HD DVD Filmer
3961 svar till detta ämne
Postad 05 December 2007 - 15:02
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Hmmm, fick hem Planet Earth för några dagar sen från Discshop, vilket var trevligt - MEN börjar nu så smått undra om jag fått den "dåliga" versionen (som endast erbjuder 1080i och fått sämre PQ-betyg än 1080p-versionen), eftersom bilden är (minst sagt) varierande på sina ställen??
T ex: Alla scener filmade i dagsljus ser väldigt fina ut med härliga färger och kontraster och maffig skärpa, men scener filmade i mörker (kvällsbelysning, grottor m.m.) ser, på vissa ställen, riktigt hemska ut?? Oerhört mkt brus och störningar och påminner mer om en gammal VHS-film än HD DVD...?! 
Du kan lätt kolla vilken version du har genom att lyssna på speakern. Är det David Attenborugh(stavfel) så är det den engelska BBC-versionen. Är det Sigourney Weaver, då är det den Amerikanska. Det har tagits upp tidigare det där fenomenet med bilden, det hela beror på att det helt enkelt inte gick att filma med feta HD-kameror överallt, på grund av utrymme och miljö. Och för att krydda det hela lite så är HD-videokameror inte lika bra i mörker som hederlig film. Från: http://hddvd.highdef...lanetearth.htmlIf there is any room for complaint, it would be with the source material. Compared to film, HD video has a harder time resolving fine detail in dark scenes, where video noise often runs rampant. As a result, some nighttime sequences in 'Planet Earth' look a bit more blurry and flat compared to the rest of the program. Blacks can also appear a bit gray in these scenes, and contrast doesn't have nearly the same pop as the brilliant majority of 'Planet Earth.' But I'm not going to knock the transfer for such source issues. If you're looking for the best shot-on-HD HD DVD release available today, 'Planet Earth' should be your five-star first choice.
Postad 05 December 2007 - 15:06
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Men det är ju BBC utgåvan på Discshop , alltså den som rescenseras på highdef och fått full pott.. men 1080i låter ju skumt??!!
Yep, jag vet! Kollade extra noga på deras sajt, så att man inte skulle få " Discovery Channel 1080i utgåvan", men nu vete fan... (står 1080i klart och tydligt på fordralet, däremot står det även BBC HD, så jag fattar noll)?? Jag menar, jag är uppe i en hel del HD-filmer nu (så jag har några att jmf med) och nattscenerna i denna utgåva av Planet Earth ser faktiskt förjävliga ut! Stör mig som tusan!! Anyway, kanske ska kontakta Discshop angående detta och köpa versionen (4 disc) från Axel istället, men hela den processen känns ju lite småjobbig just nu...
Postad 05 December 2007 - 15:10
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 05 December 2007 - 15:10
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Är det David Attenborugh(stavfel) så är det den engelska BBC-versionen. Är det Sigourney Weaver, då är det den Amerikanska. Det har tagits upp tidigare det där fenomenet med bilden, det hela beror på att det helt enkelt inte gick att filma med feta HD-kameror överallt, på grund av utrymme och miljö. Och för att krydda det hela lite så är HD-videokameror inte lika bra i mörker som hederlig film.
Ahaa... Ja, det är ju Sir David Attenborough som pratar, så borde det vara rätt utgåva ändå, trots allt. Men skumt att det står 1080i och är 5 discar i st f 4 (som på Axelmusic)...? Hmm, nåja, tack för svaret iallafall Mr Keyser! Får försöka njuta av denna härliga serie ändå, trots de sjaskiga mörkerscenerna... Edit: hittade en diskussion på Amazon angående detta också: http://www.amazon.co...asin=B000MRAAJW
Redigerat av ajzman, 05 December 2007 - 15:13.
Postad 05 December 2007 - 15:24
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Hmm, det verkar tydligen finnas fler versioner ute (länken nedan är tagen från Blu-ray forum. sorry guys  , men bör vara samma för HD DVD versionerna): http://forum.blu-ray...ad.php?p=199854Har fö fetmarkerat den version som jag fick från Discshop: "Actually there will be 3 versions of Blu-ray Planet Earth 1) Region A BBC/Warner - Attenborough narration (out now) 24p 2) Region A Discovery - Weaver narration (out now) 24p? 60i? 3) Region B BBC/2 Entertain - Attenborough narration, with a couple of extras and 5 discs (October) 25p/50i most likely?""It says 1080i on the box, but I have the UK version, and the PS3 plays it as 24p, i.e. my TV says it is receiving a 24p input. I can't compare with other versions, but it looks a little disappointing to me. Some shots are stunning, but you can really see the difference in quality of source from shot to shot, some look quite soft. If you get up close you can see loads of compression artifacts from the approx 20Mbps VC-1 encode. The audio is only 448kbps DD 5.1. And they missed off the 10 min behind the scenes features that were shown when they were broadcast on UK TV, so each ep is only 50 mins long rather than the original 60 mins. I thought the behind the scenes features added a lot to it, gave you a much greater appreciation of how hard many of the shots were to obtain, it's tragic to not have them on the discs. At least I still have my SD TV recordings for those"
Postad 05 December 2007 - 15:33
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Ok, sista inlägget angående detta: http://forums.highde...d...6658&page=5"okay i just got this set on tuesday and im up to the 2nd disc. pretty good so far, but what i'm noticing is a lot of fuzz/noise in the picture. i don't know the exact terminology. also many scenes appear soft, like the way Superman: The Movie was shot. don't get me wrong there are a lot of shots that really stand out, and you know it's HD, but so far the majority of the PQ just doesn't have that HD clarity and crispness. when i 1st got an HD tv, i would watch random Discovery Channel shows and they looked way better than planet earth. i don't know if it's the cameras that were used or whatever, but PE definitely isn't blowing me out of the water as i expected it too after reading so many ridiculous positive reviews. i don't see how this got a 5 star PQ rating with so many image inconsistencies. " "There are some grainy scenes and some soft scenes yeah, but 95% of all the shots in there look dazzling, which more than makes up for those less-than-stellar shots. The backside of the box is also kind enough to mention that due to the nature of some shots, not everything could be recorded in full HD, so I guess it could be forgiven. By the way, I got a copy of the five-disc UK version in the mail last week, and I should mention that the fifth disc does not contain the bonus materials that were missing from the US version. Rather, it contains an additional two documentaries called Natural World, which are clearly NOT shot in HD. So it's a nice extra, but all the US owners here aren't missing out on much." Håller med postare nr 1, förstår inte riktigt hur PQ betyget kunde bli 5/5 (även om vissa av scenerna är riktigt maffiga). Äh, jag ska släppa detta nu - promise!!
Postad 05 December 2007 - 15:34
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
bildmässigt lär det säkert ej skilja något, säkert samma mörka partier osv..
ljudet är ju under all kritik..  (att det är 448 kbps..
Redigerat av henke007, 05 December 2007 - 15:51.
Postad 05 December 2007 - 16:57
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Details of 'Take That: The Ultimate Tour' HD DVD
Take That: The Ultimate Tour HD DVD RRP £19.99 / December 3, 2007 / One HD-30
1080p 16:9 Widescreen DTS-HD Master Audio 5.1 (English) Dolby Digital-Plus Stereo (English) Menu screens in English Bonus materials include: - The Ultimate Story - The Ultimate Fans - Mark's Stage Tour - The Understage Action - Picture In Picture Understage Action

Postad 05 December 2007 - 17:10
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Full details of 'Jimi Hendrix Experience: Live At Monterey' HD DVD
As a follow-up to our previous blog entry which confirms that Jimi Hendrix Experience: Live At Monterey will be available to own in high-definition exclusively on HD DVD in the United Kingdom, we now have the full details of this HD DVD title and (probably) are the first to report it...
Jimi Hendrix Experience: Live At Monterey HD DVD RRP £19.99 / December 10, 2007 / One HD-30
1080p High Definition Widescreen 16:9 Dolby TrueHD 5.1 (English) dts 5.1 (English) Dolby 2.0 Stereo (English) Menu Screens in English English, French, German, Spanish and Portuguese subtitle options Bonus materials include: > American Landing - A brand new documentary which traces Jimi’s remarkable transformation from obscurity to his triumphant U.S. ‘debut’ at the Monterey Festival.
> Jimi Hendrix Experience: Live At Monterey: A Second Look - A unique feature that allows viewers to switch between multiple, previously unseen camera angles to view several of Jimi’s celebrated performances like never before.
> Never Before Released Live Performances - As an extra special bonus to the DVD, watch the earliest known film and sound recordings of The Jimi Hendrix Experience in concert from February 25, 1967 before a packed audience in Chelmsford, England. Songs featured are “Stone Free” and “Like A Rolling Stone.”
> Music, Love And Flowers: The Monterey International Pop Festival - This is a behind the scenes glimpse of the festival’s origins, operations and lasting impact brought to you by legendary composer, producer and Monterey Festival co-founder Lou Adler.

Postad 05 December 2007 - 19:45
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
'Sexy Beast' Arrives On HD DVD, February 18
 http://www.imdb.com/title/tt0203119/ In the United Kingdom, the film Sexy Beast (2000), starring Ben Kingsley & Ray Winstone, will be available to own in high-definition on HD DVD from February 18, 2008, at £24.99 RRP each.
Stay tuned for further details...
Postad 05 December 2007 - 20:39
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Men vafaaan?! Fick precis hem min beställning från Discshop som skulle innehållit Transformers, Top Gun och Blades of Glory... Well, Top Gun och Blades fick jag - MEN INGEN TRANSFORMERS?! WTF?!  Däremot har jag fått faktura för alla tre, haha, tack för den...
Well, slår dem en pling imorgon så får de skicka filmen på stört, vill gärna ha den innan helgen.
Redigerat av ajzman, 05 December 2007 - 20:40.
Postad 05 December 2007 - 21:37
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Nu måste jag fråga: Är det någon mer som köpt den svenska utgåvan av Blades of Glory på HD DVD och upptäckt att det saknas svensk text? Jag fick den från Discshop förra veckan, i svenskttextad fodral där det framgår att det ska finnas textning på:
Engelska Franska Tyska Svenska Danska Norska Finska Nederländska Portugisiska Grekiska Turkiska Polska Italienska Ungerska
Döm om min förvåning tillika irritation när jag stoppar i discen och upptäcker att det enbart finns textning på: Engelska Engelska SDH Franska Spanska
Det verkar alltså som om jag fått den amerikanska utgåvan i ett svenskt fodral. Jag hör genast av mig till Discshop som skickar en ny film - och vet ni vad? Det är samma sak där! 
Och det konstiga är att själva discen har både den brittiska åldersmärkningen, tysk dito (samt ett par som jag inte kan nationaliteten på).
Frågan är alltså om det förhåller sig så att det de facto är samma problem med samtliga "svenska" utgåvor av den filmen, eller om det är jag som fått maximal otur? Någon här som köpt den och kan berätta?
Yep, samma sak för mig tyvärr, ingen svensk text...
Postad 06 December 2007 - 01:26
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
kanske finns under extra web featers.............
Postad 06 December 2007 - 03:10
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Idag fick jag 3 st filmer tillf rån Amazon, dock hamnade dem i tullen och fick pröjsa ca 180 spän för dem, anyway istället för 45% rea på filmerna så blev det normalpris på rullarna hehe. Assault on preinstinct 13, Waterworld och Daylight.Såg klart Assault on preinstinct 13 och Waterworld precis. Assault on preinstinct 13 PQ: 4/5 SQ: 4/5 Waterworld PQ: 3,5 SQ: 4/5
Postad 06 December 2007 - 09:57
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
'Naked Beneath the Water' on HD DVD
Image.jpg 44.26K
0 Antal nerladdningar http://www.imdb.com/title/tt0497419/ Indie Phoenix Entertainment has announced the horror flick 'Naked Beneath the Water' on February 5, 2008:
http://hddvd.highdef....hthewater.html
Specs include 1080p/AVC MPEG-4 video, and extras including only deleted scenes.
There is no word on audio yet, but the distributor tells us it will be some form of 5.1.
Retail is $24.95.
Redigerat av diabolo, 06 December 2007 - 09:58.
Postad 06 December 2007 - 14:20
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Dischshop har addat titlar i sin köp 5 betala för 4 som de så inkompetent fortfarande kallar köp 4 betala för 5 dock inget man vill ha som man inte redan äger, potter går ju att få en fin box för 800 från Swedisc och ang Blade Runner så är det väl inte 5 discen som finns från U.S.. http://www.discshop....o.php...s&&ref=
Postad 06 December 2007 - 17:07
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
fanns redan postat av the devil
ser iaf fram emot Bonnie & Clyde, hoppas på mer klassiker..
Redigerat av henke007, 06 December 2007 - 17:10.
Postad 06 December 2007 - 19:38
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Warner Reveals 'Bonnie and Clyde' HD DVD, Blu-ray Packaging
1773a.jpg 25.66K
0 Antal nerladdningar
4134.jpg 102.26K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av diabolo, 06 December 2007 - 19:42.
Postad 07 December 2007 - 09:53
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Blade Runner finns nu att köpa hos Discshop, men inte i lager.
Postad 07 December 2007 - 11:21
Micke_nes
-
Micke_nes
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Postad 07 December 2007 - 11:38
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Ingen som fått hem Bourne ultimatum ännu va? la en beställning hos
Swedisc för över en vecka sen ihop om att få den tidigt men bara för det
så har dem ej fått in den tidigare som dem ofta brukar..
i slutet av December blir det ju en del fina titlar på HD DVD iaf, har vart väldigt
dåligt med det på senaste tiden inte undra på att försäljningssiffrorna är halv bra.
Redigerat av henke007, 07 December 2007 - 12:00.
Postad 07 December 2007 - 12:45
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Blade Runner finns nu att köpa hos Discshop, men inte i lager. Thetias...good 2 c u in here  Kenneth Branagh's 'The Magic Flute' On HD DVD in Japan, January 25
Kenneth Branagh's adaption of The Magic Flute will be available to own in high-definition exclusively on HD DVD, come January 25, 2008, as part of the 2-disc HD DVD/DVD set. The set will contain both the standard definition version of the film on a DVD and a high-definition version on the HD DVD. The set is expected to be priced at 4,700 Yen (excluding relevant taxes).
Main feature on the HD DVD disc will be presented in: 1080p High Definition 16x9 2.35:1 (MPEG-4/AVC Encode) Dolby Digital-Plus 5.1 (English) Japanese subtitle option Supplemental materials will only be found on the DVD disc and it includes:
Making of/Cast & Crew Interviews (50 minutes) Interview with the Director (5 minutes) TV spots & Trailers for the film's Japanese theatrical debut Cast & Crew Filmographies Additional memorabilia includes a limited edition 16 page booklet. According to the publisher, this HD DVD/DVD set is available for a limited time, after which only the standard DVD release will be sold in stores.
HDa.jpg)
Full Details of 'Kanye West - Late Orchestration' HD DVD
[United Kingdom]
Kanye West - Late Orchestrations (Abbey Road Sessions) RRP £19.99 / UK: Available Now / One HD-30
Main feature presented in:
1080i High-Definition Widescreen 16:9 dts 5.1 Surround Dolby Stereo 2.0 English, French, German, Japanese, Spanish & Portguese subtitle options Bonus material includes:
Diamonds from Sierra Leone [Video] Gold Digger [Video] Heard 'Em Say [Video] Heard 'Em Say (Michel Gondry) [Video] Touch the Sky [Video] 'Follow the Bear' Bonus Feature Exclusive Interview with Kanye West, 2005 Trailer
HDa.JPG)
Full Details of 'Abba - The Movie' HD DVD
[United Kingdom]
ABBA - The Movie RRP £19.99 / UK: Available Now
Main feature presented in:
1080i High-Definition Widescreen 16:9 dts-HD Master Audio 5.1 (English) Dolby Digital-Plus Stereo (English) Dutch, English, French, German, Italian, Japanese, Portuguese, Spanish & Swedish subtitle options (Applicable to both the main feature and bonus materials.) Bonus material (480i Standard Definition 4:3) includes:
40 Minute Inteview with Lasse Hallstrom, Benny Andersson & Bjorn Ulvaeus Interactive Tour Souvenir Gallery Interactive Memorabilia Gallery Original Theatrical Trailer ABBA - The Album TV Commercial
HDa.JPG)
Postad 07 December 2007 - 16:47
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag fick en film idag.
112.JPG 96.35K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 December 2007 - 16:48
Zyrell
-
Zyrell
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Grattis. mycket bra film. Inte sett directors cut dock
Postad 08 December 2007 - 06:22
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 08 December 2007 - 06:27
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag fick hem min Blade Runner: Final Cut från Discshop den 5 december. (Hade förbokat den.)
Både filmen och bildkvaliteten är jättebra.
Den Svenska utgåvan innehåller bara en version av fillmen istället för flera versioner som på de amerikanska samlarutgåvorna.
Den svenska HD DVD versionen innehåller:
Disk 1 = The Final Cut
Ljud: Dolby TrueHD
Disk 2 = Dangerous Days- Making of Blade Runner
Man kan spela hela eller välja följande kapitel:
- Incept date-1980: Screenwriting and dealmaking
- Blush response: Assembling the cast
- A good start: Designing the future
- Eye of the storm: Production begins
- Living in fear: Tension on the set
- Beyond the window: Visual effects
- In need of magic: Post-production problems
- To hades and back: Release and resurrection
Väljer man "PLAY ALL" så rullar allt material på i hela 3 timmar och 34 minuter.
Extra materialet är kodat i mpeg2 och visas i 480i/p, men spelaren skalar upp materialet.
Mycket av extramaterial på HD DVD har bara varit i 4:3 och visats som en fyrkant mitt i rutan men extramaterialet på Blade Runner är i widescreen och täcker hela skärmen. Inga svarta kanter vid sidan eller över/under.
Extramaterialet har svensk text.
Ljud: Dolby Digital 2.0
Redigerat av crest, 08 December 2007 - 06:51.
Postad 08 December 2007 - 09:20
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Det spekuleras i att Braveheart är på G till HD DVD.  Bara spekulationer än, men ändå. "Paramount has not issued any statements regarding Braveheart appearing on HD DVD, but the new extras created for this DVD release are in anamorphic widescreen (like the extras offered by the two-disc special edition of Face/Off). It also looks like a new video master was created. Therefore, I’m guessing that an HD DVD will street in 2008. As with Titanic, Paramount has US/Canada rights while Fox has the rest of the world. Adjust your HD DVD and Blu-ray plans accordingly." Länk.
Postad 08 December 2007 - 13:04
Big-Mamba
-
Big-Mamba
-
Användare
-
-
131 inlägg
Som många vet så har Universal släppt många
filmer på HD-DVD och många av de här filmerna
är gamla filmer som fanns på DVD förut.
då undrar jag om det är nödvändigt att t ex. skaffa
Van Helsing på HD-DVD när jag redan har den på DVD
och är skapligt nöjd med den bilden? Alltså bör jag skaffa
om gamla filmer eller ska jag bara rikta in mig på nya
som kommer t ex. Transformers som jag har hört att många
tycker har riktigt bra bild.
Mvh/ Jakob
Matrix känner jag som ett måste att skaffa om
Redigerat av Big-Mamba, 08 December 2007 - 13:08.
Postad 08 December 2007 - 13:19
Zyrell
-
Zyrell
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Som många vet så har Universal släppt många filmer på HD-DVD och många av de här filmerna är gamla filmer som fanns på DVD förut. då undrar jag om det är nödvändigt att t ex. skaffa Van Helsing på HD-DVD när jag redan har den på DVD och är skapligt nöjd med den bilden? Alltså bör jag skaffa om gamla filmer eller ska jag bara rikta in mig på nya som kommer t ex. Transformers som jag har hört att många tycker har riktigt bra bild.
Mvh/ Jakob
Matrix känner jag som ett måste att skaffa om 
Jag har bara köpt om mina absoluta favoriter. tex batman begins, matrix boxen ofc etc, kan inte riktigt räkna in van helsin som en av mina favoriter  . Men annars så köper jag mest nysläpp. Beror ju helt på hur plånboken ser ut imo.
Postad 08 December 2007 - 13:28
Big-Mamba
-
Big-Mamba
-
Användare
-
-
131 inlägg
Aaa, det var så jag mena. Matrix är ju en riktig favorit film.
Medans Van Helsing är en bra film. Men om det är sor skillnad på
bilden kan det ju vara roligt att ha den på HD-DVD. Men jag
håller mig nog bara till favoriterna.
Postad 08 December 2007 - 18:32
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Oceans Thirteen, svensk utgåva.  Läste på baksidan och blev lite förvånad.
Klicka upp till orginal storlek och läs texten vid kopieringskydds märket samt sista raden i stycket med den lilla texten "Playback kräver...".
IMG_1562.jpg 4.15MB
0 Antal nerladdningar
Kanske en gammal "nyhet" men ganska rolig, och defenetivt inte pajkastning. 
Hoppas den nu bara går att spela upp i mitt HD DVD addon till Xbox 360n ikväll.
Redigerat av SwedishBadger, 08 December 2007 - 19:19.
Postad 08 December 2007 - 20:27
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 09 December 2007 - 15:32
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Postad 09 December 2007 - 18:15
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Ska vi börja dela favorit scener med varandra
Postad 09 December 2007 - 19:19
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Min Star Trek samling har aldrig kännts riktigt komplett, men det börjar kännas bättre
Postad 09 December 2007 - 19:20
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Channels and Rain in the Mountains are HD DVD-exclusives from Vanguard Cinema.

http://dvd.themanroo...ew.php?id=00817

Postad 09 December 2007 - 19:49
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
Min Star Trek samling har aldrig kännts riktigt komplett, men det börjar kännas bättre 
Aaahhh. Helt klart avis!
Postad 09 December 2007 - 21:58
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
28 Discounted HD DVD TitlesFear And Loathing In Las VegasSEK 158,13(save 26%) HD Window - Great SouthwestSEK 119,99(save 21%) HurricaneSEK 137,49(save 18%) Payback (Unrated) Special EditionSEK 139,56(save 20%) Rattle And HumSEK 131,94(save 22%) Black RainSEK 139,56(save 22%) Aeon FluxSEK 139,56(save 34%) Freedom WritersSEK 184,88(save 21%) Mission Impossible 3 (CollectorsSEK 184,88(save 16%) Sky Captain And The World Of TomorrowSEK 139,56(save 30%) We Were SoldiersSEK 139,56(save 26%) SaharaSEK 139,56(save 24%) Tomb RaiderSEK 139,56(save 30%) Superman Returns (HD-DVD & DVD COMBO)SEK 223,37(save 18%) Mission ImpossibleSEK 139,56(save 17%) BabelSEK 179,99 (save 18%) Dreamgirls (Collectors Edition)SEK 195,50(save 18%) World Trade Center (Special Edition)SEK 184,88(save 21%) Erin BrockovichSEK 142,36(save 15%) Mission Impossible 2SEK 139,56(save 17%) A Mighty HeartSEK 184,88(save 21%) CowboySEK 142,36(save 15%) Hustle & FlowSEK 139,56(save 18%) Wicker Man (Unrated) 2006SEK 134,41(save 15%) Manchurian CandidateSEK 139,56(save 20%) NorbitSEK 158,19(save 23%) Failure To Launch (Collectors Edition)SEK 137,49(save 18%) Nacho Libre (Collectors Edition)SEK 171,69(save 16%) HD DVDs för 148,942 Fast 2 FuriousSEK 148,94 Children Of MenSEK 148,94 Chronicles Of Riddick (Directors Cut)SEK 148,94 DoomSEK 148,94 HulkSEK 148,94 Miami ViceSEK 148,94
Postad 10 December 2007 - 10:26
ingels
-
ingels
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hoppas den nu bara går att spela upp i mitt HD DVD addon till Xbox 360n ikväll. 
Nej, tyvärr så krävs det att du har en blu-ray spelare för att kunna titta på din hd dvd film
Postad 10 December 2007 - 10:34
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
28 Discounted HD DVD Titles
etc...
Ngn annan som har problem att beställa dessa titlar från Axel? Har provat att betsälla MI-filmerna, men trots att det står: "Usually ships within 0-3 working days! Item is available and on backorder with the supplier." så går det inte att trycka på köp knappen - utan där står det NOT AVAILABLE Högst märkligt.
Postad 10 December 2007 - 11:59
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Finns det något rabatt kod på HDMS nu eller ??
Postad 10 December 2007 - 12:11
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Vi har väl alltid scand1 i stående rabatt dår. men på HDMS forum står det att dom även har "discount code "forum1" for 4% off" samt "Hi Guys the code for this dec 7th-14th is
:blade: and gives 4% off"
Redigerat av toska, 10 December 2007 - 12:13.
Postad 10 December 2007 - 12:18
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Vi har väl alltid scand1 i stående rabatt dår. men på HDMS forum står det att dom även har "discount code "forum1" for 4% off" samt "Hi Guys the code for this dec 7th-14th is :blade: and gives 4% off"
scand1 var det också 4% ?
Postad 10 December 2007 - 12:20
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
det står det inte, men 3-4% gissar jag att det var.
Postad 10 December 2007 - 13:06
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
jag har för mig att scand1 var på 2.5%?
Postad 10 December 2007 - 13:08
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
jag har för mig att scand1 var på 2.5%?
sant, sökte lite här och fann detta av henke "Scand1 är ju alltid 2,5 % "
Redigerat av toska, 10 December 2007 - 13:08.
Postad 10 December 2007 - 16:34
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
här va det dött ska ja säga, vart är alla medlemmar, vet de ej att forumen har öppnat
Kan väl meddela att Bourne Ultimatum skickades till mig idag från Swedisc, så ser fram emot den imorgon
Eastern Promises har fått goda vits ord då den gick upp på bio i fredags
och om 2 veckor har man den på HD DVD
Det va allt från HD nytt
Postad 10 December 2007 - 16:55
Shrimpii
-
Shrimpii
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Finns det något rabatt kod på HDMS nu eller ??
Vilken hemsida har hdms?
Postad 10 December 2007 - 17:12
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
HD Moviesource hemsida hittar du härDe fraktkostnader dom tar finns under Shipping & ReturnsFör säkerhets skull bör du skriva i meddelanderutan vid köpet att dom skickar filmerna 2 och 2 samt skriver ned värdet på ordern, markerar paketet som "gift" eftersom då minskar risken att paketet fastnar i tullen. Glen (ägaren) brukar vid begäran splitta upp till 10 filmer i mindre paket per beställning. Ibland kommer dom 2 eller som max 3 per paket med ett total värde för alla filmerna i samma förpackning på $24.95 - $34.95 = under tullgränsen
Redigerat av crest, 10 December 2007 - 17:21.
Postad 10 December 2007 - 20:10
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2049 inlägg
28 Discounted HD DVD Titles
etc...
Ngn annan som har problem att beställa dessa titlar från Axel? Har provat att betsälla MI-filmerna, men trots att det står: "Usually ships within 0-3 working days! Item is available and on backorder with the supplier." så går det inte att trycka på köp knappen - utan där står det NOT AVAILABLE
Högst märkligt. 
Fick precis mail från Axel där de skrev att problemet nu är åtgärdat. Beställde Mission Impossible 1-3. Så tack för tipset diabolo...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|