Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 22 november 2009 - 09:33

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Jag har en knapp för att få upp en lista över ingångar som jag sedan stegar genom. Men när jag köpte fjärren så var det svårt att få det att fungera så jag testade att skicka enbart komando för tex scart 1 eller komponent och hdmi 1 och då funkade det. Jag valde alltså att originalfjärren har direktknappar för ingångarna. Trots att den inte har det så funkade det klockrent. Nu när jag har två hdmi ingångar så fungerar det inte längre. Fast det är bara just hdmi som inte blir rätt. Skumt?!

Din HDMI knapp på harmonyn fungerar likadant som din org fjärr. Den kan bara välja HMDI generellt, inte någon specifik. Du kan altså endast använda din HDMI knapp som en knapp för att få upp HDMI som ingång och sedan måste du blädra dig fram till rätt manuellt.

En sista fråga bara, vet du om batteriet "mår dåligt" av att ligga i laddarn när den är fulladdad, kortar det ner livslängden på batteriet?

Ett batteri mår aldrig bra av att ligga kvar i laddaren när den redan är fulladdad. Du överladdar batteriet som i sin tur tröttar ut batteriet och det håller inte lika länge. Det är ju inte någon direkt fara att låta den sitta i någon timme extra men du ska nog inte sätta i den på fredag morron och ta ur den på söndag kväll.

Postad 22 november 2009 - 09:46

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ett batteri mår aldrig bra av att ligga kvar i laddaren när den redan är fulladdad. Du överladdar batteriet som i sin tur tröttar ut batteriet och det håller inte lika länge. Det är ju inte någon direkt fara att låta den sitta i någon timme extra men du ska nog inte sätta i den på fredag morron och ta ur den på söndag kväll.

Det beror ju helt på hur laddaren är konstruerad det. De flesta laddare idag har väl funktionen att de laddar vad som behövs, alltså anpassar laddningen till vad batteriet behöver.

När batteriet sen är fulladdat så övergår laddaren till underhållsladdning som enkelt förklarat bara ger en liten laddpuls om batteriet sjunkit lite i laddning. Eller lägger sig på så låg laddström att det motsvarar värdet för självurladdning vilket då motverkas.

Står det inget uttryckligen om detta i information/manual från Logitech så kanske man ska ställa en direkt fråga om saken till dem så kanske man får ett mer exakt svar hur deras laddare jobbar.

Dr Tinnitus

Postad 22 november 2009 - 19:00

Unregisteredeeb2b392
  • Unregisteredeeb2b392
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Behöver hjälp av er som är lite mer insatta.

Jag har en Harmony One, som jag är väldigt nöjd med.
Idag satt jag och försökte lägga in kanal-logor för de kanaler som jag vanligtvis använder mig av.
Det hade varit mer bekvämt än att behöva ändra kanel på parabolen, då de ligger på t.ex kanal 27, kanal 65, kanal 154 osv osv.
Jag plockade hem logos, och gick in på Harmony Remote Software.
Där valde jag "Titta på TV" och 'Inställningar'. Valde alternativet 'Ställ in favoritkanaler och lägg till ikoner'.
Efter att ha lagt till alla del kanaler som jag ville ha, så gick jag för att testa min fjärrkontroll.
Bilderna ligger fint där de skall, men när jag klickar på bilden för t.ex Canal+ Hits, så byter TVn kanal och inte parabolen.
Jag ville ju att parabolen skulle byta till de inlagda favoritkanalerna, och inte TVn (som måste stå på en annan kanal).

Finns det något man kan göra? Någon som har lösningen?

Stort tack på förhand.

EDIT: Löste det själv. Kom precis på att jag hade valt i grundinställningarna att jag byter kanal med TVn, och det stämde ju inte. Jag byter ju kanal med parabolen :)

Redigerat av Unregisteredeeb2b392, 22 november 2009 - 19:21.

Postad 22 november 2009 - 19:11

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Jag går genvägen och frågar er som har erfarenhet av Oneinall fjärrar ( jo jag vet att det finns ett märke som heter något sådant också )

Jag har aldrig ägt en sådan, utan har haft halvlösningar, som följer med de dyraste flerkanalförstärkarna.
Den jag har nu jan jag dessutom bara rikta mot min Onkyo 5507 så får den data från viken fjärr som helst
Man bara skriver in namnet så är det klart.

Men det är en sådan omständig fjärr och jag vill att den skall vara lättfattlig även för andra familjemedlemmar
som inte kan eller vill lära sig.

Den skall ha en stor display. Man skall kunnat trycka på Tv, Blu Ray, CD osv osv .. samt kunna ändra namn
på allt. Den skall gå att uppdatera och ha knappar så att man tex kan stänga eller sätta på allt samtidigt.

Finns det en sådan och kostar den max 2000 kr

Redigerat av cedergren, 22 november 2009 - 19:14.

Postad 22 november 2009 - 22:32

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Det beror ju helt på hur laddaren är konstruerad det. De flesta laddare idag har väl funktionen att de laddar vad som behövs, alltså anpassar laddningen till vad batteriet behöver.

När batteriet sen är fulladdat så övergår laddaren till underhållsladdning som enkelt förklarat bara ger en liten laddpuls om batteriet sjunkit lite i laddning. Eller lägger sig på så låg laddström att det motsvarar värdet för självurladdning vilket då motverkas.

Står det inget uttryckligen om detta i information/manual från Logitech så kanske man ska ställa en direkt fråga om saken till dem så kanske man får ett mer exakt svar hur deras laddare jobbar.

Dr Tinnitus

Saxat från Logitech FAQ:

"Hur vet jag när fjärren måste laddas?

Det finns en batteriindikator högst upp på fjärren. När endast en röd lampa lyser på indikatorn är det dags att ladda fjärren. På fjärrkontrollen visas även ett meddelande när batteriet håller på att ta slut.

OBS! Ladda alltid fjärren när du inte använder den. På så sätt är fjärren alltid fulladdad, och batteriets livslängd påverkas inte."

Så nu kan vi vara lugna och låta den ligga i dockan när vi inte använder den :(

Postad 23 november 2009 - 00:09

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Går det att lägga in sekvens för en kanal på favoriter? Alltså om alla utom en kanal är digitala men om man även vill ha en analog kanal där på favoritkanaler (där man lägger loggorna). Går det? Alltså att den ställer in kanal 9 analogt på tv'n när man trycker på loggan för kanal 9?

Postad 23 november 2009 - 18:40

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Din HDMI knapp på harmonyn fungerar likadant som din org fjärr. Den kan bara välja HMDI generellt, inte någon specifik. Du kan altså endast använda din HDMI knapp som en knapp för att få upp HDMI som ingång och sedan måste du blädra dig fram till rätt manuellt.

Hur menar du att jag ska konfigurera för att den ska välja rätt? Är trött på att behöva använda HELP-funktionen hela tiden...

Postad 23 november 2009 - 20:11

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Jag menar att ifall du bara har en HDMI knapp på din org fjärr så kan du inte få din logitech fjärr att välja en exakt HDMI ingång utan du kan endast använda fjärren till att växla mellan HDMI ingångarna. Tryck en gång på HDMI och du får HDMI 1, tryck två gånger och du får HDMI 2 osv, dock så är det ju så att ifall du stänger av tv:n när den är på HDMI 2 ingången så måste du ju trycka två gånger på HDMI knappen för att komma tillbaka till HDMI 1. Så att ställa in fjärren så att tv:n hoppar till någon speciell HDMI ingång går inte mer än att du kan välja HDMI och sedan bläddra från det.

Postad 23 november 2009 - 21:43

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag menar att ifall du bara har en HDMI knapp på din org fjärr så kan du inte få din logitech fjärr att välja en exakt HDMI ingång utan du kan endast använda fjärren till att växla mellan HDMI ingångarna. Tryck en gång på HDMI och du får HDMI 1, tryck två gånger och du får HDMI 2 osv, dock så är det ju så att ifall du stänger av tv:n när den är på HDMI 2 ingången så måste du ju trycka två gånger på HDMI knappen för att komma tillbaka till HDMI 1. Så att ställa in fjärren så att tv:n hoppar till någon speciell HDMI ingång går inte mer än att du kan välja HDMI och sedan bläddra från det.

Njae, orginalfjärren har ingen hdmi-knapp. Bara en source-knapp som man trycker för att få upp en lista där jag sedan stegar mellan alla hdmi, scart, vga mm, och bekräftar med ok-knappen. Dock så valde jag i harmonyprogrammet att jag hade direktknappar för alla ingångar och det fungerade tills jag kopplade in 2 st hdmi. Den klarar alltså att välja alla ingångar direkt utan att stega i listan, men inte mer än en hdmi.
Får se vad supporten kommer fram till. De trodde att det skulle gå att lösa men de i sverige hade ingen lösning. Det krävdes tydligen någon program för att ta fram dessa koder som de i sverige inte hade tillgång till. Fixar de detta så ger jag denna fjärr full pott. B)

Postad 24 november 2009 - 08:12

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Njae, orginalfjärren har ingen hdmi-knapp. Bara en source-knapp som man trycker för att få upp en lista där jag sedan stegar mellan alla hdmi, scart, vga mm, och bekräftar med ok-knappen. Dock så valde jag i harmonyprogrammet att jag hade direktknappar för alla ingångar och det fungerade tills jag kopplade in 2 st hdmi. Den klarar alltså att välja alla ingångar direkt utan att stega i listan, men inte mer än en hdmi.
Får se vad supporten kommer fram till. De trodde att det skulle gå att lösa men de i sverige hade ingen lösning. Det krävdes tydligen någon program för att ta fram dessa koder som de i sverige inte hade tillgång till. Fixar de detta så ger jag denna fjärr full pott. B)

Varför väljer du inte i programmet att du får upp en lista där du stegar mellan ingångarna, precis som det ser ut, istället för att välja något som inte stämmer?

Fjärren kan automagiskt stega sig fram i listan till rätt ingång om du bara berättar för den att det finns en sådan lista.

Postad 24 november 2009 - 13:49

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Varför väljer du inte i programmet att du får upp en lista där du stegar mellan ingångarna, precis som det ser ut, istället för att välja något som inte stämmer?

Fjärren kan automagiskt stega sig fram i listan till rätt ingång om du bara berättar för den att det finns en sådan lista.

Jo jag har testat det men den hamnade ofta i otakt så att säga. Skulle testat detta igen nu men nu har jag andra problem. Det går inte att uppdatera fjärren. Den stannar på 80% och jag har ringt supporten igen. Fick det att funka igen men själva stegningen i ingångslistan blev fel då jag valde att den hoppade över oanvända ingångar. Nu när jag rättat till felet så stannar uppdateringen igen på 80%. Dags att ringa suppoten igen... ;)

Postad 24 november 2009 - 22:04

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jo jag har testat det men den hamnade ofta i otakt så att säga. Skulle testat detta igen nu men nu har jag andra problem. Det går inte att uppdatera fjärren. Den stannar på 80% och jag har ringt supporten igen. Fick det att funka igen men själva stegningen i ingångslistan blev fel då jag valde att den hoppade över oanvända ingångar. Nu när jag rättat till felet så stannar uppdateringen igen på 80%. Dags att ringa suppoten igen... ;)

Nu har jag lagt ner åtskilliga timmar på detta och supporten med. Testade det mesta, installerade om remote software, resetade fjärren, installerade äldre versioner av remote software, testade att uppdatera fjärren i felsäkert läge (logitech safemode) om och om igen. Slutligen testade jag att installera på min laptop men icke, samma fel även där. Tänkte testa än en gång med att uppdatera den i safemode och då jäklar hoppar uppdateringen igång och fullföljer ända till 100%, dock tog det betydligt längre tid i safemode så jag trodde det skulle skita sig,
Har nu ändrat ingångsinställningarna så den bläddrar i ingångslistan istället och det funkar, fast det tar rätt så läng tid innan den stegat genom listan. Fast nu vågar jag inte pilla med detta mer och håller tummarna att det funkar.

Postad 24 november 2009 - 22:09

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Har nu ändrat ingångsinställningarna så den bläddrar i ingångslistan istället och det funkar, fast det tar rätt så läng tid innan den stegat genom listan. Fast nu vågar jag inte pilla med detta mer och håller tummarna att det funkar.

Tiden det tar för den att komma igenom kan du justera genom att ändra "delays" för enheten du skickar till. Vissa apparater kan ta emot kommandon i snabb följd, men andra behöver en längre eller kortare paus mellan.

Postad 24 november 2009 - 22:48

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som har en Panasonic TX-P42X10Y Plasma och använder sin Harmony 525 med denna? Jag har 2 problem...

Det först ser jag vad det är men vet inte hur jag ska åtgärda det. När jag sätter på TVn med orginalfjärren så krävs det att jag håller knappen intryckt lite längre än normalt så att säga. Detta behövs dock inte när jag stänger av den. Det är för övrigt samma knapp för att slå av eller på TVn.

Finns det något sätt att få Harmony-fjärren att förstå att när TVn slås på så ska knappen hållas intryckt typ lite längre än normalt?

Det andra problemet är växlingen på TVn mellan olika källor (AV1, HDMI1, HDMI2 o.s.v). På orginalfjärren så trycker man på en knapp som heter "AV" och man får du upp en meny med ganska många ingångar. Sen bläddrar man sig ner och trycker på "OK" när man har kommit till den ingång man vill använda.

Harmony-fjärren stegar igenom dessa men missar med ett steg och ställer sig på "PC" istället för HDMI1 exempelvis.

Är det någon som har en idé hur man kan lösa detta? Jag antar att det är någon som använder 525:an ihop med denna Panasonic plasma med tanke på att den är ganska ny, populär och billig.

Tacksam för hjälp.

Postad 25 november 2009 - 11:00

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Tiden det tar för den att komma igenom kan du justera genom att ändra "delays" för enheten du skickar till. Vissa apparater kan ta emot kommandon i snabb följd, men andra behöver en längre eller kortare paus mellan.

Vet inte om jag vågar laborera mera och riskera att fjärren hänger sig igen under uppdatering... Jag får vänja mig... :(

Postad 25 november 2009 - 14:23

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Tänkte bara passa på att uppdatera mitt problem lite....

Efter mycket Googlande bland annat på Logitech forum så har jag förstått att problemet med att TVn inte går igång är att det saknas en så kallad "Varaktighets-inställning" (Duration) för själva power-kommandot. För min TV (TX-P42X10Y) så finns inte detta val i Harmony programvaran. Jag valde då en annan TV-modell som är väldigt lik, TX-P42X10E och då fanns det valet i millisekunder. Varför den inställningen finns där på vissa apparater och inte finns på andra beror på att man måste kontakta Logitech support för att få det inlagt på just den specifika modellen. Jag har inte hunnit pröva detta hemma ännu men känner mig ganska övertygad på att det kommer att fungera. Jag ska även maila Logitech supporten så att det även läggs in på exakt min modell, TX-P42X10Y.

Det andra problemet med valet av ingångar kvarstår. Någon som har nån idé om det?

Hej!

Är det någon som har en Panasonic TX-P42X10Y Plasma och använder sin Harmony 525 med denna? Jag har 2 problem...

Det först ser jag vad det är men vet inte hur jag ska åtgärda det. När jag sätter på TVn med orginalfjärren så krävs det att jag håller knappen intryckt lite längre än normalt så att säga. Detta behövs dock inte när jag stänger av den. Det är för övrigt samma knapp för att slå av eller på TVn.

Finns det något sätt att få Harmony-fjärren att förstå att när TVn slås på så ska knappen hållas intryckt typ lite längre än normalt?

Det andra problemet är växlingen på TVn mellan olika källor (AV1, HDMI1, HDMI2 o.s.v). På orginalfjärren så trycker man på en knapp som heter "AV" och man får du upp en meny med ganska många ingångar. Sen bläddrar man sig ner och trycker på "OK" när man har kommit till den ingång man vill använda.

Harmony-fjärren stegar igenom dessa men missar med ett steg och ställer sig på "PC" istället för HDMI1 exempelvis.

Är det någon som har en idé hur man kan lösa detta? Jag antar att det är någon som använder 525:an ihop med denna Panasonic plasma med tanke på att den är ganska ny, populär och billig.

Tacksam för hjälp.

Postad 25 november 2009 - 15:15

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Efter mycket Googlande bland annat på Logitech forum så har jag förstått att problemet med att TVn inte går igång är att det saknas en så kallad "Varaktighets-inställning" (Duration) för själva power-kommandot.

Oj, wow! Det visste jag inte att det fanns en sådan inställning. Det hade ju varit superbra för t.ex. volymen på samtliga enheter, där man kan ange hur mycket den ska ändra volymen med en knapptryckning.
Varför finns inte detta tillgängligt för oss alla som standard??

Jag har fått trixa jättemycket för att lyckas lära min harmony en "long volume down" att skicka till min förstärkare, där jag håller inne knappen längre än vanligt på orginalfjärren när jag lär harmonyn signalen.

Det andra problemet med valet av ingångar kvarstår. Någon som har nån idé om det?

Jag tror att det beror på att du har för korta delays inställda, så att TVn inte alltid hinner processa föregående kommando innan nästa kommer, och därför missar att uppfatta samtliga knapptryckningar.
Inte säkert att det är orsaken, men prova med lite längre delays och se om det hjälper.

Postad 25 november 2009 - 15:57

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Efter mycket Googlande bland annat på Logitech forum så har jag förstått att problemet med att TVn inte går igång är att det saknas en så kallad "Varaktighets-inställning" (Duration) för själva power-kommandot. För min TV (TX-P42X10Y) så finns inte detta val i Harmony programvaran. Jag valde då en annan TV-modell som är väldigt lik, TX-P42X10E och då fanns det valet i millisekunder. Varför den inställningen finns där på vissa apparater och inte finns på andra beror på att man måste kontakta Logitech support för att få det inlagt på just den specifika modellen. Jag har inte hunnit pröva detta hemma ännu men känner mig ganska övertygad på att det kommer att fungera. Jag ska även maila Logitech supporten så att det även läggs in på exakt min modell, TX-P42X10Y.

Då lär jag få samma problem då jag precis beställt samma TV (fast 37") och har en 555:a. Hoppas du hittar en lösning tills jag fått min TV , om inte så hjälper jag gärna till, i bästa fall till helgen.

Ett tips om du ändå skall kontakta Logitech är att fråga om det finns direktkoder till val av ingång. Många gånger gör de det även om TV:n i sig inte är uppbyggd med menyer/knappar på det sättet.

Redigerat av avozetta, 25 november 2009 - 16:00.

Postad 25 november 2009 - 17:00

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Det är precis något sådant jag är på jakt efter. Det suger att behöva trycka på AV och sen scrolla igenom typ 10 olika ingångar. Som jag har uppfattat det så finns det "mer" inställningsmöjligheter på Logitech-fjärren an vad orginalfjärren har på vissa TV. Jag återkommer hur det går med åda dessa problem.

Ett tips om du ändå skall kontakta Logitech är att fråga om det finns direktkoder till val av ingång. Många gånger gör de det även om TV:n i sig inte är uppbyggd med menyer/knappar på det sättet.

Postad 25 november 2009 - 17:11

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Stämmer inte antalet ingångar på din tv med de som finns i harmony sofrware? Då får du ändra där, så var det på min tv. Det fanns en AV4 ingång enligt programmet men inte i verkligheten. Bara att ändra. Sen så kan det ju vara så att den hoppar över ingångar som inte används eller problem med att tv´n inte alltid ställer sig på samma ingång vid start. Har precis hållt på att laborera med detta själv, dock inte samma tv som du och det visade sig att jag fick överföra några kommandon från orgonalfjärren för att få det att lira 100%igt.

Postad 25 november 2009 - 22:16

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Angående "Duration" och problematiken att TVn inte gick igång eftersom det krävdes en längre tryckning på orginalfjärren. Det löste sig när jag valde modellnummer TX-P42X10E istället för min TV TX-P42X10Y. Då fick jag upp valen "Duration" där standard var 2000ms. Jag testade lite och kom fram till att 1500ms fungerade perfekt. Vid avstängning gick det utmärkt att använda 1000ms. Skönt att TVn äntligen går igång! :blink:

Bytet mellan ingångar fungerar fortfarande inte men jag tror att lösningen finns där eftersom om jag sätter igång TVn och går in på "Devices" på fjärren så har jag val där inne som heter "Input Hdmi1" o.s.v. Väljer jag det så kommer det inte upp någon scrollbar meny som det gör på orginalfjärren utan den hoppar direkt till HDMI1. Det fanns även val för andra "Inputs". Givetvis saknades AV som är TV i mitt fall (Scart) men till min glädje såg jag att "Input Video1" blev AV kanalen :(

Med andra ord behöver jag bara konfigurera aktiviteterna så att dom väljer "Input Hdmi1", "Input Hdmi2" och "Input Video1" vid mina olika aktiviteter. Det vet jag dock inte hur man gör eftersom det som är valbart vid aktiviteter heter snarare "HDMI1", "AV", o.s.v. Gissningsvis borde det gå att få till detta på något vis.

Tobyponken: Jag har ändrat listan så att den stämmer överens exakt med orginalfjärrens. Det fungerar ändå inte och jag hoppas att jag slipper detta "stegande" mellan olika inputs om jag nu på något sätt kan använda mig av det jag skriver ovan. Bytet blir istället blixtsnabbt istället för att man ska se på när TVn sakta scrollar igenom olika inputs och till slut ändå hamnar fel.

Postad 25 november 2009 - 22:35

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jaaaaaaaaaaaaaa!!!! :blink:

Allt löste sig. Det var ganska enkelt. Ska sova nu. kan skriva imorgon hur jag gjorde om någon behöver hjälp.

Postad 25 november 2009 - 22:44

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Angående RF extendern som finns bla till 1000, kan man bara styra 4 apparater med den då man bara får 4 ögon med eller går det att kopletera upp så man kan styra fler än 4 eller behöver man inte ögon till alla apparater?

Postad 25 november 2009 - 22:50

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har mycket stora problem med att få Harmony 785 att funka med Telias digitaltvbox Motorola 1910. Någon som har erfrenheter av denna kombination. Inga IR-kommandon i databasen verkar stämma och när jag lär fjärrkontrollen blir många knappar dubbeltryck (tyck 3 så får du 33 osv) och många funkar inte alls trots att kommandot är idientierad i programvaran!

Hjälp!

Löste ovan sig för dig?

Har problem att få knapparna EXIT, MENY och INFO att fungera korrekt på harmony one med telias motorola box 1910.

Någon som lyckats med bedriften? Försöker synka från teliafjärren men det går mindre bra =(
Hjälp uppskattas

Postad 25 november 2009 - 22:52

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Har inte fått min Harmony än. Men med min gamla universal remote, så var det dubbla ir kommandon på digitalboxen. Alltså man var tvungen att läsa in knappen två gånger.

Postad 25 november 2009 - 22:59

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Har inte fått min Harmony än. Men med min gamla universal remote, så var det dubbla ir kommandon på digitalboxen. Alltså man var tvungen att läsa in knappen två gånger.

Är inte helt med på vad du menar....

Postad 25 november 2009 - 23:07

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
buuuu..... nu vet jag inte vad som hände. Trycker man på exit så kommer man till hyrbutiken :s

Info och Meny funkar inte..... bläääää, suttit med detta problem i 2h nu. Ser heller inte att man kan återställa "överföring från gammal fjärr". Funkade bättre innan jag överförde.................. Äre ta bort enheten och lägga till som gäller så blir jag galen, då får jag ju göra om alla macron också =S

Får fortsätta imorrn. Nån som varit med om samma och vill skriva sin lösning? Tveka inte :-)

Postad 26 november 2009 - 10:13

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Angående RF extendern som finns bla till 1000, kan man bara styra 4 apparater med den då man bara får 4 ögon med eller går det att kopletera upp så man kan styra fler än 4 eller behöver man inte ögon till alla apparater?

Extendern har 4 utgångar och levereras med 4 IR kablar men varje kabel har 2 ögon dvs du kan potentiellt klistra varje öga till en apparat dvs 8 apparater. Jag har gjort som så att vissa av mina enheter har en IR ingång på baksidan så jag har kopplat en kabel direkt från extendern till enheten dvs slipper att gå via IR helt.

Du väljer även när du installerarar extendern vilken utgång en apparat ska använda och det finns inget som hindrar att du har flera apparater på en utgång. Du kan ju även välja att använda själva extendern som IR-sändare om du kan placera den så att den täcker in dina enheter. Allt beror ju på hur de är placerade.

Det går ju givetvis att kombinera de olika varianterna ovan!

Postad 26 november 2009 - 13:07

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Tack så mycket för infon blir till att beställa ikväll då

Postad 26 november 2009 - 20:29

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jag har en Harmmony 525 och visst är den bra när man ställt in den men om man ska ändra så fattar jag ingenting. Bla så har jag ändrat min ingång från anaog till digitalingången på min förstärkare men har nu letat några dar för att kunna byta från ingång 5 till ingång 6 från orginalfjärrisen men deras superduper användarovänliga guide är ju helt omöjlig att förstå sig på. Kan någon tipsa om vart man ändrar inställningar för detta:

Förr tryckte jag på "PC" på harmonyn och TV valde PC ingången och förstärkaren ingång 5.
Nu ska förstärkaren välja ingång 6.

PS - Med ingång menar jag knapp 5 eller 6 på förstärkarens fjärr.

Någon som, i värsta fall vet hur man raderar alla inställningar både på fjärren och oninetjänsten om man måste börja om från början.

Löste sig med stora felsökningguiden men skulle gärna se att man kunde ändra lätt utan alla dessa dialogrutorr vilket gör att man har tur om allt blir som man vill ha det.

Redigerat av ruva, 26 november 2009 - 20:47.

Postad 26 november 2009 - 21:04

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Dessa dialogrutor får man leva med tyvärr. Vill du kunna ändra direkt och vet vad du ska ändra så är det OneForAlls fjärrkontroller som gäller.

Postad 26 november 2009 - 21:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
OneForAlls blir då min nästa fjäris. Hehe skulle lägga till min WD mediaspelare och den fanns under PC/ media PC och laddades ner men sen började ju problemet. Guiden är ju inte riktigt klok. Vem har skrivit programmet? På fullaste allvar kan ju ingen här påstå att logitech lösning på inställningar är bra. Rena skiten kan man gott säga. Blev yr i huvudet efter att gjort hälften av konfigurationen på min WD och sedan låste sig programmet när den påstod att jag hade en turnerutgång på min WD och att den tyvärr inte kunde visa film för den kunde inte ta emot VCR-band. Jo, jag skrattar högt nu och undrar hur vi kan gå på detta. Visst fjärren är juvlig när den tuffar på och går men att ändra kräver en fil magister i filosofi och examen i beteendevetenskap.

Postad 27 november 2009 - 11:16

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Nu har jag fått nya koder för direktknappar för min tv´s ingångar. Logitech hade gått in och ändrat mina aktiviteter och fixat så allt skulle fungera. Dock så hade de satt hdmi1-3 som vga ingång. Upptäckte inte detta förrän jag uppdaterat fjärren. Gick in och ändrade detta så att hdmi 1 blev input hdmi 1 osv. Nu till det skumma. Då kom problemen med att uppdatera fjärren igen. Den stannar på 80% och hänger sig. Får starta om allt igen och det stannar på 80% igen. Testade säkert 20 ggr både i safemode och efter reset. Inget funkar! Suck! Skickade ett mail till supporten och förklarade problemet.
Testade sedan att ändra tillbaka till de gamla koderna och ingångsval i lista istället för direktknappar. Då helt plötsligt så går det att uppdatera fjärren igen och jag är tillbaka på ruta ett. Fast nu fungerar det iaf, dock inte med direktknappar. Får nog helt enkelt leva med det. Det enda jag förlorar är att det tar lite längre tid för en aktivitet att starta när den måste bläddra genom ingångslistan.

Kan det vara så att det inte går att uppdatera fjärren när man valt en konfig som inte stöds av någon produkt man har inlagd. Hur kan den i så fall veta det? Mysteriet tätnar... :D

Postad 27 november 2009 - 14:26

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Nu har jag fått nya koder för direktknappar för min tv´s ingångar. Logitech hade gått in och ändrat mina aktiviteter och fixat så allt skulle fungera. Dock så hade de satt hdmi1-3 som vga ingång. Upptäckte inte detta förrän jag uppdaterat fjärren. Gick in och ändrade detta så att hdmi 1 blev input hdmi 1 osv. Nu till det skumma. Då kom problemen med att uppdatera fjärren igen. Den stannar på 80% och hänger sig. Får starta om allt igen och det stannar på 80% igen. Testade säkert 20 ggr både i safemode och efter reset. Inget funkar! Suck! Skickade ett mail till supporten och förklarade problemet.
Testade sedan att ändra tillbaka till de gamla koderna och ingångsval i lista istället för direktknappar. Då helt plötsligt så går det att uppdatera fjärren igen och jag är tillbaka på ruta ett. Fast nu fungerar det iaf, dock inte med direktknappar. Får nog helt enkelt leva med det. Det enda jag förlorar är att det tar lite längre tid för en aktivitet att starta när den måste bläddra genom ingångslistan.

Kan det vara så att det inte går att uppdatera fjärren när man valt en konfig som inte stöds av någon produkt man har inlagd. Hur kan den i så fall veta det? Mysteriet tätnar... :(

Här har vi något att bita i för HarmonySupporten som läser tråden :D

Postad 27 november 2009 - 16:40

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Här har vi något att bita i för HarmonySupporten som läser tråden :lol:

Jag vet inte om det är en tillfällighet men 2 gånger har det ju strulat och bägge gångerna har jag valt att jag har direktknappar för alla ingångar fast jag inte har det. Det funkar så länge jag använder scart, komponent, antenn, vga och hdmi 1. Försöker jag med flera hdmi-ingångar så hänger sig uppdateringen.

Vågar inte testa något mer nu förrän jag ska ta bort min gamla digitalbox. Då ska jag använda komponentingången till den nya boxen för att testa om direktknapparna fungerar. På supporten säger dom att det ofta finns koder för direktknappar utan att det finns på orginalfjärren, det konstiga är att dom lagt till dessa som samma vga-ingång.

Vore kul om Logitech som läser tråden ger sin syn på det hela. Behöver dom mitt användarnamn så är dom välkomna att skicka PM.

Postad 27 november 2009 - 16:51

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Kan det vara så att det inte går att uppdatera fjärren när man valt en konfig som inte stöds av någon produkt man har inlagd. Hur kan den i så fall veta det? Mysteriet tätnar... :lol:

Prova att starta om datorn och starta sedan endast Harmony programet på datorn, se ifall det går att uppdatera då? Funkar inte det så är det nog något problem med kodningen...

Postad 27 november 2009 - 19:29

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Prova att starta om datorn och starta sedan endast Harmony programet på datorn, se ifall det går att uppdatera då? Funkar inte det så är det nog något problem med kodningen...

Jag har testat det redan. Även installerat Harmony Software på en annan dator och det var precis samma där.

Postad 29 november 2009 - 17:16

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har en Harmony 555 som jag är sjukt nöjd med tills nu.
Hittills har jag bara använt en hdmi ingång på min tv och fjärren har växlat mellan den, scart och komponent beroende på aktivitet. Nu har jag en satellitmottagare kopplad till en annan hdmi ingång och har lagt till en ny aktivitet där jag valt rätt hdmi ingång. Dock så väljer tv´n alltid hdmi 1 istället för hdmi 2 eller hdmi 3.

Supporten i sverige kunde inte hjälpa mig utan de sa att de skulle skicka vidare till någon i Canada.

Tv´n är en LG 42LG3000 och jag undrar om någon här kanske har en lösning på problemet?

Det verkar som att du har multimethod på din originalfjärrkontroll, stämmer detta? D.v.s möjligheten att välja HDMI och sen en annan menyknapp för att bläddra mellan olika hdmiingångar? Du säger att du hittar HDMI2 kommandot direkt i kontrollen?
Supporten kunde inte fixa detta? Vilka steg gick de igenom, det jag skulle göra är att titta efter discretecommands, sedan ändra dina inställningar för inputswitching där.

Hursomhelst, Kanadakillen grejar det på två minuter, nemas problemas.

Postad 29 november 2009 - 17:26

harmonylogi
  • harmonylogi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Angående "Duration" och problematiken att TVn inte gick igång eftersom det krävdes en längre tryckning på orginalfjärren. Det löste sig när jag valde modellnummer TX-P42X10E istället för min TV TX-P42X10Y. Då fick jag upp valen "Duration" där standard var 2000ms. Jag testade lite och kom fram till att 1500ms fungerade perfekt. Vid avstängning gick det utmärkt att använda 1000ms. Skönt att TVn äntligen går igång! :)

Bytet mellan ingångar fungerar fortfarande inte men jag tror att lösningen finns där eftersom om jag sätter igång TVn och går in på "Devices" på fjärren så har jag val där inne som heter "Input Hdmi1" o.s.v. Väljer jag det så kommer det inte upp någon scrollbar meny som det gör på orginalfjärren utan den hoppar direkt till HDMI1. Det fanns även val för andra "Inputs". Givetvis saknades AV som är TV i mitt fall (Scart) men till min glädje såg jag att "Input Video1" blev AV kanalen ;)

Med andra ord behöver jag bara konfigurera aktiviteterna så att dom väljer "Input Hdmi1", "Input Hdmi2" och "Input Video1" vid mina olika aktiviteter. Det vet jag dock inte hur man gör eftersom det som är valbart vid aktiviteter heter snarare "HDMI1", "AV", o.s.v. Gissningsvis borde det gå att få till detta på något vis.

Tobyponken: Jag har ändrat listan så att den stämmer överens exakt med orginalfjärrens. Det fungerar ändå inte och jag hoppas att jag slipper detta "stegande" mellan olika inputs om jag nu på något sätt kan använda mig av det jag skriver ovan. Bytet blir istället blixtsnabbt istället för att man ska se på när TVn sakta scrollar igenom olika inputs och till slut ändå hamnar fel.

När du säger "fungerar inte" hur exakt menar du? Vad exakt händer när du försöker byta ingång, hamnar den fel, byter den inte alls? Vilken metod har du på din originalfjärrkontroll?

Bry dig inte om vad kommandsen heter, gå in i device mode, hitta inputs och prova dem, om INPUT VIDEO 1 går till din AV så mappar du bara om så att det kommandet utför det kommandot.

Jag har testat det redan. Även installerat Harmony Software på en annan dator och det var precis samma där.

Har du uppdaterat firmware? Vilka exakta ändringar gjorde du när problemet uppstod?
Det absolut lättaste är att ringa till supporten, så felsöker de problemet åt dig.
Harmonyn är jävligt komplex och en hel del oegentligheter kan skapa detta problem.
Bytte du namn på några aktiviteter eller enheter?

Postad 29 november 2009 - 17:43

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Ytterligare ett problem. Köpte en proj som jag ska konfigurera one för.

Men kan inte se att jag i aktiviteten kan lägga in att förstärkaren skall ändra hdmi out.

Hdmi in vill den att man ska välja, dvd, tv eller nåt annat. Någon som vet vad jag talar om?

Postad 29 november 2009 - 18:36

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Ytterligare ett problem. Köpte en proj som jag ska konfigurera one för.

Men kan inte se att jag i aktiviteten kan lägga in att förstärkaren skall ändra hdmi out.

Hdmi in vill den att man ska välja, dvd, tv eller nåt annat. Någon som vet vad jag talar om?

Du kan välja att göra justeringar i aktiviteten, och där kan du lägga till kommandon som körs efter "uppstartssekvensen". Prova att lägga till bytet av HDMI-utgång där.

Postad 29 november 2009 - 19:42

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Det verkar som att du har multimethod på din originalfjärrkontroll, stämmer detta? D.v.s möjligheten att välja HDMI och sen en annan menyknapp för att bläddra mellan olika hdmiingångar? Du säger att du hittar HDMI2 kommandot direkt i kontrollen?
Supporten kunde inte fixa detta? Vilka steg gick de igenom, det jag skulle göra är att titta efter discretecommands, sedan ändra dina inställningar för inputswitching där.

Hursomhelst, Kanadakillen grejar det på två minuter, nemas problemas.

Du har PM med ref-nummer och användarnamn...

Postad 29 november 2009 - 23:08

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Du kan välja att göra justeringar i aktiviteten, och där kan du lägga till kommandon som körs efter "uppstartssekvensen". Prova att lägga till bytet av HDMI-utgång där.

OK, det fanns inget sådant val... fanns bara input, inte output.

Antar att man kan kopiera knappen från originalfjärren. Dock så finns det bara en knapp. Trycker man en gång så växlar den till den andra HDMI. Det innebär att om jag konfar harmony till att trycka på den knappen så kommer det bli fel om jag vill kolla på det jag kollade på sist.

Dvs, kollade jag på Out1, stänger av... .sätter på och vill kolla på out1 igen så kommer den växla till out2.

Eller är det nåt jag inte ser?

Postad 30 november 2009 - 08:22

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

OK, det fanns inget sådant val... fanns bara input, inte output.
Antar att man kan kopiera knappen från originalfjärren.

Japp, så får man göra.

Dock så finns det bara en knapp. Trycker man en gång så växlar den till den andra HDMI. Det innebär att om jag konfar harmony till att trycka på den knappen så kommer det bli fel om jag vill kolla på det jag kollade på sist.

Dvs, kollade jag på Out1, stänger av... .sätter på och vill kolla på out1 igen så kommer den växla till out2.

Eller är det nåt jag inte ser?

Harmonyn är bara en ersättare till dina andra fjärrkontroller, att få den att göra saker som din orginalfjärr inte kan är lite överkurs.

Ibland har harmony-supporten fler knappar än de som finns på orginalfjärren, som man av någon anledning måste ringa till dem för att få inkopplade på sitt konto. Det kan vara värt ett försök, då kan det finnas sådana signaler som du frågar efter, där du kan välja en specifik HDMI-utgång.

En möjlighet är annars att du ser till att alla aktiviteter slutar på samma HDMI-utgång. Dvs, alla de som använder tvåan har i sin avsluts-sekvens ett extra byta-HDMI-kommando så att de går över till ettan innan de stänger ner. Då klarar du dig med den knappen som finns.

Postad 30 november 2009 - 11:11

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Japp, så får man göra.

Harmonyn är bara en ersättare till dina andra fjärrkontroller, att få den att göra saker som din orginalfjärr inte kan är lite överkurs.

Ibland har harmony-supporten fler knappar än de som finns på orginalfjärren, som man av någon anledning måste ringa till dem för att få inkopplade på sitt konto. Det kan vara värt ett försök, då kan det finnas sådana signaler som du frågar efter, där du kan välja en specifik HDMI-utgång.

En möjlighet är annars att du ser till att alla aktiviteter slutar på samma HDMI-utgång. Dvs, alla de som använder tvåan har i sin avsluts-sekvens ett extra byta-HDMI-kommando så att de går över till ettan innan de stänger ner. Då klarar du dig med den knappen som finns.

Det sista du skriver verkar som en grymt bra ide! Nu ska jag bara hitta vart man ställer in avslutnings-sekvensen.
Tack!!!

Postad 01 december 2009 - 03:49

petterki
  • petterki
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Köpte mig en Harmony 1100. Kan man på något sätt styra min HTPC som jag byggt ihop? Moderkort är Intel DG45FC. På vilket sätt kan man styra den i såna fall? Det är inte möjligt med Spotify antar jag, eller?

Postad 01 december 2009 - 11:29

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej,
Nu har jag haft min Harmony 555 i ca en vecka och jag har två funderingar.
Om jag har en aktivitet "Titta På TV" och en som heter "Byt till HTPC". Titta på tv sätter igång TVn och
satellitboxen samt sätter TVn på compnent. Sen beslutar jag mig för att kolla på HTPCn och kör den
aktiviteten, varpå TV switchas till HDMI och satboxen stängs av.

Nu till min fundering. Om jag kör Titta på TV aktiviteten startar den då upp boxen igen o låter TVn vara
igång eller kör den power toggle per automatik o stänger av TVn. Anledningen till att jag undrar är att
jag tycker den har betett sig olika när jag testat... (Med reservation för att jag eventuellt kan ha uppdaterat
fjärren medans den exempelvis var på HTPC aktiviteten).

Frågan kan kortas ner till: Kommer 555an ihåg vilka apparater som är/var igång vid byte av aktivitet?

Fundering två är om jag är inne på en aktivitet och sedan byter till en enhet (device) för att göra någon
inställning som ej finns under aktiviteten. Kan jag sedan byta tillbaka till den senaste aktiviteten genom att bara
köra Activities och sen den aktivitet jag var på innan utan att den håller på att stänger ner enheter och knasar?

Hoppas den inte blev för rörigt...

MVH
Micke

Postad 01 december 2009 - 12:47

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Frågan kan kortas ner till: Kommer 555an ihåg vilka apparater som är/var igång vid byte av aktivitet?

Ja.

Fundering två är om jag är inne på en aktivitet och sedan byter till en enhet (device) för att göra någon
inställning som ej finns under aktiviteten. Kan jag sedan byta tillbaka till den senaste aktiviteten genom att bara
köra Activities och sen den aktivitet jag var på innan utan att den håller på att stänger ner enheter och knasar?

Ja, du kan byta tillbaka till "current activity" efter att du har varit inne i devices och skickat "specialkommando" till någon enhet. På min One använder jag inte activities-knappen för att komma tillbaka, utan en softkey i nederkant av displayen, bredvid där jag tryckte devices.

Postad 02 december 2009 - 16:51

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
har idag en Harmony 1000 som jag tycker funkar okej, dock så tycker inte sambon om den, spec inte när man bara ska välja enhet och styra den som med den vanliga org-fjärren.

Macro inställningarna tycker hon är okej.

Kommer tex en Harmony One eller 900 bli mer "sambovänlig" om jag får för mig att byta? och förlorar jag någon bra funktion mer än RF om jag byter till en Harmony One?`

Och vad skiljer One mot 900 mer än RF styrningen?

Mvh Fredde

Postad 02 december 2009 - 19:15

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har fått mer hjälp av supporten samt Harmonology (stort tack) här på forumet men det fungerar fortfarande inte med direktknappar. Enligt dem ska det finnas koder även om inte knapparna finns på orginalfjärren. Dessutom så fastnar fortfarande uppdateringen på 80% 9 gånger av 10. Trodde jag såg ett samband med att jag valde att tv´n hade direktknappar för ingångarna men idag kom undantaget. Har samma TV upplagt som två olika en som alltid funkat och en som supporten testar olika koder med. Dom mailar att nu har dom lagt till något nytt och jag byter tv i min aktiviteter, testar och mailar tillbaka. Men idag så när jag testat "deras" tv och skulle byta tillbaka så vägrade "min" fungerade tv att uppdateras. Testade om och om igen och efter att ha korrigerat ingångarna igen till samma som innan och fört över några IR-kommandon så funkade det helt plötsligt.

Kan leva med att inte tv´n väljer ingång direkt utan bläddrar i listan men att varje gång jag ändrat något så får jag hålla på i timmar innan det går att uppdatera. Jag är inne och pillar och ändrar rätt ofta för att hitta den optimala programmeringen men det orkar man inte hålla på med längre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.