Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29351

Postad 07 September 2014 - 13:35

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
HA HA HA HA HA HA !!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#29352

Postad 07 September 2014 - 14:20

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2307 inlägg
  • 0

Inte visste jag att Bagarn börjat cykla? :blink:

https://www.youtube....h?v=ESNXxFYko1A


:D :D :D

Hahahaha! :D
Kan vara bäst på youtube.


#29353

Postad 07 September 2014 - 16:48

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0
Haha, jobbig kille :P Själv hade jag gett upp, och gått upp redan efter första misslyckandet :)

#29354

Postad 07 September 2014 - 17:19

Unregisteredfdd12789
  • Unregisteredfdd12789
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
1,2,3 eller fyra. Databas har ju mätt ett rum och fått fram dessa kurvor i just det rummet.

http://www.data-bass...e=content&id=80

Längst ner på sidan.

Kurvorna är ju som den där jävla backen i Valla...

#29355

Postad 07 September 2014 - 17:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Jättebra exempel på hur flera baslådor kan jämna ut tokigheter i rummet. :)

#29356

Postad 08 September 2014 - 09:52

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2190 inlägg
  • 0
Enorm skillnad bara på två och fyra..

#29357

Postad 08 September 2014 - 15:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
I exemplet är ju faktiskt den största skillnaden mellan två och tre.
Det hade jag inte gissat..

#29358

Postad 08 September 2014 - 21:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Det är den där bilden jag har letat efter när det har vart frågor uppe om hur mycket en/ett par lådor gör för skilland och vissa säger att " si och såhär mycket"

#29359

Postad 09 September 2014 - 09:07

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0

Fanns en hel del infra i Godzilla.
Men fy helevete vilken jävla genomusel skitfilm...

Väntade hela tiden på att Power Rangers skulle dyka upp! :ph34r:
https://www.youtube....h?v=q0YkXmebAGM
Då jävlar med skulle det bli KALAS :D :lol: :D

#29360

Postad 09 September 2014 - 13:02

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
X-Men: Days of Future Past
Den såg jag nyss och gillar den STARKT!!!

Tycker om dom filmerna, både ljudet och effekterna är väl genomförda.

Mina subbar orkade inte med på vissa ställen :( Blir intressant å se hur dom nya XTZ 3x12 sköter sig där.

Rekommenderar denna film. (Den är lite bättre än Godzilla, trots att Power Rangers inte dyker upp i denna film häller haha)

#29361

Postad 09 September 2014 - 14:04

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

X-Men: Days of Future Past
Den såg jag nyss och gillar den STARKT!!!

Tycker om dom filmerna, både ljudet och effekterna är väl genomförda.

Mina subbar orkade inte med på vissa ställen :( Blir intressant å se hur dom nya XTZ 3x12 sköter sig där.

Rekommenderar denna film. (Den är lite bättre än Godzilla, trots att Power Rangers inte dyker upp i denna film häller haha)


Hmm den har väl inte kommit ut än? Och den finns väl inte ute i "piratbukten" i bra kvalitet heller? Vem är din kontakt :o

#29362

Postad 09 September 2014 - 14:06

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0
Sitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces! ;)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 09 September 2014 - 14:12.


#29363

Postad 09 September 2014 - 14:15

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0

Hmm den har väl inte kommit ut än? Och den finns väl inte ute i "piratbukten" i bra kvalitet heller? Vem är din kontakt :o

Inga kontakter :( Jag är ganska petig när det kommer till kvalité på det typ utan film. Vill ju inte sabba känslan. Fick ner den idag 3.92GB 1080P. Blev lite skeptisk men det var bra ;)
Svar JA. Det finns bra kvalité ute nu ;)

Sitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces! ;)

Slit inte ihjäl dig nu, med Slivovice ;)

#29364

Postad 09 September 2014 - 14:16

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Nä 3.9GB de e något som inte stämmer.

#29365

Postad 09 September 2014 - 15:14

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Inga kontakter :( Jag är ganska petig när det kommer till kvalité på det typ utan film. Vill ju inte sabba känslan. Fick ner den idag 3.92GB 1080P. Blev lite skeptisk men det var bra ;)
Svar JA. Det finns bra kvalité ute nu ;)


Inte för att vara sån men nej det finns inte riktig 1080p ute (komprimerad eller inte) utan det är enbart fulvarianter. Kombinerad bild och ljud på 4000 kbit/s är inte riktigt bluray kvalitet ;)
Men tyckte du det var bra så är det ju bara bra, går åt mindre med lagring :)

#29366

Postad 09 September 2014 - 16:32

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Viktiga är att det ser bra ut och att ljudet är bra och det var det. Om jag tycker att det inte är tillräckligt ok så kastas filen och jag väntar på bättre. I detta fall så var den absolut ok.
Kommer det en som är större så ersätter jag den.

Hur stora ska 720 eller 1080 vara för att dom ska räknas som bra? Vill minnas att DVDrip ligger på ca 4GB. Många 720/1080 är på just ca 4GB medan fåtal på ca 9-12GB.



#29367

Postad 09 September 2014 - 16:56

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Sitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces! ;)


Ditt as ;) Jag har jobbat hela dagen, och nu skördat potatislandet :P

#29368

Postad 09 September 2014 - 16:57

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1638 inlägg
  • 0
Beror väl lite på gruppen som släpper filmerna.. Men 1080p Med DTS-HD el DTrueHD inte mindre än 16-17GB .. eller så säkrar du upp och tar BD el 3DBD Iso på mellan 40-50Gb så är du säker ;)

#29369

Postad 09 September 2014 - 17:08

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Normalt runt 7-13GB, HD ljud strax under 20GB

Redigerat av MattiasBGD, 09 September 2014 - 17:09.


#29370

Postad 09 September 2014 - 18:14

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0

Slit inte ihjäl dig nu, med Slivovice ;)

För sent. ;) j*vlar vad gott det är!

Ditt as ;) Jag har jobbat hela dagen, och nu skördat potatislandet :P

Första semestern på år och dagar. Nu ska man ha det trevligt. :D

#29371

Postad 09 September 2014 - 18:35

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0

För sent. ;) j*vlar vad gott det är!


Första semestern på år och dagar. Nu ska man ha det trevligt. :D

Då är det bara att fortsätta gotta sig :)



#29372

Postad 09 September 2014 - 18:38

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 1

Då är det bara att fortsätta gotta sig :)

Håller på!

#29373

Postad 09 September 2014 - 18:42

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0

Beror väl lite på gruppen som släpper filmerna.. Men 1080p Med DTS-HD el DTrueHD inte mindre än 16-17GB .. eller så säkrar du upp och tar BD el 3DBD Iso på mellan 40-50Gb så är du säker ;)

Normalt runt 7-13GB, HD ljud strax under 20GB

Jaha :(
Dax att bygga ut NAS igen haha.

Det jag får tag på brukar vara bra. Dom filmer jag gillar köper jag sen. Men om man vill rippa dom eller få mer dom i 20-50GB så lär inte utrymmet på min NAS räcka särskilt långt :(

#29374

Postad 09 September 2014 - 19:16

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1638 inlägg
  • 1

Jaha :(
Dax att bygga ut NAS igen haha.

Det jag får tag på brukar vara bra. Dom filmer jag gillar köper jag sen. Men om man vill rippa dom eller få mer dom i 20-50GB så lär inte utrymmet på min NAS räcka särskilt långt :(

Så är det ju tyvärr.. Men hellre 10TB media på på Nasen som jag har nu än på fysisk skiva .. ;) Tar ju lite mindre fysisk plats om man säger så :)

#29375

Postad 09 September 2014 - 19:27

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0

Så är det ju tyvärr.. Men hellre 10TB media på på Nasen som jag har nu än på fysisk skiva .. ;) Tar ju lite mindre fysisk plats om man säger så :)

Jo de är sant.

#29376

Postad 09 September 2014 - 19:53

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Jag köper mina favoriter har lite olika boxar och ett helt skåp fyllt med både dvd och bluray.

Nu ska man bara vänta på att hela Sagan om ringen samligen kommer när sista har haft premiär. Starwars får jag komplettera trodde aldrig Disney skulle hoppa in och göra en till.

#29377

Postad 09 September 2014 - 20:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 1
Jag ser helst på filmer som ligger runt tio gig. Då brukar det vara tillräckligt bra kvalitet för att inte se någon skillnad om man hoppar upp ett gäng gig. :)
Se en film som ligger på under fyra gig bara för att det står 1080p är ju.......ja.... :D

#29378

Postad 10 September 2014 - 08:42

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Det kan stå 4K om det vill :P bara jag tycker att det är tillräckligt bra. Många filmer har stängts av bara efter några sekunder :angry: sen fick man vänta tills bättre kommer ut.

Sen så ser jag inte större skillnad på en fil som är 1GB eller 10GB på min 9,11" CRT skärm :D
Måste sitta 4m ifrån för att minimera strålnings risken :ph34r:

Skicka PM om någon har bra sida att tipsa om. (med bra kvalité)

Bifogad fil(er)



#29379

Postad 10 September 2014 - 08:59

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0
Varför denna hets med att se en film så fort den kommer ut? Det är extremt vanligt och nästan som en tävling :)

Invänta en äkta 1080p av BRA kvalité eller köp filmen. Filmen blir inte sämre för att man väntat 2 veckor till ;)

#29380

Postad 10 September 2014 - 09:20

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 2
Jag ser aldrig trailers och är sällan uppdaterad om vad det kommer för filmer. Oftast köper jag dem på Bd när de kostar 99kr, men ibland blir det förhandsbokning. Att ladda ned olagligt gör jag aldrig då jag ju vill att filmmakarna ska ha råd att göra nya filmer.

#29381

Postad 10 September 2014 - 11:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Sitter i Prag och dricker en lokal pubs egenbryggda öl och Slivovice. Hoppas att ni har det bra på jobben assfaces! ;)

Assface! ;)

#29382

Postad 10 September 2014 - 11:41

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Pöjka, kan någon rekommendera en bra avfuktare?
Vi har en Woods nu som tuggar på bra men det kanske finns bättre, den skall främst användas till att hjälpa tvätten torka fortare samt hjälpa till att hålla nere fuktigheten i källaren som är runt 100kvm.

Någon som vet på rak arm, eller skall man googla runt på lite testvinnare kanske?

#29383

Postad 10 September 2014 - 12:22

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Jag ser aldrig trailers och är sällan uppdaterad om vad det kommer för filmer.

När det gäller filmer jag inte har koll på så brukar jag se max 20 sekunder för att få en känsla om det är något för mig. För att slippa se för mycket av filmen.

#29384

Postad 10 September 2014 - 13:09

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Jag ser aldrig trailers och är sällan uppdaterad om vad det kommer för filmer. Oftast köper jag dem på Bd när de kostar 99kr, men ibland blir det förhandsbokning. Att ladda ned olagligt gör jag aldrig då jag ju vill att filmmakarna ska ha råd att göra nya filmer.

Ungefär som här. Blir lite nyheter men oftast 99kr el 3 för 200kr.

#29385

Postad 10 September 2014 - 19:16

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
http://www.hifimagas...annonsID=118863

http://www.ladda-upp.../nralbszoruepc/

Redigerat av MattiasBGD, 10 September 2014 - 19:40.


#29386

Postad 10 September 2014 - 19:38

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Pöjka, kan någon rekommendera en bra avfuktare?
Vi har en Woods nu som tuggar på bra men det kanske finns bättre, den skall främst användas till att hjälpa tvätten torka fortare samt hjälpa till att hålla nere fuktigheten i källaren som är runt 100kvm.

Någon som vet på rak arm, eller skall man googla runt på lite testvinnare kanske?


Vad jag läst ska just Woods vara riktigt effektiva. Själv köpte jag en Mitsubishi pga att den va helt automatisk med display och knappar. Men jag tror även Woods har helautomatiska nu också.

#29387

Postad 10 September 2014 - 19:46

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Nä då Ingen hets, Vissa filmer ser jag på bio och många köps precis som många andra gör (trevliga erbjudanden, rea mm vissa fall special utgåvor och förhandsbokningar)
Skulle inte tveka att betala en viss summa som man gör med Spotify för att få tillgång till film på ett lagligt sätt och att filmmakarna får betalt för det. Tråkigt nog så är sortimenten väldigt dåligt. Hoppas branschen inser att många vill betala på samma sätt som på Spotify, för ett brett sortiment men inte bara gamla filmer utan även nya.
Tråkigt nog så lär det inte komma en sådan sida eftersom det skulle slå ut film kanaler mm som tjänar sina slantar.

Redigerat av RobNB, 10 September 2014 - 19:49.


#29388

Postad 10 September 2014 - 20:02

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Jag köper ibland filmer för 169kr på itunes, men hade gärna sett att det damp ner en bluray senare för det priset.

#29389

Postad 10 September 2014 - 21:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Att ladda ned olagligt gör jag aldrig då jag ju vill att filmmakarna ska ha råd att göra nya filmer.


Dom har gått mängder av miljoner plus redan efter första bioveckan.
Resten är ren gravy. ;)

Pöjka, kan någon rekommendera en bra avfuktare?
Vi har en Woods nu som tuggar på bra men det kanske finns bättre, den skall främst användas till att hjälpa tvätten torka fortare samt hjälpa till att hålla nere fuktigheten i källaren som är runt 100kvm.

Någon som vet på rak arm, eller skall man googla runt på lite testvinnare kanske?


Du kan välja mellan woods, woods, woods eller woods.
Annars köper du en annan som inte är lika bra. ;)

#29390

Postad 11 September 2014 - 07:32

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Menar du att de inte har rätt till sin sås?

#29391

Postad 11 September 2014 - 08:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 1
Klart att dom har. Och alla vill ju ha så mycket sås som bara möjligt.
Menade bara att dom gott och väl har marginaler att fortsätta spela in film även om dom inte skulle sälja en enda film efter biointäkterna.

Skulle filmerna kosta närmre en hundring att köpa, istället för typ 249, så skulle jag köpa betydligt mer film.
Samma med musik.

#29392

Postad 11 September 2014 - 08:28

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Ha inte så bråttom att köpa dem då. Den mesta filmen jag köper är väl tre för 99:-

Att ligga på vågen kostar alltid extra.

#29393

Postad 11 September 2014 - 10:36

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Exakt. Priserna är ju under 100kr för en film redan.

PS. De flesta nya filmer kostar 199 kr. Iaf på Discshop.

#29394

Postad 11 September 2014 - 10:40

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Bor man nära en Hemmakvällbutik så kan det löna sig att kolla där med jämna mellanrum, köpte typ 17st "nyheter" för 10kr/st när dom sålde ut sina hyrfilmer här för ett tag sen. Eller så hyr man bara, 3 filmer i en vecka för en hundring är överkomligt för filmer man är tveksam att köpa.

#29395

Postad 11 September 2014 - 10:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 1
Ja, för jag vill ju ha trasiga fodral och ollade skivor från hyrfilmshyllan ;)

Och man lär få vänta ganska bra tag för att köpa "nyheter" till ett vettigt pris.

För övrigt var det absolut ingen dålig kvalitet på X-Men, vare sig bild eller ljud. Men det var självfallet inte HD-ljud, dock ej heller mono/stereo.

#29396

Postad 11 September 2014 - 10:55

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Var inte ett enda trasigt fodral på någon av filmerna kan jag meddela, om dom var ollade eller inte ska jag låta vara osvuret, vet inte hur du brukar göra när du hyr film men jag brukar varken olla eller stoppa mina skivor i munnen så det är nog lugnt... ;)

Personligen ser jag filmen i optimal kvalité vad det gäller både bild och ljud och väntar någon månad extra än att hålla på och dra ner fulfilmer...

#29397

Postad 11 September 2014 - 12:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Det är tur att vissa är väluppfostrade och PK och kan väga upp för oss syndare :)

#29398

Postad 11 September 2014 - 13:16

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Japp.

#29399

Postad 11 September 2014 - 13:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Kan inte någon åka och jobba åt mig idag?
Fint väder och är inte alls sugen på att jobba, inväntar besked imorgon som gör att jag har sovit kasst som fasiken ett par nätter.

Jag vet väl med mig om att det är en maskin som Woods egentligen, min talesätt som används ofta är " det är inget bra att vara dumsnål, det blir bara dyrare i längden" men ville nog bara höra det igen.

#29400

Postad 11 September 2014 - 20:34

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Hade nog varit läge att presentera jobbets innehåll om du skulle fått napp. ;)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.