Ingen som har hittat något svar angående USB Host?
Finns en lång tråd här,
http://talk.maemo.or...ead.php?t=31921
dock ser det mörkt ut...bifogar en liten seriestrip från ovanstående tråd.
/Tech
surgery.png 68.67K
0 Antal nerladdningar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 20 November 2009 - 15:02
Finns en lång tråd här, http://talk.maemo.or...ead.php?t=31921 dock ser det mörkt ut...bifogar en liten seriestrip från ovanstående tråd. /Tech
surgery.png 68.67K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 November 2009 - 15:15 5.1 därför att? Jag gissar på att de gör ungefär så här (vet inte dock): 09-42-11 och liknande är mest interna byggnummer. Du tar ut en version år 09 och vecka 42. Sedan testar du den, testar, rättar buggar och bygger ny version. Efter 11 byggen har du fått den stabil, vilket kan ta någon/några veckor. Men den baserar sig fortfarande på funktionaliteten från vecka 42. Den släpps sedan för alla och har "lättare" numrering tex 1.0 Under de veckor som man stabiliserar vecka 42 bygget kan man lägga in nya saker i kodbasen som inte kommer med i förrän i nästa större uttag. Nu kanske man betsämmer sig föra att att vecka 48:s bygge har den funktionalitet man vill ha med i fw 1.1. Då tar man ut en version nästa vecka och börjar stabilisera och testa den, så 09-48-05 kanske kan bli fw 1.1 Man kan ju hoppas på att det inte går lika lång tid mellan vecka 48 (om det nu skulle bli den veckan) och att den släpps som mellan 42 och att den släpptes. Men troligen behövs mindre tester nu. Mellan vecka 42 och 48 har man säkert fått med en hel del andra nyheter också skulle jag tro. Redigerat av MagnusBio, 20 November 2009 - 15:17. Postad 20 November 2009 - 16:29
Nokia N900 Final Retail unboxing
http://www.youtube.c...h?v=C2rL-yqKnZA Nokia N900 / Maemo 5 / 3rd party software availability http://www.youtube.c...h?v=NVR8yCzuHK0 av Michal på www.my-symbian.com Postad 20 November 2009 - 16:44
Om du menar mellan komplett.se och .no så är det enligt deras support olika artikelnummer för att hålla reda på vilket land som de ska levereras till ändå har komplett.se fortfarande preliminärt 2009-12-19... hmmm... vågar man lita på supporten? Postad 20 November 2009 - 17:27
Den 3rd party software availability länken visar väldigt tydligt hur jäkla mkt app det finns REDAN Postad 20 November 2009 - 17:35
För den som funderar på att köpa från en butik som inte är i Sverige kan det vara intressant att veta att Nokia har support på sina produkter över hela europa, så oavsett var du köper dem kan du lämna den till ett Nokia service center för support istället för återförsäljaren.
Gjort många gånger själv, fungerar väldigt smidigt! //A Postad 20 November 2009 - 18:15
Ok, and here's the promised video showing MULTITASKING on the N900 in action. Almost 30 apps running at the same time and switching instantly in the Task Manager.
http://www.youtube.c...h?v=7emvUBpEkbU my-symbian.com Postad 20 November 2009 - 18:16
Ok, ge oss 1.1 med fixen med 1+1+1's kort och protarit mode(kan det vara det som är godis?) vill inte vänta till jul. nu när det ryktas om att fixen är fixad! Postad 20 November 2009 - 19:05
Zagg invisibleSHIELD till n900 finns nu uppe på zagg.com!
(så att webhallen listar den verkar stämma) http://www.zagg.com/...ins-shields.php Postad 20 November 2009 - 19:19 Ingen som ens tycket att det var lite imponerande med videofilmen på multitasking ? Postad 20 November 2009 - 19:26
jo, men hellre att några tunga, än många lättviktare. Postad 20 November 2009 - 19:34
tex film/musik och maps
Redigerat av theclone, 20 November 2009 - 19:34. Postad 20 November 2009 - 19:43
moparman, jag e besviken på att den inte klarar mer, ne skojja detta är den bästa mobilen ever. Men ibland så börjar man snegla på typ x10an men inom 3min så kommer man på sig själv hur bra n900an är och INGEN klår den
Postad 20 November 2009 - 19:46
Du såg inte hela filmen va
Han körde ju musik...Ovi maps..flera websidor...pdf..galleri för att nämna nåra är ju rätt tunga Redigerat av moparman, 20 November 2009 - 19:48. Postad 20 November 2009 - 19:47
Shit vad mäktigt Mopar! Men clone, han lirar musik och har maps igång i den här videon. Han har även pdf igång plus flera webfönster och liknande så ganska tunga program ändå att multitaska och dem är dessutom 28st och så snabbt. Otroligt imponerande! Redigerat av Crockett, 20 November 2009 - 19:47. Postad 20 November 2009 - 20:19
Jo jag såg hela. Vad jag menar är att öppna är en sak för att sedan stänga dem eller låta dem ligga. Vad jag menar vill hellre se en där den laddar en eller två websidor tex en tidning och youtube,kör musik, samtidigt kollar vad du befinner dig i världen. Mer hur den fungerar när man arbetar med den. alltså det är viktigare att den presterar bra där, mer vardagligt användande. då ens "tålamod" sätts på prov. vad jag menar är: du testar väl inte en dator genom att att öppna så många mini aplikationer som möjligt. hehe
och som jag skrev innan. jag är imponerad av prestandan(av det jag sett). men har inte sätt så mycket filmer där någon riktig användare använder den. Redigerat av theclone, 20 November 2009 - 20:23. Postad 20 November 2009 - 20:25
Har ett dilemma här, vilken hade ni köpt mellan N900 och HTC HD2? Kan verkligen inte bestämma mig och är så frustrerad över att inte kunna ta ett beslut. För och nackdelar?
Postad 20 November 2009 - 20:29
Hallååå :-)
Alla program körs fast dom är förminskade i små rutor..Det som är grejen.. Har du tex youtube igång så ser du att de rullar även i den lilla rutan.. Allt körs samtidigt...Det som är äkta multitasking Edit Såg du ju tex i fotogalleri Edit Därför det går så fort att växla mellan program Redigerat av moparman, 20 November 2009 - 20:31. Postad 20 November 2009 - 20:33
finns en tråd för det...men eftersom du frågar här och utan att bry mig om vilka kunskaper du har och hur du använder mobilen så säger självklart n900. om du orkar vänta...
jag vet det Är väl så att det här testet inte intresserar mig allt för mycket då. Redigerat av theclone, 20 November 2009 - 20:31. Postad 20 November 2009 - 20:57
Aha, ja sån video lär nog finnas innan imorgon natt skulle jag tro. Har sett något klipp när någon gör lite av varje och det har gått väldigt snabtt och smidigt. Han har trots allt uppe någon sida med flash som jag såg det(kan ha sett fel). Spelade musik och hade andra hyffsat tunga apps igång. Sen är det snt som du säger roligare om han bara har tre eller fyra igång och skiftar mellan och använder dem. Nej, klart man inte testar en dator så. Men på många datorer så märker du hur dem segar ner när du har en sida uppe, sen öppnar en pdf och har mp3's igång. Tänkte mer på hur snabbt telefon öppnade dem utan att man märkte av någon större fördröjning Postad 20 November 2009 - 21:09
Nä klas hur nära är ni nu för att få ut den på svenska marknaden!!!????? Dom har skrivit i tråden innan att det verkar som 3simkortsproblemet är fixat? E det nära nu då?
Postad 20 November 2009 - 21:19
Någon i tråden som vet om det går att köpa den i Nokias Flagship Store i Helsingfors denna helgen? Har en vän som är på väg till Helsingfors.
/Tech Postad 20 November 2009 - 21:21
Är jag blind eller står det nånstans att man kan skicka mms med den?
Postad 20 November 2009 - 21:23
Ingen mmsfunktion till att börja med. Kommer säkert senare via uppdateringar. /Tech Postad 20 November 2009 - 21:24
Senast jag hörde är det minst en vecka kvar tills de säljs där. Har FÖR MIG (kan mycket väl ha fel) att Nokia Finland skulle skeppa sina preorders först, veckan därefter sälja i sin Flagship Store och veckan därpå skulle övriga återförsäljare få den.. Postad 20 November 2009 - 21:25
Det funka ju bra för Apple att släppa en telefon utan MMS, tog ett år innan det funka.
MMS är väl inte det allra viktigaste, mail funkar bra för mig. /Tech Postad 20 November 2009 - 21:26 Varför i hela friden lägger man inte in det i början? måste ju va ett av dom mer använda funktionerna.. Postad 20 November 2009 - 21:26
Surt sa räven, tack för infon dock. /Tech Postad 20 November 2009 - 21:47
Trayzer
Beror på vilket land du tänker på.. Tycker att det är bättre att skicka mail med en sån här maskin :-) Men jag håller ändå med att det borde helt klart ha funnits med från början eftersom vissa lever kvar i stenåldern använder mms Postad 20 November 2009 - 21:54
tänker mest på att det går snabbt att skicka och man behöver inte öppna nån webbläsare för att kolla på det,samt att nästan alla har då en telefon med mms iaf
Postad 20 November 2009 - 21:54
Linuxkärnan maemo5 använder sig av saknar support för network namespaces, vilket gör det krångligt att hålla isär anslutningar och välja vilken man ska använda sig av (more or less...). Pga att många operatörer kräver att man ansluter via en speciell APN när man ska hämta MMS så har man en hel hög med problem för att få det funka som det ska ;-) Postad 20 November 2009 - 21:55
Med tanke på hur många i tråden som vill tidigarelägga släppet i sverige trots att usim inte stöds så tja... Postad 20 November 2009 - 22:05
Är det nån som hört nåt nytt ifall det kommer komma stöd för iSync? Finns endel trådar men vad jag har läst så är det mest spekulationer än så länge.
//Martin Postad 20 November 2009 - 22:13
Nä nu kan nokia sverige ta ett beslut om att vi också är smarta och kan fatta att inte 3:s simkort funkar, och få telefonen, dom verkar ju skicka ut den överallt annars!
Och att man vill få in volymer, ja som jag skrivet innan brukar det inte vara lite si sådär med tillgång och efterfrågan i början ändå? Redigerat av Gurra101, 20 November 2009 - 22:16. Postad 20 November 2009 - 22:21
tror det kommer dröja...men jag har haft fel för Postad 20 November 2009 - 22:27
Nu är det som det är. Bara att gilla läget! Redigerat av lostsoul, 20 November 2009 - 22:33. Postad 20 November 2009 - 22:40
mm...men nu kan man ju starta på morgonen å aldrig stänga ner men vist..långt ifrån alla har ju mail i sin mobil och använder det Postad 20 November 2009 - 22:41
Svårt att gilla läget när Nokia skickar ut till kunder i USA just nu men deras närmaste granne får sitta och titta på. Inget ont om amerikaner men min uppfattning är att dom är nog inte smartare än oss...för att säga det så trevligt jag kan. Borde man inte prioritera europa och låta jänkarna vänta en endaste gång? Klart att störst går först. /Tech Postad 20 November 2009 - 22:56
tror inte det har något med hur ***** man är. Kan ha med hur *** man är, med tanke på att US fått den. Inte heller har det med *** att göra. Därimot är vi ett ***** jäkla ****. Thats why! I want to be ***! Redigerat av theclone, 20 November 2009 - 23:01. Postad 20 November 2009 - 23:05
Välformulerat! /Tech Postad 20 November 2009 - 23:45
Eftersom vi inte fick något tips från klas idag. så kan jag passa på att ge ett tips till klas. Nu börjar det väl närmara sig release. och jag vill se n900 reklam. Byt ut "människa" mot "maskin" och ni är hemma. Men glöm inte att klipp borde det sista sekundrarna. kan bli problem med upphosvsrätt annars!
spela gärna upp med hög volym för bättre effekt! http://www.tackfilm....58755589095RA19 Postad 21 November 2009 - 00:00
Den ville inte spelas i min N900. Klagade på att javascript inte var aktiverat eller för gammal version av flash. Postad 21 November 2009 - 00:04
BUG! allt som börjar på java verkar inte gå ihop med n900... iof jag kör 10 Redigerat av theclone, 21 November 2009 - 00:06. Postad 21 November 2009 - 00:04
Hur är det nu med svenska tecken på denna mobil, alltså egna knappar för det som inte kräver en massa longpress, funktionsknappar etc? Om det nu inte finns, stödjs isf longpress för att få dem eller måste man böka runt med funktionstangenter?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |