Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 07 September 2014 - 14:20
Hahahaha!Inte visste jag att Bagarn börjat cykla?
https://www.youtube....h?v=ESNXxFYko1A
![]()
![]()
Kan vara bäst på youtube.
Postad 07 September 2014 - 16:48
Postad 07 September 2014 - 17:19
http://www.data-bass...e=content&id=80
Längst ner på sidan.
Kurvorna är ju som den där jävla backen i Valla...
Postad 07 September 2014 - 17:50
Postad 08 September 2014 - 15:39
Det hade jag inte gissat..
Postad 08 September 2014 - 21:38
Postad 09 September 2014 - 09:07
Väntade hela tiden på att Power Rangers skulle dyka upp!Fanns en hel del infra i Godzilla.
Men fy helevete vilken jävla genomusel skitfilm...
https://www.youtube....h?v=q0YkXmebAGM
Då jävlar med skulle det bli KALAS
Postad 09 September 2014 - 13:02
Den såg jag nyss och gillar den STARKT!!!
Tycker om dom filmerna, både ljudet och effekterna är väl genomförda.
Mina subbar orkade inte med på vissa ställen
Rekommenderar denna film. (Den är lite bättre än Godzilla, trots att Power Rangers inte dyker upp i denna film häller haha)
Postad 09 September 2014 - 14:04
X-Men: Days of Future Past
Den såg jag nyss och gillar den STARKT!!!
Tycker om dom filmerna, både ljudet och effekterna är väl genomförda.
Mina subbar orkade inte med på vissa ställenBlir intressant å se hur dom nya XTZ 3x12 sköter sig där.
Rekommenderar denna film. (Den är lite bättre än Godzilla, trots att Power Rangers inte dyker upp i denna film häller haha)
Hmm den har väl inte kommit ut än? Och den finns väl inte ute i "piratbukten" i bra kvalitet heller? Vem är din kontakt
Postad 09 September 2014 - 14:06
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 09 September 2014 - 14:12.
Postad 09 September 2014 - 14:15
Inga kontakterHmm den har väl inte kommit ut än? Och den finns väl inte ute i "piratbukten" i bra kvalitet heller? Vem är din kontakt
Svar JA. Det finns bra kvalité ute nu
Slit inte ihjäl dig nu, med SlivoviceSitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces!
Postad 09 September 2014 - 15:14
Inga kontakter
Jag är ganska petig när det kommer till kvalité på det typ utan film. Vill ju inte sabba känslan. Fick ner den idag 3.92GB 1080P. Blev lite skeptisk men det var bra
Svar JA. Det finns bra kvalité ute nu
Inte för att vara sån men nej det finns inte riktig 1080p ute (komprimerad eller inte) utan det är enbart fulvarianter. Kombinerad bild och ljud på 4000 kbit/s är inte riktigt bluray kvalitet
Men tyckte du det var bra så är det ju bara bra, går åt mindre med lagring
Postad 09 September 2014 - 16:32
Kommer det en som är större så ersätter jag den.
Hur stora ska 720 eller 1080 vara för att dom ska räknas som bra? Vill minnas att DVDrip ligger på ca 4GB. Många 720/1080 är på just ca 4GB medan fåtal på ca 9-12GB.
Postad 09 September 2014 - 16:56
Sitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces!
Ditt as
Postad 09 September 2014 - 16:57
Postad 09 September 2014 - 17:08
Redigerat av MattiasBGD, 09 September 2014 - 17:09.
Postad 09 September 2014 - 18:14
För sent.Slit inte ihjäl dig nu, med Slivovice
Första semestern på år och dagar. Nu ska man ha det trevligt.Ditt as
Jag har jobbat hela dagen, och nu skördat potatislandet
Postad 09 September 2014 - 18:35
Då är det bara att fortsätta gotta sigFör sent.
j*vlar vad gott det är!
Första semestern på år och dagar. Nu ska man ha det trevligt.
Postad 09 September 2014 - 18:42
Beror väl lite på gruppen som släpper filmerna.. Men 1080p Med DTS-HD el DTrueHD inte mindre än 16-17GB .. eller så säkrar du upp och tar BD el 3DBD Iso på mellan 40-50Gb så är du säker
JahaNormalt runt 7-13GB, HD ljud strax under 20GB
Dax att bygga ut NAS igen haha.
Det jag får tag på brukar vara bra. Dom filmer jag gillar köper jag sen. Men om man vill rippa dom eller få mer dom i 20-50GB så lär inte utrymmet på min NAS räcka särskilt långt
Postad 09 September 2014 - 19:16
Så är det ju tyvärr.. Men hellre 10TB media på på Nasen som jag har nu än på fysisk skiva ..Jaha
Dax att bygga ut NAS igen haha.
Det jag får tag på brukar vara bra. Dom filmer jag gillar köper jag sen. Men om man vill rippa dom eller få mer dom i 20-50GB så lär inte utrymmet på min NAS räcka särskilt långt
Postad 09 September 2014 - 19:27
Jo de är sant.Så är det ju tyvärr.. Men hellre 10TB media på på Nasen som jag har nu än på fysisk skiva ..
Tar ju lite mindre fysisk plats om man säger så
Postad 09 September 2014 - 19:53
Nu ska man bara vänta på att hela Sagan om ringen samligen kommer när sista har haft premiär. Starwars får jag komplettera trodde aldrig Disney skulle hoppa in och göra en till.
Postad 09 September 2014 - 20:58
Se en film som ligger på under fyra gig bara för att det står 1080p är ju.......ja....
Postad 10 September 2014 - 08:42
Sen så ser jag inte större skillnad på en fil som är 1GB eller 10GB på min 9,11" CRT skärm
Måste sitta 4m ifrån för att minimera strålnings risken
Skicka PM om någon har bra sida att tipsa om. (med bra kvalité)
Bifogad fil(er)
Postad 10 September 2014 - 08:59
Invänta en äkta 1080p av BRA kvalité eller köp filmen. Filmen blir inte sämre för att man väntat 2 veckor till
Postad 10 September 2014 - 09:20
Postad 10 September 2014 - 11:38
Assface!Sitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces!
Postad 10 September 2014 - 11:41
Vi har en Woods nu som tuggar på bra men det kanske finns bättre, den skall främst användas till att hjälpa tvätten torka fortare samt hjälpa till att hålla nere fuktigheten i källaren som är runt 100kvm.
Någon som vet på rak arm, eller skall man googla runt på lite testvinnare kanske?
Postad 10 September 2014 - 12:22
När det gäller filmer jag inte har koll på så brukar jag se max 20 sekunder för att få en känsla om det är något för mig. För att slippa se för mycket av filmen.Jag ser aldrig trailers och är sällan uppdaterad om vad det kommer för filmer.
Postad 10 September 2014 - 13:09
Ungefär som här. Blir lite nyheter men oftast 99kr el 3 för 200kr.Jag ser aldrig trailers och är sällan uppdaterad om vad det kommer för filmer. Oftast köper jag dem på Bd när de kostar 99kr, men ibland blir det förhandsbokning. Att ladda ned olagligt gör jag aldrig då jag ju vill att filmmakarna ska ha råd att göra nya filmer.
Postad 10 September 2014 - 19:16
http://www.ladda-upp.../nralbszoruepc/
Redigerat av MattiasBGD, 10 September 2014 - 19:40.
Postad 10 September 2014 - 19:38
Pöjka, kan någon rekommendera en bra avfuktare?
Vi har en Woods nu som tuggar på bra men det kanske finns bättre, den skall främst användas till att hjälpa tvätten torka fortare samt hjälpa till att hålla nere fuktigheten i källaren som är runt 100kvm.
Någon som vet på rak arm, eller skall man googla runt på lite testvinnare kanske?
Vad jag läst ska just Woods vara riktigt effektiva. Själv köpte jag en Mitsubishi pga att den va helt automatisk med display och knappar. Men jag tror även Woods har helautomatiska nu också.
Postad 10 September 2014 - 19:46
Skulle inte tveka att betala en viss summa som man gör med Spotify för att få tillgång till film på ett lagligt sätt och att filmmakarna får betalt för det. Tråkigt nog så är sortimenten väldigt dåligt. Hoppas branschen inser att många vill betala på samma sätt som på Spotify, för ett brett sortiment men inte bara gamla filmer utan även nya.
Tråkigt nog så lär det inte komma en sådan sida eftersom det skulle slå ut film kanaler mm som tjänar sina slantar.
Redigerat av RobNB, 10 September 2014 - 19:49.
Postad 10 September 2014 - 20:02
Postad 10 September 2014 - 21:32
Att ladda ned olagligt gör jag aldrig då jag ju vill att filmmakarna ska ha råd att göra nya filmer.
Dom har gått mängder av miljoner plus redan efter första bioveckan.
Resten är ren gravy.
Pöjka, kan någon rekommendera en bra avfuktare?
Vi har en Woods nu som tuggar på bra men det kanske finns bättre, den skall främst användas till att hjälpa tvätten torka fortare samt hjälpa till att hålla nere fuktigheten i källaren som är runt 100kvm.
Någon som vet på rak arm, eller skall man googla runt på lite testvinnare kanske?
Du kan välja mellan woods, woods, woods eller woods.
Annars köper du en annan som inte är lika bra.
Postad 11 September 2014 - 08:19
Menade bara att dom gott och väl har marginaler att fortsätta spela in film även om dom inte skulle sälja en enda film efter biointäkterna.
Skulle filmerna kosta närmre en hundring att köpa, istället för typ 249, så skulle jag köpa betydligt mer film.
Samma med musik.
Postad 11 September 2014 - 08:28
Att ligga på vågen kostar alltid extra.
Postad 11 September 2014 - 10:36
PS. De flesta nya filmer kostar 199 kr. Iaf på Discshop.
Postad 11 September 2014 - 10:40
Postad 11 September 2014 - 10:48
Och man lär få vänta ganska bra tag för att köpa "nyheter" till ett vettigt pris.
För övrigt var det absolut ingen dålig kvalitet på X-Men, vare sig bild eller ljud. Men det var självfallet inte HD-ljud, dock ej heller mono/stereo.
Postad 11 September 2014 - 10:55
Personligen ser jag filmen i optimal kvalité vad det gäller både bild och ljud och väntar någon månad extra än att hålla på och dra ner fulfilmer...
Postad 11 September 2014 - 12:24
Postad 11 September 2014 - 13:29
Fint väder och är inte alls sugen på att jobba, inväntar besked imorgon som gör att jag har sovit kasst som fasiken ett par nätter.
Jag vet väl med mig om att det är en maskin som Woods egentligen, min talesätt som används ofta är " det är inget bra att vara dumsnål, det blir bara dyrare i längden" men ville nog bara höra det igen.
Postad 11 September 2014 - 20:34
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?