Postad 16 november 2012 - 17:49
Men... du hade ju gjort slut på Novemberbudgetendamp ner idag .. Rammstein weekend :-)

Postad 16 november 2012 - 17:53
Men... du hade ju gjort slut på Novemberbudgeten
mm när jag ändå gått bet på den så ska jag göra det ordentligt :-)
Men nu blir det bara billiga fyndskivor om det blir några mer denna månad.
//Mike
Postad 19 november 2012 - 09:20

Redigerat av ralnar, 19 november 2012 - 09:21.
Postad 23 november 2012 - 12:52
som sålde fina uk-press (inga rariteter)av det mesta för 5£ eller 5 för 20£.
På söndags promenad, jag fick Mccartney plasseringen.....

Ett litet axplock av det som blev med hem 4pers klarte få med över 250 plattor

Emerson Lake Palmer en ny oppdagelse för mej, tack vare dessa gamla progg gubbarna

En Pink label (VG) av debut plattan som kommer få mycket lyssnings tid.
Deep P Fireball i Harvest uk-org mycket fin, brukar kosta en del betalte 20£
Samt två underbara Buzzcocks singlar Promises och den Fantastiska "Harmony in my Head" vilken titel!

Postad 23 november 2012 - 13:55

Lite inköp:
Rolling Stones Exile on .. Deluxe box set.
Lundell - Rent förbannat.
Wild wax combo - Space invaders 7"
Postad 23 november 2012 - 14:08
Gorillaz: The singles collection 2001-2011
De La Soul: The Grind Date
Audio Bullys: Generations
nu med Bild :-)
Bifogad fil(er)
Redigerat av fristil, 23 november 2012 - 17:16.
Postad 23 november 2012 - 14:57

Postad 26 november 2012 - 20:22
Hur som helst så har jag nu råkat ut för två stycken helt nya skivor som antingen knastrar eller är skitiga. Den senaste har som någon slags fläck på sig. Nu undrar jag om man ska acceptera detta och köpa en skivtvätt eller reklamera skivorna?
Postad 26 november 2012 - 20:43
Postad 26 november 2012 - 20:54
Postad 27 november 2012 - 11:28

ELO - S/T, UK orig -71
RUSH - S/T, US orig -74
Silverhead - S/T, UK orig -72
Postad 27 november 2012 - 21:56
Chicken Shack - Imagination Lady - 72
Hansson&Karlsson - Gold (1969), samling från de 3 första
Taj Mahal - Happy Just to Be Like I Am -72
Kevin Coyne - Matching Head and Feet -75
Kevin Coyne - In Living Black & White -76
Rockpile - Seconds of Pleasure -80
Noise - Små Lätta Röda Regndroppar -81 (Fanns 2 ex, jag tog båda

Mikael Ramel - Till Dej -72
Hade jag varit intresserad av Jazzfunk typ McLaughlin, Mahavishnu fanns det mer, men det lämnade jag kvar till någon som gillar det.
Postad 27 november 2012 - 22:58
Grattis! Inga dåliga fynd!Tokfynd idag för 10 kr/st
Chicken Shack - Imagination Lady - 72
Hansson&Karlsson - Gold (1969), samling från de 3 första
Taj Mahal - Happy Just to Be Like I Am -72
Kevin Coyne - Matching Head and Feet -75
Kevin Coyne - In Living Black & White -76
Rockpile - Seconds of Pleasure -80
Noise - Små Lätta Röda Regndroppar -81 (Fanns 2 ex, jag tog båda)
Mikael Ramel - Till Dej -72
Hade jag varit intresserad av Jazzfunk typ McLaughlin, Mahavishnu fanns det mer, men det lämnade jag kvar till någon som gillar det.
Var var denna loppis?
Redigerat av tomano58, 27 november 2012 - 23:24.
Postad 29 november 2012 - 15:45
ELO - ELO 2, UK orig på Harvest, -73
Postad 30 november 2012 - 08:16
Mikael Ramel - Extravagansa
Kommissarie Roy (mer Klippan-pop med Thomas Holst)
Den här gången hade de faktiskt märkt upp dem till 30 kr/st. Fair enough, jag har hittat så mycket bra där, det är fortfarande bra pris, och pengarna går till välgörenhet.
Ibland får de ett ryck och märker upp lite högre pris på några skivor, men oftast är det lite slumpartat, och mest 80-talsbulk som Phil Collins, Tomas Ledin och Rod Stewart som sedan blir stående.
Postad 01 december 2012 - 14:37
Countdown 2000 - DJ Misha
Culture Beat - inside out
Italo boot mix vol 4
Phenomena 2 - Dream runner
Postad 01 december 2012 - 17:19
Big Mama Thornton - In Europe
Big Mama Thornton - You ole houn dawg ( Ace ) Mono
John Lee Hooker - Dimples ( Två LP )
Postad 01 december 2012 - 17:29
PM'ade dig 10/11. Har du sett det?Några köp i Solnas skivdistrikt.
Big Mama Thornton - In Europe
Big Mama Thornton - You ole houn dawg ( Ace ) Mono
John Lee Hooker - Dimples ( Två LP )
Postad 02 december 2012 - 20:56
någon som köpt på sig Beatles reissue ännu?
Boxen pressas i EU och USA. Den amerikanska har fått väldigt dålig feedback, däremot EU har fått bra feedback. Jag nämner detta för Ginza säljer USA varianten och jag misstänker att CDON gör detsamma.
Postad 03 december 2012 - 11:07

Det fanns gott om 20/25/30-kronorsbackar men mest skräp i dem. De som sålde mest hade nog plattor runt 50 kronor, klassiker i hyfsat skick. Dyrare skivor verkar inte ha gått överhuvudtaget. Men denna mässan ligger iofs i Stadshallen mitt i centrum, i julhandeln och har inget inträde, så många som droppar in.
Postad 03 december 2012 - 11:54
någon som köpt på sig Beatles reissue ännu?
Jag har avvaktat in i det längsta för att få lite input via internet vilka av plattorna som kan vara värda att satsa på. De som jag hittills har sett anses hålla god klass är "Revolver", "Sgt Pepper..." och "Past Masters Volumes One & Two". Köpte därför "Sgt Pepper.." i lördags för att testa och utvärdera. Vinylen i sig är helt tyst med total avsaknad av bakgrundsljud, plattan ser fin och blank ut samt känns otroligt gedigen med sina bastanta 180g när man håller i den. Ljudåtergivningen håller hög klass generellt, skivan låter väldigt analog trots att den är digitalt remastrad så i detta fallet har ljudteknikerna på Abbey Road Studios verkligen lyckats. Rekommenderas!
Redigerat av GyroSE, 03 december 2012 - 12:38.
Postad 03 december 2012 - 19:30
Jag har avvaktat in i det längsta för att få lite input via internet vilka av plattorna som kan vara värda att satsa på. De som jag hittills har sett anses hålla god klass är "Revolver", "Sgt Pepper..." och "Past Masters Volumes One & Two". Köpte därför "Sgt Pepper.." i lördags för att testa och utvärdera. Vinylen i sig är helt tyst med total avsaknad av bakgrundsljud, plattan ser fin och blank ut samt känns otroligt gedigen med sina bastanta 180g när man håller i den. Ljudåtergivningen håller hög klass generellt, skivan låter väldigt analog trots att den är digitalt remastrad så i detta fallet har ljudteknikerna på Abbey Road Studios verkligen lyckats. Rekommenderas!
Är det US- eller EU-press?
Postad 04 december 2012 - 09:52
Är det US- eller EU-press?
Den jag har är EU- varianten som pressats i Tyskland.
Postad 04 december 2012 - 18:39
Den jag har är EU- varianten som pressats i Tyskland.
Vart har du köpt dem?
Postad 04 december 2012 - 22:34
Helt grön på området och har ingen koll på butikerna än, kanske bara nätet?
Postad 05 december 2012 - 08:31
Trots namnet, Kompakt Disk i Kristianstad.Någon som vet om det finns någon butik i Kristianstad/Hässleholm som säljer vinyl?
Helt grön på området och har ingen koll på butikerna än, kanske bara nätet?
Har dock inte varit där.
Postad 05 december 2012 - 08:46
Vart har du köpt dem?
Hos Bengans i Linköping, har bara köpt "Sgt Pepper´s.." än så länge och jag tar härnäst sikte på "Revolver" och "Past Masters...".
Postad 05 december 2012 - 12:17
Lite knaster, men acceptabelt.

Postad 05 december 2012 - 14:48
Just Sky verkar vara rätt kalla i skivbackarna. Har sett rätt många, men det är inte min bag.Spenderade några tior hos Myrorna igår.
![]()
![]()
![]()
Myrorna här har prisat ut sig och har en massa skivor som står.
25 kr för LP som är nästintill osäljbara oavsett pris, och en del som kunde varit intressanta för en tia har man satt typ 45 kr på.
Postad 05 december 2012 - 16:19
Jo, börjar bli dyrt på myrorna eller rättare sagt, inte så prisvärt. Sky-skivorna gick för en tia styck och en tjuga styck för de andra två så det var hekt ok. Sky är lyssningsmässigt i princip okända för mig men tänkte jag skulle chansa liteJust Sky verkar vara rätt kalla i skivbackarna. Har sett rätt många, men det är inte min bag.
Myrorna här har prisat ut sig och har en massa skivor som står.
25 kr för LP som är nästintill osäljbara oavsett pris, och en del som kunde varit intressanta för en tia har man satt typ 45 kr på.
Postad 05 december 2012 - 20:50
De skulle nog behöva någon annan sorts prissättning. Man märker att de famlar i blindo.Jo, börjar bli dyrt på myrorna eller rättare sagt, inte så prisvärt. Sky-skivorna gick för en tia styck och en tjuga styck för de andra två så det var hekt ok. Sky är lyssningsmässigt i princip okända för mig men tänkte jag skulle chansa lite
Jag hade bunkrat skivorna och satt ut dem en gång i månaden. Första dagen ett lite högre pris, typ 30-40 kronor, sedan gradvis lägre pris, och mot slutet kanske 1 krona skivan. Det som inte gått åt då kan gå till återvinning.
Hade varit större chans att de fick ut ett fair pris, utan att de behövde vara experter. Dealers hade haft lite mindre att hämta, förutom chansen att hitta något riktigt rart första dagen.
Postad 07 december 2012 - 16:17
Postad 08 december 2012 - 13:49
Postad 08 december 2012 - 15:26

Postad 08 december 2012 - 17:51
Brandi Carlile - Bear Creek ( 2 LP )
Inköpta på Folkårock, Borlänge. Nya fina plattor.
Postad 08 december 2012 - 18:24
Ingemar håller fortsatt liv i plate barenRyan Bingham - Tomorrowland ( 2 LP )
Brandi Carlile - Bear Creek ( 2 LP )
Inköpta på Folkårock, Borlänge. Nya fina plattor.

Postad 08 december 2012 - 20:57
Postad 09 december 2012 - 07:59
Hittade två vinyler på skivbörsen idag som snurras just nu. Tack till GyroSE för tipset om Toto:s "IV" som låter väldigt bra. Andra skivan är "Nuthin' Fancy" med Lynyrd Skynyrd.
lynard-toto.jpg 685,34K 1 Antal nerladdningar
Grattis till fina inköp. Toto IV är aldrig fel....
Postad 09 december 2012 - 21:33
Hos Bengans i Linköping, har bara köpt "Sgt Pepper´s.." än så länge och jag tar härnäst sikte på "Revolver" och "Past Masters...".
Tack, får kolla stockholmsbutiken.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar