Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 August 2011 - 13:26

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...Antingen gör Boxee jobbet eller så gör din tv samma jobb om du testat deinterlace.

Ja, eller också gör den ingenting. :)
Filterna är väl en ganska ny feature, så de kanske helt enkelt inte funkar?

Bra fråga, DTS stödjs väl med största sannolikhet inte på din tv så då bör du välja att det ska decodas till stereo antar jag.

Undrar HUR ljudströmmen kodas om och till VAD?
PCM stereo 2.0, eller typ "prologic" 2.0... ?

Tryck alt+siffror så hoppar du i tid, tex 0014->00:14:00

Utmärkt! tack för tipset!

Varför vill du köra fat32?
NFS har alltid bättre throughput.

Har ett gäng lösa diskar i familjen som används till lite allt möjligt inkl DVB-S/T, därför fat32.
NFS snabbare misstänkte jag nog, även om många skrivit här att det går lika bra med samba...

Tack för infon!

Postad 23 August 2011 - 14:09

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hejsan

Jag funderar på att köpa en Boxee eftersom min gamla Popcorn Hour A-110 inte kan visa Blu-Ray ISO-filer eller visa undertexter när man kollar på BDMV-filstrukturer (jag antar att Boxee klarar av det?).

Det vore snällt ifall nån har möjlighet att svara på dessa frågor.

1. Om man tittar på MKV/AVI-filer och undertexten är ur synk, kan man tidsförskjuta undertexten för att få den att hamna i synk igen?

2. Om man tittar på MKV/AVI-filer och ljudet är ur synk, kan man tidsförskjuta ljudet för att få den att hamna i synk igen?

3. Funkar alla YouTube-videor på Boxee? Jag har läst att YouTube blockerar en hel del (t.ex. många musikvideor) på "TV-anslutna apparater".

Mvh... /AudioSmurf

1: Ja

2: Ja

3: Vet ej

Postad 23 August 2011 - 17:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Undrar HUR ljudströmmen kodas om och till VAD?
PCM stereo 2.0, eller typ "prologic" 2.0... ?

Prologic är inte ett ljudformat och jag kan inte komma på någon spelare (annat än dator med ac3filter) som själv skapar matris för att skicka ut det i prologic. All outputs matar alla utgångar i pcm 2.0 och avmarkerar du i spdif borde det komma ut som 2.0 också har jag för mig.

Postad 23 August 2011 - 18:29

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
har en fråga om uppspelniong av dvd rippar !
tycker att bilden är ryckig på alla jag har!?
men mkv flyter fint i 1080p/24 !!
Klarar inte boxee`n uppsalning med rippar i dvd format?
mvh.Nikkeg

Postad 23 August 2011 - 19:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

har en fråga om uppspelniong av dvd rippar !
tycker att bilden är ryckig på alla jag har!?
men mkv flyter fint i 1080p/24 !!
Klarar inte boxee`n uppsalning med rippar i dvd format?
mvh.Nikkeg

har du aktiverat match source screen refresh rate to video?

Postad 23 August 2011 - 20:05

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Var finns den inställningen?

Ok hitta en med det hjälpte inte ett smackk!!!

Redigerat av nikkeg, 23 August 2011 - 21:39.

Postad 23 August 2011 - 23:37

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Prologic är inte ett ljudformat och jag kan inte komma på någon spelare (annat än dator med ac3filter) som själv skapar matris för att skicka ut det i prologic. All outputs matar alla utgångar i pcm 2.0 och avmarkerar du i spdif borde det komma ut som 2.0 också har jag för mig.

Uttryckte mig kanske en aning slarvigt.

Prologic kan sägas vara 3.0 eller 4.0 "analogt inkodat" i en 2.0-ström, och även Boxee:s downmix "mixar in" surroundkanaler, center och sub i stereoparet.
Det jag saknar just nu är en conf-fil e likn som "styr" downmix-nivåerna (för bak-kanalerna).

Resten av mina (gamla) ljudgrejor har inte stöd för DTS, och då skulle det vara trevligt med lite mer surround-mumma i den 2.0 som kommer ut ur boxen. Det kommer LITE redan nu, men inte "tillräckligt". :)

Har en åldrad TViX med betydligt trevligare 2.0-downmix, och tycker att det skulle kunna funka bättre i Boxee...

Postad 23 August 2011 - 23:41

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Var finns den inställningen?
Ok hitta en med det hjälpte inte ett smackk!!!

Har du provat med 1080p (utan 24 eller 50i efter) OCH "Match screen refresh..." ?

Postad 24 August 2011 - 11:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har en åldrad TViX med betydligt trevligare 2.0-downmix, och tycker att det skulle kunna funka bättre i Boxee...

Hm, ja det är möjligt att det är en bugg nånstans. Pröva att söka på http://jira.boxee.tv.../Dashboard.jspa eller deras forum och se om någon tagit upp det tidigare. Kör själv bara över HDMI så inte gjort några djupare efterforskningar i ämnet.

Postad 24 August 2011 - 11:48

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

1: Ja

2: Ja

3: Vet ej

3: Alla funkar.

Postad 24 August 2011 - 12:18

rky
  • rky
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har stött på att ljudet inte startar direkt tillsammans med filmen? Har sökt en del på det och hittat en JIRA-issue om det, men det ser inte ut att vara löst http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8284
Har inte hittat så mycket annat skrivet om det, så det verkar inte vara så utbrett.

Har boxeen kopplad till en Yamaha RX-V667 receiver, men har för mig att problemen började innan jag skaffade den. (Inte helt säker...)

Har testat att slå av/sätta på de ljudalternativ som finns i boxee-inställningarna. Det spelar ingen roll vilket material den spelar upp, lokala xvid, mkv eller något streamat från nätet.

Postad 24 August 2011 - 13:18

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har stött på att ljudet inte startar direkt tillsammans med filmen?

Har också märkt det, men tycker nog att alla boxar å grejor funkar ungefär likadant.

Ljudet verkar alltid ta nån sekund att "låsa in", och ännu värre om bildens framerate tvingar tv:n att switcha frekvens...

Postad 24 August 2011 - 14:32

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Lustigt att ni säger att ljudet dröjer. Hos mig är det tvärtom. Ljudet kommer 6-7 sekunder innan bilden ???

Postad 24 August 2011 - 15:52

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har stött på att ljudet inte startar direkt tillsammans med filmen? Har sökt en del på det och hittat en JIRA-issue om det, men det ser inte ut att vara löst http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8284
Har inte hittat så mycket annat skrivet om det, så det verkar inte vara så utbrett.

Har boxeen kopplad till en Yamaha RX-V667 receiver, men har för mig att problemen började innan jag skaffade den. (Inte helt säker...)

Har testat att slå av/sätta på de ljudalternativ som finns i boxee-inställningarna. Det spelar ingen roll vilket material den spelar upp, lokala xvid, mkv eller något streamat från nätet.

Det är likadant om du byter ljudformat mitt i filmen, blir en fördröjning på 6-7 sek. Vad jag vet så hade jag inte detta problemet med att ljudet kommer efter filmen vid start tidigare, jag kör via en Onkyo 607.

Postad 25 August 2011 - 13:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Kanske är för att det ska hinna synka innan uppspelning..?

Postad 25 August 2011 - 17:57

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en sån här idag till sovrummet... några tips från erfarna boxee användare så här på rak arm, så att går smidigare vid installation? Tänkte streama från PCn, som har W7, är det krångligt att få till det med utdelning av film/seriemappar osv? :D

Postad 25 August 2011 - 19:25

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...Tänkte streama från PCn, som har W7, är det krångligt att få till det med utdelning av film/seriemappar osv? :D

Många har tyckt det varit lite besvärligt med utdelade mappar på W7, men det funkar givetvis.

Kör själv med ett par snorbilliga nasar, och tycker nog det är en smidigare lösning.
Sen kan man (om jag inte har alldeles fel) koppla en usb-disk till boxee-boxen och låta den vara nas istället.

Postad 25 August 2011 - 19:30

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hmmm... som du säger så får jag inte till det att komma åt min externa HDD på spelPCn... ska man dela ut på ett speciellt sätt här med? Fan om denna krånglar lika mycket som... ACryanMiniHD
Visst hade jag kunnat ha en HDD vid Boxeen med... men vill ju komma åt HDD genom HTPCn med... utan att Boxeen är på i sovrummet... :D

Postad 25 August 2011 - 19:36

Washicator
  • Washicator
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har ett litet problem. Jag har gjort två användare ("Vanliga" och Barn) men när man startar upp boxen loggar den alltid in som senaste använda profilen. Skulle vilja att den startade i "välj användare" men hittar inte nån sån möjlighet.

Postad 25 August 2011 - 20:21

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har ett litet problem. Jag har gjort två användare ("Vanliga" och Barn) men när man startar upp boxen loggar den alltid in som senaste använda profilen. Skulle vilja att den startade i "välj användare" men hittar inte nån sån möjlighet.

Det existerar inte så länge du inte loggar ut manuellt från menyn.
Du får requesta det på deras forum så kanske de lägger in det...
Ett annat alternativ är att scrapa allt som har med barn att göra så loggar du manuellt med lösenord in via files till dina mappar.

Postad 25 August 2011 - 20:30

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Hmmm... som du säger så får jag inte till det att komma åt min externa HDD på spelPCn... ska man dela ut på ett speciellt sätt här med? Fan om denna krånglar lika mycket som... ACryanMiniHD
Visst hade jag kunnat ha en HDD vid Boxeen med... men vill ju komma åt HDD genom HTPCn med... utan att Boxeen är på i sovrummet... :D

Det krånglar med största sannolikhet för man inte satt upp nätverket korrekt och det är lättare att skylla felen på någon annan än sig själv :)
Har haft noll problem med vare sig NAS, WinXP, Win7 eller något anant jag testat.
Enda som verkar skapa konflikt med fildelning är Windows Live Essentials ibland.

Har också märkt det, men tycker nog att alla boxar å grejor funkar ungefär likadant.

Ljudet verkar alltid ta nån sekund att "låsa in", och ännu värre om bildens framerate tvingar tv:n att switcha frekvens...

Det är för att Boxee använder en detekteringsmetod där den analyserar bilddata istället för att hämta infon från headern som alla andra spelare gör. Kan ju hålla med om att det är störigt att den inte startar om filmen från början istället när den är klar.

Postad 25 August 2011 - 20:39

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
men kommer ju åt allt hur lätt som helst med min HTPC, delat ut hela datorn utan problem, så sköter tex HTPCn från spelPC, eller tvärtom... :D

Postad 25 August 2011 - 22:17

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hittar maparna jag delar ut, gjorde det genom admin användare på PCn, sharing osv... men sen när jag stänger av, så är det random om jag kommer in på maparna igen... komnu tex in i film mapen, men inte serier får upp meddelande:"fick inte åtkomst till fil...", och den funkade nyss när jag hade på Boxeen...
Kommer ju åt allt sån med XBMC och Boxee mjukvaruprogrammet på HTPCn...
Edit: Hittar bara spelPCn med, men inte HTPCn i vardgagsrummet...
Ghostlink, du sa nånting om jag kanske gjort fel på konfig på nätverket? Bör jag gå igenom det, eller vad menar du? Funkar ju klockrent att datorerna hittar varandra och kan streama från varandra utan problem ju... :D

Redigerat av Garrett, 25 August 2011 - 22:38.

Postad 26 August 2011 - 08:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Nu på morgonen kommer jag inte in igen, på nån av maparna, "Fick inte åtkomst" får jag upp... medans jag hur lätt som helst hittar maparna/filmerna med XBMC... fan... kanske skulle köpt en miniPC till sovrummet iaf! Då hade det funkat direkt ju... trodde boxee skulle vara smidig för gemene man...
Har det nånting att göra med routern och boxeen som inte går ihop kanske, det är en Inteno från BBB? :P

Postad 26 August 2011 - 08:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Pröva den här länken
http://forums.boxee....ead.php?t=41948

länk till betan http://forums.boxee....ead.php?t=41566

Det finns för många faktorer för att ge ett rakt svar på vad som är fel.
Sätter man upp allt rätt i Windows och nätverket så ska det fungera.
Homegroup och workgroup är inte riktigt samma sak så skulle rekommendera att inte tillhöra en homegroup som nu Win7 Home verkar sätta upp automatiskt i vissa fall, utan istället välja workgroup.
http://windows.micro...and-a-homegroup
Det kan även förklara problemen som någon i den här tråden hade problem med tidigare att datorn "loggar ut"-

Redigerat av Unregistered577c6879, 26 August 2011 - 09:08.

Postad 26 August 2011 - 09:31

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tack för länkarna... får se om jag orkar gå genom det där... men det är dom som gör boxee som tjabblat sig, måste det ju va, många verkar ju fått problem efter uppdateringar... orkar inte leka datornisse för det ska funka... XBMC va det ju bara plug and play... samma med Boxees mjukvara till PC... antingen lämnas den tillbaks, eller så får jag väl springa med HDD mellan pc och sovrummen tills det kommer nån uppdatering som gör det smidigare att komma in i maparna...
Edit: Kollade lite fullHD filmer från HDD... får ju säg att det är ett jäkla tryck i bilden, bra bild som f*n, bättre än när jag kör från HTPC(sitter och meckar med detta i vardgsrummet så länge), ljudet är bättre än från min HTPC med... korrekt 24hz och bra DTS ljud :P
Synd att det ska va meckigt att komma åt maparna bara! :(

Redigerat av Garrett, 26 August 2011 - 09:36.

Postad 26 August 2011 - 09:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Fast du jämför ju äpplen och päron.
Din htpc är troligtvis en windowsburk och boxee box är en linuxburk.
Att sedan windows fildelning är kass är en annan sak.

Postad 26 August 2011 - 09:53

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Kan inte ens installera den betan... boxeen står bara och blinkar... :P

Postad 26 August 2011 - 10:06

maclaren
  • maclaren
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack för länkarna... får se om jag orkar gå genom det där... men det är dom som gör boxee som tjabblat sig, måste det ju va, många verkar ju fått problem efter uppdateringar... orkar inte leka datornisse för det ska funka... XBMC va det ju bara plug and play... samma med Boxees mjukvara till PC... antingen lämnas den tillbaks, eller så får jag väl springa med HDD mellan pc och sovrummen tills det kommer nån uppdatering som gör det smidigare att komma in i maparna...
Edit: Kollade lite fullHD filmer från HDD... får ju säg att det är ett jäkla tryck i bilden, bra bild som f*n, bättre än när jag kör från HTPC(sitter och meckar med detta i vardgsrummet så länge), ljudet är bättre än från min HTPC med... korrekt 24hz och bra DTS ljud :)
Synd att det ska va meckigt att komma åt maparna bara! :unsure:

Har en burk med Windows Home Server (i grunden Windows SBS 2003) och har där inga problem med att få upp utdelade mappar, fungerar tvärtom riktigt smidigt.

Tycker dock att hela konceptet med en mediaspelare bygger på att man har en server eller NAS som alltid är igång, annars kan man ju lika gärna köra med minneskort eller extern hårddisk istället för att mecka med utdelade mappar. Men det är mina fem ören ;-)

Postad 26 August 2011 - 10:31

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Har en burk med Windows Home Server (i grunden Windows SBS 2003) och har där inga problem med att få upp utdelade mappar, fungerar tvärtom riktigt smidigt.

Tycker dock att hela konceptet med en mediaspelare bygger på att man har en server eller NAS som alltid är igång, annars kan man ju lika gärna köra med minneskort eller extern hårddisk istället för att mecka med utdelade mappar. Men det är mina fem ören ;-)

Om jag nu skaffar en NAS i framtiden... är det lätt att hitta den med både windows7 HTPC, och denna Boxee?
Och finns det NAS man kan koppla in en extern HDD i? Har en på 2TB... dumt och gå miste om det utrymmet ju...

Postad 26 August 2011 - 14:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
lite update: efter pratat med D-links support nån timme nu, fick vi fortfarande inte löst att komma åt maparna på min spelPC... han trodde det hade med routern att göra, så han skulle skicka mail till mig om diverse saker...
Men testade nu att komma åt HTPCn, och det funkade bra direkt... konstigt... me men, har flyttat HDD från spel PCn nu iaf, och delat ut allt jag vill dela ut på nätverket, och Boxeen hittar maparna! :P
Kanske har att göra med att W7 är en fulversion på spelpcn? :blush:
Men tusan vad bilden och ljudet blir bra när man kör film via Boxeen... knappt jag vill flytta den till sovrummet nu ju! :D :(
Edit: Har ett litet problem... blir inte fullbild när jag spelar upp HD material som är i 50hz... nån inställning jag missat tro? Ställt in så hz ska spelas upp efter materialet, så jag får korrekt 24hz vid HD uppspelning för HD...
Edit2: Är det vanligt att man måste skriva in lösenordet till PCn hela tiden? Kan man inte spara det så man slipper det på nåt sätt? ;)

Redigerat av Garrett, 26 August 2011 - 15:29.

Postad 26 August 2011 - 15:40

ajski
  • ajski
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har fått ett riktigt udda fel med min Boxee..

Jag kan logga in på mina båda NAS:ar och se katalogerna.. men kan inte komma in i dom, då dom säger att alla mappar skapades 11/11/1928 !?!

Gjorde en HW reset för att se om det var boxen som flippat ... men samma problem..

Testade att dra in Boxee på laptopen och kom in på NAS:arna och alla mappar och kunde spela upp allt.

Var kan felet ligga nu då?

Postad 27 August 2011 - 06:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

lite update: efter pratat med D-links support nån timme nu, fick vi fortfarande inte löst att komma åt maparna på min spelPC... han trodde det hade med routern att göra, så han skulle skicka mail till mig om diverse saker...
Men testade nu att komma åt HTPCn, och det funkade bra direkt... konstigt... me men, har flyttat HDD från spel PCn nu iaf, och delat ut allt jag vill dela ut på nätverket, och Boxeen hittar maparna! :)
Kanske har att göra med att W7 är en fulversion på spelpcn? :blush:
Men tusan vad bilden och ljudet blir bra när man kör film via Boxeen... knappt jag vill flytta den till sovrummet nu ju! :unsure: :P
Edit: Har ett litet problem... blir inte fullbild när jag spelar upp HD material som är i 50hz... nån inställning jag missat tro? Ställt in så hz ska spelas upp efter materialet, så jag får korrekt 24hz vid HD uppspelning för HD...
Edit2: Är det vanligt att man måste skriva in lösenordet till PCn hela tiden? Kan man inte spara det så man slipper det på nåt sätt? :)

Jaha... igår kväll samma visa... kom inte in i maparna på HTPCn heller... vad beror det på tro..? :unsure:
Kam jag ha för många skaer kopplade till routern? Har BBB, man får väl 5 ip adresser samtidigt tror jag... har ju 3 PC, 2Ps3or, och 2 HTC uppkopplat mot den... men aldrig samtidigt... och jag kommer ju online med Boxeen, och kan se trailers osv...
Edt: Nu på morgonen kom jag in i maparna utan problem... förutom att jag behövde skriva in användarnamn och lösen då... :unsure:

Redigerat av Garrett, 27 August 2011 - 08:44.

Postad 27 August 2011 - 10:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Jag kan ju bara råda dig att spara en kopia på inställningarna i routern och därefter reseta allt.
Gå igenom varje alternativ när du sätter upp allt igen och titta i manualen om du är osäker på vad alternativen betyder.
Reservera DCHP med fasta ip för varje maskin i nätverket.
Sedan stänger du av förenklad fildelning i windows och stätter upp en workgroup med användare som har lösenord och därefter delar ut mappar med avancerad delning.
Alla maskiner som sedan ska få tillgång i nätverket ska sedan anslutas med IP-numret och inte datornamnet.
Finns säkert något windowsforum här eller på sweclockers annars med mer hjälp.

Redigerat av Unregistered577c6879, 27 August 2011 - 10:11.

Postad 27 August 2011 - 11:23

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag kan ju bara råda dig att spara en kopia på inställningarna i routern och därefter reseta allt.
Gå igenom varje alternativ när du sätter upp allt igen och titta i manualen om du är osäker på vad alternativen betyder.
Reservera DCHP med fasta ip för varje maskin i nätverket.
Sedan stänger du av förenklad fildelning i windows och stätter upp en workgroup med användare som har lösenord och därefter delar ut mappar med avancerad delning.
Alla maskiner som sedan ska få tillgång i nätverket ska sedan anslutas med IP-numret och inte datornamnet.
Finns säkert något windowsforum här eller på sweclockers annars med mer hjälp.

Jag kär mig nog Swahiliska lättare än gör det där! :P
Nu har det funkat varje gång jag satt igång boxeen, testat 5-6 ggr... :)

Redigerat av Garrett, 27 August 2011 - 11:23.

Postad 27 August 2011 - 11:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Har haft min Boxee Box i snart en vecka och jag blir bara mer och mer nöjd.
Men det är kanske inte så konstigt när man haft en Tvix 6500 som hade stora problem med uppspelning av mkv-filer.
Visst finns det saker som inte är 100% som sorteringen av filmer.
Det händer att BB inte hittar filmer eller serier alls och inte ens hamnar i listan för oidentifierade objekt.
BB behandlar filerna på samma sätt som iTunes att den skapar en databas och skiter fullständigt i din tidigare sortering.
Det är på både gott och ont för fungerar det så är det frid och fröjd men inte så blir det svårt att ens hitta filmerna.
Spola en film fram eller tillbaka kan ibland ställa till speciellt om det är Wmv och mpg filer.
Den helt enkelt stannar och man får starta om filmen men nu har jag så få filer i det formatet att det är ett mindre bekymmer.
Som någon redan påpekat är det ett bra tryck i bilden från BB och jag upplever bilden mycket mycket bättre jämfört mot en Tvix.
En annan sak som är lite konstig det är att om man kör med AFP-protokollet för att komma åt filerna från sin NAS så fungerar det inte att se filmer ifrån Rar arkiv.
Då måste man använda SMB för det det ska fungera och det är lite synd för jag upplever AFP som mer stabilt.

Alla mina filmer och serier lagras på en RedayNAS NV+ som står i garderoben.
Har lagt upp alla Star Trek serier och blev förvånad att den hittade och kunde namnge alla utom Start Trek Voyager.
Just den serien hade lite konstiga filnamn men efter att namngett om dom så hittade BB dom.
Har filerna eller mapparna rätt namn så hittar BB rätt info från Imdb och sorterar det snyggt.

Ja det var mina synpunkter om BB :)

Postad 27 August 2011 - 13:43

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Går det fixa så att man inte behöver skriva Datorns admin namn och lösen varje gång man ska in i maparna man delar ut?

Postad 27 August 2011 - 17:55

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Har haft min Boxee i ett par dagar nu och det lutar åt att jag kommer att lämna tillbaks den till affären. Jag har ofta problem med Bluray-ISO-filer att den stannar upp och buffrar. Det kan hända ett par ggr i minuten och är hur irriterande som helst! Jag kör Gigabitnätverk och min NAS är en QNAP TS-859. Bitraten på filmerna är ca 35Mb/s.

Kan man höja bufferstorleken på nåt sätt för att försöka bli av med buffringarna?

Postad 27 August 2011 - 18:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Går det fixa så att man inte behöver skriva Datorns admin namn och lösen varje gång man ska in i maparna man delar ut?

Ja under Inställningar-Nätverk-SMB-klient

Har haft min Boxee i ett par dagar nu och det lutar åt att jag kommer att lämna tillbaks den till affären. Jag har ofta problem med Bluray-ISO-filer att den stannar upp och buffrar. Det kan hända ett par ggr i minuten och är hur irriterande som helst! Jag kör Gigabitnätverk och min NAS är en QNAP TS-859. Bitraten på filmerna är ca 35Mb/s.

Kan man höja bufferstorleken på nåt sätt för att försöka bli av med buffringarna?

Att du kör med Gigabitnätverk spelar ingen roll för BB stöder inte Gigabit

Postad 27 August 2011 - 18:33

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tack tack lappen, ska kolla detta senare! :)

Postad 28 August 2011 - 08:30

tigern68
  • tigern68
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
hej har precis köpt d-link boxee hyfsat nöjd men kan inte visa srt texter av nån anledning?
I datorn går det bra men inte i boxee, vad gör jag för fel?
hoppas på svar!
:)

Postad 28 August 2011 - 08:54

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Se till att srt subbarna har samma namn som själva mkv filen. Kan vara värt att testa ivf.

Sen kanske du behöver justera själva positionen på undertexterna ? Det ligger under display / overscan (eller nåt sånt)

hej har precis köpt d-link boxee hyfsat nöjd men kan inte visa srt texter av nån anledning?
I datorn går det bra men inte i boxee, vad gör jag för fel?
hoppas på svar!
:)

Postad 28 August 2011 - 09:18

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Faen... nu på morgonen kommer jag inte in på dom tillagda filerna igen! :P Kommer ju åt nätet och kan se trailers etc på boxeen ju...
Kan det vara routern som spöka? Funderar på att ringa BBB, och be dom hjälpa mig felsöka/justera routern i morrn, eller vad tycker ni? :)
Hittar inte ens HTPCn när jag tänkte lägga till maparna igen i där man lägger till files.Edit: staratade om HTPCN, och då kommer jag åt maparna igen...

Redigerat av Garrett, 28 August 2011 - 10:38.

Postad 28 August 2011 - 12:57

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Se till att srt subbarna har samma namn som själva mkv filen. Kan vara värt att testa ivf.

Sen kanske du behöver justera själva positionen på undertexterna ? Det ligger under display / overscan (eller nåt sånt)

Ska inte spela någon roll så länge du väljer den själv i inställningar.

Postad 28 August 2011 - 14:22

tigern68
  • tigern68
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har srt exact som avi så det är inte problemet dator och iPad 2 klarar utan problem!
Hittar inte nån text nånstans har sökt med den inbyggda textsökningen med finns bevisligen på pc versionen av undertexter !
Undrar om det är nyaste firmwaren som ställt till det? Prova och nedgradera om det går?
Streamar via upnp.

Postad 28 August 2011 - 16:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Kör du UPnP till alla andra maskiner också? Kan vara så att du inte har stöd för srt över UPnP...
Lägg samma fil på usbminne och se om det kommer upp då.
Bästa är som sagt att köra SMB eller något annat än upnp.

Redigerat av Unregistered577c6879, 28 August 2011 - 16:55.

Postad 28 August 2011 - 19:11

tigern68
  • tigern68
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Kör du UPnP till alla andra maskiner också? Kan vara så att du inte har stöd för srt över UPnP...
Lägg samma fil på usbminne och se om det kommer upp då.
Bästa är som sagt att köra SMB eller något annat än upnp.

Fan det funkade med usb så jäkla surt att det var så enkelt :unsure:
finns det nån bra guide för samba server och win 7 att konfiguera nätverket med på svenska?
innan jag tar livet av mig! :unsure:
tack ghostlink för tipset då vet jag att det var mig det är fel på!

Postad 28 August 2011 - 19:23

maclaren
  • maclaren
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har problem med mina inställningar för overscan! Kör med "custom", alltså där man manuellt ställer in vart hörnen på skärmen ligger och det går finfint. Men varje gång boxen varit avslagen så har det ändrat sig lite grand och jag får irriterande svarta band i en eller flera kanter...

Har testat att göra en återställning på boxen och kört om från början men det hjälper inte. Är detta något som strulat för någon annan och kommer det att lösa sig i framtida fw-uppdateringar eller finns nåt som jag missat?

Riktigt trevlig box i övrigt om man bortser från att den är rätt ful :unsure:

/Joakim

Postad 28 August 2011 - 19:37

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har problem med mina inställningar för overscan! Kör med "custom", alltså där man manuellt ställer in vart hörnen på skärmen ligger och det går finfint. Men varje gång boxen varit avslagen så har det ändrat sig lite grand och jag får irriterande svarta band i en eller flera kanter...

Har testat att göra en återställning på boxen och kört om från början men det hjälper inte. Är detta något som strulat för någon annan och kommer det att lösa sig i framtida fw-uppdateringar eller finns nåt som jag missat?

Riktigt trevlig box i övrigt om man bortser från att den är rätt ful :unsure:

/Joakim

Overscan bör bara ställas in i settings och inte medan video spelas då det är olika upplösningar som byter format.
Om du ställer den custom och sedan återvänder igen till bildinställningarna efter reboot. Har den bytt då också?
Du skriver svarta band och då antar jag att det är många pixlar det handlar om. Är du säker på att allt du spelar är 1:78:1?

Fan det funkade med usb så jäkla surt att det var så enkelt :unsure:
finns det nån bra guide för samba server och win 7 att konfiguera nätverket med på svenska?
innan jag tar livet av mig! :P
tack ghostlink för tipset då vet jag att det var mig det är fel på!

Win7 har SMB inbyggt det är MS-kod.
Följ den här så bör det fungera.
http://www.youtube.c...h?v=16_ZDO9gano
Samt aktiverar de alternativ som har med nätverksdelning att göra i
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar.

Windows Live Essentials kan behöva avinstalleras från dator ifall det ligger och blockerar.

Postad 28 August 2011 - 19:41

maclaren
  • maclaren
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Overscan bör bara ställas in i settings och inte medan video spelas då det är olika upplösningar som byter format.
Om du ställer den custom och sedan återvänder igen till bildinställningarna efter reboot. Har den bytt då också?
Du skriver svarta band och då antar jag att det är många pixlar det handlar om. Är du säker på att allt du spelar är 1:78:1?

Hej och tack för snabbt svar!

Jag har alltid ställt in via settings innan jag satt igång en videofil. Det är precis som du skriver att jag ställer in via custom och sedan kollar jag på en eller flera filmer som jag vet fyller ut hela skärmen (1920x1080) men nästa gång jag startar boxen efter att ha stängt av den (power off - ej standby) så är inställningarna ändrade. Och ja, det är ett antal pixlar breda "band" som ligger i kanten så det är inte att den bara flyttar nån enstaka pixel. Kan inte heller se att den ändras på samma sätt varje gång utan det verkar helt slumpmässigt. Jäkla irriterande!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.