Den stora Kult/B-films tråden!
Postad 19 februari 2013 - 15:31
http://www.rockshock...oming-From-Koch
Army Of Darkness 6 disc edition...oj, oj, oj!
Varför envisas med dvd när det är ett utdött format? Det är en 3disc i mina ögon och inget annat !
Postad 19 februari 2013 - 16:44
Postad 19 februari 2013 - 19:17
The Burning finns nu för förhandsbokning på amazon.com Pris 19.99USD med lägsta prisgaranti.
http://www.amazon.co...m=ATVPDKIKX0DER
Oh christ! Visste inte den skulle utges!!

Postad 19 februari 2013 - 19:46
Oh christ! Visste inte den skulle utges!!
vem är det som ligger bakom släppet? Regionsfri eller?
Scream Factory ger ut den. Men har inte lyckats lokalisera hur de gör med regionskodning.
Postad 19 februari 2013 - 21:35
Friday, March 15th - we are very proud to announce MAJOR
DUNDEE (our first 2-disc set) will be available for pre-order at 4 pm EST. (Disc 2 will present on Blu-ray the original theatrical cut, never before released on a digital format. It was last issued on laserdisc in the mid-nineties.)
Friday, March 1st - THE SONG OF BERNADETTE goes up for pre-order at 4 pm EST.
Friday, March 8th - now that SAE have had a chance to process all the orders for CHRISTINE, as normally happens there are cancellations -- this means a limited quantity of CHRISTINE will be available again for sale. These will retail at the usual $29.95 and will be limited to one copy per customer.
Also, we are very pleased to announce that actor / director Keith Gordon will be signing a limited quantity of promotional copies. The autographed copies will be given away FREE to any customer who purchases $100 dollars worth or more, of TT product. ($100 dollars equals one free copy, $200 dollars equals 2 free copies and so on.)
Both the signed and unsigned regular retail copies will go up at 4 pm EST. (Set your alarm clocks!)
Redigerat av bahama, 19 februari 2013 - 21:37.
Postad 19 februari 2013 - 22:24
Regionsfri eller?
Scream (Shout) Factory utgåvorna är region A låsta.
Postad 19 februari 2013 - 22:45
Scream (Shout) Factory utgåvorna är region A låsta.
Har just fått detta bekräftat på deras twitter. De har inte tillstånd att släppa filmerna utan region A låsning.
Så för er här ännu inte gjort det
Skaffa regionfri spelare.
Mycket trevliga filmer på gång på Scream Factory labeln.
Postad 23 februari 2013 - 17:40
Postad 27 februari 2013 - 12:58
Postad 27 februari 2013 - 18:06
Den har sljutits upp till 18/6...
Vet inte varför än...
Postad 27 februari 2013 - 22:53

Postad 04 mars 2013 - 16:43
Fick ett annat paket från dem idag med.
Our man Flint och Scream Factorys utgåva av Prison i slipcase.
Dessa skickades 28 feb. Gick igenom tullen utan problem och framme idag.
Kostar nån krona mer än Amazon men leveranserna är mycket snabbare.
Väntar på Sinister från amazon som skickades 20feb och fortfarande inte kommit fram.
Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av SAE.
Postad 04 mars 2013 - 17:21
Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av SAE.
Står fulla värdet på paketet + frakt som från Amazon?
Tänkte nog lägga en rejäl order nu på Fredag när Christine kommer i lager igen och man får ett gratis signerat ex om man handlar över 100 dollar. Har inte koll på tiden kanske blir att gå upp mitt i natten

Redigerat av henke007, 04 mars 2013 - 17:23.
Postad 04 mars 2013 - 17:29
Står fulla värdet på paketet + frakt som från Amazon?
Tänkte nog lägga en rejäl order nu på Fredag när Christine kommer i lager igen och man får ett gratis signerat ex om man handlar över 100 dollar. Har inte koll på tiden kanske blir att gå upp mitt i natten
Hehe totalt värde är nedskrivet till 10 USD

Problemet med att få en signerad Christine är väl att hitta 4st Twilight time filmer man vill ha. De övriga bolag de säljer gäller ju inte om jag fattat det rätt. Köpte Our Man Flint nu då jag misstänker det är en som kan sälja slut då alla försöker hitta filmer de vill ha för o få ihop sina 100dollar.
Har för mig det är samma tid som gäller som det var när Christine förhandsbokningen gick live och då är det vid 22.00 svensk tid. Men kolla upp själva om ni verkligen är intreserade för jag kan ha helt fel.
Redigerat av bahama, 04 mars 2013 - 17:29.
Postad 06 mars 2013 - 21:19
Komentarspåret känns mycket intresant.
https://www.shoutfac...com/node/217136
Dock är det troligen inte allt. Enligt källor är mer på gång.
Det går dock inte att beställa från Shout Factory från europa. De har bara rättigheterna för US och Canada och skickar bara dit. Så postern blir för oss minst sagt svår att komma över.
Allt enligt deras twitter...
Redigerat av bahama, 06 mars 2013 - 21:32.
Postad 09 mars 2013 - 13:05
Postad 09 mars 2013 - 14:53
Såg precis death wish 3 &4 för 99kr st... Äntligen på bd ....Nån som vet hur utgåvorna är?
Chansade... Hoppas de e lika fina som de amerikanska utgåvorna !

Postad 09 mars 2013 - 19:16

Vilket är lite synd angående 2:an, då vi fick den klippta R-rated versionen även här

Postad 09 mars 2013 - 20:56
Det ska va samma transfers som US discarna
Vilket är lite synd angående 2:an, då vi fick den klippta R-rated versionen även här
Ok.. Kan meddela att bilden är grym på 3 & 4:an!!
Postad 11 mars 2013 - 22:56
Herregud, den tyckte man var asgrym en gång i tidenMinns inte om denna är nämnd i tråden, men helt underbart att "No retreat, No Surrender" släpps av Soul Media i Feb
http://www.discshop....ray_dvd/P106275

Kom även på en annan goding som jag inte sett på länge som jag måste leta reda på, Blind Fury med Rutger Haur.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 11 mars 2013 - 22:57.
Postad 13 mars 2013 - 17:45
Postad 13 mars 2013 - 17:56
Nån som fått hem sin Christine då? fick min i måndags. Verkar bli en het sak på Ebay
http://www.ebay.com/...=item19d9cd00a3
Hoppas på o få min i morgon. Skickades i fredags.
Postad 14 mars 2013 - 13:11

Edit:
WOW! Det gick snabbt, den trillade in idag

Edit 2:
Har tagit några "stickprov" på discen, och det är en riktigt fräsch och fin transfer

Riktigt glad över att jag kom över ett ex tillslut.
Bävar inför vansinnet som kommer när dom släpper "The Blob" (1988) nästa år.
Hoppas TT ser till att ScreenArchives sätter en gräns på 2 ex från början, annars blir det "blodbad" igen

Redigerat av Svante Skoog, 14 mars 2013 - 15:04.
Postad 14 mars 2013 - 18:26
För övrigt börjar fundera på om mitt paket fastnat i tullen..
Postad 17 mars 2013 - 02:33
Postad 18 mars 2013 - 16:45
Även detta paket gick igenom tullen utan problem.
Såg även att de nu går att köpa Christine via Amazon.com men priset är över 100 dollar. Scalpers finns överallt.
Men tydligen är folk bereda att betala väldigt mycket för vissa filmer. Annars hade väl ingen försökt få ut så mycket för dem.
Postad 20 mars 2013 - 16:56
Har inte kunnat luska ut under vilken etikett de släpps.
Swamp thing är väl lite småknepig. Vad var meningen egentligen? Komedi, action rullle eller skräck? Inget speciellt lyckat i den men kan bli kul o se i HD ändå

Postad 20 mars 2013 - 19:04
Peter Jacksons Brain Dead gavs i USA ut under titeln Dead Alive.
Den gavs för ett tag sedan ut på BD med.
Är denna utgåva OOP???
Postad 20 mars 2013 - 20:41
Hmmm stötte på en uppgift som jag undrar lite över.
Peter Jacksons Brain Dead gavs i USA ut under titeln Dead Alive.
Den gavs för ett tag sedan ut på BD med.
Är denna utgåva OOP???
Ja den verkar börja ta slut överallt nu enligt andra forum eller är slut. Nånting om att de tappade rättigheterna. Den va inget att hurra över ändå så jag inväntar en bättre utgåva.
Postad 20 mars 2013 - 21:05
Ja den verkar börja ta slut överallt nu enligt andra forum eller är slut. Nånting om att de tappade rättigheterna. Den va inget att hurra över ändå så jag inväntar en bättre utgåva.
Jag har den och köpte den jättebilligt. Hade bara svårt att tro att den är OOP.
Läste rykte om att rättigheterna har fastnat i Limbo men Bad Taste jobbas det tydligen på. Kan vara kul att se den i HD.
Postad 23 mars 2013 - 23:11
Scream Factory har verkligen gjort ett grymt jobb på denna utgåva. Aldrig sett den i bättre skick. Diskuterades friskt att det finns en italiensk BD med bättre bild på bluray.com men tillåt mig tvivla på att den är speciellt mycket bättre.
Ljudet är riktigt bra.
Filmens handling känns ovanligt aktuell även idag. Extramaterialet är riktigt intresant bitvis. Bl.a en hyffsat ny intervju med Carpenter.
Gillar man filmen och har en regionsfri BD finns ingen anledning att inte köpa denna utgåva.
Ser nu fram emot Scream factorys utgåva av The Fog. En film som verkligen förtjänar en bättre utgåva en vad som nu finns.
Postad 24 mars 2013 - 17:33
Filmens handling känns ovanligt aktuell även idag.
Ser nu fram emot Scream factorys utgåva av The Fog. En film som verkligen förtjänar en bättre utgåva en vad som nu finns.
Jepp, pratade just med en kompis angående hur aktuell "They Live" känns just nu. Nästan så man undrar om inte Carpenter fick en vision från framtiden

"The Fog" är tillsammans med "The Thing" mina favoriter av Carpenter. Det är en av de mest stämningsfulla spökfilmer som gjorts, och jag kommer aldrig att glömma när jag såg filmen för första gången som yngling på 80-talet. Skrämde totalt skiten ur mig

Ska bli gött att få en riktig HD transfer av filmen, då den tidigare Studio Canal/Universal BD:n innehöll en uppskalad gammal transfer.
Postad 25 mars 2013 - 15:43
Postad 26 mars 2013 - 02:56

Gött med en ny Evil Dead som går tillbaks till det mörka och allvarliga igen. Även om 2:an och 3:an är underhållande, så är dom långt ifrån lika bra som ettan. Brutalt och skitigt ska det va helt enkelt

Postad 26 mars 2013 - 12:59
Är det Evil Clergymen som spökar?
Postad 26 mars 2013 - 17:31
Väntar på leverans bekräftelse från amazon.
Väldigt länge sedan jag såg den men vill minnas att jag gillade den även om den är minst sagt skum bitvis.
Även Phantasm2 släpptes idag. Den "serien" har jag dock aldrig förstått storheten med. Även om "kulan" är en grymt cool effekt.
Postad 26 mars 2013 - 22:03

3:an och 4:an var dock inga höjdare.
Postad 27 mars 2013 - 21:36
Postad 27 mars 2013 - 22:04

Shout har verkligen tagit över tronen när det gäller filmsläpp som detta

Postad 28 mars 2013 - 07:17

Postad 28 mars 2013 - 08:31

http://synapse-films...dition-blu-ray/
Spektakulärt år när det gäller kultsläpp, inkl sånt som inte varit släppt sen VHS tiden

Vi är inne i en ny guldepok!
Postad 29 mars 2013 - 11:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar