Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 May 2009 - 21:00

lpo
  • lpo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tackar för tipset. Står sep -08 så då är det gamla mjukvaran.

Antar att den inte hittar något just nu pga de tekniska problem som varit ikväll.

Låter rimligt så förhoppningsvis så kan du installera nya mjukvaran inom kort.

Postad 05 May 2009 - 21:02

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Tackar för tipset. Står sep -08 så då är det gamla mjukvaran.

Antar att den inte hittar något just nu pga de tekniska problem som varit ikväll.

Samma för mig. Försökte uppdatera innan problemen uppstod men den hittade ingen ny då heller. Har haft boxen avstängd i omgångar men ingen ny version installeras. Bor i Göteborg.

Postad 05 May 2009 - 21:08

Unregistered0c76fa55
  • Unregistered0c76fa55
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Samma för mig. Försökte uppdatera innan problemen uppstod men den hittade ingen ny då heller. Har haft boxen avstängd i omgångar men ingen ny version installeras. Bor i Göteborg.

Ok, bor i Järfälla så då verkar det som det inte är lokalt. Det konstiga är att boxen inte hittade mjukvaran innan det tekniska problemet uppstod ikväll. Trodde den skulle hitta den automatiskt utan att jag behövde söka efter den. Slår av och på boxen minst 5ggr per dag så då borde den sökt varje gång den går igång.

Postad 05 May 2009 - 21:14

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Här hittar den uppdateringen, men den blir inte installerad fast jag väljer att den skall installeras...

Edit:

Nu installeras den! :)

Edit 2:

Ingen kan anklaga mig för att vara feg. Att uppgradera nu är närmast vansinne...

Men nu är det klart! ;)

Redigerat av Tompa123, 07 May 2009 - 13:56.

Postad 05 May 2009 - 21:27

Unregistered0c76fa55
  • Unregistered0c76fa55
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Härt hittar den uppdateringen, men den blir inte installerad fast jag väljer att den skall installeras...

Edit:

Nu installeras den! :)

Edit 2:

Ingen kan anklaga mig för att vara feg. Att uppgradera nu är närmast vansinne...

Men nu är det klart! ;)

Grattis!!!

Min hittar fortfarande ingen ny mjukvara. Får väl testa vidare imorgon annars blir det ett samtal till Com Hem....är rejält trött på 29-min buggen.

Postad 06 May 2009 - 08:22

Unregistered4ca7b9ec
  • Unregistered4ca7b9ec
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Samma här, hittar ingen ny mjukvara, även om jag väljer sök i menyn. Jag bor i Sollentuna...
Fungerade inte heller innan strömavbrottet igår...

Redigerat av Unregistered4ca7b9ec, 06 May 2009 - 08:22.

Postad 06 May 2009 - 08:36

Unregistered65a692d2
  • Unregistered65a692d2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
hm en dum fråga,

1000c boxen när man kopplar in den till TV hur många antenn kablar behöver man ? en eller två
en från boxen till väggen sen hdmi från boxen till tv, men behöver man antenn kabel från boxen till TV också ?

tack

Redigerat av Unregistered65a692d2, 06 May 2009 - 08:37.

Postad 06 May 2009 - 09:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

1000c boxen när man kopplar in den till TV hur många antenn kablar behöver man ? en eller två
en från boxen till väggen sen hdmi från boxen till tv, men behöver man antenn kabel från boxen till TV också ?

Du behöver ingen antennkabel mellan boxen och tv:n, OM du inte också vill kunna se comhems analoga kanaler i tv:n, då behöver du en antennkabel som skickar vidare signalerna från vägguttaget till tv:n.

Postad 06 May 2009 - 09:09

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om time shift och inspelade program. Kan man time shifta en pågående inspelning. Dvs, ikväll är det champions leauge, säg att jag spelar in från 20.30 och kommer hem 21, då vill jag börja kolla på matchen från start medan den fortfarande spelar in. Det verkar inte fungera för programen dyker inte upp i medialistan förrän de är avslutade, eller?

Går det bara att time shifta den kanal man för tillfället kollar på?

EDIT: om svaret är ja på min sista fråga, går det att spara det som har time shiftats när man har kollat ikapp? Det här är sånt som fungerar utan problem på min gamla dvd-recorder, men den kan bara spela in analog tv istället.

Redigerat av distortion2, 06 May 2009 - 09:11.

Postad 06 May 2009 - 13:15

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om time shift och inspelade program. Kan man time shifta en pågående inspelning. Dvs, ikväll är det champions leauge, säg att jag spelar in från 20.30 och kommer hem 21, då vill jag börja kolla på matchen från start medan den fortfarande spelar in. Det verkar inte fungera för programen dyker inte upp i medialistan förrän de är avslutade, eller?

Går det bara att time shifta den kanal man för tillfället kollar på?

EDIT: om svaret är ja på min sista fråga, går det att spara det som har time shiftats när man har kollat ikapp? Det här är sånt som fungerar utan problem på min gamla dvd-recorder, men den kan bara spela in analog tv istället.

Det är inga problem att time shifta en pågående inspelning. I medialistan dyker pågående inspelningar upp överst och med "REC" i bildrutan vid sidan om, och det är bara att börja titta precis som med vilken fil som helst. Och du hoppar/spolar framåt och bakåt precis som vanligt.

Postad 06 May 2009 - 13:58

Unregistered5eb414a5
  • Unregistered5eb414a5
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Det är inga problem att time shifta en pågående inspelning. I medialistan dyker pågående inspelningar upp överst och med "REC" i bildrutan vid sidan om, och det är bara att börja titta precis som med vilken fil som helst. Och du hoppar/spolar framåt och bakåt precis som vanligt.

Men om jag har tryckt på pausknappen under en Live-sändning, och timeshift-funktionen har sparat ex 30 minuter, om jag då vill byta kanal försvinner ju allt som timeshiftats. Går det att spara denna halvtimme på något sätt? Eller måste jag hålla mig kvar på samma kanal ända tills jag har kommit "ikapp" live-sändningen igen, ex genom reklampauser?

Postad 06 May 2009 - 14:58

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Men om jag har tryckt på pausknappen under en Live-sändning, och timeshift-funktionen har sparat ex 30 minuter, om jag då vill byta kanal försvinner ju allt som timeshiftats. Går det att spara denna halvtimme på något sätt? Eller måste jag hålla mig kvar på samma kanal ända tills jag har kommit "ikapp" live-sändningen igen, ex genom reklampauser?

Nej, det går inte att spara det vad jag förstått (och även efter egna diverse tester nyss).
Fast frågan är varför du vill göra sådär med att bara pausa och du senare känner på dig att du vill byta kanal.
Ett tips är att i så fall istället trycka på spela in och sedan byta kanal (om det är en match etc du spelar in och inte vill se hur det står när du är tillbaka). Det går även att timeshifta (trycka på paus) i en inspelning, men dock inte direkt efter att man startar inspelningen, vilket är lite synd, utan typ 20-30 sekunder efteråt. Det senare hänger väl ihop med det där att det man spelar in inte sparas om det är alldeles för kort tid, så det är ingen lösning (för att inte se matchresultat etc) om det är ett akut toabesök på g och absolut inte kan vänta de där sekundrarna. Detta vore kul om man kunde få avgöra själva om man vill spara eller ej.
Hur som helst är min poäng med mitt tips att du då inte behöver fundera på om det du "timeshiftat" skall ses på en gång när du är tillbaka eller att du måste överväga att missa ett annat program på annan kanal som hinner börja innan du är ikapp.

Redigerat av Unregisterede645e24b, 06 May 2009 - 15:06.

Postad 06 May 2009 - 16:03

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Samma här, hittar ingen ny mjukvara, även om jag väljer sök i menyn. Jag bor i Sollentuna...
Fungerade inte heller innan strömavbrottet igår...

Ringde ComHem för en stund sedan, och dom sa att det är något fel och uppdateringen är borttagen. Rådde mig att vänta ett par dagar...

Om någon annan efter att detta inlägg är skrivet, har kunnat installera uppdateringen, kan väl denne vara snäll o meddela oss andra i detta forum. Då vet vi att ComHem snackar sk... och att bara vissa drabbas av detta.

Tack...

Postad 06 May 2009 - 16:22

boefs
  • boefs
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ringde ComHem för en stund sedan, och dom sa att det är något fel och uppdateringen är borttagen. Rådde mig att vänta ett par dagar...

Om någon annan efter att detta inlägg är skrivet, har kunnat installera uppdateringen, kan väl denne vara snäll o meddela oss andra i detta forum. Då vet vi att ComHem snackar sk... och att bara vissa drabbas av detta.

Tack...

Alldeles nyss fick jag frågan om jad ville uppdatera, det ville jag o den jobbade i några sekunder och sedan var det klart. Än så länge funkar allt....

Postad 06 May 2009 - 16:24

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Alldeles nyss fick jag frågan om jad ville uppdatera, det ville jag o den jobbade i några sekunder och sedan var det klart. Än så länge funkar allt....

Jag uppdaterade när den kom i måndags så allting är som det ska.

Postad 06 May 2009 - 17:27

Wrulf
  • Wrulf
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
ang uppdatering. Fick ej ner ngn trots ihärdiga försök. Ringde C-H ..det fanns ingen uppdatering fick jag till svar. Men jag stod på mig och rabblade upp datum samt version..dröj ett ögonblick så skall jag kolla sa telefonen. Ett ögonblick senare (4 min ) så gick vi igenom en omstart på (TCMkanalen..?). Ingen effekt sa jag. Telefonen svarade att det kan dröja ett tag innan uppdateringen kommer fram till mig..( Gbg ). Huh.. Därefter avslutade vi samtalet. Min teori är att ni andra tog hela uppdateringen...kan ni dela med er. ;).

Postad 06 May 2009 - 18:04

dajle
  • dajle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
"Com hem drabbades på tisdagen av ett omfattande strömavbrott. Till följd av det missade många tittare Champions League-semin mellan Arsenal och Manchester United. För att kompensera de besvikna tittarna har Com hem köpt loss rättigheterna till Viasats sportpaket under ett dygn så att tittarna kan se Chelsea-Barcelona gratis på onsdagskvällen."

Men om jag redan betalar för dom kanalerna vad blir min kompensation då? ;)

Postad 06 May 2009 - 18:34

boefs
  • boefs
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

ang uppdatering. Fick ej ner ngn trots ihärdiga försök. Ringde C-H ..det fanns ingen uppdatering fick jag till svar. Men jag stod på mig och rabblade upp datum samt version..dröj ett ögonblick så skall jag kolla sa telefonen. Ett ögonblick senare (4 min ) så gick vi igenom en omstart på (TCMkanalen..?). Ingen effekt sa jag. Telefonen svarade att det kan dröja ett tag innan uppdateringen kommer fram till mig..( Gbg ). Huh.. Därefter avslutade vi samtalet. Min teori är att ni andra tog hela uppdateringen...kan ni dela med er. ;).

Även jag befinner mig i Gbg, och i em när jag bootade upp den kom frågan direkt om jag ville uppgradera.
Behövde inte göra något speciellt.

Postad 06 May 2009 - 18:36

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Stod du på någon särskild kanal?
lr fick du frågan när du startatde boxen?
Startade du isåfall från standby lr använde du knappen på baksidan?
Jag får det inte att fungera, säger bara att det inte finns nån ny mjukvara.

Någon som uppdaterat och testat lite inspelningar från standby och sett om det funkar?

Postad 06 May 2009 - 18:39

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Den nya mjukvaran tycks ha löst problemet med att "V-format" kan ställa om sig vid uppstart (om man har valt 'Original' som upplösning). Tidigare var jag tvungen att alltid slå av boxen före teven, och på i omvänd ordning när man skulle titta nästa gång för att inställningen skulle behållas. Även med boxen fortfarande igång räckte det tidigare att bara slå av och på teven för att 'Original' skulle förhandlas bort och ersättas med 1080i.

Nu kan jag slå av och på i valfri ordning, och inställningen bibehålls oavsett. Mycket bra! ;)

Postad 06 May 2009 - 18:52

Gustavo
  • Gustavo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag kan heller inte uppdatera till nya mjukvaran (bor i malmö). Har felanmält det så får väl se hur lång tid det tar för dom att fixa det.

Postad 06 May 2009 - 18:55

boefs
  • boefs
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Stod du på någon särskild kanal?
lr fick du frågan när du startatde boxen?
Startade du isåfall från standby lr använde du knappen på baksidan?
Jag får det inte att fungera, säger bara att det inte finns nån ny mjukvara.

Någon som uppdaterat och testat lite inspelningar från standby och sett om det funkar?

Jag fick frågan direkt när den bootade, från Standby. Har inte hårdstartat den sedan haveriet i går (då jag först trodde det var min box som bråkade) Det var Viasat History som den hade som startkanal.

Postad 06 May 2009 - 19:07

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Jag fick frågan direkt när den bootade, från Standby. Har inte hårdstartat den sedan haveriet i går (då jag först trodde det var min box som bråkade) Det var Viasat History som den hade som startkanal.

Ok,tack.

Kom på en grej till som irriterar mig, det är att boxen envisas med att visa TV istället för den favoritlista man har valt, någon som tänkt på om uppdateringen fixat detta?

Postad 06 May 2009 - 19:28

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Min vägrar fortfarande att uppdatera sig ;)
Irriterande...

Postad 06 May 2009 - 19:44

boefs
  • boefs
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Då jag såg i manualen att uppdateringen skulle ta 5-10 min, och min tog mindre än en minut, kollade jag och såg att det fortfarande är 1.00.12 och inte 1.00.19 Så uppenbarligen tog inte uppgraderingen och det är något fel med det hela. Testade manuellt, men den säger bara att ingen ny programvara finns. Jag ger det hela lite tid, då jag antar ComHem haft lite mycket senaste dygnet att stå i ....

Postad 06 May 2009 - 19:54

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Köpte mig en box idag - ouppdaterad. Första jag gjorde var att jag kolla uppdateringar. Där fanns en ny uppdatering. Ladda ned och uppdaterade utan problem, klockan 19.00.

Så updaten funkar här där jag bor i sthlm.

Uppdateringen tog högst 2-3mins

Redigerat av dabman, 06 May 2009 - 19:55.

Postad 06 May 2009 - 19:56

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Då jag såg i manualen att uppdateringen skulle ta 5-10 min, och min tog mindre än en minut, kollade jag och såg att det fortfarande är 1.00.12 och inte 1.00.19 Så uppenbarligen tog inte uppgraderingen och det är något fel med det hela. Testade manuellt, men den säger bara att ingen ny programvara finns. Jag ger det hela lite tid, då jag antar ComHem haft lite mycket senaste dygnet att stå i ....

Igår fick jag samma som du, frågan om jag ville uppdatera. Svarade ja, men ingen uppdatering skedde. Nu får jag inte ens frågan om jag vill uppdatera och fortfarande 1.00.12. Har även gjort en systemåterställare, som naturligtvis inte hjälpte den heller...
Bor förresten i Skövde, om det nu kan ha någon orsak i detta.

Redigerat av Unregistered0be7bb57, 06 May 2009 - 19:58.

Postad 06 May 2009 - 20:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Den nya mjukvaran tycks ha löst problemet med att "V-format" kan ställa om sig vid uppstart (om man har valt 'Original' som upplösning). Tidigare var jag tvungen att alltid slå av boxen före teven, och på i omvänd ordning när man skulle titta nästa gång för att inställningen skulle behållas. Även med boxen fortfarande igång räckte det tidigare att bara slå av och på teven för att 'Original' skulle förhandlas bort och ersättas med 1080i.

Nu kan jag slå av och på i valfri ordning, och inställningen bibehålls oavsett. Mycket bra! ;)

Aha, måste installera nya FW och prova. Tror inte de kände till det felet då jag rapportera det i höstas. :D

Postad 06 May 2009 - 20:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Igår fick jag samma som du, frågan om jag ville uppdatera. Svarade ja, men ingen uppdatering skedde. Nu får jag inte ens frågan om jag vill uppdatera och fortfarande 1.00.12. Har även gjort en systemåterställare, som naturligtvis inte hjälpte den heller...
Bor förresten i Skövde, om det nu kan ha någon orsak i detta.

prova dra ur elen och plugga in igen efter ett tag då boxen är igång gå till menyerna och updatera därifrån

Postad 06 May 2009 - 21:01

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Ok,tack.

Kom på en grej till som irriterar mig, det är att boxen envisas med att visa TV istället för den favoritlista man har valt, någon som tänkt på om uppdateringen fixat detta?

Detta är inte fixat ;)

Postad 06 May 2009 - 21:05

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

prova dra ur elen och plugga in igen efter ett tag då boxen är igång gå till menyerna och updatera därifrån

Bra idé, som jag redan har provat - urdragen i 30 min och inget resultat.

Postad 07 May 2009 - 06:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jaså, jag tyckte att jag provade detta, och att inspelningen inte dök upp i medialistan. Men det kanske är så att det tar någon minut in i inspelningen innan den dyker upp i listan, jag kollade direkt efter inspelningsstart och då fanns inget. Jag provar igen helt enkelt.
Men då funkar det ju precis som jag tyckte att det borde, bra så!

Postad 07 May 2009 - 10:55

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Jaså, jag tyckte att jag provade detta, och att inspelningen inte dök upp i medialistan. Men det kanske är så att det tar någon minut in i inspelningen innan den dyker upp i listan, jag kollade direkt efter inspelningsstart och då fanns inget. Jag provar igen helt enkelt.
Men då funkar det ju precis som jag tyckte att det borde, bra så!

Precis, det tar en 30 sekunder eller så efter inspelningsstart innan den dyker upp i listan.

Postad 07 May 2009 - 11:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Precis, det tar en 30 sekunder eller så efter inspelningsstart innan den dyker upp i listan.

that explains it

Postad 07 May 2009 - 13:47

Unregistered0be7bb57
  • Unregistered0be7bb57
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu är min uppdaterad och klar...

Postad 07 May 2009 - 20:03

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Sitter och kollar under meny valen på boxen, ser där att jag inte kan välja inställningar dvs jag kan ej söka efter ny programvara. Testade att stänga av strömmen helt med knappen på baksidan, när jag väl startade upp boxen igen så var inställningar valbart 1 gång, sedan var den mörkad igen. Varför är det så?

Kanske redan varit uppe tidigare men jag har inte lyckats hitta svaret.

Postad 07 May 2009 - 21:40

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Sitter och kollar under meny valen på boxen, ser där att jag inte kan välja inställningar dvs jag kan ej söka efter ny programvara. Testade att stänga av strömmen helt med knappen på baksidan, när jag väl startade upp boxen igen så var inställningar valbart 1 gång, sedan var den mörkad igen. Varför är det så?

Kanske redan varit uppe tidigare men jag har inte lyckats hitta svaret.

På min box (med nya mjukvaran redan installerad) så är undermenyn 'Installation' ej valbar under pågående inspelning. Detta är antagligen till för att skydda inspelningen från att avbrytas pga karaktären av de underliggande alternativen: Kanalsökning, Programuppdatering samt Fabriksinställning.

Kan det vara så att du hade en inspelning igång när du öppnade menyn för andra gången?

Postad 08 May 2009 - 07:33

Unregistered65a692d2
  • Unregistered65a692d2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Du behöver ingen antennkabel mellan boxen och tv:n, OM du inte också vill kunna se comhems analoga kanaler i tv:n, då behöver du en antennkabel som skickar vidare signalerna från vägguttaget till tv:n.

Tack för svaret

Postad 08 May 2009 - 07:41

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

På min box (med nya mjukvaran redan installerad) så är undermenyn 'Installation' ej valbar under pågående inspelning. Detta är antagligen till för att skydda inspelningen från att avbrytas pga karaktären av de underliggande alternativen: Kanalsökning, Programuppdatering samt Fabriksinställning.

Kan det vara så att du hade en inspelning igång när du öppnade menyn för andra gången?

Tyvärr görs inte den kontrollen när man startar boxen. Jag har sabbat tre inspelninger pga att jag fått upp en uppmaning om att uppdatera när jag startat boxen. De två första uppdateringarna funkade inte men tredje gången funkade den. Men nu har helt plötsligt boot-screenen blivit lila. Dessutom har jag för första gången (bortsett från i inspelat och timeshiftat material) fått uppleva ljudsynksproblemet som så många klagat på. Jag löste det på samma sätt som jag gjort tidigare när jag fått problem i inspelat material. Jag pausade och startade igen. Då var ljudsynken ok igen. Så det kan vara ett tips att testa för er som har problem med ljudsynk.

Postad 08 May 2009 - 12:36

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jaha… varit borta ett tag och slog på boxen, fick ny mjukvara och accepterade. Nu får jag ”green screen” när jag växlar mellan TV:ns HDMI-utgångar (händer bara när en inspelning pågår i boxen).

Har kopplat boxen och min HTPC via HDMI till min Sony X3000 och det var aldrig några problem med den tidigare mjukvaran. Nu får jag alltså en ”green screen” när jag växlar om från HTPC till boxen, ljud finns men jag måste starta om boxen (med strömkontakten) för att få bild.

Typiskt… och det är väl bara ett önsketänkande att Comhem kundtjänsten kan fixa så att man kan ladda ner den tidigare mjukvaran till just min box…

Postad 08 May 2009 - 12:46

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Precis som sjostand skrev så görs inte den kontrollen. Jag uppdaterade igår när jag slog på boxen, vilket gjorde att den pågående inspelningen som jag naturligtvis inte tänkte på klövs i två delar. Snyggt dock av boxen att fortsätta inspelningen när uppdateringen var klar :)

Postad 09 May 2009 - 18:12

Unregistered65a692d2
  • Unregistered65a692d2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej,

vid installation av 1000c boxen mot en gamal Tjock TV (ska byta till plasma snart men kommer att få boxen först)
någom som vet om man kan/ska välja 1080i vid installation eller ska man välja något annat och sedan byta till 1080i när jag byter till nya plasman ? (tx-p42g10 eller v10)

fjärren till boxen använder man den bara för inspelning på hårddisken och TV fjärren till allt annat ?

försöker få lite grepp innan prylar börjar komma.

Tack ;)

Postad 09 May 2009 - 20:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hej,

vid installation av 1000c boxen mot en gamal Tjock TV (ska byta till plasma snart men kommer att få boxen först)
någom som vet om man kan/ska välja 1080i vid installation eller ska man välja något annat och sedan byta till 1080i när jag byter till nya plasman ? (tx-p42g10 eller v10)

fjärren till boxen använder man den bara för inspelning på hårddisken och TV fjärren till allt annat ?

försöker få lite grepp innan prylar börjar komma.

Tack ;)

spelar ingen roll va du väljer för upplösning då boxen alltid skickar 576i på scart

Postad 09 May 2009 - 21:51

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Om nån är sugen på att köpa en box med 18 mån abonnemang kvar (Medium-paketet) så PM:a mig. Jag kan även tänka mig att sälja boxen utan övertagande av abonnemang, men då blir ju priset såklart högre. Boxen är helt felfri, har inte ens haft 29-minuters buggen...

Tyvärr flyttar jag i början på juni till ett icke Comhem-hus (det är ett eget val, visst, men jag kommer sakna denna boxen).

Jag bor i Gbg, men kan tänka mig att skicka boxen om det skulle vara så.

Postad 09 May 2009 - 22:22

Unregistered70cc6dac
  • Unregistered70cc6dac
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej jag har köpt hdpvr boxen i dag .
Boxen brummar otroligt mycket är det normalt.
Har haft på boxen i ca 20 minuter brummet försvinner inte.
Jag kommer inte att acceptera detta ljud.det är inte lite brumm och surr.

Postad 10 May 2009 - 01:54

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Min låter knappt inget, ett svagt sus från fläkten är allt - om jag står nära. På håll kan jag inte höra den.
Den skall inte låta. Acceptera inte det.

Vissa kan dock ha otur med att få resonans i lådan, försök med att dämpa det. En del har använd filtfötter, en del har haft annat. Prova.

Postad 10 May 2009 - 09:02

Unregistered65a692d2
  • Unregistered65a692d2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

spelar ingen roll va du väljer för upplösning då boxen alltid skickar 576i på scart

kanon, tack för svaret

Postad 10 May 2009 - 15:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

vad står boxen på? kan det inte va möbeln du har som brummar av boxens små vibrationer prova lägg den på nått annat eller lägga skumgummi eller nått under boxens fötter kan funka annars ska boxen va tyst

Postad 10 May 2009 - 18:00

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Hej, jag har varit borta några dagar och ser nu att inspelningarna har skapat thumbnail automatiskt efter nya FW, är det fler som fått det...

Postad 10 May 2009 - 18:30

Unregistered70cc6dac
  • Unregistered70cc6dac
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

vad står boxen på? kan det inte va möbeln du har som brummar av boxens små vibrationer prova lägg den på nått annat eller lägga skumgummi eller nått under boxens fötter kan funka annars ska boxen va tyst

Löste sig fick en ny box som inte brummar mer än normalt.
Jag undrar varför man ej kan byta upplösning på boxen står alltid 1080i
När jag vill byta så går ej detta.
Jag måste faktiskt säga att hd boxen har ett bättre tryck i färgerna än hdpvr.vad det beror på vet jag ej.
Kanske för att man ej kan byta läge när man håller knappen intryckt.
Jag tycker att det finns någon slags grå dassig hinna över bilden som ej vanliga hdbox har.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.