Och så mycket skriker han inte som många vill få det till. Kanske skulle ta och se ett par recensioner och inte göra upp en bild efter att bara ha sett angry rant ett och två.
Aja, nog med OT nu!
Redigerat av Zerox_no1, 17 June 2013 - 18:00.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 17 June 2013 - 17:59
Han gör recensioner på spel och film. Sen dömer man honom som om han var utbildad journalist eller reporter, lite överseende måste man kunna ha.
Och så mycket skriker han inte som många vill få det till. Kanske skulle ta och se ett par recensioner och inte göra upp en bild efter att bara ha sett angry rant ett och två. Aja, nog med OT nu! Redigerat av Zerox_no1, 17 June 2013 - 18:00. Postad 17 June 2013 - 18:00
Han står i butiken han vill ju kränga saker, varför ljuga om en sådan sak?
Postad 17 June 2013 - 18:14
Oavsett om han ljög eller inte visste bättre så kan du vara säker på att han har fel
Postad 17 June 2013 - 18:17 Hade han bara skrikit så hade iaf inte jag sett på hans videos. Jag ser på dem för han verkar ge spelen en rättvis bedömning. Det som fick mig att börja kolla på han överhuvudtaget var hans recension av den nya Judge Dredd filmen och vad han sade om den kontra den med Stallone. Jag håller med han helt när det kommer till den gamla filmen, som en som läst tidningarna anser jag det vara en hädelse att låta Dredd ta av sig hjälmen för att inte tala om hur barnanpassad den var. Jag har sedan dess börjat följa honom och gillar det han gör. Tyckte han gjorde en helt okej intervju och han försökte få svar på de frågor som många ville ha svar på. Det är en sak att sitta på Youtube och gapa över saker, en helt annan att ställa frågor på E3 då funkar det inte att bete sig på det sättet. Redigerat av Jack of all trades, 17 June 2013 - 18:21. Postad 17 June 2013 - 21:19
Jack of all trades:
I salute you! Om Xbox One och PC på E3. Sony gjorde samma sak!
[Apparently MS was demoing games "on xbox one" that were really windows 7 pcs with a 1000$ titan video card....WOW]
This is not news. http://blog.jeffgers...x-one-that-were Redigerat av Zerox_no1, 17 June 2013 - 21:21. Postad 17 June 2013 - 23:43
Lite om cloud computing...
http://kotaku.com/th...evers-513819282 Postad 18 June 2013 - 09:01
Det här kan vi gärna diskutera. Molnet. Xbonen gör 30.000 asteroider själv. Molnet gör... en halv biljard extra bara för att det kan. Men hur ska det användas i verkligheten? Inget spel som kan spelas ensamt, dvs sp kan ju dra nytta av molnet eftersom molnet kräver onlineuppkoppling medans sp går att spela offline.
Är molnet tänkt att enbart vara en mp-grej för mp-spelande? Postad 18 June 2013 - 09:16
Tja, i Forza laddas ju din 'drivatar' upp och används i andras singleplayer kampanj.
Men förmodligen blir det mest för att snabbt kunna sätta upp dedikerade servrar för spel de inte var beredda på att de skulle bli populära. Respawn pratade en del om detta och hur det skulle bli jobbigare på PC-versionen av titanfall. Postad 18 June 2013 - 09:18 Hur menar du nu? Klart det går att använda molnet i sp, eller menar du att sp online inte är sp?
Sen att det är en grej som inga eller få multiplattformstitlar kommer använda är en annan sak Redigerat av Topper Harley 77, 18 June 2013 - 09:19. Postad 18 June 2013 - 09:29
Jag måste varit otydlig. Jag skrev väl något med offline iaf? Spel som går att spela sp måste gå att spela sp offline. Dom spelen kan inte använda sig av molnet. Kommer molnet bara att användas till mp-värdar?
Ja, jag skrev att sp går att spela offline. Inget spel som går att spela offline kan använda molnet som en vital del av spelandet. Redigerat av Zartok, 18 June 2013 - 09:30. Postad 18 June 2013 - 09:37
Ok, tror jag greppar nu, sorry,
Kan inte vara någon större grej för dom lata utvecklarna att settings går ner ett snäpp om man spelar med en offline box om det så krävs. Sandbox med stor värld/stad där om boxen är online så renderas hela världen/staden med molnet och offline blir det som nu med laddtider/osynliga väggar etc Postad 18 June 2013 - 10:36
Ja, jag tänker också att det bör fungera ungefär så. Eller att molnet bara är till för massiva onlinevärldar för att helt kapa laddningstider. Jag tänker mig att molnet kommer fungera primärt som laddningstidsbesparare, men kan ha fel då jag är tekniskt efterbliven.
I vilket fall som helst så är det ju teoretiskt. Ca 99% av alla svenska xboneköpare lär sitta med någon form av konstant uppkoppling. Undrar hur mycket data man kommer brhöva kunna strömma för att det ska fungera optimalt? Postad 18 June 2013 - 11:23 minst 1.5 mbps är vad MS rekommenderar Postad 18 June 2013 - 11:23
Har de inte sagt minimum 1,5 megabit för att det ska fungera optimalt? Eller har jag drömt det?
Ähh, men va f-n. Man ska inte ladda en sida, vänta några minuter och sedan svara och tro att ingen annan hunnit ge svaret... Redigerat av SC-Zap, 18 June 2013 - 11:24. Postad 18 June 2013 - 11:54 Vet inte om du skojar men du kan få +100mbit via telejacket Postad 18 June 2013 - 12:23 Sweet! (men jäklar vad många kraschbenägna hardcoresatsandes drivatars det kommer bli Postad 18 June 2013 - 12:24 Jag fick nyss 4,985 Mbit/s ner och 2,609 Mbit/s upp när jag testade telefonen (iPhone 4S) mot Bredbandskollen. Postad 18 June 2013 - 12:29 Antar du kan använda det för att få en mer levande värld (typ npc, träd som rör sig etc) och då borde väl vissa funktioner kunna stängas av vid "offline" dvs inga vitala delar ändras men däremot blir världen något mindre levanda offline. Postad 18 June 2013 - 12:31
Kom in i 2013; fick 31.857 / 10.983 Mbps. Postad 18 June 2013 - 13:31
Det som oroar mig med "molnet" är latens. Coolt om det kan beräkna något superhäftigt, men om jag får resultatet 300ms senare så är det kanske inte så kul längre?
Postad 18 June 2013 - 13:35 Hehe, 4G-telefon då, antar jag? Min telefon är inte min, det är jobbets, så det där avgör jag inte själv. Men vad jag ville ha sagt är att kravet på hastighet (1,5 Mbps) inte är särskilt högt satt. I alla fall inte för oss här i Sverige. Vilken sketen 3G-telefon som helst klarar av att komma upp i den hastigheten. Redigerat av SC-Zap, 18 June 2013 - 13:38. Postad 18 June 2013 - 13:38 Vi får hoppas att det inte används till saker där sån latens påverkar spelandet (för du har ju helt rätt, potentiellt skulle det kunna vara rena katastrofen för spelande, som att spela på en riktigt dålig mobil-uppkoppling). Postad 18 June 2013 - 13:57
Det är väl just saker som inte är beroende av snabb latens dom förklarat att molnet ska hjälpa till med. Sen om det är bra eller inte låter jag vara osagt. Postad 18 June 2013 - 14:14 nej, helt ärligt. här i norrland har vi bara kabelinternet men då bör det som sagt inte vara något större problem för majoriteten av gamers i alla fall. har man en konsol hemma så lär den vara online ^^ Postad 18 June 2013 - 14:15
Behövs snabb latens vid multiplayer spel? Alltså det vi använt internet sen Quake 1 till?
Antar att de kommer ha samma typ av predictive algoritmer för de kodsnuttar de distribuerar. "Om inte svaret kommer i tid, använd det vi gissade oss till och justera när vi vet det rätta svaret". Men det är egentligen helt onödigt att spekulera. Vi får se när spelen väl kommer om det blir något mer än dedikerade MP servrar... Postad 18 June 2013 - 14:16
Man tycker det men det enda konsolspelare kan anförtros är att justera gamma Postad 18 June 2013 - 15:51
Endel har ju pratat om att det skulle bli massa ping om man skulle låta något utomstående sköta kalkyleringarna, men om banor sköts av molnet och allt interaktivt via konsolen så borde systemet väl kunna fungera rätt bra?
Postad 18 June 2013 - 16:23
En tråd med 59 sidor spekulation, varför sluta nu? Postad 18 June 2013 - 17:35
Agreed. Spekulationerna är hela nöjet. Det är ju därför vi som inte ens kommer köpa en box innan endel saker ändrats ändå hänger här. När kinect och drm försvinner så kommer boxen hem till mig. Den ska tom få stå på en liten pidestal för att den är så vansinnigt snygg.
Postad 18 June 2013 - 17:58
Kinect (som verkar grym denna generation) och DRM (dvs fördelarna som DRM ger i detta fallet) är för mig stora plus som gör att jag definitivt kommer köpa konsollen.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 18 June 2013 - 17:59. Postad 18 June 2013 - 18:18
Spionkameran får dig att vilja köpa konsolen? Drmet också? Du var mig en trogen xboxare. Har du ägt någon ps3 eller ps2?
Postad 18 June 2013 - 18:53
Kommer ett filter som tillbehör som man sätter framför Kinectens IR-lampa och gör om det till UV-ljus. Perfekt för solbrännan!
Postad 18 June 2013 - 19:22
när vi ändå mobbar kinect... har ms sagt något om vad kinect gör om man helt sonika begraver den under en klädhög? då hör den dåligt och ser ingenting, kommer enheten fortfarande att fungera då?
Postad 18 June 2013 - 20:02
Har haft ps1 och även ps2 har för tillfället ps3 och kommre säkerligen köpa ps4. Men familjedelningen, spela utan skiva och vad som verkar vara en grym kamera är bara plus för mig. Övervakningstramset har vi väl gått igenom tillräckligt by now så det kommenterar jag inte. Postad 18 June 2013 - 20:38 Nu är det väl i och för sig tillverkarna av spelen som ska göra så att spelen ställs om automatiskt om du inte har tillgång till internet. Postad 18 June 2013 - 20:55 Phil Spencer, gillar inte honom. Men om ni kollar på den filmen... "Could this have been done on Xbox 360?" "No no no, Xbox One is THREE times the Powah of Xbox 360" Tre? LOL! Xbox 360.5 confirmed? En annan kul grej att de åkt med en bil i Prag och laserscannat hela staden -_- Btw, den grejen han sitter i och spelar Forza, den har man ju verkligen hemma. Redigerat av Zoiler, 18 June 2013 - 20:58. Postad 18 June 2013 - 21:04
Vad sa Spencer egentligen i videon häruppe. 3 gånger kraftfullare än 360, släpps 13 november?
Edit, Zoiler före Redigerat av Unregisteredb92a947c, 18 June 2013 - 21:05. Postad 18 June 2013 - 21:20
Dom kanske skulle haft Jimmy Fallon på E3. Han gjorde ju bättre reklam än vad Microsoft gjort
Postad 18 June 2013 - 22:58
Ang online check in varje dag;
Bloody hell!! http://m.neogaf.com/...ad.php?t=595266 Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 June 2013 - 22:59. Postad 18 June 2013 - 23:47
Perfekt, har för många polare som sitter och spelar spel dagar, ibland veckor innan release.
För att inte tala om finnarna och deras inside vid dom 2 senaste nhl-släppen Att ms ska dumpa Don Mattrick? Han är väl högaktuell att bli top dog på ea? Kan man gissa på ett nsa-ms rykte innan sommaren är över, typ nsa vill använda xbox att övervaka medborgare/jaga terrorister Tycker iofs att ms gjorde ett bra e3, 75min spel nonstop. Varför ha Fallon där när han gör reklam för dom på prime time? Postad 18 June 2013 - 23:48
Njae jag tror faktiskt inte det är så. I sådana fall hade vi sett en del spel där man kan ändra annat än gamma och ex om man kör hörlurar, surround eller liknande Har du någonsin hittat ett lir som låter dig justera aa eller andra inställningar? Postad 19 June 2013 - 00:06
Hur exkluderar man recensenter?
Redigerat av Zartok, 19 June 2013 - 00:07. Postad 19 June 2013 - 01:33 vad har DRM för stora fördelar för dig? Postad 19 June 2013 - 03:34
Menade såklart när dom presenterade Xbox one och inte E3, fel av mig Men hade nog funkat bra med Fallon som den som visade upp och demade Xboxen på scenen. Men det är ju ointressant just nu. Postad 19 June 2013 - 06:49
Har jag inte just sagt det familjedelning och spela utan skiva gör att jag gärna accepterar en onlinekoll då och då, 2nd hand marknaden är för mig totalt ointressant då jag aldrig sålt/köpt ett spel på 2nd hand sen 80-talet och nintendo. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 06:50. Postad 19 June 2013 - 07:51
Problemet med DRM är att priserna kommer trissas upp, kolla bara på Xbox Live nu idag, så ser man att spelen kostar typ dubbelt så mycket att köpa via Xbox Live, än i affären. NHL13, Fifa 13 och COD2 kostar typ 699kr på Live, på internet kan man ju typ köp alla 3 för priset av ett.
Sen kan du inte sälja spelet om du skulle ogilla det eller när du är klar med det, och du vet aldrig hur länge du kan spela spelet, om stödet för det försvinner på Microsofts servrar. Vet flera polare som byter in eller säljer sina spel, själv gör jag det inte men att inte ens ha möjligheten gör ju att man blir sur. Du kommer aldrig riktigt äga din Xbox One, det kommer kännas som en maskin man hyr för en dyr summa. MS kan när som helst stänga ner tjänster. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |