* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 05 November 2009 - 00:15
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Efter att ha använt denna fantastiska lur endast några dagar efter att tidigare varit i WM-miljön så finns det några småsaker jag irriterar mig på som jag var nöjd med i WM.
- När man använder knappsats i telefondelen, varför fungerar den inte som en knappsats som på vilken mobil som helst (typ T9), och letar bland kontakter när jag börjar knappa på siffrorna. Leta efter Anders t.ex. Tryck 2,6,3 och namnet lär dyka upp. Det är om inte annat väldigt bra när man sitter i en mobil, är ju extremt svårt att söka efter en kontakt i de andra lägena under bilkörning (jag vet att man inte borde använda telefon alls under bilkörning, men ibland är man ju tvungen... ) Eller hur gör ni när ni ska söka kontakter under bilkörning? Inte klickar ni på kontakter i telefondelen och scrollar till rätt kontakt? Hjälp sökes...
- Meddelandesignaler är nästa sak som jag undrar över. Man kan ställa in en meddelandesignal som gäller för samtliga typer av meddelanden? Alltså telefonen låter likadant om det kommer sms som om det kommer ett mail (kör exchange pushmail). Jag vill gärna skilja dem åt med olika signaler, händer ju trots allt att man inte har telefonen inom räckhåll och hör att man får meddelande, och kan därefter agera beroende på vad det är för meddelande, men det lyckas jag inte få till. Är det så illa att det bara går ha en meddelandesignal som gäller för alla typer av meddelanden?
För övrigt är jag grymt imponerad av touchen/responsen hastigheten och alla trevliga applikationer som finns.
Vore tacksam för svar, om det nu finns bra svar på frågorna ovan, är kanske nej på båda?
När jag vill hitta en kontakt snabbt så använder jag universal sökfunktionen. jag drar till vänster och skriver tex. "AND" och jag hittar då snabbt kontakten Anders. Och sen förstår jag inte hur du inte lyckats hitta att man faktist kan ha olika signaler för SMS och mail. Jag kan dock inte byta mailljud, men SMSljudet går utmärkt.
Postad 05 November 2009 - 00:24
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Med appet "rename" kan du döpa om alla appar till precis vad du vill. (kräver jailbreak) "categories" är bra om man vill ha mindre menyer att bläddra i. dom har även en hel del ikoner som är viss standarisering på.
Hittar inte "rename" på Cydia, har du någon Source?
Postad 05 November 2009 - 00:47
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
man kan byta alla ljud, jag har customizat alla ljud i princip.. Bara byta ljudfilerna.. Använd (från pc): iPhone explorer, eller iphonebrowser Använd (från iphonen): ifile Googla vart ljuden du vill byta ligger, leta upp, byt ut mot valfritt... mail ljudet har du t.ex i /System/Library/Audio/UISounds ljudet heter new-mail.caf Byt ut mot valfri mp3 eller av fil.. bara döpa om till just new-mail.caf Jag skulle vilja att websidor inte känner igen att jag surfar från en Iphone. Går det på något vis att ställa in så att webplatser tror att jag surfar från en vanlig dator med t.ex. IE? Min lur är jailbreakad om det är till hjälp...
Finns ett sånt men just nu kommer jag ju inte på vad de heter.. Får återkomma  Mvh // frajje
Redigerat av frajje, 05 November 2009 - 14:00.
Postad 05 November 2009 - 01:17
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
För att förtydliga och beskriva det "dåliga" ljudet i iPhonen som uppstår när man använder ett headset elle BT-headset.
I en mobiltelefon sitter det en mottagare och en sändare, när man talar/utför ett samtal, i telefonen används sändaren att skicka iväg ditt tal med. Sändaren, skärmen och processorn är de dela i en mobiltelefon som förbrukar mest ström, därför finns det mycket att vinna i batteritid genom att förbättra prestanda på dessa delar.
Nu är det så här att sändardelen är så konstruerad att den endast sänder när det finns en hörbar ljudvåg till telefonen, därmed sparar telefonen viktig ström när den ändå inte behöver sända något. Detta fungerar bra när man använder endast telefonen, när man kopplar in ett headset, tex ett blåtandsheadset så fungerar detta mindre bra.
Detta kan te sig som att när du talar med någon (som har en iPhone) och det har varit tyst en stund i konversationen, så upplever du plötsligt att den andra har försvunnit (det är knäpp tyst), varpå du frågar - är du kvar? När han då svarar, går hans sändare igång och du hör honom. Detta och ett allmänt svagt och dåligt ljud är vad den upplever i andra ändan när headset används.
Den ovanstående infon/förklaring är till de som INTE upplevt/uppfattat felet, ni som gjort det vet vad jag menar och det är er jag vänder mig till.
Detta är mitt problem, varpå jag inte blir hjälpt av att de som inte har detta problem eller upplever det, skriver svar i stil med, "jag förstår inte vad du menar, det har jag aldrig upplevt, iPhone är den bästa telefon jag haft, jag sover med den i sängen och den har aldrig varit avstängd" osv., utan de som har liknande fel och kanske en lösning, det är de som jag är intresserad av att höra.
/tack
Redigerat av 123456, 05 November 2009 - 01:18.
Postad 05 November 2009 - 01:29
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
man kan byta alla ljud, jag har costumizat alla ljud i princip.. Bara byta ljudflerna..
Använd (från pc): iPhone explorer, eller iphonebrowser Använd (från iphonen): ifile
Googla vart ljuden du vill byt ligger, leta upp, byt ut mot valfritt... mail ljudet har du t.ex i /System/Library/Audio/UISounds ljudet heter new-mail.caf Byt ut mot valfri mp3 eller av fil.. bara döpa om till just new-mail.caf
Finns ett sånt men just nu kommer jag ju inte på vad de heter.. Får återkomma 
Mvh // frajje
Går detta göra utan att jailbreaka den då?
Redigerat av Electrified, 05 November 2009 - 01:30.
Postad 05 November 2009 - 07:41
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Efter att ha använt denna fantastiska lur endast några dagar efter att tidigare varit i WM-miljön så finns det några småsaker jag irriterar mig på som jag var nöjd med i WM.
- När man använder knappsats i telefondelen, varför fungerar den inte som en knappsats som på vilken mobil som helst (typ T9), och letar bland kontakter när jag börjar knappa på siffrorna. Leta efter Anders t.ex. Tryck 2,6,3 och namnet lär dyka upp. Det är om inte annat väldigt bra när man sitter i en mobil, är ju extremt svårt att söka efter en kontakt i de andra lägena under bilkörning (jag vet att man inte borde använda telefon alls under bilkörning, men ibland är man ju tvungen... ) Eller hur gör ni när ni ska söka kontakter under bilkörning? Inte klickar ni på kontakter i telefondelen och scrollar till rätt kontakt? Hjälp sökes...
- Meddelandesignaler är nästa sak som jag undrar över. Man kan ställa in en meddelandesignal som gäller för samtliga typer av meddelanden? Alltså telefonen låter likadant om det kommer sms som om det kommer ett mail (kör exchange pushmail). Jag vill gärna skilja dem åt med olika signaler, händer ju trots allt att man inte har telefonen inom räckhåll och hör att man får meddelande, och kan därefter agera beroende på vad det är för meddelande, men det lyckas jag inte få till. Är det så illa att det bara går ha en meddelandesignal som gäller för alla typer av meddelanden?
För övrigt är jag grymt imponerad av touchen/responsen hastigheten och alla trevliga applikationer som finns.
Vore tacksam för svar, om det nu finns bra svar på frågorna ovan, är kanske nej på båda?
- Använd röststyrningen, fungerar mycket bättre än vad man väntar sig om man har använt sådan funktion tidigare. Om du inte vill använda denna så använd Spotlight, dvs sökfunktionen som du kommer till om du scrollar till vänster när du är på Homescreen. Då är det bara att börja skriva namnet på kontakten så kommer den upp och du kan ringa direkt. - Meddelandesignalerna kan man inte ändra om man inte jailbreakar, mer än att sätta en för SMS och en för samtal. Då kan du ju redan där enkelt skilja SMS-signalen från Mail-signalen.
Postad 05 November 2009 - 09:10
olan79
-
olan79
-
Rookie
-
4 inlägg
- Använd röststyrningen, fungerar mycket bättre än vad man väntar sig om man har använt sådan funktion tidigare. Om du inte vill använda denna så använd Spotlight, dvs sökfunktionen som du kommer till om du scrollar till vänster när du är på Homescreen. Då är det bara att börja skriva namnet på kontakten så kommer den upp och du kan ringa direkt.
- Meddelandesignalerna kan man inte ändra om man inte jailbreakar, mer än att sätta en för SMS och en för samtal. Då kan du ju redan där enkelt skilja SMS-signalen från Mail-signalen.
Tack för svaren! - Jag använde just röststyrningen igår i bilen, och efter 10 försök att säga "Ring Sara" så gav jag upp (den ringde farsan 3 ggr, fick 4-5 ggr att den sa att det fanns flera Sara och jag skulle säga vilken, sa rätt, men ändå ringer den såklart den andra Sara i adressboken), men visst, kanske var bakgrundsljud osv som störde, men den imponerade inte på mig. 08-telefonen klarar kanske inte min dialekt...  Spotlight fungerar ju någorlunda, men tangentbordet är lite för tight, skulle i så fall vilja ha spotlight i liggande läge så tangentbordet blir större. ´ - Jailbreaka den har jag ju ingen större lust att göra med tanke på garantier osv, och jag vill enkelt kunna ge svar till "mina användare" (har ett antal i företaget som har iPhones med liknande behov). Med andra ord kan jag bara ha EN SAMTIDIG meddelandesignal till alla typer av meddelanden? (Någon här i forumet svarade ju på min fråga lite märkligt att han/hon inte förstod hur jag inte kunde hittat hur man har olika signaler, men antar att personen syftade på att man kan byta meddelandesignal, och det vet jag såklart att man kan, men inte olika signaler för olika meddelandetyper som min fråga var). Fler frågor: - Tethering med Telia Jobb Fast Plus, är det tillåtet utan extra kostnader? Någon som ställt frågan? - Om jag vill spara dokument/excel/pdf på telefonen, vilket program använder ni? Vill inte använda sync via wifi som t.ex. "Air Sharing" kräver (tror jag?). "Files lite" verkade också bara vara genom wifi. Vill kunna spara dokument på telefonen när den är ihopkopplad med usb-kabel. Visst, man kan maila dokument till sig själv och ha lagring i e-posten, men det känns som att gå bakåt några steg.
Postad 05 November 2009 - 09:40
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Detta kan te sig som att när du talar med någon (som har en iPhone) och det har varit tyst en stund i konversationen, så upplever du plötsligt att den andra har försvunnit (det är knäpp tyst), varpå du frågar - är du kvar? När han då svarar, går hans sändare igång och du hör honom. Detta och ett allmänt svagt och dåligt ljud är vad den upplever i andra ändan när headset används.
Det har jag upplevt ja, i telefonen. Men det är inget som jag eller den jag pratat med uppfattat som direkt störande. Många (alla?) telefoner (av andra märken med) gör likadant. Att du får liknande/samma fenomen i Bluetoothheadset är nog inte telefonens fel, jag har mycket svårt att tro att din analys av hur en telefon fungerar med sändning är tillämpbart på Bluetoothheadset, däremot har ju så gott som alla Bluetoothheadset samma funktion för att spara ström/inte skicka bakgrundsljud som iPhone. Vissa Bluetoothheadset fungerar bättre än andra i detta avseendet, men åter så tror jag inte att du kan skylla på iPhonen när det gäller Bluetoothheadset, även om det ligger nära till hands pga den delvis dåliga Bluetoothimpmementeringen i telefonen. Jag hävdar att dina problem med ljudet inte är en bugg eller något felaktigt med telefonen, den är helt enkelt designad så. Är du inte nöjd med det får du väl byta till ett annat fabrikat. Men som sagt, alla 3G/GSM-telefoner har likadana funktioner om vi pratar moderna telefoner. Implementeringen av detta är såklart olika och fungerar olika bra för olika telefoner/tillverkare. Men är du inte nöjd får du nog byta telefon. Det är ju ungefär som att inte vara nöjd med knappsatsen på en SonyEricsson-telefon, du kan inte gärna be SE ändra på din telefon för att du vill ha det annorlunda, då får du istället söka upp en annan telefon. ByDesign-missar man inte är nöjd med får man antingen leva med, eller försöka göra något åt själv, genom t.ex. Cydia-program. Har sett att det finns massa ljud/volymtweakar att ta hem. Apple lär (med rätta) inte hjälpa dig i detta ärende.
Postad 05 November 2009 - 09:46
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Den ovanstående infon/förklaring är till de som INTE upplevt/uppfattat felet, ni som gjort det vet vad jag menar och det är er jag vänder mig till.
Detta är mitt problem, varpå jag inte blir hjälpt av att de som inte har detta problem eller upplever det, skriver svar i stil med, "jag förstår inte vad du menar, det har jag aldrig upplevt, iPhone är den bästa telefon jag haft, jag sover med den i sängen och den har aldrig varit avstängd" osv., utan de som har liknande fel och kanske en lösning, det är de som jag är intresserad av att höra.
Sen är det här ett öppet forum. Din förklaring nu var bättre och då kanske du får andra svar, men utifrån ditt första inlägg så är det väl självklart att folk ville säga sina åsikter och förklara att dom inte upplevde dina problem med sina telefoner. Den informationen kanske inte är intressant för dig, men kan vara det för andra, så sluta med att diktera vad folk skall svara på dina inlägg och försök håll en trevlig ton istället.
Postad 05 November 2009 - 10:12
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Tack för svaren! - Jag använde just röststyrningen igår i bilen, och efter 10 försök att säga "Ring Sara" så gav jag upp (den ringde farsan 3 ggr, fick 4-5 ggr att den sa att det fanns flera Sara och jag skulle säga vilken, sa rätt, men ändå ringer den såklart den andra Sara i adressboken), men visst, kanske var bakgrundsljud osv som störde, men den imponerade inte på mig. 08-telefonen klarar kanske inte min dialekt... Spotlight fungerar ju någorlunda, men tangentbordet är lite för tight, skulle i så fall vilja ha spotlight i liggande läge så tangentbordet blir större. ´
- Jailbreaka den har jag ju ingen större lust att göra med tanke på garantier osv, och jag vill enkelt kunna ge svar till "mina användare" (har ett antal i företaget som har iPhones med liknande behov). Med andra ord kan jag bara ha EN SAMTIDIG meddelandesignal till alla typer av meddelanden? (Någon här i forumet svarade ju på min fråga lite märkligt att han/hon inte förstod hur jag inte kunde hittat hur man har olika signaler, men antar att personen syftade på att man kan byta meddelandesignal, och det vet jag såklart att man kan, men inte olika signaler för olika meddelandetyper som min fråga var).
Fler frågor: - Tethering med Telia Jobb Fast Plus, är det tillåtet utan extra kostnader? Någon som ställt frågan?
- Om jag vill spara dokument/excel/pdf på telefonen, vilket program använder ni? Vill inte använda sync via wifi som t.ex. "Air Sharing" kräver (tror jag?). "Files lite" verkade också bara vara genom wifi. Vill kunna spara dokument på telefonen när den är ihopkopplad med usb-kabel. Visst, man kan maila dokument till sig själv och ha lagring i e-posten, men det känns som att gå bakåt några steg.
Ah, ok. Jag, som har hyfsat bred skånska, har inga större problem märkligt nog. Men men, en sådan funktion har väl aldrig varit 100%-ig. Jailbreak kan jag köpa att du inte vill göra, inte för att det är några problem (inte heller med garantin) men givetvis vill du ha möjlighet att ändra på sådant utan jailbreak. Dock säger du att du bara kan ha EN meddelandesignal för alla typer av meddelanden, det är inte sant. Du kan ha en för samtal, en för SMS och sedan finns det en tredje signal för mail som du inte kan ändra. Din tetheringfråga kan jag inte svara på då den är direkt abonnemangsspecifik, ring 90200/90400 och fråga.
Postad 05 November 2009 - 12:25
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Fråga som jag inte lyckats hitta svar på här.
Kan man automatiskt tillåta applikationer att använda min position utan att fråga?
Postad 05 November 2009 - 13:35
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Hej alla iFånar
Jaha då var det dags igen att skriva av sig sina psykbryt vad gäller Apple och deras produkt från hel****t. Det är nu ungefär ett år sedan jag var här inne sist, fast då i tråden iPhone 3G. Men det har ju kommit en ny improved model nu så jag tänkte jag skriver i den tråden iställlet, fast jag "bara" har en 3G. Det är ju bara i princip video som skiljer.
Som ni kanske kommer ihåg, ni som har varit med ett tag, så hade jag som många andra här inne en helsikes massa problem med den här telefonen. För att nämna ett par stycken:
Dålig batteritid Dålig 3G-mottagning Buggig programvara Låg volym ringsignal Låg volym mail Tappade samtal Dålig samtalskvalité handsfree Dålig samtalskvalité handsfree Blåtand Självsprickor i plasten Telefonen stängde av sig självt Webläsaren hängde sig Låg datahastighet (internet)
plus en del saker jag inte kommer på nu
Det var inte lite grejer som felade på den luren, till råga på allt så stack Apple huvudet i sanden och ville inte utåt sett kännas vid problemen. Ringde man kundtjänsten på Telia hänvisade de till Apple, ringde man sedan Apple så hänvisade de till Telia. Två gånger skickade jag in telefonen och två gånger fick jag en ny tillbaka, så som ni kan räkna ut är jag nu på min tredje iPhone, men den funkar inte för det, jag tröttnade bara. Fast innan jag tröttnade fixade jag så Ny Teknik och Aftonbladet tog upp problemen Apple inte ville låtsas om, tom blev det någon artikel i någon engelsk tidning pga den i Ny Teknik. Ja vilket härj, Apple är nog det mest kundfientliga företag jag någonsin stött på.
Men allteftersom tiden gick vande man sig vid telefonen och glömde bort en del skavanker, man fick lära sig att älska den, och det gjorde man, för trots allt så är det något speciellt med användarsnittet. Men nu är det så att då jag hade fått för mig att Apple hade jobbat bort alla felen iom lanseringen av 3Gs, så lurade jag min bästa vän att köpa en sådan. Ett par dagar efter han fått hem den ringer jag till honom, varpå han med nedstämd och uppretad stämma säger att, alla säger han låter pissdåligt i modulationen och att ljudet försvinner till och från. Samma jä##a fel fortfarande! Ett år senare, en modell senare, hundra prgflash senare och samma sat**s fel!!!!
Jag känner mig skyldig, och tar upp bollandet med Telia och Apple igen. Ringer Telia kundtj. blir hänvisad till Apple, ringer Apple blir hänvisad till Telia, ringer Telia kundtj. berättar hur det gått so far, blir då hänvisad till att ringa Telia-butiken, jag gör så de hänvisar mig till de andra två, men efter ett tag får jag iaf tag i nummret till serviceföretaget Lenovo som Apple har lejt för sina felaktiga lurar, de vill jag ska skicka in den så de får titta på den. Men det vet ju både du och jag att det kommer inte ge något, i mitt fall kommer jag antagligen bara få telefonen tillbakaskickad och i kompisens fall en utbytestelefon (antagligen ingen ny, en re-furbished, återställd inskickad), varpå jag ber att få tala med en tekniker istället, det går inte, allt jag kan få är en mailadress till telia service-team.
Man häpnar hur får dom det att funka egentligen? Men tydligen så funkar det genom att trötta ut de kunder som är missnöjda, de har ett väloljat system, en kvarn som man ska tröttas ut och malas ner i, tills den missnöjda kunden inte har någon energi kvar alls. Jag hade lärt mig att leva med det, men jag känner mig så skyldig för att jag lurade honom att köpa en.
Nu undrar jag om det är någon mer härinne med en 3Gs eller en 3G med det här kassa ljudet i telefonen (vid handsfree) och har ni kommit tillrätta med det, tipsa mig isf.
Inlägget jag citerat här var ditt första inlägg i diskussionen om att ljudet är dåligt vid handsfreeanvändning. Av 44 rader nämner du ditt problem med ljudet i fyra rader. Varför skriver du då ett så långt inlägg med alla problem du haft när du egentligen bara ville veta om folk hade samma problem och ville ha tips på hur man kunde fixa ljudet? Sen har du t.o.m en liten lista i ditt inlägg med problem du haft. Jag betade av din problemlista och jämförde med mina upplevelser jag haft med min iPhone. Sen har du mage att förolämpa mig och alla andra som kommenterat ditt inlägg! Hur kan du bli förvånad och förbannad över att folk förklarar sina problem, eller snarare brist på problem med sin telefon efter det inlägget? Folk som är intresserade av en iPhone vill nog veta om fler har liknande problem med sin telefon. På ett forum läser man oftast bara om folk som har problem med sina produkter. Det kan vara avskräckande och därför är det bra om folk utan problem även får yttra sig. Om du istället hade varit tydligare med ditt problem från början som i ditt senaste inlägg (som även slotrat påpekar) så hade du nog fått "rätt" svar från början. Skärp dig!
Postad 05 November 2009 - 13:57
olan79
-
olan79
-
Rookie
-
4 inlägg
Ah, ok. Jag, som har hyfsat bred skånska, har inga större problem märkligt nog. Men men, en sådan funktion har väl aldrig varit 100%-ig.
Jailbreak kan jag köpa att du inte vill göra, inte för att det är några problem (inte heller med garantin) men givetvis vill du ha möjlighet att ändra på sådant utan jailbreak. Dock säger du att du bara kan ha EN meddelandesignal för alla typer av meddelanden, det är inte sant. Du kan ha en för samtal, en för SMS och sedan finns det en tredje signal för mail som du inte kan ändra.
Din tetheringfråga kan jag inte svara på då den är direkt abonnemangsspecifik, ring 90200/90400 och fråga.
När jag går in på inställningar -> Ljud så kan jag sätta ringsignal och signal för textmeddelanden. Sen inget mer i min telefon iaf, är det någon annanstans jag sätter det? Verkar som om ljudet är för "nytt röstmeddelande", "nytt brev", "skickat brev" osv... Samma ljud alltså, och antar att "nytt brev" innefattar mailen. Under inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar finns ju ingen signalinställning... Får ringa Telia och kolla, tänkte om det var någon här som hade samma specifika fråga och redan visste. Kön till kundtjänst på Telia är längre än kön här...
Postad 05 November 2009 - 14:01
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Går detta göra utan att jailbreaka den då?
Nej, inte vad jag vet. För att komma åt filsystemet behövs JB och för att använda appen ifile behövs JB (en cydia app)
Postad 05 November 2009 - 14:28
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
När jag går in på inställningar -> Ljud så kan jag sätta ringsignal och signal för textmeddelanden. Sen inget mer i min telefon iaf, är det någon annanstans jag sätter det?
Precis detta jag påpekade  Du kan ställa in två ljud, det är för SMS och samtal. För övrigt har du en tredje signal för t ex mail men den kan du inte ändra. Verkar som om ljudet är för "nytt röstmeddelande", "nytt brev", "skickat brev" osv... Samma ljud alltså, och antar att "nytt brev" innefattar mailen. Under inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar finns ju ingen signalinställning...
Får ringa Telia och kolla, tänkte om det var någon här som hade samma specifika fråga och redan visste. Kön till kundtjänst på Telia är längre än kön här... 
Nej, de signalerna du påpekar här ovan kan du inte påverka utan jailbreak.
Postad 05 November 2009 - 14:33
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jag har en Iphone 3gs.
När jag lagt in all min musik så blir vissa artister dubletter med samma album i under mappen.. Jag har ändrat alla artisternas namn så att alla heter likadant och det är heller inga fel på stora och små bokstäver? Det syns inget fel i itunes, bara i Iphonen.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta?
Postad 05 November 2009 - 15:00
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tänkte visa tre av fördelarna med att ha sin iPhone jailbreakad.. Just dessa är en pytteliten del, men schyssta och bara ett exempel av flera tusen eller mer, eller vad du själv vill om du har lite grafiska skills  Lockinfo: Används för att visa kalendern, väder, facebook, twitter, sms, samtal osv osv osv på lockscreenen.. Dessa är min iphone som exempel och går att customiza hur man själv vill ha den: Man kan trycka på alla rubriker för att fälla ner och upp flikarna.     Sen går vi vidare. Springboarden kan se ut hur du själv vill, jag har valt att modifiera ett tema som redan finns där ute och resultatet blev så här: (jag har en "animerad bakgrund" därför den ser "böjd ut")  Tycker man telefonen drar mkt batteri och vill stänga av t.ex wifi, 3g, jaa, vad som helst (går att välja i princip allt) finns de något som heter SBSettings, med ett lätt "swipe" längst upp på skärmen kommer denna ruta ner, där du snabbt kan sätta på, stänga av, respringa, frigöra minne osv osv osv.  Sist men inte minst har vi en app som heter Catagories. Vilket gör att du kan ha ja, kategorier på springboarden istället för hundra miljoner ikoner.. Jag har väldigt många apps så denna app passar mig perfekt för att få lite snyggt på skärmen. Såhär ser min ut:  De här är bara några av de visuella grejerna man kan göra, sen har man ju alla nytto grejer också för att göra saker och ting lättare.. och få en bättre fungerande telefon/handdator
Postad 05 November 2009 - 15:20
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Inlägget jag citerat här var ditt första inlägg i diskussionen om att ljudet är dåligt vid handsfreeanvändning. Av 44 rader nämner du ditt problem med ljudet i fyra rader. Varför skriver du då ett så långt inlägg med alla problem du haft när du egentligen bara ville veta om folk hade samma problem och ville ha tips på hur man kunde fixa ljudet? Sen har du t.o.m en liten lista i ditt inlägg med problem du haft. Jag betade av din problemlista och jämförde med mina upplevelser jag haft med min iPhone. Sen har du mage att förolämpa mig och alla andra som kommenterat ditt inlägg! Hur kan du bli förvånad och förbannad över att folk förklarar sina problem, eller snarare brist på problem med sin telefon efter det inlägget? Folk som är intresserade av en iPhone vill nog veta om fler har liknande problem med sin telefon. På ett forum läser man oftast bara om folk som har problem med sina produkter. Det kan vara avskräckande och därför är det bra om folk utan problem även får yttra sig.
Om du istället hade varit tydligare med ditt problem från början som i ditt senaste inlägg (som även slotrat påpekar) så hade du nog fått "rätt" svar från början. Skärp dig!
Hur kan man vara tydligare!?? Än att man förklarar bakgrunden till varför jag skriver, vad exakt förstod du inte i texten första gången? Jag har inte haft någon otrevlig ton varken mot dig eller den andre personen. Jag har endast poängterat att de sk. svar på mitt inlägg/fråga inte ger något av värde, hade jag velat ha reklam hade jag slagit på tv:n eller surfat in på Apple. Jag och många andra som kanske har ett problem med sin telefon eller vad det än må vara för produkt, är intresserade av att just läsa om den problematiken, dom vill inte ha något tjat om hur förträfflig just deras telefon är, den biten tycker jag Apple ska sköta, det kallas reklam. Och du skriver om hur många rader jag har skrivit?! Hur många RADER har NI skrivit nu, 300?? och inte har ni löst problemet, snacka om onödiga inlägg. Hädanefter kommer jag bara svara på de inlägg som för lösningen av problematiken "dåligt ljud i iPhone med blåtand/tråd" framåt.
Postad 05 November 2009 - 16:02
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
- Om jag vill spara dokument/excel/pdf på telefonen, vilket program använder ni? Vill inte använda sync via wifi som t.ex. "Air Sharing" kräver (tror jag?). "Files lite" verkade också bara vara genom wifi. Vill kunna spara dokument på telefonen när den är ihopkopplad med usb-kabel. Visst, man kan maila dokument till sig själv och ha lagring i e-posten, men det känns som att gå bakåt några steg.
Rekommenderar STARKT att ni på företagets dator/datorer installerar DropBox, och även installerar appen DropBox i samtliga iPhones. Då får ni ett oerhört smidigt sätt att distribuera dokument till de olika användarna.
Postad 05 November 2009 - 16:03
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hädanefter kommer jag bara svara på de inlägg som för lösningen av problematiken "dåligt ljud i iPhone med blåtand/tråd" framåt.
Perfekt, då slipper vi onödigt långa inlägg samt att du och andra blir irriterade
Postad 05 November 2009 - 16:09
olan79
-
olan79
-
Rookie
-
4 inlägg
Tänkte visa tre av fördelarna med att ha sin iPhone jailbreakad.. Just dessa är en pytteliten del, men schyssta och bara ett exempel av flera tusen eller mer, eller vad du själv vill om du har lite grafiska skills 
Lockinfo: Används för att visa kalendern, väder, facebook, twitter, sms, samtal osv osv osv på lockscreenen.. Dessa är min iphone som exempel och går att customiza hur man själv vill ha den:
Man kan trycka på alla rubriker för att fälla ner och upp flikarna.

Sen går vi vidare. Springboarden kan se ut hur du själv vill, jag har valt att modifiera ett tema som redan finns där ute och resultatet blev så här: (jag har en "animerad bakgrund" därför den ser "böjd ut")

Tycker man telefonen drar mkt batteri och vill stänga av t.ex wifi, 3g, jaa, vad som helst (går att välja i princip allt) finns de något som heter SBSettings, med ett lätt "swipe" längst upp på skärmen kommer denna ruta ner, där du snabbt kan sätta på, stänga av, respringa, frigöra minne osv osv osv.

Sist men inte minst har vi en app som heter Catagories. Vilket gör att du kan ha ja, kategorier på springboarden istället för hundra miljoner ikoner.. Jag har väldigt många apps så denna app passar mig perfekt för att få lite snyggt på skärmen. Såhär ser min ut:

De här är bara några av de visuella grejerna man kan göra, sen har man ju alla nytto grejer också för att göra saker och ting lättare.. och få en bättre fungerande telefon/handdator
Ser ju helt klart intressant ut, och som någon skrev innan så påverkas inte garantier etc om man gör detta med telefonen? Det är fullt tillåtet och accepterat från Apples sida att jailbreaka? Låter i mina öron konstigt, då borde den ju vara det från början? Med jailbreak borde man ju kunna få knappsatsen i telefonen att fungera som en knappsats på en vanlig mobil, att den söker bland kontakter...en av de saker jag saknar, om jag inte lär mig att hantera röststyrningen bättre vill säga...
Postad 05 November 2009 - 16:12
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Ser ju helt klart intressant ut, och som någon skrev innan så påverkas inte garantier etc om man gör detta med telefonen? Det är fullt tillåtet och accepterat från Apples sida att jailbreaka? Låter i mina öron konstigt, då borde den ju vara det från början? Med jailbreak borde man ju kunna få knappsatsen i telefonen att fungera som en knappsats på en vanlig mobil, att den söker bland kontakter...en av de saker jag saknar, om jag inte lär mig att hantera röststyrningen bättre vill säga... 
Accepterat är de ju inte. Men om den skulle behöva lämnas in på något garantijobb så får man göra en återställning, vilket gör att telefonen kommer se ut som "ny" på insidan. Applikationerna du letar efter finns säkerligen, har dock inte letat efter något sånt för känner inte att jag behöver de.. search and you shall find  Mvh // frajje
Redigerat av frajje, 05 November 2009 - 16:16.
Postad 05 November 2009 - 16:17
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Med jailbreak borde man ju kunna få knappsatsen i telefonen att fungera som en knappsats på en vanlig mobil, att den söker bland kontakter...en av de saker jag saknar, om jag inte lär mig att hantera röststyrningen bättre vill säga... 
Japp, det finns. Men det finns även Dialer replacement program på App Store som kan fixa biffen åt dig; t.ex. iSmart Dialer App. Men det kostar HELA SJU KRONOR!!
Postad 05 November 2009 - 17:30
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det där programmet "lockinfo" såg väldigt trevligt ut, känns som en must have app.
Kan jag få den appen om jag kör in Blackra1n på iPhonen?
Vad behöver jag mer, vilka steg ska jag gå?
Postad 05 November 2009 - 19:14
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Det där programmet "lockinfo" såg väldigt trevligt ut, känns som en must have app.
Kan jag få den appen om jag kör in Blackra1n på iPhonen? Vad behöver jag mer, vilka steg ska jag gå?
Ja! Cydia behövs vilket du får genom blackra1n, dock så har appen blivit "final version" och kostar ett par spänn.. typ 10 tror jag, innan va de beta och gratis. Lite info och hur man gör, sen får man mecka lite själv för att få de exakt som man själv vill hade. http://www.hackthatp..._section27.htmlFinns säkert bättre turtorials men denna använde jag mig av. Mvh // frajje
Postad 06 November 2009 - 08:32
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Sedan tycker jag vi kan lägga ner Jailbreak-snacket här, tråden bör hållas ren från det. Vi har en renodlad Jailbreak-tråd här.
Postad 06 November 2009 - 14:28
Unregisteredad907aab
-
Unregisteredad907aab
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ett tips som gjorde stor skillnad för mig: För att röststyrningen ska funka bra så använd både förnamn och efternamn i telefonboken - det blir nästan aldrig fel när man har kontakten definierad med både förnamn och efternamn och använder dessa istället "Ring Sara Svensson" till skillnad från att bara använda förnamn. Tack för svaren! - Jag använde just röststyrningen igår i bilen, och efter 10 försök att säga "Ring Sara" så gav jag upp (den ringde farsan 3 ggr, fick 4-5 ggr att den sa att det fanns flera Sara och jag skulle säga vilken, sa rätt, men ändå ringer den såklart den andra Sara i adressboken), men visst, kanske var bakgrundsljud osv som störde, men den imponerade inte på mig. 08-telefonen klarar kanske inte min dialekt... Spotlight fungerar ju någorlunda, men tangentbordet är lite för tight, skulle i så fall vilja ha spotlight i liggande läge så tangentbordet blir större. ´
Postad 06 November 2009 - 15:56
The_net
-
The_net
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tänkte visa tre av fördelarna med att ha sin iPhone jailbreakad.. Just dessa är en pytteliten del, men schyssta och bara ett exempel av flera tusen eller mer, eller vad du själv vill om du har lite grafiska skills 
Lockinfo: Används för att visa kalendern, väder, facebook, twitter, sms, samtal osv osv osv på lockscreenen.. Dessa är min iphone som exempel och går att customiza hur man själv vill ha den:
Man kan trycka på alla rubriker för att fälla ner och upp flikarna.

Sen går vi vidare. Springboarden kan se ut hur du själv vill, jag har valt att modifiera ett tema som redan finns där ute och resultatet blev så här: (jag har en "animerad bakgrund" därför den ser "böjd ut")

Tycker man telefonen drar mkt batteri och vill stänga av t.ex wifi, 3g, jaa, vad som helst (går att välja i princip allt) finns de något som heter SBSettings, med ett lätt "swipe" längst upp på skärmen kommer denna ruta ner, där du snabbt kan sätta på, stänga av, respringa, frigöra minne osv osv osv.

Sist men inte minst har vi en app som heter Catagories. Vilket gör att du kan ha ja, kategorier på springboarden istället för hundra miljoner ikoner.. Jag har väldigt många apps så denna app passar mig perfekt för att få lite snyggt på skärmen. Såhär ser min ut:

De här är bara några av de visuella grejerna man kan göra, sen har man ju alla nytto grejer också för att göra saker och ting lättare.. och få en bättre fungerande telefon/handdator
Vad heter temat??
Postad 06 November 2009 - 16:42
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vad heter temat??
iBOX Carbon, med en hel del modifieringar. Mvh // frajje
Postad 06 November 2009 - 19:24
bono82
-
bono82
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Någon som varit med om att telefonen helt plötsligt får för sig att sluta ha mobiltäckning? hände mig imorse, kunde surfa över 3g, menv varken ringa eller ta skicka sms. provade med andra sim kort, återställa den i itunes till ingen lycka. Just nu kan jag inte få igång den från senaste restore för jag behöver ett telia sim-kort (kör på tele2 i en jailbreakad lur). hade 3.0.2 och uppdatera den idag till 3.1.2, dock hjälpte det inte.
Postad 07 November 2009 - 12:27
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
iBOX Carbon, med en hel del modifieringar.
Mvh // frajje
Dumt att låsa upp sin telefon, farligt dessutom. Problemet med jailbreak är att det skapar flera säkerhetsbrister som gör det möjligt för en hackare att ta kontroll över telefonen. Genom att utföra så kallade portskanning så kan en hacker hitta Iphones som är jailbreakade och ta över dom, hat hänt bland annat i Holland där över 2000 iphone användare blev drabbade av detta.
Postad 07 November 2009 - 12:53
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Dumt att låsa upp sin telefon, farligt dessutom. Problemet med jailbreak är att det skapar flera säkerhetsbrister som gör det möjligt för en hackare att ta kontroll över telefonen. Genom att utföra så kallade portskanning så kan en hacker hitta Iphones som är jailbreakade och ta över dom, hat hänt bland annat i Holland där över 2000 iphone användare blev drabbade av detta.
Om du har SSH påslaget ja, stäng av det och den är minst lika säker som en icke-Jailbreakad. JB är kanske något för dom som vet lite vad dom håller på med, men att helt såga JB för att någon tar sig in via SSH i dom är ju som att avråda folk från att köra Windows XP (som är FULLT av säkerhetshål).... Byter man lösenord på SSH eller stänger av det så är det ingen fara. Dessutom har du blandat ihop "låsa upp" och Jailbreak. "Låsa upp" brukar man säga att man gör när man tar bort operatörslåset, och det i sig är inte någon säkerhetsrisk. Däremot hänger det oftast ihop med att man Jailbreakar sin telefon med, och det är när man gör det som säkerhetsbristen uppträder.
Redigerat av slotrat, 07 November 2009 - 12:55.
Postad 07 November 2009 - 15:35
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
fick mig direkt att tänka på en gammal klassiker som jag hade glömt bort http://codylogan.net...omputer-hacker/Du kanske ska skaffa dig lite mera fakta innan du påstår att det både är dumt och farligt...
Postad 07 November 2009 - 18:53
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Fick min iphone 3gs i går, grymt imponerad av det mesta. Men har ett problem, min homeknapp är väldigt trög, måste trycka från vänster sida för att de ska som "klicka" till. Det är grymt störande! Någon som har samma problem?? En polare har en likadan men den knappen är helt annorlunda än min, klickar å funkar som en knapp ska. Betalar man så mycket tycker jag allt ska funka med. Måste ju få den utbytt tycker jag?
Postad 07 November 2009 - 18:55
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Fick min iphone 3gs i går, grymt imponerad av det mesta. Men har ett problem, min homeknapp är väldigt trög, måste trycka från vänster sida för att de ska som "klicka" till. Det är grymt störande! Någon som har samma problem?? En polare har en likadan men den knappen är helt annorlunda än min, klickar å funkar som en knapp ska. Betalar man så mycket tycker jag allt ska funka med. Måste ju få den utbytt tycker jag?
De får du säkert.. Bara gå tillbaka med den.. Mvh // frajje
Redigerat av frajje, 07 November 2009 - 18:55.
Postad 07 November 2009 - 20:12
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
De får du säkert.. Bara gå tillbaka med den..
Mvh // frajje
Låter bra det. Bara det inte blir så att jag måste skicka i väg den först och vänta på ett besked.
Postad 07 November 2009 - 22:29
coffe94
-
coffe94
-
Rookie
-
9 inlägg
Vad säger ni , ska man köpa en 3gs nu o sen inte byta på ett par år eller kanske köpa en begagnad 3g och sen kanske uppgradera när 4g kommer ut.. ?
Postad 08 November 2009 - 00:26
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Vad säger ni , ska man köpa en 3gs nu o sen inte byta på ett par år eller kanske köpa en begagnad 3g och sen kanske uppgradera när 4g kommer ut.. ?
Nej vänta till 5G.
Postad 08 November 2009 - 00:46
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Låter bra det. Bara det inte blir så att jag måste skicka i väg den först och vänta på ett besked.
Du måste skicka den, är plasten borta är det skicka som gäller. Grunden till detta är att när du aktiverar telefonen i iTunes så startar garantiperioden för just det IMEI-numret. Apple köper aldrig tillbaka en trasig telefon, dom byter ut den mot en industrirekonditionerad iphone med samma garantiperiod som ursprungsterminalen. Skulle du få en helt ny telefon skulle det innebära att någon annan skulle få din utbytesenhet och garantin på den skulle vara ungefär 3 veckor kortare än den garanti återförsäljaren lämnar, om då nya ägaren lämnar in telefonen efter 11,5 månad för garanti så kommer inte Apple att stå för det garantiutbytet och återförsäljaren får ta kostnaden vilket inte är ett alternativ då utbytesenheter för 3GS hos Anovo börjar på 3950:- Sen är det ju inget som säger att det är ett garantiärende, det avgör inte återförsäljaren utan det är ju Anovos tekniker som avgör det. Apple har dom uslaste garantivillkoren av alla tillverkare, hälften så lång garantitid som Sony Ericsson och Nokia. Ingen reklamationsavdelning, ingen support. Saknar DOA-rutin, men produkten fungerar annars väldigt bra. Har haft både 3G och har 3GS nu, inga problem än så länge. Det vanligaste problemet på iPhone är nog sprucken skärm.
Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 08 November 2009 - 00:48.
Postad 08 November 2009 - 01:25
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Hej alla iFånar
Jaha då var det dags igen att skriva av sig sina psykbryt vad gäller Apple och deras produkt från hel****t. Det är nu ungefär ett år sedan jag var här inne sist, fast då i tråden iPhone 3G. Men det har ju kommit en ny improved model nu så jag tänkte jag skriver i den tråden iställlet, fast jag "bara" har en 3G. Det är ju bara i princip video som skiljer.
Som ni kanske kommer ihåg, ni som har varit med ett tag, så hade jag som många andra här inne en helsikes massa problem med den här telefonen. För att nämna ett par stycken:
Dålig batteritid Dålig 3G-mottagning Buggig programvara Låg volym ringsignal Låg volym mail Tappade samtal Dålig samtalskvalité handsfree Dålig samtalskvalité handsfree Blåtand Självsprickor i plasten Telefonen stängde av sig självt Webläsaren hängde sig Låg datahastighet (internet)
plus en del saker jag inte kommer på nu
Det var inte lite grejer som felade på den luren, till råga på allt så stack Apple huvudet i sanden och ville inte utåt sett kännas vid problemen. Ringde man kundtjänsten på Telia hänvisade de till Apple, ringde man sedan Apple så hänvisade de till Telia. Två gånger skickade jag in telefonen och två gånger fick jag en ny tillbaka, så som ni kan räkna ut är jag nu på min tredje iPhone, men den funkar inte för det, jag tröttnade bara. Fast innan jag tröttnade fixade jag så Ny Teknik och Aftonbladet tog upp problemen Apple inte ville låtsas om, tom blev det någon artikel i någon engelsk tidning pga den i Ny Teknik. Ja vilket härj, Apple är nog det mest kundfientliga företag jag någonsin stött på.
Men allteftersom tiden gick vande man sig vid telefonen och glömde bort en del skavanker, man fick lära sig att älska den, och det gjorde man, för trots allt så är det något speciellt med användarsnittet. Men nu är det så att då jag hade fått för mig att Apple hade jobbat bort alla felen iom lanseringen av 3Gs, så lurade jag min bästa vän att köpa en sådan. Ett par dagar efter han fått hem den ringer jag till honom, varpå han med nedstämd och uppretad stämma säger att, alla säger han låter pissdåligt i modulationen och att ljudet försvinner till och från. Samma jä##a fel fortfarande! Ett år senare, en modell senare, hundra prgflash senare och samma sat**s fel!!!!
Jag känner mig skyldig, och tar upp bollandet med Telia och Apple igen. Ringer Telia kundtj. blir hänvisad till Apple, ringer Apple blir hänvisad till Telia, ringer Telia kundtj. berättar hur det gått so far, blir då hänvisad till att ringa Telia-butiken, jag gör så de hänvisar mig till de andra två, men efter ett tag får jag iaf tag i nummret till serviceföretaget Lenovo som Apple har lejt för sina felaktiga lurar, de vill jag ska skicka in den så de får titta på den. Men det vet ju både du och jag att det kommer inte ge något, i mitt fall kommer jag antagligen bara få telefonen tillbakaskickad och i kompisens fall en utbytestelefon (antagligen ingen ny, en re-furbished, återställd inskickad), varpå jag ber att få tala med en tekniker istället, det går inte, allt jag kan få är en mailadress till telia service-team.
Man häpnar hur får dom det att funka egentligen? Men tydligen så funkar det genom att trötta ut de kunder som är missnöjda, de har ett väloljat system, en kvarn som man ska tröttas ut och malas ner i, tills den missnöjda kunden inte har någon energi kvar alls. Jag hade lärt mig att leva med det, men jag känner mig så skyldig för att jag lurade honom att köpa en.
Nu undrar jag om det är någon mer härinne med en 3Gs eller en 3G med det här kassa ljudet i telefonen (vid handsfree) och har ni kommit tillrätta med det, tipsa mig isf.
Jag har sålt tresiffrigt med iPhone och jag kan dementera att samtalskvalitén är ett problem. Jag har själv haft iPhone 3G och ingen annan telefon har haft lika klart ljud. Jag bytte naturligtvis till en 3GS och där är det också extremt bra ljud. Ingen har än så länge haft åsikter om hur ljudkvalitén är i telefonen. Jag har heller aldrig tagit emot ett serviceärende där telefonen stänger av sig själv. Det största problemet är sprucken skärm, efter det så är det att Mic/svarsknapp ur funktion på originalheadset och sista mer förkommande felet är att den hakar upp sig, dålig respons när man vill låsa upp knapplåset. Felen du beskriver hör ihop, har man dålig täckning så påverkas ju batteritiden. Dålig täckning påverkar även datahastigheten. Sen skriver du att webbläsaren hänger sig, är samma sak som buggig programvara. Att ljudkvalitén är dålig kanske beror på täckningen? Samma sak med att tappa samtal beror också på täckning. Säg att det är något fel på antenndelen, eller att du helt enkelt rör dig på områden med dåliga förutsättningar. Vad är sannolikheten att det är fel på antenndelen på 3 stycken telefoner? Enligt mig nästan obefintlig.
Postad 08 November 2009 - 01:40
coffe94
-
coffe94
-
Rookie
-
9 inlägg
Nej vänta till 5G.
Ofta ja ska vänta till 5G kommer ju ta hur lång tid som helst >.<
Postad 08 November 2009 - 01:47
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Du måste skicka den, är plasten borta är det skicka som gäller. Grunden till detta är att när du aktiverar telefonen i iTunes så startar garantiperioden för just det IMEI-numret. Apple köper aldrig tillbaka en trasig telefon, dom byter ut den mot en industrirekonditionerad iphone med samma garantiperiod som ursprungsterminalen.
Skulle du få en helt ny telefon skulle det innebära att någon annan skulle få din utbytesenhet och garantin på den skulle vara ungefär 3 veckor kortare än den garanti återförsäljaren lämnar, om då nya ägaren lämnar in telefonen efter 11,5 månad för garanti så kommer inte Apple att stå för det garantiutbytet och återförsäljaren får ta kostnaden vilket inte är ett alternativ då utbytesenheter för 3GS hos Anovo börjar på 3950:-
Sen är det ju inget som säger att det är ett garantiärende, det avgör inte återförsäljaren utan det är ju Anovos tekniker som avgör det.
Apple har dom uslaste garantivillkoren av alla tillverkare, hälften så lång garantitid som Sony Ericsson och Nokia. Ingen reklamationsavdelning, ingen support. Saknar DOA-rutin, men produkten fungerar annars väldigt bra. Har haft både 3G och har 3GS nu, inga problem än så länge. Det vanligaste problemet på iPhone är nog sprucken skärm.
Okej, tack för svaret, nu blev jag nästan full lärd  Du menar alltså att jag inte får en NY, utan dom lagar min?
Redigerat av givetvis, 08 November 2009 - 02:03.
Postad 08 November 2009 - 10:14
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Okej, tack för svaret, nu blev jag nästan full lärd Du menar alltså att jag inte får en NY, utan dom lagar min?
Nästan, den kommer bli skickad till Anovo som byter ut den. Anovo har ingen tillåtelse att öppna telefonerna, dom får bara byta ut enheten. Den trasiga skickas sen till Holland tror jag det är.
Postad 08 November 2009 - 10:21
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Ofta ja ska vänta till 5G kommer ju ta hur lång tid som helst >.<
Haha, jag var ironisk. Fråga dig själv, vilka funktioner behöver, finns dom iPhone 3G köp den. Finns dom i iPhone 3GS köp den. Det kommer alltid nya produkter, och vill man då ha den nya versionen så kan jag trösta dig med att andrahandsvärdet är helt galet bra. Jag sålde min iPhone 8GB för 3900 på Tradera. Betalade 4500 för den och hade den i ungefär 6 månader altså var avskrivningen en hundring per månad. Ruskigt bra
Postad 08 November 2009 - 12:56
coffe94
-
coffe94
-
Rookie
-
9 inlägg
Haha, jag var ironisk. Fråga dig själv, vilka funktioner behöver, finns dom iPhone 3G köp den. Finns dom i iPhone 3GS köp den. Det kommer alltid nya produkter, och vill man då ha den nya versionen så kan jag trösta dig med att andrahandsvärdet är helt galet bra. Jag sålde min iPhone 8GB för 3900 på Tradera. Betalade 4500 för den och hade den i ungefär 6 månader altså var avskrivningen en hundring per månad. Ruskigt bra 
Tack så mkt för svaret ! men de är inte speciellt stor skillnad på 3G och 3GS väl?
Postad 08 November 2009 - 13:12
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hej alla Iphone fantaster!
Jag kommer idag köpa en Iphone 3GS 32GB för ett billigt pris, dock så är den låst till Telenor. Jag har ett telia simkort och undrar om det kommer fungera då det väl är så att telenor och telia är samma företag...om jag har förstått allt rätt?
Telefonen har enligt säljaren version 3.0.1. Om jag inte direkt kan använda den med mitt simkort så måste jag väl låsa upp den? Hur gör jag det, blir helt snurrig när jag läser på olika forum.
Vad klarar den för standbytid ungefär undrar jag också?
Skulle någon snäll själ vilja kommentera mitt inlägg och kanske även berätta hur jag ska göra är jag enormt tacksam.
Mvh Johan
Redigerat av johane77, 08 November 2009 - 13:14.
Postad 08 November 2009 - 14:23
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jag vore så tacksam om någon vill kommentera mitt inlägg ovan
Postad 08 November 2009 - 14:52
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
fick mig direkt att tänka på en gammal klassiker som jag hade glömt bort 
http://codylogan.net...omputer-hacker/
Du kanske ska skaffa dig lite mera fakta innan du påstår att det både är dumt och farligt...
4/11-09 IDG.se En holländsk hackare utnyttjade ett säkerhetshål i Iphone och försökte bedriva utpressning mot flera användare. I måndags fick ett stort antal holländska ägare av Iphone ett meddelande på skärmen som uppgav att deras telefon blivit hackad. För att säkra telefonen uppmanades Iphone-ägarna att betala in fem dollar på hackarens Paypal-konto via hans hemsida. Gemensamt för samtliga personer som drabbades var att de alla hade utfört ett så kallat jailbreak på sin Iphone. Ett jailbreak gör det möjligt att installera program på telefonen som inte är godkända av Apples App Store. Problemet med jailbreak är att det skapar flera säkerhetsbrister som gör det möjligt för en hackare att ta kontroll över telefonen. Genom att utföra så kallade portskanning på T-Mobiles 3g-nät i Holland lyckades hackaren hitta Iphones som var öppna för attacker.
Postad 08 November 2009 - 16:27
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nästan, den kommer bli skickad till Anovo som byter ut den. Anovo har ingen tillåtelse att öppna telefonerna, dom får bara byta ut enheten. Den trasiga skickas sen till Holland tror jag det är.
Tack för infon  Går tillbaka med den i morgon.
Postad 08 November 2009 - 17:35
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jag kommer idag köpa en Iphone 3GS 32GB för ett billigt pris, dock så är den låst till Telenor. Jag har ett telia simkort och undrar om det kommer fungera då det väl är så att telenor och telia är samma företag...om jag har förstått allt rätt? ... Vad klarar den för standbytid ungefär undrar jag också?
1. Telia och Telenor är inte samma företag, var har du fått det ifrån?? Du har dock tur, nu i veckan släpptes ett hack som gör att man kan låsa upp (ta bort operatörslåset) på 3GS med version 3.1.2. Ta hem senaste version av blacksn0w och installera det. Standbytid beror på ditt användande. Men en dag skall den räcka nästan hur du än gör. Kör du inte 3G och har bra täckning klarar den nog 2-3 dagar. Lycka till
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|