Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 24 August 2014 - 21:09
Postad 26 August 2014 - 00:49
http://www.blocket.s...ca=8&w=3&last=1
Postad 26 August 2014 - 06:38
NAD 216 THX finns hos Hifigurun, strax utanför Sundsvall håller han till tror jag.
Redigerat av hifimarcus, 26 August 2014 - 06:38.
Postad 26 August 2014 - 09:33
Postad 26 August 2014 - 10:25
216 är en snålkörd 218, så den bör leva ett väldigt lätt liv.
Postad 26 August 2014 - 10:48
Hade vart lite skoj att lyssna iaf
http://www.blocket.s...605663.htm?sa=1

Postad 26 August 2014 - 11:35
Postad 26 August 2014 - 11:43
Postad 26 August 2014 - 11:54
Postad 26 August 2014 - 11:56
Måste fantisera ett tag till, får/skall inte handla iaf.Är det inte dags att du lyssnar på någon sådan JBL-anläggning snart Niklas? Så du får reda på om det är något "släpp" i skiten.
Bagarns Infinity gör inte bort sig på något sätt till hembion, tvärtom!
Man bara måste älska frugans senaste kommentar " Jag fixar inte att titta på skräckfilm hemma, det blir så otroligt intensivt med ljudet så om jag skall titta så får det bli på bio "
Rätt bra betyg ändå
Postad 26 August 2014 - 12:03
Ja, så som du har kalibrerat dina surrar så kan du ju sätta skräck i vem som helst.Måste fantisera ett tag till, får/skall inte handla iaf.
Bagarns Infinity gör inte bort sig på något sätt till hembion, tvärtom!
Man bara måste älska frugans senaste kommentar " Jag fixar inte att titta på skräckfilm hemma, det blir så otroligt intensivt med ljudet så om jag skall titta så får det bli på bio "
Rätt bra betyg ändå
Postad 26 August 2014 - 12:08
Postad 26 August 2014 - 13:27
På tal om skräckfilmer. Har ni några tips? Har velat se någon bra ett tag nu. Verkar vara svårt att hitta någon dock. I Spit On Your Grave som kördes sist sög något alldeles ordinärt mycket i just skräcksynpunkt i alla fall.
Så tips på några bra?
Postad 26 August 2014 - 13:33
Postad 26 August 2014 - 13:51
Postad 26 August 2014 - 14:00
På tal om skräckfilmer. Har ni några tips? Har velat se någon bra ett tag nu. Verkar vara svårt att hitta någon dock. I Spit On Your Grave som kördes sist sög något alldeles ordinärt mycket i just skräcksynpunkt i alla fall.
Så tips på några bra?
The Conjuring, men du får inte mesa med volumen!
Den är riktigt jävla skön!
Postad 26 August 2014 - 15:15
Ja, så som du har kalibrerat dina surrar så kan du ju sätta skräck i vem som helst.
![]()
Postad 26 August 2014 - 18:44
Flicka tittade på den med några vänner.
Jag var i vardagsrummet och surfade men jag kan säga att jag var lite fuktig i brallan vid vissa tillfällen
Dom vred upp ljudet ganska bra, (grymt bra ljud i den filmen) varje gång alla skrek va ja oxå på G (och jag va inte ens i rummet)
Utan att ha sätt filmen så kan jag nog rekommendera den
Redigerat av RobNB, 26 August 2014 - 18:45.
Postad 27 August 2014 - 00:35
Bifogad fil(er)
Postad 28 August 2014 - 18:00
Första SAW filmen är juh magisk, även första Evildead rullen gillar jag skarpt, den bästa ja sett på senare tid som iåf inte den heller är särskilt ny, men högt rekomenderad är
Har haft den läääänge på BD men tanten vägrar se den enbart genom att se på omslaget
Får väl klämma den själv.
Postad 28 August 2014 - 21:13
Postad 29 August 2014 - 19:57
Har låga förhoppningar på att höra ens ett uns av ljupbas...
Postad 30 August 2014 - 00:06
Mad Max är KVALITÈT!!
Postad 30 August 2014 - 06:58
Postad 30 August 2014 - 15:51
Kanske kan vara en inställning i receivern, hur var det nu man skulle göra där?
Redigerat av Svenn3SaataN, 30 August 2014 - 16:13.
Postad 30 August 2014 - 16:21
Ställ in högtalarna på Large i receivern.
Att kolla alla inställningarna i miniDSPn är ju inte något man tar via forum. Bättre att göra det IRL med någon som kan eller möjligen i telefon.
Gissar att du har för lite gain till slutstegen som driver basarna.
Postad 30 August 2014 - 17:00
Testa att vända polerna på en av dem.
Postad 30 August 2014 - 17:19
Som kompisen som var otroligt missnöjd med sina XTZ 99.26 och upptäckte att en var skiftad på plus och minus
Postad 30 August 2014 - 18:16
http://www.youtube.c...onhbp6m0J0#t=64
Bifogad fil(er)
Redigerat av mikee, 30 August 2014 - 18:17.
Postad 31 August 2014 - 12:27
Man kollar att alla sladdar är i på rätt plats till att börja med. Ställ in högtalarna på Large i receivern. Att kolla alla inställningarna i miniDSPn är ju inte något man tar via forum. Bättre att göra det IRL med någon som kan eller möjligen i telefon. Gissar att du har för lite gain till slutstegen som driver basarna.
Sänkte nivån på topparna så blev det lite bättre. Med tanke på att de har i någonstans mellan 95-99 i känslighet så upplevde jag helt enkelt att de spelade för stark innan basarna fick börja jobba.
Postad 01 September 2014 - 22:08
Jag är medveten om att det antagligen hade varit bättre med 4 lådor, men det får inte plats. Med 4 stycken sådana borde man väl få ordentligt tryck ner till 10hz? Jag läste att ett sådant element flyttar över 6 liter.
Redigerat av doglas2009, 01 September 2014 - 22:10.
Postad 01 September 2014 - 22:17
Postad 01 September 2014 - 22:24
Vad jag menar är att jag ändå inte kan sprida ut lådorna, utan jag måste ha dom under tv:n mellan frontarna. Dessutom tycker jag att det faktum att dom blir vibrationsfria (om det nu stämmer..?) verkar najs.Jag förstår inte hur 1 låda tar mindre plats än 2. Bättre att bygga separata och koppla ihop dem om du vill ha utsläckning av krafterna.
Postad 01 September 2014 - 22:30
Om du bygger lådorna tillräckligt bra så kommer du närmare 1:1000-förhållande på kon:låda och inte behöver oroa dig för vibrationer.
Placeras de på de självklara mjukfötterna så är det inget problem heller.
Postad 01 September 2014 - 22:34
Okej, att lådorna skulle bli aningen otympliga köper jag.Som jag sa, du tjänar ingenting på att bygga en stor otymplig låda som blir svår att hantera. Och som jag sa, du kan koppla ihop dem två och två om du vill ha utsläckning.
Om du bygger lådorna tillräckligt bra så kommer du närmare 1:1000-förhållande på kon:låda och inte behöver oroa dig för vibrationer.
Placeras de på de självklara mjukfötterna så är det inget problem heller.
Hur menar du att jag ska koppla dom två och två?
Vad tror du i övrigt om dom elementen i slutna lådor? Det borde väl bli en enooorm skillnad mot mina nuvarande 150l slutna lådor med TC Sounds Epic 12 i...
Postad 02 September 2014 - 08:29
Jag läste att ett sådant element flyttar över 6 liter.
Nä. Men det flyttar drygt fem liter. I jämförelse med dina Epic som flyttar knappa två liter per styck.
Postad 02 September 2014 - 10:15
"With the UM18-22 Ultimax 18" driver, Dayton Audio has taken everything about the respected Dayton Audio Ultimax subwoofers to the extreme! Providing over 2" of peak-to-peak excursion, the Ultimax 18 sweeps over six liters of air with each stroke! Truly not for the faint of heart!" ( http://www.parts-express.com/dayton-audio-um18-22-18-ultimax-dvc-subwoofer-2-ohms-per-coil--295-518 )Nä. Men det flyttar drygt fem liter. I jämförelse med dina Epic som flyttar knappa två liter per styck.
Men även om dom "bara" skulle" flytta 5 liter styck så känns det som att det borde bli en väldigt skillnad att gå från 4 liter flyttad luft till 20...
Postad 02 September 2014 - 17:05
Varför gå ifrån kvalitets element till skit element!"With the UM18-22 Ultimax 18" driver, Dayton Audio has taken everything about the respected Dayton Audio Ultimax subwoofers to the extreme! Providing over 2" of peak-to-peak excursion, the Ultimax 18 sweeps over six liters of air with each stroke! Truly not for the faint of heart!" ( http://www.parts-exp...r-coil--295-518 )
Men även om dom "bara" skulle" flytta 5 liter styck så känns det som att det borde bli en väldigt skillnad att gå från 4 liter flyttad luft till 20...
Postad 02 September 2014 - 17:09
"With the UM18-22 Ultimax 18" driver, Dayton Audio has taken everything about the respected Dayton Audio Ultimax subwoofers to the extreme! Providing over 2" of peak-to-peak excursion, the Ultimax 18 sweeps over six liters of air with each stroke! Truly not for the faint of heart!" ( http://www.parts-exp...r-coil--295-518 )
Men även om dom "bara" skulle" flytta 5 liter styck så känns det som att det borde bli en väldigt skillnad att gå från 4 liter flyttad luft till 20...
Dom har nog räknat på hela den mekaniska slaglängden och inte den linjära.
Då får man lite tuffare siffror som man kan redovisa.
Flyttad luft är inte allt. Det ska låta bra också.
Postad 02 September 2014 - 17:12
Ett frågetecken skulle vara på sin plats efter fråganVarför gå ifrån kvalitets element till skit element!
Baker, tror du att dom 22mm är xmech? Vanliga 15" har 19mm, så det är ju inte en orealistisk siffra.
Postad 02 September 2014 - 18:13
Vet du Zartok jag skiter fullkomligt i !?. och jag har klarat mig bra genom livet utan att skriva korrekt .Men du verkar ha stora problem över att vissa inte skriver korrekt och ett jävla gnäll i från din sida renderar i en anmälan .Ett frågetecken skulle vara på sin plats efter frågan
Baker, tror du att dom 22mm är xmech? Vanliga 15" har 19mm, så det är ju inte en orealistisk siffra.
Postad 02 September 2014 - 18:34
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
106 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?