Emotiva XPA-3
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-7
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-2
(Slutsteg)
|
2
|
(17)
|
Inga priser | |
Emotiva USP-1
(Försteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva ERC-1
(CD-spelare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-1
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-1
(Försteg)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1 Gen1
(Slutsteg)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva ERD-1
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XDA-1
(DAC & hörlursförstärkare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1L
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-1
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-5
(Slutsteg)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 6
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 8
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-200
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XMC-1
(Försteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-300
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-150
(Slutsteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX MC-700
(Försteg)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX TA-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 16 April 2013 - 21:18
Postad 16 April 2013 - 21:32
Postad 17 April 2013 - 12:14
XDA1-UMC1-UPA7
Postad 17 April 2013 - 15:37
Redigerat av Zartok, 17 April 2013 - 15:39.
Postad 17 April 2013 - 16:07
Postad 17 April 2013 - 16:16
Så länge du har en volymkontroll någonstans så är det bara att testa. om inte annat så är det kul att glra. jag får för mig att minimala skillnader kan finnas men om dom är detekterbara är nog tveksamt
Postad 17 April 2013 - 16:27
Jag hade något av deras försteg hemma och det var värdelöst. från volym 0 till volym 1 var typ 50 db. vansinnigt högt förstastadie, och helt för högt för att lyssna tyst på.
Det problemet känner jag inte igen från UMC-1 iallafall.
Postad 17 April 2013 - 17:09
jag hade enbart digital ljudkontroll, det såg ut som att ditt steg hade en analog ratt.Det problemet känner jag inte igen från UMC-1 iallafall.
Postad 20 April 2013 - 02:10
Postad 20 April 2013 - 08:56
Postad 22 April 2013 - 06:30
Jag tyckte allt att lägsta volym på UMC-1 var för hög. Det gällde även XDA-1 som jag också ägt. Problemet var värre på XDA-1, men UMC-1 hade inte låg volym nog som lägsta. jag bytte till min gamla Denon AVR3808a istället och senare Denon AVR3313 som inte har dessa problem. Emotiva tillverkar grymma slutsteg, men deras tidigare generationer av försteg (UMC-1 och XDA-1) var inte färdiga produkter IMHO. Hur deras senare produkter duger eller ej vet jag dock inget alls om. Så som jag uppfattar företaget så har jag svårt att tro att de inte förbättrar produkterna.
Märkligt. När jag har volymen på 1 så hör jag ingenting. Jag brukar ha den runt 40 när jag tittar på film, och då kör jag med deras egna slutsteg som har hög gain och högtalare med hög känslighet (92dB). Kanske att de ändrade det i senare firmwares eller hårdvarurevisioner än den du testade med?
UMC-1 är fortfarande lite opolerad på sina ställen, men i det stora hela tycker jag att den fungerar bra och levererar.
Postad 22 April 2013 - 14:16
Håller med. Jag kör aldrig på lägre än 15 om jag ska höra nåt, runt 23 är standard för musik till vardags och 30-35 vid filmtittande. Har aldrig läst att UMC-1 skulle ha problem med för hög volym så det låter i så fall som ett trasigt exemplar.Märkligt. När jag har volymen på 1 så hör jag ingenting. Jag brukar ha den runt 40 när jag tittar på film, och då kör jag med deras egna slutsteg som har hög gain och högtalare med hög känslighet (92dB). Kanske att de ändrade det i senare firmwares eller hårdvarurevisioner än den du testade med?
Postad 22 April 2013 - 19:51
Redigerat av Peterwallbom, 22 April 2013 - 20:33.
Postad 20 May 2013 - 16:29
Jag blir bara lite nyfiken. Denna filtrering som du pratar om, gäller den på alla Emotivas slutsteg och mer exakt vilket frekvensomfång snackar vi om?Enda gången jag upplevt en förbättring med YPAO var med Emotiva XPA-1. Då drogs det på 3-4dB mer diskant på frontarna för att kompensera för filtreringen som stegen gjorde. Tyvärr kan inte EQ återskapa information som en gång försvunnit, utan bara försöka kompensera, så det blev bara lindring och inte en lösning. Förstår dock att autokal kan vara en snabb fix med dåliga högtalare, usel akustik eller som i mitt fall, "dåliga" slutsteg. För mig var enda acceptabla lösningen att byta ut dem, annars hade jag gått tillbaks till bara receiver igen. Kraft hade de ju men både design och konstruktion sker av Tonewinner som jag lärt mig har sina rötter i PA och då får man väl inte räkna med hifi.
Vad jag hade önskat var att Emotiva hade egen designer och bestämde vilka komponenter som ska användas i konstruktionen som sen utförs i Kina om man så vill. Dessvärre tycks de sakna nödvändig know how och får då låta någon annan sköta rubbet åt dem (in it for the money). Många andra har ett bättre och mer seriöst tillvägagångssätt för att reducera kostnader. Yamaha flyttade sin tillverkning av receivers från Japan till Malaysia(?) men de har fortfarande vett nog att sköta design och komponentval själva. Dessutom tillverkar de många av sina komponenter själva för att få exakt vad de vill ha.
Har du något som styrker att det stämmer förresten? Mätningar eller uttalanden av Emotiva där dom säger att dessa filter skulle existera.
Jag vill förresten påpeka att jag varken äger eller någonsin har ägt Emotiva. Tycker bara det låter märkligt att dom skulle släppa steg med så pass stora brister. Detta till och med utan att knappt någon har reagerat, förrän nu alltså.
Postad 20 May 2013 - 17:18
Utdraget ifrån en annan tråd:
Jag blir bara lite nyfiken. Denna filtrering som du pratar om, gäller den på alla Emotivas slutsteg och mer exakt vilket frekvensomfång snackar vi om?
Har du något som styrker att det stämmer förresten? Mätningar eller uttalanden av Emotiva där dom säger att dessa filter skulle existera.
Jag vill förresten påpeka att jag varken äger eller någonsin har ägt Emotiva. Tycker bara det låter märkligt att dom skulle släppa steg med så pass stora brister. Detta till och med utan att knappt någon har reagerat, förrän nu alltså.
Kan ju egentligen bara uttala mig för de två XPA-1 som jag hade som lät väldigt dovt jämfört med min receiver och Primare A32 som jag bytte till sen. Jämfört med de högtalare som drevs av receivern och där diskanten var i princip orörd, drogs det på ordentligt mer diskant av autokalibreringen för frontarna när de drevs av XPA-1. Visst lät det bättre då men långt ifrån acceptabelt för mig. På diy-forum jag länkat till tidigare byttes bland annat olämpliga komponenter i signalkedjan ut på XPA-2 med ett mycket bättre ljud som följd. Jag har fått några PM från andra som känt sig blåsta med XPA-2 och snabbt "sålt skiten" men som inte postat om det här på forumet. Med de reaktioner jag fick som raderades kan jag förstå att folk inte vill uttala sig.
Postad 20 May 2013 - 17:56

Note: "The slight linear rise towards higher frequency is the response of the sound card input, not the amplifier itself."

Samt Emotivas egna mätning som finns på sidan 4 här.
Inga direkta tecken på att det övre registret skulle vara dämpat. Vilket område var det du tyckte lät dämpat med Emotiva mer exakt?
Skumt att din autokalibrering verkar ge så pass olika resultat bara genom att använda olika slutsteg förresten.
Edit: Att frekvenssvaret på den översta mätningen stiger i takt med att frekvensen ökar har med ljudkortet att göra.
"The slight linear rise towards higher frequency is the response of the sound card input, not the amplifier itself."
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 20 May 2013 - 18:09.
Postad 20 May 2013 - 18:20
Jag är personligen helnöjd med dem. Förstår också inte vad menas att du uppfattar dem som dova. De drog ju åt de ljusa på diskanten? Möjligen att de marginellt drar något åt det varma hållet i mellanregistret. Men det har jag bara uppfattat när jag kört dem med ATC scm100 i akustikbehandlat rum.
Postad 20 May 2013 - 18:40
Ok, tack för svar. Spännande och intressant att du upplevde Emotivan så mycket dovare. Undrar vad det kan bero på. Kikade lite snabbt på google. Dom här två mätningarna på frekvenssvaret var det första jag hittade:
Note: "The slight linear rise towards higher frequency is the response of the sound card input, not the amplifier itself."
Samt Emotivas egna mätning som finns på sidan 4 här.
Inga direkta tecken på att det övre registret skulle vara dämpat. Vilket område var det du tyckte lät dämpat med Emotiva mer exakt?
Skumt att din autokalibrering verkar ge så pass olika resultat bara genom att använda olika slutsteg förresten.
Edit: Att frekvenssvaret på den översta mätningen stiger i takt med att frekvensen ökar har med ljudkortet att göra.
"The slight linear rise towards higher frequency is the response of the sound card input, not the amplifier itself."
Jo, jag har sett sånt där tidigare innan jag köpte dem...
Andra som varit missnöjda och sålt dem har haft samma intryck. Det var väl en försämring av ljudet från topp till botten egentligen (dålig detalj) men mest märkbart i övre diskanten som också var det enda autokalibreringen kunde försöka åtgärda. Även lukt av "smutsig" elektronik när de blev varma som fortfarande kvarstod efter två veckor när jag kopplade ur dem + de brummande transformatorerna gav ett billigt intryck.
Skulle vara intressant att höra hur andras kalibrering reagerar på steg från Emotiva jämfört med när receivern/annat steg driver.
Postad 20 May 2013 - 18:53
Instämmer. Detta tål att upprepas hur många gånger som helst!När allt kommer omkring så är det både smak, kringutrustning och inte minst akustiken i rummet som gör sitt till.
Jag brukar inte rota särskilt mycket i subjektiva åsikter då alla naturligtvis har rätt att tycka precis som dom vill. Vi alla har ju olika smak, och tråkigt hade det varit annars.
Vanligtvis när det förklaras hur man upplever olika slutsteg så är det små nyansskillnader som beskrivs. I det här fallet så var det så konkreta saker; filtrering, dåliga komponenter och 3-4dB dämpning i det övre registret. Det sistnämnda är ju i sammanhanget enorma avvikelser.
Det var därför jag blev lite nyfiken.
Postad 20 May 2013 - 19:03
Får du olika resultat mellan din receiver och Primaresteget i kalibreringen också? Och blir resultaten liknande om du upprepar mätningen med samma prylar flera gånger? Tänkte om det är din kalibrering som kan vara en del av boven i dramat. Bara en så simpel sak som att mikrofonen hamnar lite för nära en absorberande yta, typ en soffa, kan påverka resultatet mycket.Skulle vara intressant att höra hur andras kalibrering reagerar på steg från Emotiva jämfört med när receivern/annat steg driver.
Dock så upplevde du ju Emotiva som dov när du stängde av alla DSP-funktioner också om jag fattat det rätt.
Postad 21 May 2013 - 06:24
Jo, jag har sett sånt där tidigare innan jag köpte dem...
Andra som varit missnöjda och sålt dem har haft samma intryck. Det var väl en försämring av ljudet från topp till botten egentligen (dålig detalj) men mest märkbart i övre diskanten som också var det enda autokalibreringen kunde försöka åtgärda. Även lukt av "smutsig" elektronik när de blev varma som fortfarande kvarstod efter två veckor när jag kopplade ur dem + de brummande transformatorerna gav ett billigt intryck.
Skulle vara intressant att höra hur andras kalibrering reagerar på steg från Emotiva jämfört med när receivern/annat steg driver.
Kontaktade du Emotiva kring det här?
Det låter lite märkligt, speciellt lukten. Det kan ha varit något som har varit fel med dina steg. Oavsett vilket så hade det varit intressant att höra vad de svarar.
Postad 25 May 2013 - 18:36
Får du olika resultat mellan din receiver och Primaresteget i kalibreringen också? Och blir resultaten liknande om du upprepar mätningen med samma prylar flera gånger? Tänkte om det är din kalibrering som kan vara en del av boven i dramat. Bara en så simpel sak som att mikrofonen hamnar lite för nära en absorberande yta, typ en soffa, kan påverka resultatet mycket.
Dock så upplevde du ju Emotiva som dov när du stängde av alla DSP-funktioner också om jag fattat det rätt.
Ljudet lät bättre efter kalibrering med XPA-1 inkopplat, till skillnad mot tidigare då jag föredragit att köra på "Through" ( + Straight) för bästa ljud. Med A32 lät det så bra på Through/Pure Direct direkt att jag inte har kört någon ny kalibrering - förrän nu. Då lämnade den höger diskant orörd men höjde ~2dB på vänster. Körde några fler gånger med lite olika resultat varje gång trots samma förutsättningar. Dessvärre upptäcker jag igen att kalibreringen är rena katastrofen för en 5.0 uppsättning då basen är som borttrollad även om den ser orörd ut i PEQ. Även vid omställning till "Front" där frontarna är orörda enl. graf, saknas basen och går man in själv och gör en reset på PEQ så kvarstår problemet. Gjorde lyssningstester med testtoner och finner att från 20Hz till ~28Hz håller orörd/återställd PEQ jämn amplitud med Through/Pure Direct men sen blir det högre ljudvolym på Through/Pure Direct upp till ~56Hz där de förefaller ha samma output igen. Inte märkligt att folk upplever att basen är borta efter kalibrering på Yamaha. Sen var det ett område där det skilde speciellt mycket i ljudvolym och det var nånstans ~35Hz upp till strax under 50Hz. Vid testlyssning av musik (CD och FLAC) med bra djupbas trodde jag först att att all bas under en viss frekvens var helt borta med PEQ aktiverad (och även återställd) men riktigt så tycks det ju inte vara. Att gå in direkt i PEQ och justera själv från vad man har vid Through/Pure Direkt är alltså inte möjligt.
Kontaktade du Emotiva kring det här?
Det låter lite märkligt, speciellt lukten. Det kan ha varit något som har varit fel med dina steg. Oavsett vilket så hade det varit intressant att höra vad de svarar.
Nej, när jag hittade uttalanden av andra som upplevde ljudet på samma sätt bestämde jag mig inom några dagar att jag skulle sälja dem men tänkte ge dem två veckor ifall det blev någon förändring till det bättre. Lukten var det någon som frågade om på deras forum och enligt dem var det normalt och skulle gå bort med tiden. Transformatorbrummet fanns det några som lyckats få bort genom att gå in och dra åt några skruvar som jag uppfattade det. Det avgörande var dock att ljudet inte hade den kvaliteten jag hade väntat mig.
...the Emo uses older ideas like capacitor coupling to deal with DC, not a Servo. That's going to sound not as musical. Servos are out of the path. Caps have roll off and phase shift...
...The parts in the XPA-2 are cheap. That's why they can get so much power for so little money. If you compare that to the odyssey with much less power, you'll see that the Odyssey actually uses Nichicon gold tune capacitors that are $40 each and caddock/vishay resistors at $12 each. The emo amps use $2 capacitors in the power supply and $.02 resistors all sourced from china. I know this because I've looked inside all of my amps and found the exact same parts...
...I have popped open all of the emo amps I owned, and I owned the UPA-2, XPA-5, XPA-2, and XPA-1s. I'm very familiar with the emo sound and quality. Emotiva uses modern multi-layer circuit boards. This is why their s/n ratio is as low as it is. But low noise doesn't mean there's no distortion elsewhere. The parts they use are cheap and sourced from China. I had UPA-2s on my system recently as an interim amplifier, but I couldn't listen to them for more than a month because of how bad they sounded...
...The best amps I've heard have very simple designs with high-quality parts. That is why they cost so much. I would argue that if anyone is going to succeed in selling an amplifier at a competitive price they must have a good design and implementation. What makes one amp better than another is how that design is taken up a notch using good parts.
Greencaps really have no business in the audio signal path and really do stuff-up the sound in a big way...
...I opened up the lid and removed the output stages and found that the output stage is loaded with greencaps, which have no business in the audio signal path, as well as the greencaps there are 3 electrolytic DC blockers. The balanced and unbalanced signal inputs run directly through
the cheap nasty "balanced/unbalanced" switch on the back panel.
So I have replaced the greencaps with MKT caps and removed and bypassed the first DC blocker, and the other DC blockers replaced with wima 3.3uf MKT caps. Bypassed the nasty switch as I only use RCA connection. Reassembled, listened, and Wow! a totally different amp! Lots of clarity, detail, bass is incredible and defined. A lovely amp!
Redigerat av Unregistered77a7e886, 25 May 2013 - 18:39.
Postad 27 May 2013 - 11:06
So I have replaced the greencaps with MKT caps and removed and bypassed the first DC blocker, and the other DC blockers replaced with wima 3.3uf MKT caps. Bypassed the nasty switch as I only use RCA connection. Reassembled, listened, and Wow! a totally different amp! Lots of clarity, detail, bass is incredible and defined. A lovely amp!
Nu har jag iofs inte märkt av det som du nämner på min XPA-5 eller UPA-200, men modifieringen ovan låter helt klart intressant. Är det någon i Sverige som har provat att göra så?
Postad 18 June 2013 - 16:21
Tact ska vara skrotat och utbytt mot Dirac.
http://www.dirac.se/...e/overview.aspx
Tydligen framtaget i Uppsala här i Sverige.
http://emotivalounge...21/xmc-1-coming
Postad 19 June 2013 - 08:06
Det som ej återkommer enligt podcasten är Köp deras hemmbioprocessor och få med gratis
ett 7 kanals steg på 150w per kanal i 8 ohm.
http://www.sherbourn...ections/theater
Postad 01 July 2013 - 08:49
Postad 01 July 2013 - 08:53
Postad 06 July 2013 - 16:29
http://www.hifimagas...?annonsID=85182
Postad 11 July 2013 - 09:35
Postad 15 July 2013 - 19:37
samt generation 2 av XPA-2 & XPA-5. http://shop.emotiva.com/
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 15 July 2013 - 19:44.
Postad 15 July 2013 - 20:34
Kan bara hålla med sålde mitt XPA-2 för en månad sedan min Onkyo 3009 låter bättre på alla register det ända XPA-2an klår onkyon med så är det ren kraftJo, jag har sett sånt där tidigare innan jag köpte dem...
Postad 21 July 2013 - 17:29
Tänkte bara tipsa att det är grymt bra rea på deras Sherbourn hemmabioprodukter just nu.
Det som ej återkommer enligt podcasten är Köp deras hemmbioprocessor och få med gratis
ett 7 kanals steg på 150w per kanal i 8 ohm.
http://www.sherbourn...ections/theater
Det uppmärksammade jag också, blev faktiskt en beställning på ett PA 7-350. Har dock inte fått det ännu.
Postad 22 July 2013 - 22:22
Kan bara hålla med sålde mitt XPA-2 för en månad sedan min Onkyo 3009 låter bättre på alla register det ända XPA-2an klår onkyon med så är det ren kraft
Vad hade du för försteg till Emotiva steget? Försteg färgar ljudet mer i de flesta fallen.
Postad 23 July 2013 - 07:32
Har testat med Onkyo.Denon,Yamaha,Pioneer med samma resultat det blir alltid bättre med bara förstärkarenVad hade du för försteg till Emotiva steget? Försteg färgar ljudet mer i de flesta fallen.
Postad 27 July 2013 - 14:47
Trodde du tagit det ett steg längre med separat elektronik som i försteg och slutsteg. Då blir det oftast smidigast och bästa att köra på samma fabrikat, vilket i klangbalans blev optimalt i ditt fall då en integrerad redan är ´matchad´.
Postad 01 August 2013 - 12:02
Håller på med mitt första 5.1 system. Vad tror ni om en Emotiva XPA-5 gen 2 rattad av en Nuforce AVP-18? Någon som kör den kombon kanske tom?
Postad 01 August 2013 - 14:38
Postad 01 August 2013 - 16:56
Kan bara hålla med sålde mitt XPA-2 för en månad sedan min Onkyo 3009 låter bättre på alla register det ända XPA-2an klår onkyon med så är det ren kraft
No sh!t.
Postad 01 August 2013 - 20:51
Hej glad att jag blev av med emosteget så lätt. Förlorade inte mycket pengar på den affären ska låna hem en Primare i32 från min lokala handlare ville egentligen testa ett A34.2 men dom hade tyvärr inget hemma men vad tror du hur mycket skillnad kan det vara på dom steget/förstärkare ???No sh!t.
Bra att fler uttalar sig om varför de dumpat sina emotivasteg. Har fått några PM tidigare men det är bättre med inlägg som fler kan se. Har du testat något nytt till dina Electra 1038 Be?
Redigerat av Tool-AENIMA, 01 August 2013 - 20:54.
Postad 02 August 2013 - 09:30
Postad 24 September 2013 - 20:12
anledningen är att jag har en Marantz reciever som jag nyligen hängt på ett slutsteg från Sherbourn (som ägs av emotiva) och kände att allt extra lullull var onödigt med marantzen. dessutom vill jag åt emotivas 11-bands EQ som är mycket mer flexibel än Marantzens fasta 7-bands EQ.
Postad 07 October 2013 - 17:26
Har dock inte riktigt bestämt mig om jag skall satsa på rent tvåkanals försteg eller hemmabio.
Postad 10 October 2013 - 23:08
http://www.audioholi...-xpr1-amplifier
Den ser iaf ruskigt fet ut. 2500VA trafo, 240 000 uF kondensatorbank och 36 sluttrissor. Låter stegen helt värdelöst, eller är de ovanligt prisvärda?
showe3.jpg 64.86K
3 Antal nerladdningar
Postad 10 October 2013 - 23:37
XPR-1 har testats av Audioholics och verkar mäta helt ok med tanke på de enorma effektresurserna.
http://www.audioholi...-xpr1-amplifier
Den ser iaf ruskigt fet ut. 2500VA trafo, 240 000 uF kondensatorbank och 36 sluttrissor. Låter stegen helt värdelöst, eller är de ovanligt prisvärda?showe3.jpg 64.86K 3 Antal nerladdningar
Vilka Jäkla monster block
Postad 11 October 2013 - 06:34
Hör gärna av dig sen vad du tycker, är själv lite smått på jakt efter ett försteg.
Har dock inte riktigt bestämt mig om jag skall satsa på rent tvåkanals försteg eller hemmabio.
Nu har jag haft UMC-200 i nästan en vecka. Körde först 2-kanals då jag inte hade slutsteg till surrarna. Igår kopplade jag in dem. ALLT låter mycket bättre med detta som försteg vs marantz recievern som försteg. Mer rymd, mer detaljer, mer kontroll på bas och diskant, transparent verkar den vara. Märkte iom byter att marantz pushade mellanregistret för mycket. nu är det en större och mer balanserad ljudbild. Nu pratar jag 2-kanal och musik men det gäller även film. Såg Pacific Rim igår. Har aldrig hört så tydliga panoreringar förr utan att det för den delen lät konstlat.
Tycker du inte ska tveka. Denna processor fungerar lika bra som 2kanals som hembio. Det kan även några recensioner intyga.
Ps: jag kör extern DAC (m2tech) och det låter bättre än att köra toslink och den interna DACen.
Pss: om du inte pallar beställa från USA och inte behöver analoga ingångar kan du kolla på NuForce AVP18. Det är samma maskin i grunden.
Postad 11 October 2013 - 11:43
Postad 11 October 2013 - 14:41
Postad 11 October 2013 - 15:18
Svårt att tänka mig att en sådan rekommendation gäller i Sverige där vi har 230V.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
CD spelare modell mellan eller bättre
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?