Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 september 2008 - 12:20

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

Såg några inlägg om täckning och jag kan säga att jag har SKITDÅLIG täckning. SItter just nu i en ordinär 60-tals villa med ytterväggar av tegel och trä. Enligt 3:s täckningskarta har jag i detta område högsta möjliga täckning, röt som i Turbo 3G. Helt slumpvis pendlar täckningen här mellan "ingen tjänst" och en pinne. Långa perioder söker telefonen efter nät, och sen kan den helt plötsligt fungera stabilt. Sen räcker det med att man flyttar den typ 30 cm på ett bord så tappar den täckningen osv. SMS som jag skickar kommer ibland fram långt efter att de skickats. Min gamla SE med Teliaabbonnemang har fyra pluppar av fem i källaren, där är min Tre-Diamond stendöd.

Är skitmissnöjd med detta och kommer att gå in till nån tre-affär i veckan och försöka byta ut skiten.

(Ja, jag har uppgraderat till senaste ROM:en på htc.com)

Men detdär beror väl mer på tre än på diamanten...

Postad 08 september 2008 - 12:32

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Men detdär beror väl mer på tre än på diamanten...

Håller med... Jag har Telia och har inga större problem med täckningen men har ingen erfarenhet av 3, men jag tror nog att problemet oxå ligger mer på tre:s täckning än diamanten..

Postad 08 september 2008 - 13:10

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Håller med... Jag har Telia och har inga större problem med täckningen men har ingen erfarenhet av 3, men jag tror nog att problemet oxå ligger mer på tre:s täckning än diamanten..

Det där är intressant suzuki2, det är ju inte direkt någon överraskning att de flesta som skriver om dålig teckning har 3-abb. Telia fixar ju ffa landsbygden klart bättre. Men jag undrar om du kör med orginal-ROM, HTC's officiella v2, eller moddat på annat sätt?

Postad 08 september 2008 - 15:45

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som får väldigt konstig ton ibland när man ringer, (alltså den "tuuuut tuuuut" innan personen svarar)?
Folk har även påpekat att det låter som jag har vidarekopplat eller befinner mig på andra sidan jorden när dom ringer till mig, pga konstig tut-ton.

Postad 08 september 2008 - 15:54

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Det där är intressant suzuki2, det är ju inte direkt någon överraskning att de flesta som skriver om dålig teckning har 3-abb. Telia fixar ju ffa landsbygden klart bättre. Men jag undrar om du kör med orginal-ROM, HTC's officiella v2, eller moddat på annat sätt?

Jo jag har bara uppdaterat till senaste HTC oginal ROM:en... Det va det första jag gjorde när jag köpte telefonen så jag vet inte hur den gammla betedde sig.... Jag har inte heller grejat nått med något "tweak" program eller så...

Postad 08 september 2008 - 16:01

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som får väldigt konstig ton ibland när man ringer, (alltså den "tuuuut tuuuut" innan personen svarar)?
Folk har även påpekat att det låter som jag har vidarekopplat eller befinner mig på andra sidan jorden när dom ringer till mig, pga konstig tut-ton.

Har upplevt tidigare med min gamla LG Viwety lite mysko ljud, och det framkommer fortfarande fast inte lika ofta som för 6 månader sedan lite brus/störning och dylikt. Har "tre" som leverantör.
Angående täckningen där jag bor, har lika bra täckning som jag hade med LG.

Postad 08 september 2008 - 16:40

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag fick skicka in min telefon de första jag gjorde eftersom jag hade två fina rader gul rand i displayen. Sen tappade den väldigt lätt simkortet och för det tredje sjukt dålig täckning (3G).

Med min N95 är täckningen väldigt bra i 3G, ligger mellan 4-5. PÅ HTC:n hade jag 1.. om ens det.
Kvalitets brister eller är det så på alla? har HTC byggt en dålig antenn för just 3G? Detta gäller förövrigt innomhus.

Postad 08 september 2008 - 17:05

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Med min N95 hade jag samma brist på täckning på vissa ställen så det är mer tre än fabrikat (bor i Borås för övrigt)

Till alla som har problemet "söker" i musikspelaren så försök med detta:
Gå in på Bibliotek längst nere till vänster, där visas direkt "spelas nu" vilket var två låtar som jag raderat, därav "söker" symbolen. Jag valde sedan "alla låtar" och hittade de albumen jag lagt in och nu funkar den alldeles prima. Min låtar är förövrigt inlagda på:
Internminne>My Doucuments>"Egen mapp döpt till - Min Musik">Sedan albumen!

Lycka till!

/McLintoc

Postad 08 september 2008 - 18:31

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Någon som vet va TMN står för?

citerat från HTC support:

Touch Diamond ROM update for TMN customers
An updated ROM is now available for HTC Touch Diamond users to download. As always, HTC is committed to providing customers with the best possible mobile experience.

Date: 2008-09-03

Någon som har bra tips för att få in streamad radio?

/W

Postad 08 september 2008 - 18:36

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

/W

En jävligt bra fråga det där vad TMN står för.... så slipper jag fråga själv menar jag he he he

Postad 08 september 2008 - 18:43

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

En jävligt bra fråga det där vad TMN står för.... så slipper jag fråga själv menar jag he he he

tmn is a portugess operator eg... vodafone t mobile

Postad 08 september 2008 - 18:47

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
[quote name='Gucci' post='2062744' date='Sep 7 2008, 21:39 ']...

HAHAHAHAHA omfg... HAHAHA... kommer ihåg när jag fick mobilen och inte tog bort original plasten och tyckte det lät skit dåligt... sen var det nån här som påpekade att den inte hade hål, så när jag bytte till det skyddet som kom med (Med hål för hörlursdelen) tyckte jag allt lät helt perfekt...

Jag ska nog sätta en plastpåse på alla högtalare på mitt surroundsystem och klaga på att det låter som om det är en påse på dom... HAHA...

Jo, någon frågade om Radio, jo jag tyckte .08 funkade bäst för mig, men för vissa mobiler (revisions) så har det funkat sämmre än .07. och för vissa har .05 funkat bäst så jag tror mer att du får experimentera lite...[/quote]
Denna tel låter skit även utan skyddsplast .

[quote name='ZlirrE' date='Sep 7 2008, 21:07 ' post='2062688']
Okej, trodde du menade det som heter "Tangentbord" eftersom du skrev "vanliga tangentbordet". Men vilket menar du egentligen? "Telefonknappsats", "Kompakt QWERTY", "Fullständigt QWERTY" eller "Tangentbord?
[/quote

Den står på Tangentbord och har inget ? tecken förutom ett som är upp och ner ..

Postad 08 september 2008 - 18:55

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Här är min nästa mobill AKA " Android " med kapacitiv skärm [ dvs samma teknik som som iFåne använder .. HTC har resistiv ].. blir kanske Julklapp lite tidigare.. ska sänka diamanten :P
första delen:
http://www.engadget....refree-mentali/
den andra:
http://androidcommun...tails-20080528/

och en till link
http://www.youtube.c...feature=related
//dräglar

Redigerat av x-rat3d, 08 september 2008 - 19:15.

Postad 08 september 2008 - 19:07

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Testa täckningen i dag på tåget mellan västerås och stockholm hade med min gamla LG shine och min HTC Touch bägge med tele2 kontantkort i och LG tappa täckningen i bland medan HTC bara funka i typ stockholm sundbyberg bålsta enköping men inget i mellan dessa städer ..

Postad 08 september 2008 - 19:42

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Testa täckningen i dag på tåget mellan västerås och stockholm hade med min gamla LG shine och min HTC Touch bägge med tele2 kontantkort i och LG tappa täckningen i bland medan HTC bara funka i typ stockholm sundbyberg bålsta enköping men inget i mellan dessa städer ..

Varför lämnar du inte tillbaka luren om den nu är så dålig?

Postad 08 september 2008 - 19:51

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Varför lämnar du inte tillbaka luren om den nu är så dålig?

Jo jag ska lämna in den dom får kolla igenom denna .
Och det verkar ju vara fler som har samma problem med denna nalle .
Får man inte kritisera denna tel utan att bli i frågasatt här ..
Det är ju bara bra att folk får se att det även finns massor av fel på denna telefonmodell .
Förövrigt gillar jag denna bara dom kan fixa problemen som är ..

Postad 08 september 2008 - 20:22

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

/W

Testade nyss att streama med Coreplayer, funkar skitbra! Jag hade inte en aning om att man kunde göra det så nu är jag väldigt nöjd måste jag säga!

// Anders

Postad 08 september 2008 - 20:34

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Testade nyss att streama med Coreplayer, funkar skitbra! Jag hade inte en aning om att man kunde göra det så nu är jag väldigt nöjd måste jag säga!

// Anders

Provade att streama med windows media player på sr o rixfm.... funkade klockrent det med

Postad 09 september 2008 - 06:47

Unregistered9ea0ded7
  • Unregistered9ea0ded7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag kan tipsa om ett SMS-program , för er SMS-rävar:
PowerSMS

Postad 09 september 2008 - 08:09

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Innan du dömmer ut den totalt - lämna in den där du köpte den så de får ta en titt på telefonen. Eller så slumpar du iväg den till mig för en billig penning... :)

Ska lämna in den i dag hoppas dom byter ut den .
Förövrigt gillar jag telefonen man kan ju göra rätt mycket med den bra gps och så .
Synd bara att den är kass den som jag har fast många verkar ha problem .
Flera st som fått byta ut den flera gånger ..

Postad 09 september 2008 - 08:31

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Ska lämna in den i dag hoppas dom byter ut den .
Förövrigt gillar jag telefonen man kan ju göra rätt mycket med den bra gps och så .
Synd bara att den är kass den som jag har fast många verkar ha problem .
Flera st som fått byta ut den flera gånger ..

Många som bytt ut den har ju haft problem med skärmen (att den visar gula stick), men det du upplever är ju något helt annat. Har du den senaste mjukvaran i telefonen?
Lycka till!

Postad 09 september 2008 - 08:50

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Många som bytt ut den har ju haft problem med skärmen (att den visar gula stick), men det du upplever är ju något helt annat. Har du den senaste mjukvaran i telefonen?
Lycka till!

Jag har 193 00 00 tror jag det var dom får väl fixa till detta med att uppdatera den ..
är ju flera här som har dålig ringsignals volym och högtalar volym med det samma gäller ju täckningen verkar skilja mycket mellan telefonerna .. Måndags ex verkar vara min vanliga otur när det gäller prylar .

Postad 09 september 2008 - 10:58

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag har 193 00 00 tror jag det var dom får väl fixa till detta med att uppdatera den ..
är ju flera här som har dålig ringsignals volym och högtalar volym med det samma gäller ju täckningen verkar skilja mycket mellan telefonerna .. Måndags ex verkar vara min vanliga otur när det gäller prylar .

Jag åker dagligen sträckan sala-stockholm tor och på visa platser har jag ingen täckning, men det gäller även tele2 och telia som jag provat med.
Volymen har jag på tre streck ungefär och det duger fint för mig, då hör jag folk perfekt.
SÅ ja tyvärr tror jag du har ett måndags ex.

Postad 09 september 2008 - 12:44

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Var och bytte ut denna i dag fick en ny får se hur den är den är på laddning nu ..
Fast vi kika på skärmen så den inte var gul ..Så man slipper den överraskningen ..

Postad 09 september 2008 - 14:34

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Verkar finnas en ny ROM på HTC's hemsida...Den är för TMN costumers, vad menas med det?

http://www.htc.com/w...t...133&cat=all

Postad 09 september 2008 - 14:59

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Verkar finnas en ny ROM på HTC's hemsida...Den är för TMN costumers, vad menas med det?

http://www.htc.com/w...t...133&cat=all

tmn is a portugess operator eg... vodafone t mobile

Postad 09 september 2008 - 15:05

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Mobilen har fyra sträck, SE har 5 Nokia vet inte.. MEN 1 HTC sträck är inte lika med 1 SE På jobbet har jag ett sträck och det går utmärkt att använda telefonen med ett enda sträck. Det som skiljer när man använder telefonen med dålig täkning är att efekten och strålningen blir större samt bateritiden minskar fortare.
Man ska inte lita heller på "tre" när det gäller deras täckningskarta..

edit:
vill passa på och dela min nyaste nöje.. den nya Google browser " Chrome" :(

http://www.google.com/chrome

Redigerat av x-rat3d, 09 september 2008 - 15:10.

Postad 09 september 2008 - 15:12

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ni som köpt telefonen via 3 och inte slängt in en hemkokad ROM, hur upplever ni telefonen? Det tog ju lite extra tid innan ni fick tillgång till den senaste uppdateringen, men fungerar telefonen klanderfritt nu?

Ni som bytt ROM, hur stor är "vinsten"?

Hur kraftigt brandad är den? :(

Redigerat av grandstoff, 09 september 2008 - 15:28.

Postad 09 september 2008 - 16:16

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vill se på FILM i!! Vad ska jag använda för prog.. Vart hittar jag tex coreplayer gratis.. skicka gärna ett pm.. på ett prog med install beskrivning. finns det nått bättre prog ? vill ha sub med på film

Postad 09 september 2008 - 17:47

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
jag tror jag läste att någon som hade ett program som gjorde att man stängde av ljudet på mobilen när man skakade den?

orkar inte leta igenom en massa sidor så om någon vet vad det programmet heter så kan ni ju säga de.

Om någon annan har nått tips på något roligt program så säg gärna de också.

Redigerat av whj, 09 september 2008 - 17:50.

Postad 09 september 2008 - 20:35

claxx
  • claxx
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min sync fungerar inte och jag har ingen aning om vad jag ska göra...Jag kan sync mediafiler genom Media Player men ingenting annat fungerar...Vad göra?

Postad 09 september 2008 - 22:15

Hampan90
  • Hampan90
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vilken adress anger ni om ni vill streama radio i Coreplayer?

Jag försöker streama: http://www.neradio.se via adressen: http://www.neradio.se/listen.asx
Men det funkar inget vidare. Får bara cannot open URL

Redigerat av Hampan90, 09 september 2008 - 22:35.

Postad 09 september 2008 - 23:29

Unregistereda6c30862
  • Unregistereda6c30862
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej, jag har försökt installera ATG:s program för att spela från mobilen flera gånger och det verkar gå rätt men sedan hittar jag varken programmet eller några filer som heter något med ATG. Finns heller inte något i Ta bort program. När jag försöker en gång till så får jag ett meddelande att en version redan är installerad....som alltså inte går att hitta..
Skulle vilja rensa bort det som ev ligger och skräpar eftersom det ändå inte fungerar. Funderar på att göra en Hard reset.
Vet ni varför det inte verkar fungera och var programfilerna kan ligga? Eller har installationen gått snett så att det inte finns några programfiler utan bara rester i registret?
Tacksam för hjälp...

Postad 10 september 2008 - 05:19

Unregistered6f078552
  • Unregistered6f078552
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

jag tror jag läste att någon som hade ett program som gjorde att man stängde av ljudet på mobilen när man skakade den?

orkar inte leta igenom en massa sidor så om någon vet vad det programmet heter så kan ni ju säga de.

Om någon annan har nått tips på något roligt program så säg gärna de också.

Använd sök längst ned till vänster på sidan. Testa att söka efter ordet skaka.
Lite ska du allt få jobba ;)

Postad 10 september 2008 - 07:15

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
sitter här och funderar på om jag ska köpa denna underbara diamant eller äppeltelefonen... men det är svårt :/ och jag hade gärna läst igenom alla 98 sidor, men jag är tyvärr inte gjord av tid, och tid är pengar ;)
Kan någon vänlig själ sammanfatta hur telefonen är, hur funkar den, vad behövs uppgraderas (hörde att den var skitseg xD), varför är den bättre än äpplet osv.

Har också en till finalist som är me att tävla om min gunst, LG ku990 viewty. Vilka en av dom är hiss och vilka är diss?

tack på förhand ;D

Redigerat av hanky panky, 10 september 2008 - 07:18.

Postad 10 september 2008 - 07:45

claxx
  • claxx
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

sitter här och funderar på om jag ska köpa denna underbara diamant eller äppeltelefonen... men det är svårt :/ och jag hade gärna läst igenom alla 98 sidor, men jag är tyvärr inte gjord av tid, och tid är pengar ;)
Kan någon vänlig själ sammanfatta hur telefonen är, hur funkar den, vad behövs uppgraderas (hörde att den var skitseg xD), varför är den bättre än äpplet osv.

Har också en till finalist som är me att tävla om min gunst, LG ku990 viewty. Vilka en av dom är hiss och vilka är diss?

tack på förhand ;D

Köpte min för några dagar sedan och har inte riktigt fattat hur allt funkar. Det är min första smart phone...tex så får jag inte sync:en att funka och lite smådetaljer är helt nya för mig. Men att den är skitseg är bara bullshit,, iallafall de som är nya nu. Jag hade faktiskt förväntat mig att den skulle vara ännu segare än vad den va

Postad 10 september 2008 - 08:05

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
ursäkta.... vad betyder egentligen smartphone? ;)

blir den inte seg om man tankar in typ 2-3 gig musik?

Postad 10 september 2008 - 08:27

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu har jag skaffat mig ett stort litet problem. Använder mig i vissa situationer av det inbyggda extra lösenordsskyddet som finns under inställningar-->lås. Nu har jag glömt bort det, haha. Jag finner det aningen ironiskt eftersom jag igårkväll tänkte att jag skulle byta lösenord för att mitt förra var för logiskt. Nu skulle jag behöva lite hjälp med att få upp den. Är en flashning av ny rom enda sättet:(?

Postad 10 september 2008 - 09:21

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nu har jag skaffat mig ett stort litet problem. Använder mig i vissa situationer av det inbyggda extra lösenordsskyddet som finns under inställningar-->lås. Nu har jag glömt bort det, haha. Jag finner det aningen ironiskt eftersom jag igårkväll tänkte att jag skulle byta lösenord för att mitt förra var för logiskt. Nu skulle jag behöva lite hjälp med att få upp den. Är en flashning av ny rom enda sättet:(?

Nej de tror jag inte. Du kan väl göra en hard reset, då återställs allt som den var från början tror ja, de borde ju funka. Vet inte riktigt hur man gör de men man skulle typ hålla in volym knappen på sidan och trycka på den röda reset knappen samtidigt, man kanske skulle göra något mer samtidigt kommer ej ihåg, men det står någonstan i den här 97 sidor långa tråden så sök typ på hardreset så länge inte någon annan kommer med en bättre ide en min:D

Använd sök längst ned till vänster på sidan. Testa att söka efter ordet skaka.
Lite ska du allt få jobba ;)

Haha:P, jag hittade det :D:D

Postad 10 september 2008 - 10:02

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Vet ju att det tagits upp så många gånger, men hittar det varken här eller på xda. Har iaf bestämmt mig för att byta från orginal romen. Men vart hittar jag en flash guide och de jag behöver?

Om någon hittar får ni gärna länka!

Postad 10 september 2008 - 10:52

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Vet ju att det tagits upp så många gånger, men hittar det varken här eller på xda. Har iaf bestämmt mig för att byta från orginal romen. Men vart hittar jag en flash guide och de jag behöver?

Om någon hittar får ni gärna länka!

Här borde du finna det du söker. ;)

Redigerat av grandstoff, 10 september 2008 - 10:53.

Postad 10 september 2008 - 12:28

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Fick min telefon idag IGEN efter DOA bytet.
Sitter just nu på kungsholmen mitt i stockholm ca 500 meter från 3's huvudkontor och jag har 2 staplar på 3G täckningen.. och självklart fullt på min Nokia N95 hur mycket är max på HTC:n? är det 5?

Har även på denna lite gult på displayen...

vad less man blir...

Postad 10 september 2008 - 12:57

Unregisteredd529ac03
  • Unregisteredd529ac03
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag sökt men inte kommit till klarhet så kanske någon här på forumet kan svara på detta.

Hur jubelidiotiskt är det inte att larmet inte fungerar med nallen avstängd?! Måste väl vara en skapligt basic grej att kunna använda sin telefon som väckarklocka utan att behöva ha igång den under nätterna? Laddade ner något tredjepartsprogram, klaxon tror jag, med samma resulat - ofrivillig sovmorgon!

Några tips eller ska man behöva använda en vanlig väckarklocka för att komma upp på morgonen?

Postad 10 september 2008 - 13:16

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Fick min telefon idag IGEN efter DOA bytet.
Sitter just nu på kungsholmen mitt i stockholm ca 500 meter från 3's huvudkontor och jag har 2 staplar på 3G täckningen.. och självklart fullt på min Nokia N95 hur mycket är max på HTC:n? är det 5?

Har även på denna lite gult på displayen...

vad less man blir...

I ärlighetens namn tror jag nog det är bättre att avgöra mottagningen på telefonen genom att faktiskt ringa och inte stirra sig blind på "mottagninsstaplar". Jag sitter just nu inomhus (på jobbet) och min mottagning växlar mellan en och två pluppar. Trots detta har jag perfekt volym och inget brus eller liknande i de samtal jag ringer eller tar emot. Kanske är det så att N95 är lite väl optimistisk när det gäller att visa pluppar samtidigt som Diamanten är pessimist? ;)

Testade att surfa lite med min ynka plupp och det funkade alldeles utmärkt. Surfade runt, testade att starta ssh till min burk hemma (pocketputty äger) och sedan köra Remote Desktop till min XP burk genom tunneln, funkade perfekt utan märkbar fördröjning.

Dock har jag märkt sånt gult sken i nederkanten på min lur oxå. Det stör mig bara när jag tänker på det, så för att inte bli upprörd bryr jag mig inte om det. Det betyder ju dock inte att det är ok, bara att jag inte stör mig tillräckligt för att kräva byte.

Postad 10 september 2008 - 13:17

stefan.li
  • stefan.li
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nu har jag sökt men inte kommit till klarhet så kanske någon här på forumet kan svara på detta.

Hur jubelidiotiskt är det inte att larmet inte fungerar med nallen avstängd?! Måste väl vara en skapligt basic grej att kunna använda sin telefon som väckarklocka utan att behöva ha igång den under nätterna? Laddade ner något tredjepartsprogram, klaxon tror jag, med samma resulat - ofrivillig sovmorgon!

Några tips eller ska man behöva använda en vanlig väckarklocka för att komma upp på morgonen?

Så är det med alla windows baserade telefoner. Windows måste starta innan ett program sätter igång. Vad är problemet, är det inte bara att låta telefonen vara på? Om du inte vill att det ska ringa aktivera flyg-läget.

Redigerat av stefan.li, 10 september 2008 - 13:17.

Postad 10 september 2008 - 13:30

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

I ärlighetens namn tror jag nog det är bättre att avgöra mottagningen på telefonen genom att faktiskt ringa och inte stirra sig blind på "mottagninsstaplar". Jag sitter just nu inomhus (på jobbet) och min mottagning växlar mellan en och två pluppar. Trots detta har jag perfekt volym och inget brus eller liknande i de samtal jag ringer eller tar emot. Kanske är det så att N95 är lite väl optimistisk när det gäller att visa pluppar samtidigt som Diamanten är pessimist? :D

Testade att surfa lite med min ynka plupp och det funkade alldeles utmärkt. Surfade runt, testade att starta ssh till min burk hemma (pocketputty äger) och sedan köra Remote Desktop till min XP burk genom tunneln, funkade perfekt utan märkbar fördröjning.

Dock har jag märkt sånt gult sken i nederkanten på min lur oxå. Det stör mig bara när jag tänker på det, så för att inte bli upprörd bryr jag mig inte om det. Det betyder ju dock inte att det är ok, bara att jag inte stör mig tillräckligt för att kräva byte.

Kan så vara, får testa den hemma ikväll då jag hämtade upp den innan jag skulle på jobbet.
Den förra luren hade enbart täckning på köksbordet.

Jag hoppas innerligt att det inte är fel på denna också.

Jag vet att HTC TyTN hade liknande problem med just 3G täckning. Trodde det skulle vara löst... ;)
Angående att kunna ringa skall inte vara något problem på just 3G bara man har täckning.

Postad 10 september 2008 - 14:22

tomppaa
  • tomppaa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
1. Vilken är den bäst lämpade Hard-SPL till denna ROM om jag ska flasha min 3-låsta diamant?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=408109

2. Behöver jag installera ny Radio om jag flashar eller förblir den som är i mobilen?

3. Vilken Hard-SPL är det jag ska använda om jag flashar tillbaka mobilen till orginal igen för garantiärenden?

mvh

Redigerat av tomppaa, 10 september 2008 - 14:22.

Postad 10 september 2008 - 14:37

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hejsan!

Kan du utveckla lite (ssh, pocketpuppy och tunneln) blev intresserad angångående Remote Desktop men jag är inte så insatt. Alltså hur kan jag använda min Diamond till det?

/McLintoc

Postad 10 september 2008 - 15:02

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Var ner till tunnelbanan och det var bara i princip under en repeater som jag fick 5 prickar i täckning. hel dåligt.. :-( älskar ju telefonen i övrigt.

Postad 10 september 2008 - 15:07

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hejsan!

Kan du utveckla lite (ssh, pocketpuppy och tunneln) blev intresserad angångående Remote Desktop men jag är inte så insatt. Alltså hur kan jag använda min Diamond till det?

/McLintoc

Jo, så här är det att jag vill inte öppna port 3389 för Remote Desktop i min brandvägg hemma (är lite paranoid) så istället har jag installerat Cygwin (http://www.cygwin.com) på min XP burk. Det funkar så att en sorts Linux miljö emuleras i bakgrunden på burken så att man exempelvis kan ha en ssh server igång. I brandväggen öppnar jag endast port 22 för ssh och forwardar den till min XP burk.

Med pocketputty (http://www.pocketputty.net) ansluter jag till min burk hemma, men innan dess har jag konfat en sak i programmet. Under "Tunnels"-fliken så sätter jag Source port till 3389 samt destination till 127.0.0.1:3389 och klickar Add. Detta gör att trafiken som går från min Diamant ut på port 3389 (Remote Desktop) tunnlas genom port 22 (krypterad ssh) för att sedan ansluta lokalt (127.0.0.1) på port 3389.

Efter tunneln är upprättad startar jag Remote Desktop (utan att stänga ner pocketputty!) och ansluter till 127.0.0.1. Remote Desktop finns att tanka ner till Diamanten på bland annat xda-developers.com.. jag har ingen direktlänk tyvärr men där hittade jag det.

Kort sagt kommer jag åt mitt skrivbord vart jag än befinner mig, tack vare att telefonen kan använda 3G/GPRS, samtidigt som trafiken är krypterad (dubbelt faktiskt då Remote Desktop har inbyggd 128bits kryptering som körs inuti den redan krypterade ssh tunneln ;))

Om du testar att googla efter typ "putty ssh remote desktop windows xp" eller nåt så tror jag det finns fina guider med bilder.

Lycka till! :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.