Låter precis som en film jag skall se, har hört om denna innanHar precis tittat på "The Human Centipede". STOR varning utfärdas.
Inte otäck på något vis, men helt klart top tre det sjukaste OCH sämsta jag någonsin sett.
Han som har skrivit manuset borde spärras in. För att kunna komma på en sån story måste han vara så sjuk, och ha såna konstiga tankar, att han inte borde få vistas bland vanligt folk, utan spärras in på en sluten psykiatrisk avdelning i resten av hans liv...
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 26 September 2010 - 23:11
Postad 26 September 2010 - 23:14
NICE! bord
Jepps! Tänkt det i Valnöt också
Ett välljudande kaffebord dessutom!
Vad kostar pips element+filter idag?
Detta är piPs, kostar i byggsats rå MDF (Helt klara lådor, men utan lödda filter osv)
piPs 6800kr, piP 4995kr
Har även iPs lådor
Har precis tittat på "The Human Centipede". STOR varning utfärdas.
Inte otäck på något vis, men helt klart top tre det sjukaste OCH sämsta jag någonsin sett.
Han som har skrivit manuset borde spärras in. För att kunna komma på en sån story måste han vara så sjuk, och ha såna konstiga tankar, att han inte borde få vistas bland vanligt folk, utan spärras in på en sluten psykiatrisk avdelning i resten av hans liv...
Okej! Måste nästa se bara för att
Redigerat av Timpolanen, 26 September 2010 - 23:15.
Postad 26 September 2010 - 23:27
Jepps! Tänkt det i Valnöt också
Detta är piPs, kostar i byggsats rå MDF (Helt klara lådor, men utan lödda filter osv)
piPs 6800kr, piP 4995kr
Har även iPs lådor
Jag skrev ju pips
Hoppas att du blir nöjd, jag hade gärna haft ett par.
Postad 26 September 2010 - 23:28
Låter precis som en film jag skall se, har hört om denna innan
Gör inte det.. Det är att kasta bort 90 minuter av sitt liv... FRUKTANSVÄRT sjuk och dålig...
Postad 26 September 2010 - 23:33
Jag skrev ju pips
Hoppas att du blir nöjd, jag hade gärna haft ett par.
Oj såg det nu
Får se vilka som hamnar i setupen, iPs eller piPs
Postad 26 September 2010 - 23:43
En fråga som ni gärna får pmá eller skriva här, hur köper man dessa? Telefonnummer? e-mail? hemsida? Ino är lite av en framtida dröm...
Postad 26 September 2010 - 23:54
Ur Manifestet:
Tre saker har jag därför sett över:
1. Baselementet har fått ett nytt chassi av lättmetall istället för plast. Det betyder i princip att det kan tillverkas med något högre mekanisk precision, att den färdiga högtalaren tål att hanteras lite ovarsammare utan att elementets chassi riske-rar att spricka vid extrema G-påkänningar. Det betyder också att alla oönskade vågrörelser i chassiet minskar ungefär en faktor 10 ggr. Som en bieffekt ökar faktiskt långtidseffekttåligheten något (kylning via chassit), och dessutom minskar distorsionen en liten smula, vilket jag faktiskt inte väntat mig. Men det visade sig bero på gynnsamma virvelströmmar i det nya chassiet. Förändringen inspirerade till mera arbete med motorsystemet, som ännu inte är riktigt avklarat. Men snart så… Mer om detta under punkt 3.
2. Sen har jag sett över elementets mekanik. Membran/upphängning är justerade för finputsning av prestanda. Jag kunde inte göra några stora förbättringar dock och de små justeringar jag gjorde blev rätt kostsamma, men jag tycker nog att de är värda pengarna. Största vinsten är inte i prestanda dock, utan i konsistenthet. Redan basen i piP tillverkas med mycket hög konsistenthet. Med den nya delarna är skillnaderna mellan olika exemplar inte bara små utan verkligen mik-roskopiska.
3. Sista förändringen är i talspole/motor. Ny talspole renderar något lite större motorstyrka och avsevärt lägre förluster. Utan att offra prestanda med avseende på uppbrytningsbeteendet vid höga frekvenser har jag minskat de mekaniska förlusterna med nästan 40%, vilket i sin tur, eventuellt tillsammans med en liten portjustering gör att systemet förmår gå ned ungefär en Hz lägre i frekvens än vanliga piP. En liten justering i motorsystemets uppbyggnad har ytterligare tryckt ned distorsionen.
I övrigt blir justeringarna av konstruktionen mycket små och inskränker sig i princip till delningsfiltret. Delningsfiltret i piP hanterar dynamiska insignaler upp till lite över 300 W linjärt, men i piPs-version tål det inspänningar motsvarande en ineffekt om långt över tusen watt (vilket är avsevärt mer än resten av högtalaren tål, så delningsfilterkomponenterna kommer aldrig att blir en begränsande faktor).
Detta är allt som skiljer från vanliga piP, utöver de små komponentvärdesjusteringar som behövs för att optimera konstruk-tionen till det nya baselementet då naturligtvis. Man kan diskutera om det var nödvändigt att göra komponent¬typsändringarna eller om det räckt att justera alla värden, men skall det vara signatur så skall det! Tänkte jag.
Altså för att köpa ips/pips behövs ett telefon samtal, men vill du ha större så ska man gå på en Demo lysning först, om du inte har någon som kan "köpa ut" åt dig
Postad 26 September 2010 - 23:57
Altså för att köpa ips/pips behövs ett telefon samtal, men vill du ha större så ska man gå på en Demo lysning först, om du inte har någon som kan "köpa ut" åt dig
Finns säker ett gäng.
Jo.. För att den minsta modellen över piP (Pi60) kostar väl 25-30K, och det köper man ju olyssnat...
Postad 27 September 2010 - 12:34
Service jag inte ens visste att dom hade, nu är jag glad igen
Damn, jag får ingen ny tv. dom tar med sig en helt ny panel till tvn och byter den på plats
Redigerat av Evil Homer, 27 September 2010 - 13:45.
Postad 27 September 2010 - 14:31
Har pratat med philips idag, dom kommer ut och tittar på min tv på plats. Och dom har även med sig en utbytestv som jag kan ha undertiden min är på riktig koll.
Service jag inte ens visste att dom hade, nu är jag glad igen
Damn, jag får ingen ny tv. dom tar med sig en helt ny panel till tvn och byter den på plats
Jag fattar inte..... Det är ju för sjutton dyrare än en helt ny tv!
När min tv pajade, så var det kostnadsförslag på 22,000kr för en ny panel. :S
Postad 27 September 2010 - 14:44
+ att reparatören vill ha betalt.
Kostar nog inte så mycket för Philips va...?
Dessutom har dom säkert egna reparatörer som jobbar åt dom.
Fick ett mail om att min 8033 är på väg nu.
Postad 27 September 2010 - 14:47
+ att reparatören vill ha betalt.
Jag sa det samma, och att jag helst ville ha en ny tv. Men han sa att det kostar ett par tusenlappar. Men inte så dyrt som man kan tro, plus att han nämnde något om att en panel utan att lämna tillbaka den gamla( varöfr man nu skulle göra så ) blir väldigt dyrt.
![]()
Dessutom har dom säkert egna reparatörer som jobbar åt dom.
Jo det kommer ut folk ifrån philips, eller infocare hette dom väl.
Wiiiha, äntligen kommer den! Dags att slänga ut la famila och hämta lite mätprylar då
Redigerat av Evil Homer, 27 September 2010 - 14:57.
Postad 27 September 2010 - 15:04
![]()
Fick ett mail om att min 8033 är på väg nu.
Najs!
Kan bli grymt, om den håller vad den lovar!
Redigerat av ekolnskungen, 27 September 2010 - 15:05.
Postad 27 September 2010 - 16:19
Postad 27 September 2010 - 16:20
Jha nu avnjuter man dvd 668 och nu förstår jag varför den är en referens billig var den med 400 så det är ett riktigt fynd.
Jaha... En sån...
Postad 27 September 2010 - 16:28
Jha nu avnjuter man dvd 668 och nu förstår jag varför den är en referens billig var den med 400 så det är ett riktigt fynd.
Postad 27 September 2010 - 16:36
Fan vet ni ingenting nu blev jag besviken
Pioneer dvd668 är den bästa dvd spelare som har byggts för att av njuta cd mediet
sen att det sitter dom värsta BB dacar i den gör inte saken bättre.,
Postad 27 September 2010 - 16:44
Pioneer dvd668 är den bästa dvd spelare som har byggts för att av njuta cd mediet
sen att det sitter dom värsta BB dacar i den gör inte saken SÄMRE.,
Postad 27 September 2010 - 17:12
Göteborg, Sorterad
Bara 8mil kvar för min del.Vart är din?
Postad 27 September 2010 - 18:03
bagarn får väl hämta sin i ****t ??27 sep kl 17:42
Göteborg, Sorterad
Postad 27 September 2010 - 18:30
sen att det sitter dom värsta BB dacar i den gör inte saken bättre.,
Min 989avi går inte heller av för hackor!
Postad 27 September 2010 - 19:41
27 sep kl 17:42
Göteborg, Sorterad
Riktigt SÅ kåt är inte jag...
Postad 27 September 2010 - 20:07
Postad 27 September 2010 - 21:01
Jag är alltid som ett barn på julafton när det skall komma leksaker
Jag bryr mej inte så mycket.. Jag har ett paket att hämta ut från DHL. Orkade inte idag.
Min Yamaha-stereo kommer förmodligen imorrn. Får se om jag orkar åka och hämta den den här veckan.
Nästa helg ska jag kanske till Sthlm och kolla läget lite efter nya talare... Om jag orkar...
Är trött...
Postad 27 September 2010 - 21:14
gå och lägg digJag bryr mej inte så mycket.. Jag har ett paket att hämta ut från DHL. Orkade inte idag.
Min Yamaha-stereo kommer förmodligen imorrn. Får se om jag orkar åka och hämta den den här veckan.
Nästa helg ska jag kanske till Sthlm och kolla läget lite efter nya talare... Om jag orkar...
Är trött...
Postad 28 September 2010 - 06:00
Jag bryr mej inte så mycket.. Jag har ett paket att hämta ut från DHL. Orkade inte idag.
Är trött...
låter som om du har hämtat ut lite för många paket det senaste
en annan trycker uppdatera för att följa beställningarna på sin resa, får absolut inte ligga en dag förlänge på posten.
Denna gången skall jag ju inte ens handla, utan bara se vad den kan göra hos mig. Gör den ett bra jobb så blir det nästa update då man har jobb igen.
Postad 28 September 2010 - 06:13
Postad 28 September 2010 - 07:46
låter som om du har hämtat ut lite för många paket det senaste
en annan trycker uppdatera för att följa beställningarna på sin resa, får absolut inte ligga en dag förlänge på posten.
Denna gången skall jag ju inte ens handla, utan bara se vad den kan göra hos mig. Gör den ett bra jobb så blir det nästa update då man har jobb igen.
VAFAN !!?
Kör du snålvarianten och bara lånar allt av alla eller !!?
Postad 28 September 2010 - 14:01
Jag har ju sagt att jag är mellan jobb just nu, då kan man inte köpa prylar ens för såhär lite pengar.
Har redan tänjt på hifibudgeten rätt så fint i år. ( 2st subbar och ny förstärkare )
Nyfiken som man är så skickade jag ett mail till dom, var ärlig och sa att jag inte kan köpa den nu.
Men är väldigt intresserad av vad den kan göra för nytta hos mig, gör den det som jag har hoppats på så kommer den bli mitt nästa inköp när det finns ekonomi till det.
Har man handlat hos dom för runda slängar för plus 30.000kr så underlättar det nog med
Har tagit lite bilder för den intresserade nu, men kan tyvärr inte koppla in den idag.
Postad 28 September 2010 - 14:21
Postad 28 September 2010 - 14:30
Bild_324liten.JPG 130.5K
0 Antal nerladdningar
Bild_326liten.JPG 135.28K
0 Antal nerladdningar
Bild_327liten.JPG 151.33K
0 Antal nerladdningar
Bild_328liten.JPG 108.18K
0 Antal nerladdningar
Bild_330liten.JPG 92.11K
0 Antal nerladdningar
Bild_331liten.JPG 105.86K
0 Antal nerladdningar
Bild_334liten.JPG 117.94K
0 Antal nerladdningarBer om ursäkt för att dom är lite snea redan nu
Redigerat av Evil Homer, 28 September 2010 - 14:33.
Postad 28 September 2010 - 16:55
Niklas lyckades låna denna manick, Nu ska jag försöka låna Procella P18
Postad 28 September 2010 - 16:57
Redigerat av Evil Homer, 28 September 2010 - 16:57.
Postad 28 September 2010 - 18:50
Har inte öppnat kartongen än, men det tänkte jag göra sen. Däremot blir det definitivt inga mätningar idag.
Kanske inte ens den här veckan.. På lördag ska min fasad sprutas, så då kommer det hit ett helt gäng polare och hjälper till. Efter fasaden är klar ska vi dricka pilsner, grilla, och spela poker.
Lördagen är ju helt borta, och förmodligen större delen av söndagen...
Det är så mycket förberedelser som ska göras efter jobbet inför lördag, så jag får se om jag hinner.
Nu ska jag fortsätta greja.
Postad 28 September 2010 - 19:45
Jag var och hämtade min förut när jag var inne på Ica och hämtade en limpa och en liter mjölk.
![]()
Har inte öppnat kartongen än, men det tänkte jag göra sen. Däremot blir det definitivt inga mätningar idag.
Kanske inte ens den här veckan.. På lördag ska min fasad sprutas, så då kommer det hit ett helt gäng polare och hjälper till. Efter fasaden är klar ska vi dricka pilsner, grilla, och spela poker.![]()
Lördagen är ju helt borta, och förmodligen större delen av söndagen...![]()
Det är så mycket förberedelser som ska göras efter jobbet inför lördag, så jag får se om jag hinner.
Nu ska jag fortsätta greja.
samma procedur som vanligt på lördagarna alltså.
Postad 28 September 2010 - 20:35
samma procedur som vanligt på lördagarna alltså.
Ungefär.. Tio timmars jobb, sen in i dimman bara...
Är du nykterist och kristdemokrat ?
Postad 28 September 2010 - 20:47
Fy du skulle bara veta vad som händer på kongressen när man tar fram den heliga pålen sen brukar vi smutta av nattvards vinet och sedan äta skägg biff.Ungefär.. Tio timmars jobb, sen in i dimman bara...
Är du nykterist och kristdemokrat ?
Postad 28 September 2010 - 20:58
"Är du nykterist och kristdemokrat ? "
Postad 28 September 2010 - 21:55
Fy du skulle bara veta vad som händer på kongressen när man tar fram den heliga pålen sen brukar vi smutta av nattvards vinet och sedan äta skägg biff.
Nattvardsvin...? Är det manligt tycker du...?
Betyder "skäggbiff", "ett hårigt karlarsle" på ön ? Här betydde det muff fram till för ca 25 år sen när tjejerna upptäckte rakhyveln, men ni kör kanske med enblads BIC på ön fortfarande, så att inte tjejerna vågar raka muffen...?
Visserligen brukar jag bli ett riktigt nattvardsvin framåt småtimmarna, men det är en annan sak...
Nä, nu ska jag öppna lådan och inspektera min 8033.
Postad 28 September 2010 - 21:58
Vita handskar rekommenderas, hmm tror du jag väcker familjen om jag pluggar in den nu och gör ett provsvep?Nä, nu ska jag öppna lådan och inspektera min 8033.
Den där stora gula lappen som varnar om att man skall skruva ner gör att jag kommer börja VÄLDIGT lågt.
Postad 28 September 2010 - 22:03
Postad 28 September 2010 - 22:05
Okej, hur roligt det än är i den här tråden så flyttar jag den nu till OT-forumet, för sällan har väl en tråd varit mer OT
Nu förstår jag ingenting
Postad 28 September 2010 - 22:06
Okej, hur roligt det än är i den här tråden så flyttar jag den nu till OT-forumet, för sällan har väl en tråd varit mer OT
MEN VAD FAN !!? Hur ska folk hitta hit nu då !!?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?