Nej den matta är såld folierad i denna färg.Den mattblå är la under försök hos Volvo tror jag, vet att det exprimenterats en del med matt klarlack.
Riktigt snyggt med mattlack iaf!
Kostar 17000:- att foliera.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 April 2017 - 21:44 Nej den matta är såld folierad i denna färg. Kostar 17000:- att foliera. Postad 08 April 2017 - 22:02
Att VW:s bensinare i många fall är enastående kass är inget skitsnack. Att Passat är en av marknadens snyggaste bilar är det inte heller.
Gillar inte Diesel så om pengar inte var en fråga vore 280 hästars bensinaren min drömbil. Men innan köp skulle säljaren få skriva på en förlängd motorgaranti. För vem vid sina sinnens fulla bruk köper en VW med kamkedja? Postad 08 April 2017 - 22:04 Ja den är säkert folierad, Volvo har ju ingen modell som säljs med matt lack. Vad jag skrev missuppfattades nog då jag menade att matt klarlack testas hos Volvo och dess underleverantörer. Den svarta bakdelen på V90CC är t.ex. lackad med matt klarlack... Vet att det tillverkats delar till XC90 i samma mattblåa färg som den folierade S60 du länkade till, men dessa blev aldrig mer än prototyp. Postad 08 April 2017 - 22:56
Lol. Kul att läsa att alla tror att v90 är världens bästa bil bara för att den är bygGD i Sverige 😁 lycka till med era bilar för många hundra tusen kr mer än konkurrenterna 😊
Lol. Kul att läsa att alla tror att v90 är världens bästa bil bara för att den är bygGD i Sverige 😁 lycka till med era bilar för många hundra tusen kr mer än konkurrenterna 😊 Postad 08 April 2017 - 23:47 INGEN tror att V90 är Världens bästa bil, det vet alla att det alltid är en Japan. XC90 har haft pissmycket kvalitetsproblem, V90 är förhoppningsvis bättre. Nej, den är bara väldigt vacker tycker i vart fall jag. Själv är jag ju Folkafolk, men det går inte att blunda för att den koncernen bygger några av världens sämsta motorer. Lycka tex. till att byta in din Audi V6 hos ens en Audihandlare. De tar inte i den med tång! 1,2 och 1,4 TSI smället kamkedjor. 1,8 och 2,0 TFSI har taskiga kolvringar. Oftast drar motorn bara mer olja, men kan också tappa komp. och då blir det dyrt. Tom. Världens vanligaste Golf 1,6 är kriminellt taskigt konstruerad. Man har kamremshjul i plast! Hjul**** går i två bitar och motorn totalrasar! Som sagt, jag älskar Passat. Och det gör jag för att det är en mycket bra bil att köra. Allt är så bra avvägt. Motor, fjädring, växling, bromsar, lirar ihop som få andra i mitt tycke. Men någon TSI vill jag aldrig ha, eller i vart fall inte med kamkedja. Numera har de rem igen, och förhoppningsvis inte med remhjul i plast. Postad 09 April 2017 - 07:45
Volvo världens bästa bil.
Hah. Knappast. Men min VW plus farsans nästan nya plus 2 bekantas har motorn full i oljeklegg. Alla tappar trycket när de närmar sig 1 år sen senaste oljebyte. Sen käkar min och de andra tändspolar och drivknutar. Plus en massa andra problem med DSG lådor,lacksläpp,glapp i leder osv. Nu säger ju detta i sig inte ett skit. Jag vet att många inte har problem. Plastfarsans Passat 02 diesel 4x4 har väl rullat 40k snart utan nått problem . Vette tusan om han ens bytt drivknut . Postad 09 April 2017 - 08:04 Var har du läst det? Hade varit en intressant artikel att läsa. Ska man lyssna på Dekra så är Audi A6 den bästa bilen, själv är jag jättenöjd med min Cee'd och sambons morsa älskar sin C-max. Hade som sagt varit intressant att läsa artikeln som utser V90 till världens bästa bil, för här har den bara hyllats för sin design mig veterligen. Postad 09 April 2017 - 08:09
Ja det är nästan lite kul när någon berättar att typ alla de känner har problem med samma märke. Jag kan säga tvärtom om alla passater och golfar som rullar i min bekantskapskrets, ägarna fortsätter att köpa VW för de har så sällan problem Har själv haft 1 golf och 2 passater senaste 6 åren varav ingen uppvisat problem, alla utrustade med DSG och herrans massa annan utrustning. Har egentligen bara bytt för att jag först ville ha en större bil och sen större motor. Postad 09 April 2017 - 08:56
Har definitivt inte köpt V90 för att det skulle vara världens bästa bil.
Sedan priset, ja de lämnar 10% så du kan få en D3 med så gott som alla säkerhetssystem för 290000:- Jag köpte den för säkerheten + den väldigt snygga interiören som den vunnit flera designpriser för. Postad 09 April 2017 - 09:11 Hur är D3'an att köra i V90? Tyckte den var ok i V50 men tråkig i V70. Ska man ha minsta möjliga utrustning till V90 har man sprungit förbi 7.5pbb eller precis på gränsen på specialutrustade modeller. I eget tycke en tråkig nivå på en jävligt snygg bil. Postad 09 April 2017 - 09:13
V90 D3 hur slö är den? Känns som för liten motor till den stora bilen . Vågar man på sig en omkörning på 90 väg när den är fullastad? Postad 09 April 2017 - 09:17
0-100 på ca 10 är det med D3.
D3 AWD ca 10,5. D3 AWD är en dubbelturbomotor och 8-växlad automat, högre vrid än D3. D3 är enkelturbo med manuell ellr 6-växlad automat. Räcker för mig då jag har en sommarbil med 421hk. Postad 09 April 2017 - 10:09
För en som vill komma iväg ordentligt vid rödljus och även kunna göra "säkra omkörningar" så lät det inte speciellt intressant.
Hur det kan räcka med kontrasten mot 421hk är för mig oförståeligt. Postad 09 April 2017 - 10:10
En varm sommardag äter man väl sin Magnum på en bänk ute i solen? Postad 09 April 2017 - 10:20
Jag har D3 i V70n och det är inget jag köper igen. Står mellan D4 och T5 nästa gång. Men det lutar mest åt T5an. Ungefär samma pris på D4/T5.
Postad 09 April 2017 - 10:36
Hade en D4 som lånebil häromdagen, kan inte säga att det var stor skillnad alls. Akustikrutorna gjorde inget speciellt för ljudnivån heller.
Detta däremot är en j...a skillnad
20170325_124426.jpg 218K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 09 April 2017 - 10:47. Postad 09 April 2017 - 11:10
Nu säger kanske inte en 0-100 siffra hela sanningen om hur "körbar" en bil är i det mer intressanta intervallet runt 80-130 km/h. Jag hade tidigare en BMW 325 E90 med på pappret hyfsade prestandasiffror men utan ordentligt varv på motorn kändes den sävlig som en Volvo 240 så där ville det till att man planerade sina omkörningar....
Rödljusrallyn var nog något jag växte ifrån i 25-årsåldern Postad 09 April 2017 - 11:15 Bra poäng där. Körbarheten är allt, därför lättrycksturbo blivit så populärt kan man förmoda. Postad 09 April 2017 - 11:18
V90:n käns alert upp till 100 där mattas det av.
Vridmomentet 350Nm är bra i D3 AWD (320Nm i D3 vid annat varvtal pga enkelturbo). Redigerat av junkan, 09 April 2017 - 11:23. Postad 09 April 2017 - 11:38 Lät inte som speciellt rolig BMW. Har svårt att tro en liten prestandalös snåldiesel med de siffrorna skulle vara bättre i högre hastigheter och varvtal. Jag är 40+ och har inte vuxit ifrån att komma iväg i rödljus. Betyder inte att det är rally för det. Postad 09 April 2017 - 11:38 2 Golfar och tre Passater för min del. Och vad trevligare är, dessa har alla ägts och gått under många år och mil. Senaste Passat -91:an ägdes i evigheter och gick 57000 mil. Har själv tre bekanta som haft motorhaveri på sina Golf TSI, samtliga pga. kamkedjeproblem. Sannolikt har jag å anda sidan många fler bekanta som också kör Golf TSI (för det gör ju typ alla) som inte haft dessa problem, men de har ju inget att berätta. VW har ett stort kommunikationsproblem. Jag skulle personligen inte köpa en TSI för jag har inte råd med vad det kan komma att kosta om det skiter sig. Vad skulle VW svara på frågan om jag vågar köpa en begagnad TSI? Postad 09 April 2017 - 14:30
Jag har endast ägt TDI så har tyvärr (eller inte? Postad 09 April 2017 - 14:48 Jag äger en TSI med kedja. Köpt begagnad. har gått ca 8k mil. All service är gjord enligt VW egna intervall på aoktiriserad (stava??) verkstad. Enligt de uppgifter jag har fått kommer VW stå för hela kalaset om kedjan kuggar över.
Priset på berörda modeller brukar vara förhållandevis lågt. Inegn som vågar lita på det med andra ord.
Kunde vara intresant att höra vid vilka miltal problemen dykt upp för de som råkat ut för det här(eller känner nån som råkat ut för det). Vad jag hört är det efter 10k mil. Postad 09 April 2017 - 15:28 Tyvärr inte alls så långt i alla fall. Min kollegas Golf 1,4 TSI hade gått 3000 mil. Ok, innebär det att VW kommer att fortsätta stå för kalaset sålänge den servas där? Redigerat av laddie15, 09 April 2017 - 15:30. Postad 09 April 2017 - 15:34
Enligt de uppgifter jag läst står de för det om services intervall och sådant skötts hela bilens livstid. Och det måste vara på deras egna verkstäder. Det tog dock väldigt lång tid innan det kom så långt. Sedan misstänker jag att de med alla medel kommer försöka slippa ändå... Postad 09 April 2017 - 15:40 TDI skall av någon outgrundlig anledning tvärtom vara väldigt bra. Kanske får bli olja nästa gång då. Så är det säkert. En km. över och de står där med en segergest i dörren. Postad 09 April 2017 - 18:45
Tvättat (petroleum + alkalisk avfettning, Gyeon Bathe +) båda bilarna i helgen.
Tvättat ALLA hjul i helgen (4+4+4+4). Städat båda bilarna. Tid? Fyra timmar i lördags och sex timmar idag. Resultat? Vårfint på garageuppfarten! Hälsade sedan på grannen som kom körandes med en riktigt risig 70-tals Volvo 240. Vi snackar beige med brun inredning och rost + bucklor överallt. Men i motorhuven satt två snabbkopplingar och motorn lät VÄLDIGT annorlunda. Utblåset satt på sidan framför höger bakre hjulhus. "Detta är mitt vinterprojekt - med en nymappad turbomatad BMW-sexa med ca 400hk". Nytt bromssystem runtom. Helt ny drivlina. Alla slangar stålomspunna (såklart). Allt under det rostiga yttre är alltså bytt och optimerat. Jag vill också ha en busbil... Postad 09 April 2017 - 18:57
Har läst om folk som fått nedslag för stålomspunna bromsslangar.
Vill man ha bra betalt för en gammal trött Volvo slänger man på en röd trisngel och kränger till finnig tonåring som A-traktor Helt sjukt vad de tar betalt för dem. Postad 11 April 2017 - 00:51
Ärligt vem käkar glass i bilen? Och om du nå måste köp en Magnum med vit choklad då! Redigerat av Turtle, 11 April 2017 - 00:54. Postad 11 April 2017 - 08:53
jag äter glass i bilen Är man inte en bäbis så klarar man nog hantera det ganska bra. i alla fall jag. Postad 11 April 2017 - 10:56
nej, big mac eller någon annan hamburgare är det värsta då det alltid rasar sallad överallt så fort man tar en tugga Postad 11 April 2017 - 15:00 Tiptop är tamigfan livsfarlig. När den goda chokladen ramlar av är risken att köra av vägen överhängande. Postad 11 April 2017 - 15:23
Haha ser det framför mig 😀 Postad 11 April 2017 - 18:15 Det var bättre förr....
Framtiden sen 1936 (när Mercedes-Benz presenterade den första personbilsdieseln, om någon mot förmodan inte visste det...) Postad 11 April 2017 - 18:20
Das beste oder nichts Postad 11 April 2017 - 18:38 Richtig!
Min första var nästan en sån som på bilden, fast äldre. En 220D -70 som gått 65 000 mil....
18 år och tyckte fortfarande det var roligt att laga rost, och den startade aldrig utan motorvärmare om det var minus.... Drog en liter olja per 100 mil, ungefär som en modern VW....
Edit: Och om någon åter mot förmodan inte visste det så var det Gottlieb Daimlers valspråk som RX-V1700 skrev ovan. Redigerat av Erik_N, 11 April 2017 - 18:41. Postad 12 April 2017 - 01:18
Kan inte ens komma ihåg när jag åt glass i bilen senast. Äter dock en hel del burgare i bilen måste jag erkänna. Postad 12 April 2017 - 11:12
Fick på sommardäck förra helgen men ska åka till Värmland över påsk. Och där ska det...snöa. #fail
Postad 12 April 2017 - 12:13
Men vägbanorna håller väl plusgrader där nere, så även om det snöar och är minusgrader någon dag så borde det vara ganska lugnt. Värre är det om du har kalla vägbanor, så fort det kommer lite nederbörd så blir det blank-is direkt! Postad 15 April 2017 - 10:01 Köpte begagnade fälgar till bilen och där satt ok däck på som har 5.9% mindre rullomkrets än original. Om man bortser från att hastighetsmätaren visar fel blir det några problem med att köra med dom? Kommer mätarställningen bli skev eller något liknande? Postad 15 April 2017 - 10:07
http://www.vibilagar...cken-vagmataren
"Hjulets rullomkrets påverkar bilens hastighetsmätare, vägmätare och färddator då dessa, till skillnad från GPS, hämtar sin information från antalet hjulvarv. Skillnaden i rullomkrets bör därför inte överstiga fem procent men i ditt fall handlar det bara om cirka två procent, vilket är att betrakta som försumbart." Postad 15 April 2017 - 14:17
Tackar. Blir till att köpa nya däck snart då så man får rätt lite mer rätt rullomkrets då. Postad 18 April 2017 - 11:09 Nytt för bilägare http://www.expressen...en-mot-din-bil/ Även de med förmånsbilar skall klämmas åt (nåt med trängselskatt som jag inte fått kläm på än) Postad 18 April 2017 - 12:02 Vilken snurrig artikel, känns som jag inte har någon koll på förslaget längre efter att ha läst det där... Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |