Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 08 November 2009 - 17:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

4/11-09 IDG.se

En holländsk hackare utnyttjade ett säkerhetshål i Iphone och försökte bedriva utpressning mot flera användare.

I måndags fick ett stort antal holländska ägare av Iphone ett meddelande på skärmen som uppgav att deras telefon blivit hackad. För att säkra telefonen uppmanades Iphone-ägarna att betala in fem dollar på hackarens Paypal-konto via hans hemsida.

Gemensamt för samtliga personer som drabbades var att de alla hade utfört ett så kallat jailbreak på sin Iphone. Ett jailbreak gör det möjligt att installera program på telefonen som inte är godkända av Apples App Store.

Problemet med jailbreak är att det skapar flera säkerhetsbrister som gör det möjligt för en hackare att ta kontroll över telefonen. Genom att utföra så kallade portskanning på T-Mobiles 3g-nät i Holland lyckades hackaren hitta Iphones som var öppna för attacker.

Men snälla någon.. Det är FORTFARANDE i grund och botten inte jailbreak som gör att telefonen blir sårbar. Det enda jailbreak gör är att bort kravet på att all kod som körs ska vara signerad.

Men, om man gör jailbreak så kan man även installera bl.a. OpenSSH, genom ett aktivt val. Och om man installerar SSH bör man byta lösenordet för att logga in via SSH, det står även klart och tydligt om man läser lite om OpenSSH för iPhone. Annars kan vem som helst i princip logga in på din iPhone, OM SSH är installerat och påslaget.

Jag tänker lite så här, att man alltid bör läsa lite om vad det är man installerar. Om man inte vet vad SSH är och vad det är bra för och hur det fungerar ska man givetvis ge fan i det. Detsamma gäller ju om man installerar massa program man inte har någon aning om på sin windowsburk eller macdator... Sunt förnuft liksom.

Postad 08 November 2009 - 19:48

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Men snälla någon.. Det är FORTFARANDE i grund och botten inte jailbreak som gör att telefonen blir sårbar. Det enda jailbreak gör är att bort kravet på att all kod som körs ska vara signerad.

Men, om man gör jailbreak så kan man även installera bl.a. OpenSSH, genom ett aktivt val. Och om man installerar SSH bör man byta lösenordet för att logga in via SSH, det står även klart och tydligt om man läser lite om OpenSSH för iPhone. Annars kan vem som helst i princip logga in på din iPhone, OM SSH är installerat och påslaget.

Jag tänker lite så här, att man alltid bör läsa lite om vad det är man installerar. Om man inte vet vad SSH är och vad det är bra för och hur det fungerar ska man givetvis ge fan i det. Detsamma gäller ju om man installerar massa program man inte har någon aning om på sin windowsburk eller macdator... Sunt förnuft liksom.

Vilket många inte har med tanke på hur pass många som blev drabbade.

Postad 08 November 2009 - 22:08

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Vilket många inte har med tanke på hur pass många som blev drabbade.

Hur många var det som blev drabbade?

Postad 08 November 2009 - 22:16

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Tack så mkt för svaret ! men de är inte speciellt stor skillnad på 3G och 3GS väl? ;)

Trodde inte det heller, men 3GS är väldigt mycket snabbare. Känner direkt om jag
använder en 3G eller 3GS. Trodde man skulle slippa byta, men snabbheten är slående :) ;)

Postad 09 November 2009 - 06:32

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag är på väg att formatera om datorn, är det något med iTunes som man måste spara så att inte iPhonen resettas nästa gång man synkar den?

Postad 09 November 2009 - 14:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Tack så mkt för svaret ! men de är inte speciellt stor skillnad på 3G och 3GS väl? :)

Jag har haft möjligheten att jämföra 3G med nya 3GS och jag kan säga att skillanden är stor i hur pass mycket snabbare 3GS är. Kan säkert upplevas olika men jag tycker att snabbheten är klart större i 3GS.

Postad 09 November 2009 - 20:12

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Det går ett par sekunder snabbare... beror på vad man gör då.. men t.ex surfa och ladda sidor så är ingen märkvärdig skillnad. Spel o sånt kanske laddar aningen fortare... skulle jag lägga undan lite mer än en tusen lapp för det? troligtvis inte.

I övrig även om kameran påstås vara bättre på pappret så är det ingen större skillnad och video inspelning går att fixa med en jailbreakad telefon.

Postad 09 November 2009 - 21:10

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om vart man kan hitta Power Support Crystal Film Set till ett bra pris? Applestore har det för 139:- men anser att 69:- i frakt är lite mastigt för det lilla ( principsak :) )

Har ett Wrapsol-kit som är helt oanvänt om någon är sugen, köpte ett Incipio Feather & har inte användning för ett full body-kit.

Postad 09 November 2009 - 23:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Det går ett par sekunder snabbare... beror på vad man gör då.. men t.ex surfa och ladda sidor så är ingen märkvärdig skillnad. Spel o sånt kanske laddar aningen fortare... skulle jag lägga undan lite mer än en tusen lapp för det? troligtvis inte.

I övrig även om kameran påstås vara bättre på pappret så är det ingen större skillnad och video inspelning går att fixa med en jailbreakad telefon.

Oj, jag tycker helt och hållet tvärtemot..

Surfa och ladda sidor tycker jag går betydligt fortare på 3GS. Dessutom med det dubbla ramminnet kan man ha fler tabbar öppna utan att de behöver laddas om.

"Spel o sånt kanske laddar aningen fortare" ? Det går verkligen oerhört mycket snabbare!

Tycker definitivt att om man ska köpa en ny iPhone idag, så ska man verkligen försöka köpa en 3GS och inte en 3G.

Postad 10 November 2009 - 01:42

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem med min iphone 3gs och synkningen mellan luren & itunes. Problemet ligger i att varje gång jag ansluter telefonen till datorn & itunes så hittar inte itunes mina program på telefonen utan istället måste jag gå in i arkiv--> överför inköp från iphone för att dom ska synas och sen synka efter det.

Nån som vet varför det blir så här & om man kan göra nånting åt det?

Redigerat av Mentos, 10 November 2009 - 01:43.

Postad 10 November 2009 - 08:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Oj oj oj, tvärtom!

3GS'en renderar sidorna man surfar på M-Y-C-K-E-T snabbare, surfar du t ex in på aftonbladet.se med en 3G så tar det väl uppåt 10 sekunder innan sidan ens är laddat och man kan skrolla ner medans man kan göra det redan efter ett par sekunder med 3Gs'en. Sedan bidrar ju även det utökade minnet till mycket mindre överbelastningskrascher i Safari. Applikationer som helhet laddar också väldigt mycket snabbare samt att vissa appar (t ex spel) knappt går att använda i en 3G-telefon utan kräver en 3Gs...Command & Conquer Red Alert är ett sådant exempel.

Jag har själv haft en 3G-telefon under ett år och när det gäller att filma med t ex Cycorder i en jailbreakad 3G-telefon jämfört med den inbyggda filmfunktionen i 3GS'en, inte ens jämförbart. 3GS'en är så löjligt mycket bättre.

Postad 10 November 2009 - 16:03

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Är det någon som har upplevt att det "skramlar" om luren när det ringer i den och man har den i "vertikal-läge"? Jag har lokaliserat "problemet" till att det är vibrationsfunktionen som är boven i dramat men är intresserad om det är fler som upplevt det.

// Crabban

Postad 11 November 2009 - 21:47

typas
  • typas
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med att ni tappar 3G- täckningen från Full 3G till Edge på ett konstigt sätt, även om man står på samma plats där man har haft bra täckning innan?

Postad 12 November 2009 - 10:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Nu har jag också fixat min 3:e iphone.. 3gs. Nöjd med den.. blev en vit den här gågnen då det var det enda de hade på lager. Stod i valet o kvalet mellan htc hero och den här.. jag har ju redan haft 2 Iphone tidigare (2g, 3g) lockelsen drog ju mot hero för att prova något nytt.. men appstore höll mig kvar hos äpplet :P

Hur som helst, ni som har haft den vita ett bra tag... är det lätt hänt att den förändrar färg? t.ex att den får lättare smuts på sig som inte går att ta bort... jämfört med den svarta? Tycker sen också att den svarta hade en shiny look.. medans den här ser väldigt matt ut.

Redigerat av Unregistered1232, 12 November 2009 - 10:11.

Postad 12 November 2009 - 13:32

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nu har jag också fixat min 3:e iphone.. 3gs. Nöjd med den.. blev en vit den här gågnen då det var det enda de hade på lager. Stod i valet o kvalet mellan htc hero och den här.. jag har ju redan haft 2 Iphone tidigare (2g, 3g) lockelsen drog ju mot hero för att prova något nytt.. men appstore höll mig kvar hos äpplet :P

Hur som helst, ni som har haft den vita ett bra tag... är det lätt hänt att den förändrar färg? t.ex att den får lättare smuts på sig som inte går att ta bort... jämfört med den svarta? Tycker sen också att den svarta hade en shiny look.. medans den här ser väldigt matt ut.

Jag har märkt att den väldigt lätt får repor på kanterna, dom blir då smått gråa. Även små små tunna grå streck får jag runt 3,5mm uttaget. Så jag rekommenderar starkt ett skydd till den. Iaf. på baksidan. Framsidan är det ingen fara med för min del.

Postad 12 November 2009 - 14:24

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag har märkt att den väldigt lätt får repor på kanterna, dom blir då smått gråa. Även små små tunna grå streck får jag runt 3,5mm uttaget. Så jag rekommenderar starkt ett skydd till den. Iaf. på baksidan. Framsidan är det ingen fara med för min del.

Var rädd för det :P, beställt ett skydd nu. Fördelen med att inte ha skydd är väl att den lätt glider ner i fickan, känns inte klumpigt... t.ex så är silicon skydden svår att dra ur fickan.. gummit skapar en stor friktion sen samlar den på damm också. Hittills har jag inte sett någon riktigt bra läder variant heller.. de flesta finns med lock eller är det någon pocket ficka.. krångligt.

Beställt en iSkin Solo FX, fått ganska bra recensioner... får hoppas på att den duger.

Postad 12 November 2009 - 14:36

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Skillnaden är definitivt märkbar.
Satt häromdagen med en 3g och en 3gs precis bredvid varandra och gjorde samma saker på dom.
Starta upp applikationer osv var knappt märkbart men spel och surfa osv var klar skillnad.

Peggle var ett exempel på som gick ca dubbelt så fort.

Sen underlättar lite extra kräm tex för mig som kör fring (msn/skype) i bakgrunden hela tiden via backgrounder.

Iphone utan JB = 6/10
Iphone med JB = 9/10

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 November 2009 - 14:37.

Postad 12 November 2009 - 14:36

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Var rädd för det :P, beställt ett skydd nu. Fördelen med att inte ha skydd är väl att den lätt glider ner i fickan, känns inte klumpigt... t.ex så är silicon skydden svår att dra ur fickan.. gummit skapar en stor friktion sen samlar den på damm också. Hittills har jag inte sett någon riktigt bra läder variant heller.. de flesta finns med lock eller är det någon pocket ficka.. krångligt.

Beställt en iSkin Solo FX, fått ganska bra recensioner... får hoppas på att den duger.

Jag kör med ett displayskydd på telefonen, power support crystal som appstore säljer. Smidigt att "klistra" på och funkar bra. Dessutom köpte jag ett sjysst fodral, Knomo slim leather heter det och finns också på appstore, kan verkligen rekommendera det.

Bifogad fil(er)

Postad 12 November 2009 - 17:49

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag kör med ett skydd från Bodyguardz.com kolla in videon så ser man bättre vad det är http://www.youtube.c...player_embedded

Jag köpte full body kittet. Det är det bästa skydd jag har haft. Skyddar otroligt bra och man har känslan kvar av telefonen. Körde tidigare med silicon fodral men det blir krångligt när man ska stoppa ner och ta upp från fickan fastnar mm. Tog ungefär 7 dagar för mig att få skyddet från USA. Det är lite pillrigt att få på skyddet men när det väl är på så slår det allt.

Postad 12 November 2009 - 22:31

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Läder caset var ju snygg men.. jag tycker att det bli i längden jobbigt att dra ur den varje gång det ringer eller när man ska använda telefonen. Body kittet såg intressant ut måste jag säga... verkar vara lite pilligt men får man till det rätt så ser det riktigt bra ut.

Postad 12 November 2009 - 22:39

Washicator
  • Washicator
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej, måste varna för Clas ohlssons iPhoneficka http://www.clasohlso...px?id=135934798 kombinerat med invicible shield. Lädret färgar plasten ordentligt! Bifogar en bild på filmen så fort jag kan.

Postad 13 November 2009 - 08:40

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Fan va google sync på gmail suger, den hämtar ingenting ibland eller och raderade mail hamnar i Alla Mail fast man har tömt p-korgen!

Postad 13 November 2009 - 10:01

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Fan va google sync på gmail suger, den hämtar ingenting ibland eller och raderade mail hamnar i Alla Mail fast man har tömt p-korgen!

Jag är ingen världsmästare på mail och liknande men jag har också gmail och kör IMAP inställningar för detta och jag har samma grej med att mailen inte försvinner när man tar bort dem. Jag tog upp det med han som fixat min mail och han sa att det kan man justera om man konfigurerar gmailen att fungera som ett vanlig "POP-konto". I gmailen så kan du få hjälp med allt detta under inställningarna.

Postad 13 November 2009 - 11:11

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Tipsar om denna app, TrueCaller http://www.truecaller.com/blog/?p=183
Funkar riktigt bra, speciellt den delen som uppdaterar telefonboken. Riktigt sjysst app!

Postad 13 November 2009 - 11:32

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
True caller har discuterats här: https://www.minhembi...p;#entry2641846 och varför den är inte så bra som windows mobile versionen. Du kan få samma funktion om du letar upp alla dina vänner på eniro.se och sparar dom som kontakter. Men då för du iof göra jobbet själv...

Postad 13 November 2009 - 16:27

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nästan, den kommer bli skickad till Anovo som byter ut den. Anovo har ingen tillåtelse att öppna telefonerna, dom får bara byta ut enheten. Den trasiga skickas sen till Holland tror jag det är.

KIkade på anovos sida i dag "Garantiärende. Telefon har åtgärdats för det inrapporterade felet. Test OK." Om de är en ny eller samma återstår att se. :(

Postad 14 November 2009 - 23:14

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Hej,

Datorcrash och ny installation av Windows + Itunes. Vågar inte koppla in iphone mot datorn för jag är livrädd att den ska ta alla låtar, alla rin gsignaler med mera och tömma allting.

HJÄLP hur gör jag om jag vill koppla telefon mot itunes utan att förlora det som är på telefon?

Postad 15 November 2009 - 10:08

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Snälla någon som gjort detta förrut?

Postad 15 November 2009 - 15:15

murklor
  • murklor
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hej,

Datorcrash och ny installation av Windows + Itunes. Vågar inte koppla in iphone mot datorn för jag är livrädd att den ska ta alla låtar, alla rin gsignaler med mera och tömma allting.

HJÄLP hur gör jag om jag vill koppla telefon mot itunes utan att förlora det som är på telefon?

Kommer inte det som är på luren att synkas till datorn? Vore konstigt annars.

Postad 16 November 2009 - 10:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Då har man äntligen, efter fyra veckors väntan, fått sitt nya TomTom Car Kit levererat! :(

Kanon att äntligen ha en bra billösning, helt suverän faktiskt. Här följer lite bilder :

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Lite information om bilderna

De kablar som är anslutna är laddkabel till cigarrettuttaget (följde med kitet) samt 3,5mm stereokabel kopplad till bilstereon, jag ska ordna en snyggare kabeldragning inom kort.

På baksidan av hållaren, den runda delen som skymtas där, har en högtalare inbyggd och är även utrustad med Bluetooth vilket gör det väldigt smidigt att använda högtalartelefon vid inkommande samtal då den högtalaren är väldigt mycket bättre än telefonens inbyggda i telefonen. Vid inkommande samtal får man även en fråga i telefonens display om man vill ta emot samtalet med TomTom Car Kit, vanliga högtalartelefonen eller rakt upp och ner i telefonen...ytterst smidigt! Kitet har även en inbyggd GPS som boostar telefonens GPS till en ännu bättre signal, fungerar perfekt. I AppStore finns även en gratis-app från TomTom som är för just detta kitet, en app som visar lite information om mottagen GPS-signal samt lite annat.

Jag är väldigt nöjd med denna lösningen, den känns gedigen och väldigt genomtänkt. Skönt också att kunna ha den ovanpå instrumentpanelen istället för sugpropp i vindrutan, mycket säkrare.

Alltså, för er som letar efter en bra bilhållare är detta ett hett tips! :P

Postad 16 November 2009 - 11:27

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
ser trevligt ut. var har du köpt det? och vad betalade du?

Postad 16 November 2009 - 12:04

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Den är köpt via AppleStore, det enda stället man kan köpa dem på :( Den kostar 1140 kr med frakt.

Postad 16 November 2009 - 14:28

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Snälla någon som gjort detta förrut?

Har du tagit en säkerhetskopia på itunes?. Då kan du återställa ditt iTunes från säkerhetskopian..om inte och ditt nya itunes är tomt så kommer den att radera allt i din iPhone om du inte ställer in att du vill hantera din Iphone manuellt.

Postad 16 November 2009 - 14:51

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Hej,

Då är det som jag misstänkt. har inte gjort någon säkerhetskopia, eller snarare jag har formaterat min dator och var tvungen att lägga in operativ + allt annat man ska ha igen.

Om jag nu stoppar in sladden till iphone i datorn och öppnar itunes har man då möjligheten att välja det du säger manuell hantering?

Jag har 12 GB musik på luren. Köpt en del från itunes som jag inte har kvar på datorn och är rädd att pengar och allt går förlorat.

Tack för ditt svar

Postad 16 November 2009 - 17:41

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Har en fråga om Iphone 3GS köpte en i fredags =) rolig maskin =)

men saknar en sak =( väckarklocka finns ju en hel del att ladda hem, men ingen av dom fungerar ju om man inte kör klockan i fönstret.

:S svårt och förklara, men man kan inte använda det larmet oavsett om man ställt allt valt, låt, klockslag, återkommande larm, stänger du sedan ner allt och återgår till Iphones standard meny så ringer ju inte den klockan vid den utsatta tiden om du inte går och lägger dig med det programmet startat i mobilen. :S finns ju visserligen Iphones vanliga klocka kan ju använda väckarklocka som påminnelse men då kan man inte välja egen musik vid larmtiden =( men den fungerar om man stänger ner programmet sen

så undrar om någon av er har hittat nåt program som fungerar så som jag vill att det ska göra hoppas ni förstår.

Postad 16 November 2009 - 22:18

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hej,

Då är det som jag misstänkt. har inte gjort någon säkerhetskopia, eller snarare jag har formaterat min dator och var tvungen att lägga in operativ + allt annat man ska ha igen.

Om jag nu stoppar in sladden till iphone i datorn och öppnar itunes har man då möjligheten att välja det du säger manuell hantering?

Jag har 12 GB musik på luren. Köpt en del från itunes som jag inte har kvar på datorn och är rädd att pengar och allt går förlorat.

Tack för ditt svar

Allt du har köpt från iTunes Store kan du ladda ner igen utan att du behöver betala för det igen. Så länge du använder samma konto dvs.
Bara klicka på buy/köp, så kommer den sen säga att du redan har köpt denna produkt, och om du vill ladda ner den igen. Så det är det ingen fara med :)

Redigerat av Electrified, 16 November 2009 - 22:23.

Postad 16 November 2009 - 22:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej,

Tack för ditt svar

Det finns mängder med olika program som kan överföra all musik från din iphone till din dator (utan iTunes). Googla på det så finner du det.

Postad 17 November 2009 - 09:36

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om program för att dela in sina kontakter i grupper och sedan kunna skicka grupp sms?

Har 2 olika grupper som jag skickar flera sms i veckan till alla i den gruppen, jobbigt att sitta o leta upp dem allihop i telefonboken varje gång jag ska skicka ett sms.

Tack på förhand.

Postad 17 November 2009 - 12:59

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Har en fråga om Iphone 3GS köpte en i fredags =) rolig maskin =)

men saknar en sak =( väckarklocka finns ju en hel del att ladda hem, men ingen av dom fungerar ju om man inte kör klockan i fönstret.

:S svårt och förklara, men man kan inte använda det larmet oavsett om man ställt allt valt, låt, klockslag, återkommande larm, stänger du sedan ner allt och återgår till Iphones standard meny så ringer ju inte den klockan vid den utsatta tiden om du inte går och lägger dig med det programmet startat i mobilen. :S finns ju visserligen Iphones vanliga klocka kan ju använda väckarklocka som påminnelse men då kan man inte välja egen musik vid larmtiden =( men den fungerar om man stänger ner programmet sen

så undrar om någon av er har hittat nåt program som fungerar så som jag vill att det ska göra hoppas ni förstår.

Jo då,du kan få din egen larmsignal med din vanliga alarm klocka.Gå till iringer.net lasta hem den,och du kan gjöra egna ringsignaler (alarmsignaler) med din egen musik.Iringer skickar låten till itunes,synka sen iphonen med itunes,sen är det klart.

Postad 17 November 2009 - 14:16

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Kollar efter ett smidigt fodral till Iphonen, tyckte denna var helt ok:

http://www.teknikmag...mp;artnr=265700

Blev dock lite fundersam till magnetlåsningen... risk för trubbel? Alltså någon risk för att något går sönder/skärmen dör pga magneten alt kompassen får frispel?

Redigerat av Unregistered6d4a218c, 17 November 2009 - 14:17.

Postad 17 November 2009 - 15:14

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Blev dock lite fundersam till magnetlåsningen... risk för trubbel? Alltså någon risk för att något går sönder/skärmen dör pga magneten alt kompassen får frispel?

Annars har Telia ett snyggt fodral,ser lite sportigt ut,den heter Buggati slimcase kostar 129 kr.

Postad 17 November 2009 - 15:59

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Är det någon som har problem med att ni tappar 3G- täckningen från Full 3G till Edge på ett konstigt sätt, även om man står på samma plats där man har haft bra täckning innan?

Japp, känner igen det. Kör med Telia i min 3GS.

Postad 17 November 2009 - 17:47

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det är nog ingen större risk.
Kompassen är förövrigt inte en riktig kompass utan en digital som inte påverkas av magneter.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 17 November 2009 - 17:47.

Postad 17 November 2009 - 18:45

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Jo då,du kan få din egen larmsignal med din vanliga alarm klocka.Gå till iringer.net lasta hem den,och du kan gjöra egna ringsignaler (alarmsignaler) med din egen musik.Iringer skickar låten till itunes,synka sen iphonen med itunes,sen är det klart.

=) tack fungerade jätte fint tack tack, några andra roliga småprogram :)

Postad 17 November 2009 - 19:41

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Det är nog ingen större risk.
Kompassen är förövrigt inte en riktig kompass utan en digital som inte påverkas av magneter.

Kompassen påverkas visst av magnetism.
Har min iPhone på ett magnetfäste i bilen,
och då funkar inte kompasen.

Postad 17 November 2009 - 19:49

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

=) tack fungerade jätte fint tack tack, några andra roliga småprogram :)

2shared.com tryck sök opp i högra hörn skriv inn ipa mitt på sidan.Du får programmet på startsidan.Öppna Itunes.Öppna program.Drag o dropp.

Postad 17 November 2009 - 20:21

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

2shared.com tryck sök opp i högra hörn skriv inn ipa mitt på sidan.Du får programmet på startsidan.Öppna Itunes.Öppna program.Drag o dropp.

gör jag som du skrev och skrev in ipa i sökfältet och trycker på sök så kommer det upp en massa program:S har jag gjort fel nånstans? eller vad ska hända.

får upp dessa program

1
Infinite_SMS-v1.4.ipa
353 KB 2009-03-09 31350 downloads Download
2
BeejiveIM-v2.1.0_mirrors_edge.ipa
1,961 KB 2009-03-20 30203 downloads Download
3
TomTom_WEurope_1.1_YouPi.ipa.torrent
15 KB 2009-10-19 29257 downloads Download
4
MX_Mayhem-v1.0(LanhHuyet).ipa
10,145 KB 2009-07-31 29178 downloads Download
5
CandyTree_BeejiveIM_v3.0.1.9__CandyTree_Fix.ipa
2,760 KB 2009-07-08 22094 downloads Download
6
Genius-v1.4.ipa
5,186 KB 2009-08-15 19755 downloads Download
7
Star Wars The Force Unleashed (v1.0.9).Pr0x.ipa
20,477 KB 2009-02-01 19030 downloads Download
8
Tap Tap Coldplay 1.0.ipa
50,381 KB 2009-04-11 18866 downloads Download

result pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > >> (4962 total)

Postad 17 November 2009 - 20:52

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

gör jag som du skrev och skrev in ipa i sökfältet och trycker på sök så kommer det upp en massa program:S har jag gjort fel nånstans? eller vad ska hända.

får upp dessa program

1
Infinite_SMS-v1.4.ipa
353 KB 2009-03-09 31350 downloads Download
2
BeejiveIM-v2.1.0_mirrors_edge.ipa
1,961 KB 2009-03-20 30203 downloads Download
3
TomTom_WEurope_1.1_YouPi.ipa.torrent
15 KB 2009-10-19 29257 downloads Download
4
MX_Mayhem-v1.0(LanhHuyet).i.

Ladda ned det programmet du vill ha. Det öppnas ett nytt fönster,längst ned höger står det ladda ned till skrivbord tryck där. Stäng programmet. Öppna itunes sen öppnar program dubbel klicka på det program du har laddat ned. Synka sen iphonen. Nå har du programmet på iphonen.

pa
10,145 KB 2009-07-31 29178 downloads Download
5
CandyTree_BeejiveIM_v3.0.1.9__CandyTree_Fix.ipa
Ö2,760 KB 2009-07-08 22094 downloads Download
6
Genius-v1.4.ipa
5,186 KB 2009-08-15 19755 downloads Download
7
Star Wars The Force Unleashed (v1.0.9).Pr0x.ipa
20,477 KB 2009-02-01 19030 downloads Download
8
Tap Tap Coldplay 1.0.ipa
50,381 KB 2009-04-11 18866 downloads Download

result pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > >> (4962 total)

Postad 17 November 2009 - 21:06

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
aha så alla program där är just till för iphonen??
så alla ipsa filer är för iphone =) okej tack ska testa

Postad 17 November 2009 - 21:14

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
inget som kostar nu då? förstod hur man skulle göra =) tusen tack

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.