Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 16 August 2011 - 05:26
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
GodochGlad! Tack för hjälpen!
Slutligen har jag lyckats få filer på datorn att hittas genom att lägga dem enbart i public mappen! Då funkar det.
Märkligt att det inte finns någon typ av instruktionsbok avseende sånna saker. Och inte heller angående alla inställningar som finns i Boxen.
Ditt problem är i grunden att du antagligen har Windows Live Essentials installerat på dator om du har senaste Messenger Live. Detta totalt förstör Samba stödet. Så mitt tips till dig är att gå in på lägg till/ ta bort program i Vista, ta bort Live Essentials och vips så ska det gå att dela ut oavsett mapp. Detta kan såklart omöjligt stå i en instruktionsbok då Boxee Box teamet knappast kan stå tillsvars för tredjepartsprogram. Dock så har detta stått i tråden och finns på Boxee Box forum. Så än en gång. Ta bort Windows Live Essentials 2011 så ska du inte få några problem
Redigerat av PalmiNio, 16 August 2011 - 05:34.
Postad 16 August 2011 - 05:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tänkte köpa en Box imorgon men jag tänkte börja förbereda lite redan idag, jag har nu alla mina filmer och serier på en NAS, allt ligger i samma mapp. Måste jag lägga alla filmer och alla serieavsnitt i varsin mapp med .nfo fil i för att Boxen skall kunna hämta all info? Eller hur skall jag organisera det för att det skall funka optimalt med Boxen?
Kolla namnen bara, jag låter denleta på namnet och inte .nfo filen. Namnet den letar efter är filens namn eller mappens namn. Är filmen, låt oss säga Batman Forever, så fungerar det om mappen är döpt Batman.Forever-IND. Skule filmen sen ligga i CD1 och CD2 under där så hittar den det också. Det som den ej hittar jag man leta upp själv sen.
Postad 16 August 2011 - 05:58
Unregistered2a850725
-
Unregistered2a850725
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Kolla namnen bara, jag låter denleta på namnet och inte .nfo filen.
Namnet den letar efter är filens namn eller mappens namn. Är filmen, låt oss säga Batman Forever, så fungerar det om mappen är döpt Batman.Forever-IND. Skule filmen sen ligga i CD1 och CD2 under där så hittar den det också.
Det som den ej hittar jag man leta upp själv sen.
Tack för tipset! Tjänar jag något på att lägga alla filmer i varsin mapp eller räcker det om jag bara döper filerna korrekt?
Postad 16 August 2011 - 07:27
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Kolla namnen bara, jag låter denleta på namnet och inte .nfo filen.
Namnet den letar efter är filens namn eller mappens namn. Är filmen, låt oss säga Batman Forever, så fungerar det om mappen är döpt Batman.Forever-IND. Skule filmen sen ligga i CD1 och CD2 under där så hittar den det också.
Det som den ej hittar jag man leta upp själv sen.
Hur ställer man in så den ska leta på namn o inte nfo då? Du har ej haft några problem med att manuellt leta upp titeln på de få boxeen inte klarar identifiera? Jag får inget innehåll ibland när jag söker. Men tog jag en film som hade nfo o identifierade den så funkade det att hitta filmen som jag först ej kunde hitta. Mkt mystiskt!
Postad 16 August 2011 - 10:13
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hur ställer man in så den ska leta på namn o inte nfo då? Du har ej haft några problem med att manuellt leta upp titeln på de få boxeen inte klarar identifiera? Jag får inget innehåll ibland när jag söker. Men tog jag en film som hade nfo o identifierade den så funkade det att hitta filmen som jag först ej kunde hitta. Mkt mystiskt!
Hmmm jag har aldrig ställt in den på .nfo så kan inte svara på hur den gör annars. Någon film har inte kunnat läggas in men ingen är perfekt. Jag har bara sett till att namnet på fil eller mapp har varit logiskt.
Postad 16 August 2011 - 11:37
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hmmm jag har aldrig ställt in den på .nfo så kan inte svara på hur den gör annars.
Någon film har inte kunnat läggas in men ingen är perfekt.
Jag har bara sett till att namnet på fil eller mapp har varit logiskt.
Innan senaste uppdateringen har det funkat klockrent. De enstaka som boxee inte kan hitta har hittats när man tar identify manuellt. Men nu när man gör det så står det ofta no result vad man än skriver.
Postad 16 August 2011 - 11:48
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Innan senaste uppdateringen har det funkat klockrent. De enstaka som boxee inte kan hitta har hittats när man tar identify manuellt. Men nu när man gör det så står det ofta no result vad man än skriver.
Så gjorde det också för mig en liten stund igår Tror det är databasen som strular och att du inte kopplas dit Jag får inte heller upp vissa covers trots att de visas när jag lägger dit dom Synd att man inte kan välja var man vill få informationen ifrån
Postad 16 August 2011 - 19:07
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag har så många frågor och när jag läser på Boxee-forumet tycks det även finnas andra som har det, men inte många har fått svar.
Jag streamade nyss en kortfilm i 1080p i MKV-format ur ett ouppackat rar-arkiv. Det funkade till en början, men sedan stannade den upp och började buffra ungefär var tionde sekund viket gjorde det omöjligt att se filmen. Är det ett problem som ni andra har med ouppackade rar-filer eller har det att göra med att det var just mkv eller 1080p eller att det strömmades?
Jag testade nämligen att streama en 720p MKV-fil efteråt som inte var uppdelad i rar-filer och den flöt på.
Anledningen till att jag undrar är om jag bör börja packa upp alla rar-filmer som man har för att det skall flyta bättre.
En annan fråga jag undrar över är vad ni alla kör för inställningar för att optimera Boxeen. Det var någon som exempelvis frågade om RGB-settingen och sånt. Det verkar ju inte finnas någon instruktion som ens beskriver vad de olika inställningarna betyder.
Postad 16 August 2011 - 20:08
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ditt trådlösa är antagligen inte tillräckligt stabilt för att streama 1080p.
Du får köra trådat då blir det inga problem.
I de flesta fall kommer du inte se någon skillnad på YUV 422, 444 eller RGB Low så tillvida din tv hanterar signalen fel. Skulle det vara så att du har en monitor eller projektor som arbetar bäst med fulla nivåer ställer du den på RGB High. Normalt sett så blir svärtan på RGB High alldeles för mörk på normala bildvisare så du kan utgå ifrån det om du vill jämföra. Börja med YUV 444 och jämför sedan alla alternativ.
Redigerat av Unregistered577c6879, 16 August 2011 - 20:09.
Postad 16 August 2011 - 21:59
Unregistered2a850725
-
Unregistered2a850725
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Försöker förgäves få igång NFS koppling till min Synology NAS, när jag söker efter den så dyker den upp som ett IP-nummer och jag kan välja att lägga till mappen där mina filmer ligger men när den skall börja scanna så säger den direkt att den inte hittar några filer... några tips på vad jag gör fel? Jag har aktiverat NFS i NASen. SMB går utan problem.
EDIT: Löste det, hade missat att jag var tvungen att lägga in Boxen ip under inställningarna i NASen.
Redigerat av Unregistered2a850725, 16 August 2011 - 22:28.
Postad 17 August 2011 - 06:23
Sunbringer
-
Sunbringer
-
Användare
-
-
201 inlägg
Tack Ghostlink. Ska testa mig fram lite.
Postad 17 August 2011 - 08:48
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Börja med YUV 444 och jämför sedan alla alternativ.
Så om jag har en plasma tv ska jag börja med denna?
Menyerna blir snyggare och svartare med RGB high...men i när jag spelar upp film märker jag ingen skillnad. Ställer den in rätt av sig själv då?
Postad 17 August 2011 - 09:49
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Börja med YUV 444 och jämför sedan alla alternativ.
Så om jag har en plasma tv ska jag börja med denna?
Menyerna blir snyggare och svartare med RGB high...men i när jag spelar upp film märker jag ingen skillnad. Ställer den in rätt av sig själv då?
Menyerna ska vara grå mig vetterligen. Menyerna är kodade i rgb tillskilnnad från videomaterialet som har yuv som färgprofil. YUV444 eller YUV422 ska bli exakt samma resultat om din plasma bearbetar signalen på samma sätt. Utan kalibrering är det svårt att svara på om den gör det. Ser du ingen skillnad så är det ju bra dock ställer jag mig tveksam till det påståendet (ang High och video) så bästa är väl att du kör någon testscen antingen från kalibreringspaketet som jag länkade till tidigare eller någon annat videoklipp där du tittar om svärtan tar över och detaljer försvinner.
Redigerat av Unregistered577c6879, 17 August 2011 - 09:49.
Postad 18 August 2011 - 13:28
Unregistered32762
-
Unregistered32762
-
Användare
-
-
136 inlägg
jag har problem med Headweb appen i min Boxee Box. Jag kan starta appen och välja tex "Best sellers" i menyn. Alla filmer listas som de ska. När jag sedan väljer en film så står det bara Loading... på alla fält och ingen info visas om filmen. Jag kan heller inte starta filmen.
Jag använder firmware 1.2.0.20310 från 7 augusti.
Någon som känner igen problemet?
Detta är första gången jag försöker använda Headweb appen så jag vet inte om den har fungerat med tidigare firmware på min box.
Postad 18 August 2011 - 13:53
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
jag har problem med Headweb appen i min Boxee Box. Jag kan starta appen och välja tex "Best sellers" i menyn. Alla filmer listas som de ska. När jag sedan väljer en film så står det bara Loading... på alla fält och ingen info visas om filmen. Jag kan heller inte starta filmen. Jag använder firmware 1.2.0.20310 från 7 augusti.
Någon som känner igen problemet? Detta är första gången jag försöker använda Headweb appen så jag vet inte om den har fungerat med tidigare firmware på min box.
Får du samma problem om du går in på headweb via Film menyn?
Postad 18 August 2011 - 15:00
theelk
-
theelk
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kunde inte spela upp .mov filer är det fler som har detta problem.
/Lars-Göran
Postad 18 August 2011 - 18:32
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej !
Jag har ändrat lite i mitt system och har nu 2 externa diskar kopplade
till boxen eftersom det känns stabilare än att streama via datorn.
Min undran är kommee detta att påverka om jag t.ex bränner en film
från boxee hårddisken, jag tänker mest på om boxen söker efter
filmer , musik etc samtidigt som jag bränner.
Postad 18 August 2011 - 18:39
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Kunde inte spela upp .mov filer är det fler som har detta problem.
/Lars-Göran
mov är kontainer. Du får köra mediainfo och klistra in vad det är för codec etc inne i filen.
Postad 18 August 2011 - 18:44
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Hej ! Jag har ändrat lite i mitt system och har nu 2 externa diskar kopplade till boxen eftersom det känns stabilare än att streama via datorn. Min undran är kommee detta att påverka om jag t.ex bränner en film från boxee hårddisken, jag tänker mest på om boxen söker efter filmer , musik etc samtidigt som jag bränner.
Först och främst så är du låst till under 100mbit i filöverföring och sedan är ju hårdvaran i boxee långsamare än en netbook vid belastning så NAS är att rekommendera om du vill ha en stabil nätverksmiljö.
Postad 18 August 2011 - 19:42
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Först och främst så är du låst till under 100mbit i filöverföring och sedan är ju hårdvaran i boxee långsamare än en netbook vid belastning så NAS är att rekommendera om du vill ha en stabil nätverksmiljö.
OK ! Men frågan kvarstår (tror jag) det är om boxen är på och den vill ha tillgång till diskarna för genomsökning etc kommer det att störa när jag t.ex bränner en skiva etc eller känner boxen av att jag använder diskarna och relaxar under tiden ?
Postad 18 August 2011 - 19:46
ickenham
-
ickenham
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej.
Jag tror jag behöver lite hjälp.
Jag har rippat ett antal barnfilmer som jag inte hittar på imdb vilket gör att jag inte fattar hur jag får dem att synas i filmlistan.
Jag kommer åt dom när jag hoppar in i filer/min nas/osv... men vill gärna hitta dem med thumbnail bland resten av filmerna.
Har provat att lägga dom i varsin mapp med en bild (movie.jpg) och har försökt skapa en nfo-fil men boxen vägrar att känna igen den.
Går detta att lösa eller måste jag leta i filsystemet?
Postad 18 August 2011 - 19:47
aanee
-
aanee
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jo det skulle jag ju kunna göra. Men jag kommer inte ihåg hur jag gör utan att formatera. Jag gör ju liksom sakerna efter att jag formaterat och då brukar minnet komma ihåg hur jag gör. Jag vet i alla fall att jag skapar ett gästkonto klickar i rättigheter äehhh... sen kommer resten av sig självt. Tråkigt att jag inte kan förklara. Sen har jag i alla fall automatinloggning på så jag slipper välja konto när jag startar datorn. Jag får väl försöka hitta på något intressant att experimentera med så att allt blir knas så kan jag skriva hur jag gjorde. Tråkigt att formatera bara. Jag har gjort tre olika Acronis image speglar med olika konfigurationer så att jag ska slippa formateringen. Men vi får se. Knasar det så gör jag en formatering och skriver ner hur jag gör.
Hur gör man detta? Har stört mig på att jag måste trycka på admin varje gång pga Boxeen...
Redigerat av aanee, 18 August 2011 - 19:47.
Postad 18 August 2011 - 21:02
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hur gör man detta? Har stört mig på att jag måste trycka på admin varje gång pga Boxeen...
I vilket skede måste du göra detta ? har du fler en ett konto på Boxen ?
Postad 18 August 2011 - 21:17
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
HAR RIPPAT ALLA MINA SÄSONGSBOXAR AV THE WIRE. TYVÄRR LYCKAS JAG INTE FÅ BOXEEN ATT IDENTIFIERA DESSA UTAN DE FÖRBLIR LIGGANDE I MAPPEN OIDENTIFIERADE FILER. DETTA STÖR MIG. DET ÄR VÄL INTE MENINGEN ATT TV-SERIER SKA VARA I .AVI-FORMAT FÖR ATT BLI IDENTIFIERADE. NÅGON SOM VET OM DET GÅR ATT GÖRA NÅGOT?
Postad 18 August 2011 - 21:25
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
OK ! Men frågan kvarstår (tror jag) det är om boxen är på och den vill ha tillgång till diskarna för genomsökning etc kommer det att störa när jag t.ex bränner en skiva etc eller känner boxen av att jag använder diskarna och relaxar under tiden ?
Tror inte boxees operativsystem har någon typ av avancerad lastbalansering. Om du aktiverar debug i inställningarna kan du kolla cpuload genom att titta på statusraden högst upp på din tv. Så med andra ord pröva men skulle inte räkna med att du varken får ut särskilt snabb brännhastighet eller tillförlitlighet om du gör annat med Boxee samtidigt.
Postad 18 August 2011 - 21:28
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
WIn7 start > kör > netplwiz gå till Advanced User Account > User must enter a username and password to use this computer
Postad 18 August 2011 - 21:46
mukitelan
-
mukitelan
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
HAR RIPPAT ALLA MINA SÄSONGSBOXAR AV THE WIRE. TYVÄRR LYCKAS JAG INTE FÅ BOXEEN ATT IDENTIFIERA DESSA UTAN DE FÖRBLIR LIGGANDE I MAPPEN OIDENTIFIERADE FILER. DETTA STÖR MIG. DET ÄR VÄL INTE MENINGEN ATT TV-SERIER SKA VARA I .AVI-FORMAT FÖR ATT BLI IDENTIFIERADE. NÅGON SOM VET OM DET GÅR ATT GÖRA NÅGOT?
Hej, Har du kollat in naming convention till Boxee:n? Du ska namnge dina filer till: The.Wire.S01E01.(iso/avi/mpeg/mkv...) Gör du detta så kommer Boxee Boxen att identifiera serien på IMDB och lägga upp serien rätt.
Redigerat av mukitelan, 18 August 2011 - 22:05.
Postad 18 August 2011 - 21:50
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hur ser filerna ut ? är det typ så här ? The_Wire_D1S1.iso The_Wire_D1S2.iso osv Har du provat att identifiera dem själv ? jag la precis in FBI.s hitoria 3 diskar med 2 avsnitt på varje jag sökte upp serien och under texten där det står vad den handlar skrev jag på disk 1 Säsong 1 avsnitt 1-2 nästa fil säsong 1 avsnitt 3-4 osv då hamnade de under tv serier och med 1 omslag och under där finns först alla avsnit 1-6 med namn etc men de är länkade till svt´s app och under det så har jag säsong 1 och 3 st länkar, 5 3 1 klickar jag på 1 startar disk 1 klickar jag på 3 startar disk 2 osv ett tips är att lägga serier en katalog och filmer i en så om det knasar med serierna så behöver du bara ta bort sökningen och lägga in den på nytt.
Postad 18 August 2011 - 22:09
Higgs
-
Higgs
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
I videorecensionen av Boxee som gjordes av Sweclockers (tror jag det var?) så verkar det som att man först måste bläddra via en sida som innehåller ett gäng online-tjänster varav de flesta inte fungerar i Sverige.
Är det ändrat nu så att man enklare når sin egna lokalt lagrade filmer samt kanske även att man kan välja bort alla appar som inte stöds i Sverige (exempelvis Hulu eller Netflix eller vilka det nu finns)?
Funderar på en Boxee men vill att det ska vara så enkelt som möjligt att använda och prylar som inte funkar i Sverige riskerar bara att förvirra de som kommer använda Boxeen.
Postad 18 August 2011 - 22:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
I videorecensionen av Boxee som gjordes av Sweclockers (tror jag det var?) så verkar det som att man först måste bläddra via en sida som innehåller ett gäng online-tjänster varav de flesta inte fungerar i Sverige.
Är det ändrat nu så att man enklare når sin egna lokalt lagrade filmer samt kanske även att man kan välja bort alla appar som inte stöds i Sverige (exempelvis Hulu eller Netflix eller vilka det nu finns)?
Funderar på en Boxee men vill att det ska vara så enkelt som möjligt att använda och prylar som inte funkar i Sverige riskerar bara att förvirra de som kommer använda Boxeen.
Senaste firmwaren censurerar automatiskt allt efter geoip. Vet inte vad som skulle varit så förvirrande tidigare. Det står ju klart och tydligt att uppspelning inte stödjs pga geoip precis som om du försökt titta på samma material via datorn. Att folk sedan klagar över restriktioner är ju en annan sak men då får man skaffa VPN.
Postad 18 August 2011 - 22:33
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Du kan lägga de appar du använder under favoriter då går du bara dit och väljer vad du vill starta. Boxen söker upp alla filmer på de diskar du har valt att den skall söka på, och visar dem under "filmer" med omslag etc annars kan du själv leta upp dem som du gör i windows när du bläddrar i mappar etc.
Postad 19 August 2011 - 07:19
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Efter senaste uppdateringen har box aset fått för sig att inte matcha refreshraten efter innehållet även om den rutan är ikryssad. Den spelar glatt på i 60hz fast den borde växla till 24hz
Fler som haft detta fenomen ?
Postad 19 August 2011 - 08:38
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Efter senaste uppdateringen har box aset fått för sig att inte matcha refreshraten efter innehållet även om den rutan är ikryssad. Den spelar glatt på i 60hz fast den borde växla till 24hz
Fler som haft detta fenomen ?
Hos mig växlar den refreshrate som den ska. Det funkar dock bara om man har default refreshraten inställd på 1080p eller 720p, inte 1080p 24, 1080p 50, 720p 24 eller 720p 50. Då låser man till dom frekvenserna. Detta funkar för mig både på lokala filer samt online streaming. Det enda som det av nån anledning inte funkar på är Netflix. /MrStarhouse
Postad 19 August 2011 - 09:06
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Detta funkar för mig både på lokala filer samt online streaming. Det enda som det av nån anledning inte funkar på är Netflix.
Jag är börjar tro att Netflix streamar i 720p på Boxee enligt det du skriver. Du har antagligen valt 1080p i settings och den skalar om bilden.
Postad 19 August 2011 - 09:15
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Jag är börjar tro att Netflix streamar i 720p på Boxee enligt det du skriver. Du har antagligen valt 1080p i settings och den skalar om bilden.
Ja, dom streamar nog i 720p. Dock så verkar deras refreshrate variera beroende på material. Om jag kör en film från Netflix med boxen inställd på 1080p (60Hz), så hackar det lite, om jag då istället ställer om boxen till 1080p 24 så blir det helt mjukt. Likadant om jag streamar ett TV avsnitt och har boxen ställd på 1080p 24 så hackar det lite. Ställer jag den då på 1080p (60Hz) så flyter det fint. Så av nån anledning så snappar inte boxen upp detta riktigt. Det är möjligt att boxen inte förstår att det pågår en uppspelning. Man kan se detta på ett annat sätt också. Normalt när man startar en film så dimmar boxen ner loggan på boxen. Detta gör den dock inte när man kör igån en Netflix uppspelning. Lite konstigt, eller hur... /MrStarhouse
Postad 19 August 2011 - 09:20
Unregistered5cf1b4b0
-
Unregistered5cf1b4b0
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
HEj
Boxee box verkar vara populär mediaspelare.
Om man som jag är ute efter en mediaspelare som sväljer alla videoformat och inte är krånglig att använda,är det en Boxee jag ska införskaffa då?
Jag har en LG (minns ej benämningen nu) som funkar hyffsat i sovrummet men sugen på en uppgradering,vill helst inte behöva döpa om filer och krångla som jag får göra nu med vissa.
Postad 19 August 2011 - 09:25
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det är för att netflix streamas via HTML5 och inte via normala yuv. Mitt bästa råd är att lägga upp en ticket på jira om du vill komma vidare i detta. Ingen annan än utvecklarna kan svara mer utförligt på frågan. HEj
Boxee box verkar vara populär mediaspelare. Om man som jag är ute efter en mediaspelare som sväljer alla videoformat och inte är krånglig att använda,är det en Boxee jag ska införskaffa då? Jag har en LG (minns ej benämningen nu) som funkar hyffsat i sovrummet men sugen på en uppgradering,vill helst inte behöva döpa om filer och krångla som jag får göra nu med vissa.
Ingen spelare kommer automatiskt göra allt rätt, men Boxee är den spelare som tar flest videoformat och kommer närmast dina önskemål ovan.
Postad 19 August 2011 - 09:33
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Det är för att netflix streamas via HTML5 och inte via normala yuv. Mitt bästa råd är att lägga upp en ticket på jira om du vill komma vidare i detta. Ingen annan än utvecklarna kan svara mer utförligt på frågan.
OK, då förstår jag varför. Men det är ju inte så allvarligt. Det gäller ju bara Netflix, och det är ju lätt att byta refreshrate, så det lever jag med /MrStarhouse
Postad 19 August 2011 - 11:55
Ultimate Figther
-
Ultimate Figther
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Efter senaste uppdateringen så har min boxee börjat buffra riktigt ofta i filmer/serier, har inte gjort några ändringar i övrigt i mitt nätverk. Det rör sig om filmer i 720p som innan uppdateringen funkade helt problemfritt. Ingen annan som märkt av samma problem?
Postad 19 August 2011 - 11:59
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Efter senaste uppdateringen så har min boxee börjat buffra riktigt ofta i filmer/serier, har inte gjort några ändringar i övrigt i mitt nätverk. Det rör sig om filmer i 720p som innan uppdateringen funkade helt problemfritt. Ingen annan som märkt av samma problem?
Märkte det på en 8gigs fil i helgen, blev riktigt förvånad. Har kikat på 10-12gigs filer förut utan problem. Hoppas det var en engångsföretelse!
Postad 19 August 2011 - 12:03
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Har märkt av exakt samma sak. Funkade klockrent på samma material innan uppdateringen. Så nu är man tillbaka lite på ruta ett man var på för ett tag sen när jag var tvungen att factory resetta osv och funtade på at lämna in den. Men sen visade det sig fixa sig med en uppdatering (den näst sista).
Postad 19 August 2011 - 12:09
Unregistered2a850725
-
Unregistered2a850725
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Samma här, fruktansvärt störande... antar att nästa firmware är långt borta?
Postad 19 August 2011 - 12:12
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Känns lite som varannan FW funkar klockrent och fixar en massa saker och varannan ställer till nya och återskapar gamla problem.
Ett steg fram, halvt steg tillbaka....
Postad 19 August 2011 - 12:19
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Hos mig växlar den refreshrate som den ska. Det funkar dock bara om man har default refreshraten inställd på 1080p eller 720p, inte 1080p 24, 1080p 50, 720p 24 eller 720p 50. Då låser man till dom frekvenserna. /MrStarhouse
Det där stämmer inte Om man vill spela upp DVD PAL och annat som faktiskt ligger i Pal samt vill spela upp SVT Play korrekt Då måste boxen stå i 1080p/50hz Annars blir det 60hz Jag har min ställd i 1080p/50hz och hos mig funkar växlingen till allt material som är 24hz Vad som kan spöka, är om man har rutan Enable EDID ikryssad och en tv som inte är fullt kompatibel med formatet Justera uppdateringsfrekvens måste vara ikryssad såklart Men jag skulle önska att det fanns auto resolution så att man fick allting Native men det förstår väl inte programmerarna som kan sina datorer och sina filer men som begriper Nada bild
Postad 19 August 2011 - 12:29
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Det där stämmer inte
Om man vill spela upp DVD PAL och annat som faktiskt ligger i Pal samt vill spela upp SVT Play korrekt
Då måste boxen stå i 1080p/50hz Annars blir det 60hz
Jag har min ställd i 1080p/50hz och hos mig funkar växlingen till allt material som är 24hz
Vad som kan spöka, är om man har rutan Enable EDID ikryssad och en tv som inte är fullt kompatibel med formatet
Justera uppdateringsfrekvens måste vara ikryssad såklart
Men jag skulle önska att det fanns auto resolution så att man fick allting Native men det förstår väl inte programmerarna som kan sina datorer och sina filer men som begriper Nada bild
Hos mig står min på 1080p och startar jag något i 24 resp 50 hz så växlar den till rätt refreshrate. Nu har jag inte testat i den senaste versionen men innan så var jag som MrStarHouse skrev låst till 50Hz om jag valde t.ex. 1080p 50.
Postad 19 August 2011 - 12:31
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Har inte märkt några problem med att spela upp varken från usbdisk eller min Nas Men däremot, får jag bara 850 kps från Svt Play istället för 2400 som det varit hela tiden innan Hos mig står min på 1080p och startar jag något i 24 resp 50 hz så växlar den till rätt refreshrate. Nu har jag inte testat i den senaste versionen men innan så var jag som MrStarHouse skrev låst till 50Hz om jag valde t.ex. 1080p 50.
Så är det inte här Men det kan bero på att din tv eller projektor inte klarar formaten riktigt Har inte själv testat ställa boxen i 1080p igen, då det inte fungerade tidigare och 1080p 50hz och 24hz fungerar som det skall men jag skall testa detta vid tillfälle Men som sagt, så hade alla sådana problem varit lösta om man kört native och låtit källan bestämma vad som skall komma ut ur boxen. Som det är nu, är man tvingad till att låta boxens totalt värdelösa chip skala upp allt till 1080p Men å andra sidan, vill man ha full kvalité så köper man sina blurayfilmer och det finns väl ingen tok som rippar sina bluray filmer för att se dessa på Boxee box
Redigerat av Unregistered2000, 19 August 2011 - 12:39.
Postad 19 August 2011 - 12:46
Unregistered2a850725
-
Unregistered2a850725
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Men däremot, får jag bara 850 kps från Svt Play istället för 2400 som det varit hela tiden innan
Funderade också över detta, jag har bara haft boxen i några dagar men jag får alltid 850 kps trots att jag sitter på en 100/100 lina. Finns det något trix för att få bättre upplösning? Det skall väl väljas automatiskt baserat på bandbredd.
Postad 19 August 2011 - 12:54
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Bara jag som inte får airplay att fungera? Har bockat i allow iOS i boxen men varken ipad eller iphone hittar den..
Postad 19 August 2011 - 12:58
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Funderade också över detta, jag har bara haft boxen i några dagar men jag får alltid 850 kps trots att jag sitter på en 100/100 lina. Finns det något trix för att få bättre upplösning? Det skall väl väljas automatiskt baserat på bandbredd.
Det måste vara svt appen som inte är kompatibel med sista FW Funkar inte den, då faller hela konceptet Köpte faktiskt Boxxe just för appar som SVT play Annars finns det Betydligt bättre boxar för uppspelning av MKV HD filmer om det är det viktigaste
Redigerat av Unregistered2000, 19 August 2011 - 12:59.
Postad 19 August 2011 - 13:39
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Men jag skulle önska att det fanns auto resolution så att man fick allting Native men det förstår väl inte programmerarna som kan sina datorer och sina filer men som begriper Nada bild
Native kommer aldrig kommapå någon media extender överhuvudtaget pga det skulle vara helt omöjligt synka ogiltiga upplösningar mot traditionella bildvisare och scalers. Enda som kan komma är matchning till närmast godkända upplösning vilket spelare som Sage har. Nu är det så att xbmc inte har stöd för automatchning heller så jag skulle inte tro att det är möjligt i dagsläget.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|