Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 26 March 2014 - 17:04
Varför inte flytta isär stegen 3frame och 3 bakom med samma höjd .
Bra idé. Ska se om det går
Edit. Får bli vartannat steg förskjutet åt höger i så fall.
Redigerat av Unregistered757ca215, 26 March 2014 - 17:11.
Postad 27 March 2014 - 11:42
Bifogad fil(er)
Postad 27 March 2014 - 14:39
Krya på dig, ser ut att behöva detLigger hemma o är sjuk så jag passade på att lära mig den där Rubiks kub.
Postad 27 March 2014 - 16:03
Tyckte nog att det där var ett kreativt sätt att lösa Rubiks kub på, snyggt jobbatKrya på dig, ser ut att behöva det
Krya på dig jdaniels!
Postad 30 March 2014 - 17:07
Postad 30 March 2014 - 18:46
Postad 30 March 2014 - 18:53
Postad 30 March 2014 - 19:00
Enligt spec så rullar den av vid 30. -3 dB vid 30 står detCv spelar väldigt rappt och på hög volym. Däremot spelar dom i te djupt alls. Majoriteten av deras subbar rullar av vid 40 och ingen rullar av efter 35. Så säger du djupt har du en udda definition av djup bas imo
Postad 30 March 2014 - 19:10
Jag uppfattar ofta bas som rullar av tidigt som snabb eller rapp bas. Djupgående bas kan upplevas lite slöare eftersom endel inte är vana vid djupare bas än runt 40 eller något sånt. När man kör slow motion i filmer brukar man ibland höra dessa avrillande bastoner som sträcker sig längre och längre ner i registret, det påvisar att det troligtvis är fler än jag som kan uppleva djupbas som slö. Ja, eftersom man segar ner tiden i samband med det hela så att sågaVad menas med rappt? Låg grupplöptid? Lägre avstämda BR ger kortare grupplöptid i de register där det blir hörbart. Och är det detta som menas är CV inte rappa i jämförelse mot t.ex SVS modell större som är avstämda lägre.
Märkligt val att speca. Deras 21" säger: Frekvensomfång -3dB) : 35–120 HzEnligt spec så rullar den av vid 30. -3 dB vid 30 står det
![]()
18", lillebror sa 38 tror jag.
Postad 30 March 2014 - 19:29
har ju med avstämning att göra. Porten är ganska kort på hfa modellernaJag uppfattar ofta bas som rullar av tidigt som snabb eller rapp bas. Djupgående bas kan upplevas lite slöare eftersom endel inte är vana vid djupare bas än runt 40 eller något sånt. När man kör slow motion i filmer brukar man ibland höra dessa avrillande bastoner som sträcker sig längre och längre ner i registret, det påvisar att det troligtvis är fler än jag som kan uppleva djupbas som slö. Ja, eftersom man segar ner tiden i samband med det hela så att såga
Märkligt val att speca. Deras 21" säger: Frekvensomfång -3dB) : 35–120 Hz
18", lillebror sa 38 tror jag.
Postad 30 March 2014 - 19:46
Vad menas med rappt? Låg grupplöptid? Lägre avstämda BR ger kortare grupplöptid i de register där det blir hörbart. Och är det detta som menas är CV inte rappa i jämförelse mot t.ex SVS modell större som är avstämda lägre.
Åk hem till Bernt och lyssna så förstår du förhoppningsvis, galet start/stopp i basen.
Hans bas sopar mattan med samtligas här inne i den bemärkelsen. ( självklart inkl min egen )
Men men endel förstår ju inte vad släpp och spela musik är heller så har ingen förhoppning om att dessa skall förstå vad som menas
Redigerat av Evil Homer, 30 March 2014 - 19:47.
Postad 30 March 2014 - 21:52
Postad 30 March 2014 - 22:02
Du har ju megadjupbas, men inte den där superattacken det har ingen av oss.
Redigerat av Evil Homer, 30 March 2014 - 22:04.
Postad 31 March 2014 - 06:49
Sen så är vi ju vissa här som kanske är lite mer påverkade av andra saker än just funktionen hos vissa prylar, och brer på en del extra ibland.Åk hem till Bernt och lyssna så förstår du förhoppningsvis, galet start/stopp i basen.
Hans bas sopar mattan med samtligas här inne i den bemärkelsen. ( självklart inkl min egen )
Men men endel förstår ju inte vad släpp och spela musik är heller så har ingen förhoppning om att dessa skall förstå vad som menas![]()
För Smålands är ju den enda ölen som går att dricka faktiskt. Åtminstone så länge man vet att det är den man dricker.
Postad 31 March 2014 - 06:54
Funkar det omvänt också? Isåfall så har Niklas världens rappaste diskant.Jag uppfattar ofta bas som rullar av tidigt som snabb eller rapp bas.
Förlåt Niklas. Men det var öppet mål på Zartoks kommentar.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 31 March 2014 - 06:54.
Postad 31 March 2014 - 07:24
Det som gör det än roligare är att det inte finns en endaste akustikfix i rummet, bara ett helt vanligt vardagsrum.
Du har ju megadjupbas, men inte den där superattacken det har ingen av oss.
Postad 31 March 2014 - 07:56
Funkar det omvänt också? Isåfall så har Niklas världens rappaste diskant.
Förlåt Niklas. Men det var öppet mål på Zartoks kommentar.
Njae, diskant och bas går ju inte att jämföra. bas mot bas och diskant mot diskant. du skukke väl inte vela ha ett har beyma tpl150h som subbar?
Postad 31 March 2014 - 12:35
Det var ett lite internt skämt.Njae, diskant och bas går ju inte att jämföra. bas mot bas och diskant mot diskant. du skukke väl inte vela ha ett har beyma tpl150h som subbar?
Postad 31 March 2014 - 13:13
Jag förstog det, ty jag känner till dom där brända martin logan-panelernaDet var ett lite internt skämt.
Jag skulle bara fortsätta spinna vidare och började tänka på jonas w's gigantustiska tpl150h
Postad 31 March 2014 - 14:41
Det handlar fortfarande om lådans Q värde.
HA HA HA HA HA!!!
Synd att inte MHB har samma grej som Faktiskt.se har, där man kan få ett par ord under ens nick.
I det här fallet skulle det definitivt bli "Mr. Q".
Det är det ENDA som spelar någon roll. Det är som en gammal skiva som hakat upp sej och bara låter Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde...
Postad 31 March 2014 - 16:21
Redigerat av Bakerman, 31 March 2014 - 16:21.
Postad 31 March 2014 - 17:20
Jo så kan man säga när man fick allt på en räkmacka serverat och färdigtHA HA HA HA HA!!!
![]()
![]()
Synd att inte MHB har samma grej som Faktiskt.se har, där man kan få ett par ord under ens nick.
I det här fallet skulle det definitivt bli "Mr. Q".
Det är det ENDA som spelar någon roll. Det är som en gammal skiva som hakat upp sej och bara låter Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde, Q-värde...
Postad 31 March 2014 - 17:56
Redigerat av Bakerman, 31 March 2014 - 17:56.
Postad 31 March 2014 - 18:06
Postad 31 March 2014 - 19:27
Du gråt över att bara vara nummer 2.För att jag inte hade så bråttom och inte tyckte att det var tufft att vara först menar du?
Postad 31 March 2014 - 22:28
Då blir det lätt såna där griniga inlägg från Mr. Qk.
Fast gnäll inte för mycket på Boom.. Han är snäll... När han sover.
Postad 01 April 2014 - 05:28
Skall komma i från han som bad på sina bara knän om hjälp att få fram rätt volym då en annan ville hålla den lille på halster så kom landsförädaren mö in och sa 200 liter men det är fortfarande för liten volym,Speciellt när man är nummer två, får lådorna rätt, och DESSUTOM har dubbelt så många, OCH fyra gånger så mycket effekt att tillgå.
Då blir det lätt såna där griniga inlägg från Mr. Qk.
Fast gnäll inte för mycket på Boom.. Han är snäll... När han sover.
Sen finns det lite mera tekniska detaljer som den lille har glömt som inte blev sagt i snyft tråden
Har den lille mät interndisten i sina lådor troligen inte
Postad 01 April 2014 - 10:40
Vad tror ni, är det första april, eller är faktiskt.se dött?
Pågående diskussion här:
https://www.minhembi...l=&fromsearch=1
Redigerat av Nattlorden, 01 April 2014 - 10:41.
Postad 01 April 2014 - 11:09
Andas ut nu bubbenVad tror ni, är det första april, eller är faktiskt.se dött?
Brassar av grillen efter den har stått hela vintern, skrapat grillgaller och nu kör jag en tom omgång för att ta död på alla otrevligheter som har växt till sig i den
Handlat in sparris paprika salladslök bifftomater majskolvar och ett par paket med goa korvar som skall på grillen frampå, vattnas redan i munnen.
Postad 01 April 2014 - 16:23
Lite skit ja, men inte den där skäggiga mossan som växte där kanskeLite skit rensar magen Niklas och det kan ge lite extra krydda ;-)
Fyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaan vad det är fint med grillat, mätt som ett gödsvin just nu orkar mig inte ens upp ifrån soffan så frun får snällt hämta en 2,8% Pripps blå åt mig.
Postad 01 April 2014 - 17:38
Synd att tabort grönsakerna :-DLite skit ja, men inte den där skäggiga mossan som växte där kanske
Fyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaan vad det är fint med grillat, mätt som ett gödsvin just nu orkar mig inte ens upp ifrån soffan så frun får snällt hämta en 2,8% Pripps blå åt mig.
Härligt låter gott, grillade två dagar i helgen och det är vår på riktigt då.
Postad 01 April 2014 - 21:13
OJ vilket ansiktslyft!!Vad tror ni, är det första april, eller är faktiskt.se dött?
Postad 01 April 2014 - 21:30
En liten skål på er!
Postad 04 April 2014 - 22:32
Redigerat av Bakerman, 04 April 2014 - 22:32.
Postad 05 April 2014 - 10:13
Får ett nytt av hifi men man kan ju laga och ha som reserv ??
Postad 05 April 2014 - 10:20
http://www.clasohlso...e-Casco/35-1300
Postad 05 April 2014 - 10:22
TackTackHar använt detta för att laga en skada på en upphängning en gång:
http://www.clasohlso...e-Casco/35-1300
Postad 05 April 2014 - 16:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

61 filmer
3 bilder