Det är ju det enklaste n00b vapnet. Snorungar som inte vet hut och saknar talang använder det. Om det kryllar tyvärr av dem!!!alla verkar springa omkring med USAS... jag lyckas inte hitta hur man låser upp den så man sj. får testa den? (:
Battlefield 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(26)
|
199:- | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 27 December 2011 - 19:40
Postad 27 December 2011 - 21:46
???
Han menade tipset om att man trycker på styrkorset åt vilket håll man vill kliva ur tanken, så man slipper kliva ut på sidan där någon står och skjuter på
Postad 27 December 2011 - 22:32
Var vänlig mata inte trollen, tack.Men då är det ju tur att det finns proffs som dig Numero2
Postad 28 December 2011 - 00:26
Men då är det ju tur att det finns proffs som dig Numero2
Aldrig påstått att jag är elite eller spelar professionellt i lag.
Men jag är tillräckligt skicklig för kunna sikta med ett vanligt vapen. :-)
Var vänlig mata inte trollen, tack.
OMNOMNOMNOM!!!
Redigerat av Numero2, 28 December 2011 - 06:29.
Postad 28 December 2011 - 08:28
En fråga, när man ska ut ur pansarvagnen. Finns det något sätt att bestämma vilken riktning man hoppar ut ur. Händer ganska ofta att man hoppar ut framför när man ska ut och reparera, vilket ofta slutar med att man dör ganska omgående.
håll in styrkorset(åt det hållet du vill hoppa ur) och tryck sedan cirkel.
Lyssna inte på Fahla nu kära vänner, man hoppar ur forden åt de hållet som man siktar t ex maingunnen eller kulsprutan åt i tank`sen.
Siktar du med tanken åt vänster så kan du trycka hur mycket du vill åt höger o du kommer endå hoppa ur på vänster sida ur tanken.
(om du inte hunnit vrida kanonen åt höger såklart
Ola: Nej USAS`en är som alla andra vapen. Man måste veta hur man använder den.
Så fort de diffar mer än 10-15m så har ju de flesta vapnena helt klart övertaget.
Postad 28 December 2011 - 08:37
Postad 28 December 2011 - 12:22
Det var helt underbart! Har fasen aldrig varit med en enklare runda av CQ Metro där vi kommer in på servern och ligger under med 100 tickets och vi vinner med 90 tickets tillgodo enbart på grund av humlorna!
Nästan så jag vill brista ut i sång, men jag besparar er den biten av ren barmhärtighet!
Postad 28 December 2011 - 13:11
Postad 28 December 2011 - 13:12
Jag ska härmed uttrycka min kärlek till er som surrar runt med dessa humlor som även kallas för mav, vad ni än gör fortsätt med det, spelade igår där vi hade 2 st humlor som for runt och verkligen lyste upp kartan med alla fiender.
Det var helt underbart! Har fasen aldrig varit med en enklare runda av CQ Metro där vi kommer in på servern och ligger under med 100 tickets och vi vinner med 90 tickets tillgodo enbart på grund av humlorna!
Nästan så jag vill brista ut i sång, men jag besparar er den biten av ren barmhärtighet!
Hehe dom fyller faktiskt många funktioner de där. Sjukt störande att ha en sån efter sig som försöker roadkilla en, det fångar uppmärksamhet. Och som du sa att de lyser upp alla på minikartan
Postad 28 December 2011 - 13:41
CQ Metro?? Är man inte typ alltid inomhus till 85% på den kartan? ^^
Jodå, men vet du hur många som står runt ett hörn så tar du alla, vet du inte så blir man dödad
Postad 28 December 2011 - 14:27
Postad 28 December 2011 - 14:55
Postad 28 December 2011 - 14:56
Har snart låst upp alla i CoOp, det sista var ju bra enligt många, är det ännu ett av de bättre?
Har även låst upp det första då man skall bränna ihjäl en snubbe med blåslampan och sen laga lite fordon. HK någonting heter bössan.
Famas finns ju bara till Medic, vilket jag också låst upp, men föredrar engineer då de har minor.
Så förslag på bra vapen mottages tacksamt.
Postad 28 December 2011 - 15:04
Postad 28 December 2011 - 15:28
Jag ska härmed uttrycka min kärlek till er som surrar runt med dessa humlor som även kallas för mav, vad ni än gör fortsätt med det, spelade igår där vi hade 2 st humlor som for runt och verkligen lyste upp kartan med alla fiender. Det var helt underbart! Har fasen aldrig varit med en enklare runda av CQ Metro där vi kommer in på servern och ligger under med 100 tickets och vi vinner med 90 tickets tillgodo enbart på grund av humlorna! Nästan så jag vill brista ut i sång, men jag besparar er den biten av ren barmhärtighet!
Jag försöker iallafall så gott jag kan
Redigerat av novaland, 28 December 2011 - 15:29.
Postad 28 December 2011 - 16:41
Jag försöker iallafall så gott jag kan
Jag ser att du måste vara en riktigt irriterande sate! HÄRLIGT!
Postad 28 December 2011 - 16:59
Så jävla mycket roligare när man sitter o spelar flera med headset. eller vi kör skype då headseten inte är så bra till PS3 tycker jag
Själv har jag lyckats laga några fordon några gånger..
(Måste vara en bugg för så jävla många gånger har jag inte reparerat polarens Helikopter)
Postad 28 December 2011 - 19:11
Jävligt underbart spel! Enda tråkiga är som en del säger! USAS 12 med sprängskott.
Så jävla mycket roligare när man sitter o spelar flera med headset. eller vi kör skype då headseten inte är så bra till PS3 tycker jag
(Måste vara en bugg för så jävla många gånger har jag inte reparerat polarens Helikopter)
hehe snyggt! låter som man ska ha med dig då man kör helikoptern då ;D
några som ska köra något ikväll? mår lite sådär men tänkte panga någon timme eller två, PSN: Felicia6
skriv typ mhb i meddelandet så man vet (:
Postad 28 December 2011 - 20:06
Jävligt underbart spel! Enda tråkiga är som en del säger! USAS 12 med sprängskott.
PSN: h0gb3rg1
Vi kör också ett större sällskap med Skype.
Fast det är ju en jävla skit design på den kartan när det gäller CQ. Ska man spela CQ är det B2K som gäller imo.
Instämmer helt. Battlefield ska ha stora rymliga banor. De trånga tillhör COD och ogillas starkt!
Instämmer helt. Så långe man använder den när läger är under kontroll. Det vill säga när man åtminstone har 1-2 baser. Förstår mig inte på de som ligger i spawn med mortar och humla när man ligger under. Då behövs alla på slagfältet.Jag ska härmed uttrycka min kärlek till er som surrar runt med dessa humlor som även kallas för mav, vad ni än gör fortsätt med det, spelade igår där vi hade 2 st humlor som for runt och verkligen lyste upp kartan med alla fiender.
Postad 28 December 2011 - 20:15
Det är nog en liten bugg, blev lite häpen jag med när jag valde den och såg att man hade 854.+en massa siffror, men det är nog vad det set ut att vara, ett decimaltecken, för när jag sen dog av Bad Luck och fick se mina egna tags så stod det bara 854 repairs.
Redigerat av AndyRebel, 28 December 2011 - 20:18.
Postad 29 December 2011 - 01:18
Postad 29 December 2011 - 01:50
Fråga: Vilken light machinegun är att föredra? Har bara kört med M249an hittils och inte sett anledning att byta. Men jag tänkte om någon annan kört igenom alla? Kanske finns någon som är vassare?
Jag körde M249 tills jag fick M60E4 som ersatte den helt!
Extended Mag , Foregrip samt Kobra RDS kör jag på De flesta LMG
Postad 29 December 2011 - 06:37
Postad 29 December 2011 - 08:17
Själv tycker jag bäst om M240B, M60 känns allt för slö och sprider ju skotten som en snöslunga.
Har också upplevt det. I början var M60 kanon, men sedan gjorde dem nog om den.. nu känns den som att den har för låg rate of fire plus att spridningen är ganska rejäl. Jag kör med Type-88 som kommer från physical warfare pack om jag kör med något tyngre vapen, arnars har jag fastnat för pp-19
Generellt om man vill ligga och täcka en korridor (typ i grand basar eller liknande), så vill man ju inte ligga och skjuta hela tiden.. eller kanske i conquest grand basar, men arnars vill man ju ligga och lurpassa och skjuta när man ser fienden och inte behöva ladda om. Då får man ju inte glömma att den tid som man ser fienden tills att första skottet avlossas är viktig. Det är den tid som fienden har tid att skjuta dig på. M60 tycker jag har ganska lång tid till första skottet.. och då hjälper det inte mycket :-(
Postad 29 December 2011 - 08:40
Tror det är dags att göra en vett och etikett lista som ska publiceras offentligt på någon server. Det är något hårresande att se hur vissa uppför sig online.
....massa text...
Om någon redan kommit över en BF3 vett och etikett lista så publicera gärna den! :-)
Jag tror faktiskt inte det är en allt för dum idé. För jag tror inte alla (en del kanske men långt ifrån alla) som gör dessa fel som bättre spelare retar sig på, gör dem just bara för att retas, utan för att man inte vet riktigt hur man spelar teamplay. Jag kan bara utgå från mig själv när jag säger att tack vare VOIP:en ickevarande och frånvaron av en dator jag kan koppla headsetet till (dvs skype är inget alternativ) i kombination med att jag inte haft någon kompis som gillar krigsspel (innan man hamnade här på mhb såklart!
Så för att sammanfatta, jag tror att om man lyckats få ihop någon dylik lista med lite tips och allmänt vett på slagfältet tror jag alla skulle få en ännu mer underbar spelupplevelse.. Eller har jag fel?
Redigerat av PerJohan80, 29 December 2011 - 08:41.
Postad 29 December 2011 - 08:41
Har också upplevt det. I början var M60 kanon, men sedan gjorde dem nog om den.. nu känns den som att den har för låg rate of fire plus att spridningen är ganska rejäl. Jag kör med Type-88 som kommer från physical warfare pack om jag kör med något tyngre vapen, arnars har jag fastnat för pp-19
Man har ju trots allt egen ammo till den =)
Generellt om man vill ligga och täcka en korridor (typ i grand basar eller liknande), så vill man ju inte ligga och skjuta hela tiden.. eller kanske i conquest grand basar, men arnars vill man ju ligga och lurpassa och skjuta när man ser fienden och inte behöva ladda om. Då får man ju inte glömma att den tid som man ser fienden tills att första skottet avlossas är viktig. Det är den tid som fienden har tid att skjuta dig på. M60 tycker jag har ganska lång tid till första skottet.. och då hjälper det inte mycket :-(
Egen ammo? Är inte physical warfare pack gratis för alla nu?
M60:n funkar ju bra som understödsvapen, trycka ner fienden. Det är många som inte tänker på suppresive fire, tycker själv det är drygt som fan när nån sitter och pepprar för fullt och skärmen blir helt suddig.
Postad 29 December 2011 - 08:43
Sen fixa ja 100 kills med Assault rifle lite snabbt med Famas`en o tänkte att ja skulle fixa 100 snabba med LMG!
O fan ja tänkte **** vilken skillnad på M60 o Famas byssan de var! Men de kanske är så enkelt att de nerfat M60in.
Postad 29 December 2011 - 08:55
Fråga: Vilken light machinegun är att föredra? Har bara kört med M249an hittils och inte sett anledning att byta. Men jag tänkte om någon annan kört igenom alla? Kanske finns någon som är vassare?
MG36 är min absoluta favoritbössa i supportklassen.
Edit: jag kanske skulle skriva varför jag tycker det också. Jag anser att den har en perfekt rate of fire (750), detta kombineras med låg rekyl och bra precision (speciellt efter ett tags smattrande då du i princip bara kan peka bössan mot ett mål och de flesta skotten sitter spot on). Funkar väldigt bra för att trycka tillbaka fienden, en perfekt LMG.
Redigerat av Pansarhund, 29 December 2011 - 09:04.
Postad 29 December 2011 - 09:23
Jo den är riktigt nice synd bara att den inte funkar på B2K banorna bara. Vilket för min del gör den helt värdelösMG36 är min absoluta favoritbössa i supportklassen.
Edit: jag kanske skulle skriva varför jag tycker det också. Jag anser att den har en perfekt rate of fire (750), detta kombineras med låg rekyl och bra precision (speciellt efter ett tags smattrande då du i princip bara kan peka bössan mot ett mål och de flesta skotten sitter spot on). Funkar väldigt bra för att trycka tillbaka fienden, en perfekt LMG.
Postad 29 December 2011 - 09:31
http://youtu.be/nYXqXm_LLHg
Var det ens nån skillnad på MW vapnen? Tyckte alla lät likadant :S snacka om trist!
I battlefield kan man ju höra skillnad vilka vapen som avfyrs iallafall.
Postad 29 December 2011 - 10:01
Har sett flera posta åsikter om detta inlägg som startade "hur ska jag spela BF3?"Tror det är dags att göra en vett och etikett lista som ska publiceras offentligt på någon server. Det är något hårresande att se hur vissa uppför sig online.
Folk som skjuter i tomma intet med vapen/tank och avslöjar ens position utan anledning.
Engineers som sitter med i tank och skjuter kulspruta på fiende tank istället för att gå ur och reparera.
Medics och assaults som inte ger ammo eller hälsa på begäran. Köp ett par riktigt hörlurar så ni hör bättre!
Lampor som ska lysas i ansiktet på andra. Det finns en av knapp, använd den!
Om jag sitter som förare i tank, går ut och reparerar så vill jag sedan hoppa in som förare igen, inte skytt.
Tar fordon från startplatts och åker iväg, ensamma. Det finns plats för flera lagkamrater så vänta på dem.
Men jag tror att det jag blir mest förbannad på är alla (värsta svordomen ni kan komma på) som ser mig jaga en fiende for att kniva honom. Så skjuter dom honom...
Kan man inte bara fatta läget och skjuta mot någon annan istället och låta mig få sätta kniven i fienden. Så jävla XP kåt kan man inte vara!!!
Listan kan göras lång. Ibland undrar jag om logiskt tänkande inte existerar i ens omgivningen.
Om någon redan kommit över en BF3 vett och etikett lista så publicera gärna den! :-)
vi som spelat BC2 och vissa BF2 med varann har redan förstått allt ovan, finns dock nya som sagt som inte riktigt förstått detta med och försöker
även om jag tycker helt annourlunda gällande "Om jag sitter som förare i tank, går ut och reparerar så vill jag sedan hoppa in som förare igen, inte skytt." Jag bryr mig inte ett skit om jag får vara gunner istället då detta är teambaserat spel och vi alla vet att sekunderna är jävligt viktiga när ens tank blir attackerad från alla möjliga håll. Då är inte min primära tanke att vafan! sluta sno min min tank! utan, bra att du hoppar in och fortsätter döda! så vår tank lever vidare och kan ta nästa checkpoint med. där sen på vägen till nästa kan byta om du eller den personen nu vill det. Fast om det bara gäller personer som med flit snor ens tank när man reparerar den så absolut! hoppas han dör snarast med en kniv i ryggen!
Jag vill alltid vinna och alltid prestera max men det innebär inte att mina squadmembers eller teamm8s ska spela för mig, utan att jag spelar med dom.
Har starka funderingar på att nu släppa allt hopp om att DICE ska göra vad dom lovat..... att fixa VOIP. så ska prova att köra med lågt ljud utan lurar och synca mitt SONY BT headset till Laptoppen och kör SKYPE... spelet har helt enkelt blivit tråkigt nu när man inte kan öka sin squadeffektivitet. Tröttnar nu som fan på att inte kunna påpeka/hjälpa och prata attack/defensiv planering.
//Cellan
Ja här är det hands down till BF3Var det ens nån skillnad på MW vapnen? Tyckte alla lät likadant :S snacka om trist!
Redigerat av Unregistered70c626f4, 29 December 2011 - 10:02.
Postad 29 December 2011 - 10:16
Men heja, börja med att höja ljudet på mw3 klippet å sluta läsa aftonbladet.Var det ens nån skillnad på MW vapnen? Tyckte alla lät likadant :S snacka om trist!
Ja jag vet att BF3 har bättre ljud men kom igen...
/W
Postad 29 December 2011 - 10:23
Har starka funderingar på att nu släppa allt hopp om att DICE ska göra vad dom lovat..... att fixa VOIP. så ska prova att köra med lågt ljud utan lurar och synca mitt SONY BT headset till Laptoppen och kör SKYPE... spelet har helt enkelt blivit tråkigt nu när man inte kan öka sin squadeffektivitet. Tröttnar nu som fan på att inte kunna påpeka/hjälpa och prata attack/defensiv planering.
//Cellan
Ja jag håller med. Skulle börja gråta av glädje om det fixades! I stort sett varje gång jag spelar så sitter jag på Skype med Marcuzzi, och det kommer in flera andra MHB:are som inte kör skype. Det finns liksom ingen mening med en squad då, när inte alla kan prata med varandra. Jag gillar inte att vara tvungen att använda Skype och jag gillar inte att andra får sitta och prata med sig själva i spelets VOIP.
Postad 29 December 2011 - 10:27
Men heja, börja med att höja ljudet på mw3 klippet å sluta läsa aftonbladet.
/W
Haha va?
Postad 29 December 2011 - 10:44
Men heja, börja med att höja ljudet på mw3 klippet å sluta läsa aftonbladet.
/W
Nej, det hjälpte inte att höja heller.
Postad 29 December 2011 - 11:22
erkänn nu Puff, du saknar höra mig med grov skånska skrika. FÖR H-E-L-V-E-T-E PUFF! AMMOOOOOOOO!Ja jag håller med. Skulle börja gråta av glädje om det fixades! I stort sett varje gång jag spelar så sitter jag på Skype med Marcuzzi, och det kommer in flera andra MHB:are som inte kör skype. Det finns liksom ingen mening med en squad då, när inte alla kan prata med varandra. Jag gillar inte att vara tvungen att använda Skype och jag gillar inte att andra får sitta och prata med sig själva i spelets VOIP.
Redigerat av Unregistered70c626f4, 29 December 2011 - 11:23.
Postad 29 December 2011 - 11:26
erkänn nu Puff, du saknar höra mig med grov skånska skrika. FÖR H-E-L-V-E-T-E PUFF! AMMOOOOOOOO!
Hehe jo, fast det är mer "Faufan haur kounde den dä jauvulen döuda maj!!"
När man hör dig i spelets VOIP så vet man att det hänt nåt tråkigt
Postad 29 December 2011 - 11:31
hahahahahahahah så jävla sant!Hehe jo, fast det är mer "Faufan haur kounde den dä jauvulen döuda maj!!"
När man hör dig i spelets VOIP så vet man att det hänt nåt tråkigtRAGE!!
Postad 29 December 2011 - 12:18
Men de kanske är så enkelt att de nerfat M60in.
De gjorde detta i senaste uppdateringen, innan gjorde M60n mera skada. Det senaste jag hörde var att de var missnöjda med att den gör för lite skada nu så efter nästa kommande uppdatering ska den åsamka mer skada. Jag var ett stort fan av M60 innan de nerfade ner den för mycket
För övrigt så kommer Famas nerfas ner i framtiden
Redigerat av Fjant, 29 December 2011 - 12:19.
Postad 29 December 2011 - 12:38
men det viktiga vi måste ta från allt prat om nerfande angående vapnen och övriga fixar till kommande uppdatering och patch är allt prat dom gjort om VOIP..............................Att dom aldrig kan bestämma sig
Postad 29 December 2011 - 12:46
Frågan är om man ska börja spela med ett annat vapen för bättre distans i assaultklassen (om de nu nerfar FAMAS). M16A3, AN-94 eller L85A2 står det nog mellan (som jag ännu inte låst upp tack vare squad tdm som är helt omöjligt att vinna i public). M416 gillade jag i och för sig, kanske ska gå över till den för distansskyttet. Vad säger panelen? Vilken funkar bäst för lite större avståndsskytte?
Postad 29 December 2011 - 12:59
Ja det måste väl vara någon bugg på MG36an.Jo den är riktigt nice synd bara att den inte funkar på B2K banorna bara. Vilket för min del gör den helt värdelös
För när jag spelar så håller man vapnet mitt framför ansiktet, vilket typ blockera hela synfältet...
Postad 29 December 2011 - 13:05
Ja det måste väl vara någon bugg på MG36an.
För när jag spelar så håller man vapnet mitt framför ansiktet, vilket typ blockera hela synfältet...
Ja, det är en bugg. Eller så är det ett sätt att implementera "vit flagg i paintball" dvs. jag ger mig!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden
3 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?