Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 04 juli 2008 - 06:19
jrj
-
jrj
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Boxen är mycket otydlig jämfört med tex ComboBoxen som anger både styrka och kvalitet på signalen. Denna box anger bara signalstyrkan, förmodar jag, men säger inget om signalens kvalitet. Comboboxen har 2 separata staplar för styrka och kvalitet och eftersom jag har även denna box, på en annan TV, kopplad till samma antenn så har jag en bra koll på att allt är ok.
Jag tror att den färgade stapeln anger kvalitet och siffrorna styrka.
Postad 04 juli 2008 - 06:39
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har nog konstaterat att det inte är kabelns eller anlutningarnas fel. Jag gjorde som "que" föreslog att skifta kablarna mellanl ingång SAT 1 och 2. Även efter att jag skiftat så ligger SAT 1 ca 10 under i signalstyrka mot ingång SAT 2. Eftersom jag nu för tillfället inte har något problem med bildstörningar så har jag en avvaktande inställning till detta problem. Uppkommer signalproblem igen får jag ta det med CD och begära en ny box. Sedan är det lite konstigt att några har ok bild vid exempelvis 160 och jag fick problem vid 178 i styrka. Hur pålitlig är den där indikeringen i boxen??
Jag tror att den visar en generell signalstyrka. Sedan vilken styrka det är när bilden försvinner det vet du väl inte, eller har du haft möjlighet att kolla vid ett sådant skede? Regn, moln, snö kan tillfälligt göra att en bra signal går ner. Jo, färgen grön gul röd visar kvalitén. Så man ska ju se till att man har grön, sedan räcker det nog från 160 eller något liknade
Postad 04 juli 2008 - 08:17
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jo, färgen grön gul röd visar kvalitén. Så man ska ju se till att man har grön, sedan räcker det nog från 160 eller något liknade
Ok, då är det enligt samma princip som den gamla hyrboxen. Ett steg bakåt jämfört med Comboxen som visar ett %-tal för båda värdena (samt ett irriterande pipande som ändrar karaktär beroende på styrkan).
Postad 04 juli 2008 - 17:14
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Igår så försvann SVT1 från min favortlista. Jag hämtade över en ny SVT1 till favoritlistan men jag kan inte få någon EPG data på den kanalen, någon mer som sett detta?
Postad 04 juli 2008 - 18:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Igår så försvann SVT1 från min favortlista. Jag hämtade över en ny SVT1 till favoritlistan men jag kan inte få någon EPG data på den kanalen, någon mer som sett detta?
SVT1 och SVT 24 försvann igår. Alla lokala SVT 24 var omdöpta till SVT1 Östnytt osv och visade SVT 1 istället för SVT 24 lokalt. Så nu har jag fått lägga riks-SVT 24 i min favoritlista för att kunna se den.
Postad 04 juli 2008 - 19:23
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
SVT1 och SVT 24 försvann igår. Alla lokala SVT 24 var omdöpta till SVT1 Östnytt osv och visade SVT 1 istället för SVT 24 lokalt. Så nu har jag fått lägga riks-SVT 24 i min favoritlista för att kunna se den.
Får du ner någon EPG till SVT1?
Postad 04 juli 2008 - 19:35
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
hallå
samma för mig plus att eurosport HD försvann
ingen epg på svt1för mig heller!!
Postad 04 juli 2008 - 19:43
steninge
-
steninge
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ja, min SVT1 på position 1 i favoritlistan försvann men den gick att lägga tillbaka, det gick inte förra gången utan då fick jag radera hela favoritlistan och lägga in dom på nytt och jag har inga kanaler från markmottagaren i listan för då blir det oftare fel. Och det verkar som dom inte sänder ut någon epg på CDs version av SVT1.
Postad 04 juli 2008 - 21:33
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Även min svt1 försvan. Och i dag märkte jag att även TV6 var borta, och där låg i stället SVT2 hmmmm Det här är en konstig box.
//mackan
Postad 05 juli 2008 - 17:53
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jo EPG på svt1 är borta även idag oxå.. Verkar som den ej laddas ner som den ska typ.
Är det ngn mer som upptäckt att när boxen kommer upp till 44grader så ökar fläkten en stund, o sen återgår den till normal nivå när temperaturen har sjunkit ngn grad?
Postad 05 juli 2008 - 19:00
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Och det verkar som dom inte sänder ut någon epg på CDs version av SVT1.
Jodå! EPG finns för SVT1 på Comboboxen men EJ för HD-boxen! Någon som orkar feklanmäla?
Postad 05 juli 2008 - 21:17
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Jag har inte märkt nåt av det som ni skriver om ovan. SVT1 har inte försvunnit ur min Favoritlista. Jag har hela dagen haft EPG på SVT1. Borde det inte vara samma på alla boxar?
Postad 05 juli 2008 - 21:37
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har inte märkt nåt av det som ni skriver om ovan. SVT1 har inte försvunnit ur min Favoritlista. Jag har hela dagen haft EPG på SVT1. Borde det inte vara samma på alla boxar?
Jo det kan man verkligen tycka, konstigt att du kan ha det och det är på SVT1 från satellit? Jag var och kollade och jag har fortfarande ingen EPG. Samtidigt så ser det ut som att alla förprogrammerade inspelningar också försvann i samma veva när SVT1 försvann, gissa att det har någon med flytt efter EM Är det ngn mer som upptäckt att när boxen kommer upp till 44grader så ökar fläkten en stund, o sen återgår den till normal nivå när temperaturen har sjunkit ngn grad?
Stämmer den har en nivå runt 44C där den går upp en hastighet i fläkten
Postad 05 juli 2008 - 23:25
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
TV6 är också helt borta för mig med. Finns inte med på deras hemsida över kanaler som man får med i deras utbud.
Och kan man bara få in TV4 Stockholm, inte så intressant med "deras" lokala nyheter när man kan få in TV4 Öresund via markbundet. Det står ju tom "Varje vardag sänds också lokala nyheter från hela Sverige." på Canal Digitals hemsida.
Redigerat av MagnusBio, 05 juli 2008 - 23:26.
Postad 06 juli 2008 - 08:01
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
TV6 är också helt borta för mig med. Finns inte med på deras hemsida över kanaler som man får med i deras utbud.
Och kan man bara få in TV4 Stockholm, inte så intressant med "deras" lokala nyheter när man kan få in TV4 Öresund via markbundet. Det står ju tom "Varje vardag sänds också lokala nyheter från hela Sverige." på Canal Digitals hemsida.
Det är bara TV4 Stockholm som sänds över satellit. Samma sak med TV4 HD. Man kan lägga till TV4 marksänt lokalt i sin favoritlista.
Postad 06 juli 2008 - 08:14
NFS
-
NFS
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Tv6 har väl du aldrig fått via Canal Digital satellit. Men den är gratis i det marksända nätet. NFS..:-)
Postad 06 juli 2008 - 08:37
Unregisteredd3eb7b8e
-
Unregisteredd3eb7b8e
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har också blivit av med EPG för svt1.
Jag har två andra problem som jag undrar om andra också har. När boxen startar så visas en usel Canal Digital bild där det står, "Welcome on Digital HD tv", inte nog med att bilden är långt ifrån HD kvalietet, texten känns som ett skämt, är det fransmännen som översatt dåligt när de byggde boxen eller varför står det så?
Mitt andra problem är lite värre, min box blir varm i standby, den blir inte mycket varmare när den är igång, trodde i min enfald att boxen iaf skulle bli sval i standby då den antagligen inte skulle ta så mycket ström i standby. I manualen står det att den skall ta mindre än 7W i standby, men när jag mäter min box så tar den 22W konstant i standby, antar det är detta som leder till att den blir varm även i standby. Boxen tar 34W när man använder den och tittar på tv. Är det någon annan som upplevt samma sak?
Postad 06 juli 2008 - 08:59
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har också blivit av med EPG för svt1.
Jag har två andra problem som jag undrar om andra också har. När boxen startar så visas en usel Canal Digital bild där det står, "Welcome on Digital HD tv", inte nog med att bilden är långt ifrån HD kvalietet, texten känns som ett skämt, är det fransmännen som översatt dåligt när de byggde boxen eller varför står det så?
Mitt andra problem är lite värre, min box blir varm i standby, den blir inte mycket varmare när den är igång, trodde i min enfald att boxen iaf skulle bli sval i standby då den antagligen inte skulle ta så mycket ström i standby. I manualen står det att den skall ta mindre än 7W i standby, men när jag mäter min box så tar den 22W konstant i standby, antar det är detta som leder till att den blir varm även i standby. Boxen tar 34W när man använder den och tittar på tv. Är det någon annan som upplevt samma sak?
Välkomstbilden får du väl via en inkopplad scart eller ev komponent. Jag ser den via SCART men HDMI ingången sätts inte upp förrän på slutet så där slipper jag att se den. Min blir också varm, jag satte på min nu för att kolla HDD temp och den var 44C redan från start, det påverkar så klart också hur varmt det är i rummet nu när jag tittar på temp, har ingen möjlighet att mäta effekt. Men även i vintras så kunde jag känna att den är varm, så det är nog en del kretsar som är igång hela tiden
Postad 06 juli 2008 - 12:04
Unregisteredd3eb7b8e
-
Unregisteredd3eb7b8e
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Välkomstbilden får du väl via en inkopplad scart eller ev komponent. Jag ser den via SCART men HDMI ingången sätts inte upp förrän på slutet så där slipper jag att se den.
Jag har min enbart kopplad via HDMI men ser ändå bilden i några sekunder, ingen som ser din blir direkt imponerade av denna introbild. Min blir också varm, jag satte på min nu för att kolla HDD temp och den var 44C redan från start, det påverkar så klart också hur varmt det är i rummet nu när jag tittar på temp, har ingen möjlighet att mäta effekt. Men även i vintras så kunde jag känna att den är varm, så det är nog en del kretsar som är igång hela tiden
Jo det är klart att det påverkar hur varmt det är i rummet, men eftersom jag känner att boxen är varmare än 37 grader då den står på standby så är det ju lite trist att den skall slösa så mycket energi på att bara bli varm. Och då kan den ha stått på standby i över 12h i ett rum som är 22grader...
Postad 06 juli 2008 - 12:23
Unregistered3ad86eea
-
Unregistered3ad86eea
-
Användare
-
-
126 inlägg
Vid uppspelning av inspelat material och en ny inspelning sätter igång så avbryter boxen den uppspelning som jag tittar på. Är detta ett kännt problem eller är det bara min box???
Postad 06 juli 2008 - 13:32
Unregistered86d65e0e
-
Unregistered86d65e0e
-
Användare
-
-
224 inlägg
Vid uppspelning av inspelat material och en ny inspelning sätter igång så avbryter boxen den uppspelning som jag tittar på. Är detta ett kännt problem eller är det bara min box???
Det er et kjent problem. Det er kanskje den største bug denne boxen har.
Postad 06 juli 2008 - 15:13
Myten
-
Myten
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur öppnar ni boxen utan att skada den?
MVH
Postad 06 juli 2008 - 16:17
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Hur öppnar ni boxen utan att skada den?
MVH
Utan att skada den eller utan att det syns? Utan att skada den så är det att vara försiktig och akta sig för ESD etc. Du lossar den skruv som sitter under en klisterlapp och sedan skjuter man locket något bakåt och lyfter det upp (tror jag det var) Utan att det syns är värre den skruv som man ska lossa, sitter under en klisterlapp. Man får var försiktig och lossa den i kanten så att man sedan kan limma fast den Man öppnar på egen risk Varför ska du öppna den?
Postad 06 juli 2008 - 16:36
Unregistered3ad86eea
-
Unregistered3ad86eea
-
Användare
-
-
126 inlägg
Det er et kjent problem. Det er kanskje den største bug denne boxen har.
Ialla fall ett tråkigt problem, hade INTE det innan sista uppdateringen :-(
Postad 06 juli 2008 - 16:37
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har min enbart kopplad via HDMI men ser ändå bilden i några sekunder, ingen som ser din blir direkt imponerade av denna introbild.
Välkomstbilden syns oavsett hur boxen är inkopplad. Att den är i SD är för att den ska kunna synas om man har kopplat via Scart. HD-konverteringen har troligen inte hunnit starta upp ännu. Dock kan man ju tycka att engelskan kunde vara bättre.
Postad 06 juli 2008 - 21:06
FlatFuru
-
FlatFuru
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det och att markkanalerna åkte rundor i min favoritlista. När jag försökte städa i favoritlistan och fick jag uppleva effekterna av bug 29. Kanalerna kom ur synk (SVT1 på plats 2, SVT2 på plats 3, mm. Försökte på alla möjliga sätt att få SVT1 på första kanalplatsen och det såg rätt ut när jag editerade favoritlistan, men när jag väl provade var den fortfarande ur synk. Försökte lägga TV6 på kanalplats 6, men nästa gång jag starade om boxen var den ersatt av någon annan och SVT1 var borta från kanalplats 1. Strundade i att lägga markkanelerna i ordning och la dom sist i stället. Är inne på favoritlista D. Jag såg det finns lokala versioner av SVT1. Typ SVT1 Sydnytt, SVT1 Västnytt, mm. Har för mig att endast SVT2 fanns i lokala versioner. Är detta nytt? Har fortfarande ingen EPG på SVT1 oavsett om det är riks eller lokala versionen. Störande.
Postad 06 juli 2008 - 21:46
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Verkar som epg över SVT 1 har flyttat över till SVT HD som också nu kör hela 1:ans tablå, om jag nu fattat det rätt.
Postad 06 juli 2008 - 22:35
Bull sTure
-
Bull sTure
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hejsan!
Jag får inte in TV6 längre fast jag har bra signal in från det marksända nätet! det försvann för några veckor sedan, någon som har någon ide på lösning?
Postad 06 juli 2008 - 22:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Verkar som epg över SVT 1 har flyttat över till SVT HD som också nu kör hela 1:ans tablå, om jag nu fattat det rätt.
Kvällstid kör SVT HD samma tablå som SVT 1. Det och att markkanalerna åkte rundor i min favoritlista. När jag försökte städa i favoritlistan och fick jag uppleva effekterna av bug 29. Kanalerna kom ur synk (SVT1 på plats 2, SVT2 på plats 3, mm. Försökte på alla möjliga sätt att få SVT1 på första kanalplatsen och det såg rätt ut när jag editerade favoritlistan, men när jag väl provade var den fortfarande ur synk.
Försökte lägga TV6 på kanalplats 6, men nästa gång jag starade om boxen var den ersatt av någon annan och SVT1 var borta från kanalplats 1. Strundade i att lägga markkanelerna i ordning och la dom sist i stället. Är inne på favoritlista D.
Jag såg det finns lokala versioner av SVT1. Typ SVT1 Sydnytt, SVT1 Västnytt, mm. Har för mig att endast SVT2 fanns i lokala versioner. Är detta nytt?
Har fortfarande ingen EPG på SVT1 oavsett om det är riks eller lokala versionen. Störande.
Jag har inget problemet att fixa till min favoritlista. TV 6 finns där den ska. Glöm inte att spara med gul knapp när du har ändrat. Lokala SVT 24 har försvunnit och ersatts av SVT 1, detta måste vara fel då SVT 1 inte har några lokala sändingar vad jag vet, eller så har SVT ändrat på detta.
Postad 07 juli 2008 - 05:42
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
Tjenare,
Jag har inte heller någon EPG på 1:an, inte heller SVT HD har EPG visning. Försvann för några dagar sedan.
Postad 07 juli 2008 - 08:17
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tjenare, Jag har inte heller någon EPG på 1:an, inte heller SVT HD har EPG visning. Försvann för några dagar sedan.
Nu har i varje fall både 1 och HD EPG.
Postad 07 juli 2008 - 08:34
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
När jag slog på boxen i morse fick den för sig att göra en fullständig ominstallation.
Verkar lite märkligt eftersom jag inte sett några tecken på strömavbrott på mina andra maskiner (Force-box, TV mm).
Fick återskapa favoritlistan men i övrigt inga problem. Inspelningen som gjordes inatt fanns också.
Någon som sett samma "fenomen"?
En fördel är att jag nu blev av med "förvalet" av HD-upplösningen som funnits sen jag fick boxen (det är en ersättningsbox), så nu ställer boxen in upplösningen efter källan (=1080i för alla kanaler utom de som sänds i 720p).
ps
EPG:n för 1:an fungerade inte för mig i morse (innan 7).
ds
Postad 07 juli 2008 - 09:03
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Förklaringen till att SVT 1 nu finns som lokala kanaler verkar vara att de nu sänder lokala nyheter i Godmorgon Sverige i vissa distrikt: http://www.expressen...la-nyhetsmorgonDet verkar också som om det i samband med detta ändras till att bara finnas en nationell version av SVT 24. Det är svårt att hitta källinfo om detta från SVT, men om någon gör det så kan ju den bekräfta med en länk.
Postad 07 juli 2008 - 09:48
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nu har i varje fall både 1 och HD EPG.
Hmm, närmare bestämt: SVT 1 har EPG men när jag bytte i favoritlistan till SVT 1 Östnytt så finns det ingen EPG.
Postad 07 juli 2008 - 10:10
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Hmm, närmare bestämt: SVT 1 har EPG men när jag bytte i favoritlistan till SVT 1 Östnytt så finns det ingen EPG.
Jag ringde till CD för att få en klarhet (elller så mycket klarhet man kan få från supporten). Enligt support, så ska det var något med boxen mjukvara och SVT1 som nu inte är kompatibelt, och att vi inte kommer att få EPG på 1:an innan nästa mjukvaruppdatering på boxen, som nu skulle komma i augusti!! men agpath finns det olika regioner av SVT1 nu, och några med EPG?
Postad 07 juli 2008 - 13:45
ikki
-
ikki
-
Rookie
-
2 inlägg
(Det är första gången jag skriver... men har läst denna tråd en längre tid.)
Vi fick vår tredje box häromdagen. Den första gick i retur i januari pga usel funktion på fjärren (fick trycka minst 5 gånger innan något hände) samt mycket hög ljudnivå. Den andra boxen har funkat bra, funktionen på fjärren var ok vid leverans och den var relativt tyst. Fjärren blev ännu bättre med 1.4.1 - uppdateringen och har nu funkat bra, mycket sällan har man behöva trycka mer än en gång för att boxen ska reagera.
Men, den har gradvis blivit mer och mer högljudd och nu på sista tiden låtit som f-n.
(CD har hela tiden menat att fjärrens dåliga funktion beror på vilken TV man har, och det stämmer - om tv:n är avslagen funkar fjärren bra. Men som sagt efter 1.4.1 så har det inte varit några problem här)
Ringde CD häromveckan och klagade på ljudnivån på boxen och fick en ny box häromdagen. Den var otroligt tyst, MEN FJÄRREN FUNKAR INTE. Får trycka 5-25 gånger innan något händer. Samma fjärr funkar klockrent till box nr 2..... Dessutom har den programvaruverision 1.4.1_a
Pratade med CD och de menar att fjärren inte fungerar något vidare och ska bli bättre i nästa mjukvaruuppdatering.... och vad som skiljer 1.4.1 och 1.4.1_a åt visste man inte...
Boxen har ett serienummer där de sista siffrorna börjar 5xx xxx)
Rekommendationen från CD var att "tejpa över IR-ögat till TV:n" ... men HALLÅ!
Någon som vet vad 1.4.1_a är för något?
Någon som vet mer om fjärr-problemet och om det är återinfört eller om det varierar med olika boxar?
De skickar för övrigt en ny box, men de trodde inte att det skulle bli bättre!
Postad 07 juli 2008 - 14:38
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Någon som vet vad 1.4.1_a är för något?
Ingen aning, men jag pratade med supporten och de sa att ett antal HD-boxar har problem med EPG på SVT1 beroende på mjukvara, men jag menade att det måste väl då gälla alla boxar för de har väl samma mjukvara. Kanske inte, kan du med a ta emot EPG på SVT1 Sedan så har jag också problem med fjärren (lite beroende på dag), ibland måste man rikta den direkt mot boxen och trycka ett par gånger föra att det ska fungera ibland är det mer fritt att man kan rikta den hur som helst
Postad 07 juli 2008 - 15:12
ikki
-
ikki
-
Rookie
-
2 inlägg
Kollade precis och EPGn funkar för SVT1 med mjukvara 1.4.1_a
Hade ingen EPG för SVT1 igår när jag körde box nr2 som har 1.4.1
Fjärren funkar klart sämst på kvällen när det är mörkt i rummet så visst har det med omgivningen att göra.
Postad 07 juli 2008 - 16:22
Unregistered841d930f
-
Unregistered841d930f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Kollade precis och EPGn funkar för SVT1 med mjukvara 1.4.1_a Hade ingen EPG för SVT1 igår när jag körde box nr2 som har 1.4.1
Fjärren funkar klart sämst på kvällen när det är mörkt i rummet så visst har det med omgivningen att göra.
Jag har v 1.4.1 och fungerande EPG för SVT1
Redigerat av Unregistered841d930f, 07 juli 2008 - 16:27.
Postad 07 juli 2008 - 16:29
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har v 1.4.1 och fungerande EPG för SVT1 
Fungerar med min 1.4.1 idag (så då har det kommit igång utan ny mjukvara) så vad det med den supporten
Postad 07 juli 2008 - 17:16
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
men agpath finns det olika regioner av SVT1 nu, och några med EPG?
Just det, pga av de lokala nyhterna på morgon TV. Om EPG funkar på dessa eller inte verkar ha varit sporadiskt, men som jag skrev tidigare så har det hela tiden funkat på min comobobox, vilket bevisar att det måste vara ett problem med mjukvaran i HD-boxen.
Postad 07 juli 2008 - 18:29
kentarne
-
kentarne
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
En fundering. När jag ställer in en timerinspelning vi epg och sedan går in i timerlistan för att ange att den skall spelas in veckovis, så ändras veckodagen för inspelningen från t.ex lördag till söndag. Nån annan som sett det? Kan ju vara lite lurigt om inte uppmärksammar det. För övrigt så är jag positivt överraskad av boxen. Funkar riktigt bra.
/Kent
Postad 07 juli 2008 - 19:16
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Nu för en kvert sen knäppte det bara till i boxen och sen stängdes den av. Nu går den inte att starta utan den startar bara om sig hela tiden. Först står det 8888 och sen Init och sen blinkar den lilla dioden efter Init men sen stängs den av och sen börjar det om.
Jag har provat att dra ut sladden men det hjälper inte.
Är den död nu? Finns det nåt man kan göra?
Postad 07 juli 2008 - 20:30
FlatFuru
-
FlatFuru
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu verkar allt funka som det ska (nästan...):
- EPG fungerar på SVT1, dock ej på lokala SVT1 kanaler. Jag har version 1.4.1.
- TV6 ligger stabilt på plats 6. Tills CD ändrar i kanalplanen och bug 29 kickar in.
Ibland hopppar favoritlistan tillbaka till Favoritlisa A som Aktuell Lista. Händer ibland när jag uppdaterar min Aktuella Lista och sedan går tillbaka ut till sändningen (jo, jag sparar med gul knapp). Det har hänt en handfull gånger, men jag kan inte lista ut hur jag skall upprepa det. Någon som sett detta?
Postad 07 juli 2008 - 20:37
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Nu för en kvert sen knäppte det bara till i boxen och sen stängdes den av. Nu går den inte att starta utan den startar bara om sig hela tiden. Först står det 8888 och sen Init och sen blinkar den lilla dioden efter Init men sen stängs den av och sen börjar det om.
Detta hände mig i morse, men mitt i samtalet med kundtjänst gick den igång igen. Så än finns det hopp för boxen.
Postad 07 juli 2008 - 20:54
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Finns det inget annat hopp så kanske man kan prova att trycka OK + eventuellt knapp meny i visning av 8888, då försöker man starta en uppdatering av mjukvaran manuellt, det kanske är en väg in i boxen????
Redigerat av Unregistered124686ac, 07 juli 2008 - 20:55.
Postad 07 juli 2008 - 22:16
gabbar
-
gabbar
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Fungerar med min 1.4.1 idag (så då har det kommit igång utan ny mjukvara) så vad det med den supporten 
Det har säkerligen inget med mjukvaran att göra. Kör den gamla HD-boxen (men läser inägg för att jag funderar på den nya...), och där har också epg:n saknats på TV1 några dagar. För att nu ha återkommit...
Postad 07 juli 2008 - 22:37
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
En fundering. När jag ställer in en timerinspelning vi epg och sedan går in i timerlistan för att ange att den skall spelas in veckovis, så ändras veckodagen för inspelningen från t.ex lördag till söndag. Nån annan som sett det? Kan ju vara lite lurigt om inte uppmärksammar det. För övrigt så är jag positivt överraskad av boxen. Funkar riktigt bra.
Jag har också sett detta så det är en bugg som jag inte tror finns i listan. Med tanke på EPG-schabblet på 1'an så har jag fått programmera manuellt och sett detta alldeles nyss.
Postad 07 juli 2008 - 23:00
csspel
-
csspel
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Fick samma problem igår, precis när frugan ville ha inspelat ett program, fick den inte att starta, även om jag drog ut sladden ett tag, så jag drog ut sladden och försökt imorse och då fungerade den bra igen.
Postad 08 juli 2008 - 00:06
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Nu har den kommit igång igen. Faktiskt så gjorde den det när jag satt i telefonkö till CD. Boxen kände väl på sig att den låg risigt till
Men när del väl kom igång igen så saknades SVT1. På dess plats låg SVT2. Då dyker en fråga upp. När man gör sin egen favoritlista, så finns det en knapp som heter infoga. Hur fanken funkar den? Det står inte i manualen och jag fattar inte tyvärr. Vore kanon om man bara kunde infoga SVT1 på favoritplats 1 igen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|