 plasma i vardagsrummet
Den är kopplad till en Comhem HD-PVR decoder (Humax HDPVR-100C) från vilken alla TV-kanaler kommer via Samsungens ingång HDMI -1

Ljudet från Samsungen går idag via vanlig analog audio out till försteg Denon DAP-2500A och dess ingång Aux 1.

Jag har skapat en Aktivitet som heter Se På TV i V-rum, och det verkar funka fint. Allt startar och kanaler m.m. styrs av H900 på decodern, och volymen styrs på Denon försteget. Det enda knaset är att knappen för "tillbaka till föregående kanal" på H900 inte reagerar alls, alltså inte styr decodern att skifta mellan de sista två kanalerna fram och tillbaka.

När man kollar i listan för hur knapparna är assignade så är det helt tomt på denna knapp, så antagligen finns inga koder i databasen för denna funktion på denna Humax-decoder. Så hur gör vi här då? Kan ni lägga till den knappen i databasen för denna apparat, eller kan/måste jag lära H900 det själv via IR med originalfjärren?

Men, nu är det ju så att jag i sovrummet även har en 42" plasma, en Panasonic TH-42PX80E. Den är kopplad till samma Humax-decoder i vardagsrummet som Samsung-TV:n via en separat HDMI-splitter på HDMI 1. Men då Panasonicen har kassa originalhögtalare så har jag kopplat till ett set med rätt bra datorhögtalare med subwoofer till Panasonicens hörlursutgång. Detta för att Panasonicen inte har justerbar utan fixed nivå på sin analoga audio out, medan hörlursutgången har en egen volymjustering om man går in lite i djupet på TV:n menyer. Denna har jag ställt på lämplig nivå och sen via originalfjärren till Humax-decodern och dess volymknapp ändrat volymen ut ur Humaxen.

Nu med den nya fina H900 så vet jag inte riktigt hur jag ska få till denna aktivitet "Se på TV i S-rum"

Optimalt som det är kopplat idag mellan apparaterna vore ju att när man ser på TV i vardagsrummet så styr H900 decoder och TV i vardagsrummet, men volymen regleras på Denon förförstärkaren, så som det funkar bra nu.

Och sen när man väljer "Se på TV i S-rum" så skulle jag vilja att H900 styr Humaxdekodern i vardagsrummet samt Panasonic-TV:n i sovrummet, men att antingen volymen regleras på Humax-decoderns Volym, eller ännu hellre på Panasonic-TV:ns hörlursvolym vilken ju tyvärr ligger inbäddad bland menyerna i TV:n.

Så hur gör man en aktivitet där volymknappen på H900 styr hörlursutgångens volym på Panasonic-TV:n samtidigt som alla andra knappar styr Humax-decodern?

Jag försökte knappa mig fram själv och göra en aktivitet för detta, men minns jag rätt nu så stoppade det på nåt val om vilken TV eller vad som skulle styra vad, så jag kom inte vidare.

Några tips råd lösningar?

Dr Tinnitus

Postad 18 november 2009 - 12:59

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Du kan enkelt mappa om samtliga knappar på aktivteterna så att varje knapp styr precis det du vill. T.ex. så har jag mappat text-tv till record-knappen när jag tittar på TV.

Om någon kod saknas i databasen, och det händer det att de gör, så kan du enkelt lära in det från orginalfjärren.

Postad 18 november 2009 - 15:32

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
En fråga till vår logitech expert:

Vill använda Harmony one till min trådlösa belysning.

Jag använder idag Connect Tryckknapp Move System M se länk:

http://www.elbutik.s...tegory_id=15075

Tänkte använda Harmony One med en trådlös RF förlängare:

http://www.clasohlso...spx?id=23610263

Kan fjärren lära sig Connect-fjärren, hittar den inte databasen.

/jl

Postad 18 november 2009 - 21:45

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Harmonylogi, här får du nåt att bita i.... :D

Själv är jag grönare än grön då jag köpte min H900 i förrgår...

Jag har en Samsung PS50B550 plasma i vardagsrummet
Den är kopplad till en Comhem HD-PVR decoder (Humax HDPVR-100C) från vilken alla TV-kanaler kommer via Samsungens ingång HDMI -1

Ljudet från Samsungen går idag via vanlig analog audio out till försteg Denon DAP-2500A och dess ingång Aux 1.

Jag har skapat en Aktivitet som heter Se På TV i V-rum, och det verkar funka fint. Allt startar och kanaler m.m. styrs av H900 på decodern, och volymen styrs på Denon försteget. Det enda knaset är att knappen för "tillbaka till föregående kanal" på H900 inte reagerar alls, alltså inte styr decodern att skifta mellan de sista två kanalerna fram och tillbaka.

När man kollar i listan för hur knapparna är assignade så är det helt tomt på denna knapp, så antagligen finns inga koder i databasen för denna funktion på denna Humax-decoder. Så hur gör vi här då? Kan ni lägga till den knappen i databasen för denna apparat, eller kan/måste jag lära H900 det själv via IR med originalfjärren?

Men, nu är det ju så att jag i sovrummet även har en 42" plasma, en Panasonic TH-42PX80E. Den är kopplad till samma Humax-decoder i vardagsrummet som Samsung-TV:n via en separat HDMI-splitter på HDMI 1. Men då Panasonicen har kassa originalhögtalare så har jag kopplat till ett set med rätt bra datorhögtalare med subwoofer till Panasonicens hörlursutgång. Detta för att Panasonicen inte har justerbar utan fixed nivå på sin analoga audio out, medan hörlursutgången har en egen volymjustering om man går in lite i djupet på TV:n menyer. Denna har jag ställt på lämplig nivå och sen via originalfjärren till Humax-decodern och dess volymknapp ändrat volymen ut ur Humaxen.

Nu med den nya fina H900 så vet jag inte riktigt hur jag ska få till denna aktivitet "Se på TV i S-rum"

Optimalt som det är kopplat idag mellan apparaterna vore ju att när man ser på TV i vardagsrummet så styr H900 decoder och TV i vardagsrummet, men volymen regleras på Denon förförstärkaren, så som det funkar bra nu.

Och sen när man väljer "Se på TV i S-rum" så skulle jag vilja att H900 styr Humaxdekodern i vardagsrummet samt Panasonic-TV:n i sovrummet, men att antingen volymen regleras på Humax-decoderns Volym, eller ännu hellre på Panasonic-TV:ns hörlursvolym vilken ju tyvärr ligger inbäddad bland menyerna i TV:n.

Så hur gör man en aktivitet där volymknappen på H900 styr hörlursutgångens volym på Panasonic-TV:n samtidigt som alla andra knappar styr Humax-decodern?

Jag försökte knappa mig fram själv och göra en aktivitet för detta, men minns jag rätt nu så stoppade det på nåt val om vilken TV eller vad som skulle styra vad, så jag kom inte vidare.

Några tips råd lösningar?

Dr Tinnitus

Först och främst, kudos, inte många som har en 42" i vardagsrummet! =)
Det du beskriver kommer med stor sannolikhet inte att kunna utföras, dessvärre. Problemet är som du säger att kommandot för styrningen av volym via hörlurar ligger inbäddat i menyn på fjärrkontrollen.

Du kan icke skapa sekvenser med en H900. Jag råder dig att testa discretecommands för detta dock, man vet aldrig vad harmonyn lagrar eller hittar i analyzed mode. På kontrollen går du helt enkelt in i devices -> komponent -> commands -> där ser du en lista på samtliga kommands och kan prova dessa, tryck dig fram och titta om du hittar ett lagrat command där som styr volym upp och ner via hörlursingången.

Om du finner detta, grattis -> assignera knapparna i aktiviteten och vips!

Du pratar om att något stoppar dig när du sätter upp aktiviteten, jag antar att harmony software inte tillåter dig att välja att din Decoder skall styra volymreglaget?

Precis som Sigma säger, så kan du lära din Harmony alla IR discrete commands från din original fjärrkontroll, detta ser jag dock alltid som en sista utväg, det finns möjlighet att se Universal settings från andra användare, och helt enkelt kopiera dessa settings.

På din fråga; Kan ni lägga till kommandot i databasen? Nej tyvärr, eftersom vi inte vet det kommandot, det kan däremot du lägga till, genom att lära dig det ;)

--------------------------------------------------------
Lebowski;

Sålänge som grundkällan är IR kan din Harmony lära sig den. Harmonyn kan lära sig alla IR discrete commands.
Din produkt kommer alltså fungera, om den kommunicerar via IR.

--------------------------------------------------------
Avozetta;

Hur fungerar din setup? Vad kom du fram till?

Postad 18 november 2009 - 23:51

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Först och främst, kudos, inte många som har en 42" i vardagsrummet! =)

Sovrummet var det...

Det du beskriver kommer med stor sannolikhet inte att kunna utföras, dessvärre. Problemet är som du säger att kommandot för styrningen av volym via hörlurar ligger inbäddat i menyn på fjärrkontrollen.

Du kan icke skapa sekvenser med en H900. Jag råder dig att testa discretecommands för detta dock, man vet aldrig vad harmonyn lagrar eller hittar i analyzed mode. På kontrollen går du helt enkelt in i devices -> komponent -> commands -> där ser du en lista på samtliga kommands och kan prova dessa, tryck dig fram och titta om du hittar ett lagrat command där som styr volym upp och ner via hörlursingången.

Om du finner detta, grattis -> assignera knapparna i aktiviteten och vips!

Problemet löste sig i princip av sig själv.

Det visade sig att "korset" pil upp ned höger vänster, hade volym ut från Humax decodern lagrad helt automatiskt. Detta betyder att jag vit TV-tittande i vardagsrummet direkt i aktiviteten, utan att gå in och rota med enheter, kan styra Denon förstegets volym med just volymknappen på H900. Och samtidigt kan jag styra Humax decoderns volym ut på korsets pil vänster/höger. Kalasbra.

Då gjorde jag ju samma sak på aktiviteten titta på TV i sovrummet. Alltså bytte bara ut volymen på Denon försteget (det används ju inte då) och lade in Humax dekoderns volym ut på H900 volymknappen.

Du pratar om att något stoppar dig när du sätter upp aktiviteten, jag antar att harmony software inte tillåter dig att välja att din Decoder skall styra volymreglaget?

Det som stoppade mig var precis som du säger, men jag löste det som sagt med knepet ovan.

Precis som Sigma säger, så kan du lära din Harmony alla IR discrete commands från din original fjärrkontroll, detta ser jag dock alltid som en sista utväg, det finns möjlighet att se Universal settings från andra användare, och helt enkelt kopiera dessa settings.

Problemet löst som sagt

På din fråga; Kan ni lägga till kommandot i databasen? Nej tyvärr, eftersom vi inte vet det kommandot, det kan däremot du lägga till, genom att lära dig det ;)

Ok, misstänkte det.

Nu ska jag bara ta tag i att leta rätt på så många kanalikoner som möjligt på nätet, och försöka fatta hur man får in dessa i programmet och sen in i H900. Så man kan trycka på en kanalikon i displayen för att glo på den kanalen. Har du några råd och tips om detta?

Tack för hjälpen så långt.

Dr Tinnitus

Postad 19 november 2009 - 00:19

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Nu ska jag bara ta tag i att leta rätt på så många kanalikoner som möjligt på nätet, och försöka fatta hur man får in dessa i programmet och sen in i H900. Så man kan trycka på en kanalikon i displayen för att glo på den kanalen. Har du några råd och tips om detta?

http://www.iconharmo...gory=harmony900

Där finns både ikoner och instruktioner hur du fixar det i harmony-programmet. Mycket smidigt och snyggt. ;)

//yabbah

Postad 19 november 2009 - 00:22

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Där finns både ikoner och instruktioner hur du fixar det i harmony-programmet. Mycket smidigt och snyggt. ;)

//yabbah

Funkar det i Harmony ONE också?

Postad 19 november 2009 - 00:24

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Funkar det i Harmony ONE också?

Gå till huvudsidan http://www.iconharmony.com och välj ONE som remote .. så får du ikoner passande harmony one. Nu är det ju exakt samma skärm som på 900an, så det passar. Men finns för andra modeller oxå om någon missat den här fina sidan. ;)

//yabbah

Postad 19 november 2009 - 00:42

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Gå till huvudsidan http://www.iconharmony.com och välj ONE som remote .. så får du ikoner passande harmony one. Nu är det ju exakt samma skärm som på 900an, så det passar. Men finns för andra modeller oxå om någon missat den här fina sidan. ;)

//yabbah

Schyst, tack.
En fundering bara, är det inte jäkligt osmidigt att sitta å bläddra mellan kanaler på touchskärmen?

Tacka vet jag kanallistan på TVn. Men nog blir det snyggt alltid.

Redigerat av Falcy, 19 november 2009 - 00:43.

Postad 19 november 2009 - 08:22

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar hur ni skriver in er modellbeteckning för PS3 Slim i Harmony Remote mjukvaran? Tycker personligen att det är lite kasst att det inte kunde vara drop-down menyer där man faktiskt kan välja namnet. Som jag tolkar det kan man nu alltså göra ett stavfel och det blir en massa strul?

Ska PS3 Slim skrivas in som: "Playstation 3" eller "Playstation 3 Slim" ??

Sen undrar jag oxå hur ni skriver in modellbeteckningen för Pace TDS460.

Postad 19 november 2009 - 09:03

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Där finns både ikoner och instruktioner hur du fixar det i harmony-programmet. Mycket smidigt och snyggt. :rolleyes:

//yabbah

Tusen tack för den, funkade bra men var lite "pilligt"

Men, man saknar ju en hel del ikoner för div. kanaler. Kan man hitta fler ikoner på andra ställen?

Dr Tinnitus

Postad 19 november 2009 - 10:16

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Tusen tack för den, funkade bra men var lite "pilligt"

Men, man saknar ju en hel del ikoner för div. kanaler. Kan man hitta fler ikoner på andra ställen?

Dr Tinnitus

Vilka ikoner/kanaler saknar du?

Postad 19 november 2009 - 12:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det kan man undra. Jag har hittat i princip alla kanaler som finns hos både Canal Digital och Viasat.

Redigerat av agpath, 19 november 2009 - 12:58.

Postad 19 november 2009 - 16:56

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Gæller detta alla val du gør i menyerna? Eller ær det bara speciella knappar/commands, vilka isåfall?
Hænder problemet alltid? Problemet ær att kommandon i databasen inte alltid ær klockrena.
Jag vill att du går in i device mode på din fjærrkontroll, letar upp commandsen som gør att du hoppar två steg, och tittar om de beter sig lika underligt dær.

Hvis de gør det, ær det inte ett repeat fel utan snarare att databasen tolkar det fel. Det jag skulle gøra då ær att læra mig commandet raw från din orignal remote, eller se hur andra anvændare har satt upp sina, och prova commands dærifrån.

Tack för tipsen. Av någon underlig anledning så funkar det mycket bättre nu efter ytterligare en uppdatering av fjärren i samband med att jag ändrat på andra saker som inte berör denna enhet. Kan ändrade inställningar på något sätt inte komma med vid en uppdatering, är det någon bugg i i uppdateringssekvensen? Värdet står nu på 0 och navigeringen (där jag främst såg problemet) funkar mycket bättre. Möjligtvis kan det bli dubbla steg fortfarande men väldigt sällan.

Skall i övrigt få min fjärr utbytt igen för andra gången då trycket på gummiknapparna försvinner. Hade kontakt med er support idag och det verkar inte vara något problem, dock är jag inte så sugen på denna modell längre då detta ex. är ännu sämre en den första angående slitstyrkan på trycket. Vi får se vad jag och Logitech kommer överens om.

Postad 19 november 2009 - 17:37

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Vet inte än vilka jag absolut saknar, då jag inte ännu helt bestämt mig för vad som ska vara mina favoritkanaler.

Men säg så här, jag har ComHem kabelTV med paket Large plus Viasat HD-paketet.

Det allra bästa vore ju att ha tillgång till alla kanalikoner i de paketen, så man sen kan välja och greja bäst man vill för de 24 favvokanalerna man får plats med.

Dr Tinnitus

Postad 19 november 2009 - 18:19

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Jag ska själv beställa en 1100. Jag tänkte dock styra PC'n med den också och undrar då vilken mottagare man ska ha. Fungerar MCE remote till windows 7? Helst någon mottagare med kabel som man kopplar med USB så man kan ha mottagaren under TV bänken. IR då alltså.

Postad 20 november 2009 - 09:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vet inte än vilka jag absolut saknar, då jag inte ännu helt bestämt mig för vad som ska vara mina favoritkanaler.

Det allra bästa vore ju att ha tillgång till alla kanalikoner i de paketen, så man sen kan välja och greja bäst man vill för de 24 favvokanalerna man får plats med.

Dr Tinnitus

De finns ju. Bara att ladda ner och spara i samma mapp och sen bläddra runt när du ska installera ikonen. Möjligen om det finns någon obskyr betalkanal som det saknas ikon för...

Postad 20 november 2009 - 09:59

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Dr Tinnitus

Det finns en kontaktsida på www.iconharmony.com där du kan lägga in önskemål om kanaler du saknar. Randy brukar vara väldigt hjälpsam att komplettera ev kanaler som saknas. Var noga med att ange vilken fjärr du ska ha ikonerna till då det skiljer sig mellan modellerna vad gäller skin och storlek.

De "svenska" kanalerna till 1100 0ch 900 har jag själv vart i kontakt med Randy att lägga upp då vi båda varit med och betatestat dessa modeller och då haft lite försprång att se till att ikonerna vart klara när modellerna blivit publika. Mina önskemål har varit utgående från mina behov - jag kör Comhems mediumpaket.

Vill man ha ett eget utseende finns det inget som hindrar att man själv skapar ikonerna utifrån loggor som finns på antingen Comhems kanalsida alt från resp kanals hemsidor. Ikonerna brukar vara ganska lätta att hitta. Sen gäller det att lägga till dom på ett snyggt sätt, addera bakgrund etc. Tänk på att skala ner så att slutprodukten har samma storlek som ikonerna för motsvarande modell på Randys sida så blir slutresultat bäst. Det underlättar om man har lite kunskap om bildredigeringsprogram för att få ett bra slutresultat.

Postad 20 november 2009 - 11:26

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Dr Tinnitus

Om man ställer frågan så här då. Vilka kanaler har du i utbudet som det inte finns ikoner för?

Jag har också ComHem, har iofs precis gått ner på small-paketet efter att ha haft intro-erbjudandet på large i tre månader, men när jag bläddrade mellan loggorna tyckte jag att jag hittade alla kanaler som jag såg i large-paketet.
Jag kontrollerade inte varenda en, men gjorde ett antal stickprov.

Postad 20 november 2009 - 21:43

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Hej

Jag köpte idag en
Den funkade utmärkt.

Så alla som sitter ute i stugorna och vill ha kontroll över PS3:or så kan jag varmt rekommendera denna produkt.

Smärtfri installation och en fjärrkontroll mindre BINGO.

Postad 20 november 2009 - 23:17

haze5
  • haze5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en Harmony One som fungerar helt underbart, även beställt en adapter till PS3an idag :D

En sak som jag tycker är lite dryg som jag undrar om det går att åtgärda är följande.

Om jag använder TV inställningen och byter till DVD så skickar den ut exempelvis 4 signaler om att byta till next preset på min Pioneer förstärkare. Borde den inte kunna skicka att den ska byta till DVD preset direkt (den knappen kan man ju komma åt under enheter på fjärren) ?

Det blir lätt att någon går förbi eller man riktar den fel så att den hamnar på fel preset. Ibland har jag även upplevt att den går förbi det tänkta preset man vill åt.

Postad 20 november 2009 - 23:33

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Jag har en Harmony One som fungerar helt underbart, även beställt en adapter till PS3an idag :D

En sak som jag tycker är lite dryg som jag undrar om det går att åtgärda är följande.

Om jag använder TV inställningen och byter till DVD så skickar den ut exempelvis 4 signaler om att byta till next preset på min Pioneer förstärkare. Borde den inte kunna skicka att den ska byta till DVD preset direkt (den knappen kan man ju komma åt under enheter på fjärren) ?

Det blir lätt att någon går förbi eller man riktar den fel så att den hamnar på fel preset. Ibland har jag även upplevt att den går förbi det tänkta preset man vill åt.

Nu kan det vara så att jag missuppfattar dig men men...

Är det inte bara så att du lär din fjärr ett nytt kommando ifrån orginal fjärren till förstärkaren, I stället för att den ska vad jag förstår "bläddra/stega" sig fram till dvd-preset.

Sen använder du detta "nya" kommando i aktiviteten i stället ?

Lycka till.

Postad 20 november 2009 - 23:37

haze5
  • haze5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu kan det vara så att jag missuppfattar dig men men...

Är det inte bara så att du lär din fjärr ett nytt kommando ifrån orginal fjärren till förstärkaren, I stället för att den ska vad jag förstår "bläddra/stega" sig fram till dvd-preset.

Sen använder du detta "nya" kommando i aktiviteten i stället ?

Lycka till.

Komandot finns i så vitt jag vet för jag kan manuellt gå in på pioneer förstärkaren i fjärren och väljar DVD tex,

Men när jag i webbgränssnittet väljer DVD så blir det som jag nämnde tidigare, men kan ha missat något.

Postad 20 november 2009 - 23:45

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Komandot finns i så vitt jag vet för jag kan manuellt gå in på pioneer förstärkaren i fjärren och väljar DVD tex,

Men när jag i webbgränssnittet väljer DVD så blir det som jag nämnde tidigare, men kan ha missat något.

Bra då finns även funktionen. Men i logitechs databas är funktion att den ska stega sig fram.
Sök i tråden så finns svaren hur du lägger till en ny funktion i aktiviteten.

Prova att trycka "lägga till aktiviteten manuellt" i stället för automatiskt. Välj sedan i listan den rätta ingången.

Hoppas det löser sig

Postad 21 november 2009 - 16:17

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har en Harmony 555 som jag är sjukt nöjd med tills nu.
Hittills har jag bara använt en hdmi ingång på min tv och fjärren har växlat mellan den, scart och komponent beroende på aktivitet. Nu har jag en satellitmottagare kopplad till en annan hdmi ingång och har lagt till en ny aktivitet där jag valt rätt hdmi ingång. Dock så väljer tv´n alltid hdmi 1 istället för hdmi 2 eller hdmi 3.

Supporten i sverige kunde inte hjälpa mig utan de sa att de skulle skicka vidare till någon i Canada.

Tv´n är en LG 42LG3000 och jag undrar om någon här kanske har en lösning på problemet?

Postad 21 november 2009 - 16:25

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Har du knappar på din org fjärr som är HDMI 1 HDMI 2 HDMI3 eller är det bara en knapp som heter HDMI?

Postad 21 november 2009 - 19:47

zarkov
  • zarkov
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag ska själv beställa en 1100. Jag tänkte dock styra PC'n med den också och undrar då vilken mottagare man ska ha. Fungerar MCE remote till windows 7? Helst någon mottagare med kabel som man kopplar med USB så man kan ha mottagaren under TV bänken. IR då alltså.

I följande två trådar tipsar jag om en IR-mottagare från HP till MCE. Den fungerar fortfarande kanon, vilket är mer än man kan säga om datorn (snart dags för ominstallation...)

https://www.minhembi...s...=241058&hl=
https://www.minhembi...s...=242321&hl=

Postad 21 november 2009 - 20:03

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Bra då finns även funktionen. Men i logitechs databas är funktion att den ska stega sig fram.
Sök i tråden så finns svaren hur du lägger till en ny funktion i aktiviteten.

Prova att trycka "lägga till aktiviteten manuellt" i stället för automatiskt. Välj sedan i listan den rätta ingången.

Hoppas det löser sig

Kan också vara så att din inställning för enheten är fel. Gå in på fliken enheter, välj inställningar -> avancerad konfiguration för förstärkaren så kommer du till en fråga hur förstärkaren väljer ingång. Det borde lösa ditt problem.

Postad 21 november 2009 - 22:29

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Har du knappar på din org fjärr som är HDMI 1 HDMI 2 HDMI3 eller är det bara en knapp som heter HDMI?

Jag har en knapp för att få upp en lista över ingångar som jag sedan stegar genom. Men när jag köpte fjärren så var det svårt att få det att fungera så jag testade att skicka enbart komando för tex scart 1 eller komponent och hdmi 1 och då funkade det. Jag valde alltså att originalfjärren har direktknappar för ingångarna. Trots att den inte har det så funkade det klockrent. Nu när jag har två hdmi ingångar så fungerar det inte längre. Fast det är bara just hdmi som inte blir rätt. Skumt?!

Postad 21 november 2009 - 23:08

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
God kväll!
köpte en harmony one igår och har låtit den laddat och legat i tills idag. Men det verkar som den inte laddar fullt? Det står ju i manualen att: "När indikatorn lyser ett fast grönt sken är batteriet laddat". Är det laddikonen uppe i högra hörnet som menas? Den sista "plutten" är inte laddad/grön, ska inte hela ikonen lysa grönt? Nån som känner igen sig lr är det bara jag som inte "har alla hästar i stallet"?

Tack på förhand

mvh
zobar

Postad 21 november 2009 - 23:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Jo, det är ikonen uppe i hörnet på fjärren du ska kolla på. Är den grön så är den fulladdad och sista "plutten" lyser inte grönt på min heller så den behöver du nog inte bry dig om.

Numera tycker jag min harmony1 laddas upp väldigt snabbt, tar inte alls lång tid och batteriet varar länge också.

Postad 21 november 2009 - 23:31

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jo, det är ikonen uppe i hörnet på fjärren du ska kolla på. Är den grön så är den fulladdad och sista "plutten" lyser inte grönt på min heller så den behöver du nog inte bry dig om.

Numera tycker jag min harmony1 laddas upp väldigt snabbt, tar inte alls lång tid och batteriet varar länge också.

tack för snabbt svar :)
Härligt då kan jag börja pilla på inställningarna då, ska bli skoj detta!
En sista fråga bara, vet du om batteriet "mår dåligt" av att ligga i laddarn när den är fulladdad, kortar det ner livslängden på batteriet?

Postad 21 november 2009 - 23:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Bra fråga, men jag tror inte att det gör det. Det är iallafall ingenting som jag märkt av på mitt batteri.
Kanske nån annan vet hur det ligger till med detta?

Postad 21 november 2009 - 23:42

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ok, vi avvaktar på fler svar=) Trevlig kväll/natt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.