PSN+ (Playstation Plus)
Postad 29 March 2016 - 12:24
Ser coolt ut!
https://www.youtube.com/watch?v=GBYU7WkRKlA
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 March 2016 - 12:26.
Postad 30 March 2016 - 16:45
Dead Star (PS4)
Zombi (PS4)
I Am Alive (PS3)
Savage Moon (PS3)
A Virus Named Tom (PS Vita)
Shutshimi (PS Vita)
http://www.youtube.com/watch?v=I8gNV5oKL7k
Postad 31 March 2016 - 08:05
Postad 31 March 2016 - 09:55
Tack Sony för att två av sex spel presenterades i videon for reazons. Nu behöver jag bara kolla upp fyra.
Lite senare: Spelen till PS4 och PS3 ser alla riktigt spännande ut. Jag har ju lyckats undvika zombie- och överlevnadsspel nästan helt (bara spelat RE, Killing Floor och Sniper Elite: Nazi Zombie Army 2) så det känns som en sjysst grej att testa.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 31 March 2016 - 10:16.
Postad 31 March 2016 - 14:56
För att titeln på videon är: PS4 monthly games for April?Tack Sony för att två av sex spel presenterades i videon for reazons. Nu behöver jag bara kolla upp fyra.
Lite senare: Spelen till PS4 och PS3 ser alla riktigt spännande ut. Jag har ju lyckats undvika zombie- och överlevnadsspel nästan helt (bara spelat RE, Killing Floor och Sniper Elite: Nazi Zombie Army 2) så det känns som en sjysst grej att testa.
Postad 02 April 2016 - 08:15
Det är inte bara vi på det här forumet som funderat lite över vad som hände med alla bra spel. Samtidigt minns jag när man fick mass effect 3 när PS4 inte hade kommit ut. Då var det riktigt bra spel. Idag så har Sony garanterat tagit bort löftet på 80% metacritic. Tråkigt för oss som köper Sonys allt sämre tjänst.
Någon på forumet förutsåg detta pga att Sony skiter i sina kunder när dom ligger i ledningen och det stämmer verkligen.
Postad 02 April 2016 - 09:06
Ja nu när man ändå måste ha det för att få spela online så behöver de ju inte ha spelen som lockvara längre...http://fraghero.com/...ng-to-xbox-one/
Det är inte bara vi på det här forumet som funderat lite över vad som hände med alla bra spel. Samtidigt minns jag när man fick mass effect 3 när PS4 inte hade kommit ut. Då var det riktigt bra spel. Idag så har Sony garanterat tagit bort löftet på 80% metacritic. Tråkigt för oss som köper Sonys allt sämre tjänst.
Någon på forumet förutsåg detta pga att Sony skiter i sina kunder när dom ligger i ledningen och det stämmer verkligen.
Postad 02 April 2016 - 10:48
Hmm, har för mig att jag blev påhoppad när jag skrev något liknande i ps4 vs one tråden. Då handlade det visserligen om garantier.
Postad 02 April 2016 - 15:08
http://fraghero.com/...ng-to-xbox-one/
Samtidigt minns jag när man fick mass effect 3 när PS4 inte hade kommit ut.
Ja men då hade PS3 varit ute i 7 år. Vänta 5 år så ska du se att du får såna spel på PS4 då också (eller ja, då är PS5 redan lanserad men...)
Om Sony kör samma strategi som med PS3 så börjar de med "AAA"spelen i juni i samband med E3, det var det de gjorde då iaf. Kolla själva vad som hände Juni 2012. De har varit väldigt tysta och inte svarat på kritiken, så jag antog att de skulle "överraska" oss på E3.
Sen tycker jag inte man skiter i sina kunder för att man ger indiespel istället för s k AAA-spel. Indiespelen är oftast bra, men många av er laddar ju inte ner dem och testar ens. Sunset Overdrive sålde så dåligt att jag kunde köpa det för 29 spänn för över ett år sedan och Lords of the Fallen är ett B-spel. Tycker inte att MS utbud är bättre för att de ger bort fler butiksspel.
Postad 02 April 2016 - 16:53
Ja men du testar ju dem i alla fall. Det stora problemet är att de har kvar sina spel till PS3 och Vita (lol), få bort dem och erbjud sex spel till PS4 istället så kan de från E3 och efteråt börja erbjuda två "riktiga" spel och 4 indiespel per månad, eller tre och tre. Det har gått 2,5 år sedan lansering så de tjänar inte mycket pengar på de första spelen längre.
Börja med Knack, tack.
Postad 02 April 2016 - 20:16
Ja men du testar ju dem i alla fall. Det stora problemet är att de har kvar sina spel till PS3 och Vita (lol), få bort dem och erbjud sex spel till PS4 istället så kan de från E3 och efteråt börja erbjuda två "riktiga" spel och 4 indiespel per månad, eller tre och tre. Det har gått 2,5 år sedan lansering så de tjänar inte mycket pengar på de första spelen längre.
Börja med Knack, tack.
Knack kommer aldrig ske
Postad 03 April 2016 - 15:10
Nej men däremot stämmer mitt resonemang fortfarande. Och som Zoiler skriver så är det orimligt att de ska ge bort spel som ska sälja. Vi får vänta och sen kommer de stora spelen när de är gamla.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 03 April 2016 - 15:37.
Postad 03 April 2016 - 17:06
undrar hur mycket dom drar in på killzone eller något annat av dom tidiga spelen idag? känns absolut inte som att det är någon större vinst där längre. sen så var det det där med kvaliteten. nu vet jag inte hur sjukt död psvita kan tänkas vara, men reality fighters? när jag köpte ps+ stoltserade sony med att kvaliteten skulle vara... om det var 70 eller 80% på metacritic. jodå, det har dom inte lyckats med något vidare ![]()
jag har tidigare skrivit att man ska vara vaksam på försämringar, och det har vi verkligen verkligen fått på vår tjänst. det lär ju vara eftersom många av oss är rätt forcerade att köpa ps+ eftersom vi spelar online. samtidigt så finns det imo inget annat alternativ på konsolmarknaden än just sony. jag vill ju inte få sämre grafik eller lägre fps, jag vill inte ha en sämre kontroll ELLER en konsol som det inte tillverkas spel till.
kom igen, nintendos nx, vi behöver konkurrens för att sony ska behöva locka köpare ![]()
Postad 03 April 2016 - 17:52
Förstår inte varför du pratar om spel till PS Vita, har du en PS Vita så att det påverkar dig?
när jag köpte ps+ stoltserade sony med att kvaliteten skulle vara... om det var 70 eller 80% på metacritic. jodå, det har dom inte lyckats med något vidare
För de har aldrig sagt att alla spel ska ha det, det är du som har missuppfattat. De menade att vissa av spelen kommer ha över 70.
Här är PS3-spelen februari 2012, riktiga tophits.
Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars PS3 (PSN) $10 67 Mahjong Tales: Ancient Wisdom PS3 (PSN) $10 47 Inferno Pool PS3 (PSN) $10 66 Hamsterball PS3 (PSN) $10 61 Fatal Inertia EX PS3 (retail) $30 63 Battle Fantasia PS3 (PSN) $20
67
Här är resten. (nej inte jag som har lagt tid på att kompilera)
Jag ser ingen "verkligen, verkligen" försämring av tjänsten, jag ser att PS3 fick massa indiespel i början precis som PS4 har fått och sedan efter E3 typ 2 år efter launch så började de med mer regelbundna butiksspel. Ju längre tid som gick, desto fler AAA-spel kunde släppas som därmed höjde genomsnittsbetyget. Samma sak kommer hända på PS4 tids nog.
Men om ni tror att det är för att Sony skiter i kunderna så kommer vi ju aldrig få några butiksspel på samma sätt, för varför lägga pengar på det när de leder och de kommer att leda generationen ut. Vi får väl vänta lite och se vem som hade rätt helt enkelt ![]()
Redigerat av Zoiler, 03 April 2016 - 17:53.
Postad 03 April 2016 - 21:59
Hur får man top rated games at no extra cost om inte via instant game collection?
Postad 03 April 2016 - 23:46
Det positiva är ju att man slipper ladda ner om man inte gillar spelen. Tror det är många som tycker spelen är kul ändå. Sedan att man får dom "gratis" från en tjänst man har främst för att spela MP är ju bonus.
Räknar man på att det är 3 spel i månaden så är kostnaden 13.3kr per titel PLUS att man har tillgång till MP, rabatter osv. Sedan om man har alla konsoler från Sony så blir pengen ännu billigare per titel.
Har sagt det förr... Fattar inte hur man kan orka klaga månad efter månad på att allt är skit.
Postad 04 April 2016 - 00:45
Farfar, tänk dig att du bor på ett äldreboende. Maten suger fett, men du kan ju bo där iaf.
Rätt vad det är så blir maten väldigt god och personalen blir som bonus trevlig.
Efter två år byter boendet ägare och maten blir sämre, personalen sur och du missnöjd.
Lyfter du inte kritiken mot ditt äldreboende bara för att du bor där?
Postad 04 April 2016 - 07:13
Du är skön du iaf lillphilip.
Du är lite som en pensionär... Klagande och gnällig
Postad 04 April 2016 - 07:35
Postad 04 April 2016 - 09:19
Har sagt det förr... Fattar inte hur man kan orka klaga månad efter månad på att allt är skit.
Varför har du sagt det förr? Hur orkar du upprepat klaga på att andra klagar? Den typen av kommentar: "skriv inte om du inte gillar/varför orkar ni klaga" är förutom att det är glashuskastning den lägsta form a kommentar på diskussionsforum.
Jag kanske skulle dra ett bättre exempel om varför det är värt att lyfta kritik.
Farfar, tänk dig att du bor på ett äldreboende. Maten suger fett, men du kan ju bo där iaf.
Rätt vad det är så blir maten väldigt god och personalen blir som bonus trevlig.
Efter två år byter boendet ägare och maten blir sämre, personalen sur och du missnöjd.
Lyfter du inte kritiken mot ditt äldreboende bara för att du bor där?
Sapolski, en gubbe som forskar i bl a stressrelaterade sjukdomar, skrev att när äldre på äldreboende plötsligt fick besök av unga som pratade med dom och intresserade sig för dom så mådde de mycket bättre. De som fick kontrollera tiden när mötena skulle ske fick lägre stressnivåer än de som fick mötena oförberett men alla blev gladare och mindre stressade.
Sen när testerna var klara och mötena upphörde mådde alla sämre än de gjorde innan mötena påbörjades. ![]()
Så din upprördhet har visst stöd i vetenskap
. Helldivers är grymt! Du "missar" återkommande att nämna den pärlan!
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 04 April 2016 - 09:36.
Postad 04 April 2016 - 09:29
Rocket League gjorde att PSN var värt en årsprenumeration xD Hate/love spel alltså.
Postad 04 April 2016 - 10:30
Varför har du sagt det förr? Hur orkar du upprepat klaga på att andra klagar? Den typen av kommentar: "skriv inte om du inte gillar/varför orkar ni klaga" är förutom att det är glashuskastning den lägsta form a kommentar på diskussionsforum.!
Hur orkar du klaga på att jag klagar att andra klagar?
Men jag har inte klagat på att andra klagar nu. Bara att jag inte förstår att man gör det varje månad. Har väl lika mycket rätt att skriva som vem som helst. Jag väljer bara inte att klaga på saker som kostar mig knappt 10:- för att jag inte gillar det.
Hade dom däremot tagit bort spelen helt så hade jag klagat, inte för själva spelen utan för att dom ändrar i tjänsten dom utlovat.
Postad 04 April 2016 - 11:22
Ok, vad jag menar är att det är ok att hissa och dissa och säga att nån som klagar har fel för att [reazons], men inte bara säga "håll snattran" till de som jämrar sig och klagar mer än vad man själv tycker är rimligt. För det är ännu mindre kul än att det klagas för mycket.
Postad 04 April 2016 - 12:12
Din kommentar avsåg uppnå samma resultat eftersom anledning till klagomål fanns att tillgå. "Fattar inte" skrev du. Förklaring fanns redan och den kan inte anses alltför svårförståelig. Om man avfärdar någon utan att bemöta ståndpunkten så är det samma sak som att be någon hålla tyst. Bättre är att inte ta ställning (varken avfärda eller sympatisera) eller om man tar ställning, ge en anledning till det.
Du menade kanske inget illa och det kan tyckas att jag drar på stora växlar för sånt här men jag är fan allergisk mot denna typ av respons, av samma kategori kommentar som "deal with it" (provokation istället för förminskande) eller kalla kritik för "gnäll" (förminskande).
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 04 April 2016 - 12:46.
Postad 04 April 2016 - 12:28
En gång i tiden (typ 2012) pratade Sony om Top Tier Games. Då såg de hur mycket pengar MS tjänade på Xbox Live och ville ha av den kakan. Nu när man måste ha det för att spela online så kan vi konstatera att man inte basunerar ut det lika högt och tydligt.
Postad 04 April 2016 - 12:47
Din kommentar avsåg uppnå samma resultat eftersom anledning till klagomål fanns att tillgå. "Fattar inte" skrev du. Förklaring fanns redan och den kan inte anses alltför svårförståelig.
Var bara en notering i mitt inlägg. Men kul att du engagerar dig så fort jag skriver något.
Att man inte gillar alla spel förstår jag helt klart men att man varje månad säger samma sak (förutom titel på spel) det är det jag inte förstår och ändring lär det inte bli sålänge man inte försöker göra något åt det mer än att skriva på ett forum som garanterat Sony inte läser.
Postad 04 April 2016 - 14:41
Jämförelsen är ju skitbra
ge mig bra mat och glada arbetare, inte pölsa och sura miner. Och det är typ pölsa jag kände när jag testat dom flesta spel vi fått. Jag gillat två indiespel hittills. Unfinished swan och mercenary kings. Iofs, dead nation också. Och det där bilflipperspelet. Annars har det varit lite tunnsått. Är kräsen eventuellt
Transistor? ![]()
Men problemet med din retorik är att du jämför slutet av PS3:s livstid mot början av PS4:s, så det är klart du upplever det som sämre i så fall. Men tjänsten i sig har inte försämrats nämnvärt, det var mycket indiespel i början av PS3 och de var inte alltid över 70, eller hur?
Det rimliga är att jämföra PS3:s början med PS4:s början och då ser taktiken rätt likadan ut. Många tror att de ska ge bort massa AAA-spel precis som de gjorde med PS3 de sista åren, men det är inte samma utgångsläge.
Det kommer vara samma sak med PS5 sen, oavsett om Sony ligger i ledningen eller inte.
Postad 04 April 2016 - 14:59
XX, kommunistfarfar (Ja, det är faktiskt hans officiella smeknamn sedan destinytiden
Postad 04 April 2016 - 18:42
Nej, jag jämför med min egen upplevelse. Jag hade inte ps+ i början.
Ja din egen upplevelse och det jag sa är samma sak. Då blir jämförelsen inte rättvis, eller 1:1, även om det bara är den du har att utgå ifrån. Det är alltså inte konstigt att du inte får samma spel nu som då.
Det är precis så enkelt som att det måste gå tid. Det är en cykel.
Sen så kan man även argumentera att även vita och ps3-spelen sjunkit ordentligt, ty det har dom. Riktigt ordenligt.
Jasså, under vilka perioder och vad är snittbetyget under de perioderna du menar?
Undrar om de ger bort Uncharted Collection tills Uncharted 4? Vore väl ett bra drag för att öka hajpen. Kanske lite för nytt, men de kan ge bort UC2 på PS3 om de inte redan gjort.
Redigerat av Zoiler, 04 April 2016 - 18:46.
Postad 04 April 2016 - 19:04
Ta det senaste halvåret mot våren 2013-ish.
Tre månader under 2013 mot senaste halvåret, vad ska vi få ut för nyttig statistik av det då?
.
Om du vill ge övertygande statistik för argumentet, så är det optimala att göra ett kurvdiagram över alla åren för att se om det verkligen har blivit så himla mycket sämre. Jag orkar inte, men någon annan kanske ![]()
Postad 04 April 2016 - 19:13
Sen är det intressant att du säger senaste halvåret, ska vi gå tillbaka i tråden och se när du började klaga ^^?
Gissar på två år men...
Nämen titta, här är du från 17 juni 2013:
släpps dom nya spelen i månadsskiftet? finns några rykten om vad det kan tänkas vara för spel? jag håller på att tanka hem alla som kommit nu, men har fått blodad tand för ps+ efter att ha ägt det i över ett halvår utan att ladda hem något (efterbliven som man är).
Verkar inte som du laddade ner några spel under våren 2013 och inte nu heller. Experten har uttalat sig om kvaliteten hahaha
Redigerat av Zoiler, 04 April 2016 - 19:20.
Postad 04 April 2016 - 19:22
Postad 04 April 2016 - 19:36
Ja, jag är också 200 på att du tror att du är 200, vad sen verkligheten är är en annan femma
. Men du var gladare över spelen förr, det ska sägas. Inte säkert att de hade högre snitt då dock, kanske bara passade dig bättre.
Fast det är bara en sidodiskussion, men hade varit roligt att veta ändå ![]()
Kul att läsa gamla inlägg:
Nu i början får vi en mängd indiespel samt driveclub ps+ ed (troligtvis en halvversion av spelet). Vi kommer nog få ps4-spel då och då, men inte alls många i början med tanke på kravet på minst 80 % i metacritic. Sen så vill dom väl inte ge bort färska nya spel första halvåret, men efter det så sätter jag tummen på att infamous dyker upp gratis![]()
Om du bara hade vetat...
Jag kommer ALDRIG göra mig av med min ps3. Såvida gaikai inte ersätter ps3 helt och hållet. Tänk på att vi kommer att få the last of us så småningom
Ja, till psn+ dvs.
Fortfarande inte hänt va? Haha. Och du har väl fortfarande inte spelat det.
1 mars 2014:
Om inte annat så är det där dom kommer tvingas lägga krutet
Jag ser fram emot när killzone släpps om typ 12 månader. Då ka ske man redan köpt det iofs![]()
![]()
Runt mars 2014 började du klaga på förseningar och försämringar iaf ![]()
Postad 05 April 2016 - 08:50
Postad 08 April 2016 - 15:54
Någon som provat spelen denna månad? Lade till dem i kön utan att egentligen veta varför men hittills är det nog bara Rocket league av alla PSN+ lir som jag spelat mer än en gång... Säger kanske mer om mig än spelen iofs då iaf transistor och First light troligtvis är ok om jag någon gång bootar upp dem. Med Witcher 3, Dark Souls II i backloggen känns det inte som det kommer bli så mycket PSN+ spel den närmaste tiden...
Postad 08 April 2016 - 16:57
Någon som provat spelen denna månad? Lade till dem i kön utan att egentligen veta varför men hittills är det nog bara Rocket league av alla PSN+ lir som jag spelat mer än en gång... Säger kanske mer om mig än spelen iofs då iaf transistor och First light troligtvis är ok om jag någon gång bootar upp dem. Med Witcher 3, Dark Souls II i backloggen känns det inte som det kommer bli så mycket PSN+ spel den närmaste tiden...
Inte ännu, men av de vi fick nu så är det nog enbart Zombi som jag kommer ladda ner...
Postad 08 April 2016 - 20:32
Sen va det lite för mycket inputlag imo, typ som jag tycker i far cry 4... är jättekänslig för sånt... kan inte ha på vertikal synk på när jag spelar pc heller... har inte haft vert synk på sen CRT tiden
Redigerat av Garrett, 09 April 2016 - 10:30.
Postad 27 April 2016 - 19:03
Lite Micro Machines över bilspelet och ett strategispel är ju kul det med!!
http://feber.se/spel...tation_pluserb/
Postad 27 April 2016 - 19:06
Nu är spelen presenterade, ser kul ut på PS4.
Lite Micro Machines över bilspelet och ett strategispel är ju kul det med!!
http://feber.se/spel...tation_pluserb/
Ja det såg faktiskt inte helt värdelöst ut den här månaden. Jag är chockad men det återstår dock att prova spelen innan ett utlåtande kan ges.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?