Postad 01 December 2013 - 20:15
Snygg svartvit pingo
Som vanligt går det ungefär en månad mellan bilderna för mig.... Här är en redig actionbild på mig själv haha
Postad 01 December 2013 - 22:40
pingo. en fin bild på klockan. gillar enkelheten i bilden
morot. snyggt . 27" imac? har själv en och det är min bästa vän
morgan. Snygg landskapsbild. ser ut att vara en riktigt bra strand att fota vid
från min norgeresa jag gjorde i somras

1-80 sek. vid f - 8,0 ISO 100 01 augusti 2013 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
Postad 02 December 2013 - 06:21
Andreas....Jo här är kanonfint...och kör man bara ca 5 minuter bort så kommer man till ett fantastiskt natur reservat med många fina klippor .....om du skall göra en ny "Sverige runda" och har vägarna förbi så hör av dig
Postad 02 December 2013 - 07:43
drey, snyggt. Ser proffsigt ut.
pingo. en fin bild på klockan. gillar enkelheten i bilden
morot. snyggt . 27" imac? har själv en och det är min bästa vän
morgan. Snygg landskapsbild. ser ut att vara en riktigt bra strand att fota vid
från min norgeresa jag gjorde i somras
1-80 sek. vid f - 8,0 ISO 100 01 augusti 2013 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr
Yes, 27an. Älskar den
Härlig bild, har du lagt någon blurgrej på bergen i vattnet?
Postad 02 December 2013 - 22:59
Vackert Morgan, riktigt bra fotat!
Mycket kreativt Drey!
Snyggt och stilrent!
Frän bild, bra jobbat!Som vanligt går det ungefär en månad mellan bilderna för mig.... Här är en redig actionbild på mig själv haha
toppklassfoto!från min norgeresa jag gjorde i somras
Skön klassisk stil, gillas!Provade lite "studio"-bilder igår med en bekants son, fick till några bilder men tycker det är svårt att få ett bra ljus. Vad använder ni er av när ni ska ta porträtt?
Läckert Ron!Nikkor 135mm f/2 Ai-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 20mm by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 04 December 2013 - 19:39
Provade lite "studio"-bilder igår med en bekants son, fick till några bilder men tycker det är svårt att få ett bra ljus. Vad använder ni er av när ni ska ta porträtt?
Riktigt bra barnporträtt!
Jag brukar använda mig av befintligt ljus på ett eller annat sätt. Har man blixtar och softboxar stora nog funkar även det väldigt bra (vilket inte jag har). Problemet är att man många gånger vill ha en ganska stor ljuskälla som ger ett lagom jämt ljus och då behöver man mycke "krut" i blixten för att fylla en större softbox.
Ett exempel på naturligt ljus är bilden nedan. Här sitter modellen ca 2 meter från en snabbmatskedjas (MAX!) fönster som ger ett mycket mjukt ljus på höger sida utan att det blir för mörkt på vänster sida. I efterhand kunde man önskat att modellen skulle titta in mot ljuskällan lite mer för att få än mer jämt ljus.

Här kommer att annat exempel:
Ljuskällan (en reklamskylt) är i min rygg och ger därför ett jämt ljus i hela modellens ansikte, vilket kan kännas lite tråkigt enligt mig.
Postad 05 December 2013 - 12:23

Alvin by Thomassouth, on Flickr
Postad 05 December 2013 - 23:18
Sköna former och bra komp!OBS Klicka upp bilden
Riktigt bra foton!Ett exempel på naturligt ljus är bilden nedan. Här sitter modellen ca 2 meter från en snabbmatskedjas (MAX!) fönster som ger ett mycket mjukt ljus på höger sida utan att det blir för mörkt på vänster sida. I efterhand kunde man önskat att modellen skulle titta in mot ljuskällan lite mer för att få än mer jämt ljus.
Här kommer att annat exempel:
Ljuskällan (en reklamskylt) är i min rygg och ger därför ett jämt ljus i hela modellens ansikte, vilket kan kännas lite tråkigt enligt mig.
Hehe, söt bild! bra fotatTack för kritiken! På dom här bilderna använde jag min SB-900 med ett paraply 45/45 grader ovanför. Ska införskaffa mig en blixt till.
Alvin by Thomassouth, on Flickr
Postad 06 December 2013 - 10:06
Postad 06 December 2013 - 19:46
Gillar dina barnbilder Thomas!
En till från idag
Bifogad fil(er)
Postad 06 December 2013 - 19:52
Postad 06 December 2013 - 20:02
Det var ett **** att få stativet att stå där, massa stenar och skit som inte ville stå, samt full storm och så haglade det så de gjorde ont som fan i ansiktet, men skam den som ger sig! :-)
Postad 06 December 2013 - 20:13
Ja fy...inte kul när man står där och ansiktet nästan domnat av blåsten, men vad gör man inte för fotokonsten
Postad 06 December 2013 - 22:25
Mycket bra bilder Patric, Super ,Thomas och Morgan

Zeiss Makro-Planar T * 50mm f / 2 ZF.2 by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 06 December 2013 - 22:33
Mycket fin bild själv, härligt motljus...Snyggt fotat !
Postad 08 December 2013 - 14:28
Redigerat av Spuute, 08 December 2013 - 17:29.
Postad 08 December 2013 - 16:03
Ser ut att kunna göra mer skada än nytta det där
Kul att köra fyrhjuling i snön. Har själv haft en. Fast större
Redigerat av andreassofus, 08 December 2013 - 16:05.
Postad 11 December 2013 - 22:24
Mycket bra komp och ljus där. Gillar de olika delarna i bilden också, det röda, det gråa, och flickan som är nästan halvt skymd. Armen och handen leder, men det som fångar mest är ansiktet och munnen som är perfekt skymd av det grå täcket. Pangbild Johan!Trött liten
Postad 11 December 2013 - 22:29
är det typ samma blomma som förra året?
Redigerat av Mikael_R, 11 December 2013 - 22:30.
Postad 11 December 2013 - 22:45
Hihi.. mja..(Backsippor är det) har inga nya bilder knappt men dom är iallfall tagna i år.. i maj tror jag det var .. kameran har mest legat senaste tiden
tog några bilder för några veckor sen
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 11 December 2013 - 23:09.
Postad 12 December 2013 - 06:50
Förresten, Vi var på Ullared / Gåkås igår, och vem springer man inte på där, Jo Peter ( Goa ).....Riktigt trevligt
Världen är liten ändå....
Postad 12 December 2013 - 13:46
Postad 12 December 2013 - 18:46
Drey123 cool bild. du har bra ideer på dina koncept tycker jag som fungar.
fin produktbild pongo men den saknar den där lilla touchen av skärpa lr lyster tror jag. kanske inte polerat klockan tillräckligt mkt bara =)
Morot mkt skön bild.
Andreas fasen skön bild och speglingen är klockren
Thomassouth mkt bra barnbild känns nästan lite 70-tal
Ronny du har lagt ribban så högt nu att man nästan slutar att bli förvånad över din magiska skärpa och hur du lyckas fånga det mesta på bild.
Stoltz bra jobbat med bilden på stenen men man kan ana ett magiskt ljus men man får inte se det vilket lämnar ett tomrum i bilden för min del
Small sköna bilder verkligen
Spuute finfint landskap återigen från dig. Bra jobbat!!
Stoltz mkt skön bild på pippifåglarna
Ronny återigen kudos för båda din blommor på sidan =)
Stoltz mkt härligt ljus där bakom molnen kanske en aaaanings överexponerat
Oh mkt skön bild precis som micke sa
puuuhh klar at last
Tog denna utanför hotellet som vart ett rent misstag som jag inte kan bestämma om jag gillar lr ogillar helt enkelt
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

12 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?