Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2008 - 15:08

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Alltså vad är detta för telefon egentligen? Har använt den en tid nu och bristerna blir ju bara fler och fler.

*Rent telefonmässigt
Mottagningen är under all kritik. Den redan dåliga 3G-täckningen gör telefonen obrukbar. Den är fruktansvärt känslig för beröring när det gäller mottagning. T.ex. man har täckning på en plupp men så fort man tar upp luren så försvinner täckningen. Lösningen blir att man får lägga telefonen och använda headseten. Så här dålig täckning har jag aldrig haft på en telefon. Oacceptabelt.

Högtalartelefonen är obrukbar(spela musik med för den delen). Detta beror på att högtalaren är så usel samt att ljudet leds ut på ett minst sagt märkligt vis. Man få helt enkelt hålla telefonen nära örat även med högtalartelefon på. Oacceptabelt.
Även vid vanliga samtal är ljudet minst sagt av dålig kvalitet.

Samtalshanteringen är usel. Är alldeles för ofta man "råkar" ringa upp personer av misstag. Det sker klippning i samtalen och telefonen är inte tillräckligt responsiv när det kommer till t.ex. samtal av och på.
Blir helt otroligt pinsamt när man ringer och samtalet får inledas med flumeri. "Hallå?, Hallå? Vem talar jag med?"
Totalt ###### oacceptabelt!

Min senaste lur var SE P1 och den kör i cirklar runt Diamanten på dom allra mest grundläggande funktionerna.

Håller med i det mesta ljudet är under all kritik i denna tel det samma när man skall svara eller lägga på samtal och har ringt upp många jag med utan att vetat om det ..Jag har sån där skydds film på nallen sån man klipper till själv och har man inte gjort hål för högtalaren så hör man inte ett smack så lågt är ljudet även på max volym ..

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 06 September 2008 - 15:10.

Postad 06 September 2008 - 15:29

peaceriich
  • peaceriich
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Alltså vad är detta för telefon egentligen? Har använt den en tid nu och bristerna blir ju bara fler och fler.

*Rent telefonmässigt
Mottagningen är under all kritik. Den redan dåliga 3G-täckningen gör telefonen obrukbar. Den är fruktansvärt känslig för beröring när det gäller mottagning. T.ex. man har täckning på en plupp men så fort man tar upp luren så försvinner täckningen. Lösningen blir att man får lägga telefonen och använda headseten. Så här dålig täckning har jag aldrig haft på en telefon. Oacceptabelt.

Högtalartelefonen är obrukbar(spela musik med för den delen). Detta beror på att högtalaren är så usel samt att ljudet leds ut på ett minst sagt märkligt vis. Man få helt enkelt hålla telefonen nära örat även med högtalartelefon på. Oacceptabelt.

Samtalshanteringen är usel. Är alldeles för ofta man "råkar" ringa upp personer av misstag. Det sker klippning i samtalen och telefonen är inte tillräckligt responsiv när det kommer till t.ex. samtal av och på.
Blir helt otroligt pinsamt när man ringer och samtalet får inledas med flumeri. "Hallå?, Hallå? Vem talar jag med?"

Min senaste lur var SE P1 och den kör i cirklar runt Diamanten på dom allra mest grundläggande funktionerna.

Låter ju ganska sletet! Lite nybörjarfråga här: är det här grejer som kan kommma bli bättre med framtida ROM?

Postad 06 September 2008 - 15:33

dyb
  • dyb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
aa håller med ljudet e rätt lågti luren, men jämfört me min iphone så e dom på samma nivå.
Har letat en del på google men hittar fortf inte hur man fixar så htcs egna musikspelare hittar min musik, Står hela tiden "Söker"

Postad 06 September 2008 - 15:39

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Några av sidorna håller på med warez, är detta tillåtet här? Tvivlar på det va!?

I övrigt känns det totalt meningslöst att påpeka det:), det blir bara dålig stämning om man ska påpeka småsaker hela tiden. Om en moderator finns det olämpligt så antar vi att dom tar bort det:).

Är väll bara bra om folk kommer med tips, sedan är det väll upp till var och en om de vill begå brott eller inte.

Nu är mitt inlägg precis lika meningslöst, men men...

Postad 06 September 2008 - 15:46

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

*Rent telefonmässigt

Jag kan hålla med om att högtalaren i den är lite klen men hade inte väntat mig så mycket av den i en sån liten tel...
Annars så håller jag inte alls med... Jag har inga problem alls med samtalshanteringen. Det tar en stund att sätta sig in i hur den fungerar men har man väl gjort det så är det inga problem tycker jag...

Sen har man skyddsplast som någon hade och inte klippt ur för hörluren så måste man väl fatta att det hörs dåligt...
Hade f ö oxå en P1:a före diamanten och jag tycker helt klart att diamanten är en bättre tel....

Postad 06 September 2008 - 15:49

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Jag kan hålla med om att högtalaren i den är lite klen men hade inte väntat mig så mycket av den i en sån liten tel...
Annars så håller jag inte alls med... Jag har inga problem alls med samtalshanteringen. Det tar en stund att sätta sig in i hur den fungerar men har man väl gjort det så är det inga problem tycker jag...

Sen har man skyddsplast som någon hade och inte klippt ur för hörluren så måste man väl fatta att det hörs dåligt...
Hade f ö oxå en P1:a före diamanten och jag tycker helt klart att diamanten är en bättre tel....

På min förra LG hördes samtalet jävligt bra fast man inte skar ur för högtalaren och bra att ha den täppt så jag slipper massa damm och skit i högtalaren ..

Postad 06 September 2008 - 15:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Min musik slutar spela när jag stänger av bildskärmen, dvs trycker på stäng av knappen en gång. Hur gör jag för att den ska fortsätta spela utan att behöva vänta tills mobilen går i lås automatiskt.

Vet inte om min metod är standard eller om man får den med nått tilläggsprogram, men gå in på kappar och kolla om du kan binda nån knapp till alternativet lock device, då kan du genom att trycka på knappen du valt låsa eneheten utan att stänga av skärmen och musiken fortsätter som vanligt, skärmen slocknar senare som vanligt.

Postad 06 September 2008 - 16:05

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vet inte om min metod är standard eller om man får den med nått tilläggsprogram, men gå in på kappar och kolla om du kan binda nån knapp till alternativet lock device, då kan du genom att trycka på knappen du valt låsa eneheten utan att stänga av skärmen och musiken fortsätter som vanligt, skärmen slocknar senare som vanligt.

Det stämmer att om man inte har ändrat nått på knappinställningne så kan man hålla ner "lägg på" knappen för att låsa enheten och då fortsätter musiken....

Postad 06 September 2008 - 17:22

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Hej Diamond lovers!
Jag har en liten fråga som jag funderat på som jag hoppas nån vänlig själ kan svara på...
Om jag tar bort en kontakt i tel o synkar med outlook så försvinner den ju oxå i outlook... Vad händer om man uppgraderar tel så den blir tom på kontakter o synkar med outlook, försvinner kontakterna i outlook då??? Och om så är fallet, kan man ställa in det någonstans i så fall?

Var lugn, om du flashar om telefonen och synkar så förs kontakterna över till telefonen igen. Men om du däremot gör som jag gjorde när jag skulle städa telefonen, och raderade alla kontakter i telefonen och sen synka, då blir det tomt på båda ställen. Nu hade jag på känn att det skulle gå så, så jag tog backup på kontakterna i Outlook innan.
Men som sagt, flasha och synka du, det har jag gjort många gånger och aldrig förlorat nån kontaktlista. Men ta en backup på kontakterna ändå, utifall...

Postad 06 September 2008 - 17:42

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Var lugn, om du flashar om telefonen och synkar så förs kontakterna över till telefonen igen. Men om du däremot gör som jag gjorde när jag skulle städa telefonen, och raderade alla kontakter i telefonen och sen synka, då blir det tomt på båda ställen. Nu hade jag på känn att det skulle gå så, så jag tog backup på kontakterna i Outlook innan.
Men som sagt, flasha och synka du, det har jag gjort många gånger och aldrig förlorat nån kontaktlista. Men ta en backup på kontakterna ändå, utifall...

Tackar så mycket för svaret!
Jag tror jag går på ditt tips om att ta backup på kontakterna ändå ;)) Har letat efter nån inställning om att om man vill att inga ändringar görs på datorn eller vise versa, men jag hittar inget....

Postad 06 September 2008 - 19:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hej Diamond lovers!
Jag har en liten fråga som jag funderat på som jag hoppas nån vänlig själ kan svara på...
Om jag tar bort en kontakt i tel o synkar med outlook så försvinner den ju oxå i outlook... Vad händer om man uppgraderar tel så den blir tom på kontakter o synkar med outlook, försvinner kontakterna i outlook då??? Och om så är fallet, kan man ställa in det någonstans i så fall?

Jag brukar ställa in så att om det blir konflikt mellan telefon och dator så sparar datorn sin info om jag måste typ radera telefonen, det värsta som kan hända då är att du får tillbaka kontakter som du raderat i telefonen efter att du synka sist. Nu använder jag bara vista, men vet att det gick att ställa in det i Active Sync också.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 September 2008 - 19:58.

Postad 06 September 2008 - 20:12

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Låter ju ganska sletet! Lite nybörjarfråga här: är det här grejer som kan kommma bli bättre med framtida ROM?

Det mesta gällande mjukvaran går att fixa till själv. Det som hör hårdvaran till finns inget att göra åt.

Finns flera brister där man helt enkelt blivit tvungen att kompromissa för det underdimensionerade batteriet. Samtalshanteringen är en sådan. Väl i ett samtal är det ett jäkla meck att göra någonting som parkera samtal, högtalartelefon m.m. Allt på grund av att skärmen stänger av sig ganska omedelbart. Detta går att tweak'a men det har sitt pris givetvis.

Följande finns mig veterligen inget att göra åt:
Täckning
Ljudet både i snäckan och högtalaren.

Sen finns det en hel del annat meck men det hör Win mobile till. Detta OS är helt klart gjort för att användas med stylus. Finns ingen logik i det öht. Med det menat finns ingen synk i huruvida denna lur ska användas i höger- eller vänsterfattning.

Rakt ur lådan tycker jag att denna faller sig bäst i vänsterfattning(precis som P1). Startmeny ligger till vänster m.m. Väl inne i OS'et ja då är högerfattning helt klart att föredra med rullningslistor, stäng program m.m. placerat till höger. En svepande rörelse kan naturligtvis inte behöva göras sträckt över skärmen. Detta eftersom fingret skymmmer skärmen.

Redigerat av BruteBonk, 06 September 2008 - 20:19.

Postad 06 September 2008 - 21:33

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Innan så hade jag både ringsignal och vibrator samtidigt, men nu får jag inte det att fungera ihop utan bara var för sig. Förmodligen nått väldigt enkelt men jag får det inte att funka.

Hjälp mig :)

Postad 06 September 2008 - 22:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Innan så hade jag både ringsignal och vibrator samtidigt, men nu får jag inte det att fungera ihop utan bara var för sig. Förmodligen nått väldigt enkelt men jag får det inte att funka.

Hjälp mig :)

Inställningar/telefon/ välj vibrera och ring. Men om jag inte missminner mig helt så funkar inte alla signaler ihop med vibration. Kan ha fel där då jag inte använder standard ringsignaler.

Postad 06 September 2008 - 22:52

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Hur kan ni tycka det är dåligt ljud i luren, jag jobbar på lager (bullrigt), har telefonen i ett fodral som täcker hela luren och sen i fickan, inga som helst problem att höra när det ringer.
Måste även sänka volymen när jag pratar för att inte bli hörselskadad :)

Postad 06 September 2008 - 23:40

brb66
  • brb66
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Program som i regel kostar pengar och som någon har fipplat med dvs crackat så man inte behöver betala för dem. Förbenat olagligt.

Och var och en gör inte vad dom skälva vill ???? Finns även massor att läsa om på dessa sidor. Dina moralkakor kan du hålla för dig skälv

Redigerat av brb66, 06 September 2008 - 23:41.

Postad 07 September 2008 - 01:27

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Håller med i det mesta ljudet är under all kritik i denna tel det samma när man skall svara eller lägga på samtal och har ringt upp många jag med utan att vetat om det ..Jag har sån där skydds film på nallen sån man klipper till själv och har man inte gjort hål för högtalaren så hör man inte ett smack så lågt är ljudet även på max volym ..

haha det var det sjukaste jag hört på länge...det förstår ju vilken unge som helst att du måste göra hål i plasten. vilken högtalare som helst låter ju sämre om du håller för den med något, och med en plast som sitter klistrat på är det klart du knappt hör något.
din gamla mobil kanske hade högtalaren längre upp så det läckte ut där plasten inte satt för eller något litet hål i den nånstans.
du kan ju inte klaga på ljudet i högtalaren för att du är så dum själv att du inte förstår de där.

Postad 07 September 2008 - 08:42

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Inställningar/telefon/ välj vibrera och ring. Men om jag inte missminner mig helt så funkar inte alla signaler ihop med vibration. Kan ha fel där då jag inte använder standard ringsignaler.

Fungerade, tack ! :)

Postad 07 September 2008 - 08:45

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tjena alla diamant-diggare.
Har gått ett tag och suktat nu och är grymt nära att slå till, lr var iaf... till det började talas om taskig mottagning här i forumet.
Hur rä det egentligen? sitter mycket i bilen och far land och rike runt och kan verkligen inte stå ut med en lur som suger i mottagningen. hade en LG som åkte ut genom förnstret mellan Lin-ping och Vimmerby...
Snälla, ge lite objektiv feedback på hur diamanten fixar mottagningen, finns det några tester någonstans?

Postad 07 September 2008 - 08:59

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Hur kan ni tycka det är dåligt ljud i luren, jag jobbar på lager (bullrigt), har telefonen i ett fodral som täcker hela luren och sen i fickan, inga som helst problem att höra när det ringer.
Måste även sänka volymen när jag pratar för att inte bli hörselskadad :)

Samma med min. Inga problem att höra när det ringer, och samtalsvolymen måste jag skruva ner, annars blir det alldeles för högt. Jobbar också i bullrig miljö ibland, och det finns gott om marginal för att föra ett samtal där också.

Vad gäller 3G-mottagnngen, som en del klagar på, så föll jag också för grupptrycket i början, och tyckte att den var dålig. Men nu har jag jämfört med andra telefoner och kan säga att den nog är normal, åtminstone är den inget sämre än andra telefoner av varierande fabrikat.

Postad 07 September 2008 - 09:43

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Följande finns mig veterligen inget att göra åt:
Täckning
Ljudet både i snäckan och högtalaren.

Fel och mer Fel...

Båda kan uppdateras. På Diamonden kallas allt som den ha kontakt med (GPS, GPRS, UMTS(3G), HDSPA, FM Radion) för Radio. Sveenska HTC Diamond kommer med en Radio med version .03. Den nyaste är .08. Jag tycker dock att du inte ska klaga om du kör med den äldsta Radion. .07 är den bästa enligt min mening, jag har enormt bra täckning...

Ljudet går att boosta med ett Registrerings Tweak, men alla dom senaste ROM'en har faktiskt ökat volymen.

Så flashar du med tex Duttys 1.9, då kan du komma och klaga här sen om du tycker den är seg och dum och dålig mottagning, för bättre ROM och Radio finns inte...

Tyvärr så är det så att denna mobil funkar bättre med nyare och tweakade ROM's...

Postad 07 September 2008 - 10:05

peaceriich
  • peaceriich
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Fel och mer Fel...

Båda kan uppdateras. På Diamonden kallas allt som den ha kontakt med (GPS, GPRS, UMTS(3G), HDSPA, FM Radion) för Radio. Sveenska HTC Diamond kommer med en Radio med version .03. Den nyaste är .08. Jag tycker dock att du inte ska klaga om du kör med den äldsta Radion. .07 är den bästa enligt min mening, jag har enormt bra täckning...

Ljudet går att boosta med ett Registrerings Tweak, men alla dom senaste ROM'en har faktiskt ökat volymen.

Så flashar du med tex Duttys 1.9, då kan du komma och klaga här sen om du tycker den är seg och dum och dålig mottagning, för bättre ROM och Radio finns inte...

Tyvärr så är det så att denna mobil funkar bättre med nyare och tweakade ROM's...

Alla dessa hemmagjorda ROM's hur funkar garantin om man lägger in en sånn? Jag tänker eventuellt köpa en tre lur och mest använda den som den är och uppdatera med de officella ROM's, Är mobilen tillräckligt bra i grunden eller "måste" man ta till massa tweakande och flash för att åtgärda viktiga brister som telefonen eventuellt har?

Postad 07 September 2008 - 10:26

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Alla dessa hemmagjorda ROM's hur funkar garantin om man lägger in en sånn? Jag tänker eventuellt köpa en tre lur och mest använda den som den är och uppdatera med de officella ROM's, Är mobilen tillräckligt bra i grunden eller "måste" man ta till massa tweakande och flash för att åtgärda viktiga brister som telefonen eventuellt har?

Jag kör med den senaste officiella romen, och allt fungerar perfekt.
Om man flashar telefonen och behöver lämna in den för garantiärende, så är det nog bäst att återställa den till original innan.

Postad 07 September 2008 - 10:57

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Var laddar men ner senaste Radioverisonen?

Postad 07 September 2008 - 10:58

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag kör med den senaste officiella romen, och allt fungerar perfekt.
Om man flashar telefonen och behöver lämna in den för garantiärende, så är det nog bäst att återställa den till original innan.

Asså om telefonen "dör" då finns det inte en chans att dom kan se vad du har haft i den.

Däremot ifall tex någon knapp skulle dö, eller något annat i stil med det, så kan du ju alltid flasha om allt original igen, tilochmed ifall skärmen skulle dö...

Det gäller väl egentligen bara att ha alla original SPL, ROM, och Radio.

Först installerar du Radio, sedan ROM och SIST original SPL. Sen är den som du köpte den...

Men ska du flasha custom Rom's så är det tvärtom, Först HardSPL, Sedan ROM, sist Radio om inte ROM'en kommer med en radio redan...

Postad 07 September 2008 - 11:02

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag måste oxå säga att jag kan absolut inte klaga på ljudet i hörluren, får oxå skruva ner ljudet för att det inte ska vara för högt. Vad det gäller täckningen är det varken bättre eller sämre än dom andra telefonerna jag har haft.. P1, N80, K750.....etc... Sen så är det här min första win mob och visst tyckte jag att det va lite knöligt till i början och det blev lite "fel" tryck o s v....och det krävs ju att man har lite intresse av att sätta sig in i hur den fungerar för att få ut det mesta av den. Gör man det så måste jag säga att det är en alldeles störtskön "lur"!!!
Är man däremot inte intresserad av att sitta o pilla lite o sätta sig in i hur den fungerar och är ute efter enkelhet....välj en annan lur!!!
Det som "impar" mest måste jag ju säga är att dom har lyckats trycka in så otroligt myckte funkrioner i det lilla formatet!!!! Och så klart när den är så pass liten så måste det ju kompromissas såklart....

Det va min åsikt!!! :)

Postad 07 September 2008 - 11:07

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

haha det var det sjukaste jag hört på länge...det förstår ju vilken unge som helst att du måste göra hål i plasten. vilken högtalare som helst låter ju sämre om du håller för den med något, och med en plast som sitter klistrat på är det klart du knappt hör något.
din gamla mobil kanske hade högtalaren längre upp så det läckte ut där plasten inte satt för eller något litet hål i den nånstans.
du kan ju inte klaga på ljudet i högtalaren för att du är så dum själv att du inte förstår de där.

Vadå sjukaste jag hört på länge ??? har haft en ###### massa telefoner och har inte behövt gjort någe hål för högtalaren .
Och vad fan har du för rätt att anklaga folk att vara dumma ????
Har haft utan plasten med och det är anskrämligt dålig ljudvolym och på dom förra har plasten täckt högtalaren med och om du läster vidare så är det bra damm skydd .
Blir pissoff på IDIOTER som du ..
Och vi brukar linda in telefonerna i fryspåsar med utan problem att höra men det skulle inte funka med denna .
Tycker man kan gott vara kritisk mot saker som inte fungerar som dom skall ..

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 07 September 2008 - 11:47.

Postad 07 September 2008 - 11:09

Meep
  • Meep
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hur är bra är eran täckning?

Jag undrar om det är något fel på min diamant då min kompis har en N95 och verkligen alltid har MYCKET bättre mottagning än mig. Jag har oftast mellan 0 och 1 prick inomhus medan han oftast har full täckning (båda har tre som operatör). Kan det vara fel på telefonen?

Använder ROM 1.93 med tillhörande radio .05

Postad 07 September 2008 - 11:16

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Hur är bra är eran täckning?

Jag undrar om det är något fel på min diamant då min kompis har en N95 och verkligen alltid har MYCKET bättre mottagning än mig. Jag har oftast mellan 0 och 1 prick inomhus medan han oftast har full täckning (båda har tre som operatör). Kan det vara fel på telefonen?

Använder ROM 1.93 med tillhörande radio .05

Den är rätt dålig på min med har en till 2 pinnar då jag är inne ,
Åker mycket tåg och har knappt någon täckning mellan västerås-Stockholm .
Trodde det skulle bli bättre med en 3G lur men icke kan ju vara comviq som har taskig täckning på sträckan. Fast man ser ju folk som kan prata hela sträckan förutom i tunnlarna..

Postad 07 September 2008 - 11:37

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Den är rätt dålig på min med har en till 2 pinnar då jag är inne ,
Åker mycket tåg och har knappt någon täckning mellan västerås-Stockholm .
Trodde det skulle bli bättre med en 3G lur men icke kan ju vara comviq som har taskig täckning på sträckan. Fast man ser ju folk som kan prata hela sträckan förutom i tunnlarna..

Just det jag är rädd för, även om det snarare gäller bilen än tåget.
Men går det att få det acceptabelt, eller rent av bra, av lite tweakande med ROM's och radio's? Verkar ju som att iaf Gucci upplever det. Fler erfarenheter tack!

Postad 07 September 2008 - 11:40

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Just det jag är rädd för, även om det snarare gäller bilen än tåget.
Men går det att få det acceptabelt, eller rent av bra, av lite tweakande med ROM's och radio's? Verkar ju som att iaf Gucci upplever det. Fler erfarenheter tack!

Har inge erfarenhet av att leka med ROM och sånt men måste nog försöka få till den ..

Postad 07 September 2008 - 11:45

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Finns det inge ? tecken när man har vanliga tangentbordet uppe när man skriver sms ???
Finns upp och ner vända frågetecken men inget vanligt har jag kunnat hitta .
Drygt att ändra till annan tangentbord när man sitter och messar ..

Postad 07 September 2008 - 11:57

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tja, vad ska man säga. Har varit i windows mobile branschen kanske i 5-6 år nu. De som jobbar med programmen lägger ner äckligt med arbete på dessa, funkar ofta inte på samma sätt som spel/film/musik. Det är ofta äckligt små företag eller till och med enstaka människor som är grymma på att programmera program som vi ska kunna använda. Många på XDA till exempel anänder sig av donationsprincipen vissa andra vill ha en ytterst liten summa pengar för deras hårda slit. Däremot ppcwarez och pda4x är rent o skära warez sidor. Nu orkar jag inte med detta mer och kommer heller inte följa denna tråd mer, ni slipper mig och jag slipper er. Tack o hej...

Postad 07 September 2008 - 11:59

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Finns det inge ? tecken när man har vanliga tangentbordet uppe när man skriver sms ???
Finns upp och ner vända frågetecken men inget vanligt har jag kunnat hitta .
Drygt att ändra till annan tangentbord när man sitter och messar ..

Om du trycker på SHIFT så kommer ? på samma knapp som + dvs bredvid 0

Postad 07 September 2008 - 15:14

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Om du trycker på SHIFT så kommer ? på samma knapp som + dvs bredvid 0

Om jag trycker på SHIFT får jag stora bokstäver .

Postad 07 September 2008 - 15:40

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tja, vad ska man säga. Har varit i windows mobile branschen kanske i 5-6 år nu. De som jobbar med programmen lägger ner äckligt med arbete på dessa, funkar ofta inte på samma sätt som spel/film/musik. Det är ofta äckligt små företag eller till och med enstaka människor som är grymma på att programmera program som vi ska kunna använda. Många på XDA till exempel anänder sig av donationsprincipen vissa andra vill ha en ytterst liten summa pengar för deras hårda slit. Däremot ppcwarez och pda4x är rent o skära warez sidor. Nu orkar jag inte med detta mer och kommer heller inte följa denna tråd mer, ni slipper mig och jag slipper er. Tack o hej...

Nej absolut inte, jag tror att de flesta är med på vad du menar och och håller till fullo med. Men man kan lägga fram sina åsikter på olika sätt, man behöver kanske inte göra det på det mest "otrevliga" sätt. Det var nog mer det vi klagade på.

I övrigt tycker jag absolut inte du ska sluta följa tråden, bara för att det uppstår kritik. Du har ju tillfört mycket vettigt annars i tråden så jag tycker det vore synd om du slutade skriva i denna. Så jag hoppas du fortsätter med det och fortsätter när du slutat tjura:).

Postad 07 September 2008 - 17:54

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Om jag trycker på SHIFT får jag stora bokstäver .

Ja, bokstäverna blir stora, men sifferraden ovanför ändras ju till olika tecken. Där ibland ? .

Postad 07 September 2008 - 18:18

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Ja, bokstäverna blir stora, men sifferraden ovanför ändras ju till olika tecken. Där ibland ? .

Tror inte vi kör med samma tangentbord för jag har ingen siffer rad får klicka på en knapp för att få fram sifror ..

Postad 07 September 2008 - 20:05

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Vilket program behöver man om man vill spela upp ebooks? filändelsen (.lit) När jag spelar upp den på datorn använder jag Microsoft reader.

ingen som vet något?

Hur importerar jag rsslänkar till htcn? Jag har ingen lust att knappa in långa url med massa skumma tecken, tar ju jättelång tid!

Postad 07 September 2008 - 20:07

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tror inte vi kör med samma tangentbord för jag har ingen siffer rad får klicka på en knapp för att få fram sifror ..

Okej, trodde du menade det som heter "Tangentbord" eftersom du skrev "vanliga tangentbordet". Men vilket menar du egentligen? "Telefonknappsats", "Kompakt QWERTY", "Fullständigt QWERTY" eller "Tangentbord?

Postad 07 September 2008 - 20:39

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Vadå sjukaste jag hört på länge ??? har haft en ###### massa telefoner och har inte behövt gjort någe hål för högtalaren .
Och vad fan har du för rätt att anklaga folk att vara dumma ????
Har haft utan plasten med och det är anskrämligt dålig ljudvolym och på dom förra har plasten täckt högtalaren med och om du läster vidare så är det bra damm skydd .
Blir pissoff på IDIOTER som du ..
Och vi brukar linda in telefonerna i fryspåsar med utan problem att höra men det skulle inte funka med denna .
Tycker man kan gott vara kritisk mot saker som inte fungerar som dom skall ..

...

HAHAHAHAHA omfg... HAHAHA... kommer ihåg när jag fick mobilen och inte tog bort original plasten och tyckte det lät skit dåligt... sen var det nån här som påpekade att den inte hade hål, så när jag bytte till det skyddet som kom med (Med hål för hörlursdelen) tyckte jag allt lät helt perfekt...

Jag ska nog sätta en plastpåse på alla högtalare på mitt surroundsystem och klaga på att det låter som om det är en påse på dom... HAHA...

Jo, någon frågade om Radio, jo jag tyckte .08 funkade bäst för mig, men för vissa mobiler (revisions) så har det funkat sämmre än .07. och för vissa har .05 funkat bäst så jag tror mer att du får experimentera lite...

Postad 07 September 2008 - 21:21

Achilleos
  • Achilleos
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Såg några inlägg om täckning och jag kan säga att jag har SKITDÅLIG täckning. SItter just nu i en ordinär 60-tals villa med ytterväggar av tegel och trä. Enligt 3:s täckningskarta har jag i detta område högsta möjliga täckning, röt som i Turbo 3G. Helt slumpvis pendlar täckningen här mellan "ingen tjänst" och en pinne. Långa perioder söker telefonen efter nät, och sen kan den helt plötsligt fungera stabilt. Sen räcker det med att man flyttar den typ 30 cm på ett bord så tappar den täckningen osv. SMS som jag skickar kommer ibland fram långt efter att de skickats. Min gamla SE med Teliaabbonnemang har fyra pluppar av fem i källaren, där är min Tre-Diamond stendöd.

Är skitmissnöjd med detta och kommer att gå in till nån tre-affär i veckan och försöka byta ut skiten.

(Ja, jag har uppgraderat till senaste ROM:en på htc.com)

Postad 07 September 2008 - 21:26

wbm
  • wbm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Var ganska längesen jag flashade nytt rom på min diamant så tänkte att det är dags att dra in ett lite nyare rom nu, jag kör just nu med radio 05 så tänkte testa att dra in 07 när jag ändå flashar.

Så när jag skulle tanka Dutty's nyaste rom såg jag att den hette "Ruu_Signed_Duttys_Diamond_5.2.20748_V1_9_Radio_1.00.25.07_Lite" innebär det då att den lägger in 07 romen också eller betyder "Radio_1.00.25.07_Lite" i namnet bara att det rekommenderas att man kör med 07?

Är det fortfarande 1.40 som gäller för SPL btw?

Postad 07 September 2008 - 21:52

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Var ganska längesen jag flashade nytt rom på min diamant så tänkte att det är dags att dra in ett lite nyare rom nu, jag kör just nu med radio 05 så tänkte testa att dra in 07 när jag ändå flashar.

Så när jag skulle tanka Dutty's nyaste rom såg jag att den hette "Ruu_Signed_Duttys_Diamond_5.2.20748_V1_9_Radio_1.00.25.07_Lite" innebär det då att den lägger in 07 romen också eller betyder "Radio_1.00.25.07_Lite" i namnet bara att det rekommenderas att man kör med 07?

Är det fortfarande 1.40 som gäller för SPL btw?

.07 kommer med... och vilken unsigned hardspl som funkar för dig e bra, jag kör 1.40, funkar bäst här---...

Postad 07 September 2008 - 22:00

wbm
  • wbm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

.07 kommer med... och vilken unsigned hardspl som funkar för dig e bra, jag kör 1.40, funkar bäst här---...

Tackar, bara att dra in 1.9 då, hoppas det går lika smidigt som senast :)

Postad 07 September 2008 - 22:08

joppase
  • joppase
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej alla diamantägare.

jag har ett problem med gyrot (eller vad det är som känner av vinkeln). om man spelar teeter och lägger mobilen plant så vill kulan rulla "uppåt" hela tiden, jag får luta mobilen ca 10 gr (mot mig) för att kulan ska ligga still!

har inte hittat nått om det här nånstans, är det någon som har stött på samma problem? finns det inställningar för att justera?

Postad 07 September 2008 - 22:54

wbm
  • wbm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Flashade precis om till Dutty's 1.9 och upptäckte att ikonen allra längst upp till höger som man tryckte på för att få fram vilka program som var igång och stänga ner dem finns inte längre, helt tomt där den låg innan. Går det att få tillbaka den på nått sätt? hittar inte i några inställningar.

Postad 07 September 2008 - 23:01

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jag har nu haft telefonen i ett par veckor och det är verkligen hatkärlek vi pratar om här. Precis som någon annan sa så är grundläggande saker som telefonidelen rätt usel. För det första och det som är mest störande är segheten som helt plötsligt infinner sig när man ska ringa eller att det ringer. Jag upplevde precis samma störande sak på P1:an när jag hade den att telefonen tar flera sekunder på sig att börja spela ringsignalen även fast telefonen börjar blinka och skärmen tänds. Jag testade lite snabbt med hemtelefonen och det tar mellan 6-7 sekunder innan ringsignalen drar igång vilket betyder att det har gått fram 2 signaler innan ens den andra har hört telefonen. Om jag då byter ringsignal till en ifrån telefonen så går tiden ner till 4-5 sekunder istället och det går bara fram 1-1½ signal istället. Ringsignalen jag har nu är en fullängds highbitrate MP3 på 11mb vilket iofs är att ta i lite men om jag då jämför med min SE W910 som var min senaste telefon så spelade ringsignalen ingen som helst roll och den börjar spela låten DIREKT när man ringer. Däremot är den kvick när det gäller SMS signal som kommer på en gång tillsammans med vibratorn.

Sen är jag fortfarande totalt förvirrad när det gäller att avsluta ett samtal. Håller man telefonen med högerhand så är det väldigt jobbigt att med enhandsfattning trycka på luren och man vill då hellre trycka på skärmen istället. Nu går inte detta utan man är tvungen att knäppa igång skärmen först och sen trycka avsluta samtal vilket är om möjligt ännu krångligare. Det gör inte saken bättre heller att färgen på "Avsluta samtals"-knappen skiftar väldigt lite i färg när man trycker på den så man vet inte riktigt om man verkligen avslutade samtalet eller inte eftersom segheten gör att samtalsskärmen tar flera sekunder på sig att försvinna.

Sen har vi det här med aviserande av missade samtal och sms/mms/email som är alldeles för dålig. Får jag ett sms, varför kan inte en stor skärm tala om att jag har fått ett mess ifrån bla bla bla och sen "vill du läsa" eller liknande. Det finns ju något liknande nu som egentligen är ännu bättre där telefonen visar dom första 4-5 raderna i messet längst ner på skärmen men den försvinner ju efter bara några sekunder. Varför inte ha den kvar tills nästa gång man knäpper på skärmen igen och då låta användaren själv välja vad han vill göra. Som det är nu så är det en liten fjuttikon högst upp som talar om att jag har sms som väntar och jag missar det ofta. Samma sak gäller då missade samtal där jag också vill ha ordentlig avisering att jag har missat samtal och inte bara en liten ikon och sen en siffra på skrivbordet som talar om det. Tänk SE-telefoner och deras popup system som jag verkligen gillar.

Någon som vet om den snurrande lysdioden är någon batteridödare förresten? Jag har inte testat än men det är ett utmärkt sätt att se om man har missade samtal/sms eller inte precis som den gröna dioden på P1:an.

D-paden är ju pinsamt dålig, varför ens bry sig om att lägga in den på telefonen?

Den hala baksidan gör att jag med största sannolikhet kommer att tappa telefonen vilket dag som helst är jag rädd. Släpps det ett matt bakstycke så köper jag DIREKT för jag tycker absolut inte att blankt = snyggt, snarare ser det förbannat plastigt ut istället.

Precis som andra tagit upp tidigare så är täckningen usel på telefonen, men det är bara vid 3G för min egen del. Växlar jag över till att bara köra GSM så har jag bra täckning. Som nu har jag full täckning på GSM men slår jag över till 3G så dyker täckningen ner till en plupp om jag ens får någon täckning. Detta är ju EXTREMT störande då många funktioner med telefonen blir lidande eftersom dom mer eller mindre kräver 3G-data. Detta leder oss in på MMS där jag har stora problem att skicka när jag kör via GSM-nätet men går jag över till 3G så är det oftast inga problem....eller ja då blir täckningen ett problem istället.

Om nu Dutty's tweakade roms är så mycket bättre, varför i hela friden anställer inte HTC han/hon/dom bakom den romen eller åtminstone tar åt sig av förbättringarna? Man ska ju för f*n inte behöva flasha om telefonen för att få den att fungera som det är tänkt.

Inga större problem med ljudnivån här heller då jag jobbar på ett bullrigt lager. Upplever talvolymen lite för hög ibland tom på högsta styrkan och får sänka därefter. På min W910 och många andra SE har det varit tvärtom tycker jag. Fast fortfarande är Nokia kungar på just ringsignaler vilket är lite märkligt egentligen. Min polares N95 går helt enkelt inte att missa när det ringer på den även fast hon har den långt ner i fickan på jobbarbrallorna.

Hur var det med hatkärleken då? Ja jag går fortfarande runt och bara pillar på mobilen för att den är så j*vla sexig att hålla i rent ut sagt :)

Postad 08 September 2008 - 06:39

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Nu är jag ledsen om frågan tagits upp tidigare men jag håller på att bli vansinnig.

Är det bara jag som tycker att det skiljer sig att skriva SMS med de olika typerna av inmatningssätt?

Telefonknappsats, Kompakt QWERTY, Fullständig QWERTY och Tangentbord.
Telefonknappsats tycker jag beter sig korrekt med T9 och lägga till nya ord. Lätt och skriva med tummen etc precis som man är van med. Men jag vill gärna använda fullständig QWERTY och där är det väldigt frustrerande. Jag trycker på + för att lägga till ord men jag får inte skriva in och spara ordet alls. Sen hittar den ej ord som "Gå" etc som den hittar i Telefonknappsats utan problem. Varför är det så? Fler som upplever det så?

Med Kompakt QWERTY så får jag iaf trycka på spara ord men de spars inte. Helt buggigt blir vansinnig.

Postad 08 September 2008 - 11:05

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
bump*

Redigerat av x-rat3d, 08 September 2008 - 11:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.