Vi vet att det är en lång väntan tills "1.1" kommer.
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 19 November 2009 - 02:08
Vi vet att det är en lång väntan tills "1.1" kommer.
Postad 19 November 2009 - 10:45
Haha en kille på Twitter http://twitter.com/apirko/ hade svårt att få "död" på sin N900 (batterislut alltså):
After two days on the lowest battery level, the battery indicator finally turned red
#N900
about 1 hour ago from web
Such irony! N900 managed two days of battery life, but the bitch is still on after four days, even thou the battery is empty. Awesome! #N900
about 2 hours ago from web
Redigerat av slotrat, 19 November 2009 - 10:56.
Postad 19 November 2009 - 13:19
Varför kan dom skicka till folk i andra länder? Men vi svenskar är tydlige inte lika insatta som dom i andra länder och kan se vilket simkort vi har? Och dålig PR som dom säger här i sverige borde dom inte få samma problem med det i andra länder eller Nokia där struntar i dålig PR? Och det med att dom vill få in N900:an så dom ha många i lager vad är det för fel att skicka ut dom man har till kund? Brukar väl alltid vara så att i början när en telefon säljs så burkar det väl vara lite si sådär med tillgång och efterfrågan?
Om det ni inte är så att 3 ska vara först på Svenska marknaden och dom inte vill berätta detta? Borde såfall Nokia inte tänka på sina egna kunder som betställt på deras hemsida först. (ja jag vet det funkar inte så)
OM det nu är så att dom börjat skicka telefonerna som det sagts i en tidigare post........
Redigerat av Gurra101, 19 November 2009 - 13:33.
Postad 19 November 2009 - 13:50
"Hej Victor
Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.
Nokia N900 kommer inte att släppas i sverige förrän mjukvaruversionen 1.1 är klar att kunna släppas. När det kommer att bli kan vi här på mjukvarusupporten dessvärre inte svara på för vi har ej fått någon information om det än. Enda informationen vi fick va att det inte kommer att dröja mycket länge till innan mjukvaruversionen är klar till att släppas. Vi hoppas på att telefonen kommer att släppas i slutet av november men tyvärr är det inget vi kan lova att det blir så.
Vi kan dessvärre inte svara på om Nokia kommer ha fler kampanjer när det gäller att förbeställa produkter på våran onlineshop för det är inte vi som har hand om det. Vi får dessvärre ingen information heller i förväg om det ska komma nya kampanjer förrän det är ute på hemsidan. Så vad vi vet nu är där ingen ny kampanj på gång men kolla lite då och då på våran onlineshop sida så får ni alla nyheter som onlineshopen har."
Redigerat av Svenn3SaataN, 19 November 2009 - 13:51.
Postad 19 November 2009 - 14:44
Då köper jag inte det som svenska nokia har sagt!
Varför kan dom skicka till folk i andra länder? Men vi svenskar är tydlige inte lika insatta som dom i andra länder och kan se vilket simkort vi har? Och dålig PR som dom säger här i sverige borde dom inte få samma problem med det i andra länder eller Nokia där struntar i dålig PR? Och det med att dom vill få in N900:an så dom ha många i lager vad är det för fel att skicka ut dom man har till kund? Brukar väl alltid vara så att i början när en telefon säljs så burkar det väl vara lite si sådär med tillgång och efterfrågan?
Om det ni inte är så att 3 ska vara först på Svenska marknaden och dom inte vill berätta detta? Borde såfall Nokia inte tänka på sina egna kunder som betställt på deras hemsida först. (ja jag vet det funkar inte så)
OM det nu är så att dom börjat skicka telefonerna som det sagts i en tidigare post........
*** is the magic number, yes it is, it's the magic number...
Postad 19 November 2009 - 14:59
grattis! pm mig så att jag kan få ditt kontonummer och du min adress.
ps. tror vi får gå ner lite i pris, den är ju trots allt beg.
Postad 19 November 2009 - 15:01
Skriv så mycket du kan om den
En kompis till mig vägrade att ringa mig så länge jag hade kvar den härliga lilla melodin
Postad 19 November 2009 - 15:17
Nu får du fan skriva ner allt du tycker och tänker om den så ska jag filura på frågor.
Postad 19 November 2009 - 15:26
http://www.hittat.se/ad.jsp/974222191
Postad 19 November 2009 - 15:32
Skumt värre!? "Kingdom Shoppers" i England har annons på hittat.se om N900 för 2600kr. Skickar luren på 1-2 dagar och enligt svar ifrån de har lurarna svenskt tangentbord. Någon som hört talas om Kingdom Shoppers? Är det lurendrejjeri?
Tror du?????? Kingdom shoppers hittar det i den annonsen iallafall. Och nä skumrask den du!
Slår man på telefonnr som finns i annonsen får man detta.
Claes-Bertil Boman
Mobil: 070-2452782
Telefon: 0372-62958
Redigerat av Gurra101, 19 November 2009 - 15:47.
Postad 19 November 2009 - 15:52
If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it probably is a duck.
/GG
Postad 19 November 2009 - 15:54
Tror du?????? Kingdom shoppers hittar det i den annonsen iallafall. Och nä skumrask den du!
Slår man på telefonnr som finns i annonsen får man detta.
Claes-Bertil Boman
Mobil: 070-2452782
Telefon: 0372-62958
Hah, alltid någon ful jävel där ute redo att slå dank av andra människors desperation.
Betala och få en tegelsten på posten, typ...
Postad 19 November 2009 - 15:59
Hah, alltid någon ful jävel där ute redo att slå dank av andra människors desperation.
Betala och få en tegelsten på posten, typ...
Haha..Nokia N9Brick...supports multitasking!!
Postad 19 November 2009 - 16:12
Skumt värre!? "Kingdom Shoppers" i England har annons på hittat.se om N900 för 2600kr. Skickar luren på 1-2 dagar och enligt svar ifrån de har lurarna svenskt tangentbord. Någon som hört talas om Kingdom Shoppers? Är det lurendrejjeri?
Det var den fulaste hemsidan jag sett. aldrig hört talas om hittat.se
Postad 19 November 2009 - 16:15
Nu börjar jag bli riktigt irriterad över att VI ska behöva vänta på v1.1. Vad gör oss så efterblivna att vi måste vänta? Menar Nokia att 3SE är den enda 3 operatören eller operatören för den delen som använder USIM som inte funkar?
Nokia har en jäkligt ful deal med 3SE känns det som. j-vla svin!!
Redigerat av tha_neo, 19 November 2009 - 16:17.
Postad 19 November 2009 - 16:20
Det är http://www.mobileworldltd.co.uk/ som ligger bakom pris/leverans. Har ngn hört talas om dem?Det var den fulaste hemsidan jag sett. aldrig hört talas om hittat.se
Postad 19 November 2009 - 16:20
Kan det vara så att våra svenska operatörer ligger i framkant rent tekniskt och att de flesta redan har kort ute med USIM? Medan man kanske bara har enstaka operatörer i andra länder som inte har USIM? Ren spekulation från min sida, men inte helt osannolikt. Vi vet en operatör som har det, men det kan finnas fler... Vad jag vet så kan man inte se det på SIM-korten rent fysiskt, någon som vet?Då köper jag inte det som svenska nokia har sagt!
Beträffande om du köper det dom sagt eller ej spelar ju ingen roll, Nokia Sverige har bestämt att så här är det, och då är det så. Vill du ha en N900 snabbare, åk till Finland eller Norge.
Postad 19 November 2009 - 16:25
Verkar MYCKET suspekt, men vill du bli av med 2600 kr så finns det enklare sätt, spola ner dom på toa t.ex. Finns inte en chans att dom är seriösa så du behöver nog inte fundera mer på det. Dessutom OM det nu är ett riktig bolag kan du ge dig f-n på att dom är baserade i Asien och då skulle du (rent teoretiskt om du nu fick en telefon) åka på både frakt, moms och tull på dom pengarna + att du sannolikt får en telefon med icke-svenskt tangentbord.Det är http://www.mobileworldltd.co.uk/ som ligger bakom pris/leverans. Har ngn hört talas om dem?
Har du gott om pengar så släng in 2600 till dom o se vad som händer, men varför inte förskottsbetala en handpenning på en grävmaskin eller så på blocket med när du håller på (du lär inte se röken av varken förskottsbetalad grävmaskin eller N900 ändå
Postad 19 November 2009 - 16:40
Verkar MYCKET suspekt, men vill du bli av med 2600 kr så finns det enklare sätt...
http://www.worldlawd...ld-limited.html
Såna där skall ju bara hängas högt.
Postad 19 November 2009 - 16:43
http://www.webhallen...amp;PID=2669765
Postad 19 November 2009 - 17:18
Mer utförliga tankar kommer när jag testat mer och inte sitter på tåget.
Postad 19 November 2009 - 17:39
väntar med spänning :-)
Gör jag med men på MIN EGEN
Postad 19 November 2009 - 18:07
Verkar som N900 nu har börjat säljas i italien...
Nu börjar jag bli riktigt irriterad över att VI ska behöva vänta på v1.1. Vad gör oss så efterblivna att vi måste vänta? Menar Nokia att 3SE är den enda 3 operatören eller operatören för den delen som använder USIM som inte funkar?
Hear hear...
Redigerat av Unregistered6144aa51, 19 November 2009 - 18:08.
Postad 19 November 2009 - 18:35
Om det är leverans dax i världen borde de väl slå på stora trumman. Köra lite reklam kampanjer. Visa lite nyheter till telefonen. Var är Jussi Mäkinen. Eller kunde han bara scrolla mellan de fyra olika hemsidorna. wake up nokia visa vad telefonen går för...vakna.
Redigerat av theclone, 19 November 2009 - 19:02.
Postad 19 November 2009 - 18:43
Verkar som N900 nu har börjat säljas i italien...
Du har inte läst det som skrivits i tråden innan eller? I så fall borde du veta varför, eller också har du svårt att förstå...
Postad 19 November 2009 - 19:53
The Nokia N900 certainly is an impressive little fella (well not that little actually). It's so different from anything else we have reviewed so far that it constantly keeps us on our toes. And we like being kept tip-toeing by new gadgets. It's certainly our thing.
Luckily, most of the surprises that came with this blend between a phone and an ultra portable tablet are of the nice type. We are pretty confident that it has even more to keep us happy, but we will have to wait until the review is completed to see that out.
What we have to mention though is that the Nokia N900 certainly is anything but a mainstream device and it will appeal to a limited audience. There are shinier options out there that will give you more eye-candy and better multimedia capabilities for less money. But if web browsing and messaging are essential to you than this might be your winner.
http://www.gsmarena....-review-419.php
Postad 19 November 2009 - 21:24
Postad 19 November 2009 - 21:29
Nytt rykte från en 3butik idag. N900 kommer släppas 2q 2010. Sjukt om det är sant!
haha, LOL, säljare i butik är väll de sista jag skulle lita på. om de nu verkligen sagt det där
Postad 19 November 2009 - 21:33
Nytt rykte från en 3butik idag. N900 kommer släppas 2q 2010. Sjukt om det är sant!
ja, varför inte. Tänk vad mycket skit man hinner skiva i den här tåden tills dess. finns ju inget som pekar på en snar release i sverige. så även om det låter otroligt så är det väl ingen omjölighet. iphone air med multitask kanske kommer före
http://www.fz.se/wtf/item.fz?id=6514
hehe
Redigerat av theclone, 19 November 2009 - 21:38.
Postad 19 November 2009 - 21:38
haha, LOL, säljare i butik är väll de sista jag skulle lita på. om de nu verkligen sagt det där
Hehe, om det var en TRE-butik ska du inte ha så mkt förtroende! De som jobbar där har ungefär lika mkt inflytande som vi här. De har dessutom sämre möjligheter till bra deals än som om du själv gick in på nätet. Köpte en telefon i tre-butik och hade jag köpt den på nätet hade jag fått med ett par hörlurar från we hehe och NÄ säljaren lurade inte mig och behöll dem själv!
Postad 19 November 2009 - 21:40
Säljknep? Dvs försöka sälja en telefon idag istället för "imorgon" kanske?
Det jag egentligen skulle ta upp är om någon vet om man kan känna och klämma på ett demo ex någon stans i sthlm?
(ska upp över helgen och möjligheterna känns större där än i min byhåla)
PM tack! =)
Postad 19 November 2009 - 21:45
Det är helt sant, på 3 i Linköping i stan idag fick jag det berättat för mig. Kommer själv köpa den när den kommer men tar det för lång tid vet jag inte om jag orkar vänta... Då kan man ju vänta på något ännu bättre=) Fast det kommer man ju alltid göra...
Fan kom nu n900
Postad 19 November 2009 - 21:46
Det jag egentligen skulle ta upp är om någon vet om man kan känna och klämma på ett demo ex någon stans i sthlm?
PM tack! =)
Jag vet att klas har en...
Postad 19 November 2009 - 21:51
Det är helt sant, på 3 i Linköping i stan idag fick jag det berättat för mig. Kommer själv köpa den när den kommer men tar det för lång tid vet jag inte om jag orkar vänta... Då kan man ju vänta på något ännu bättre=) Fast det kommer man ju alltid göra...
Fan kom nu n900
3 Sverige på Facebook har angett v51-52 för N900. Tror betydligt mer på det beskedet än på vad någon icke insatt säljare spekulerar i.
Detta då jag är tämligen säker på att "informations och PR ansvarig" Erik Hörnfeldt på 3 antingen uppdaterar den sidan själv eller åtminstone bestämmer vad som ska det ska informeras/kommenteras där.
Postad 19 November 2009 - 22:00
PM tack! =)
Jupp ser det framför mig. Så kan du teckna ett 12mån abb med den här lite billigare telefonen sålänge och eftersom det inte blir ngn extra kostnad/mån för denna mobilen är det bara att förlänga ditt abonnemang med n900 när den kommer i 2q eftersom det då gått så lång tid att du bara har ca 3 mån kvar på detta... Äh.. bogus! De vet inte mer om releesen än någon här! Hela "store" konceptet är bara till för att VI som kunder ska känna att det faktiskt finns en fysisk affär att gå till och skälla lite och klämma på nya lurar. Personalen är bara BARA säljare!! Har flera polare som jobbat både för tele2 och TRE och de vet verkligen inget mer än mig om mobiler eller teknik! Personalen på TRE-store måste ju ringa in och få Okejat efter de fyllt i beställningar i datorn! Aldrig tänkt på det?
Ps. Sen säger de bara när du kommer in om några veckor.. Oj, Ja den kom lite fortare än förväntat. Det var väldigt mkt strul med nokia och denna produkt! Förlåt, förlåt, men du SKULLE ju kunna köpa 900.an med kontantkort om du inte bara vill teckna ett 69kr/mån abb och stoppa i det sim-kort du har nu i n900.an ... hehe så har de sålt dig 2 telefoner och abonnemang
Redigerat av Xenom, 19 November 2009 - 22:06.
Postad 19 November 2009 - 22:01
Men som sagt bara för dom vill vänta tills 1.1 har kommit ut för att tre:s sim kort klarar n900 då menas ju inte med att nokia och tre har en överrenskommelse! tror och hoppas att i slutet på nästa vecka får vi en rolig nyhet att telefonerna börjag skickas v49.
Klas gör oss lyckliga lite då tack:) Ligg på killarna som gör 1.1:an
Postad 19 November 2009 - 22:02
Redigerat av theclone, 19 November 2009 - 22:03.
Postad 19 November 2009 - 22:11
http://www.youtube.c...feature=related
Trist att de säger releese i okt
Ball att de nämner de ca 250'000 utvecklare som finns för Qt ..
Postad 19 November 2009 - 22:17
då allt e spekulationer, allt från att det är tre som kommer ha den först till alla andra sorters datum osv. Vad är det som säger att tre ska ha den först? V51-52 ja mitt i julen då får man bara av säljaren där "ja det e svårt med leveranser under jultid så någongång i januari!
Men som sagt bara för dom vill vänta tills 1.1 har kommit ut för att tre:s sim kort klarar n900 då menas ju inte med att nokia och tre har en överrenskommelse! tror och hoppas att i slutet på nästa vecka får vi en rolig nyhet att telefonerna börjag skickas v49.
Klas gör oss lyckliga lite då tack:) Ligg på killarna som gör 1.1:anDu kommer bli poppis här då.
pratade med utvecklarna senast idag.... det blir bra det här... lol@linköpingssäljaren.... helt fel...
1.1 innehåller mer godis än sim atk....
ps - ni spekulerar väldigt friskt härinne.... haha...
ska jag lägga in dagliga tips o tricks om N900 så ni får annat att göra än spekulera om 3 hela tiden? ;-) borde hinna med det bara jag kommer ihåg.... skulle ni vilja ha det? kanske roligare sen när ni har luren i hand iofs?
ha det !
klas
Postad 19 November 2009 - 22:23
pratade med utvecklarna senast idag.... det blir bra det här... lol@linköpingssäljaren.... helt fel...
ska jag lägga in dagliga tips o tricks om N900 så ni får annat att göra än spekulera om 3 hela tiden? ;-) borde hinna med det bara jag kommer ihåg.... skulle ni vilja ha det? kanske roligare sen när ni har luren i hand iofs?
ha det !
klas
Keep it coming, Klas...
Redigerat av lostsoul, 19 November 2009 - 22:25.
Postad 19 November 2009 - 22:23
ha det !
klas
FF KLART VI VILL HA!!!
hehe det ena kanske ger det andra. Får vi lite annat att tänka på slutar vi häxjakten på tre oxå månne
Det finns ju faktiskt möjlighet att köra maemo på sin dator mm... Sitta och pilla och lära känna platformen mm..
Postad 19 November 2009 - 22:24
ha det !
klas
Vi vill ju veta allt vi kan få reda på om N900 såklart
Redigerat av Svenn3SaataN, 19 November 2009 - 22:24.
Postad 19 November 2009 - 22:28
ha det !
klas
Det låter jätte skoj med lite tips och trix mm.. därför är det synd att jag blir lite bitter över att de inte bara släpper 1.1 NU endast sim atk fixen!! Utan istället sitter och lallar med massa annat skit som gör oss så fruuuustrerade! Släpp fixen och kom med lull lull sen! Konternuerligt inga bamsepaket många små ist i lagom täta tids-intervaller 1ggn/mån t.ex!
Postad 19 November 2009 - 22:28
ha det !
klas
Det hade varit väldigt uppskattat, intressant och höra vad du kan erbjuda.
Postad 19 November 2009 - 22:31
+1
Då kanske man hinner pilla sönder några applikationer innan man får telefonen...så slipper man göra misstagen sedan
är speciellt intressead av front kameran. Har hört lite "rykte" att den ska vara disabled by default. något att säga om den saken?
Redigerat av theclone, 19 November 2009 - 22:46.
Postad 19 November 2009 - 22:34
Keep it coming, Klas...
En fråga bara. Vet du hur mediaspelaren i N900 hanterar höjd/bredd förhållande på videos? Skärmen är ju inte riktigt 16:9. Finns det funktioner för att skala om så att det blir rätt proportioner?
vilka frågor... haha... erm jag har kört en copy av en blueray jag har och underbar bild... såg helt bra ut men tänkte aldrig på om det var sorgkant eller skalat... får testa igen när jag hinner.... man kan väl oavsett använda ex super för att konvertera eller skala om... dock de filmer jag testat har jag inte reagerat på att de ser konstigt skalade ut...
sen stödjer ju den inbyggda mediaspelaren mediaservers... så längst ned till vänster från mediaspelarmenyn i N900 kan du accessa dina dlna mediaservers hemma o browsa deras bibliotek och spela upp via streaming.... det får bli dagens tips då ;-)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900

18 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?