Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 07 June 2014 - 09:17
Postad 07 June 2014 - 10:11
Släng upp en tpkabel och kör via någon server istället, inget bra alls för en hårddisk att dras i och ur samt flyttas runt.
Jo tack!
Efter en månads strul, nyköp utav expansion, 2 nya diskar och regelbundet mailande med Synology suport kunde min NAS återställas. Pga att man fipplade med diskarna på ett felaktigt sätt kunde jag inte komma åt 4TB med data
Men nu så!
Man lär så länge man lever
Postad 07 June 2014 - 12:57
Fråga: "Fick ett telefonsamtal från en vän som befinner sig i latinamerika för tillfället.
Alltså rätt röst, rätt telefonnummer (mobil) inklusive landskod men det är en inspelning som ni vet de där programmen man kunde busringa med typ Leifi. Kompisen fattar nada när jag mejlar. Ok, spela oskyldig du bara tänker jag.
Sedan ringer det igen samtidigt på båda mina telefoner. Samma person, samma telefonnummer med olika inspelade meningar och fraser i de båda telefonerna. Får tag i kompisen som fortfarande inte fattar nåt. Inte minsta lilla fniss, ingenting.
Inte heller fanns det några lustigheter i de inspelade fraserna och meningarna. Inga skämt. Eftersom det var uppenbart inspelade meningar och fraser som upprepade sig på samma sätt ett par tre gånger så prövade jag att ställa frågor och får då ingen respons utan uppspelningen bara fortgår.
Är det möjligt? Typ SIP-telefoni för att ringa två olika telefoner samtidigt? Kan man fejka ett visat telefonnummer med rätt programvara?"
Svar: "jag skulle köpt en ar15 eller ak47. seriöst alltså.
I värsta fall en glock.
det låter helt fuckat det där alltså. speciellt när din polare inte vet ett skit om det. då är det nåt fishy på g kan jag lova. ladda ak:n"
Redigerat av Bakerman, 07 June 2014 - 12:57.
Postad 07 June 2014 - 14:41
Har du någon granne som ogillar basljudJag är bara tvungen att klippa ur och klistra in det här som jag läste på ett annat forum. Jag skrattade så jag knappt fick luft.
![]()
![]()
Fråga: "Fick ett telefonsamtal från en vän som befinner sig i latinamerika för tillfället.
Alltså rätt röst, rätt telefonnummer (mobil) inklusive landskod men det är en inspelning som ni vet de där programmen man kunde busringa med typ Leifi. Kompisen fattar nada när jag mejlar. Ok, spela oskyldig du bara tänker jag.
Sedan ringer det igen samtidigt på båda mina telefoner. Samma person, samma telefonnummer med olika inspelade meningar och fraser i de båda telefonerna. Får tag i kompisen som fortfarande inte fattar nåt. Inte minsta lilla fniss, ingenting.
Inte heller fanns det några lustigheter i de inspelade fraserna och meningarna. Inga skämt. Eftersom det var uppenbart inspelade meningar och fraser som upprepade sig på samma sätt ett par tre gånger så prövade jag att ställa frågor och får då ingen respons utan uppspelningen bara fortgår.
Är det möjligt? Typ SIP-telefoni för att ringa två olika telefoner samtidigt? Kan man fejka ett visat telefonnummer med rätt programvara?"
Svar: "jag skulle köpt en ar15 eller ak47. seriöst alltså.
I värsta fall en glock.
det låter helt fuckat det där alltså. speciellt när din polare inte vet ett skit om det. då är det nåt fishy på g kan jag lova. ladda ak:n"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Postad 07 June 2014 - 20:48
JÄÄÄVLAR säger jag bara när han startade upp v12:an och drog på. Ingen stereo i världen kan efterlikna det.
Postad 09 June 2014 - 07:49
Storlek på lådorna kan ju vara kinkigt, men varför vikt?
Det måste ju gå att hantera också. Mina baslådor i vardagsrummet lyftes på plats först utan element och sedan monterades dessa på plats. Men du fixar säkert att hålla en LMS med en hand medan du skruvar dit det med den andra.
Postad 09 June 2014 - 15:17
Mina lådor väger nog runt 100 kilo styck och är otympliga, så dom översta måste jag ha hjälp med om dom ska upp eller ner. Men det är väl bara att ringa någon som kommer och hugger i?
Eller har du inga gentjänster att få tillbaks?
Postad 10 June 2014 - 08:55
För att undvika ett mer komplicerat svar - svar nej, jag undviker att besvära folk i längsta mån.
Postad 10 June 2014 - 09:14
Postad 10 June 2014 - 09:20
Postad 10 June 2014 - 09:38
Detta räcker mer än väl åt mig:
Postad 10 June 2014 - 13:16
Nejdå, bygga med LMS figurerade aldrig i tankarna när jag valde mitt system - valde det bästa som jag hört (LMS har jag aldrig hört).
Detta räcker mer än väl åt mig:
Det där räcker mer än väl för vem som helst...ja nästan då. Sen får man tänka lite på hörseln också. Även om bas skadar mindre så kan inte 120-130dB vid 40-50Hz vara svinbra direkt.
Postad 10 June 2014 - 16:04
Skulle ju faktiskt räcka med fyra LMS, och det är ju nästan samma peng.
Postad 10 June 2014 - 17:54
Tänk vad roligt det skulle bli om du hade ett system som flyttade mer än tre gånger så mycket luft.
Skulle ju faktiskt räcka med fyra LMS, och det är ju nästan samma peng.
Då hade jag nog behövt två lager gips till på vägg&tak också... och det är inte takbalkarna beräknade efter.
Nej, det är inte nästan samma peng, det är nästan lika mycket ytterligare.
Redigerat av Nattlorden, 10 June 2014 - 17:54.
Postad 10 June 2014 - 18:41
Muuums!
Ardbeg Uigedail och en Ardbeg Corryvreckan så ska man väl stå sig ett tag?
Redigerat av Evil Homer, 10 June 2014 - 18:46.
Postad 10 June 2014 - 19:15
Så går det när man kör via paddan, ska ju till Danmark.
Postad 10 June 2014 - 20:03
Postad 10 June 2014 - 20:21
Postad 10 June 2014 - 20:57
Då hade jag nog behövt två lager gips till på vägg&tak också... och det är inte takbalkarna beräknade efter.
Nej, det är inte nästan samma peng, det är nästan lika mycket ytterligare.
Inte om man jämför nytt mot nytt. Då är det i princip samma pengar.
Jag tror att du är mycket äldre än jag tror Nattis. Jag har gått efter din bild på Faktiskt, men börjar misstänka att den bilden är tagen för typ 30 år sen..
Postad 10 June 2014 - 21:28
Inte om man jämför nytt mot nytt. Då är det i princip samma pengar.
Jag tror att du är mycket äldre än jag tror Nattis. Jag har gått efter din bild på Faktiskt, men börjar misstänka att den bilden är tagen för typ 30 år sen..
Visst, men jag har ju redan infraY-6 och jag säljer ytterst sällan något jag köpt. Därför har jag t.ex. ett par Canton Digital 1.1 stående som piedestaler sedan 10? år tillbaka. Dessutom köpte jag dem inte nya - det är Holographic Audio:s tidigare referenssystem jag tagit över när Lars byggt sina "Darth Vader".
Jag är precis som svaret på livet, universum och Allting - 42.
Redigerat av Nattlorden, 10 June 2014 - 21:33.
Postad 11 June 2014 - 05:28
Bifogad fil(er)
Postad 11 June 2014 - 10:20
Postad 11 June 2014 - 11:22
Svintrist med, en bil rullar upp på mätplatsen, ett brrrrrrrrrrrrrr och sen är det klart.
Postad 11 June 2014 - 15:49
Tips på butiker i Danmark med bra priser kanske, ska ju inte köpa några mängder så 2x13 mil kanske det inte är värt för ett par flaskor.Legoland, antar jag, för badlandet finns ju i Rödby också, och det är närmre till Düskeland därifrån
Postad 11 June 2014 - 16:16
Tips på butiker i Danmark med bra priser kanske, ska ju inte köpa några mängder så 2x13 mil kanske det inte är värt för ett par flaskor.
Egentligen inte, jag brukar mest gå till de butiker som har en chans att ha något jag vill ha...
Denna gör de ju massa reklam för på radion... http://driveinbottleshop.dk/
Postad 11 June 2014 - 18:06
Postad 11 June 2014 - 18:17
Läste om https://www.prisjakt...t.php?p=1672110 i senaste hemmabio tidningen och de pockade på mitt intresse rejält då ja bor på 29m2!, ngn som har någonn erfarenhet av bipolära högtalare? ja vill kunna ha dem en 15-20cm från bakväggen
Det är min erfarenhet att antingen skall högtalare med utstrålning bakåt ut en hel del från väggen... typ metern.... eller så får man bygga dämpväggar och försöka döddämpa studsen... och det var nog inte det högtalardesignern avsåg...
Postad 11 June 2014 - 18:37
Brandon Beal – Twerk It Like Miley
Har ni mycket bas på den hemma hos er?
Inte för mycket, tycker den var snygg och välbalanserad. Men det är rejäl bas som skakar om lite om man drar på, men den tar inte över låten. Bra.
Postad 11 June 2014 - 18:42
Någon annan som har nån bra låt med rolig bas i?
Postad 11 June 2014 - 18:48
Brandon Beal – Twerk It Like Miley
Har ni mycket bas på den hemma hos er?
HAHA!
Som nattlorden skrev så var det riktigt snygg bas men....helv.... vad högt man kunde köra den låten
Skivfodral mm levde sitt egna liv här hemma....skall bli kul att höra var herrarna med de största systemen tycker
Postad 11 June 2014 - 18:51
Postad 11 June 2014 - 18:52
Det beror nog snarare på högt Q värde .Okej, för när jag spelar den hemma har jag massor av bas (utan eq) misstänkte att rummet spelade in en del.
Någon annan som har nån bra låt med rolig bas i?
Postad 11 June 2014 - 18:55
Knife Party – Centipede
Bass Mekanik – Low Problems
Freestylers – Cracks Feat. Belle Humble (Flux Pavilion Rmx)
Bass Mekanik – Bass Ballin' - Featuring TEC, GANGSTA BIG & G.I.
Manian – Ravers Fantasy - Radio Mix
The Browning – Standing On The Edge
Lite blandat :-)
Tack
Får se hur många jag hinner testa idag. Vice chefen här hemma vill kolla Game of trones nu
Det beror nog snarare på högt Q värde .
Det är möjligt, men blir likadant med bara frontarna också
Postad 11 June 2014 - 19:24
Egentligen inte, jag brukar mest gå till de butiker som har en chans att ha något jag vill ha...
Denna gör de ju massa reklam för på radion... http://driveinbottleshop.dk/
Fanns tyvärr bara tian där, den har jag redan provat
Postad 11 June 2014 - 19:45
Dashboard Confession - Get Me Right
Arctic Monkeys - Arabella
Donald Fagen - Morph The Cat
Rebecka Törnqvist / Per "Texas" Johansson - Honeysuckle Rose
Postad 11 June 2014 - 20:04
Titta efter en grupp som heter Comae där finns referens bas.Shit vilka bra musik tips....referens matrial.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?