* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 25 October 2009 - 13:24
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Hejsan!
Jag funderar på att skaffa ZAGG's invisibleSHIELD™, skydd till min Iphone 3GS. Och jag undrar om någon har erfarenhet om detta, kanske kan dela med sig om information osv.
Jag har haft InvisibleSHIELD på ett par prylar genom åren. Senast på en vit HTC Magic, hade helskydd i en vecka men sen drog bort allt utom displayskyddet för smuts som samlades mellan shield-bitarna blev jättefult på en vit telefon. 1. Blir det en försämrad touch "känsla" ? Märker man någon skillnad ?
Det fungerar mycket bra, det blir en annan känsla, men inte sämre direkt. Det är lite "gummiaktigt" så fingrarna glider inte lika bra på skärmen, men det är en vanesak. 2. Blir det verkligen inga märken efter man har tagit bort skyddet?
Nej det blir det inte. 3. Sitter skyddet bra? Blir det inga bubblor osv, eller är det lätt att ta bort bubblorna?
Det sitter väldigt bra om man är noggrann när man sätter dit det. Det viktiga är att vara riktigt ren om fingrarna, tvätta dig med mycket diskmedel så fettet på fingrarna försvinner. Använd mycket shieldspray när du sätter dit plastbitarna, annars är det svårt att få ut eventuella bubblor. Tar ditt shieldspray slut så går det lika bra med vanligt vatten med en droppe (inte mer) diskmedel i, skaka noga så diskmedlet löser sig. När du drar loss shield-bitarna från papparken dom kommer på så kan dom få lite konstig form, sätt inte dit dom direkt då utan lägg dom åt sidan så dom får återfå sin korrekta form. Och låt bitarna torka dit i alla fall en timme eller så innan du börjar leka med telefonen igen. Var försiktig med den det första dygnet. 4. Syns det att det sitter ett skydd på? Eller är det helt osynligt?
Det syns lite. Främst i skarvarna mellan plastbitarna. Men det är i princip osynligt. På en svart iPhone skulle jag inte tveka på ett helt shield, men på en vit så syns skiten som samlas i skarvarna alldeles för bra och det är INTE snyggt.
Redigerat av slotrat, 25 October 2009 - 13:26.
Postad 25 October 2009 - 14:11
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag och min far har hamnat i en disskussion angående huruvida man behöver täcka skärmen på sin Iphone eller inte. Alltså om man ska ha ett fodral med lock eller inte. Hans argument är att skärmen inte lika lätt går sönder. Har gamlingen rätt eller fel? Kan tipsa er om en härlig sida med fina läderfodral. http://www.senacases.com//Jesper
Postad 25 October 2009 - 16:53
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jag och min far har hamnat i en disskussion angående huruvida man behöver täcka skärmen på sin Iphone eller inte. Alltså om man ska ha ett fodral med lock eller inte. Hans argument är att skärmen inte lika lätt går sönder. Har gamlingen rätt eller fel?
Leta upp en stålkula som är ca 2 cm i diameter. Lägg en iPhone med skärmen uppåt utan skydd o släpp stålkulan från 10 cm rakt ner på skärmen. Sen gör du likadant med en iPhone i ett fodral med lock över skärmen. Fortsätt att släppa kulan mot telefonerna, men öka avståndet med 5 cm varje gång. Jag skulle tycka det var fantastiskt osannolikt att den oskyddade telefonens skärm inte skulle gå sönder före (med minde avstånd) den skyddade. Såklart menar jag inte att du skall göra det här experimentet på riktigt, men jag ville visa på att sunt förnuft säger att naturligtvis tål en skyddad telefon mer än en oskyddad, varför ens diskutera det? Om skydd inte hjälpte skulle ju inte bilindustrin bygga in krockkuddar, skyddsbalkar, deformeringszoner eller bilbälten i sina bilar. Bara för dig att erkänna att farsan har rätt  Men det är ju så klart upp till var och en hur mycket man vill skydda sin telefon. Försäkringsbolagen gick ut för en tid sedan (var kanske bara IF) och sa att iPhone går söner mer än andra telefoner just på grund av sin stora skärm i glas. Jag tycker det verkar mycket troligt att det är så.
Redigerat av slotrat, 25 October 2009 - 18:17.
Postad 25 October 2009 - 17:24
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Okej nu ska vi inte dumförklara mig helt och hållet haha. Det jag menade var om det var nödvändigt att skydda sin Iphone så mycket? Jag menar alltså om kanterna på ett "vanligt" skydd inte fångar upp stöten som uppkommer när man tappar den i marken. Hänger du med? (:
Redigerat av Jeesper, 25 October 2009 - 17:25.
Postad 25 October 2009 - 18:02
murklor
-
murklor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Kan tipsa er om en härlig sida med fina läderfodral. http://www.senacases.com/
Som jag sagt tidigare i denna tråd: http://www.sgpstore....b48931e960a1e54Kollade på sena men sållade bort dom när jag tittade på case. Varför? Dom har front täckning som bara irriterar (jag snackar inte flippen, utan det innanför). Jag har det på min Diamond och det gör touch till en plåga. Kanterna på caset stör nåt enormt. När jag såg SGP så insåg jag dessutom att Sena är fula och förskräckliga. SGP pouch har inga kanter som helst på fronten då det sitter fast på sidorna, öppna flippen och det är som om telefonen inte ens sitter i ett case, så skönt är det! Jag har inte bemödat mig med skärmskydd... I och med att det är finger touch och inte naglar som gäller så är det nog svårt att repa den i ett flipcase. Man har det ju bara öppet när det används. Fan jag känner mig som en försäljare... Men det ovan är vad jag tycker.
Postad 25 October 2009 - 18:27
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Okej nu ska vi inte dumförklara mig helt och hållet haha. Det jag menade var om det var nödvändigt att skydda sin Iphone så mycket?
Tja, det var ju inte riktigt så frågan var ställd, men ok.  Jag tror att det beror på hur man använder den, och hur ofta man tappar den. Jag är fortfarande helt inne på att ju större/klumpigare skydd man har, desto mer skydd får telefonen. Men samtidigt vill man ju ha en så liten telefon som möjligt, i alla fall jag. Så man får väl helt enkelt lägga sig på en nivå man själv tycker är vettig.
Postad 25 October 2009 - 18:42
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Tja, det var ju inte riktigt så frågan var ställd, men ok. 
Jag tror att det beror på hur man använder den, och hur ofta man tappar den. Jag är fortfarande helt inne på att ju större/klumpigare skydd man har, desto mer skydd får telefonen. Men samtidigt vill man ju ha en så liten telefon som möjligt, i alla fall jag. Så man får väl helt enkelt lägga sig på en nivå man själv tycker är vettig.
Frågan var felställd i mitt förra inlägg, det kan jag inte anklaga dig för! Men om man tappar telefonen i marken, den håller väl ändå om man har något skydd runt om kanterna? Jag börjar bli lite nojig. Jag vill gärna ha en stilren telefon som är liten men det händer att man tappar saker. Men om den går så lätt sönder som folk säger så är det bara dumt att inte ha lock på! Så dilemma dilemma!
Postad 25 October 2009 - 20:25
murklor
-
murklor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det beror ju på en million faktorer, och allra mest tur. Tappar du den ute på gräsmattan är det ju mindre chans att den skulle kunna gå sönder, men å andra sidan kan den bli blöt. Tappar du den på betong kan stöten bli hård även om den har läder runt hela. Då är det frågan om hur den slår i. Plat på ovansidan/baksidan skulle begränsa skadan då smällen sprids ut över en stor yta. En olycklig smäll på kanten skulle kunna spräcka hela fronten skulle jag tro.
Det är därför IF gick ut med sin kommentar om att iPhone går sönder mycket. Det är inte frågan om att den är känslig, det är frågan om att ha rätt försäkring hos IF (dvs otur/drulle tillägg)
Postad 25 October 2009 - 21:15
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Otur/Drulle kostar vadå och ger vadå om mobilen går sönder? En helt ny mobil?
Postad 25 October 2009 - 22:20
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Otur/Drulle kostar vadå och ger vadå om mobilen går sönder? En helt ny mobil?
Jag har inte hittat någon bra försäkring man kan teckna än på en iPhone, butiker och telefonbolag har sina försäkringar, men hur bra dom är vet jag inte. Gällande hemförsäkringen så täcker den dessvärre inte speciellt mycket, inte ens om du har allrisk eller liknande. Dessutom degraderas värdet väldigt snabbt på telefonen + att du har en relativt hög självrisk, så det blir oftast inte mycket pengar tillbaka från försäkringsbolagen om något går snett.
Postad 25 October 2009 - 22:44
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Men om man tappar telefonen i marken, den håller väl ändå om man har något skydd runt om kanterna? Jag börjar bli lite nojig. http://www.youtube.c...mp;feature=fvwpLåter filmen tala för sig själv... Visst kan man ha otur/tur, men den verkar förhållandevis tålig ändå. Nu är väl detta första generationens iPhone, men den borde inte blivit sämre. Och med lite skydd på den, som displayfilm och det minsta klicka-på-skyddet så borde det ju räcka långt.
Postad 26 October 2009 - 08:24
Qramohn
-
Qramohn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Leta upp en stålkula som är ca 2 cm i diameter. Lägg en iPhone med skärmen uppåt utan skydd o släpp stålkulan från 10 cm rakt ner på skärmen. Sen gör du likadant med en iPhone i ett fodral med lock över skärmen.
Fortsätt att släppa kulan mot telefonerna, men öka avståndet med 5 cm varje gång. Jag skulle tycka det var fantastiskt osannolikt att den oskyddade telefonens skärm inte skulle gå sönder före (med minde avstånd) den skyddade.
Såklart menar jag inte att du skall göra det här experimentet på riktigt, men jag ville visa på att sunt förnuft säger att naturligtvis tål en skyddad telefon mer än en oskyddad, varför ens diskutera det?
Om skydd inte hjälpte skulle ju inte bilindustrin bygga in krockkuddar, skyddsbalkar, deformeringszoner eller bilbälten i sina bilar. Bara för dig att erkänna att farsan har rätt 
Men det är ju så klart upp till var och en hur mycket man vill skydda sin telefon. Försäkringsbolagen gick ut för en tid sedan (var kanske bara IF) och sa att iPhone går söner mer än andra telefoner just på grund av sin stora skärm i glas. Jag tycker det verkar mycket troligt att det är så.
Har aldrig sett en krockkudde eller ett bilbäte utanpå bilen. Plastar du även in din nya bil?  Förstöra designen med ett fult skal? Nej Tack. Var rädd om Iphonen, så fungerar det bra.
Redigerat av Qramohn, 26 October 2009 - 08:26.
Postad 26 October 2009 - 08:33
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Okej nu ska vi inte dumförklara mig helt och hållet haha. Det jag menade var om det var nödvändigt att skydda sin Iphone så mycket? Jag menar alltså om kanterna på ett "vanligt" skydd inte fångar upp stöten som uppkommer när man tappar den i marken. Hänger du med? (:
Jag tycker det är fullständigt onödigt med skydd och dessutom väldigt fult. Jag har haft en iPhone sedan den kom till Sverige 2008-07-11 (iPhone 3G) och numera har jag en iPhone 3GS, ingen av dessa har någon gång fått skärmen repad. Inte ens lite utan de är 100% som fabriksnya. Det enda jag hade kunnat tänka mig är kanske att skydda baksidan då den är av plast, men det är väl lite upp till var och en hur pass noggrann man är.
Postad 26 October 2009 - 09:05
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Har aldrig sett en krockkudde eller ett bilbäte utanpå bilen. Plastar du även in din nya bil?  Förstöra designen med ett fult skal? Nej Tack. Var rädd om Iphonen, så fungerar det bra.
Nej men har sällan en bil i fickan heller. Men jag är helt benägen att hålla med. iPhone är gjord för att klara vanliga påfrestningar som att förvaras i en ficka eller väska utan skydd. Jag längtar efter min, bara jag inte fått den nya Bootloadern bara, vore ju surt att inte kunna JailBreaka den...
Postad 26 October 2009 - 09:24
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
JB funkar väl med blackrain oavsett bootloader? eller har jag fattat fel? http://blackra1n.com/. låsa upp den därimot funkar inte....än.
Redigerat av discomega, 26 October 2009 - 09:31.
Postad 26 October 2009 - 09:58
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Nej, tyvärr har Apple täppt till säkerhetshålet som används i de allra senaste 3GS som släppts ut på marknaden, det är en ny iBoot som gör att det inte går att köra "Untethered JailBreak" på dom. Senaste version av Blackra1n som släpps idag (RC2) gör att man kan köra "Tethered JailBreak" men det är ju inte så kul, då måste man ju ha en dator till hands när man vill starta om sin telefon, eller starta upp den efter strömavbrott eller liknande. Så förhoppningsvis får jag den äldre iBoot (med JB-hålet i) i min 3GS, annars blir jag olycklig. Från hemsidan du länkade till: ** Update -- RC2 is out ** Fixed 3G issues Tethered jailbreak for 3.1 OOTB ipt 8GB and new 3GSes Fixed Icy issues Both Windows and Mac If you used RC1 with success, no need to rerun
Redigerat av slotrat, 26 October 2009 - 10:01.
Postad 26 October 2009 - 12:03
sainth
-
sainth
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena
Har hört massa om att det går att få ner tomtoms gps till iphone 3g s utan att jailbreaka stämmer detta ?
Redigerat av sainth, 26 October 2009 - 12:12.
Postad 26 October 2009 - 12:59
Hilton
-
Hilton
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tjena
Har hört massa om att det går att få ner tomtoms gps till iphone 3g s utan att jailbreaka stämmer detta ?
Ja, det är bara att köpa det från Appstore
Postad 27 October 2009 - 11:30
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Har fått ett litet annorlunda problem med min 3GS, kanske inte så allvarligt, men väldigt irriterande.
Av någon anledning så har Lösenkodlås aktiverats helt av sig själv. Och det finns inget sätt att stänga av den.
När jag går in i Inställningas->Allmänt->Lösenkodslås så frågar den efter ett lösen. Jag skriver in lösenordet som den bad om att lägga in första gången. Och där inne finns det ingenstans jag kan stänga av skiten på. Finns bara "Ändra lösenkod", "Kräv lösenkod efter..."Röststyrd uppringning" och "Radera data".
Har någon här inne någon som helst aning vad som kan ha hänt, och hur jag inaktiverar lösenkodslåset?
Postad 27 October 2009 - 14:15
Unregistered4aa8af5c
-
Unregistered4aa8af5c
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Nej, tyvärr har Apple täppt till säkerhetshålet som används i de allra senaste 3GS som släppts ut på marknaden, det är en ny iBoot som gör att det inte går att köra "Untethered JailBreak" på dom. Senaste version av Blackra1n som släpps idag (RC2) gör att man kan köra "Tethered JailBreak" men det är ju inte så kul, då måste man ju ha en dator till hands när man vill starta om sin telefon, eller starta upp den efter strömavbrott eller liknande.
Så förhoppningsvis får jag den äldre iBoot (med JB-hålet i) i min 3GS, annars blir jag olycklig.
Från hemsidan du länkade till:
Nu uppkom ju den givna frågan - hur ser man vilken iBoot man har på iPhonen? Spontant tänkte jag på inställningar - allmänt - om... men där tycker jag mig inte se den informationen.
Postad 28 October 2009 - 09:14
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Nu uppkom ju den givna frågan - hur ser man vilken iBoot man har på iPhonen? Spontant tänkte jag på inställningar - allmänt - om... men där tycker jag mig inte se den informationen. http://www.hackint0s.../f136/16285.htmHmm, kanske bara gäller 2G...
Redigerat av discomega, 28 October 2009 - 09:16.
Postad 29 October 2009 - 08:56
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hallojs, jag har Tele2 som operatör.
Är det någon som kommit fram till en bra lösning för att slippa att samtalen bryts när den byter mellan GSM och 3G?
Finns det något sätt att lösa detta förutom att byta leverantör?
Redigerat av TheGun, 29 October 2009 - 09:04.
Postad 30 October 2009 - 06:32
murklor
-
murklor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Lösa det genom att byta leverantör? Vad vitt jag vet så gör telefonen det i hårdvaru designen. Det enda sättet antar jag är att antingen låsa sig till 3G eller GSM. Det ena är värdelöst för data och det andra har kass täckning, bara välja vad du vill ha...
Postad 31 October 2009 - 00:19
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Lösa det genom att byta leverantör? Vad vitt jag vet så gör telefonen det i hårdvaru designen. Det enda sättet antar jag är att antingen låsa sig till 3G eller GSM. Det ena är värdelöst för data och det andra har kass täckning, bara välja vad du vill ha...
Går det att låsa iPhonen till bara 3G... så att den skippar GSM?
Postad 31 October 2009 - 18:44
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Jag har min i ett skinnfodralfodral som skyddar allt, som en plånbok ungefär, sedan har jag klistrat på ett plastskydd över displayen så man inte repar den, har haft min iphone i snart ett år, den är som ny fortfarande, har tappat den några gånger men inget har hänt. Köpte skinnfodralet på Teknikmagasinet.
100358.jpg 9.62K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 November 2009 - 11:24
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
100358.jpg 9.62K
0 Antal nerladdningar
Svårt att komma åt knapparna när man skriver sms/mail plus att det ser lite gubbig ut
Redigerat av Lias08, 01 November 2009 - 11:25.
Postad 01 November 2009 - 12:28
Jeesper
-
Jeesper
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag har redan beställt ett fodral från Vaja cases.  Som det ser ut på bild, samt Youtube, recensioner så verkar det riktigt nice. Jag och pappa beställde varsin! (:
Postad 01 November 2009 - 15:02
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej! Nu har jag haft min 3gs sedan september men har ett problem som hela tiden återkommer.
Ibland så blir den konstig och vägrar starta andra appar förutom orginalapparna som redan fanns på mobilen från början. Jag börjar verkligen bli trött på det här. Efter nån timme kan det gå över och sedan va bra i ett par veckor men sen så kommer samma problem igen och apparna krashar vid uppstart förutom orginalapparna.
Jag har inte jailbreakat den eller nåt sånt och har uppdaterat telefonen ett par gånger nu i hoppet om att den ska bli bra men det verkar inte hjälpa. Någon/några som har hört om eller haft liknande problem? Är det iphone'en som det är fel på? Ska jag gå till Telia och klaga?
Det konstiga är också att det heller inte är alla nedladdade appar som krånglar samtidig, kanske 50-70%... känns som om det brukar va lite olika. Nu har den vart såhär cp ända sedan igår kväll...
Postad 01 November 2009 - 15:10
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det konstiga är också att det heller inte är alla nedladdade appar som krånglar samtidig, kanske 50-70%... känns som om det brukar va lite olika. Nu har den vart såhär cp ända sedan igår kväll...
Testade att starta om den nu och efter det fungerar inte ens en enda app att starta längre förutom orginalapparna
Postad 01 November 2009 - 15:28
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Provat att återställa den? Låter som läge för det. ITunes sparar ju allt och fixar in soparna och allt efter återställning.
Postad 01 November 2009 - 16:11
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Provat att återställa den? Låter som läge för det. ITunes sparar ju allt och fixar in soparna och allt efter återställning.
Ahh ok, det har jag inte gjort, blir nog att försöka med det sen idag och hoppas problemet försvinner för gått.  (alltså mobilen har varit såhär enda sedan typ dagen jag fick den på posten). Förresten sparar Itunes verkligen ALLT? För jag vill välldigt gärna ha kvar mina gamla SMS... tror ni dom finns kvar efter en återställning?
Redigerat av Duffman88, 01 November 2009 - 16:45.
Postad 01 November 2009 - 19:15
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Haha "soparna" är apparna, min iPhone måste ha ändrat det när jag skrev, märkte det aldrig. Här kan du se vad iTunes sparar vid säkerhetskopiering: http://support.apple...iewlocale=sv_SESMS är alltså lugnt, kolla extra noga bara under flikarna Musik, Filmer, TV-program, Podcaster iTunes U och Bilder så att du får med rätt grejer där. Jag skulle tro att en återställning löser dina problem.
Postad 01 November 2009 - 22:41
Duffman88
-
Duffman88
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Haha "soparna" är apparna, min iPhone måste ha ändrat det när jag skrev, märkte det aldrig.
Här kan du se vad iTunes sparar vid säkerhetskopiering: http://support.apple...iewlocale=sv_SE
SMS är alltså lugnt, kolla extra noga bara under flikarna Musik, Filmer, TV-program, Podcaster iTunes U och Bilder så att du får med rätt grejer där.
Jag skulle tro att en återställning löser dina problem.
Najs! Tack så mycket! Det verkar som om man faktiskt kan säkerhetskopiera i princip allt. Det blir morgondagens kvällsprojekt.  Blir spännande att som om app-kracherna slutar efter en återställning...
Postad 02 November 2009 - 13:29
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Hallojs, jag har Tele2 som operatör. Är det någon som kommit fram till en bra lösning för att slippa att samtalen bryts när den byter mellan GSM och 3G?
Finns det något sätt att lösa detta förutom att byta leverantör?
Jag tror tyvärr inte detta är operatörsberoende utan teknologin i sig. Det funkar felfritt från ena hållet 2G->3G medans det alltid bryter från 3G->2G. (Kan dock ha blandat ihop vilket håll som beter sig på vilket sätt)
Postad 02 November 2009 - 14:06
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Detta är ett problem som man kan uppleva hos alla operatörer. Dock är det inte något som ska existera (vilket insinueras i inlägget ovanför) utan det är ett handskakningsproblem orsakat av inkompabilitet mellan hårdvara från SonyEricsson och Nokia. Det gäller alltså hårdvara i basstationerna och inte i telefonerna
Du ska kräva av din operatör att de löser detta, helt enkelt.
Redigerat av zinned78, 02 November 2009 - 14:06.
Postad 02 November 2009 - 15:10
felldin
-
felldin
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag skulle vilja att websidor inte känner igen att jag surfar från en Iphone. Går det på något vis att ställa in så att webplatser tror att jag surfar från en vanlig dator med t.ex. IE? Min lur är jailbreakad om det är till hjälp...
Postad 02 November 2009 - 17:17
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
... orsakat av inkompabilitet mellan hårdvara från SonyEricsson och Nokia.
Nja... Snarare mellan Ericsson och Nokia
Redigerat av crest, 02 November 2009 - 17:19.
Postad 03 November 2009 - 08:16
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Helt korrekt, my bad. Lite trött sådär på måndagseftermiddagen
Postad 03 November 2009 - 16:40
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Någon vänlig själ som kan informera mig hur jag får Windows Vista att prioritera min iPhone internetdelning före mitt trådlösa nätverk (router kopplad till ComHem)? Jag önskar alltså att när jag kopplar in min iPhone internetdelning via USB eller bluetooth ska den automatiskt användas istället för ComHem-anslutningen, utan att jag först måste koppla från min trådlösa nätverksanslutning till ComHem i nätverks- och delningscentret. Iphonen ligger redan som "första prioritet" i Hantera nätverksanslutningar>Avancerade inställningar... Jag blir så trött... Tack på förhand!
Redigerat av Pompen, 03 November 2009 - 19:24.
Postad 04 November 2009 - 08:31
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Någon vänlig själ som kan informera mig hur jag får Windows Vista att prioritera min iPhone internetdelning före mitt trådlösa nätverk (router kopplad till ComHem)?
Jag önskar alltså att när jag kopplar in min iPhone internetdelning via USB eller bluetooth ska den automatiskt användas istället för ComHem-anslutningen, utan att jag först måste koppla från min trådlösa nätverksanslutning till ComHem i nätverks- och delningscentret.
Iphonen ligger redan som "första prioritet" i Hantera nätverksanslutningar>Avancerade inställningar...
Jag blir så trött...
Tack på förhand!
Är det en laptop du använder så har du säkert en fysisk knapp/reglage på den som används för att sätta på och stänga av WiFi/Bluetooth, det är absolut lättaste vägen.
Postad 04 November 2009 - 13:37
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej alla iFånar Jaha då var det dags igen att skriva av sig sina psykbryt vad gäller Apple och deras produkt från hel****t. Det är nu ungefär ett år sedan jag var här inne sist, fast då i tråden iPhone 3G. Men det har ju kommit en ny improved model nu så jag tänkte jag skriver i den tråden iställlet, fast jag "bara" har en 3G. Det är ju bara i princip video som skiljer. Som ni kanske kommer ihåg, ni som har varit med ett tag, så hade jag som många andra här inne en helsikes massa problem med den här telefonen. För att nämna ett par stycken: Dålig batteritid Dålig 3G-mottagning Buggig programvara Låg volym ringsignal Låg volym mail Tappade samtal Dålig samtalskvalité handsfree Dålig samtalskvalité handsfree Blåtand Självsprickor i plasten Telefonen stängde av sig självt Webläsaren hängde sig Låg datahastighet (internet) plus en del saker jag inte kommer på nu Det var inte lite grejer som felade på den luren, till råga på allt så stack Apple huvudet i sanden och ville inte utåt sett kännas vid problemen. Ringde man kundtjänsten på Telia hänvisade de till Apple, ringde man sedan Apple så hänvisade de till Telia. Två gånger skickade jag in telefonen och två gånger fick jag en ny tillbaka, så som ni kan räkna ut är jag nu på min tredje iPhone, men den funkar inte för det, jag tröttnade bara. Fast innan jag tröttnade fixade jag så Ny Teknik och Aftonbladet tog upp problemen Apple inte ville låtsas om, tom blev det någon artikel i någon engelsk tidning pga den i Ny Teknik. Ja vilket härj, Apple är nog det mest kundfientliga företag jag någonsin stött på. Men allteftersom tiden gick vande man sig vid telefonen och glömde bort en del skavanker, man fick lära sig att älska den, och det gjorde man, för trots allt så är det något speciellt med användarsnittet. Men nu är det så att då jag hade fått för mig att Apple hade jobbat bort alla felen iom lanseringen av 3Gs, så lurade jag min bästa vän att köpa en sådan. Ett par dagar efter han fått hem den ringer jag till honom, varpå han med nedstämd och uppretad stämma säger att, alla säger han låter pissdåligt i modulationen och att ljudet försvinner till och från.  Samma jä##a fel fortfarande! Ett år senare, en modell senare, hundra prgflash senare och samma sat**s fel!!!! Jag känner mig skyldig, och tar upp bollandet med Telia och Apple igen. Ringer Telia kundtj. blir hänvisad till Apple, ringer Apple blir hänvisad till Telia, ringer Telia kundtj. berättar hur det gått so far, blir då hänvisad till att ringa Telia-butiken, jag gör så de hänvisar mig till de andra två, men efter ett tag får jag iaf tag i nummret till serviceföretaget Lenovo som Apple har lejt för sina felaktiga lurar, de vill jag ska skicka in den så de får titta på den. Men det vet ju både du och jag att det kommer inte ge något, i mitt fall kommer jag antagligen bara få telefonen tillbakaskickad och i kompisens fall en utbytestelefon (antagligen ingen ny, en re-furbished, återställd inskickad), varpå jag ber att få tala med en tekniker istället, det går inte, allt jag kan få är en mailadress till telia service-team. Man häpnar  hur får dom det att funka egentligen? Men tydligen så funkar det genom att trötta ut de kunder som är missnöjda, de har ett väloljat system, en kvarn som man ska tröttas ut och malas ner i, tills den missnöjda kunden inte har någon energi kvar alls. Jag hade lärt mig att leva med det, men jag känner mig så skyldig för att jag lurade honom att köpa en. Nu undrar jag om det är någon mer härinne med en 3Gs eller en 3G med det här kassa ljudet i telefonen (vid handsfree) och har ni kommit tillrätta med det, tipsa mig isf.
Redigerat av 123456, 04 November 2009 - 14:58.
Postad 04 November 2009 - 14:05
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Det var tråkigt att höra men jag känner inte igen något av de problemen du verkar ha.
* Nämn en smartphone som har bättre batteritid? Mitt batteri räcker i flera dagar då jag har 3G avstängt för det mesta (sätter på det när jag ska surfa, går väldigt fort att göra). Surfar mycket via wifi.
* Första månaden hade jag på 3G hela tiden och tycker inte att täckningen var dålig (Halebop)
* Jag tycker programvaran är oerhört buggfri. Har haft ett helt gäng med SE-telefoner och de var buggigare än min 3GS. Hade SE:s W950i som är en Symbian-lur och den var sjukt buggig. Jag är skitnöjd med programvaran på 3GS.
* Tllräckligt hög volym för min smak. Högre än i min förra SE W890i.
* Använder inte mail
* Har aldrig tappat något samtal.
* De jag pratat med har inte klagat på handsfreekvalitén
* Har inte använt blåtandshandsfree.
* Inga sprickor i min plast. Väldigt bra byggkvalité tycker jag. Känns gedigen.
* Min telefon har aldrig stängt av sig själv. Jag har nog stängt av den själv fyra gånger sen lanseringen för några månader sen (3GS).
* Webläsaren har inte heller hängt sig än.
* 3GS har ju dubbelt så snabb datahastighet via 3G så jag tycker den är så snabb man kan begära av den. Snabbare än min förra SE W890i.
Jag har fått två kompisar att köpa 3GS också och de har inga problem med den heller..
Postad 04 November 2009 - 14:33
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
smellymarq: Jag förstår att du är nöjd med din telefon, bra. Vi på forumet hade de här diskussionerna för något år sedan, många hade de här felen, men en del hade dem inte, så var det (finns mycket dokumenterat om man googlar, från alla länder). De felen jag rabblade upp löstes i en del av fallen genom bytena av telefon, eller genom uppdateringar i firmw. (antingen fixades koden, eller så maskerades feleti firmw.) men alla försvann inte. Det som är det mest störande är det här felet i ljudet vid användning av handsfree, kompisen hade visst kollat runt lite på nätet för någon vecka sedan och många hade problemet även då de använde BT av Apple tom. Att det var så kasst ljud även med tråd (medföljande) märkte jag först idag när jag talade med honom. Jag är ingen rookie (jag är radioamatör sedan liten grabb, datorvana sedan man körde på band eller 8" diskar) jag vet att de fel som är på luren är knutna till hårdvaran/firmw., men det är svårt att stångas med ett företag som Apple ($) särskilt när man inte kommer i kontakt med dem. Men som sagt detta är mitt problem: Ni som har det här problemet med ljudet vad har ni kommit fram till?edit: Ja, 3G har jag fått lär mig att vara utan, det har jag inte haft påslaget på ett och ett halvt år  och ändå har man en telefon som heter 3G, komiskt. Det var för att få någorlunda batteritid. Nej, jag bor inte långt från basen, 500m fågelvägen ungefär. Symptom vid 3G/på, signalmätaren beter sig som en vu-meter börjar man köra data hoppar den över till edge på stört. Jag har inget måndags-ex, jag har haft 3 likadana.
Redigerat av 123456, 04 November 2009 - 14:49.
Postad 04 November 2009 - 17:11
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jag är relativt ny användare av min iPhone 3Gs 16GB, men inget av det du säger stämmer in på mig/min iPhone.
>Dålig batteritid
Inte sämre än andra telefoner med motsvarande funktioner.
>Dålig 3G-mottagning
Har jag personligen inte märkt än, jag kör på Tre som har bästa 3G-täckningen i Sverige, men iPhone skall ju vara ökänd för dåligt placerad/utformad antenn och därigenom sämre mottagning än andra telefoner. Men jag har inte märkt något än som sagt.
>Buggig programvara
Nej, kör 3.1.2 och har inte märkt något än. Har Jailbreakat och även kört in Blacksn0w, men inga problem så här långt.
>Låg volym ringsignal
Nja, jo kanske, har hört högre. Men man kan ju fixa sig en ringsignal som för bra med oväsen om man vill.
>Låg volym mail
Hmm, mail brukar inte låta för mig.... Det är ju text som man läser. Men om du menade signalen så är det ju samma problematik som ovan och inte något som behöver/förtjänar en klagomål till. Högtalaren sitter ju nertill på telefonen, det är ju delvis därför det hörs dåligt ur den.
>Tappade samtal
Nej inget jag märkt. Och jag har haft stora problem med andra telefoner jag haft, som Nokia 5800 t.ex.
>Dålig samtalskvalité handsfree
Nej, inte annat än att ljudet i lurarna generellt är rätt dåligt. Man borde kunnat skicka med ett bättre headset med tanke på telefonens pris.
>Dålig samtalskvalité handsfree Blåtand
Har inte provat mycket, men det jag provat har fungerat bra. SonyEricsson handsfree har jag använt.
>Självsprickor i plasten
Nej, men min telefon är bara någon vecka gammal än.
>Telefonen stängde av sig självt
Nix.
>Webläsaren hängde sig
Nix. Inte något som stört mig, kanske har det hänt en gång, eller om det var hela telefonen. Löste sig själv efter nån minut.
>Låg datahastighet (internet)
Som sagt 3G'n hade lägre hastighet, det stod i specifikationen, inget du borde kunna klaga på. 3Gs'ens hastighet tycker jag är helt ok, och den är ju dubbla mot 3G'n med.
För att summera användandet av min iPhone så här långt, den fungerar MYCKET bra. Jag stör mig på avsaknaden av Widgets och att det är helt omöjligt att få till ikonerna som man vill ha dom eftersom dom inte är standardiserade på något sätt och ser olika ut beroende på vem som tillverkat dom. Likaså står vissa saker på Engelska och andra på Svenska i telefonen, störigt, varför kan jag inte döpa om dom?? Jag tycker Apple borde kunna gjort ett lite bättre gränssnitt så man kan anpassa saker och ting och få dom som man vill, och inte bara 16 (+4) ikoner i ett rutmönster där man inte ens som standard kan lämna tomma luckor i ikonflödet om man vill. Det är det enda som drar ner betyget för min del - det flashiga men DÖTRISTA/gammalmodiga/märkliga gränssnittet (springboard kallas det väl). Apple är ju experter på GUI, dom borde verkligen kunna göra bättre. Och nej, Winterboard eller något Cydia-juck för att anpassa min iPhone som är bra har jag inte hittat heller. Där har Android helt klart ett försprång, även om Android-gränssnittet också är ohyggligt trist.
Postad 04 November 2009 - 18:57
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Med appet "rename" kan du döpa om alla appar till precis vad du vill. (kräver jailbreak)
"categories" är bra om man vill ha mindre menyer att bläddra i. dom har även en hel del ikoner som är viss standarisering på.
Postad 04 November 2009 - 22:21
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Svårt att komma åt knapparna när man skriver sms/mail plus att det ser lite gubbig ut 
Inga problem att komma åt knapparna.
Postad 04 November 2009 - 22:24
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
smellymarq:
Jag förstår att du är nöjd med din telefon, bra. Vi på forumet hade de här diskussionerna för något år sedan, många hade de här felen, men en del hade dem inte, så var det (finns mycket dokumenterat om man googlar, från alla länder). De felen jag rabblade upp löstes i en del av fallen genom bytena av telefon, eller genom uppdateringar i firmw. (antingen fixades koden, eller så maskerades feleti firmw.) men alla försvann inte.
Det som är det mest störande är det här felet i ljudet vid användning av handsfree, kompisen hade visst kollat runt lite på nätet för någon vecka sedan och många hade problemet även då de använde BT av Apple tom. Att det var så kasst ljud även med tråd (medföljande) märkte jag först idag när jag talade med honom.
Jag är ingen rookie (jag är radioamatör sedan liten grabb, datorvana sedan man körde på band eller 8" diskar) jag vet att de fel som är på luren är knutna till hårdvaran/firmw., men det är svårt att stångas med ett företag som Apple ($) särskilt när man inte kommer i kontakt med dem.
Men som sagt detta är mitt problem: Ni som har det här problemet med ljudet vad har ni kommit fram till?
edit: Ja, 3G har jag fått lär mig att vara utan, det har jag inte haft påslaget på ett och ett halvt år och ändå har man en telefon som heter 3G, komiskt. Det var för att få någorlunda batteritid. Nej, jag bor inte långt från basen, 500m fågelvägen ungefär. Symptom vid 3G/på, signalmätaren beter sig som en vu-meter börjar man köra data hoppar den över till edge på stört. Jag har inget måndags-ex, jag har haft 3 likadana.
Ja du, dina problem har jag inte hört talas om alls, har haft min i snart 1 år och den funkar perfekt, alla problem du haft har då inte jag märkt av alls, har 3 kompisar med iphone och dom har heller inga problem, kan bara hålla med andra här som inte har några problem. bästa telefon jag haft.
Postad 04 November 2009 - 23:00
olan79
-
olan79
-
Rookie
-
4 inlägg
Efter att ha använt denna fantastiska lur endast några dagar efter att tidigare varit i WM-miljön så finns det några småsaker jag irriterar mig på som jag var nöjd med i WM.
- När man använder knappsats i telefondelen, varför fungerar den inte som en knappsats som på vilken mobil som helst (typ T9), och letar bland kontakter när jag börjar knappa på siffrorna. Leta efter Anders t.ex. Tryck 2,6,3 och namnet lär dyka upp. Det är om inte annat väldigt bra när man sitter i en mobil, är ju extremt svårt att söka efter en kontakt i de andra lägena under bilkörning (jag vet att man inte borde använda telefon alls under bilkörning, men ibland är man ju tvungen...  ) Eller hur gör ni när ni ska söka kontakter under bilkörning? Inte klickar ni på kontakter i telefondelen och scrollar till rätt kontakt?
Hjälp sökes...
- Meddelandesignaler är nästa sak som jag undrar över. Man kan ställa in en meddelandesignal som gäller för samtliga typer av meddelanden? Alltså telefonen låter likadant om det kommer sms som om det kommer ett mail (kör exchange pushmail). Jag vill gärna skilja dem åt med olika signaler, händer ju trots allt att man inte har telefonen inom räckhåll och hör att man får meddelande, och kan därefter agera beroende på vad det är för meddelande, men det lyckas jag inte få till. Är det så illa att det bara går ha en meddelandesignal som gäller för alla typer av meddelanden?
För övrigt är jag grymt imponerad av touchen/responsen hastigheten och alla trevliga applikationer som finns.
Vore tacksam för svar, om det nu finns bra svar på frågorna ovan, är kanske nej på båda?
Postad 05 November 2009 - 00:02
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Eller hur gör ni när ni ska söka kontakter under bilkörning? Inte klickar ni på kontakter i telefondelen och scrollar till rätt kontakt? Hjälp sökes...
Provat Röststyrningen? Jag har inte själv provat den, men förstått att den är hyfsad (?). Den är ju i alla fall gjord för just de tillfällen när man inte kan kolla på telefonen.
Postad 05 November 2009 - 00:07
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Dels vill jag ju kunna multitaska ljudliga program som du skriver, ex radiobox. Jag vill även kunna multitaska ett kreativt program för väckning såsom Sleep Cycle. Jag vill kunna dra igång ett antal flikar med hemsidor i safari, gå ur och titta i kalendern/skriva ett mail/etc och sedan återvända och alla sidor är färdigtankade. Jag vill kunna ha navigon körandes i bakgrunden i vissa lägen så att jag slipper uppstarttiden för gps:en hela tiden (dessutom smidigt att kunna ha kvar de ljudliga anvisningarna så att man inte missar dem om man ex tillfälligt tar ett samtal). Jag vill kunna ha Elitserie-appen i bakgrunden när det är matcher så att jag snabbt kan flippa upp live-resultat eller få ett pling när det händer något.
Notera alla "jag". Detta är vad jag önskar. Du har andra preferenser och andra har sina. Det mynnar givetvis ut i att multitasking ska vara tillåten utan jailbreak så att var och en kan multitaska efter sina behov.
Jösses! Jag som skäms lite över alla inlägg jag spammat ner forumet med på mina år här.
JB Cydia: Backgrounder gör allt de du vill. några betraktenlser och frågor:
Måste säga att jag är besviken över att den inte stödjer Flash, tex på SVT play, ej heller Windows Mediaplayer (inte så konstigt). Det limiterar ju en hel del.
Sen förstår jag inte varför inte qwerty bordet kan vinklas horisontellt när man skriver i såna här rutor
och hur stegar man i text? Typ om jag vill markera en specifik bokstav?
Leveranskvitto för sms är inte och tänka på?
JB Cydia: iphonedelivery (leveransbekräftelse som funkar kanon) JB Cydia: iMobileCinema flashplayer plugin i safari, vet inte om den funkar till svtplay, men den funkar skitbra till sajter såsom, www.megavideo.com, www.suftthechannel.com, www.youtube.com osv Förlåt om jag missförstått något. Men vad använder du egentligen Fileaid till? För att spela upp filerna i iphonen? Som jag förstår det så gör du ju en vanlig konvertering i ffmpeg och mp4box och iom att du i slutändan sitter med en mp4 fil så antar jag att bilden måste ha konverterats från div-x till h.264. Det är väl omöjligt att ha div-x kodning i en mp4 fil såvitt jag vet.
Ska tillägas att jag är väldigt intresserad i ämnet då jag letat och terroriserat folk angående eventuella avi spelare och genvägar kring dena j*vla konvertering man behöver gå igenom för att kunna använda sina kära avi filer.
JB Cydia: yxflash spelar xvid, divx, flv, wmv mm Sen till alla er som tycker iphonen inte har de funktioner ni vill ha.. JAILBREAKAAAAAA!!! Då öppnas en ny värld med flash, xvid, multitask, customizing och jaa, you name it. En iPhone är inte komplett utan JB i mitt tycke.. Sen är Bodyguardz schysst  slätt och fint dock inte skärm filmen, då är de Power Support crystal shield som gäller. Den kombon är oslagbar  Mvh // frajje
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|