Hifi_Perrra, du visar med ovanstående inlägg att du inte alls förstår funktionen. Jag beskrev den en bit upp, lycka till att återskapa den med gummi eller bark i en användbar form.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 15 July 2014 - 00:05
Postad 15 July 2014 - 00:16
Gött med Carver
Carver imorgon eller tja rent tekniskt idag.
Redigerat av robert293, 15 July 2014 - 00:18.
Postad 15 July 2014 - 00:21
Carver imorgon eller tja rent tekniskt idag.
Postad 15 July 2014 - 00:30
Var har det funnits källor på vad de kostar att tillverka, förutom åsikter som "det är ju bara en bit liggunderlag"?
Postad 15 July 2014 - 00:35
IMG_20140713_180413.jpg 2.16MB
6 Antal nerladdningar
Redigerat av robert293, 15 July 2014 - 10:36.
Postad 15 July 2014 - 00:37
For fucke sake
fuki_trade09.jpg 11.01K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 15 July 2014 - 00:59.
Postad 15 July 2014 - 00:40
SD-fötter är ju en tweak som gör skillnad, till skillnad kamelborstar, cd-svarvar och annat skit som kostar mycket mer dessutom.
fuki_trade09.jpg 11.01K 3 Antal nerladdningar
+2 humor, denna humor....
Redigerat av robert293, 15 July 2014 - 00:45.
Postad 15 July 2014 - 00:50
Postad 15 July 2014 - 01:02
Men alla här inne vet ju att sunfire gör ju inga dåliga grejer hahaha, särskilt subbarna.... top notch...
Vem är gubben på bilden?
Carver..bob.... tror jag.....
Redigerat av robert293, 15 July 2014 - 01:04.
Postad 15 July 2014 - 01:19
Amazing heter modellen och är ifrån början på 90 talet typ. I början hette de carver...Senare blev de sunfire.Vad heter modellen?
Vin korkar gör också skillnad, så länge man inte provsmakar på innehållet
Det står på Svalanders hemsida
+1
Redigerat av robert293, 15 July 2014 - 10:32.
Postad 15 July 2014 - 01:36
Postad 15 July 2014 - 01:43
Skall dock bli kul att höra dom...dynamik som en käftsasmäll är det minsta jag väntar mig
Redigerat av robert293, 15 July 2014 - 09:47.
Postad 15 July 2014 - 05:09
Du köpte väl färdiga kuddar men är dom anpassade för den vikten du har troligen inte ,Jag har custom gjorda kuddar till mina och dom är större än vad dom som säljs över disk är .Konstigt, jag har vikt anpassade SD kuddisar för mina basar men likt jävligt vibrerar hela kåken när man spelar
Förstår varför bakerman skiter fullständigt i vilket märke det är....huvudsaken är ju att det är lite gummi emellan
Trodde faktiskt fler här inne var lite mer nyfikna på mina nya frontar
Postad 15 July 2014 - 09:49
Du köpte väl färdiga kuddar men är dom anpassade för den vikten du har troligen inte ,Jag har custom gjorda kuddar till mina och dom är större än vad dom som säljs över disk är .
Märker du någon skillnad mot vanliga?
Postad 15 July 2014 - 11:13
Kan ej använda vanliga då lådorna väger 110 kilo.Märker du någon skillnad mot vanliga?
Postad 15 July 2014 - 12:20
Kan ej använda vanliga då lådorna väger 110 kilo.
Dina special är större, inte tjockare väl?
Postad 15 July 2014 - 12:38
Haha, ja herrejösses!Älskar lokalnyheter
http://m.bohuslaning...&link=1.3300201
Postad 15 July 2014 - 13:06
Nyhetstorka är bara förnamnet:Älskar lokalnyheter
http://m.bohuslaning...&link=1.3300201
http://www.allehanda...-sig-forolampad
Postad 15 July 2014 - 14:23
Kan ej använda vanliga då lådorna väger 110 kilo.
Det blir väl de snygga (silver)grå som jag har under mina pi60s-s då?
Postad 15 July 2014 - 14:30
Man måste inte ha 4 kuddar under
Sant. Har 3,4,5,6 & 8 under olika högtalare här hemma.
Postad 15 July 2014 - 15:42
Ett litet betongrum. Helt kalt på alla väggar. Hårt kalt golv. Ett slätt planktak. Alla högtalare var placerade enbart där han tyckte passade bäst.
Jag behöver nog inte berätta hur det lät.
Baslådan stod på max. Både i stärkaren och bak på lådan. Den slog igenom och distade något fruktansvärt.
"Jag skulle vilja ha lika gött fysiskt tryck som du har hemma hos dej, men det går nog inte va?", sa han.
Nja.. då krävs det kanske lite andra doningar än en billig låda från Dynavoice..
Jag satt där och lyssnade. Han fipplade med telefonen. "SÅ! Nu har jag beställt en likadan baslåda till, det borde ju bli dubbelt så mycket bas."
Nja.. Tyvärr funkar det ju inte riktigt så..
Jag gav honom mina amatörmässiga tips om vad han kunde göra åt akustiken. Tak a´la Öhman var skitenkelt att fixa där. Bara att skjuta upp några brädlappar i taket och stryka det mattsvart. Han är snickare, så det är gjort på nolltid.
Det var en trappa ner i utrymmet. Utmärkt att knöla in ett par balar isolering under den.
En 95:a stenull täckt med tyg på frontväggen, och en 45:a klätt med tyg en bit ut på sidoväggarna. In med en heltäckningsmatta.
Slå för en liten väggsnutt och sätta i en dörr upp mot trappan så att rummet gick att trycksätta lite, plus att isolera bort lite ljud från ovanvåningen.
Det var det han skulle börja med.
Ska bli spännande att höra skillnaden.
Postad 15 July 2014 - 16:00
Nej men lät den inte alls bra säger du?
Postad 15 July 2014 - 16:01
ja tror de kan bli riktigt bra
Postad 15 July 2014 - 16:03
Mina väger kanske 160 och jag använder vanliga helt utan problemKan ej använda vanliga då lådorna väger 110 kilo.
Postad 15 July 2014 - 16:06
Lådan på max och max i receivern, jag tror du tog i lite väl mycket där va?
Nej men lät den inte alls bra säger du?
Nope. Det gör jag tyvärr inte. Han hade allt på max. +10 i stärkaren och max bak på lådan. Jag trodde helt ärligt att den skulle gå sönder.
Jag sa åt honom att sänka volymen bak på lådan blixtsnabbt. Det gjorde han. Sen gick jag in i menyn på stärkaren och sänkte ganska rejält. Jag sa åt honom att det var bättre att sänka i stärkaren och höja bak på lådan.
Fast det här säjer ju inte ett skit om vad lådan presterar. Längre fram kan jag kanske komma med ett omdöme.
Postad 15 July 2014 - 16:22
Postad 15 July 2014 - 16:33
Mina väger kanske 160 och jag använder vanliga helt utan problem
Ja, det börjar ju inte låta illa bara för att du lastat ner dem bortom optimal funktion
Postad 15 July 2014 - 17:29
Jag har varit slugare än så. Vem har bestämt att man bara kan använda fyra st?Ja, det börjar ju inte låta illa bara för att du lastat ner dem bortom optimal funktion
Postad 15 July 2014 - 17:31
Webb-TV: Den stora rotvältan i Boalt...
http://share.youplay...ection%2Fwebbtv
Granen står så grön och grann på torget...
http://share.youplay...Fyouplay_shared
Skånes minsta åker:
http://share.youplay...?youplay_shared
Redigerat av Ageve, 15 July 2014 - 17:53.
Postad 16 July 2014 - 11:27
https://www.kickstar...ireless-earbuds
Postad 17 July 2014 - 15:33
Såhär skulle de va hemma till Transformers i hemmabion!
https://www.youtube....h?v=-Lj52E8q2xE
Det är det ju? Vad har du för klena grejer?
Postad 17 July 2014 - 16:46
Citroën Xsara Picasso 1.8 02år ny besiktat urananrikning AC funkar bra, drag
bilen är helt fantastisk och i mycket bra
skick startar och går som en klockan.
10900mil ny kamrym och servad och boken
Besiktigad till 20150501 alla peskning papper finns u.ä)
Väldigt bensinsnål och billig i drift Drar ca 0,6 beroende på hur man kör!.
jättebra vinter och sommardäck. Alu-fälgar
nybytt.. batteri,bromsskivor och belågg fram,olja och filter.
Bilen är otroligt fin ny polerad. rostfri
Djur och Rökfritt ring för mer....
Postad 17 July 2014 - 16:53
Det är det ju? Vad har du för klena grejer?
![]()
![]()
Haha tänkte faktiskt nämna dig i inlägget
Postad 17 July 2014 - 17:04
Idag har jag lyssnat på Dynavoice Thunder hos en kompis. Han fick ta över min gamla projje och duk, och införskaffade ett paket Dynavoice från Fynda.
Ett litet betongrum. Helt kalt på alla väggar. Hårt kalt golv. Ett slätt planktak. Alla högtalare var placerade enbart där han tyckte passade bäst.
Jag behöver nog inte berätta hur det lät.
Baslådan stod på max. Både i stärkaren och bak på lådan. Den slog igenom och distade något fruktansvärt.
"Jag skulle vilja ha lika gött fysiskt tryck som du har hemma hos dej, men det går nog inte va?", sa han.
Nja.. då krävs det kanske lite andra doningar än en billig låda från Dynavoice..
Jag satt där och lyssnade. Han fipplade med telefonen. "SÅ! Nu har jag beställt en likadan baslåda till, det borde ju bli dubbelt så mycket bas."
Nja.. Tyvärr funkar det ju inte riktigt så..
Jag gav honom mina amatörmässiga tips om vad han kunde göra åt akustiken. Tak a´la Öhman var skitenkelt att fixa där. Bara att skjuta upp några brädlappar i taket och stryka det mattsvart. Han är snickare, så det är gjort på nolltid.
Det var en trappa ner i utrymmet. Utmärkt att knöla in ett par balar isolering under den.
En 95:a stenull täckt med tyg på frontväggen, och en 45:a klätt med tyg en bit ut på sidoväggarna. In med en heltäckningsmatta.
Slå för en liten väggsnutt och sätta i en dörr upp mot trappan så att rummet gick att trycksätta lite, plus att isolera bort lite ljud från ovanvåningen.
Det var det han skulle börja med.
Ska bli spännande att höra skillnaden.Det är inga stora insatser för honom som är i byggbranschen, och det kostar inte mycket.
Gissar på att han kommer bli smått chockad över skillnaden det kommer göra
Postad 17 July 2014 - 17:07
Postad 17 July 2014 - 17:29
Gissar på att han kommer bli smått chockad över skillnaden det kommer göra
Förmodligen.
Han har semester nu och håller på att greja med fasaden på huset.
Jag gav honom lite eld i baken med några enkla ord.. Fan Sebbe, det kan nog bli ganska bra det där när du har byggt om som jag sa. Alltså när du inte längre har det sämsta rummet jag någonsin varit inne i.
Det ligger en del sanning i det.
Han har aldrig haft något biorum tidigare, och han kommer förmodligen snöa in på det nu. Det är ju ganska lätt hänt när man hör vilka drastiska skillnader det kan bli med ganska små ingrepp.
Plötsligt står man där och tycker att högtalarna inte riktigt levererar det man vill. Nya högisar.. Då blir basen lite klen. Nya bejsers.
Helt plötsligt känner man att rummet är lite litet.. Sen är bilden inget vidare...
Postad 17 July 2014 - 17:48
Du är en bra kompis iaf Baker, som inte bara sitter där och nickar och sen dissar på nätet
Postad 17 July 2014 - 18:40
Jag säjer alltid vad jag tycker, och jag tycker alltid det jag säjer.
På gott och ont...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
84 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?