28 months later har ju snackats om sen "weeks" kom, men mer har det ju inte blivit.
Postad 23 February 2011 - 09:01
28 months later har ju snackats om sen "weeks" kom, men mer har det ju inte blivit.
Postad 23 February 2011 - 11:08
Postad 23 February 2011 - 11:18

Bra och spännande thriller från Sydkorea. 6,5/10 blir betyget.
Midnight FM heter filmen för den som inte kan koreanska.
Redigerat av threnode81, 23 February 2011 - 11:20.
Postad 24 February 2011 - 01:08
Oj, bra rulle! Klart sevärd, stundtals rätt våldsam precis som ettan men totalt sett mindre än i ettan. Välgjord, bra skådespeleri, bra story.. Jag kan egentligen inte klaga på nånting i den här filmen faktiskt.
4.5/5.0
Vantage point.
Också bra, liiite irro blev jag en bit in i filmen då ett visst tema började kännas lite tjatigt, ville komma vidare i filmen vid nån punkt där men sen när den kom igång igen så gjorde den det med besked. Rätt bra thriller överlag. Första halvan hade dom kunnat göra snäppet bättre dock tycker jag.
3.7/5.0
Postad 25 February 2011 - 03:02
Såg den nyss med flickvännen och för en gång skull hittade vi en film som båda gillade
Franco var bra men en Oscar för den rollen får han nog inte.
Postad 25 February 2011 - 18:45
Thriller med Russel Crowe och Elizabeth Banks, jag gillade den skarpt och frugan gillade den också, riktigt bra film.
4.2/5.0
Postad 25 February 2011 - 19:54
The next three days
Thriller med Russel Crowe och Elizabeth Banks, jag gillade den skarpt och frugan gillade den också, riktigt bra film.
4.2/5.0
Kan instämma med föregående talare. Såg den igår, lite seg inledning men sen blir den riktigt spännande. Riktigt bra film, 7.5/10
Postad 26 February 2011 - 17:10
Bifogad fil(er)
Postad 26 February 2011 - 21:29
Postad 27 February 2011 - 10:50
Redigerat av Colonel, 27 February 2011 - 10:52.
Postad 27 February 2011 - 14:03
Grym film, Coens stil passar utmärkt för Western filmer. Steinfeld imponerade mig starkt, och både Bridges å Damon spelar sina roller väl. Tyckte den var mycket rolig dessutom. Det enda jag inte gillade var "epilogen" i slutet.
The Proposition: 3 / 4
Lite annorlunda jämfört med True Grit, inte så "episk" men väldigt bra. Gillade storyn och jag är dessutom ett fan av Guy Pearce. Även andra bra skådespelare som John Hurt och Danny Huston.
Postad 27 February 2011 - 14:21
True Grit: 4 / 4
Grym film, Coens stil passar utmärkt för Western filmer. Steinfeld imponerade mig starkt, och både Bridges å Damon spelar sina roller väl. Tyckte den var mycket rolig dessutom. Det enda jag inte gillade var "epilogen" i slutet.
The Proposition: 3 / 4
Lite annorlunda jämfört med True Grit, inte så "episk" men väldigt bra. Gillade storyn och jag är dessutom ett fan av Guy Pearce. Även andra bra skådespelare som John Hurt och Danny Huston.
True Grit är riktigt bra! Dock kan jag inte kalla den episk som du gör. Den är inte i närheten av episk...
10/10
Postad 27 February 2011 - 15:48
9,5/10
Sällan ser man filmer med "touch of intelligence" nu för tiden.
Postad 27 February 2011 - 21:58

Har just spanat på Faster helt okej söndagsaction.
Lite tråkigt att halva trailen är inte med i filmen. Mer säger jag inte. Till er som inte har sett trailer på filmen se filmen först.... Blir jädrans bra början på filmen då...
Postad 27 February 2011 - 22:01
3 av 10. Tycker den var överreklamerad och förstår inte riktigt hypen kring den
Megamind
7 av 10 Som så många andra animerade dagens filmer är denna underhållande och välgjord.
Postad 27 February 2011 - 23:05
trolljägaren.
3 av 10. Tycker den var överreklamerad och förstår inte riktigt hypen kring den
Vi nordbor brukar vara bra på att dunka varandra i ryggen lite då och då. För egendel fick den ett extra poäng 8 av 10 för att hela familjen hade en kul filmupplevelse.
Postad 28 February 2011 - 01:23
The next three days
4.2/5.0
Det där är en remake som följer originalet slaviskt. Därför blev den aldrig spännande för min del.
Idag har jag sett en japansk hämnarfilm som heter Confessions. Ruggigt bra film som har toksnyggt foto.
8/10
Redigerat av threnode81, 28 February 2011 - 01:24.
Postad 01 March 2011 - 07:21
Kan man fakturera filmföretaget för förlorad tid?
Postad 01 March 2011 - 08:22
The descent 2, mera gore som är uppskattat men tappade i överlag 3/5
Postad 01 March 2011 - 16:16
Väldigt bra thriller. Precis som det stod på fodralet så var den helt oförutsägbar.
Bilden var dessutom det absolut bästa jag har sett på dvd. Mycket bättre än många. Bluray.
Film 7,5
Bild 8
Postad 02 March 2011 - 16:46
Funkade riktigt bra faktiskt.
Såg Wild Bill!
http://www.imdb.com/title/tt0114938/
Helt ok men ingen höjdar film.
5/10
Dock var det mycket bra ljud.
Postad 02 March 2011 - 20:14
http://www.imdb.com/title/tt0017925/
Bild helt ok men ljudet var allt för pampigt för min smak. Man kunde dock välja mellan olika ljudspår med olika musikstycken och på spår tre hitta jag musik med lite klinkigt piano som enligt mitt tycke passa bäst till filmen.
Buster Keaton i topp form.
9 av 10
Postad 02 March 2011 - 20:53
Danny Boyle själv har ju pratat om 28 Months men han är ju lite uppbokad.. Skulle tro att det kommer ske så smånigom.Räkna inte med att det kommer hända nåt inom det närmsta.
The Aviator (Blu-ray): 3,5 / 4
Såg den när den gick på bio och då tyckte jag väl att den var ok, lite tråkig kanske.. Då var jag ung och dum, nu gillar jag den mycket mer. Fortfarande kanske aningen lång, men det är absolut inget stort problem för mig. DiCaprio är bra, inte perfekt, men bra och sen gillar jag Kate Beckinsale väldigt mycket så det är kul att se henne i en bra film. Scorsese är mycket noggrann med detaljer vilket märks, tidseran känns klockren. Höjdpunkter är flygscenerna och förhöret.
Postad 03 March 2011 - 08:43
Åsa-Nisse Welkom to knohult -2/10 (ja, det är ett minus innan tvåan).
Kan man fakturera filmföretaget för förlorad tid?
Haha...förlåt att jag verkar lite dryg men trodde du allvarligt att filmen skulle vara bra?
Postad 03 March 2011 - 14:56
Väldigt intressant och välgjord film. Damon är som vanligt helt lysande, förmodligen en av de fyra-fem bästa manliga skådisarna i världen just nu!
Betyg: 5 glada måsar av 5 möjliga (och det är det inte ofta jag ger!)
Edit: stavar som en full mås
Redigerat av Unregisteredcc128e50, 03 March 2011 - 14:57.
Postad 03 March 2011 - 19:17
Både jag och barnen tyckte att den var tråkig och dålig.
Bra bild och fint tecknad.
3/10
Postad 04 March 2011 - 21:32
Filmen var bra men jag måste bara säga; bilden på denna bio måste vara det sämsta jag någonsin skådat. Jag blev helt paff och trodde till en början att jag såg fel men även min flickvän hade samma åsikt.
Vi snackar alltså om intrycket från en VHS här.
Plus banding?
Postad 04 March 2011 - 21:47

http://www.imdb.com/title/tt1126618/
Skön film med bra skådespeleri
Redigerat av McAn_, 04 March 2011 - 21:47.
Postad 04 March 2011 - 22:44
filmen var otroligt bra, bätte än förväntat. gillade humorn i filmen, lite oväntat dock
tråkigt bara att bilden suger på bio, riktigt dålig bild alltså + att dom hade glömt vrida på skärpan på texten den första halvtimmen så man kunde inte läsa texten.
blir lätt ett bluray köp sen
Postad 05 March 2011 - 10:00
har precis kommit hem från bion och True grit
filmen var otroligt bra, bätte än förväntat. gillade humorn i filmen, lite oväntat dock
tråkigt bara att bilden suger på bio, riktigt dålig bild alltså + att dom hade glömt vrida på skärpan på texten den första halvtimmen så man kunde inte läsa texten.
blir lätt ett bluray köp sen
Då var du antagligen på en biosalong där dom prioriterar att ha en skarp bild i mitten!
I skövde justerar dom efter texten och då blir det en suddig cirkel i mitten.
Så jag föredrar suddig text.
Postad 05 March 2011 - 10:35
Då var du antagligen på en biosalong där dom prioriterar att ha en skarp bild i mitten!
I skövde justerar dom efter texten och då blir det en suddig cirkel i mitten.
Så jag föredrar suddig text.
knaske men det blev ju bättre sen. märkte inte att bilden blev sämre då, kanske till och med lite bättre.
kan ju ha varit så att allting va suddigt först men att det syntes bäst på texten
Postad 05 March 2011 - 10:36
Som uppföljare till S.W.A.T var det inte så mycket som knöt ihop filmerna. Nya skådisar, och ny story.
Hade inga större förväntningar på den heller. Så därför får den ett godkänt betyg av mig.
Funkar att se en tråkig tv kväll.
6/10
Postad 05 March 2011 - 12:36
Postad 05 March 2011 - 13:22
Postad 05 March 2011 - 14:43
Såg igår remaken av Dawn of the Dead på BD och jag blev helt klart glatt överraskad. Snygg klippning blandat med skön humor och zombieslakt. Förtjänar enligt mig helt klart 7/10, kan nästan sträcka mig till en åtta.
håller med. riktigt bra är den.
Postad 05 March 2011 - 18:52
vilken skit film.. förutsägbar och överdriven.. tjej film (chick flick) i all mening.. inget jag gillade.. avbröt mitt i och sket i slutet.. så bra var den!

en klar 4/10
Redigerat av Xicaxo, 07 March 2011 - 00:32.
Postad 05 March 2011 - 23:22
Stort fan av Aronofsky och av hans filmer å Black Swan är min favorit tillsammans med The Wrestler. Lite kul att dom startade som samma film, men det var nog klokt att dela upp dom. Gillade musiken väldigt mycket och även om jag normalt sett inte är nåt jättefan av ballett så tyckte jag dansscenerna var vackra och filmade på ett grymt sätt, väldigt tätt inpå. Dom borde filma all ballett så, då skulle det va lite mer intressant. En del body horror som jag inte hade väntat mig och det var en positiv överraskning. Sen är ju såklart Natalie Portman riktigt grym, även Kunis imponerade. Cassell hade inte lika mycket att göra tyckte jag men han är ju duktig.
Hade såklart två idiotiska fjortis tjejer precis bredvid mig, som sprang ut och in från salongen hela tiden. Förstår inte varför dom går på en sån här film när dom inte tänker koncentrera sig på den överhuvudtaget.. I slutet viskade dom inte ens längre.. "men skicka ett sms till han då, bla bla bla".. Dom kunde som tur va inte förstöra filmen för mig dock.
Postad 06 March 2011 - 23:05
jag måste säga att jag vet inte om jag fattade den helt, tyckte det blev väldigt jobbigt att hålla reda på vem som jobbade för vem till slut
och slutet fattade jag inte heller riktigt
även om jag inte förstod den helt så tyckte jag den var väldigt bra
Postad 06 March 2011 - 23:14
Underbar ungersk film som helt och hållet utspelar sig i budapest tunnelbanesystem - rekommenderas! Jag hoppas att den kommer ut på Blu-ray snart. Det finns en ungersk utgåva sedan tidigare, men den har tyvärr bara ungersk textning.
Spoiler
Postad 06 March 2011 - 23:19
fick man verkligen veta det?
Redigerat av andreassofus, 06 March 2011 - 23:20.
Postad 06 March 2011 - 23:22
Nja, veta och veta. Jag tycker iallafall att det var ganska underförstått, men det var bara hur jag uppfattade det, jag kan ha fel.Spoiler
fick man verkligen veta det?
Postad 06 March 2011 - 23:24
kanske får se den en gång till som sagt
Postad 06 March 2011 - 23:40
Postad 07 March 2011 - 06:35
S.W.A.T - Firefight
Som uppföljare till S.W.A.T var det inte så mycket som knöt ihop filmerna. Nya skådisar, och ny story.
Hade inga större förväntningar på den heller. Så därför får den ett godkänt betyg av mig.
Funkar att se en tråkig tv kväll.
6/10
Visste inte ens att denna rulle fanns, men skall absolut se den, enkom för Kristanna Loken...
Såg igår "22 Bullets" på DVD med Jean Reno. Fransk maffiarulle med otäckt närgånget våld, producerad av Luc Besson. Var dock så bra ( 8/10 ) att den blir ett givet köp på Blu-Ray, beställningen redan lagd !
Bifogad fil(er)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
400 filmer
28 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?