* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34751 svar till detta ämne
Postad 11 september 2017 - 18:08
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Lite frågor om HD vs SD.
Nu installerade jag precis en ny box (4302) och numera så verkar HD versionen komma upp automatiskt på alla kanaler utan 4 och 5. Är det fortfarande så för alla eller har jag gjort något fel? Nu får jag ju göra en egen lista och lägga in 404 och 405 istället för 4 och 5 (som får till följd att play direkt från programguiden/info inte fungerar så bra)
Min andra fråga gäller inspelning via appen
Om man väljer de översta kanalerna i listan (1-12) är det då HD versionen som spelas eller måste jag bläddra ner till 4xx kanalerna för att det ska bli HD? Det verkar som den numera tar HD versionen oavsett...eller? (även för 4 och 5)?
Eftersom jag har två inspelningsbara boxar och 3 olika telefoner med appen så vill jag verkligen undvika att göra favoritlistor (eftersom de inte delas mellan telefonerna eller boxarna så skulle jag få underhålla 6 olika listor)
Och till sist, har Play börjat bli HD? Eller det olika från kanal till kanal?
P.S. Hade det inte varit betydligt enklare om Telia tog bort dubbletterna med SD och HD kanaler nu när det ingår i lagom? Eller det för att underhålla de som fortfarande kör START utan HD?
Postad 11 september 2017 - 19:08
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Har noterat flera kanaler nu börjar tidigare än utsatt tid och inom ramen ca 1 min dvs runt kl xx.59
Bla kanal 7 och Discovery
Och ja man kan ändra tid innan ett program ska spela in på boxen
Redigerat av Ironse, 11 september 2017 - 19:09.
Postad 11 september 2017 - 19:21
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Har noterat flera kanaler nu börjar tidigare än utsatt tid och inom ramen ca 1 min dvs runt kl xx.59
Bla kanal 7 och Discovery
Och ja man kan ändra tid innan ett program ska spela in på boxen
Har du ändrat tiden då?
Postad 11 september 2017 - 21:11
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
När ska man fixa så programmen sänder i tid i stället?
Postad 12 september 2017 - 02:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Lite frågor om HD vs SD.
Nu installerade jag precis en ny box (4302) och numera så verkar HD versionen komma upp automatiskt på alla kanaler utan 4 och 5. Är det fortfarande så för alla eller har jag gjort något fel? Nu får jag ju göra en egen lista och lägga in 404 och 405 istället för 4 och 5 (som får till följd att play direkt från programguiden/info inte fungerar så bra)
Även de kommer att dyka upp som HD inom en snar framtid hoppas jag. Det är lite mer komplicerat att få till för just dessa kanaler då de är "lokala", alltså de har i huvudsak lokal reklam bara.
Om man väljer de översta kanalerna i listan (1-12) är det då HD versionen som spelas eller måste jag bläddra ner till 4xx kanalerna för att det ska bli HD? Det verkar som den numera tar HD versionen oavsett...eller? (även för 4 och 5)?
Inspelningar sker på den kanal som du har i boxen på den kanalplatsen, så har man HD på ordinarie kanalplats så sker det i HD.
Och till sist, har Play börjat bli HD? Eller det olika från kanal till kanal?
Det varierar från kanal till kanal, det finns flertalet kanaler som spelas in i HD så det kommer att lanseras flera med tiden som går.
P.S. Hade det inte varit betydligt enklare om Telia tog bort dubbletterna med SD och HD kanaler nu när det ingår i lagom? Eller det för att underhålla de som fortfarande kör START utan HD?
Alla HD kanaler ingår inte i alla kanalpaket. Det är som så att kunder som använder SCART får inte kanalerna automatiskt i HD på SD kanalplatserna så det är inte helt enkelt.
Reglerna för om HD switch sker är:
- Ansluta TV boxen med en HDMI kabel.
- Ha kanalen i HD i sitt utbud.
- Kanalen måste vara med i listan över kanaler i boxen som ska bytas ut automatiskt.
Denna check om HDMI är ansluten sker när boxen startar startar så startar man boxen utan HDMI och stoppar i HDMI kabeln efter att boxen startat upp klart får man inte HD på ordinarie kanalplats.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 september 2017 - 03:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Jag har fått en ny 4302 från Telia och efter 3 nedladdningar av mjukvara med installation och uppdatering kom den igång. Allt fungerar nu.
Telias support bad mig göra fabriksåterställning med den gamla, men det fungerade inte. Till slut efter mycket prat blev det att de skickade en ny. TACK!
Jag kan säga att som det ser ut i de loggar jag har så ser det ut som att om du gjort FR och lyckats med det borde de ha fungerat. Orsaken att det inte fungerade var att du har haft boxen avslagen väldigt mycket under den tiden som var att din box inte hade senaste image versionen när det krävdes på grund av utbytet av SSL certifikat på en server som ansvarar för krypteringen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 september 2017 - 06:55
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
När ska man fixa så programmen sänder i tid i stället?
Vet ej. Kanske om nåt år eller så, kanske aldrig. Tillsvidare har jag löst problemet med en enkel inställning i boxen.
Postad 12 september 2017 - 08:42
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag är idag kund hos Canal Digital och funderar av olika anledningar på att byta till digital-tv hos Telia. På Canal Digitals inspelningsbara box har de en mycket bra egenskap som jag inte tror att Telia har. Om jag väljer att spela in ett program så trycker jag ok på programmet som jag vill spela in och då kommer det upp lite olika alternativ, bla. serieinspelning. Denna serieinspelning är väldigt bra, om jag väljer att spela in avsnitt from. säsong 4 avsnitt 1 och programmet sänds ex. varje tisdag kl. 20:00 så sköter boxen allt automatiskt. Den spelar inte in repriser från tidigare säsonger, utan bara fr.om den säsong jag valt ska starta. Är det uppehåll i serien så börjar den spela in igen när serien startar igen. Och det bästa är att om det i EPG:n står att ett avsnitt börjar kl 20:15 så börjar den spela in den tiden istället. Den följer alltså tiden i EPG:n hela tiden. Den fortsätter t.om efter ett längre uppehåll och när nästa säsong börjar.
Har Telia funderingar på att göra en lika smidig serieinspelning som Canal Digital har?
Postad 12 september 2017 - 08:49
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 273 inlägg
Även de kommer att dyka upp som HD inom en snar framtid hoppas jag. Det är lite mer komplicerat att få till för just dessa kanaler då de är "lokala", alltså de har i huvudsak lokal reklam bara.
Markus Johansson
Telia Kundservice
TV4 HD finns väl redan på kanalplats 4?
Kan även Kanal 5 alltså bli HD på kanalplats 5 snart?
Redigerat av Bopper, 12 september 2017 - 08:49.
Postad 12 september 2017 - 09:46
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
195 inlägg
icamannen:
Serieinspelning finns men inte alls lika smart som den du beskriver utan man kan bara spela in samma tid varje vecka eller dag.
Redigerat av GannTrader, 12 september 2017 - 09:47.
Postad 12 september 2017 - 12:24
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
icamannen:
Serieinspelning finns men inte alls lika smart som den du beskriver utan man kan bara spela in samma tid varje vecka eller dag.
Ja precis. Det går ex. att lägga till att den ska spela in varje vecka samma tid på samma kanal i 10 veckor. Men detta innebär att om programmet sänds med en förskjutning på ex. 30 min en gång så kommer man missa delar eller hela avsnittet beroende på hur lång inspelningstid är. Den kommer också att spela in även om serien har uppehåll någon vecka. Sedan måste man kolla av hela tiden när serien tar säsongsuppehåll för att inte spela in i onödan, alt att riskera missa något avsnitt. Sedan är det ju så att alla serier inte går samma tid hela tiden,
Tänk vad bra om Telia kan ha det precis lika bra som Canal Digital så man slipper detta och helt enkelt låter boxen sköta det automatiskt (med hjälp utav EPG:n då förstås).
Jag vet att en del kanaler inte håller tiderna i EPG:n, men det är egentligen ett annat problem. Det kanske Telia kan lösa genom att ställa högre krav på kanalerna att följa tidpunkterna som de sagt ska sända, alt. kan man lösa det med en workaround med inspelningsmarginaler på någon/några minuter.
Postad 12 september 2017 - 12:30
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Tänk vad bra om Telia kan ha det precis lika bra som Canal Digital så man slipper detta och helt enkelt låter boxen sköta det automatiskt (med hjälp utav EPG:n då förstås).
Vad ser du för fördelar med Telia gentemot Canal Digital i och med att du funderar på att byta till Telia?
Postad 12 september 2017 - 15:17
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Vad ser du för fördelar med Telia gentemot Canal Digital i och med att du funderar på att byta till Telia?
Vi ska eventuellt flytta till ett område där det är kollektivt avtal med Telia.
Postad 13 september 2017 - 17:14
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Jag har länge använt Telia,s Iphone App för att spela in men denna vecka så sker inspelningarna tidigare så att jag missar mitt program helt?
Vad är det för fel?
/Lennart
Postad 13 september 2017 - 19:31
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Till skillnad från mina andra inspelningsbara boxar syns det inga markeringar (bockar och "halvmånar") framför sedda inspelningar / inspelningar som man börjat se på min VIP4302 med hårddisk. Någon mer som är drabbad? Generell bugg på alla VIP4302?
Postad 13 september 2017 - 22:22
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Inspelningar sker på den kanal som du har i boxen på den kanalplatsen, så har man HD på ordinarie kanalplats så sker det i HD.
Det varierar från kanal till kanal, det finns flertalet kanaler som spelas in i HD så det kommer att lanseras flera med tiden som går.
Alla HD kanaler ingår inte i alla kanalpaket. Det är som så att kunder som använder SCART får inte kanalerna automatiskt i HD på SD kanalplatserna så det är inte helt enkelt.
- Kanalen måste vara med i listan över kanaler i boxen som ska bytas ut automatiskt.
Denna check om HDMI är ansluten sker när boxen startar startar så startar man boxen utan HDMI och stoppar i HDMI kabeln efter att boxen startat upp klart får man inte HD på ordinarie kanalplats.
Markus Johansson
Telia Kundservice
JO den där HDMI detect har man ju råkat ut för några gånger, särskilt om man har multifjärr som startar alla apparater på en gång, och då hinner stereon inte alltid starta innan boxen och direkt får man SD upplösning...det går ju att lösa med en liten delay, men det hade varit önskvärt om den inte var så himla snabb på att falla tillbaka till SD....den borde inte ge upp HD 
Det där med kanalplats i appen kontra programplats i boxen hänger jag inte med på alls.
I Boxen så får jag upp SVT1 HD, SVT2 HD, TV3, TV4, kanal 5, TV6HD...och långt ner i listan kommer SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, kanal 5 HD, TV6 HD...
I appen blir det däremot inte så att kanalerna högst upp i listan byts ut mot HD versioner i namnet, utan det står SVT1, SVT2, TV3, TV4, kanal 5 och långt långt ner återkommer samma kanaler med HD tillägget.
Men jag kan svara lite på min egen fråga. Om jag går in i appen och spelar in på TV4 som ligger högst i listan (utan HD i namnet) så blir det HD versionen som spelas in. Har inte kollat om det blir samma på de andra kanalerna (TV4 är ju som sagt lite speciell)
Redigerat av e3henri, 13 september 2017 - 22:23.
Postad 14 september 2017 - 14:56
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Har en fråga gällande detta.. Har sedan 1.5 år tillbaka haft Viasat Golf och Cmore Golf. Har under denna period sätt samtliga kanaler som jag förväntat mig "skriva över" SD placeringen med version i HD. TV4, Viasat Sport Premium och Cmore Filmkanaler är alla exempel på kanaler som under min period som kund successivt bytt ut SD-platsen.
Däremot verkar det som att Golf-kanalerna är helt bortglömda!! Varför är dessa inte utbytta? Det finns ingen skillnad i innehåll över huvud taget, utan endast sjukt störande att behöva byta till 4XX för dessa. (Vet att man kan göra en egen kanallista men vill använda Telias ordinarie)
Slutligen, finns det någon info om norska/danska kanaler kommer sändas i HD? Idag endast sunkig SD
Postad 15 september 2017 - 07:54
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
@TeliaKundservice
Hej
Jag fick igår problem med med timeshift efter att en uppdatering ville installera sig, som jag gjorde.
Boxen startade om (visar dock inte att den uppdaterar längre, utan kommer bara välkommen till Telia digital-tv *eller nått åt det hållet*
Sen kommer uppstartslinjen upp och boxen startar.
Men som sagt, timeshift började strula. Skulle pausa, gjorde det. Men tiden stod kvar på samma tid ex. 21.01.23. Den skiftade bara 2-3 sekunder 21.01.26.
Grafiken flyttade sig åt vänster och man såg att den "spelade in/pausade". Sedan när jag startade så var det inga problem, men när jag skulle spola förbi reklamen, då kunde jag inte spola.. den hoppade tillbaka till starttiden 21.01.23 och spolade fram till 21.01.26, och började om igen..
Postad 15 september 2017 - 18:11
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
@TeliaKundservice
Hej
Jag fick igår problem med med timeshift efter att en uppdatering ville installera sig, som jag gjorde.
Boxen startade om (visar dock inte att den uppdaterar längre, utan kommer bara välkommen till Telia digital-tv *eller nått åt det hållet*
Sen kommer uppstartslinjen upp och boxen startar.
Men som sagt, timeshift började strula. Skulle pausa, gjorde det. Men tiden stod kvar på samma tid ex. 21.01.23. Den skiftade bara 2-3 sekunder 21.01.26.
Grafiken flyttade sig åt vänster och man såg att den "spelade in/pausade". Sedan när jag startade så var det inga problem, men när jag skulle spola förbi reklamen, då kunde jag inte spola.. den hoppade tillbaka till starttiden 21.01.23 och spolade fram till 21.01.26, och började om igen..
Rekommenderar att du tar det direkt med den officiella kundservicen via Telias forum, chatt eller telefon. Hjälten som skriver här dyker upp sporadiskt och ibland är han borta nån vecka 
Postad 16 september 2017 - 09:53
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 273 inlägg
Rekommenderar att du tar det direkt med den officiella kundservicen via Telias forum, chatt eller telefon. Hjälten som skriver här dyker upp sporadiskt och ibland är han borta nån vecka 
Telias forum har väl ingen representant från Telia alls?
Postad 16 september 2017 - 15:30
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Telias forum har väl ingen representant från Telia alls?
Jo, Telia själva skriver på sitt forum. Men det är kanske inte tänkt för privat hjälp.
https://forum.telia.se/
Postad 16 september 2017 - 16:03
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jo, Telia själva skriver på sitt forum. Men det är kanske inte tänkt för privat hjälp. https://forum.telia.se/
Eller så ringer man 90200 eller 020-755766 😎
Postad 16 september 2017 - 18:52
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 273 inlägg
"Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss."
Postad 16 september 2017 - 21:06
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Och då har även TV12 fel börjar 2 minuter senare
Nej jag vill inte ha massa onödigt inspelat innan ett program när det fungerat tidigare
Redigerat av Ironse, 16 september 2017 - 21:07.
Postad 17 september 2017 - 06:59
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Nej jag vill inte ha massa onödigt inspelat innan ett program när det fungerat tidigare
Vänd dig i så fall till TV12 och övriga kanaler som inte håller tiderna med dina klagomål. Det är ett välkänt faktum att flera kanaler sedan decennier tillbaka startar/slutar program på något avvikande tider för att maximera det påtvingade reklam-tittandet, så förvänta dig inget gehör. Detta är givetvis inte Telias fel! Telia är snarare en hjälte i sammanhanget som ger dig en enkel möjlighet att komma runt problemet med inspelningsmarginaler. Om du vägrar att med tacksamhet använda utvägen får får du skylla dig själv.
Postad 17 september 2017 - 08:23
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Så du menar att du hellre spelar in program exakt på utannonserad tid och missar lite av programmet än att lägga till tid och få med hela programmet?
Redigerat av Buddypresley, 17 september 2017 - 08:40.
Postad 17 september 2017 - 15:36
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag kan säga att som det ser ut i de loggar jag har så ser det ut som att om du gjort FR och lyckats med det borde de ha fungerat. Orsaken att det inte fungerade var att du har haft boxen avslagen väldigt mycket under den tiden som var att din box inte hade senaste image versionen när det krävdes på grund av utbytet av SSL certifikat på en server som ansvarar för krypteringen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tack för dina synpunkter! Kan vara så, men: Nu måste Telia informera om att om man har boxen utan spänning en längre tid, så kan den blockera sig själv om den inte fått uppdatera sig i rätt ordning. Jag kunde ju inte med Telias hjälp göra en fabriksåterställning, då menyn inte kunde komma upp. Ni andra som har problem, har ni också haft boxen utan spänning en längre tid? Skall man, om man åker bort t.ex. 3 veckor, ha boxarna på?
Postad 17 september 2017 - 21:13
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Vänd dig i så fall till TV12 och övriga kanaler som inte håller tiderna med dina klagomål. Det är ett välkänt faktum att flera kanaler sedan decennier tillbaka startar/slutar program på något avvikande tider för att maximera det påtvingade reklam-tittandet, så förvänta dig inget gehör. Detta är givetvis inte Telias fel! Telia är snarare en hjälte i sammanhanget som ger dig en enkel möjlighet att komma runt problemet med inspelningsmarginaler. Om du vägrar att med tacksamhet använda utvägen får får du skylla dig själv.
Haft detta i +7 år nu
Först senaste halvåret vissa kanaler brukar komma efter med 1-2 minuter
Så du menar man ska acceptera brister som tidigare fungerat?
Postad 18 september 2017 - 13:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Tack för dina synpunkter! Kan vara så, men: Nu måste Telia informera om att om man har boxen utan spänning en längre tid, så kan den blockera sig själv om den inte fått uppdatera sig i rätt ordning. Jag kunde ju inte med Telias hjälp göra en fabriksåterställning, då menyn inte kunde komma upp. Ni andra som har problem, har ni också haft boxen utan spänning en längre tid? Skall man, om man åker bort t.ex. 3 veckor, ha boxarna på?
Jag skrev om det i inlägg #4447896 och det var på grund av ett problem med SSL (HTTPS) certifikatet som vi var tvungen att uppdatera på en server. Det var en edgångs sak vi var tvungna att göra och de drabbar ju då de kunder som bryter nätet till TV boxen istället för att starta om själva TV boxen.
Då antalet kunder som drabbades av detta fel är såpass få och vi har get alla som sitter och pratar med kunder information så har vi ju löst alla även om det är olyckligt att kunden behöver kontakta oss. Att det var få kunde som drabbades av detta beror på att vi var aktiva och startade om boxar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 september 2017 - 11:49
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1 318 inlägg
Har varit i kontakt med Telia supporten om EPG på den lokala TV4 HD (Kalmar) kanalen och enligt dem så finns det inte.
Hur funkar det för er andra?
EPG funkar för mig på TV4 HD, kanalplats 404 men då får jag tex Stockholms vädret efter nyheterna.
Postad 19 september 2017 - 13:24
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Jag skrev om det i inlägg #4447896 och det var på grund av ett problem med SSL (HTTPS) certifikatet som vi var tvungen att uppdatera på en server. Det var en edgångs sak vi var tvungna att göra och de drabbar ju då de kunder som bryter nätet till TV boxen istället för att starta om själva TV boxen.
Då antalet kunder som drabbades av detta fel är såpass få och vi har get alla som sitter och pratar med kunder information så har vi ju löst alla även om det är olyckligt att kunden behöver kontakta oss. Att det var få kunde som drabbades av detta beror på att vi var aktiva och startade om boxar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Men kan det finnas risk att en box slutar fungera om den inte varit inkopplad på flera år? Vi lär ha ett antal sådana i vår förening då varje lägenhet har två boxar (VIP 1003 från 2012).
Postad 19 september 2017 - 15:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 854 inlägg
Har varit i kontakt med Telia supporten om EPG på den lokala TV4 HD (Kalmar) kanalen och enligt dem så finns det inte.
Hur funkar det för er andra?
EPG funkar för mig på TV4 HD, kanalplats 404 men då får jag tex Stockholms vädret efter nyheterna.
Du ska titta på kanalplats 4 så får du HD version med lokal reklam och väder
Titta du på 404 så är det TV4 HD Stockholm
Postad 19 september 2017 - 18:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Men kan det finnas risk att en box slutar fungera om den inte varit inkopplad på flera år? Vi lär ha ett antal sådana i vår förening då varje lägenhet har två boxar (VIP 1003 från 2012).
Detta var som jag skrev men kanske inte var helt tydlig med att det ENDAST berörde boxar av typen 4302 som man då var tvungen att göra FR för att få dem att fungera igen om man inte hade den allra senaste image i flashminnet 01:00 den 24 Aug. Den senaste image var då alltså kreatelV5_1_1_p2_0817_6980 där alltså 0817 betyder 17:e augusti och 6980 är alltså löpnr på kompileringen. Detta senaste numret räknas upp med tiden så det ska alltid vara högre på en ny image release.
Samtliga andra boxar hanterar detta som de ska i dagsläget så det var alltså ett problem som bara berörde 4302.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 september 2017 - 18:28
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Du ska titta på kanalplats 4 så får du HD version med lokal reklam och väder
Titta du på 404 så är det TV4 HD Stockholm
Tittar du på 99X kanalplatserna så får du ingen fullständing EPG, Detta är som de ska för att du ska alltså titta på ordinarie kanalplats för att få rätt version av lokalkanaler.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 september 2017 - 19:06
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tittar du på 99X kanalplatserna så får du ingen fullständing EPG, Detta är som de ska för att du ska alltså titta på ordinarie kanalplats för att få rätt version av lokalkanaler.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Men det fungerar ju fortfarande inte på 4an och 5an, där måste man ta in 4xx för att få HD ju. Eller?
Postad 19 september 2017 - 19:31
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1 318 inlägg
På kanalplats 4 ligger ju TV4 SD.
Postad 19 september 2017 - 20:46
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Till skillnad från mina andra inspelningsbara boxar syns det inga markeringar (bockar och "halvmånar") framför sedda inspelningar / inspelningar som man börjat se på min VIP4302 med hårddisk. Någon mer som är drabbad? Generell bugg på alla VIP4302?
@Markus
Är detta ett känt problem för Telia? Är en fix på gång?
Redigerat av pallepaf, 19 september 2017 - 20:47.
Postad 20 september 2017 - 09:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Chansen är väl lika stor som att all annan elektronik slutar fungera efter ett tag, så sannolikheten är inte stor att något gått sönder medans det varit avstängt rent generellt men det kan ju hända. vi har väl mindre än 0.001% av boxarna som är trasiga över tid.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 september 2017 - 12:25
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Chansen är väl lika stor som att all annan elektronik slutar fungera efter ett tag, så sannolikheten är inte stor att något gått sönder medans det varit avstängt rent generellt men det kan ju hända. vi har väl mindre än 0.001% av boxarna som är trasiga över tid.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag menade inte hårdvarumässigt, utan om gammal mjukvara/konfiguration kan göra att de inte går att uppdatera. Men det är alltså inte fallet.
Postad 20 september 2017 - 16:13
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jag menade inte hårdvarumässigt, utan om gammal mjukvara/konfiguration kan göra att de inte går att uppdatera. Men det är alltså inte fallet.
Du kan ju gå in och ta bort mjukvaran, så tror inte det hänger på det.
Postad 20 september 2017 - 16:46
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
På kanalplats 4 ligger ju TV4 SD.
Nej, det gör det inte! Det är TV4 HD som ligger där. I alla fall för de som har HD i övrigt. Har du en surroundanläggning kan du även se att den indikerar Dolby. Det finns ingen SD-kanal som gör det.
Men har du SD på kanal 4 så prova med att först slå på TV:n, ansluten med HDMI-kabel, och sedan starta om boxen. Gör du tvärtom kan du råka få SD i stället för HD.
Redigerat av Krutrök, 20 september 2017 - 18:39.
Postad 20 september 2017 - 18:38
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Du kan ju gå in och ta bort mjukvaran, så tror inte det hänger på det.
Sant, men det måste ändå finnas firmware för att ladda ner och installera mjukvaran.
Postad 20 september 2017 - 20:30
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Sant, men det måste ändå finnas firmware för att ladda ner och installera mjukvaran. Till det använder man en till mjukvara som vi normalt kallar RBL och det uppgraderar vi inte remote så det finns ingen risk att den skulle sluta fungera om det inte är fel på just flash minnet som de har lagt den i från fabriken. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 20 september 2017 - 21:52.
Postad 20 september 2017 - 20:46
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Stämmer bra att det är grafisk bug där, den är rättad och kommer i nästa GUI release ni kommer få.
Tack för att du rapporterat detta!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 september 2017 - 20:57
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Stämmer bra att det är grafisk bug där, den är rättad och kommer i nästa GUI release ni kommer få.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Inkluderar den även för play?
Postad 21 september 2017 - 09:10
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1 318 inlägg
Nej, det gör det inte! Det är TV4 HD som ligger där. I alla fall för de som har HD i övrigt. Har du en surroundanläggning kan du även se att den indikerar Dolby. Det finns ingen SD-kanal som gör det.
Men har du SD på kanal 4 så prova med att först slå på TV:n, ansluten med HDMI-kabel, och sedan starta om boxen. Gör du tvärtom kan du råka få SD i stället för HD.
Japp, SD på plats 4, HD på 404. Har hdmi och resetat Box och router, byt till Telias Zyxel switch. SVT:s lokala HD kanaler ligger på 1 o 2.
Postad 21 september 2017 - 11:34
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Verkar vara något med procentvisningen gällande inspelningar med. Den visas ej. Är ju av mindre betydelse, då grafiken verkar fungera. Men i alla fall. 
Postad 21 september 2017 - 11:55
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Till TeliaKundservice:
När man går in i play, letar upp nåt program, kollar på det en stund, stoppar för att sen backa för att välja annan playkanal, så blir man utkastad från hela play.
Postad 21 september 2017 - 13:58
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Jag har länge använt Telia,s Iphone App för att spela in men denna vecka så sker inspelningarna tidigare så att jag missar mitt program helt?
Vad är det för fel?
/Lennart
Du har en äppelskrutt. Det är väl det största felet.
Redigerat av sportmats, 21 september 2017 - 13:59.
Postad 21 september 2017 - 21:29
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Hmm nä just 4an och 5an switchar ju INTE automatiskt till HD på platserna 4 och 5. Däremot så gör alla andra mina HD kanaler det. Hur har du lyckats på fram 4HD på plats 4?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|