Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 19 June 2014 - 16:11
Postad 19 June 2014 - 16:38
Postad 19 June 2014 - 17:03
Men om jag sätter frontar på large och sub på no då ?? Ska kanske köra med ett par Cerwin vega SL-28 och sälja restenStår frontarna på large spelar dom fullregister, medans lfe är en egen kanal
Borde ju funka för när jag satte mina nuvarande på Large och sub på No så fladdrade elementet så in i ****
Postad 19 June 2014 - 17:43
Ja jag märkte det nuHar du no sub så ställs frontarna automatiskt på large.
Har Nad viso 2030 med en argon sub10 om det säger dig något
Postad 19 June 2014 - 18:21
Tänkte byta till Cerwin vega sl 28
Du har tjatat om baslådor hit och dit i hundra år nu. Att du vill ha mer och djupare bas. Helt plötsligt gör du en helomvändning och ska skaffa en dålig discoburk.
Hur tänkte du där...?
Postad 19 June 2014 - 18:59
Postad 19 June 2014 - 20:23
Jag HATAR det ordet.......!!!!!!
Postad 19 June 2014 - 20:53
Näää inte 100 år men ett år kanskeDu har tjatat om baslådor hit och dit i hundra år nu. Att du vill ha mer och djupare bas. Helt plötsligt gör du en helomvändning och ska skaffa en dålig discoburk.
Hur tänkte du där...?
Nej spelar mer än bara "pop" men när jag hörde SL serien för någon vecka sedan så vågar jag påstå att det blir bättre med ett par sådana för mig än ett mindre sub\sat systemhen kanske har märkt av att popmusiken hen spelar inte går under 40 hz (frågetecken). =)
Postad 19 June 2014 - 20:54
Kan ni inte det där jävla h*n-ordet och stoppa upp i stolsgpngen. Men ge fan i att skita ut det igen!
Jag också. Det och "dissa". Hatar det ordet också. Har aldrig använt dom, och kommer aldrig att använda dom.
Näää inte 100 år men ett år kanske
Vill kunna spela HÖGT med bra tryck ba
Har jävligt svårt för att bestämma mig också haha
Så skaffar du dessa CV, och då börjar du om med att det saknas i botten. Dom spelar ju liksom bara mellanregister och diskant...
Postad 19 June 2014 - 21:11
Nej spelar mer än bara "pop" men när jag hörde SL serien för någon vecka sedan så vågar jag påstå att det blir bättre med ett par sådana för mig än ett mindre sub\sat system
Lyssnade du på dom hemma i ditt rum? Annars har du inte en aning om huruvida det kommer att bli bättre. Alla rum är olika.
Det är fyra kortslagiga åttatummare. Om dom elementen har en slaglängd på ca fem millimeter så motsvarar det ungefär en tolvtummare med en slaglängd på tio millimeter.
Idag finns det ju tolvtummare som har en slaglängd på 20 mm och uppåt. EN sån tolvtummare flyttar alltså dubbelt så mycket luft som ett par av dessa cv.
Du kan inte lyssna på en högtalare hos någon annan med annorlunda drivning i ett annorlunda rum och förvänta dej att det ska låta likadant hemma i ditt rum. Det funkar helt enkelt inte så.
Postad 19 June 2014 - 21:26
Jag nämnde aldrig att jag ska låna hem dem nästa vecka så ja det har du rätt i men jag tror att jag får ut mer tryck ur dessa än ur min ensamma 10"Lyssnade du på dom hemma i ditt rum? Annars har du inte en aning om huruvida det kommer att bli bättre. Alla rum är olika.
Det är fyra kortslagiga åttatummare. Om dom elementen har en slaglängd på ca fem millimeter så motsvarar det ungefär en tolvtummare med en slaglängd på tio millimeter.
Idag finns det ju tolvtummare som har en slaglängd på 20 mm och uppåt. EN sån tolvtummare flyttar alltså dubbelt så mycket luft som ett par av dessa cv.
Du kan inte lyssna på en högtalare hos någon annan med annorlunda drivning i ett annorlunda rum och förvänta dej att det ska låta likadant hemma i ditt rum. Det funkar helt enkelt inte så.
Bara spekulationer inget är skrivet i sten
Postad 19 June 2014 - 21:27
Ja Det tog inte många minuter fören Det kom.Jag också. Det och "dissa". Hatar det ordet också. Har aldrig använt dom, och kommer aldrig att använda dom.
det
Postad 19 June 2014 - 22:15
Varför? I just det här fallet vet jag ju inte om användaren är en man eller kvinna. Alex är ett namn för båda könen.Kan ni inte det där j*vla h*n-ordet och stoppa upp i stolsgpngen. Men ge fan i att skita ut det igen!
... Så sluta dissa hen
Postad 19 June 2014 - 22:28
Känner mig förnedrad...Varför? I just det här fallet vet jag ju inte om användaren är en man eller kvinna. Alex är ett namn för båda könen.
... Så sluta dissa hen
Postad 21 June 2014 - 13:26
Här är det bara bristen på sömn som gör att tempot är mer slowmotion än action, våra vänner var kvar till tretiden och musikfilmerna avlöste varandra. Dock kändes det lite tungt när grabben vaknade kl. 6 och tyckte det var dags att bygga med lego, lyckades dock med lite tv så man fick vila en liten stund extra.
Nu blir det Alfons Åberg filmen och rejält med expresso så vi orkar med en kväll till, blir lite samma kväll i kväll men med tidigare avslut. Ett glas malt och java ska nog rädda tröttheten så skål på er
Postad 21 June 2014 - 15:06
Postad 21 June 2014 - 20:26
Jag måste fråga hur ni upplever basen i era system idag. Är den grym och rör om i kistan, huvudet undrar om det är jordbävning på G? Eller är ni bara matta i pälsen och njuter av att det skakar om Lite?
Min minsta anläggning fick recensionen om kanonerna i Master&Commander att det var som om flera vuxna hade hoppat i golvet synkroniserat när träbjälklaget på ovanvåningen gungade runt soffan. Bara fyra Ino-tior, ju. Skall bli sjukt kul att dra på i stora bion när den är klar.
Postad 22 June 2014 - 09:41
Postad 22 June 2014 - 09:56
Det är många parametrar som skall stämma om hur man upplever ett system.Är jag döv eller äre så att mitt system är så klent att jag tycker det är låg volym när det står -0 dB på förstärkaren?
![]()
Postad 22 June 2014 - 10:09
Det distar iafl inte särskilt mkt (tror jag) hur hör man det ??Det är många parametrar som skall stämma om hur man upplever ett system.
Postad 22 June 2014 - 10:17
Risken är väl dock att du kan spela på mer i tv-rummet än i storbion map bastryck. Du har väl ett betydligt mindre tv-rum är biorum?Min minsta anläggning fick recensionen om kanonerna i Master&Commander att det var som om flera vuxna hade hoppat i golvet synkroniserat när träbjälklaget på ovanvåningen gungade runt soffan. Bara fyra Ino-tior, ju. Skall bli sjukt kul att dra på i stora bion när den är klar.
De två system infra y6 o profx4 borde vara rätt likvärdiga menar jag.
eg ska man väl ha infra-y12 om det ska vara "sunt" till i32?
Nu tror jag iofs att 6st 12" räcker nog så länge, men ändån
Postad 22 June 2014 - 10:27
Mitt hjärta slog till som en slägga i bröstet och stannade till ett tag när det började ryka från båda subbarna i höstas!Pga volym i bilen? Hoppade hjärtat rent av över slag? Låter skitläskigt
Ingen som upplevt sånt hemma? Jag vill tro att vi inte var långt ifrån det hos Jonas
Provkörde Komoroks 20hz lista just då. Vågar f*n inte komma i närheten av den igen
Postad 22 June 2014 - 12:21
Det handlar om många saker som skall stämma stumheten av rummet ger lite högre db hur det är dämpat och sist med inte minst hur mycket EFFEKT har man att tillgå.Det distar iafl inte särskilt mkt (tror jag) hur hör man det ??
Postad 22 June 2014 - 12:25
Ja väggarna rör lite på sig men i övrigt är rummet ganska stumt. HÖGT i tak dock. I det nuvarande rummet får jag ett jävla tryck i tja ska vi säga 50-100 hz medan jag förlorar all output där i vardagsrummet och istället får en boost i 30 hz områdetDet handlar om många saker som skall stämma stumheten av rummet ger lite högre db hur det är dämpat och sist med inte minst hur mycket EFFEKT har man att tillgå.
Postad 22 June 2014 - 14:39
Fast -0 är inte vidare högt om man inte har brusat in det rätt, har du däremot brusat in och inte tycker att det är så starkt så får du allt uppsöka läkare.Är jag döv eller äre så att mitt system är så klent att jag tycker det är låg volym när det står -0 dB på förstärkaren?
![]()
Postad 22 June 2014 - 17:36
Postad 22 June 2014 - 17:58
Becoming insane går att lyssna på -0 dB utan problem. Diskanten blir lite vass men det beror på rummet skulle jag tro. Ja allt är kalibrerat. Det är ju inga monsterhögtalare direkt men men.Fast -0 är inte vidare högt om man inte har brusat in det rätt, har du däremot brusat in och inte tycker att det är så starkt så får du allt uppsöka läkare.
Film är en annan femma. Då DTS ljudspår inte är (oftast inte) särskilt komprimerade så blir det svårt. Brukar ligga på MAX -12 på t.ex x-men first class.
Tänker på dynamiken i ljudspåret och lfe spåret.
Postad 22 June 2014 - 19:06
Redigerat av philipbtz, 22 June 2014 - 19:20.
Postad 22 June 2014 - 19:56
Postad 22 June 2014 - 20:05
Känslan när man sätter sig i bilen och kör 10mil en söndagkväll för att inse att annonsen var felskriven... inte 104" utan en 90" precis likadan som jag redan har.
Fy f*n vad tråkigt!
Postad 22 June 2014 - 20:11
Dom växer ju inte på träd dom där begagnade motordrivna 104" har bevakat på blocket i flera månader. Missade en i Göteborg för ett par dagar sedan också.
Postad 22 June 2014 - 21:27
104-108tum funkar men helst 104tum.
Redigerat av MattiasBGD, 22 June 2014 - 21:30.
Postad 22 June 2014 - 22:07
Postad 22 June 2014 - 22:12
http://www.faktiskt....hp?f=11&t=58583
Postad 22 June 2014 - 22:36
Missa inte den här grabbar. Det finns några riktiga asgarv redan nu.
http://www.faktiskt....=11&t=58583
+1
Undrar ifall min gamla som ligger i friggan och samlar damm är på 104"...
Kan ju hoppas.
Postad 22 June 2014 - 23:04
Missa inte den här grabbar. Det finns några riktiga asgarv redan nu.
http://www.faktiskt....=11&t=58583
Missade det roliga, ni får börja med print screen och lägga upp här!
Postad 23 June 2014 - 04:27
Vad för 104" motordriven är det du jagar efter?
Det är ju exakt en sån du har som jag söker.
Postad 23 June 2014 - 06:54
Det är ju exakt en sån du har som jag söker.
Vad får man för duken då?
Fjärren har lagt ner, men dosan på sladden funkar.
Postad 23 June 2014 - 06:59
Risken är väl dock att du kan spela på mer i tv-rummet än i storbion map bastryck. Du har väl ett betydligt mindre tv-rum är biorum?
De två system infra y6 o profx4 borde vara rätt likvärdiga menar jag.
eg ska man väl ha infra-y12 om det ska vara "sunt" till i32?
Nu tror jag iofs att 6st 12" räcker nog så länge, men ändån
Mja, det där är svårbedömt. Visst är rummet mindre, men det är öppet ned till bottenvåningen via trapphus, så det går ju inte att trycksätta, så även om storbion kanske ligger på de dubbla kvadraten så blir den tät och med styvare väggar. Och infraY-6 specar några dB mer än profX-4. infraY-6 kommer ju dessutom definitivt att spela djupare än profX-4 så upplevelsen måste i vilket fall som helst bli annorlunda. Sen hade jag ju aldrig kunnat märka om du haft rätt då det inte är basarna som begränsar i tvrummet, utan piP/iP.
( infra Y-12 hade jag inte fått plats med på något vettigt sätt, så det hade fått bli infraZ-6 i ett sådant fall. )
Postad 23 June 2014 - 07:03
Vad får man för duken då?
Fjärren har lagt ner, men dosan på sladden funkar.
Fjärrkontrollen är ju såklart en viktig funktion men det går väl styra på annat vis. Den jag var påväg att hämta skulle jag ge 1500kr för.
Postad 23 June 2014 - 20:01
http://www.youtube.c...h?v=8L8izHKrjxs
Redigerat av Assman, 23 June 2014 - 20:02.
Postad 23 June 2014 - 21:27
Jag har inga subwoofers för tillfället
sitter med muspekaren på köp nu 2st SVS SB-12 NSD men velar som vanligt in i det sista trots rabatt och fri frakt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?