S'''ans så snyggt, och det verkar roligt... men har alltid avstått från DS, eftersom går inte ändra på svårhetsgraden, ska ju vara sjukt svårt väl? ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
Startad av
Zartok
, Mar 08 2017 12:44
3887 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 29 October 2020 - 18:11
S'''ans så snyggt, och det verkar roligt... men har alltid avstått från DS, eftersom går inte ändra på svårhetsgraden, ska ju vara sjukt svårt väl? Postad 29 October 2020 - 19:01
Herregud vilken uppgradering, det är ju som ett nytt spel, tar lixom en stund innan man fattar var han är på slutet då det är så sjukt detaljerat. Kan tänka mig att det nästan är lite läskigt med så bra grafik. Skelettena i shrine of storms och dom flygande rockorna, men också mindflayern jisses!
Lite frågor och svar om en del saker dom ändrat/inte ändrat: https://www.youtube....h?v=RlndjrjxQiY Redigerat av Demon Slayer, 29 October 2020 - 19:43. Postad 29 October 2020 - 20:21
Jag tycker det ser stajlat ut, som en serietidning. Påminner om Darksiders. Antagligen för att det inte ska vara som ett skräckspel. Postad 29 October 2020 - 20:45
Nej det är ju inte direkt skräck, men då man redan blir rädd för monster eftersom man har så mycket att förlora så tänkte jag att med dom detaljerna så kanske det blir ännu maffigare, orginalet har ju så få detaljer att det nästan ser tecknat ut ibland. Redigerat av Demon Slayer, 29 October 2020 - 20:47. Postad 29 October 2020 - 21:17
Jag hoppade till i trean, i Irithyll Dungeon, inte bra med hörlurar där
Edit: Föremål låsta till vissa utgåvor, suck. Redigerat av Zoiler, 30 October 2020 - 01:46. Postad 30 October 2020 - 10:58
Man gör sig ju en björntjänst att få allt det där från start imho. Nya spelare kommer ha ännu svårare att fatta vikten av uppgraderingar.
Postad 30 October 2020 - 12:37
Kanske går att pressa in, hehe. Hade du valt Series X så hade du garanterat varit helt rökt dock.
Dessutom, på pappret är PS5 i horizontellt läge bredare än XSX men samtidigt så lär XSX gärna vilja ha lite utrymme på bredden ändå eftersom varmluften går ut på sidan så den praktiska skillnaden i "bredd behov" lär vara liten (de flesta (alla?) bänkar är ju dessutom designade för att ta 43 cm breda komponenter så bredd på 30 cm eller 40 cm är i sig skit samma).
Detsamma gäller vertikalt läge. PS5 kräver rätt mkt höjd på hyllan men det lär XSX oxå göra, för vem vågar placera ett varmlufts utblås dikt an mot "taket" i hyllan?
Med det sagt så finns det förstås PS5:ans utblås på baksidan (och/eller större dimensioner i 2 ledder) ge problem där XSX klarar sig bättre men ändå, det påvisar att total volym inte är allt. Själv har jag alltid haft konsolerna vertikalt bakom tv:n så båda konsolerna innebär 0 problem (än så länge är de mindre än tv på höjden Redigerat av pacman, 30 October 2020 - 12:40. Postad 30 October 2020 - 13:21 Ja en XSX är mycket svårare att placera in här, jag vet ärligt talat inte var den ska stå. Jag tog upp ämnet en tid tillbaka men nån menade att det är ju bara att ställa den på golvet.... Postad 30 October 2020 - 13:46 Det är bara att investera i en ny mediamöbel. Jag hade ett **** att hitta en möbel som passade mina behov i biorummet så det slutade med en väl tilltagen hylla som är öppen fram och bak och har plats för allt och lite till (inklusive PS5). Inget jag skulle placera i ett vardagsrum dock. I bion kan möbeln stå i ett mörkt bakre hörn utan att störa. Tyvärr har jag inte plats för ett maskinrum invid bion. Det hade varit optimalt förstås. Postad 31 October 2020 - 14:14
Jag har ju tillverkat min egen eftersom jag vill ha en låg och bred. Vid det tillfället fanns det bara höga och smala. Jag är väldigt nöjd med den nu eftersom jag får plats med min ganska stora center under tvn så jag kommer inte köpa någon ny på en stund. Har också en noctua bakom playstationet som funkar riktigt bra och är helt tyst. Postad 31 October 2020 - 14:20 Btw beställ en konverter til eran PsVR så den funkar med PS5: https://camera-adapt...ystation.com/en Gratis. Postad 31 October 2020 - 16:31
Lite missnöjd men dom tunar det säkert ännu mer framöver. Men det är igentligrn 7sek. De sista 2 är för att ladda en save.
Postad 31 October 2020 - 20:28
Jag menade det som positivt iofs
Det är ju ett open world-spel, det är rätt imponerande. Inga splashscreens heller.
Indiespel kommer såklart gå mycket snabbare, men jag bryr mig inte direkt om ett spel startar på 5 eller 9 sekunder. Postad 31 October 2020 - 21:39 Som dom säger på era så får man nog logoer och sånt första gången man spelar.
Nej asså det är ju bra, men jag trodde faktiskt att det skulle gå ännu lite snabbare. Läckor har sagt att "spel startar på 2 sekunder" men det är nog som du säger att olika spel startar olika snabbt och när vi är nere på 7sek så spelar det nästan ingen roll med f.eks dubbelt så snabba laddtider (3-4sek) då det är sekunder oavsett.
Jag har nästan lust att vänta med Divinity2 til jag har en PS5 (även om det är gjort för PS4 så kommer det ju ladda snabbare än nu), det är nästan komiskt hur långa laddtider det är, och jag håller på att försöka tjuva skillbooks nu från flera merchants så det blir mycket trial and error och håller på att klicka på dessa laddtider så jag är verkligen redo för en ny gen. Dessutom är det så mycket tearing att det ser ut som man spelar under vatten så en nyare cpu blir tacksamt. Redigerat av Demon Slayer, 31 October 2020 - 21:41. Postad 31 October 2020 - 22:16
Det kommer ju vara väldigt nyttigt i spel där man dör mycket eller om man vill testa olika svarsalternativ i ett RPG och sånt. Det bara laddas direkt. Tänk ett spel som Mass Effect: Andromeda. Jag fruktade varje gång jag var tvungen att byta planet för att göra ett uppdrag då det innebar flera minuters laddtider. Ett spel som Super Meat Boy hade t.ex. inte funkat med 30 sekunders laddtider varje gång man dog
Edit: De kan tydligen patcha in ännu snabbare laddtider. Rejält mycket snabbare. Redigerat av Zoiler, 31 October 2020 - 22:18. Postad 01 November 2020 - 09:21 GriffDeLaGriff: du skriver f.eks väldigt ofta, är det en egen påhittat förkortning? Har aldrig stött på den någon annanstans. Postad 01 November 2020 - 09:33
T.ex på norska skulle jag gissa på? Postad 01 November 2020 - 09:33
Norska motsvarigheten till "t.ex."
https://sv.wiktionary.org/wiki/t.ex. Redigerat av MattEng76, 01 November 2020 - 09:36. Postad 01 November 2020 - 12:18
Ja det stämmer. Jag har bott i Norge så många år att jag faktiskt inte klarar skilja språken i detalj längre. Der beror till största delen på att jag har norsk familj och norskt jobb. Jag skriver en del på jobbet också, både til kunder och kollegor så det svenska språket blir minimalt underhållt tyvärr (både muntligt och skriftligt Men jag ska försöka tänka på det i framtiden Redigerat av Demon Slayer, 01 November 2020 - 12:18. Postad 01 November 2020 - 15:36 Det finns saker som kan orsaka större förvirring.
Såg en norsk artikel om en välgörenhetsorganisation, som räddar ormar i trädgårdar och parker osv.
Det hade nog inte fått samma mottagande, om någon fick för sig att rädda trädgårdsslangar i Sverige.
Tror inte vi har ett slang-museum heller: https://www.nhm.uio....slanger/norske/ Redigerat av Ageve, 01 November 2020 - 15:40. Postad 01 November 2020 - 16:03 Andra ord som kan skapa trubbel:
Snor - betyder tråd på norska Rar - betyder konstig på norska Bärs - betyder bajs på norska (beställ inte en bärsa-bira på krogen) Tös - tror det betyder h*ra (lite osäker) Känna på - betyder slå (aga) jag blev lite chockerad när Ariel i Norska versionen av Lilla sjöjungfrun sjunger att "en far inte ska känna på sin pige" Hemma - betyder utvecklingstörd
Postad 01 November 2020 - 17:52
Nä, det betyder lugn. Jämför med orolig.
Själv sitter jag lugn i båten och har flera spel nu som jag avvaktar med tills PS5:an kommer. Vilket tror ni blir det första ni spelar på PS5:an när ni nu får en? Redigerat av boombaaz, 01 November 2020 - 17:53. Postad 01 November 2020 - 18:22 GTA 6, lär inte bli en PS5 för mig innan dess 😉 Postad 01 November 2020 - 19:05
just ja så var det
Blir nog AC: Valhalla och Miles Morales för min del, förmodligen Miles först för att vänta ut ett par patchar från Ubisoft Postad 01 November 2020 - 19:34 Jag ska garanterat boota upp Astro först och låta dottern få spela, sen blir det Demon Souls på kvällen. Jag har igentligen inget sug efter Miles Morales, men har lite lust på Spiderverse-suiten så vi får se. I England har dom ju fått nya shoppen så man kan browsa PS5 spel.
Kanske blir Sackboy också det ser intressant ut imho första gången sedan PS3 kom.
SÅ ska jag spela gamla spel som Horizon (har inte spelat ännu) Destiny 2, Fallout 4, Divinity 2, Bloodborne och Dark Souls 2 och 3 så har igentligen att göra en stund. Postad 01 November 2020 - 21:31
Jag hoppar nog på PS5-tåget när Ragnarök släpps. Får ju ändå inte tag i nån konsol under detta år och har en stor backlog att jobba igenom.
Postad 01 November 2020 - 23:01
Läckt video av hur snabbt Miles Morales laddar på en PS5:a. Sony är inte glada över videon, och plockar snabbt ner dom. Men hoppas denna ligger kvar ett tag till.
https://youtu.be/EWAWc21RI-0 Brutalt snabb! Postad 02 November 2020 - 02:47
Jag var ännu snabbare Postad 02 November 2020 - 08:39
Tydligen så har Sony satt stopp för 3:e parts paneler till PS5. Man behöver väl inte vara Einstein för att förstå att dom insett vilken kassako det kan innebära och vill ha dom pengarna för sig själva. Klistermärken och vinyl kommer dock finnas som 3:e part.
Postad 02 November 2020 - 09:53
De förbjuder alltså tillverkning av... plastbitar? Inte ens tillåtet mot en licensavgift? Otroligt...
Postad 02 November 2020 - 10:58
De kan väl inte förbjuda att folk tillverkar paneler ovanpå panelen iaf
Postad 02 November 2020 - 11:02
Har du en link? Postad 02 November 2020 - 11:19
Vad jag kunde läsa mig till har det med namnet att göra. Inte själva produkten så det kommer finnas skal att köpa.
https://www.playstat...mize-my-plates/ Postad 02 November 2020 - 11:23
Gillar Sony men det här känns tveksamt Postad 02 November 2020 - 12:05 Läste det här https://www.gamereac... av PS5paneler/ Står mer ingående här https://www.videogam...tion-from-sony/ Redigerat av La Cucaracha, 02 November 2020 - 12:08. Postad 02 November 2020 - 12:26 Kanske dom hade kommit undan om dom hade startat med ett namn som var mindre liknande. Postad 02 November 2020 - 12:52 I film- och kulturbranschen finns det nog ingen som håller så hårt om sina patent och är så duktiga att ta betalt som Sony (med undantag för Apple). Inte direkt oväntat att de tillämpar samma tankesätt i konsumentsammanhang. Postad 03 November 2020 - 18:36 😂 Språkkrockar! Det norska samlaget då? 😅 Redigerat av Zartok, 03 November 2020 - 18:36. Postad 03 November 2020 - 18:44
Lite uttjatat det här med storleken men jag märkte en positiv grej när jag måttade mediamöbeln idag och det är ju att PS5 är ca 8cm grundare än PS4pro. Facken är ju gjorda för standardmått på bredden men är ganska grund så det blir ju perfekt med mer utrymme där bak 👍
Postad 03 November 2020 - 19:08
+
=
Redigerat av Ageve, 03 November 2020 - 19:11. Postad 03 November 2020 - 20:29
Fast det handlar inte bara om patent tror jag. En sak många inte tänker på är att om man har ett registrerat varumärke i USA så har man en skyldighet att ”försvara” det. Annars kan man bli av med det. Dvs de som har det måste agera oavsett de vill det eller inte. Postad 03 November 2020 - 21:39
Även att det du skriver stämmer så är det ju inte applicerbart på vad du citerade? Skulle kunna vara applicerat på vad sony gjorde kring sidoprofilerna om de kallas PS5-profiler typ men kan inte läsa de detaljerna från jobbdatorn... 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |