Netflix!
3878 svar till detta ämne
Postad 06 januari 2015 - 18:57
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
någon som kan tipsa om bra engelska tv serier eller filmer på svenska netflix? svårt att få fram tycker jag.
ser på broadchurch nu och den är grymt bra. Brukar gilla engelsa grejer mer än amerikanska. Så har ni tips tar jag tacksamt emot det 
The Bletchley CircleLutherSpooksWhitechapelRipper StreetTyst vittneAbove SuspicionMisfitsThe Great Train RobberyHouse of Cards Trilogy (BBC)Being HumanDalziel & PascoeRobin HoodDär har du några.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 06 januari 2015 - 18:58.
Postad 06 januari 2015 - 20:28
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Postad 07 januari 2015 - 06:01
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Det går att söka fram: Bläddra-tv-underrubrik-brittiska
Jo jag såg det när ja gick in på en brittisk serie. Då fanns det brittiska tv draman och brittisk tv serier (tror jag) Men såg inget sånt när jag gick in på en film
Postad 07 januari 2015 - 17:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
nu har jag sett färdigt på broadchurch. Jäklar vad jag gillade den serien. Går och tänker på den hela tiden 
olivia colman är grym
Postad 08 januari 2015 - 12:28
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
MÅSTEN: SherlockSurvivorsDr Who är riktigt bra om man ger den lite tid. Torchwood är också bra och utspelar sig i samma universum men har en mörkare ton. Bägge är sci-fi menad för unga sinnen.
Redigerat av Christopher_A, 08 januari 2015 - 12:32.
Postad 08 januari 2015 - 15:09
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
nu har jag sett färdigt på broadchurch. Jäklar vad jag gillade den serien. Går och tänker på den hela tiden  olivia colman är grym
Kan rekommendera Line of Duty. Tyvärr verkar den inte finnas på Netflix nu, trots att det står här att den ska ha kommit till Svenska Netflix 19 juni. Kanske kommer tillbaka.
Postad 08 januari 2015 - 16:54
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
tack för tips.
Det jag gillrade mycket med broadchurch var den gemytliga småstad/sammhälle stämningen. Allt lite lugnare och alla känner alla och så.
inte som alla intensiva amerikanska serier.
Man kunde verkligen njuta av denna. Söker mer sånt i både film och serier
Postad 08 januari 2015 - 17:22
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Är sugen på Peaky Blinders
Postad 08 januari 2015 - 18:53
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3 282 inlägg
Någon som är insatt i "Barn" läget på Netflix.
Kan man begränsa ett konto till att bara använda Barn läget och därmed heller inte se ens omslag på de filmer som inte är för barn.
På de flesta tjänster som jag varit i kontakt har man kunnat se utbudet men inte se själva programmet före man knappat in en pinkod.
Skulle vilja ha en "låst" tjänst där inte ens lockelsen eller frustrationen över övrigt utbud uppstår.
Postad 08 januari 2015 - 20:41
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Någon som är insatt i "Barn" läget på Netflix. Kan man begränsa ett konto till att bara använda Barn läget och därmed heller inte se ens omslag på de filmer som inte är för barn. På de flesta tjänster som jag varit i kontakt har man kunnat se utbudet men inte se själva programmet före man knappat in en pinkod. Skulle vilja ha en "låst" tjänst där inte ens lockelsen eller frustrationen över övrigt utbud uppstår.
https://help.netflix.com/en/node/264
Postad 08 januari 2015 - 21:08
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Någon som är insatt i "Barn" läget på Netflix. Kan man begränsa ett konto till att bara använda Barn läget och därmed heller inte se ens omslag på de filmer som inte är för barn. På de flesta tjänster som jag varit i kontakt har man kunnat se utbudet men inte se själva programmet före man knappat in en pinkod. Skulle vilja ha en "låst" tjänst där inte ens lockelsen eller frustrationen över övrigt utbud uppstår.
Hur stora är barnen? Min erfarenhet var att det var lättare att ge mina barn som är 9 och 12 år ett vuxenkonto och diskutera med dem vad de kunde se och inte då Netflixs barnkonto ibland har väldigt snäva begränsningar. Och jag har testat olika inställningar med äldre barn och tonåringar men delar som de borde kunna se vara fortfarande låsta, som Violetta. Men är de yngre så skapa ett riktigt konto åt dem och gör som tobbe79 föreslår.
Postad 09 januari 2015 - 11:12
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hur stora är barnen? Min erfarenhet var att det var lättare att ge mina barn som är 9 och 12 år ett vuxenkonto och diskutera med dem vad de kunde se och inte då Netflixs barnkonto ibland har väldigt snäva begränsningar. Och jag har testat olika inställningar med äldre barn och tonåringar men delar som de borde kunna se vara fortfarande låsta, som Violetta. Men är de yngre så skapa ett riktigt konto åt dem och gör som tobbe79 föreslår.
De kan ha ett vanligt konto men man kan ändå åldersbegränsa det. Barn-läget är kasst då det tex inte finns "Min lista" i det läget. Enda poängen är på iPad då det har ett barnvänligare grännsnitt, men på Apple TV suger Barn-läget då det där knappt finns något annat än "Rekommendationer".
Postad 09 januari 2015 - 13:05
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3 282 inlägg
Dessvärre handlar det inte om barn i mitt fall. Det var för en funktionshindrad bekant som jag funderade på denna möjlighet.
Postad 09 januari 2015 - 13:16
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Dessvärre handlar det inte om barn i mitt fall. Det var för en funktionshindrad bekant som jag funderade på denna möjlighet.
Då rekommenderar jag ett vanligt konto med åldersgräns. Det borde fungera bäst.
Postad 09 januari 2015 - 13:48
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3 282 inlägg
Då ser man alltså inte omslagen på de filmer man inte har tillgång till?
Postad 09 januari 2015 - 14:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Då rekommenderar jag ett vanligt konto med åldersgräns. Det borde fungera bäst.
Precis. Alla titlar är ålderkodade och det visas bara de som du kan se. Då ser man alltså inte omslagen på de filmer man inte har tillgång till?
Nej, precis. Vissa kategorier, som Skräck, finns inte under Bläddra heller.
Postad 09 januari 2015 - 14:16
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3 282 inlägg
Postad 10 januari 2015 - 14:58
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Något att hålla ögonen på.
http://torrentfreak....pirates-150103/
Något att hålla ögonen på.
http://torrentfreak....pirates-150103/
Han dementerar samtidigt ryktet att Netflix aktivt skulle ha börjat blockera kunder som, via så kallade VPN-tunnlar, tar sig runt licensbegränsningarna för att se material de egentligen inte har tillgång till. – Det var ett falskt rykte, vi agerar inte annorlunda än vi gjort tidigare. http://www.svd.se/na...-tv_4241937.svd
Postad 10 januari 2015 - 15:04
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Han dementerar samtidigt ryktet att Netflix aktivt skulle ha börjat blockera kunder som, via så kallade VPN-tunnlar, tar sig runt licensbegränsningarna för att se material de egentligen inte har tillgång till. – Det var ett falskt rykte, vi agerar inte annorlunda än vi gjort tidigare. http://www.svd.se/na...-tv_4241937.svd
Och det är rena ljuget för Netflix fungerar inte för mig i samband med Plexconnect som kräver annan DNS
Postad 10 januari 2015 - 20:16
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Såg nu att Netflix lagt upp Stargate Universe. Eller om det bara är jag som inte hittat den tidigare? Jag köpte första säsongen från Amazon UK på BD men andra säsongen har jag inte hittat på BD. Fint att den finns på Netflix nu i alla fall. Tycker det är en riktigt bra sci fi, på helt annan nivå än övriga Stargate som är bra fåniga (imo).
Postad 10 januari 2015 - 23:59
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Och det är rena ljuget för Netflix fungerar inte för mig i samband med Plexconnect som kräver annan DNS
Och det kan inte bero på något annat att det inte fungerar för dig? Unblock fungerar precis som vanligt.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 11 januari 2015 - 00:00.
Postad 12 januari 2015 - 10:37
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Filmtjänsten Netflix dementerade i dagarna rykten om att ha försökt blockera dem som använder vpn för att komma åt tjänsten från länder där den inte är tillgänglig eller för att se utbud som inte är släppt i det egna landet. Och nu visar siffror från Globalwebindex som The Guardian tagit del av att över 30 miljoner gör just på det viset – ser Netflix från ”fel” land. En stor del av dem finns i Kina, över 20 miljoner.http://computerswede...x-fran-fel-land
Redigerat av Enator, 12 januari 2015 - 10:38.
Postad 12 januari 2015 - 11:31
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Filmtjänsten Netflix dementerade i dagarna rykten om att ha försökt blockera dem som använder vpn för att komma åt tjänsten från länder där den inte är tillgänglig eller för att se utbud som inte är släppt i det egna landet. Och nu visar siffror från Globalwebindex som The Guardian tagit del av att över 30 miljoner gör just på det viset – ser Netflix från ”fel” land. En stor del av dem finns i Kina, över 20 miljoner.
http://computerswede...x-fran-fel-land
Riktigt imponerande att över 20 miljoner i Kina använder Netflix på det sättet. Jag hoppas mediebolagen INSER att de tjänar pengar på detta. Alternativet är att dessa över 30 miljoner kör med helt illegala metoder för att konsumera deras produkt.
Postad 12 januari 2015 - 11:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
kollarde på första avsnittet av sherlock igår. Var inte beredd på att varje avsnitt var 1,5 timmar. Dock gillade jag avsnittet så det gjorde inget. Serien var absolut inte som jag tänkt den skulle vara. Minst sagt en annorlunda karaktär den där sherlock 
Ser fram emot nästa avsnitt.
Postad 12 januari 2015 - 22:29
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 008 inlägg
Nä,, nu avslutar jag mitt abb.. haft detta nu i några år (tror jag) mest gammalt (o mycket skit) som man redan sett...
Någon jämförde det med en videoaffär anno 2004... tycker det stämmer bra!
Postad 12 januari 2015 - 23:36
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Nä,, nu avslutar jag mitt abb.. haft detta nu i några år (tror jag) mest gammalt (o mycket skit) som man redan sett...
Skaffa Unblock-us eller liknande tjänst så får du tillgång till mycket större utbud.
Postad 13 januari 2015 - 08:50
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
US har 6500 titlar mot 1500 i Sverige. NL har ungefär som i Sverige men mycket mera nytt. Tex brukar Marvel-filmer komma snabbt till NL, t o m snabbare än till US. Ett tillägg på 45 kr/månad är detta definitivt värt. Sen är det lite tramsigt att kalla det för 2004 bara för att det inte står 2014 på filmerna. Det finns väldigt mycket nytt och bara de egenproducerade Netflix-serierna är ju lätt värt 79 kr/mån.
Redigerat av agpath, 13 januari 2015 - 08:50.
Postad 13 januari 2015 - 09:09
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Jag betalar ca 35kr extra i månaden...
Betade av fyra avsnitt av Maron S2 igår. För j*vla roligt!
Postad 13 januari 2015 - 09:24
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Det beror helt och hållet vad man förväntar sig. Vill man ha "nya" filmer med svensk text är Viaplay alltid ett bättre alternativ än Netflix. För mig är Netflix alltid ett komplement, de filmer jag inte köpt och serier som jag vill se. Sedan föredrar jag dem framför andra streamingtjänster för de har ett relativt bra gränssnitt, kommer ihåg vilket som är nästa avsnitt och det är enkelt att fortsätta titta på en serie. Och med en unblock-tjänst så är det en helt annan värld som öppnas.
Postad 13 januari 2015 - 10:47
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag betalar ca 35kr extra i månaden...
Betade av fyra avsnitt av Maron S2 igår. För j*vla roligt!
Det varierar då jag betalar månadsavgiften i US$.
Postad 13 januari 2015 - 11:35
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Är nog bättre kurs i kanadensiska dollar
Postad 13 januari 2015 - 14:39
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Kan man betala en extra avgift till netflix för att låsa upp fler alltså?
Hur och var gör man det?
Postad 13 januari 2015 - 14:41
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kan man betala en extra avgift till netflix för att låsa upp fler alltså? Hur och var gör man det?
Nej, det är en dns-tjänst som unlocator eller unblock-us som vi talar om.
Postad 13 januari 2015 - 15:06
muppsson
-
muppsson
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag kör med Hola som tillägg till Chrome och castar datorns skärm till min Chromecast. Funkar finfint.
Postad 13 januari 2015 - 15:06
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Hänger man här och har inte hoppat på alla netflix regioner eller ens vet vad det är så är man nog inte intresserad
Postad 13 januari 2015 - 15:27
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hänger man här och har inte hoppat på alla netflix regioner eller ens vet vad det är så är man nog inte intresserad
Eller okunnig. Tråden startade innan Netflix SE och handlade då endast om Netflix US och hur man skaffade det. Skulle dock tro att majoriteten utanför denna tråd har mycket dålig koll på hur man ser andra regioner även om många känner till att det går.
Redigerat av agpath, 13 januari 2015 - 15:27.
Postad 13 januari 2015 - 20:21
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Jag är intresserad men vet inte riktigt hur man gör. En klistrad info hade ju varit riktigt trevligt. Tråden är ju ganska lång. Vad behöver man för hårdvara? Går det att ställa in direkt i tv:ns app? Jag har en ATV också och har vid några tillfällen googlat fram amerikansk DNS men oftast funkar de inte och skulle de göra det så bryts det efter någon dag. Slipper gärna ATV:n om dett går att lägga in direkt i tv:ns inställningar. En femtiolapp i månaden låter ju riktigt bra för utökat utbud.
Postad 13 januari 2015 - 21:36
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Jag är intresserad men vet inte riktigt hur man gör. En klistrad info hade ju varit riktigt trevligt. Tråden är ju ganska lång.
Vad behöver man för hårdvara? Går det att ställa in direkt i tv:ns app? Jag har en ATV också och har vid några tillfällen googlat fram amerikansk DNS men oftast funkar de inte och skulle de göra det så bryts det efter någon dag. Slipper gärna ATV:n om dett går att lägga in direkt i tv:ns inställningar. En femtiolapp i månaden låter ju riktigt bra för utökat utbud.
Unblock-Us kostar cirka 35 kronor i månaden. Du kan testa tjänsten gratis i en vecka. Allt du behöver veta finns på deras hemsida: http://www.unblock-us.com
Postad 13 januari 2015 - 21:44
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
dryg eller? ber om ursäkt för att jag inte kan allt om netflix. Hoppas du inte blev för illa till mods på grund av min okunskap. Kan jag inte vara intresserad av att streama filmer och serier bara för att jag inte har koll på hur jag kan få tillgång till andra regioner? Det är TYP som att skriva att man kan inte vara intresserad av musik om man inte kan spela in en skiva eller sjunga själv.
Postad 14 januari 2015 - 08:28
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag är intresserad men vet inte riktigt hur man gör. En klistrad info hade ju varit riktigt trevligt. Tråden är ju ganska lång.
Vad behöver man för hårdvara? Går det att ställa in direkt i tv:ns app? Jag har en ATV också och har vid några tillfällen googlat fram amerikansk DNS men oftast funkar de inte och skulle de göra det så bryts det efter någon dag. Slipper gärna ATV:n om dett går att lägga in direkt i tv:ns inställningar. En femtiolapp i månaden låter ju riktigt bra för utökat utbud.
Jag kör unlocator: https://unlocator.com/Fördelen mot unblock-us är att tjänsten ligger i Köpenhamn och att de har egna dns-servrar i respektive land, vilket ökar driftsäkerheten och hastigheten. Tjänsten funkar klockrent och strular i nästan aldrig. Har man hemsidan på mobilen så kan man ändra reg på några sekunder. Nackdelen är att Apple TV måste startas om efter ändring. De har även stöd för de flesta TV-tjänster så att du kan se tex TV4 eller SVT om du är på resa.
Postad 14 januari 2015 - 20:48
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Tack för svaren ONT77 och agpath. Det verkar riktigt intressant att det går att ändra i routern. Vi har flera enheter vi använder Netflix på så det vore kanon att slippa ändra i alla. Tappar man mycket i hastighet om man kör på routern? Vi bor på landet och har riktigt segt ADSL så det finns inte mycket att spela med där när det gäller hastighet.
Postad 15 januari 2015 - 11:01
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tack för svaren ONT77 och agpath. Det verkar riktigt intressant att det går att ändra i routern. Vi har flera enheter vi använder Netflix på så det vore kanon att slippa ändra i alla. Tappar man mycket i hastighet om man kör på routern? Vi bor på landet och har riktigt segt ADSL så det finns inte mycket att spela med där när det gäller hastighet.
Unlocator påverkar inte hastigheten alls. Däremot kan det mot US i bland sega, men det verkar bero på tidpunkten och där har ju vi fördelen att kunna titta när amerikanerna inte ens hunnit hem från jobbet. Lyckas man tajma amerikansk prime time så finns risk för att det blir lite mer ansträngt, men det märks mest i att buffringstiden blir lite längre innan man får HD.
Postad 15 januari 2015 - 11:24
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Det bästa vore om man själv testar och den är gratis i två veckor.
Postad 15 januari 2015 - 11:28
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det bästa vore om man själv testar och den är gratis i två veckor.
Jag har haft tjänsten även med 6 Mbit ADSL och det funkade utmärkt. Nu med 100 Mbit fiber är det förstås kockrent.
Postad 15 januari 2015 - 12:23
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Nu sitter jag på 100/100-lina via fiber men jag har aldrig märkt någon större skillnad i hastighet när jag använder deras DNS. De har servers över hela världen och du styrs om till den som är närmast dig.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 15 januari 2015 - 12:26.
Postad 15 januari 2015 - 14:54
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Kan ju tips om unotelly som är en riktigt trevlig och lättanvänd tjänst. Tar typ 5 minuter att registrera sig och komma igång, kan köra 2 veckor gratis, samt att dns-servern står i Sthlm. Fungerar suveränt bra med netflix.
/S
Postad 27 januari 2015 - 22:21
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 008 inlägg
Inte riktigt gett upp ännu om netflix!
Skaffade unblock us och nu har man ju tillgång till et 20tal länder, men är ju ganska tröttsamt att scrolla igenom alla länder för o leta en film man kanske vill se, så finns det någon samlingssida som listar filmerna?
Sen undrar jag även om upplösningen, tycker jag vill minnas att det alltid stått 1080 super hd (när man tryckt info) men nu rapporteras det som max 1080, oavsett land! (kör via ps4)
Sen en fråga till, hur hittar man riktiga 3D filmer? ingen av de jag "hittat" på netflix verkar vara 3D, innan sa projektorn till att den mottog 3D innehåll men nu händer nada (o ingen 3D visas)
Redigerat av Mikolino, 27 januari 2015 - 22:48.
Postad 27 januari 2015 - 22:46
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Flixfilmer.se kör jag med. Inte alla länder me men duger ändå.
Postad 28 januari 2015 - 07:05
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Postad 28 januari 2015 - 08:02
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Inte riktigt gett upp ännu om netflix!
Skaffade unblock us och nu har man ju tillgång till et 20tal länder, men är ju ganska tröttsamt att scrolla igenom alla länder för o leta en film man kanske vill se, så finns det någon samlingssida som listar filmerna?
Sen undrar jag även om upplösningen, tycker jag vill minnas att det alltid stått 1080 super hd (när man tryckt info) men nu rapporteras det som max 1080, oavsett land! (kör via ps4)
Sen en fråga till, hur hittar man riktiga 3D filmer? ingen av de jag "hittat" på netflix verkar vara 3D, innan sa projektorn till att den mottog 3D innehåll men nu händer nada (o ingen 3D visas)
Benämning Super HD togs bort under förra året. Nu står det bara HD och det innebär att du får det bästa som din anslutning och app tillåter. Webläsare ger tex bara 720p. Ingen aning om vad som är 3D, då detta ej står på titlarna. Tror dock det bara är inbyggda appar i 3D-Blu ray-spelare som kan hantera det, liksom att du bara kan se vad som är 4K på en 4K-Smart TV. Har även för mig att 3D endast finns på US.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|