Snälla, kan någon hjälpa mig? Xtreamers egna forum har sjukt dålig aktivitet...
*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 15 februari 2011 - 18:36
Snälla, kan någon hjälpa mig? Xtreamers egna forum har sjukt dålig aktivitet...
Postad 15 februari 2011 - 21:26
Har ett problem....
När jag ska spela upp en del filmer i Mkv format så spelas den upp i minst den dubbla hastigheten. Det händer bara med vissa. Lösning?
Det drabbar mig också. Har rippat med Handbrake med High Profile till MKV. På de flesta filmer startar den i normal hastighet och ljud och texter är med. Skulle man få för sig att gå till nästa kapitel eller hoppa med styrkorset så börjar filmen gå i väldigt hög fart. Det går att få hejd på det genom att i en viss ordningen trycka på pause, nextchap och prevchap.
Ganska buggigt alltså. Filmerna fungerar utmärkt i tex VLC mediaplayer.
Postad 16 februari 2011 - 01:08
Postad 16 februari 2011 - 07:36
Fungerar det verkligen?
Om det gör det, är det någon som vet om det finns regionsfria DVD-Spelare att få tag på som man kan koppla in i sin Xtreamer Sidewinder och få det att fungera? Gärna utan extern strömkälla om möjligt.
Jag tycker att det skulle vara en bra lösning, eller ska man satsa på en riktig DVD-Spelare istället?
Postad 16 februari 2011 - 09:00
En fråga jag skulle vilja ha svar på innan jag beställer en ixtreamer eller xtreamer pro är om man kan se filmomslag och info/ eventuell imdb när man bläddrar bland filmerna på sin xtreamer? Pratar då om filmer man har på hårdisken i xtreamern. Samt om det finns måste man lägga in bilderna själv eller finns det något smart system?
Ja, det kan man men inget jag rekommenderar, går segt.
Den hämtar omslag automatiskt från nätet.
---
Angående spola i SVT-Play så är det nog viktigare att dom först och främst fixar spolningsfunktion för streaming i det egna nätverket enligt mig. Hoppas det kommer snart.
Redigerat av BrittBastard, 16 februari 2011 - 09:00.
Postad 16 februari 2011 - 09:08
Postad 16 februari 2011 - 09:17
Ni som är på gång eller funderar att köpa en Xtreamer/pro, vänta nån dag eller kanske t.o.m efter Cebit. För det kommer nog släppas info om en ny "leksak". Mer åt HTPC hållet, tror den bygger på intel atom med gigabitnätverk och lite annat smått och gott.
Hehe, verkar nog som att vi kan få en glimt av det redan imorgon:

Postad 16 februari 2011 - 09:47
Har tidigare haft en Xtreamer kopplad mot NAS (eTrayz) helt utan problem. Valde att sälja NAS'en till fördel åt en server (se sign). Nu har dock de första problemen uppståt - det laggar något fruktansvärt. Filmer spelas 1 sec, pausas 0,2 sec och så fortsätter det HELA tiden. Kopplad med Gbit nätverk genom en DIR-825 och servern kör Windows Server 2008.
Snälla kan någon hjälpa mig med detta. Vad tusan är problemet, jag har inga idéer kvar...
Postad 16 februari 2011 - 13:21
Av någon anledning så funkar inte detta för mig. Jag har en folder med massa korta avsnitt och jag vill att dessa ska spelas upp i följd, men det verkar helt omöjligt...
Någon som vet vad som kan vara fel? Har senaste firmware...
Postad 16 februari 2011 - 15:27
Radera alla filer och mappar på hårddisken, som har med Xtreamer att göra, och uppdatera sen allt Live från nätet.När jag sätter på min Xtreamer så kommer inte huvudmenyn upp först utan istället en spellista,Hade samma problem innan den senaste fw som efter.
Är du säker på att du trycker på PLAY dvs >, och inte på ENTER ..." For example : If you go to “Media Library->HDD” and press “Play” button all the files of “Xtreamer (C:) (/sda1)” will be played continuously"
Av någon anledning så funkar inte detta för mig. Jag har en folder med massa korta avsnitt och jag vill att dessa ska spelas upp i följd, men det verkar helt omöjligt...
Redigerat av sisa123, 16 februari 2011 - 15:28.
Postad 16 februari 2011 - 15:34
Postad 16 februari 2011 - 15:38
Då är det nåt fel på dina grejer ... Har du konstaterat att Play>-knappen ALLS fungerar på nånting överhuvudtaget?Trycker jag "play" händer ingenting. En symbol med en skiva visas en kort stund i högra övre hörnet, sedan händer ingenting. Enda sättet att starta en filmsekvens är att "stå på den" och trycka "enter"....
Man ska alltid kunna starta en uppspelning av vadsomhelst med både Play> och Enter.
Skillnaden ligger alltså bara i att Play> spelar upp även nästa och nästa osv, medans Enter bara spelar upp en enda.
Funkar verkligen Play>-knappen som den ska, så skulle jag föreslå dig att Flasha in senaste versionen av Firmware igen, om du nu ens har den inFlashad nu?
Kör med Emergency-versionen!
Redigerat av sisa123, 16 februari 2011 - 15:39.
Postad 16 februari 2011 - 16:12
Spelaren hade Firmwareversion 2.3 när jag fick den. Jag uppgraderade sedan till den senaste enligt instruktioner.
Postad 16 februari 2011 - 17:19
Här är den nya leksaken, Xtreamer Ultra
http://www.xtreamer.net/Ultra/
mmmm...vill ha

måste man då installera ett OS? XBMC eller dylikt? kan jag sen bara koppla den till min surroundförstärkare?
undrar vad priset kommer att bli...
Postad 16 februari 2011 - 17:39
mmmm...vill ha
måste man då installera ett OS? XBMC eller dylikt? kan jag sen bara koppla den till min surroundförstärkare?
undrar vad priset kommer att bli...
ubuntu tror jag kommer med på en usb-sticka, och den kostar 200€
Postad 16 februari 2011 - 19:17
Var har du hittat det priset, låter lite för bra för att vara sant...ubuntu tror jag kommer med på en usb-sticka, och den kostar 200€
Postad 16 februari 2011 - 19:20
Var har du hittat det priset, låter lite för bra för att vara sant...
http://forum.xtreame...ltra-announced/
Postad 16 februari 2011 - 20:34
Då är det nåt fel på dina grejer ... Har du konstaterat att Play>-knappen ALLS fungerar på nånting överhuvudtaget?
Man ska alltid kunna starta en uppspelning av vadsomhelst med både Play> och Enter.
Skillnaden ligger alltså bara i att Play> spelar upp även nästa och nästa osv, medans Enter bara spelar upp en enda.
Funkar verkligen Play>-knappen som den ska, så skulle jag föreslå dig att Flasha in senaste versionen av Firmware igen, om du nu ens har den inFlashad nu?
Kör med Emergency-versionen!
Har nu laddat firmware på nytt (Emergency), fortfarande samma problem

"Playknappen" fungerar som paus och startknapp när filmen rullar. Har även testat "playknappen" mha iphoneremote via webservern, men det fungerar inte heller så fel på fjärren är uteslutet.
Skumt, bytte till NTFS-formaterad disk och nu fungerar det!
Redigerat av chrnee, 16 februari 2011 - 20:31.
Postad 16 februari 2011 - 20:47
Tack för länken, blir svårt att låta bli att köpa den när den släps.
Postad 17 februari 2011 - 10:04
Xtreamer har förvandlats till en dator! Atom D525 och Ion2.
Man verkar också kunna välja själv vad man vill köra, t ex XBMC!
För 200 euro känns det som ett kap.
Blir nog en ny mediaspelare 2011 trots allt!
Postad 17 februari 2011 - 11:28
ubuntu tror jag kommer med på en usb-sticka, och den kostar 200€
tack för infon

Postad 17 februari 2011 - 12:09
För de som inte är anvädare på forumet. http://www.xtreamer.net/Ultra/Lite mer info om Xtreamer Ultra:
http://forum.xtreame...post__p__169932
Postad 17 februari 2011 - 12:18
För de som inte är anvädare på forumet. http://www.xtreamer.net/Ultra/
Min länk var bara till ett tidningsurklipp där man påstod sig veta en del om Ultra'n. Sen länken som du lade upp skrev jag en bit upp i tråden på denna sida....
Postad 17 februari 2011 - 12:26
För de som inte är anvädare på forumet. http://www.xtreamer.net/Ultra/
Intressant, ska bli kul att se vad den kommer kosta.
Gigabit, HD Bitstreaming och att den är helt öppen för t ex Linux, XBMC eller Boxee gillas.
Postad 17 februari 2011 - 12:29
Intressant, ska bli kul att se vad den kommer kosta.
Gigabit, HD Bitstreaming och att den är helt öppen för t ex Linux, XBMC eller Boxee gillas.
Jag chansar på 200€......igen. Skrev det en bit upp.
Postad 17 februari 2011 - 12:39
När jag går in under NET så får jag upp min workgroup. Går jag in där så ser jag min NAS och går jag då in där så är det helt tomt. Jag har en kompis som har satt upp sin FreeNAS på samma sätt och han har en xtreamer Pro som han utan problem får att fungera.
Jag kan komma åt utdelningen och se alla filer från en dator med Windows 7 utan problem, så det är nog inget rättighetsproblem.
Någon som har en idé om vad som kan vara fel?
Postad 17 februari 2011 - 12:41
Tror oxå runt 200, finns en "deal" sida om du delar "nyheten" på facebook, så har man chansen att köpa den för 100 om man blir uttagen. Känns kanske inte som största chansen i världen...Jag chansar på 200€......igen. Skrev det en bit upp.
edit:
http://deals.xtreame...lt.aspx?ID=6976
Verkar vara överbelastad just nu.
Redigerat av Fredde70, 17 februari 2011 - 12:44.
Postad 17 februari 2011 - 13:49
Filsystemet?Jag har problem med att få Xtreamern MK1 att se filmerna som ligger på min FreeNAS-server.
Postad 17 februari 2011 - 13:57
Eller är där kanske någon annan som har någon ide.
Det ska loopas en WMV film på en tv dynget runt
(WMV film eftersom det kommer som det direkt från Powerpoint 2010)
Lösning måste vara enkel för en ikke "trixare".
Mvh
Barry
Postad 17 februari 2011 - 14:04
Filsystemet på NASen är ZFS, men det borde väl inte vara problemet för jag kan se alla utdelningar och filer på min Windows 7-dator, medans Xtreamern inte ser ett dyft.Filsystemet?
/Andreas
Postad 17 februari 2011 - 14:52
Nu startar den inte alls. Den "funkade" igår när jag stängde av den. Nu ser man det stora röda X:et på startbilden och sen startar den om igen och igen och igen... .. .
Är det nåt en resque-firmware kan rätta till tro och var hittar man den? Jag har för mig den fanns på firmwaresidan förut men nu hittar jag den inte.
Postad 17 februari 2011 - 14:54
Nu börjar jag bli redigt trött på den här skräplådan.
Nu startar den inte alls. Den "funkade" igår när jag stängde av den. Nu ser man det stora röda X:et på startbilden och sen startar den om igen och igen och igen... .. .
Är det nåt en resque-firmware kan rätta till tro och var hittar man den? Jag har för mig den fanns på firmwaresidan förut men nu hittar jag den inte.
http://www.xtreamer..../ver-2-6-0.aspx
Klicka på
Emergency firmware download and installation instructions
Redigerat av BrittBastard, 17 februari 2011 - 14:54.
Postad 17 februari 2011 - 15:12

Jag tittade inte där då jag hade för mig att den låg ute på högerkanten.

*Edit
Den gick igång efter en installering av emergency firmware. Nu får vi se hur länge den funkar den här gången...
Spännande.
Redigerat av Unregisteredd9b9aa55, 17 februari 2011 - 15:52.
Postad 17 februari 2011 - 17:51
Har för mig den bara supportar: FAT16/FAT32/NTFS/UDF/EXT 3.Filsystemet på NASen är ZFS, men det borde väl inte vara problemet för jag kan se alla utdelningar och filer på min Windows 7-dator, medans Xtreamern inte ser ett dyft.
ZFS är väl nåt skumt Sun/Solaris filsystem.
Postad 17 februari 2011 - 18:08
Vilket filsystem NAS:en har spelar ingen roll, frågan är hur filerna delas ut? SMB, NFS el. liknande?Har för mig den bara supportar: FAT16/FAT32/NTFS/UDF/EXT 3.
ZFS är väl nåt skumt Sun/Solaris filsystem.
M.a.o. filsystemet kan vara hur obskyrt som helst bara utdelningsprotokollet känns igen...
Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 17 februari 2011 - 18:09.
Postad 17 februari 2011 - 20:08
Och på deals-sidan står att "normalt" pris är 200 eurosar.Tror oxå runt 200, finns en "deal" sida om du delar "nyheten" på facebook, så har man chansen att köpa den för 100 om man blir uttagen. Känns kanske inte som största chansen i världen...
edit:
http://deals.xtreame...lt.aspx?ID=6976
Verkar vara överbelastad just nu.
Nä, att bli uttagen är nog kört. Är ju en tävling om vem som lyckas locka med sig flest vänner på FB.
Har inte tusentals vänner där och bara kanske en procent ved vad en media extender är.

Kanske läge att starta en separat tråd om Ultran?
Postad 17 februari 2011 - 21:47
Kanske läge att starta en separat tråd om Ultran?
mycket bra idé - börjar bli rörigt med alla modellerna här nu.
jag kan ändra mig om ni vill!
Redigerat av ollon, 18 februari 2011 - 19:59.
Postad 19 februari 2011 - 07:48
Postad 19 februari 2011 - 11:11
Har lagt upp en ny tråd om Xtreamer Ultra, så slipper vi skriva sönder den ordinarie!!
Xtreamer Ultra på Minhembio

Postad 19 februari 2011 - 14:36
Problemet Löst.Vilket filsystem NAS:en har spelar ingen roll, frågan är hur filerna delas ut? SMB, NFS el. liknande?
M.a.o. filsystemet kan vara hur obskyrt som helst bara utdelningsprotokollet känns igen...
Jag hade en ComHem-Router/modem som av någon anledning inte funkade med Xtreamern,
men med dator var det inga problem. Skumt.
Men, jag bytte till en annan router och då kunde jag bläddra och spela filmer via Samba.
Tack för hjälpen!
Postad 20 februari 2011 - 11:40
http://www.xtreamer.net/Ultra/
Xtreamer har förvandlats till en dator! Atom D525 och Ion2.
Man verkar också kunna välja själv vad man vill köra, t ex XBMC!
För 200 euro känns det som ett kap.
Blir nog en ny mediaspelare 2011 trots allt!
Atom D525 med ION2 old stuff inget nytt, varför sattsade man inte på ett AMD Fusion moderkort istället som är ett mycket bättre val, men det klart det räcker om man är nöjd med en HTPC för att kolla film på.
Postad 20 februari 2011 - 18:09
Någon här som kör xtremern över trådlöst och kan konfirmera att det funkar okej?

Postad 20 februari 2011 - 20:21
Är det svårt att ställa in detta?
Jag kör W7 på min laptop och har 2 externa hårddiskar som jag vill dela ut till Xtreamern.
Postad 21 februari 2011 - 08:41
Postad 21 februari 2011 - 10:14
Själv måste jag t ex stänga av min videosändare för att alls få trådlös mottagning till min Mobil.
Det funkar om jag byter kanal på Videosändaren, men då blir å andra sidan mottagningen av den trådlösa videosignalen mycket sämre...
Redigerat av sisa123, 21 februari 2011 - 20:47.
Postad 21 februari 2011 - 10:37
Kör från en SynologyNas, via en Netgear WNDR 3700 och ner till Xtreamern.
Har ni testat att använda en USBförlängningskabel till Wifi-antennen så att den hamnat en bit från Xtreamern?
Helt sjukt egentligen, men det blir en otrolig skillnad mot för att sätta den direkt på Xtreamern.
Mvh
Woodhacker
Postad 21 februari 2011 - 12:01
Någon som haft liknande problem?
Kör ut ljudet med optisk kabel till receivern. Jäkligt störande är det då jag vill ha både 5.1 ljud på via DTS samt SVT-play.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar