Det var någon som klagade på tjänsten teliaplay+ inte ville ha - På mina sidor står det 30 dagar uppsägningstid så det går ta bort
MEN har man cmore paket så är det teliaplay+ inloggningen som gäller när man väljer operatör på cmore sida
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 24 juli 2017 - 08:52 Det var någon som klagade på tjänsten teliaplay+ inte ville ha - På mina sidor står det 30 dagar uppsägningstid så det går ta bort
MEN har man cmore paket så är det teliaplay+ inloggningen som gäller när man väljer operatör på cmore sida Postad 24 juli 2017 - 09:24
Både och! Ursäkta otydligheten Postad 24 juli 2017 - 10:18
Ja, men problemet är att det är "gratis". Vi betalar m.a.o. för det genom det vanliga abonnemanget vare sig vi vill eller inte. Och betalar saftigt verkar vi ju göra eftersom det är detta som alltid dras upp när förhandlingarna med Discovery havererar.
Vad jag, och säkert många andra, vill är att kostnaden läggs separat så kan jag välja bort det. Postad 24 juli 2017 - 11:10
Varför står det 30 dagar uppsägning om man ändå ska betala för det? Postad 24 juli 2017 - 11:17
På pricken! Håller med 100%! Postad 24 juli 2017 - 13:04 Någon som mer än Pallepaf som köpt VIP4302 med hårddisk och kan uttala sig om ljudnivån. Postad 24 juli 2017 - 14:49
Läs vad jag skrev igen. Postad 24 juli 2017 - 17:59 För första gången på 7 år sa jag upp ett tv paket
Det var det gamla c more family som inte finns om jag minns rätt innehöll den filmer serier och golf sport kanalen
Tog bort den mot bara cmore serier film
Minns när det var canal+ hade jag både fotboll hockey men det försvann fick sen tennis men det försvann också sen fick man golf man inte ser på alls
Och det sportpaket som finns nu är för dyrt för mig
Så synd för Telia inte hade kvar "budget" paket med ex bara en kanal fotboll hockey nu måste man betala för alla sport kanalerna Postad 25 juli 2017 - 06:57 vip 4302:
Någon som kan säga något om Netflix klienten. Är den snabbare, bättre än t.ex. chromecast, några begränsningar? Får man 5.1 ljud?
Hur funkar Youtube klienten, några begränsningar?
Tack Postad 25 juli 2017 - 07:06
Tycker själv att den är knäpp tyst, men så har jag den i vardagsrummet med och inte i sovrummet Postad 25 juli 2017 - 18:18
Man får ut 5.1 ur Netflix-appen. Den ser på pricken ut som den appen jag har direkt i min LG UHD TV. Postad 26 juli 2017 - 13:02 Skulle se ett program som gick på natten aktivera play funktionen
Programmet börjar 10 min senare betyder då att programmet klipps av ett par minuter innan slutet
Är det Telia eller Kanalen som är ansvariga för detta? Postad 26 juli 2017 - 14:41
Båda tycker jag... har man tur så är programmet efter också ett "play-avsnitt" och då brukar slutet finnas med i början av den inspelningen. Postad 26 juli 2017 - 14:53
Hur kan det vara någon annans fel än Telias? Kanalen har väl inget ansvar för när Telia "trycker på REC" ? Postad 26 juli 2017 - 16:45
Kanalen borde se till att de tider man angett hålls. Sedan kan ju du tro att Telia sitter och trycker på REC när programmet startar om du vill. Det sköts naturligtvis automatiskt utifrån de tablåer de fått från kanalen. Postad 26 juli 2017 - 18:14
Har precis bytt till en 4302,har den uppe på tv bänken helt öppet men kan inte höra något från den. Hade en 1963 som började fungera dåligt och bytte till denna. Vilken skillnad i snabbhet 😁. Den nya är ju blixtsnabb när man trycker på Meny knappen tex. Redigerat av Volvis, 26 juli 2017 - 18:14. Postad 26 juli 2017 - 19:44 Postad 26 juli 2017 - 22:40
Snyggt!! Det är bra kundservice Postad 27 juli 2017 - 10:12
Så om du programmerat inspelning med start en viss tid och programmet startar en annan tid så är det boxens fel om du missar det? Postad 27 juli 2017 - 18:23
Telia borde förstås förhandla fram att programmet överförs i sin helhet från de de köper det av. De ska inte hålla på med inspelning alls. Hela tjänsten känns väldigt amatörmässig om jag ska ge ett betyg efter att gett det en chans i några veckor.
Det är viss skillnad att spela in något för privat bruk jämfört med att tillhandahålla en kommersiell play-tjänst? Postad 29 juli 2017 - 09:46
Samma med min 4302, downloading software och updating software efter varje Omstart av box. Kanske den texten ersatt dom stora o små fyrkanterna som jag inte sett vid Omstart av denna box? Postad 29 juli 2017 - 14:46
Skriver under på den, samma här. Postad 30 juli 2017 - 09:16 Uppdaterar med ytterligare ett problem med 4302. När man går in på Play och bläddrar bland program/kanaler låser sig bilden. Trycker man på exit ser man att bakgrunden ändrar sig o blir ljusare och man kan byta kanal eller bläddra bland kanalerna men bilden med dom olika programmen på play ligger fryst över bilden. Enda sättet att få bort playbilden är Omstart genom att göra boxen strömlös. Redigerat av Volvis, 30 juli 2017 - 16:24. Postad 01 augusti 2017 - 04:29 Finns det någon annan box man kan använda i MyHarmony som adderar funktionerna? Postad 03 augusti 2017 - 05:19 Har provat att slå av time-shift och formaterat den, men den står endå igång hela tiden. Några tips? Postad 03 augusti 2017 - 07:54
Så är det med alla Telias inspelningsbara boxar, även VIP 1963 och 2853. Är du OCD kring detta får du väl dra ur strömsladden. Postad 03 augusti 2017 - 08:37
Min VIP1963 låter bara i några minuter efter att man ställt den i standby. Så jag tror den slutar läsa från disken efter några minuter. Postad 03 augusti 2017 - 09:56
Vad jag fick lära mig iskolan av våran lärare så mår en hårddisk bäst av att snurra. Postad 03 augusti 2017 - 15:32
Slutar att läsa men slutar aldrig att snurra. Men har man dålig hörsel kanske man tror något annat... Postad 03 augusti 2017 - 15:56 Routern TG799vac (Technicolor): Kan man ställa in den så man kan använda den som VPN-server och "vara kvar i Sverige" även när man är utomlands? Postad 04 augusti 2017 - 21:56 Nej. Den har varken VPN-server eller web-proxy-server.
Däremot kan du sätta upp port-forwards för att skeppa in trafik på vissa portar till en VPN-/proxy-server som du satt upp på ditt LAN. (Routern har även DynDNS-stöd så det blir enklare att hitta till den om du får nytt DHCP-IP) Postad 05 augusti 2017 - 16:56
Tack för svaret! Jag har klickat på TG799vac-ikonen i Nätverk och kommer då till en inloggningssida med fält för användarnamn och lösenord. Var hittar jag dessa? För övrigt är jag amatör i denna fråga och begriper inte begreppen DynDNS-stöd och DHCP-IP. Visserligen kan jag leta information på nätet, men den är också för avancerad. Jag behöver alltså hjälp om jag skall gå vidare. Behöver jag en extra dator? Postad 05 augusti 2017 - 17:02 TV6 program går igång 1 minut innan boxen går igång - 6 eller Telias fel? Postad 05 augusti 2017 - 17:17
Användarnamn är Administrator och lösenord står väl på en etikett på undersidan av routern. Postad 05 augusti 2017 - 21:49 Menar du att du missar en minut vid timerinspelning? Isåfall finns en lösning på problemet Postad 06 augusti 2017 - 01:14
Login: Administrator Lösen: Står på klisterlapp på undersidan av routern.
DHCP = protokollet som automatiskt ger dig (din router) en IP-adress som kan användas på Internet. Om du bootar om routern så kan du eventuellt få en annan IP-adress än förra gången. Så för att underlätta för dig att kunna nå dina egna tjänster du har satt upp där hemma (t.ex. en VPN-server) så finns DynDNS. Det är en tjänst som alltid registrerar routerns senaste IP den fått till ett DNS-namn som du satt, så du behöver bara komma ihåg ditt DNS-namn, så resolvar det alltid till vilket IP din router råkar ha just den dagen.
Ja, du behöver en extra dator, det räcker inte med bara routern. (det behöver såklart inte vara en fullstor dator - själv kräver jag inte jättehög bandredd och prestanda, så jag använder en liten Raspberry Pi för mina ändamål). Postad 06 augusti 2017 - 08:51
Jag ska ändå inte behöva ändra intställningar på boxen när andra kanaler inte har problemet Postad 06 augusti 2017 - 08:58 Nej, det är frivilligt att ändra inställningar i boxen för att slippa problem... Postad 06 augusti 2017 - 23:12
EPG datat som är det du ser tillhandahålls av Viasat till Telia så är det fel är det viasats fel, om kanaler inte följer EPG så är det ett aktivt val de gör att inte följa EPG av någon anledning. Ofta beror det på att de vill ha in "mer" reklam eller liknande om det inte är Live sändningar som flyttas eller blir längre av någon anledning. Du som kund hos Telia kan påtala fel i framtiden i EPG till Telia, men det är väldigt svårt att göra något åt fel som är mindre än 24 timmar i framtiden då det tar ett tag för leverantören att åtgärda det.
Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 07 augusti 2017 - 00:00. Postad 07 augusti 2017 - 08:00 Angående TV6 så är det ett återkommande fenomen. Flera gånger per vecka händer det att ett program startar före EPG så det är inte vid något enstaka tillfälle. Postad 07 augusti 2017 - 13:15
Märkte detta när man skulle spela in en film som gick på lördagen gick sedan repris på söndagen samma sak då Postad 07 augusti 2017 - 13:25
Är det typ 1 minut före varje gång?
Det kan ha att göra med hur vi tar imot och skickar kanalen ut i vårat nät om det skiljer några sekunder bara men upp till en minut är ju konstigt, det är ju helt klart som så att kanalen skickar ut programmet för tidigt om det kommer för tidigt. EPG följer ju alltid klockan i boxen och den sätts via servrar (NTP) och går i princip alltid rätt.
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 07 augusti 2017 - 14:33 Har inte direkt kollat hur mycket men definitivt mer än sekunder, snarare 1-2 minuter. Postad 07 augusti 2017 - 14:40
Har kört med inspelningsbar box i typ 15-20 år, sedan dag 1 så har jag alltid startat inspelningen några min innan samt avslutat den några minuter efter. Har boxen den möjligheten så använd den. EPG och programstarter går inte att lita på Redigerat av hugeman, 07 augusti 2017 - 14:41. Postad 07 augusti 2017 - 15:05 Varför är det sån enorm fördröjning på TV4HD jämfört med "vanliga" TV4 hos Telia? Det är fördröjning på säkert 10 sekunder. Har en vän som har ComHem och TV4HD och har inte alls den fördröjningen. Postad 07 augusti 2017 - 20:43
Den slutar snurra efter en viss tids inaktivitet, tro inget annat. Lätt att kontrollera om man har tålamod. Postad 07 augusti 2017 - 20:46 Hur är det med epg på lokala tv 4 hd?
Finns iaf ingen på tv 4 hd Kalmar. Postad 07 augusti 2017 - 21:23
Kan du skicka lite mer info till mig kring detta, tex hyffsat exakt tidpunkt när det sker samt eventuella felkoder så kan jag ta en titt på det vid tillfälle. Jobbar med utveckling av dessa tjänster Postad 07 augusti 2017 - 21:57 Har väntat ett halvt dygn med min Arris 4302 i standby. Provat både att slå av timeshift och omstart. Jag hör den inte men känner genom att lägga handen på den att hårddisken alltid snurrar så länge strömkabeln sitter i... 3 användare läser detta ämne1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |