Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29151

Postad 02 August 2014 - 20:39

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Favorit i repris��
Blir lite avis på din energi Baker , själv har jag inte lyckats med något av målen i sommar. Byt räcke på altan på framsidan men inte fixat belysningen som var tänkt inte målat färdigt fönstren på bottenvåningen. Sen har jag en beskåda som jag tänkt på börja när frun inte är tok trött på uppdateringarna och jag måste göra det andra först. Hoppas det är värmen som tagit död på energin och lusten så det händer lite i augusti.

Nä nu blir det Robocup , skål

#29152

Postad 02 August 2014 - 21:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
När det inte fanns några skivor började jag gräva runt huset..
Ska putsa sockeln. Då måste jag gräva ur 30 cm brett och 30 cm djupt innan jag börjar knacka puts. Det är det enda som är kvar utvändigt på huset, sen är det 100% klart.

Problemet är att, att gräva är det värsta skitjobbet som finns. Sen är det lite varmt nu också..
Grävde en sida, sen orkade jag fan inte mer, trots obegränsad tillgång till iskalla bärs. ;)

#29153

Postad 02 August 2014 - 22:12

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Obegränsad tillgång till iskalla bärs, och du är förvånad att du inte grävde mer???

#29154

Postad 02 August 2014 - 23:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Jag brukar vara hyfsad på att få saker gjorda när jag väl bestämmer mej för att göra dom. Oftast hyfsat snabbt.
Men idag tog det emot..

#29155

Postad 03 August 2014 - 09:47

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Jag brukar vara hyfsad på att få saker gjorda när jag väl bestämmer mej för att göra dom. Oftast hyfsat snabbt.
Men idag tog det emot..


Du har också ett "envishetsläge" ? :)
Ja, det har varit ovanligt jobbigt i denna värmen. :huh:

#29156

Postad 03 August 2014 - 09:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Tommy," det nummer du önskar ringa är inte i bruk" ring mig.

#29157

Postad 03 August 2014 - 10:25

Assman
  • Assman
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
https://www.youtube....h?v=lS2QhWqH-tc

Redigerat av Assman, 03 August 2014 - 10:26.


#29158

Postad 06 August 2014 - 18:06

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Foto 2014-08-06 18 06 54.jpg

Då säkringen gått om båda slutstegen startar samtidigt har det blivit att bassteget varit av mycket när jag kollat tv. Nu har jag satt softstart i båda stegen, riktigt härligt!

https://www.minhembi...dpost&p=4091265

#29159

Postad 06 August 2014 - 20:29

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0

Skrev du samma inlägg igen...?

haha såg det nu. Måste ha blivit lite galet. Gör mina inlägg från mobilen och plattn, blir helt sne hur konstigt det kan bli ibland. Har du börjat vänja dig vid plattan? Platta är soft att surfa med och lite annat skoj men en dator är en dator :)


#29160

Postad 07 August 2014 - 21:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 4
Det kvalar fan in som "annat härligt"!
Så jävla gött!! :D :D :D

http://www.ltz.se/ja...n-att-braka-med

#29161

Postad 07 August 2014 - 22:02

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2307 inlägg
  • 0

Det kvalar fan in som "annat härligt"!
Så j*vla gött!! :D :D :D

http://www.ltz.se/ja...n-att-braka-med

Kharma! :D
Helt jäkla underbart!

#29162

Postad 07 August 2014 - 22:26

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 2
:)

#29163

Postad 08 August 2014 - 10:33

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

Det kvalar fan in som "annat härligt"!
Så jävla gött!! :D :D :D

http://www.ltz.se/ja...n-att-braka-med


Hahaha så jäkla underbart och vilken härlig gubbe :D

#29164

Postad 08 August 2014 - 18:39

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0
Det krävs en redig Övikare för sådana handlingar! ;)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 08 August 2014 - 18:41.


#29165

Postad 09 August 2014 - 06:48

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3637 inlägg
  • 1
Jag ställer nog mig lite tveksam till det hela, tycker han ser lite alkis ut och skadorna verkar lite ramlat i asfalten. Tror säkert att det har varit ett handgemäng men hans story tror jag nog kanske inte är helt sanningsenlig mot vad som verkligen hände. Pris till världens sämsta kameraman förresten

#29166

Postad 09 August 2014 - 14:40

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Jag var nere på Kjelle och köpte en bluetoothmottagare för iphonedocka förut.
Jag har docka för iphone på min boomblaster, och tänkte att jag skulle köra spotify från min platta.

Han pratade om något som hette apt-X? Det fanns inte på den jag köpte. Det skulle tydligen ge en bättre ljudkvalitet?
Någon som vet den faktiska skillnaden? Är det som natt och dag, eller är det bara skitsnack?

#29167

Postad 09 August 2014 - 15:07

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Bättre ljudkvalitet än vad?

#29168

Postad 09 August 2014 - 15:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Som jag skrev. Apt-x är tydligen någon ny form av överföring via bluetooth som enligt honom skulle ge bättre ljudkvalitet.
Jag vet inte om det är någon större skillnad eller inte.

#29169

Postad 09 August 2014 - 15:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Det här hittade jag på hembiobutikens hemsida...

Postad bild
Test: Bluetooth aptX (2)
2013-08-12
Postad bild
Nu kan du göra om din stereo till en trådlös musikspelare av hög kvalitet med de nya Bluetooth-mottagarna. Vi har lyssnat och jämfört den nya aptX-codecen med den tidigare standarden A2DP.

Den ursprungliga aptX-codecen utvecklades redan under 1980-talet vid Queen's University i Belfast och användes främst av TV- och radiostationer som behövde lagra CD-skivor på hårddiskar för att enkelt kunna spela upp dem under programmen. Under 90-talet förfinades algoritmerna ytterligare vilket ledde till ett överlägset dynamiskt och fylligt ljud gentemot andra destruktiva komprimeringsalternativ. När tekniken nu har kommit till Bluetooth ger det en enorm skjuts i ljudet.

Specifikationen för aptX för Bluetooth visar att den klarar 16-bitars ljud vid 44.1 kHz (CD-kvalitet) och datahastighet upp till 352 Kbps. Även frekvensregistret skvallrar om en HiFi-nivå på ljudsignalen med ett omfång på 10–22.000 Hz.

För att jämföra A2DP och aptX lyssnade vi på både en trådlös aktiv högtalare (Canton Musicbox) och en dyrare stereoanläggning med Bluetooth-mottagare. Vi började med en normal Bluetooth-uppkoppling via Apples iPhone vilket fungerade som väntat. När vi bytte till aptX via Samsung Galaxy S3 så tappade vi alla däremot nästan hakan. Skillnaden var klart större än förväntat och musiken vaknade till liv på ett helt annat sätt. Man upplever verkligen skillnaden och det fylliga klara ljudet gör att du glömmer att det är din mobiltelefon du skickar signalen ifrån. Skall du skicka din musik trådlöst är utan tvivel en aptX-kompatibel lösning att föredra.

aptX är ännu inte standard i alla mobiltelefoner men man hittar den exempelvis i Samsungs Galaxy S3 och S4(dock ej Apple iPhone i skrivande stund). Även många bärbara datorer har idag stöd för aptX.

Om din källa ännu inte har stöd för aptX så är mottagarna också kompatibla med äldre versioner av Bluetooth. Det fungerar alltså med vilken Bluetooth -kompatibel telefon som helst. Då har du en lösning som fungerar precis som vanlig Bluetooth fram tills du har uppgraderat dina källor till aptX!

#29170

Postad 09 August 2014 - 15:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll. Min Samsung galaxy tab 4 stödjer tydligen ändå inte aptX utan bara A2DP.
Då var ju det löst.

#29171

Postad 09 August 2014 - 17:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Jag har datorn kopplad till stereon och styr Spotify via mobilen med gratisappen spotimote. Busenkelt att få det att funka faktiskt.

Kanske vore nått för dig Tommy?

#29172

Postad 09 August 2014 - 17:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Jag har redan kopplat in den. Funkade klockrent. Har en mottagare som jag ska koppla in i köket också.
I sovrummet kör jag via den stationära.

Undrar hur mycket ös det skulle bli i huset om jag körde max på samma låt i både kök, sovrum, badrum och biorum samtidigt.😃

Redigerat av Bakerman, 09 August 2014 - 17:59.


#29173

Postad 10 August 2014 - 16:03

Assman
  • Assman
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 1
Bara för er som gillar elektroniskt bjäffs o bas.

https://www.youtube....h?v=awiYw0H4W4c

Trevlig kväll!

#29174

Postad 10 August 2014 - 17:20

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2190 inlägg
  • 0

Specifikationen för aptX för Bluetooth visar att den klarar 16-bitars ljud vid 44.1 kHz (CD-kvalitet) och datahastighet upp till 352 Kbps


Detta är dock långt ifrån CD-kvalitet. I minerfarenhet är Bluetooth extremt dåligt på att föra över ljud på ett korrekt sätt. Vettefan vad det är men skit låter det. Ganska finns olika varianter på det så att vissa har högre bitrate än andra men jag gillar inte trenden att mycket nytt är sämre än saker från 80-talet. Kanske smidigare men sämre.

#29175

Postad 10 August 2014 - 22:30

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1838 inlägg
  • 1
Dolde lite inlägg, vissa personer bör höja nivån på sina inlägg i trådarna.

#29176

Postad 10 August 2014 - 22:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

[/size]
Detta är dock långt ifrån CD-kvalitet. I minerfarenhet är Bluetooth extremt dåligt på att föra över ljud på ett korrekt sätt. Vettefan vad det är men skit låter det. Ganska finns olika varianter på det så att vissa har högre bitrate än andra men jag gillar inte trenden att mycket nytt är sämre än saker från 80-talet. Kanske smidigare men sämre.


Fast det är ju ganska stor skillnad på om man ska sitta i sitt finrum och LYSSNA på musik, jämfört med att ha med sej sin boomblaster ut på altanen för att få lite partystämning när några grabbar sitter och sänker några kalla bärs. ;)

Jag har två bluetoothmottagare nu. Den till iphonedockan, och en annan Kina-skräp för 149 spänn som går via 3,5 mm-kontakt.
Den kopplade jag in i köket via en RCA till 3,5 mm. Jag tycker inte att det är någon jätteskillnad på ljudkvaliteten faktiskt.
Det blir klart lägre volym, men som tur är har jag en sån där ratt jag kan vrida på. :D ;)

#29177

Postad 10 August 2014 - 23:02

Assman
  • Assman
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

men som tur är har jag en sån där ratt jag kan vrida på. :D ;)


http://www.youtube.com/watch?v=FbAXOsGKvyM

Redigerat av Assman, 10 August 2014 - 23:02.


#29178

Postad 11 August 2014 - 10:17

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2190 inlägg
  • 0

Fast det är ju ganska stor skillnad på om man ska sitta i sitt finrum och LYSSNA på musik, jämfört med att ha med sej sin boomblaster ut på altanen för att få lite partystämning när några grabbar sitter och sänker några kalla bärs. ;)

Jag har två bluetoothmottagare nu. Den till iphonedockan, och en annan Kina-skräp för 149 spänn som går via 3,5 mm-kontakt.
Den kopplade jag in i köket via en RCA till 3,5 mm. Jag tycker inte att det är någon jätteskillnad på ljudkvaliteten faktiskt.
Det blir klart lägre volym, men som tur är har jag en sån där ratt jag kan vrida på. :D ;)


Ja det är sant.

#29179

Postad 11 August 2014 - 16:41

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 1
Om man vill ha sej ett ordentligt asgarv ska man inte missa denna tråden!! :lol: :lol: :lol:

http://www.faktiskt....hp?f=11&t=58878

#29180

Postad 11 August 2014 - 20:16

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Hahahahaha jag dog!
Sen dog min fru!
När grabben hörde oss och läste, han dog han också!
Just det, alla vi som dog hade två karaktäristiska hål i nacken, dessa korallormar!
Hahahahah

Redigerat av RobNB, 11 August 2014 - 20:17.


#29181

Postad 12 August 2014 - 20:20

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0
Jag kommer aldrig våga bada igen nu när korallormarna slagit sig till ro i våra insjöar :ph34r:

#29182

Postad 14 August 2014 - 20:31

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Vet ni vad. Jag har ingen koll alls på hur min anläggning låter.

#29183

Postad 14 August 2014 - 21:43

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Har du tappat hörseln? :(

#29184

Postad 14 August 2014 - 21:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0

Jag kommer aldrig våga bada igen nu när korallormarna slagit sig till ro i våra insjöar :ph34r:

Finns dom här? Det är inte en mjölksnok du sett?

Vet ni vad. Jag har ingen koll alls på hur min anläggning låter.

Dä låter skitbra. Nu vet du det också ;)

#29185

Postad 14 August 2014 - 22:40

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZaaartoock! :lol:

#29186

Postad 15 August 2014 - 13:08

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZaaartoock! :lol:


Mjölksnok :lol: :lol: :lol:

Redigerat av robert293, 15 August 2014 - 13:12.


#29187

Postad 15 August 2014 - 13:12

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

Finns dom här? Det är inte en mjölksnok du sett?

Haha läste du inte faktiskt tråden som länkades ovan?

Dä låter skitbra. Nu vet du det också ;)



#29188

Postad 15 August 2014 - 13:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Det är en riktig orm! :D

#29189

Postad 15 August 2014 - 13:14

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

Det är en riktig orm! :D


Du kan vara lugn korall ormarna har inte slagit sig till ro......ÄN! :D

Redigerat av robert293, 15 August 2014 - 13:15.


#29190

Postad 15 August 2014 - 13:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0

Du kan vara lugn korall ormarna har inte slagit sig till ro......ÄN! :D

Määäähh, du skrev ju det :D

#29191

Postad 15 August 2014 - 13:38

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

Määäähh, du skrev ju det :D


Ett skämt med tanke på faktiskt.se tråden som postades längre upp :D

#29192

Postad 16 August 2014 - 12:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Mähh :D
Btw, varför blev det så lugnt här?

#29193

Postad 16 August 2014 - 12:41

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Semestertider, du vet.

#29194

Postad 16 August 2014 - 13:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Ah. Jag trodde det bara var jag som hade kvar semester :)

#29195

Postad 16 August 2014 - 13:25

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Du har ju inte semester. Det märks ju. Bakerman har väl semester, tror jag.

#29196

Postad 16 August 2014 - 14:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
jaha, du menade sån semester. nu när du säger det så minns jag ju att det nämdes någon annanstans. aja, då får vi väl vänta en vecka på honom. under tiden kan vi ju passa på att harassera honom utan att bli emotsagda dessutom! :D

jag har förresten adderat din baslista på min spotify nu, jag ska bara invänta en passande dag att testa det. på låg volym, då det ryktades om att låten med dom analoga kanonerna hade en rätt stor nivåhöjning =)

#29197

Postad 16 August 2014 - 14:09

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Nej, det är digitala kanoner. Står så på konvolutet iaf, vad som nu menas med det (digitalt inspelade.. va? Inspelade på digitalt media? Jaaa).

Kanonerna är inte bashöjda. De är inmixade i en rätt vettig nivå tycker jag. Hos mig sätter fönster och slutsteg till topparna stopp. Får se hur det går för dig.

#29198

Postad 16 August 2014 - 14:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
med tanke på att jag bor i en kåk från tidigt 70-tal, säkerligen utan bytta fönster, så sätter dom nog stopp här med :D
men om man skulle prova lite granna...

#29199

Postad 17 August 2014 - 10:47

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Hur gick det.

#29200

Postad 17 August 2014 - 12:53

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Hur gick det.

Tystnade �� kanske tyder på att någon soppar glas och gör allt för att grannarna inte ska gå till hyresvärden :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.