Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 9.299998 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8.969386 (97) Inga priser
Elgato Turbo.264 (1TU108101000) (Videoredigering) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 14 September 2008 - 17:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

2.1 funkar riktigt bra. Grymt mycket snabbare än dom gamla 2.x firmwaren. En backup/sync tar inte längre halv dan utan går smidigt på ett par min. Finns ingen anledning till att inte uppgradera till 2.1.

Jo om man har en ###### massa nerladdat från Cydia så orkar man helt enkelt inte :huh: Tycker 2.0.1 är snabbt nog för mig iaf :)

Postad 14 September 2008 - 17:03

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Tycker 2.0.1 är snabbt nog för mig iaf :huh:

Den största skillnaden i snabbhet blev för min del när man startar adressboken och den laddar alla kontakter, tidigare var det störande segt, nu är det nästan 'instant'. Störde mig mer på detta än t.ex. långsam synkning, då 'har man ju tid i alla fall' eftersom den ska ligga och ladda en stund, adressboken använder man mer 'på fältet' och där måste i alla fall jag kunna skjuta fort :)

Postad 14 September 2008 - 21:18

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
jag vill veta hur den här telefonen är/funkar osv. men har dock inte riktigt fått alla svar jag behöver för att alla snackar om nya uppdateringar som gör att mitt lilla inlägg försvinner in i glömska. dessutom känner jag inte för att gå in på internet och läsa svar som kanske inte ens har kommit. ingen som har gratis sms och vill dela sina tyckande och kunskap om telefonen? skicka PM :)

Postad 14 September 2008 - 21:23

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

jag vill veta hur den här telefonen är/funkar osv. men har dock inte riktigt fått alla svar jag behöver för att alla snackar om nya uppdateringar som gör att mitt lilla inlägg försvinner in i glömska. dessutom känner jag inte för att gå in på internet och läsa svar som kanske inte ens har kommit. ingen som har gratis sms och vill dela sina tyckande och kunskap om telefonen? skicka PM :)

Kan lova att 98% av frågorna du har ställt finns i denna tråd. Bara använda dig av sökfunktionen för att hitta dem:)

Postad 14 September 2008 - 21:28

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kan lova att 98% av frågorna du har ställt finns i denna tråd. Bara använda dig av sökfunktionen för att hitta dem:)

hmm... dags att börja använda sökfunktionen då xD haha
kan ingen lägga upp bilder som är tagna med iphone? :)

Postad 14 September 2008 - 21:28

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Hanky Panky:

Det är inte så att vi inte vill vara trevliga och hjälpsamma emot dig. Alla har vi varit nya i den här tråden, och med våra Iphones!

Saken är bara den att alla dina frågor (med all sannolikhet) har besvarats tidigare i tråden, och därför bör du (precis som jag själv fick göra), söka fram svaren.
Vi som följer denna tråden 7/24 orkar inte varken svara, eller läsa svaren på samma frågor om och om igen. Det tillför inte något nytt till diskussionen (inte att allt annat här gör det heller :) )

/J

Postad 14 September 2008 - 21:32

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Hanky Panky:

Det är inte så att vi inte vill vara trevliga och hjälpsamma emot dig. Alla har vi varit nya i den här tråden, och med våra Iphones!

Saken är bara den att alla dina frågor (med all sannolikhet) har besvarats tidigare i tråden, och därför bör du (precis som jag själv fick göra), söka fram svaren.
Vi som följer denna tråden 7/24 orkar inte varken svara, eller läsa svaren på samma frågor om och om igen. Det tillför inte något nytt till diskussionen (inte att allt annat här gör det heller ;) )

/J

jag skulle nog själv struntat i att svara på sådana frågor som jag själv har frågat :) så jag förstår xD
får ta mig lite tid att läsa :)

Postad 14 September 2008 - 21:35

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

hmm... dags att börja använda sökfunktionen då xD haha
kan ingen lägga upp bilder som är tagna med iphone? :)

Du kan se några bilder på guldklumpen, tagen med Iphone i ganska taskigt ljus * här *

Postad 14 September 2008 - 21:45

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

jag vill veta hur den här telefonen är/funkar osv.

Den är väldigt mycket Apple, om man säger så...
Om du har en Mac och lever i deras 'värld av applikationer', d.v.s. har din musik i iTunes, dina bilder i iPhoto, dina kontakter i Adressboken etc. så är det bara en naturlig förlängning av den världen.
Om du inte har en Mac och inte har/gillar iTunes så är det nog ett ganska stort steg från det du är van, jag skulle i så fall rekommendera att du knallar in på en Telia-butik och testar en stund där, alternativt om någon kompis har en iPhone som du kan få gulla med en stund.

Tänk så att den mobil du köper ska passa dig och dina behov, inte i första hand vara en flashig grej som impar på polarna...

Postad 14 September 2008 - 21:51

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Du kan se några bilder på guldklumpen, tagen med Iphone i ganska taskigt ljus * här *

jag tycker att bilderna är helt okej ;) poäng till iphone :) ingen vet om den någonsin kommer att gå köpa utan abonnemang? :/

Den är väldigt mycket Apple, om man säger så...
Om du har en Mac och lever i deras 'värld av applikationer', d.v.s. har din musik i iTunes, dina bilder i iPhoto, dina kontakter i Adressboken etc. så är det bara en naturlig förlängning av den världen.
Om du inte har en Mac och inte har/gillar iTunes så är det nog ett ganska stort steg från det du är van, jag skulle i så fall rekommendera att du knallar in på en Telia-butik och testar en stund där, alternativt om någon kompis har en iPhone som du kan få gulla med en stund.

Tänk så att den mobil du köper ska passa dig och dina behov, inte i första hand vara en flashig grej som impar på polarna...

jag har väl siktat in mig på rätt manick om jag vill ha en grej som är bra med musik, film, internet och roliga program och som man till och med kan ringa med? xD

Postad 14 September 2008 - 22:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jo om man har en ###### massa nerladdat från Cydia så orkar man helt enkelt inte :) Tycker 2.0.1 är snabbt nog för mig iaf ;)

Detta trodde jag i min enfald kunde lösas genom att använda Quick-modellen av jailbreak (som kom till 2.0.1 och 2.0.2), så att detta då inte raderades. Detta är alltså inte fallet?

Postad 14 September 2008 - 22:04

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
om jag köper den här telefonen i framtiden lär jag nog våldgästa den hår tråden 24/7 :) ;)

Postad 14 September 2008 - 22:21

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

jag har väl siktat in mig på rätt manick om jag vill ha en grej som är bra med musik, film, internet och roliga program och som man till och med kan ringa med? xD

Absolut, men tänk på att det är 'the apple way' som gäller om det ska vara smidigt och enkelt, visst du kan jailbreaka den och köra vad du vill, men då försvinner å andra sidan det som i alla fall jag gillar mest med den: att det är så enkelt! bara att plugga i kabeln, välja vad du vill ha synkat å köra, därefter så sker all synkning helt automatiskt medans du laddar telefonen.

Tvivlar inte på att det funkar även 'jailbreaked', men just den där upplevelsen av att det är superenkelt tror jag försvinner eller i alla fall får sig en rejäl törn...

edit: stavfel...

Redigerat av macmic, 14 September 2008 - 22:23.

Postad 14 September 2008 - 23:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Absolut, men tänk på att det är 'the apple way' som gäller om det ska vara smidigt och enkelt, visst du kan jailbreaka den och köra vad du vill, men då försvinner å andra sidan det som i alla fall jag gillar mest med den: att det är så enkelt! bara att plugga i kabeln, välja vad du vill ha synkat å köra, därefter så sker all synkning helt automatiskt medans du laddar telefonen.

Tvivlar inte på att det funkar även 'jailbreaked', men just den där upplevelsen av att det är superenkelt tror jag försvinner eller i alla fall får sig en rejäl törn...

edit: stavfel...

Svara gärna i PM till mig varför upplevelsen om att iPhone-handhavandet skulle vara borta för att man jailbreakar :) Jag har jailbreakat min och den är lika enkelt att handskas med som direkt ur förpackningen.

Postad 15 September 2008 - 06:43

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
En sak som jag stört/stör mig på är att det inte visas någon symbol att telefonen är på ljudlös. Har missat otaliga sms och samtal på det viset. Den lilla knappen på sidan tänker man ju inte på om den är nere eller uppe. Har jag missat något eller går det verkligen inte att få en visning av detta. En annan sak jag undrar är det här med dubbla notifieringar av sms, var ställer man in det?

En tredje sak, slänger era också ut er ur safari. Låg i soffan igår kväll och läste den här tråden. Under de sista tre sidorna tror jag att jag blev utslängd tre eller fyra gånger. Det mest störande då är att den hoppar tillbaka lite i "minnet" så att jag får börja leta efter var jag var någon stans.

/Emil

EDIT: "En tredje sak"

Redigerat av Unregisteredafb6f88b, 15 September 2008 - 07:36.

Postad 15 September 2008 - 07:10

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
ett fel som fortfarande inte har löst dig på mig mobil även om jag har 2.1 nu det är:
Att när jag lyssnar på musik och kollar på internet och en sida är lite stor så händer sig musiken och den bara laddar.. så tillslut måste man starta om den "home och lås" sen ända i 2 minuter innan den går igång igen..

Postad 15 September 2008 - 07:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

En sak som jag stört/stör mig på är att det inte visas någon symbol att telefonen är på ljudlös. Har missat otaliga sms och samtal på det viset. Den lilla knappen på sidan tänker man ju inte på om den är nere eller uppe. Har jag missat något eller går det verkligen inte att få en visning av detta. En annan sak jag undrar är det här med dubbla notifieringar av sms, var ställer man in det?

/Emil

Nja, man kan inte få upp en statisk ikon på skärmen, men har du fått ett SMS så behöver du ju inte låsa upp för att se det. Enda indikatorn är att på slidern som du aktiverar ljudlöst så blir det en röd prick, men visst jag ser att den inte är så iögonfallande iom att den är på sidan. Jag tycker det är suveränt att ha en fysisk dedikerad knapp för ljudlöst, men visst kunde de slängt in en ikon också.

Postad 15 September 2008 - 08:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

En tredje sak, slänger era också ut er ur safari. Låg i soffan igår kväll och läste den här tråden. Under de sista tre sidorna tror jag att jag blev utslängd tre eller fyra gånger. Det mest störande då är att den hoppar tillbaka lite i "minnet" så att jag får börja leta efter var jag var någon stans.

/Emil

EDIT: "En tredje sak"

Safari hänger sig ibland. Precis som alla andra webläsare :)

Postad 15 September 2008 - 08:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Safari hänger sig ibland. Precis som alla andra webläsare :)

Jo, fast i 2.x så hänger den lätt hela telefonen har jag märkt så man måste "reseta", vilket ju inte är så skoj.

Postad 15 September 2008 - 08:13

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Det är väl egentligen inte så att den hängt sig utan mera att den kickat ut mig till hemmaskärmen. Missförstå mig inte nu och tro att jag inte gillar telefonen för det gör jag, det är den bästa jag nånsin haft alla kategorier. Det som ligger den i fatet är att den är så bra att små saker stör.

Ang ljudlöst knappen tycker jag att det är suveränt att det är en fysisk knapp MEN en ikon uppe vid batteriindikatorn el dyl hade suttit som handen i handsken. Jag undrade mest om jag missat någon inställning för detta men det har jag alltså inte gjort.

Den dubbla sms notifieringen som kom med 2.1 vad innebär den. Vad jag förstått så skall det gå att ställa in att den piper två gånger om jag inte läst smset efter en viss stund eller är jag helt ute och cyklar?

EDIT: Stavfel

Redigerat av Unregisteredafb6f88b, 15 September 2008 - 08:15.

Postad 15 September 2008 - 10:37

cedricth91
  • cedricth91
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
ee varför kan jag inte uppdatera mina program med 2.1? De står instalerad fast jag inte har gjort något, och programet försvinner inte från app store! Hjälp mig! Tack

Postad 15 September 2008 - 12:57

0belix
  • 0belix
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Den dubbla sms notifieringen som kom med 2.1 vad innebär den. Vad jag förstått så skall det gå att ställa in att den piper två gånger om jag inte läst smset efter en viss stund eller är jag helt ute och cyklar?

"As far as the '2x alert for incoming text messages,' it appears that iPhone OS 2.1 is simply hardwired to play the same notification for a new message five minutes later if you haven't read it yet."

http://arstechnica.c...2-1-update.html

Postad 15 September 2008 - 14:42

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
hoppas bara att mobilen kommer sjunka iaf lite i pris närmare jul :/ eller kanske tom. kommer att kunna köpas utan abonnemang :) vet nån om något sånt? :S

Postad 15 September 2008 - 14:47

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

hoppas bara att mobilen kommer sjunka iaf lite i pris närmare jul :/ eller kanske tom. kommer att kunna köpas utan abonnemang :) vet nån om något sånt? :S

Tror inte den kommer att sjunka i pris. Apple kommer med högsta säkerhet inte sänka priset och Telia har inte jätte stora marginaler. På samma sätt ser jag inte att Telia kommer att sälja den utan abonnemang iom de små marginalerna. Får hoppas på att Någon annan operatör/återförsäljare gör en deal med Apple.

Postad 15 September 2008 - 15:13

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
aja, men man får ju ganska mycket för pengarna va? :)
om ett par månader och en lr två diskussioner med farsan så xD

Postad 15 September 2008 - 15:49

cedricth91
  • cedricth91
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
men finns de ingen som har samma problem som jag som inte kan uppdatera program!!???? Sök på internet och hittar ingen som har beskrivit de felet!!! någon som fattar och hört något???

Postad 15 September 2008 - 16:09

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
hej någon som vet om telia kommer släppa på att det e enbart telia butikerna som skall sälja dom? vre trevligt om telia återförsäljare kan sälja dom med.. så man slipper åka tussen mil för att köpa en..

mvh benteboy

Postad 15 September 2008 - 17:29

ozzon
  • ozzon
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever att det knakar i plasten ibland när man trycker på sidan av telefonen?

Postad 15 September 2008 - 17:33

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som upplever att det knakar i plasten ibland när man trycker på sidan av telefonen?

Nej... Inte innan jag tabte din i marken i alla fall :)

Postad 15 September 2008 - 18:55

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Intressant! Finns dessa små ändringar dokumenterat någonstans?

Japp tycker detta ger en schysst beskrivning på vad som är nytt!

http://www.macworld....html?lsrc=top_2

Postad 15 September 2008 - 19:26

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

men finns de ingen som har samma problem som jag som inte kan uppdatera program!!???? Sök på internet och hittar ingen som har beskrivit de felet!!! någon som fattar och hört något???

Jo, men har bara ett program som ska uppdateras och det är speedtest. Men la märke till att det är 1.1 som är den nya uppdateringen men när jag klickar på den står det installerad men ser även att det står 1.0. Vet ej om set är problem med apple store eller bara speedtest som lagt upp fel fil.

Postad 15 September 2008 - 19:40

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Vet ej om set är problem med apple store eller bara speedtest som lagt upp fel fil.

Måste vara Speedtest som jamsat till det! Synd... hade varit kul med en ny version!

Postad 15 September 2008 - 20:05

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

ee varför kan jag inte uppdatera mina program med 2.1? De står instalerad fast jag inte har gjort något, och programet försvinner inte från app store! Hjälp mig! Tack

"ee" ?

Nu får du fasen ta och skärpa dig! Det är alltid samma visa på dig när du skriver inlägg i denna tråden, alltid ett jäkla skrikande. Om du har frågor så uttryck dig sakligt och inte som du skulle sitta i sandlådan och tjafsa med dina lekkamrater, inte heller behöver du använda lim på dina tangenter för utropstecken och frågetecken. Om det är så att ingen svarar på dina inlägg så är det för att de antingen inte finner de intressanta eller inte har svar på dina frågor! Detta ger inte dig rätten att bumpa hur som helst.

Skärpning.

Postad 15 September 2008 - 21:22

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Då har man köpt en ändå, nu väntar jag bara på mitt Rebelsim sen kan jag köra med Telenor kort.

Mumma.

Postad 15 September 2008 - 22:13

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jo om man har en ###### massa nerladdat från Cydia så orkar man helt enkelt inte :) Tycker 2.0.1 är snabbt nog för mig iaf :blink:

Det kom en app i Cydia i helgen som ska kunna backup/restore allt man installerat med Cydia. Den backup:ar inte appsen som så utan en lista av apps som du har installerat. När du sedan tar Restore så installerar den hela köret igen.
Har inte testat den själv men kolla upp det vet jag. Har inte speciellt mycket installerat från Cydia så jag orkade inte testa den när jag uppgraderade till 2.1.

Postad 15 September 2008 - 23:53

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
efter att ha pillat och pikat med telefonen en stund är jag inte impad alls klart överskattad sen detta med låsningen till telia Helt sinnes sjukt om telia hade som ambiton at dra ett sista varv med mina pengar så gick de över gränsen helt klart denna gång deras girighet !!! tar inga propotioner fy f-n vilket oker och monopol tänk

http://di.se/Avdelni...d=TeknikTrender

Redigerat av halvledaren, 16 September 2008 - 00:12.

Postad 16 September 2008 - 00:34

Lindis.
  • Lindis.
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Full eller?

Postad 16 September 2008 - 00:47

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Full eller?

vad menar du exakt
eller det var ju ett smart argument

Redigerat av halvledaren, 16 September 2008 - 01:10.

Postad 16 September 2008 - 01:21

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

efter att ha pillat och pikat med telefonen en stund är jag inte impad alls klart överskattad sen detta med låsningen till telia Helt sinnes sjukt om telia hade som ambiton at dra ett sista varv med mina pengar så gick de över gränsen helt klart denna gång deras girighet !!! tar inga propotioner fy f-n vilket oker och monopol tänk

http://di.se/Avdelni...d=TeknikTrender

Jag tror det har framgått med all önskvärd tydlighet att du inte tycker om Iphone eftersom du i X1 tråden säger :

F-n ser riktigt bra ut gött ifånarna får en knäpp så trött på dem att jag inte spyr men nästan

Jag tror inte jag har läst nånstans där nån försöker pracka på dig att Iphone är bäst så det vore vänligt om du ville sluta försöka provocera i den här tråden.
Vi har förstått att du inte tycker om Iphone, men X1 verkar vara en riktigt het tele så lycka till med den.

Postad 16 September 2008 - 06:22

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Om Du är så missnöjd, så betalar jag gärna en påsa med punktum för din telefon!

Jag ör inte själv svensk, men när jag skriver på forum (eller andra ställen), så koncentrerar jag mig alltid om att skriva så att andra förstår vad jag vill framföra!

Postad 16 September 2008 - 06:23

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Är det någon som kan säga nåt om batteritiden med 2.1? Själv så måste jag tanka en gång om dagen, men å andra sidan så pillar jag på den förbaskat mycket så det är svårt att säga hur det är om man är en "normal" användare.

En annan sak när jag ändå är igång... Är det bara jag som inte kan skicka mail via smtprelay1.telia.com?

Postad 16 September 2008 - 07:52

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Är det någon som kan säga nåt om batteritiden med 2.1? Själv så måste jag tanka en gång om dagen, men å andra sidan så pillar jag på den förbaskat mycket så det är svårt att säga hur det är om man är en "normal" användare.

En annan sak när jag ändå är igång... Är det bara jag som inte kan skicka mail via smtprelay1.telia.com?

Jag ser absolut ingen förbättring med 2.1 :)
Även jag måste ladda varje dag, för att ta mig genom den nästa, och då använder jag inte telefonen tokmycket. Kanske 60 mins prat, 1 timma musik och wlan påslagen. 3G är av!

Postad 16 September 2008 - 08:46

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag ser absolut ingen förbättring med 2.1 :)
Även jag måste ladda varje dag, för att ta mig genom den nästa, och då använder jag inte telefonen tokmycket. Kanske 60 mins prat, 1 timma musik och wlan påslagen. 3G är av!

mitt batteri piper 20% vid 23 tiden om jag använder den en hel dag, som innebär:
¤ 30+30min film
¤ 4 timmar musik
¤ 1 timma pratande i tele
¤ 30 min övrigt, med skärmen lysande.

Inställningar:
¤ 3g på
¤ wifi på
¤ ljusstyrka hälften
¤ ljudnivå vid musik på 50 %

Laddas 6timmar per dygn.

Eftersom att telefonen står på dockan vid sängen och används som väckarklocka så är det absolut inga problem att den har låg batterinivå vid kvällstid.

Kan tillägga att jag inte märker någon skillnad från 2.0.1 till 2.1

Redigerat av Wiberg_D, 16 September 2008 - 09:38.

Postad 16 September 2008 - 10:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det kom en app i Cydia i helgen som ska kunna backup/restore allt man installerat med Cydia. Den backup:ar inte appsen som så utan en lista av apps som du har installerat. När du sedan tar Restore så installerar den hela köret igen.
Har inte testat den själv men kolla upp det vet jag. Har inte speciellt mycket installerat från Cydia så jag orkade inte testa den när jag uppgraderade till 2.1.

Jo jag såg det också. Får väl testa med det sen när jag orkar uppdatera.

Postad 16 September 2008 - 18:36

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hopplöst att läsa inlägg som av någon anledning helt saknar punkter.

På tal om det; vet inte om det funnits innan eller om det kom med 2.1, men att två mellanslag automatiskt skriver ut en punkt, mellanslag och sen ställer den i shiftläge gör det otroligt enkelt att skriva mail och sms snabbt. Vet inte vad ni tycker, men jag föredrar iPhones rättning mycket mer är T9.

Postad 16 September 2008 - 18:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Hopplöst att läsa inlägg som av någon anledning helt saknar punkter.

På tal om det; vet inte om det funnits innan eller om det kom med 2.1, men att två mellanslag automatiskt skriver ut en punkt, mellanslag och sen ställer den i shiftläge gör det otroligt enkelt att skriva mail och sms snabbt. Vet inte vad ni tycker, men jag föredrar iPhones rättning mycket mer är T9.

Dubbel mellanslag har varit med hela vägen - det är riktigt skönt!

Iphone ordboken fungerar riktigt bra, bortsett ifrån att den envisas med att ville skriva "år" istället för "är" - Hur ofta skriver ni ordet "år"? Inte vill jag göra det så ofta i alla fall! ;)

Postad 16 September 2008 - 21:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Dubbel mellanslag har varit med hela vägen - det är riktigt skönt!

Iphone ordboken fungerar riktigt bra, bortsett ifrån att den envisas med att ville skriva "år" istället för "är" - Hur ofta skriver ni ordet "år"? Inte vill jag göra det så ofta i alla fall! ;)

Det är något som jag också stört mig på extremt mkt. "Är" använder iallafall jag i stort sett i alla sms jag skriver, och då är det väldigt jobbigt (i-landsproblem, ja tack) att hela tiden ändra å:et till ett ä.

Borde iofs gå att gå att ändra prioritet på de två orden i den svenska ordboksfilen...hmm, ska nog kolla om det går.. Tror inte att Apple själva kommer ändra detta i det första taget.. ;P

Postad 16 September 2008 - 21:20

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Borde iofs gå att gå att ändra prioritet på de två orden i den svenska ordboksfilen...hmm, ska nog kolla om det går.. Tror inte att Apple själva kommer ändra detta i det första taget.. ;P

Ser fram emot en lösning ;)

Postad 16 September 2008 - 22:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Nu har SwirlyMMS blivit portat till 2.x så alla ni som har saknat denna förlegade meddelandetjänst kan nu använda den ;)

...om ni har en jailbreakad iPhone, givetvis.

Postad 16 September 2008 - 22:06

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hmm letar runt efter något bil spel med career möjlighet finns det?
Ett bra rpg spel hade också vart roligt.
Någon som testat Star Wars: The Force Unleashed?

Redigerat av Releaser, 16 September 2008 - 22:13.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.