Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2009 - 22:35

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

pratade med utvecklarna senast idag.... det blir bra det här... lol@linköpingssäljaren.... helt fel...
1.1 innehåller mer godis än sim atk....
ps - ni spekulerar väldigt friskt härinne.... haha...
ska jag lägga in dagliga tips o tricks om N900 så ni får annat att göra än spekulera om 3 hela tiden? ;-) borde hinna med det bara jag kommer ihåg.... skulle ni vilja ha det? kanske roligare sen när ni har luren i hand iofs?

ha det !

klas

Snälla, gör det. Kanske kan vi slippa några inlägg med siffran efter 2 ett tag då...

Postad 19 November 2009 - 22:39

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Snälla, gör det. Kanske kan vi slippa några inlägg med siffran efter 2 ett tag då...

3?

;-)))))

sov gott. och ja ska försöka komma ihåg att göra det dagligen.

Postad 19 November 2009 - 22:43

jensw
  • jensw
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Det är helt sant, på 3 i Linköping i stan idag fick jag det berättat för mig. Kommer själv köpa den när den kommer men tar det för lång tid vet jag inte om jag orkar vänta... Då kan man ju vänta på något ännu bättre=) Fast det kommer man ju alltid göra...

Fan kom nu n900

tvivlar inte på att de sagt det, säger bara att deras ord inte väger särskilt tungt. men visst, säger de q2 2010 o den kommer tidigare, det ser bättre ut än om de säger att den kommer imorgon och så tar det 3 månader :)

var ju i tidningarna rätt nyligen att nästan alla mobilbutiker i nått test (tror det var mobil.se som testa) fick underkänt då de inte kunde mycket mer om mobilerna än vad som stod i reklambladet för mobilen.

Postad 19 November 2009 - 22:54

drakedram
  • drakedram
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

tvivlar inte på att de sagt det, säger bara att deras ord inte väger särskilt tungt. men visst, säger de q2 2010 o den kommer tidigare, det ser bättre ut än om de säger att den kommer imorgon och så tar det 3 månader :)

var ju i tidningarna rätt nyligen att nästan alla mobilbutiker i nått test (tror det var mobil.se som testa) fick underkänt då de inte kunde mycket mer om mobilerna än vad som stod i reklambladet för mobilen.

Hon sa det och det är till 100% sant! Den som lever och orkar vänta får se. Kul att Klas är här och leker lite=) Tivlar på att det är riktiga Klas!

En dag mindre väntan när man vaknar....

Postad 19 November 2009 - 23:10

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tivlar på att det är riktiga Klas!

Det är den riktiga Klas, vi fick det bekräftat via hans Twitter konto.

Förresten, mitt första inlägg här. Har dock följt tråden från inlägg #1.
Erik är då mitt riktiga namn, hej allihop :)

Postad 19 November 2009 - 23:20

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
hej pfizer/erik får hoppas n900 kommer snart och bara vara positiv=) och det är riktiga klas som är här inne drakedram

Postad 19 November 2009 - 23:32

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
HaHaHa..."den riktiga klas" :) Du har mycket att leva upp till nu

Redigerat av theclone, 19 November 2009 - 23:33.

Postad 19 November 2009 - 23:36

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Det är den riktiga Klas, vi fick det bekräftat via hans Twitter konto.

Förresten, mitt första inlägg här. Har dock följt tråden från inlägg #1.
Erik är då mitt riktiga namn, hej allihop :)

Välkommen ;)

Postad 19 November 2009 - 23:37

Unregistered99c01b5c
  • Unregistered99c01b5c
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Lite tankar efter dag ett.
Då jag använt en N810 ganska länge är mina synpunkte rätt vinklade mot jämförelsen med den. Ni andra som har kört iPhone med mera kanske uppfattar sakerna helt annorlunda?

Först av allt, användargränsnittet. Allting flyter och fungerar väldigt mjukt och skönt. Tycker även att användarvänligheten är bra. Dock finns det saker att vänja sig vid. T.ex. finns inga "avbryt" knappar, istället trycker man utanför dialogerna för att avbryta sina ändringar.

Tangentbordet är mycket mindre än på N810 men upplevs ändå som trevligare att skriva på. En anledning är att knapparna inte är lika "platta" som på N810. Man hittar också lättare med känseln.

FM-sändaren är klockren och fungerade direkt i bilen.
Usb-kabeln och headsetkabelnm sitter rätt långt ner vilket gör att dom sitter lite i vägen när tangentbordet är utfällt.

Ovi-maps upplevdes väldigt segt så det har jag knapt testat alls.

En kul feature är att "statusraden" i msn, facebook m.fl. kan uppdateras av gpsen. En statusrad kan t.ex. bli "Leker med N900 - @Storgatan, stad, Sweden"

Detta inlägget gjordes på telefonen.

Postad 19 November 2009 - 23:38

ervasti
  • ervasti
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej allihop!
Jag har följt tråden sen långt tillbaka, bra åsikter, dåliga åsikter, love you all! You know, whatever! Hur som helst vill jag bara av nyfikenhet fråga vad i N900 det är ni ser mest fram emot? Jag är en ganska flitig bloggare och ser nog mest fram emot bloggandet med Maemo5/Firefox =) Sen även att luren/datorn stödjer så pass många filformat för videouppspelning! Sist men inte minst ser jag fram emot alla apps som kommer att finnas tillgängliga! Kärlek på hög nivå alltså!

Postad 19 November 2009 - 23:47

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Då jag använt en N810 ganska länge är mina synpunkte rätt vinklade mot jämförelsen med den. Ni andra som har kört iPhone med mera kanske uppfattar sakerna helt annorlunda?

Först av allt, användargränsnittet. Allting flyter och fungerar väldigt mjukt och skönt. Tycker även att användarvänligheten är bra. Dock finns det saker att vänja sig vid. T.ex. finns inga "avbryt" knappar, istället trycker man utanför dialogerna för att avbryta sina ändringar.

Tangentbordet är mycket mindre än på N810 men upplevs ändå som trevligare att skriva på. En anledning är att knapparna inte är lika "platta" som på N810. Man hittar också lättare med känseln.

Usb-kabeln och headsetkabelnm sitter rätt långt ner vilket gör att dom sitter lite i vägen när tangentbordet är utfällt.

En kul feature är att "statusraden" i msn, facebook m.fl. kan uppdateras av gpsen. En statusrad kan t.ex. bli "Leker med N900 - @Storgatan, stad, Sweden"

Hej, härligt tackar. Nästa gång du har tid att posta kan du väl upskatta batteri tiden lite.

Postad 19 November 2009 - 23:54

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Uppskattat inlägg! Har du en N900 med åäö? Ja, batteritiden hade varit kul att veta lite mer om :) Kommer ifs kanske bli bättre med 1.1 mjukvaran?

Postad 19 November 2009 - 23:56

Unregistered99c01b5c
  • Unregistered99c01b5c
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hej, härligt tackar. Nästa gång du har tid att posta kan du väl upskatta batteri tiden lite.

Absolut, hittils har jag inte haft möjlighet att ladda den fullt bara.

Postad 19 November 2009 - 23:58

Unregistered29143e6f
  • Unregistered29143e6f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu har visst "allmänheten" börjat få tag på sina enheter iaf :), USA då

http://talk.maemo.or...ead.php?t=34775

Redigerat av Unregistered29143e6f, 20 November 2009 - 00:00.

Postad 20 November 2009 - 00:00

Unregistered99c01b5c
  • Unregistered99c01b5c
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Har du en N900 med åäö?

Nej, jag har internationellt tangentbord. men har ställt in den i mjukvaran på svenskt och börjar lära mig var allt sitter :)

Postad 20 November 2009 - 00:03

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
tackar för rapporten mickeprag, uppdateringen av statusen låter som en rolig sak. Fungerade msn "out of the box"?

Du nämnde att uttagen för usb och headset satt ivägen, du menar när en sladd är i då va? Det är ju en aning retsamt, att man har headsetet i och skriver på mobilen samtidigt lär vara rätt så vanligt. Hur störande är det?

Batteritiden är man som sagt intresserad av.

Fö så har jag inte tänkt att jag ska sakna portrait mode något men kom idag på att det kan vara bra många gånger då man går nånstans och har saker i händerna eller står på bussen.

Postad 20 November 2009 - 00:03

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Nu har visst "allmänheten" börjat få tag på sina enheter iaf :), USA då

http://talk.maemo.or...ead.php?t=34775

nope flagship store's har inte fått in de än. måste vara fake. han värkar var nokia anställd så han kanske har en.

Postad 20 November 2009 - 00:14

Unregistered99c01b5c
  • Unregistered99c01b5c
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Sladden är bara i vägen när den är i och det är inte värre än att jag lär mig hålla i den på ett annat sätt. Som sagt är jag van vid en N810 så jag tenderar att göra saker på samma sätt.

Out of the box gick bara jabber och gtalk (är ju samma protokoll). Msn ligger i extras eller extras-testing. Kommer inte ihåg vilken eftersom jag har extras-devel aktiverat (jag syftar att utveckla mot enheten).

Jag hittade en bra sak ang portrait mode. Problemet är hur man aktiverar telefonprogrammet med en hand. Genom en inställning kan programmet starta automatiskt när man ställer telefonen upp och är ute i "skrivbordet".

Postad 20 November 2009 - 00:29

Unregistered29143e6f
  • Unregistered29143e6f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

nope flagship store's har inte fått in de än. måste vara fake. han värkar var nokia anställd så han kanske har en.

jo, han var visst var anställd hos nokia :) kollade inte så noga först

tråden på maemo.org , som du påpekar så säger många att nfs inte har den i lager än, för butiksförsäljning?
kan det kanske vara de som förbokat som kan hämta ut sina telefoner? han påstod ju att affären hade ringt upp honom
möjligen fejkat ja
får se ifall det kommer upp några bilder snart...

Redigerat av Unregistered29143e6f, 20 November 2009 - 00:29.

Postad 20 November 2009 - 00:36

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Tog beslutet idag. I'll stick with Tina.
Avbeställt min N900 från Nokia Shop ikväll.

Jag avvaktar och ser hur ni alla trivs med N900/Maemo, och när jag kan gå och klämma på en själv i butik kanske jag blir sugen igen, det får vi se. Tog pengarna och köpte lite andra kul saker istället :)

Postad 20 November 2009 - 00:49

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Nu har "klas" kommit hit... vem är så dum och tror att det är nokia klas?
inte nog med att vi fått vänta flera månader , nu kommer det folk som säger sig vara gud sj och ska ge "dagens tips"
ha ha ha super kuligt !

jag börjar gråta !

Tog beslutet idag. I'll stick with Tina.
Avbeställt min N900 från Nokia Shop ikväll.

Jag avvaktar och ser hur ni alla trivs med N900/Maemo, och när jag kan gå och klämma på en själv i butik kanske jag blir sugen igen, det får vi se. Tog pengarna och köpte lite andra kul saker istället :)

det gör du helt rätt i .... nokia ska inte tro att dom kan göra vad som helst !

Redigerat av Unregistereda9162e77, 20 November 2009 - 00:50.

Postad 20 November 2009 - 01:06

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

inte nog med att vi fått vänta flera månader , nu kommer det folk som säger sig vara gud sj och ska ge "dagens tips"
ha ha ha super kuligt !

jag börjar gråta !

Hello? McFly? Anybody home?

Redigerat av lostsoul, 20 November 2009 - 01:07.

Postad 20 November 2009 - 01:16

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Hello? McFly? Anybody home?

haha , precis... en del bryr sig inte alls... kan vänta 3månader till tills den kommer... gör iiiiiiiiingenting.... hoppas hoppas...

Redigerat av Unregistereda9162e77, 20 November 2009 - 01:17.

Postad 20 November 2009 - 02:49

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

ha ha ha super kuligt !

jag börjar gråta !

det gör du helt rätt i .... nokia ska inte tro att dom kan göra vad som helst !

Som sagt, vi har fått bekräftelse genom Twitter. Om du vill tro det eller ej, ja, det är väl upp till dig. Men du behöver inte göra narr av det hela..
För övrigt så håller jag delvis med om att Nokia "tror att dom kan göra vad som helst", mobilen har dröjt ganska länge. Vilket är irriterande, speciellt om man väntat sen september. Men en viss förståelse har jag för deras beslut om att skjuta upp lanseringen. Just my 2 cents..

Har varit i kontakt med Nokia Shop idag (igår, rättare sagt), och enligt de så är det preliminära datumet "slutet på november".. Tar det med en nypa salt, om inte Klas har något att tillägga?

Postad 20 November 2009 - 06:53

runeo
  • runeo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ett bra svar, som respekterar kunderna, ifrån Nokia vore.
"Nokia är inställt på att leverera till Sverige 20xx-xx-xx, och absolut senast 20xx-xx-xx"

Vi behöver nåt som inte är Postad bild att förhålla oss till, och helst ifrån tillverkaren.

Leverera före svininfluensan. :)
/Rune 60+

Redigerat av runeo, 20 November 2009 - 06:56.

Postad 20 November 2009 - 08:30

Arzosah86
  • Arzosah86
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ingen här som har tid över för att samla ihop lite youtube länkar som visar tillgängliga/kommande apps åt N900? Vet att det postats massor av länkar, men det börjar bli ganska jobbigt att bläddra igenom 96 sidor för att hitta en länk :)

Streaming möjligheter verkar underbart, då får man plats för betydligt mycket annat också på telefonen!

Redigerat av Arzosah86, 20 November 2009 - 08:36.

Postad 20 November 2009 - 08:54

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
är väl bara att surfa igenom youtube o kolla läget?

Postad 20 November 2009 - 08:57

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
NYC flagship store har börjat sälja av den till prerorders nu, skönt vi idioter i Sverige får vänta ett bra tag till :-)

Postad 20 November 2009 - 09:38

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

NYC flagship store har börjat sälja av den till prerorders nu, skönt vi idioter i Sverige får vänta ett bra tag till :-)

Den som väntar på nåt gott...

Postad 20 November 2009 - 11:25

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Ingen här som har tid över för att samla ihop lite youtube länkar som visar tillgängliga/kommande apps åt N900? Vet att det postats massor av länkar, men det börjar bli ganska jobbigt att bläddra igenom 96 sidor för att hitta en länk :)

Streaming möjligheter verkar underbart, då får man plats för betydligt mycket annat också på telefonen!

Den här borde räcka

http://www.youtube.c...h?v=NVR8yCzuHK0

Postad 20 November 2009 - 11:40

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Kan ingen som känner för det starta en tråd för dom som bara gnäller på att de inte får sina telefoner.
Rubrikförslag: "Vi som gnäller om att vi inte får vår N900, men inte har något annat vettigt att säga"
Så slipper man det i denna tråden.
Jag väntar också på min, och vill gärna ha den redan idag, men har tröttnat på det eviga gnällandet.
"Jag hatar 3 som ser till så att jag inte får min telefon"
"Jag köper en iPhone för Nokia vill inte sälja N900 till mig"

Däremot vill jag gärna vet om någon får någon ny uppgift som när de kan tänkas komma.
Om vad folk i amndra länder tycker om telefonerna.
Lite tips och annat skoj vad man kan göra får roligt med N900.
Coola applikationer.
MMS vill jag gära få till.
Hur bra är kartorna?

Klas, ett tips om dagen till telefonen dyker upp hos oss låter bra.
Så får du jobba lite också:)
Desto snabbare den dyker upp, desto snabbare "slipper" du ett tips om dagen ;)

Redigerat av MagnusBio, 20 November 2009 - 11:42.

Postad 20 November 2009 - 11:56

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Hej!

Prisjakt har upptäckt att priset på Nokia N900 har sänkts.
Priset är nu 4869 kr mot 5361 kr innan (en prissänkning med 492 kr)
Gå till produkten: https://www.prisjakt...kt.php?p=474421

Postad 20 November 2009 - 12:02

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Hej!

Prisjakt har upptäckt att priset på Nokia N900 har sänkts.
Priset är nu 4869 kr mot 5361 kr innan (en prissänkning med 492 kr)
Gå till produkten: https://www.prisjakt...kt.php?p=474421

Mjo fast den är låst till TRE som vi alla älskar så mycket

Postad 20 November 2009 - 12:12

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Mjo fast den är låst till TRE som vi alla älskar så mycket

Fan

Postad 20 November 2009 - 13:17

ricryd
  • ricryd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
https://bugs.maemo.o...bug.cgi?id=5315

Kolla in detta gubbar!! Nu skall det vara LÖST!!!

Postad 20 November 2009 - 13:35

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

https://bugs.maemo.o...bug.cgi?id=5315

Kolla in detta gubbar!! Nu skall det vara LÖST!!!

Sweeeet!
Citerat från länken

"This has been fixed in the internal build version
2.2009.47-20 using Sweden 3 SIM.
(Note that 2009 is the year and the number after is the week.)
Any public update released with or after this build version will include the
fix.
Please verify that the new version fixes the bug by marking this bug report as
VERIFIED after the public update has been released and if you have some time."

Jag vet inte om jag vågar säga att det är väldigt nära nu!

Postad 20 November 2009 - 13:53

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

En del kommande borde ju finnas listat här
http://maemo.org/packages/
Ett webbinterface för extras-devel repository

Postad 20 November 2009 - 13:55

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Åh vad underbart att få läsa!!!!!!! :)
Måtte det vara nära nuuuuuu!!!!!!

Postad 20 November 2009 - 13:58

gafle
  • gafle
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
http://dailymobile.s...-v1-2009-42-11/

YES :)

Postad 20 November 2009 - 14:02

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
UNDERBART!

Klas, något nytt du hört som du kan uttala dig om?

Redigerat av Unregistered291b33b4, 20 November 2009 - 14:03.

Postad 20 November 2009 - 14:03

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hehe, läste precis igenom maemo-boxen och hittade att den buggen var fixad nu, nån hann före mig här bara ;-)

Bra att den buggen är fixad, dock lär det vara en hel del annat som ska fixas innan 1.1 är färdig för release...

Postad 20 November 2009 - 14:11

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

YES :)

Du är lite sent ute, den där releasen är 1.0 och bestämdes v42, alltså för en månad sedan. Den som innehåller fixen hit kommer ha ett versionsnummer på minst 2009.47-20.

Postad 20 November 2009 - 14:12

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hehe, läste precis igenom maemo-boxen och hittade att den buggen var fixad nu, nån hann före mig här bara ;-)

Bra att den buggen är fixad, dock lär det vara en hel del annat som ska fixas innan 1.1 är färdig för release...

Enligt Dailymobile, så är den helt klar, och finns att ladda ner från nokia software update

"The Nokia N900 finally got its first public firmware. The new firmware version v1.2009.42.11 can be downloaded only from NSU (165mb)."

EDIT: floffe har rätt.. märkte inte att det gällde den gamla updaten. Förhoppningsvis så är den nya updaten klar snart, vi behöver endast SIM fixen för tillfället. Allt annat välkomnas efter att vi fått luren

Redigerat av Pfizer, 20 November 2009 - 14:16.

Postad 20 November 2009 - 14:15

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nu har Komplett i Norge ett bekräftat datum 091127...

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

Dock är ju dom knappast med fw 1.1 eller ens v1-2009-42-11. Så det lär nog desvärre dröja ett tag till här i Svedala.

Har vi dock lite flyt så kanske Klasse mena att v1-2009-42-11 är version 1.1 :)

/Tech

Postad 20 November 2009 - 14:21

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Man kan ju även tänka sig att dom släpper den nu utan att fixa de andra sakerna för att få ut den på marknaden så snart som möjligt.

Postad 20 November 2009 - 14:27

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Man kan ju även tänka sig att dom släpper den nu utan att fixa de andra sakerna för att få ut den på marknaden så snart som möjligt.

Ja annars kommer många i denna tråden blicka åt våra grannländers onlineshoppar....

Det är dock ett annat artikelnummer på Kompletts N900, vet ej vad det innebär.

/Tech

Postad 20 November 2009 - 14:37

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Nu har Komplett i Norge ett bekräftat datum 091127...

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

Dock är ju dom knappast med fw 1.1 eller ens v1-2009-42-11. Så det lär nog desvärre dröja ett tag till här i Svedala.

Har vi dock lite flyt så kanske Klasse mena att v1-2009-42-11 är version 1.1 :)

/Tech

2009-42-11 är första firmwaren till N900 som inte är någon slags förhands-fw.
Dvs de i Norge och resten av världen kommer säkert att ha den i sig, i alla fall tills 1.1 kommer.
Så länge det är "vanliga" N900 köpta i butiker.

Det är inte den som är 1.1, som Nokia Sverige väntar på.
Men med tanke på att den blev klar (släpptes) den 16 november (var det va?) och nu börjar telefonerna skeppas, så går det snabbt. Vilket förhoppningsvis också kan göra att det går snabbt från det att 1.1 är klar tills dess att N900 skickas ut till oss Svenskar.
Intressant att veta vore kanske vilka buggar/förbättringar som skall med i 1.1, som man väntar på innan den släpps. Eller om man har satt en viss datum då man tar ut fw 1.1.

Postad 20 November 2009 - 14:42

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

2009-42-11 är första firmwaren till N900 som inte är någon slags förhands-fw.
Dvs de i Norge och resten av världen kommer säkert att ha den i sig, i alla fall tills 1.1 kommer.
Så länge det är "vanliga" N900 köpta i butiker.

Det är inte den som är 1.1, som Nokia Sverige väntar på.
Men med tanke på att den blev klar (släpptes) den 16 november (var det va?) och nu börjar telefonerna skeppas, så går det snabbt. Vilket förhoppningsvis också kan göra att det går snabbt från det att 1.1 är klar tills dess att N900 skickas ut till oss Svenskar.
Intressant att veta vore kanske vilka buggar/förbättringar som skall med i 1.1, som man väntar på innan den släpps. Eller om man har satt en viss datum då man tar ut fw 1.1.

Om man spanar runt lite i maemos forum så verkar dom förvånade när man frågar efter 1.1, liksom var nöjd med att vi släppt 1.0...vi börjar med 1.1 nu ta det lugnt :)

/Tech

EDIT: Jag förstår inte riktigt deras versionsnumrering heller, visst 09 år 42 vecka 11 version, men borde inte 1.1 heta 5.1?

Redigerat av Tech, 20 November 2009 - 14:46.

Postad 20 November 2009 - 14:50

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Ingen som har hittat något svar angående USB Host?

Postad 20 November 2009 - 15:01

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Ingen som har hittat något svar angående USB Host?

Klas svarade här tidigare att det var en app han hittat i en extra katalog för nedladdning, inget han testat.
Så den var nog inte för N900, så USB host är nog inget att hoppas på.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.