Modern Warfare 2
10726 svar till detta ämne
Postad 02 december 2009 - 11:56
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Nu hänger jag inte med? Räknas även kills som man får med harriers, chopper gunner osv till nya rewards? Levde i tron att det bara var kills som man fick via "vanligt" skjutande
Ja dom bygger på killstreaken, men rewards du får i care packages gör det inte.
Redigerat av l2ickard, 02 december 2009 - 11:56.
Postad 02 december 2009 - 11:57
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det måste ha varit efter jag hoppade av för innan dess var det inget nuke-spel direkt..... 
Nej, det stämmer. Svårt att få nuke när man lirar S&D...
Postad 02 december 2009 - 12:03
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Satt å surfa å var inte det minsta koncentrerad på vad jag höll på med... men sen satte jag mig till rätta å då gick det genast bättre.. hade 20-2 efter 2 SD matcher.. å satte en grymt skön trippel kill tub på estate som bland annat inzane fick smaka på
Sen vart det mosh pit å fram med nuken... första var på highrise, domination. Den hade vi aldrig vunnit för andra laget hade en kille som var skapligt störig å de kappade B rätt fort å höll den bra.. så det var bara å börja samla å till slut small det...
Sen spelade vi CTF på subbase å då fick jag ihop 23 i streak
Sen vart det HQ på wasteland... tog 1min sen hade jag harriers å de fixade en chopper gunner ännu fortare å med chopper gunnen på wasteland hade man 34-0 rätt fort... så drog in nuken rätt tidigt i matchen tror vi ledde med 40-20 eller nått...
Vi hade skaplig lekstuga när vi lirade HQ på...( fan, har inte lärt mig namnen på banorna än )...vinter/tågbanan. Vi tog inte HQ utan plockade bara massa enkla kills istället. Sånt där som man blir galen på när man själv råkar ut för det. Men kul var det!
Postad 02 december 2009 - 12:36
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Jag var med när du tubade inzane och två till med bilen frasse......
Postad 02 december 2009 - 12:42
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Inte testat tactical knife än. Måste testas vid tillfälle.
jo, det verkar ju som om de faktiskt tänkte så :-)
Döden, länge sedan vi lirade tillsammans btw. Dissar du mig?
Jag brukar mest spela med akerren, soffan & hippo och, jag dissar ingen så länge det finns plats.  Bjuder inte in lika mycket längre då det är så omständigt jämfört med CoD4 där jag gärna invitade i tid och otid.
Postad 02 december 2009 - 12:45
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Vi hade skaplig lekstuga när vi lirade HQ på...( fan, har inte lärt mig namnen på banorna än )...vinter/tågbanan. Vi tog inte HQ utan plockade bara massa enkla kills istället. Sånt där som man blir galen på när man själv råkar ut för det. Men kul var det! 
Ja det var taktik på hög Nivå det! Allt för att dra ut på det så länge som möjligt! Frasses trippel n00b på Estate var inte kul.
Postad 02 december 2009 - 12:49
Unregistered2dabe7b8
-
Unregistered2dabe7b8
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Citera(sorken003 @ Dec 2 2009, 11:44 )
Nu hänger jag inte med?
Räknas även kills som man får med harriers, chopper gunner osv till nya rewards?
Levde i tron att det bara var kills som man fick via "vanligt" skjutande Ja dom bygger på killstreaken, men rewards du får i care packages gör det inte.
Aha, då hänger jag med Har visserligen en stund kvar innan jag själv lyckas med en Nuke... Får se till att hamna i samma lag som dig och uppleva det den vägen istället
Postad 02 december 2009 - 12:52
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag brukar mest spela med akerren, soffan & hippo och, jag dissar ingen så länge det finns plats. 
Bjuder inte in lika mycket längre då det är så omständigt jämfört med CoD4 där jag gärna invitade i tid och otid.
Skojar med deg brorsan. Vore kul att spela tillsammans snart!!! Dessvärre har jag inte alls lika mycket tid att spela nu när jag inte är pappaledig längre :-(
Postad 02 december 2009 - 12:56
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Jag brukar mest spela med akerren, soffan & hippo och, jag dissar ingen så länge det finns plats. 
Bjuder inte in lika mycket längre då det är så omständigt jämfört med CoD4 där jag gärna invitade i tid och otid.
Håller med dig Döden, hur fan lyckas man t o m göra ett sämre invite-system??! Jag är fortfarande grymt besviken på IW och det obefintliga klanstödet. Ja, det är ju grymt många MHB:are som lirar och jag dissar inte heller nån men man kan omöjligt lira med alla. Man har ju dom som man oftast lirar med. Jag lirar nog oftast med frasse, nasty, in_zane, nose, zdaarlight, döden, kerren och primören. Ekaa har varit med en hel del också. Diverse andra också men eftersom jag lirat mest och längst tid med ovanstående så blir det lätt att man fortsätter att lira med dom. Beror ju på vilken tid på dygnet man lirar också. Soffan jobbar väl skift och lirar väl på dagtid ibland. Så honom har jag lirat med när jag varit ledig. Kan man inte sova på nätterna så kan man ju alltid gå upp och lira lite med morlock och l2ickard. Doro och Härjarn brukar nog också vara med där. EDIT: En bra MW2-sida: http://www.themodernwarfare2.com/
Redigerat av BrittBastard, 02 december 2009 - 13:54.
Postad 02 december 2009 - 13:11
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
jepp jag jobbar skift. just nu kväll och natt om vart annat så den här veckan lirar jag på förmiddagen och efter 23.00 när jag slutar.
det enda som är positivt med det nya invitesystemet är att man kan joina pågående matcher, på så sätt är det inte ovanligt att vi är två fulla mhb lag, som private fast med xp,, me like.
annars är invitesystemet förstört, man har ingen direkt och snabb översikt vem som spelar och det är jobbigt att bjuda in och "tacka ja" till en invite, sen blir inkorgen full fortare än fortast.. värdelöst i mina ögon
Postad 02 december 2009 - 13:24
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Join är ju bra, men...
Det finns ju faktiskt tillfällen när man inte vill spela MOT MHB, och då kan det ju bli lite jobbigt när det i princip ALLTID slutar med MHB mot MHB. Går ju inte att välja.
Därav inte sagt att jag inte vill spela MHB mot MHB, bara att jag själv vill kunna bestämma när utan att behöva vara otrevlig!
Postad 02 december 2009 - 13:28
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Join är ju bra, men...
Det finns ju faktiskt tillfällen när man inte vill spela MOT MHB, och då kan det ju bli lite jobbigt när det i princip ALLTID slutar med MHB mot MHB. Går ju inte att välja.
Därav inte sagt att jag inte vill spela MHB mot MHB, bara att jag själv vill kunna bestämma när utan att behöva vara otrevlig! 
Du är aldrig otrevlig döden.
Postad 02 december 2009 - 13:55
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
I fredags? lördags? var han väldigt trevlig, första gnällde han på att ölen han köpt var för små. Men Jisses de hade bra verkan iaf! Längesen jag hörde så mycket skånska på så kort tid!
Postad 02 december 2009 - 14:20
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
I fredags? lördags? var han väldigt trevlig, första gnällde han på att ölen han köpt var för små. Men Jisses de hade bra verkan iaf! Längesen jag hörde så mycket skånska på så kort tid! 
hehehe... Nej, jag ska verkligen försöka ändra mitt spel sätt nu! En sur grej är när man får lådor med kul innehåll som landrar på ställen där det inte går att utnyttja dem :-( Fick en sentury gun i går som hamnade på ett tak som det inte gick att hoppa upp på....
Redigerat av Numero1, 02 december 2009 - 14:29.
Postad 02 december 2009 - 14:52
Unregistered2dabe7b8
-
Unregistered2dabe7b8
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Jo, när han springer runt och knivar en. Känns ganska otrevligt att bli knivad av en annan MHB:are....
Postad 02 december 2009 - 14:55
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
hehehe...
Nej, jag ska verkligen försöka ändra mitt spel sätt nu!
En sur grej är när man får lådor med kul innehåll som landrar på ställen där det inte går att utnyttja dem :-( Fick en sentury gun i går som hamnade på ett tak som det inte gick att hoppa upp på....
Japp, det gäller att se upp var man kastar "flaren". Men man kan även lyckas få ner lådorna trots att man är inomhus, t ex på Terminal där det finns glastak...
Postad 02 december 2009 - 15:36
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
Jag lyckades med det på regnbanan. Tjänat ihop till 1 sentry gun och 1 care package och väntade på att kusten var klar. Ut med 2 flares men inga paket.. Upptäckte sen att jag stod under brojäveln... Och jag som var så noga med att inte kasta nära några hus
Postad 02 december 2009 - 15:50
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Det är du inte ensam om, har lagt några paket där på bron jag också. Har dock lärt av mina misstag vid det här laget
Är nog den banan där det sumpas flest care packages, nästan varje match man spelar där så lyckas någon träffa bron.
Postad 02 december 2009 - 16:19
stone
-
stone
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Jo, bron har man ju sumpat ett par paket på...
Även på Terminal går det att misslyckas.
Satt och väntade på ett paket bara för att se det falla på glaskanten och studsa vidare åt fel håll.
Man känner sig duktigt korkad när man lägger paketet på ett oåtkomligt ställe.
Ibland har man ju lite för bråttom och då går det som det går...
Postad 02 december 2009 - 19:10
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Det är det som e problemet med för små öl, man blir sååååå tjatig!
Postad 02 december 2009 - 21:23
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1 828 inlägg
Det gäller att först nicka lådan för att när man spawnat springa å hämta den
Postad 03 december 2009 - 01:03
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
I morgon (läs idag) ska jag komma in på första prestige har jag tänkt, så de inte blir som med cod4, när jag väl började lira det och kom första prestige så kom MW2. hehe
Postad 03 december 2009 - 08:02
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Det gäller att först nicka lådan för att när man spawnat springa å hämta den 
hehehe...låter som en bra taktik för att få ett juste killstreak :-) Lirade lite i går och försökte ta det lite lugnare med min nya taktik och fick så klart spela mot ett helt lag MHBare... Trist! Bra spelat killar. Det var lite kul att få skjuta på er och kniva er i alla fall. :-)
Postad 03 december 2009 - 08:19
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Fan jag pallade inte, körde ett massivt benpass igår och hade problem att orka starta PS3an
Postad 03 december 2009 - 08:23
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
I morgon (läs idag) ska jag komma in på första prestige har jag tänkt, så de inte blir som med cod4, när jag väl började lira det och kom första prestige så kom MW2. hehe
Jag gick ju prestige igår och kommer gå all the way den här gången. Så man slipper allt gnäll och tjat. Märkte då också att UMP:en passar mig och min spelstil grymt bra! EDIT: OT men vill bara tipsa om Minhembio.com-medlemsbutiken: https://www.minhembio.com/butiken
Redigerat av BrittBastard, 03 december 2009 - 08:29.
Postad 03 december 2009 - 08:26
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Tactical knife funkar inge vidare för mig, får ungefär lika många kills/deaths. Mycket poäng dock.
Såg en sjukt snabb kille på terminal i förrgår, han höll i en granat, såg ut som care package granaten??? Han hette Mcstabstab lr nåt så ni kan ju fundera på hur han fick sina kills
Postad 03 december 2009 - 08:30
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Fan jag pallade inte, körde ett massivt benpass igår och hade problem att orka starta PS3an 
Du startar väl inte PS3:an med benen?!
Postad 03 december 2009 - 08:36
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Postad 03 december 2009 - 08:41
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Vet inte om nån av er har stött på "Javelin Glitch". Hur som helst så är en "glitch fix" redan klar. Javelin Glitch fix currently in test. Once it's cleared, we'll be urging it through Microsoft & Sony certification as fast as possible. http://twitter.com/fourzerotwo/
Postad 03 december 2009 - 08:47
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
 : D
Jarre:
Du kör commando, marathon & lightweight ihop med tacticalknife va?
Har även prvat med att köra med skölden på ryggen, men man blir lite långsammare då.
Postad 03 december 2009 - 08:52
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
: D
Jarre:
Du kör commando, marathon & lightweight ihop med tacticalknife va?
Har även prvat med att köra med skölden på ryggen, men man blir lite långsammare då.
Ja jag gör ju det, t o m pro på alla, får ungefär 1,01 i kill/death ratio, inte så imponerande
Postad 03 december 2009 - 08:53
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Låter intressant vad körde du? Jag ar fortfarande lite värk kvar i låren från mitt benpass i måndags :-) Hur sätter man skölden på ryggen? Secondary wapon?
Postad 03 december 2009 - 08:54
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Primaryweapon
Sen när du plockar upp din pistol (för att få tillgång till tacticalknife som BARA funkar när man har pistolen uppe) så hamnar skölden på ryggen.
Redigerat av Dr. Death, 03 december 2009 - 08:56.
Postad 03 december 2009 - 09:00
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Primaryweapon
Sen när du plockar upp din pistol (för att få tillgång till tacticalknife som BARA funkar när man har pistolen uppe) så hamnar skölden på ryggen.
Ahhh... coolt!!! Måste testa!! Skölden är fett irriterande!!! Hur dödar man någon som hkar med sköld? Granater funkar har jag märkt :-)
Postad 03 december 2009 - 09:10
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Nej grabbar, ni ska inte sjunka så lågt så att ni springer omkring med skölden va?
Larvigast i hela spelet tycker jag.
Postad 03 december 2009 - 09:16
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Nej grabbar, ni ska inte sjunka så lågt så att ni springer omkring med skölden va? Larvigast i hela spelet tycker jag.
Den är ganska rolig när man möter nån som inte vet vart han ska ta vägen. Och man får ganska mycket poäng med skölden om man tar emot skott från en helikopter eller harrier också.
Postad 03 december 2009 - 09:21
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Den är ganska rolig när man möter nån som inte vet vart han ska ta vägen. Och man får ganska mycket poäng med skölden om man tar emot skott från en helikopter eller harrier också.
Testa måste man ju!!
Postad 03 december 2009 - 09:22
stone
-
stone
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Ahhh... coolt!!!
Måste testa!! Skölden är fett irriterande!!! Hur dödar man någon som hkar med sköld? Granater funkar har jag märkt :-)
Skölden är ju grymt jobbig! Om man får en sån emot sig har jag märkt att det bästa är att inte hamna inträngd och så fort man bara kan springa runt snubben och kniva till i ryggen. Annars är en Semtex klistrad på skölden ett hett alternativ.
Postad 03 december 2009 - 09:25
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2 268 inlägg
Roligt game igår! Två fulla MHB-lag. Synd bara att det inte gick så värst bra  Skyller på att jag inte har spelat på två dagar
Postad 03 december 2009 - 09:38
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Skölden är ju grymt jobbig! Om man får en sån emot sig har jag märkt att det bästa är att inte hamna inträngd och så fort man bara kan springa runt snubben och kniva till i ryggen. Annars är en Semtex klistrad på skölden ett hett alternativ.
Sikta på fötterna lyckas ibland när de inte hukar..... Måste säga att jag tycker att skölden är ett mycket roligt inslag i spelet (även om jag tycker att den är fett iriiterande) Det är roligt med variation tycker jag; olika vapen, olika skydd, perks, granater och tillbehör till vapnen. För hur kul skulle det var om alla hade AK47 med typ ljuddämpare eller granatkastare som enda tillbehör? :-)
Redigerat av Numero1, 03 december 2009 - 09:41.
Postad 03 december 2009 - 09:54
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2 268 inlägg
Kom till lvl 68 igår. Med lite tur kanske man hinner gå prestige ikväll
Postad 03 december 2009 - 09:54
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Du startar väl inte PS3:an med benen?! 
haha  kände mentalt att jag inte hade orkat spela helt enkelt. Dock game on idag!
Postad 03 december 2009 - 09:59
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Låter intressant vad körde du? Jag ar fortfarande lite värk kvar i låren från mitt benpass i måndags :-)
Hur sätter man skölden på ryggen? Secondary wapon?
knäböj som fick en att lida rejält efter sista setet. Sen pressen och sen supersettade med fram och baksida. Kom nga svordommar när man sen skulle gå i den ###### ******** trappan ner från gymet.´
Postad 03 december 2009 - 10:04
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
knäböj som fick en att lida rejält efter sista setet. Sen pressen och sen supersettade med fram och baksida. Kom nga svordommar när man sen skulle gå i den ###### ******** trappan ner från gymet.´
I know the feeling!!! Inga vader?? Vart tränar du? Själv är jag stammis på Sats Stadion. (..och dessutom SAFE licencierad PT) Noseone är med en gymråtta :-) kanske lite väl mycket OT nu. Ledsen för det...
Postad 03 december 2009 - 10:11
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Skulle vilja stänga in mig hemma en kväll och spela med ett helt MHB lag och spela taktiskt, låsa upp lite vapen, kunna ta det lite lugnt och spela lite smartare....
Jag inser att det är en utopi.
Postad 03 december 2009 - 10:47
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Man märker ju hur otroligt viktig "pingen" är när man försöker kniva folk. Om man inte har fyra pluppar måste man spela mot totala sopor för att det ens ska vara någon vits att dra fram den.
På tal om ping... Hur gör ni när ni märker att pingen inte här helt 100? Tidigare har jag kört på och åkt på däng naturligtvis, nu har jag blivit lite mer kräsen och hoppar garanterat ur om jag glider ner till gult.
Hur gör ni när laguppställningen blir skev? Typ du hamnar ensam i ett lag med nybörjare mot ett lag med bara prestigesnubbar med samma klantag? Tidigare har jag också kört på och hoppats på det bästa... men nu undrar jag om jag inte ska gå ur de matcherna? K/D ration blir ju sjukt lidande...
Postad 03 december 2009 - 10:59
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2 268 inlägg
Man märker ju hur otroligt viktig "pingen" är när man försöker kniva folk. Om man inte har fyra pluppar måste man spela mot totala sopor för att det ens ska vara någon vits att dra fram den.
På tal om ping... Hur gör ni när ni märker att pingen inte här helt 100? Tidigare har jag kört på och åkt på däng naturligtvis, nu har jag blivit lite mer kräsen och hoppar garanterat ur om jag glider ner till gult.
Hur gör ni när laguppställningen blir skev? Typ du hamnar ensam i ett lag med nybörjare mot ett lag med bara prestigesnubbar med samma klantag? Tidigare har jag också kört på och hoppats på det bästa... men nu undrar jag om jag inte ska gå ur de matcherna? K/D ration blir ju sjukt lidande...
Har också märkt att det är värdelöst att försöka springa runt med kniven när man har dålig ping. Jag brukar spela vidare om jag har gult men jag kör inte samma attackstil som jag annars kör utan tar det lite lugnare. Men om man märker att det går helt åt skogen hoppar jag ur. Om jag hamnar i ett lag med muppar hoppar jag inte ur av anledningen att min k/d sjunker utan mer att de inte bidrar till att vinna matchen. Så länge man spelar med folk som gör det de ska göra är det kul, även om motståndet är svårt.
Postad 03 december 2009 - 11:14
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Vid dålig ping hoppar jag ur direkt! prestigesnubbar och klantag piskar jag SK***N ur :-) Hihi...
Postad 03 december 2009 - 11:49
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Jag brukar köra på fast det är gult, men brukar byta efter matchen. Kan vara lite småjobbigt om ens halva lag har hoppat ur efter matchen har börjat
Redigerat av jarre008, 03 december 2009 - 11:51.
Postad 03 december 2009 - 11:57
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Jag brukar köra på fast det är gult, men brukar byta efter matchen. Kan vara lite småjobbigt om ens halva lag har hoppat ur efter matchen har börjat 
Det känns rätt menlöst att veta att man spelar på olika villkor. Jag behöver alla fördelar jag kan få och då är gul eller röd plupp inte att tänka på...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|