Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 16 september 2008 - 22:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Nu har SwirlyMMS blivit portat till 2.x så alla ni som har saknat denna förlegade meddelandetjänst kan nu använda den ;)

...om ni har en jailbreakad iPhone, givetvis.

Funkar riktigt bra dessutom, bättre än det gjorde på FW 1.x.

Postad 17 september 2008 - 07:06

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Funkar riktigt bra dessutom, bättre än det gjorde på FW 1.x.

kostar den något?:blink: (kan va en anledning till att jailbreakea igen då;) har inte orkat det sen 2.1 som jag e så nöjd med som den är

Postad 17 september 2008 - 10:59

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Yes, du måste köpa en license för 8$ (om jag inte minns fel) vilket inte är mycket för allt arbete de gjort.

Postad 17 september 2008 - 11:20

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
finns det nån läderväska som man kan ha i bältet för telefonen?
den ska sitta säkert, ska inte finnas risk att den lossar från bältet.

Postad 17 september 2008 - 12:54

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa en iPhone till fullpris genom att använda en kompis Teliaabonnemang.

Ni har säkert läst det tidigare i denna tråden men så här står det på Telias hemsida
Om du har mer än 3 månaders bindningstid kan du köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid): iPhone 3G 8 GB: 4695 kr iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

Någon som kan redogöra för alla eventuella nackdelar med detta från min kompis synvinkel?
Den enda jag själv kan komma fram till är att han inte kan köpa en egen iPhone innan abonnemangsperioden är slut.

Länk till Telia

Postad 17 september 2008 - 13:26

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag tänkte köpa en iPhone till fullpris genom att använda en kompis Teliaabonnemang.

Ni har säkert läst det tidigare i denna tråden men så här står det på Telias hemsida
Om du har mer än 3 månaders bindningstid kan du köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid): iPhone 3G 8 GB: 4695 kr iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

Någon som kan redogöra för alla eventuella nackdelar med detta från min kompis synvinkel?
Den enda jag själv kan komma fram till är att han inte kan köpa en egen iPhone innan abonnemangsperioden är slut.

Länk till Telia

annars köper du en med abbonemang för samma pris så slipper du ha en sämre kompisrelation.
(köpte mina 8gigare för drygt 4300 med sommarvänner

Postad 17 september 2008 - 13:34

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

annars köper du en med abbonemang för samma pris så slipper du ha en sämre kompisrelation.
(köpte mina 8gigare för drygt 4300 med sommarvänner

Hmm ser det. Trodde det var dyrare. Finns inget sommarvänner längre men väl ett "Vänner".

Telefon + månadskostad + startavgift
3620 + 18x69 + 250 = 5112 (8GB)
4420 + 18x69 + 250 = 5912 (16GB)

Frågor:
Någon som vet om man kan säga upp abonnemangen efter några dagar och betala 18x69 på en gång?
Någon som vet vart/vem som säljer fungerande unlock kort i Göteborg ?

Postad 17 september 2008 - 13:36

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Frågor:
Någon som vet om man kan säga upp abonnemangen efter några dagar och betala 18x69 på en gång?
Någon som vet vart/vem som säljer fungerande unlock kort i Göteborg ?

Nej, det kan man inte göra.
Däremot kan du sätta in pengarna på ett eget konto, och koppla autogiro till det kontot. Så har jag i alla fall gjort!

Postad 17 september 2008 - 13:40

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Nej, det kan man inte göra.
Däremot kan du sätta in pengarna på ett eget konto, och koppla autogiro till det kontot. Så har jag i alla fall gjort!

Snyggt! Och med autogiro tillkommer ingen avgift varje månad eller?

Postad 17 september 2008 - 14:54

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Snyggt! Och med autogiro tillkommer ingen avgift varje månad eller?

Nej, precis! Du slippar alltså bry dig!

Postad 17 september 2008 - 15:11

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Nej, precis! Du slippar alltså bry dig!

Ringde precis Telia och sa upp abonnemanget (som går ut om 17 månader).
Jag kunna inte få en slutfaktura, men nu slipper jag i alla fall att komma ihåg att säga upp det då ;)

Postad 17 september 2008 - 17:37

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
en liten fråga som är avgörande om jag ska köpa den lr inte.

*kan man stänga av internetuppkopplingen på den så att den inte leker rövare och kopplar upp mot internet 24/7?

som sagt, helt avgörande ;)

Postad 17 september 2008 - 17:38

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Ringde precis Telia och sa upp abonnemanget (som går ut om 17 månader).
Jag kunna inte få en slutfaktura, men nu slipper jag i alla fall att komma ihåg att säga upp det då ;)

hehe smart:) måste ringa å säga upp ett tele2 abb på en gammal mobil (nokia 5310) går ut snart..

Postad 17 september 2008 - 17:41

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

*kan man stänga av internetuppkopplingen på den så att den inte leker rövare och kopplar upp mot internet 24/7?

Nej, det kan du inte göra. Varför skulle man vilja det då det ändå inte är några program som körs i bakgrunden? Du kan däremot stänga av dataroaming, dvs att den inte nyttjar datatrafik när du är i utlandet.

Postad 17 september 2008 - 17:49

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Nej, det kan du inte göra. Varför skulle man vilja det då det ändå inte är några program som körs i bakgrunden? Du kan däremot stänga av dataroaming, dvs att den inte nyttjar datatrafik när du är i utlandet.

Du kan även stänga av push =)

Postad 17 september 2008 - 18:01

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
slukar det inte snuskigt mycket pengar om man har den uppkopplad hela tiden? ;)

EDIT: stavfel xD

Redigerat av hanky panky, 17 september 2008 - 18:06.

Postad 17 september 2008 - 18:21

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

slukar det inte snuskigt mycket pengar om man har den uppkopplad hela tiden? :)

EDIT: stavfel xD

Mobilen kopplar inte upp mot nätet av sig själv. Startar du inte Safari, har du stängt av Push... då är där ingen uppkoppling. Man kan sätta mobilen i flygplansläge... men då kan du inte ta emot samtal, smsa eller ringa. Däremot kan du använda iPod samt alla appar som inte är beroende av nätkontakt.

Det kostar snuskigt mycket pengar om du inte köper med fast surf som kostar 199 kr/mån. Skippar du den skall du nog undvika att surfa överhuvudtaget. Ja om du inte kör via Wifi förstås!

I övrigt finns det inte mycket att tveka kring att skaffa en iPhone. Jag var på en föreläsning idag. Skrev anteckningar i rasande takt då jag nu har vant mig vid tangentbordet. Går minst lika snabbt som att skriva på mitt fullstora databord. Ja... förutom småpauser kring vissa ord den inte fixar i rättstavningen. Men men... näör anteckningarna var klara mejlade jag dem till min mejl och skrev ut dem när jag kom hem. Kanon! Med alla funktioner som ryms i denna mobil är det så mycket mer än bara en mobil, en surfbräda och en iPod... myyycket mer! KÖP!! Det är värt pengarna!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 17 september 2008 - 18:22.

Postad 17 september 2008 - 18:28

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Mobilen kopplar inte upp mot nätet av sig själv. Startar du inte Safari, har du stängt av Push... då är där ingen uppkoppling. Man kan sätta mobilen i flygplansläge... men då kan du inte ta emot samtal, smsa eller ringa. Däremot kan du använda iPod samt alla appar som inte är beroende av nätkontakt.

Det kostar snuskigt mycket pengar om du inte köper med fast surf som kostar 199 kr/mån. Skippar du den skall du nog undvika att surfa överhuvudtaget. Ja om du inte kör via Wifi förstås!

I övrigt finns det inte mycket att tveka kring att skaffa en iPhone. Jag var på en föreläsning idag. Skrev anteckningar i rasande takt då jag nu har vant mig vid tangentbordet. Går minst lika snabbt som att skriva på mitt fullstora databord. Ja... förutom småpauser kring vissa ord den inte fixar i rättstavningen. Men men... näör anteckningarna var klara mejlade jag dem till min mejl och skrev ut dem när jag kom hem. Kanon! Med alla funktioner som ryms i denna mobil är det så mycket mer än bara en mobil, en surfbräda och en iPod... myyycket mer! KÖP!! Det är värt pengarna!

men om jag bara ska ringa, smsa lyssna på musik och kolla på film så har jag ingen otroligt dyr räkning som gör att jag får hjärtinfarkt? xD jag ska nog inte direkt surfa så mycket, bara kanske kolla på nått youtubeklipp nån gång nu och då ;) det kostar väl inte allt för mke? ;O

Postad 17 september 2008 - 19:15

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

det kostar väl inte allt för mke? ;O

Skulle föreslå att du spanar in Telias prislista.

Postad 17 september 2008 - 19:59

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
får göra det. Men så man kan alltså ha en iPhone utan att använda internet alls? eller bara manuellt menar jag ;) vill bara få det bekräftat med riktig klartext så man inte gör en tabbe och farsan flyger i taket ;D

Postad 17 september 2008 - 20:01

Mellstrand
  • Mellstrand
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Med iMini får du 100mb gratis, men hur datatrafik tar mig emot tro om man använder den till att kolla lite sportnyheter någon gång i veckan, känns som 100mb klarar det.

Fast svårt för mig o veta då jag i nuläget sitter på en W850 o använder vanlig gprs så sidorna är ju betydligt mindre.

Rusikgt suger på en iPhone, men detta snack om datamändgen får det att spinna runt i huvudet om det ska bli ett köp eller inte, eller mera vilket abonnemang man ska ha + flatrate eller så...

Postad 17 september 2008 - 20:03

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Finns det någon bra App till iPhone så man kan hålla koll på vilken datamängd man använt via GPRS/EDGE/3G, etc ?

Postad 17 september 2008 - 20:09

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

får göra det. Men så man kan alltså ha en iPhone utan att använda internet alls? eller bara manuellt menar jag ;) vill bara få det bekräftat med riktig klartext så man inte gör en tabbe och farsan flyger i taket ;D

Man kan ha in iPhone utan att använda internet alls, men det går inte att stänga av, så det hänger på att du gör rätt sak, trycker du t.ex. på ikonen för väder så har du direkt skickat och tagit emot lite data. Dessutom är ju halva grejen med telefonen att man ständigt är online, så jag skulle råda dig till att spana in något av abonnemangen eller något tilllägg som ger fri data.

Finns det någon bra App till iPhone så man kan hålla koll på vilken datamängd man använt via GPRS/EDGE/3G, etc ?

Finns redan i telefonen, under Settings->General->Usage, men jag kan inte svära på att det som står där är korrekt.

Postad 17 september 2008 - 20:15

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Med iMini får du 100mb gratis, men hur datatrafik tar mig emot tro om man använder den till att kolla lite sportnyheter någon gång i veckan, känns som 100mb klarar det.

Fast iMini kostar 299:-/månad, 'Till vänner' kostar 69:- och fastpris data 199:- = 268:-/månad för 'obegränsat' med data.

Jag har aldrig fattat hur Telia tänkte när de gjorde 'i-abonnemangen' ;)

Postad 17 september 2008 - 20:20

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
det finns väl nått med fri data för 199kr/månaden, men jag klarar nog inte det :/ då har jag inte råd med gratis sms.... måste nog tyvärr säga farväl till denna telefon då ;)

Postad 17 september 2008 - 20:37

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Man kan ha in iPhone utan att använda internet alls, men det går inte att stänga av, så det hänger på att du gör rätt sak, trycker du t.ex. på ikonen för väder så har du direkt skickat och tagit emot lite data. Dessutom är ju halva grejen med telefonen att man ständigt är online, så jag skulle råda dig till att spana in något av abonnemangen eller något tilllägg som ger fri data.

Håller med, Vill du inte använda data, så är inte telefonen mycket att ha. Åtminstone skulle jag nog titta på en begagnat Iphone 2G som alternativ. Ingen ide att lägga de extra pengar, om du inte vill använd Internet!

Du kan stänga av Internet via mobilnätet genom att ta bort APN inställningen, som anger vilken uppkopplingspunkt du skall gå via. Om inte denna är angiven, så kommer du inte ut via GPRS, EDGE, 3G, whatever...

Postad 17 september 2008 - 20:40

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Håller med, Vill du inte använda data, så är inte telefonen mycket att ha. Åtminstone skulle jag nog titta på en begagnat Iphone 2G som alternativ. Ingen ide att lägga de extra pengar, om du inte vill använd Internet!

Du kan stänga av Internet via mobilnätet genom att ta bort APN inställningen, som anger vilken uppkopplingspunkt du skall gå via. Om inte denna är angiven, så kommer du inte ut via GPRS, EDGE, 3G, whatever...

okej :/ men jag får nog spola den här tills vidare ;)

Redigerat av hanky panky, 17 september 2008 - 20:42.

Postad 17 september 2008 - 20:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Fast iMini kostar 299:-/månad, 'Till vänner' kostar 69:- och fastpris data 199:- = 268:-/månad för 'obegränsat' med data.

Jag har aldrig fattat hur Telia tänkte när de gjorde 'i-abonnemangen' :)

Luren är kraftigt subventionerad.

Vill minnas att man skall kunna byta ut APN inställningen på något vis, men det är möjligt att man måste jailbreaka då.

Postad 17 september 2008 - 20:59

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
men om jag bara egentligen ska använda själva telefon, video och musik-delen, behövs det internet då? ;) jag vill ha den här :/ pappa har ju just mjuknat och gått me på att jag får köpa den ;D

EDIT: meningsutfyllnad :)

Redigerat av hanky panky, 17 september 2008 - 21:16.

Postad 17 september 2008 - 21:28

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

men om jag bara egentligen ska använda själva telefon, video och musik-delen, behövs det internet då? ;) jag vill ha den här :/ pappa har ju just mjuknat och gått me på att jag får köpa den ;D

Var ett evigt ältande. Klart att du kan använda alla funktioner som inte kräver internet UTAN att använda internet.

Redigerat av Unregisteredae963e03, 17 september 2008 - 21:29.

Postad 17 september 2008 - 23:07

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

kostar den något?:huh: (kan va en anledning till att jailbreakea igen då;) har inte orkat det sen 2.1 som jag e så nöjd med som den är

Det gåååår faktiskt att använda SwirlyMMS efter att trialtiden på 14 dagar gått ut, om man bara går in i date/time inställningarna för telefonen och backa tiden lite :) Dock så är det förmodligen väldigt enerverande att göra varje gång man vill skicka/ta emot MMS... Dessutom tycker jag att Mats och Tommy är värda de där 40-50 kronorna för all tid de har lagt ner på att skapa ett schyst och välfungerande MMS-program.

som sagt, helt avgörande :)

Det går att "stänga av internet" (dvs, stänga av 3G och Edge/GPRS) så att man inte överhuvudtaget kan skicka/ta emot datatrafik, fast då behöver man jailbreak:a telefonen och antingen ta bort det som står under "APN" i nätverksinställningarna eller genom att installera en applikation som heter BossPrefs som gör att du kan sätta på och stänga av Edge/3G på ett smidigt sätt (som är fenomenal btw).

Du kan själv läsa mer om det om du bara googlar lite på BossPrefs.

Som Phindus skrev så kommer man inte åt att ta bort eller ändra APN om man inte har jailbreakat eller om man inte använder någon slags SimUnlock-lösning, som t.ex. RebelSim.

Redigerat av shapic, 17 september 2008 - 23:09.

Postad 18 september 2008 - 07:00

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Låt Telia stänga av data tjänsten, så behöver du inte vara orolig att det ska kosta något.
Du kan fortvarande använda wifi och ringa.

Postad 18 september 2008 - 07:51

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
imini är löjligt dyr för det man får. jag har fått 3 fakturor nu och varje faktura står det minst 500mb (0kr) på;)
en sak man kan göra för att minska smsandet är att maila alla som har mail i mobilen (i mitt fall tjejen och 2 polare)
så då minskar kostnaderna lite där med och du får valuta för fri data köret.

Postad 18 september 2008 - 08:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Som Phindus skrev så kommer man inte åt att ta bort eller ändra APN om man inte har jailbreakat eller om man inte använder någon slags SimUnlock-lösning, som t.ex. RebelSim.

Hur är det med http://unlockit.co.nz/? Funkar den fortfarande?

Postad 18 september 2008 - 12:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag har aldrig fattat hur Telia tänkte när de gjorde 'i-abonnemangen' :P

Vad sägs om att ta med de inkluderade samtalsminutrarna och den inkluderade datatrafiken som finns i i-abonnemangen? :) I just iMini så ligger det ju 100 samtalsminutrar samt 100 MB data att utnyttja, i abonnemanget "Till vänner" så får du ju betala direkt för dessa.

Postad 18 september 2008 - 13:23

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Precis och plus att det är dyrare kontant pris när man köper till vänner.
Själv har jag imini och har inte överstigit 100mb någon gång. I slutet på varje månad har jag som max surfat för 96-97mb och jag behöver heller aldrig oroa mig för avgifter vad gäller samtal och sms.

Postad 18 september 2008 - 16:38

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Låt Telia stänga av data tjänsten, så behöver du inte vara orolig att det ska kosta något.
Du kan fortvarande använda wifi och ringa.

ursäkte min fråga som kan klassas som dum, men vad menas egentligen med wi-fi? :S så jag kan ringa, smsa och använda wi-fi om jag ber dom stänga av internettjänsten?

Postad 18 september 2008 - 16:53

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

ursäkte min fråga som kan klassas som dum, men vad menas egentligen med wi-fi? :S så jag kan ringa, smsa och använda wi-fi om jag ber dom stänga av internettjänsten?

Wi-Fi = Wireless Fidelity... ja enligt mig då... men egentligen har inte ordet någon direkt betydelse. Men på ren svenska kallas det "trådlös nätanslutning". Kopplar du in en trådlös router till din bredbandssladd så kan du surfa på din iPhone över ditt hemmabredband. Smidigt och snabbare än 3Gnätet!

Tror du kan sluta tveka nu och ta dig till Telia och köpa en lur. Kan Telia stänga av din internettjänst så är du ju garanterat safe från några större räkningar än det du ringer och smsar för!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 18 september 2008 - 16:55.

Postad 18 september 2008 - 16:57

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Wi-Fi = Wireless Fidelity... ja enligt mig då... men egentligen har inte ordet någon direkt betydelse. Men på ren svenska kallas det "trådlös nätanslutning". Kopplar du in en trådlös router till din bredbandssladd så kan du surfa på din iPhone över ditt hemmabredband. Smidigt och snabbare än 3Gnätet!

Tror du kan sluta tveka nu och ta dig till Telia och köpa en lur. Kan Telia stänga av din internettjänst så är du ju garanterat safe från några större räkningar än det du ringer och smsar för!

looptune, du har inte funderat på att bli telefonförsäljare? ;D måste fundera ett tag på det här :/ iphone vs. samsung omnia :/

Postad 18 september 2008 - 17:00

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

looptune, du har inte funderat på att bli telefonförsäljare? ;D måste fundera ett tag på det här :/ iphone vs. samsung omnia :/

Hanky Panky, snälla ... Om du har flera funderingar kanske du skall starta en egen tråd för dessa. Det börjar bli väldigt tjatigt för oss som redan har bestämt oss...
Du verkar vara väldigt osäker, så jag kan bara rekommendera dig att gå till en Teliaaffär och klämma på telefonen. De kan svara på Alla dina frågor :)

Postad 18 september 2008 - 17:23

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Hanky Panky, snälla ... Om du har flera funderingar kanske du skall starta en egen tråd för dessa. Det börjar bli väldigt tjatigt för oss som redan har bestämt oss...
Du verkar vara väldigt osäker, så jag kan bara rekommendera dig att gå till en Teliaaffär och klämma på telefonen. De kan svara på Alla dina frågor :)

har gått dit ett par ggr, men dom säger att min enda alternativ är att teckna det extra internetabonnemang grejset för att inte bli fattig :S
jag får kanske göra mig en egen tråd då ;D den kommer bli en av de mest besökta trådarna i historien... ni kommer komma krypande tillbaka och be om förlåtelse :P HAHAHA xD

P.S jag känner själv att jag är tjatig :/ då är det illa :/

Postad 18 september 2008 - 17:34

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

har gått dit ett par ggr, men dom säger att min enda alternativ är att teckna det extra internetabonnemang grejset för att inte bli fattig :S

De är bara att ge fanken i att använda internet. Svårare än så är de inte..

Postad 18 september 2008 - 22:05

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Förresten, är det bara jag som tycker ordlistan blivit sämte med 2.1?
Blir t.ex. alltid här isf har. Tyckte inte det var så innan jag uppdaterade?

Postad 18 september 2008 - 23:11

b0zz
  • b0zz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hankypanky och alla andra som är oroliga... ta bort texten eller några bokstäver i apn....då går det inte ansluta till internet (om du stängt av 3g också), och inte har nån wifi. Men har du wifi så kan du köra på den (sätt bara på den)

Ska fungera enligt telia kilen jag pratade med idag, gör det inte det blir det inte roligt för mig...
stäng av push med, så ska det bli smärtfritt....enligt killen på telia. jag har litat på han, så får se vad saldot säger sen när den funkar (tar tydligen 4 dar efter man köpt den, köpte min igår:D:D)

Enligt "användnig-datatrafik" har jag inte användt nån datatrafik iaf.

Kan tilläga, till alla er som klagar på folk som inte köper fastpris att jag har tillgång till wifi hemma hela dagarna (ligger med brutet ben i 2 mån:P) så jag har snålat lite.

Hoppas det hjälper

ps. om nån kommer på nåt som jag missat SNÄLLA säg till mig så jag kan rädda min räkning lite iaf /tack ds

Redigerat av b0zz, 18 september 2008 - 23:13.

Postad 18 september 2008 - 23:57

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Förresten, är det bara jag som tycker ordlistan blivit sämte med 2.1?
Blir t.ex. alltid här isf har. Tyckte inte det var så innan jag uppdaterade?

Nja, Jag är kvar på 2.0.2 och "har" blir i stort sett alltid "här" för mig. Dessutom blir "ta" nästan alltid "tä", och "är" blir "år". Ytterst jobbigt då jag aldrig vill skriva "tä", nästan aldrig "här" och ytterst sällan "år".

hankypanky och alla andra som är oroliga... ta bort texten eller några bokstäver i apn....då går det inte ansluta till internet (om du stängt av 3g också), och inte har nån wifi.
/.../
ps. om nån kommer på nåt som jag missat SNÄLLA säg till mig så jag kan rädda min räkning lite iaf /tack ds

Du kan vara lugn :) Har du ändrat din APN eller tagit bort den eller tagit bort några bokstäver så kan du vara lugn.

Dock trodde jag inte att det var möjligt att ändra sin APN om man inte hade en upplåst telefon, en jailbreakad eller använde t.ex. rebelsim (eller kanske också länken som phindus länkade till)..?

Hur är det med http://unlockit.co.nz/? Funkar den fortfarande?

Ingen aning! Visste inte ens om att den fanns :P

EDIT: Hmm, tydligen har apple byggt in något som heter "iPhone Configuration Utility" som gör att man bl.a kan skicka en "apn-fil" till sin iPhone mail, och trycka på filen i mailen så själv-installerar den de nya inställningarna för APN. Antar att det är den vägen unlockit.co.nz går för att byta.

För den som vill läsa mer om det: http://www.hackint0s...ead.php?t=50619

Redigerat av shapic, 19 september 2008 - 00:07.

Postad 19 september 2008 - 06:05

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Tja!

Jag använder min Iphone met företagets abb vilket är helt ok. Däremot har vi inte någon data inräknad med följden att denna blir väldigt dyr. Min telefon förbrukade 38 Mb innan jag lyckades få stopp på det. Så ni som säger att det inte förbrukas om man inte fysikskt går in i t.ex safari tror jag har fel. Jag kollade en gång innan jag gick och la mig och sen igen på morgonen och fick en chock när det stigit med ca 9Mb (självklart har jag stängt av alla tjänster där mail skall hämtas automatiskt). Däremot går det att gå in på telia och be dem stänga av data trafiken till ditt abb. De kommer med största sannorlikhet säga att det inte gör det men fråga då runt lite. Jag var på teliabutiken tre ggr innan jag hittade en kille som lyckades. När jag nu går in på en app som kräver internet står det: "kunde inte aktivera mobilt datanätverk. Du har inget abbonemang för mobildata"

Edit: Stavfel +tillägg

Redigerat av Unregisteredafb6f88b, 19 september 2008 - 06:10.

Postad 19 september 2008 - 09:52

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Nja, Jag är kvar på 2.0.2 och "har" blir i stort sett alltid "här" för mig. Dessutom blir "ta" nästan alltid "tä", och "är" blir "år". Ytterst jobbigt då jag aldrig vill skriva "tä", nästan aldrig "här" och ytterst sällan "år".

Ok, jo de andra har jag märkt men fick för mig att här/har var nytt. Men uppenbarligen inte. Då vet jag iaf!

Postad 19 september 2008 - 12:57

b0zz
  • b0zz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Dock trodde jag inte att det var möjligt att ändra sin APN om man inte hade en upplåst telefon, en jailbreakad eller använde t.ex. rebelsim (eller kanske också länken som phindus länkade till)..?

Det är tydligen nytt med den nya firmwiren

Postad 19 september 2008 - 14:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det är tydligen nytt med den nya firmwiren

Ja titta där. Trevligt av dem att lägga tillbaka alternativet att ändra APN som man vill :).

Postad 19 september 2008 - 16:13

Lindis.
  • Lindis.
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är eller kommer bli möjligt att göra ändringar i ordlistan för rättstavning/ordförslag?
Det finns ett antal exempel som ja stör mig på varje dag och som inte alls känns logiska

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.